SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Morgen gaat het weer beginnen he. SneeuwDe Pleuris breekt uit
Vogelgriep step aside, Ebola HA HA.
Here comes the winter
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
VVMC vond het vast al veel te lang rustig.quote:Op maandag 1 december 2014 20:20 schreef b2py het volgende:
Dus tegenwoordig is Nederland ook een staakland?"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
mee eens dat de HLE 11.8 reeks prachtige locs zijn. ik wist niet dat ze voor goederentreinen waren ingezet.
ik wist ook niet dat Motorpost locs ooit waren ingezet voor kleine goederentreinen. (behalve posttreinen dan)Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Woohooooquote:Op maandag 1 december 2014 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Morgen gaat het weer beginnen he. SneeuwDe Pleuris breekt uit
Vogelgriep step aside, Ebola HA HA.
Here comes the winter![]()
Waarbij de regels destijds ook nog eens grof geschonden werden, die dingen mochten maximaal zoveel ton trekken maar tegen het einde van de levensduur gingen ze daar grif overheen. En dan duurde het dus best wel lang voor zo'n ding daadwerkelijk 100 reedquote:Op maandag 1 december 2014 20:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
mee eens dat de HLE 11.8 reeks prachtige locs zijn. ik wist niet dat ze voor goederentreinen waren ingezet.
ik wist ook niet dat Motorpost locs ooit waren ingezet voor kleine goederentreinen. (behalve posttreinen dan)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Staken bij de eerste vlokjes sneeuw. Het heeft wel watquote:Op maandag 1 december 2014 20:20 schreef b2py het volgende:
Dus tegenwoordig is Nederland ook een staakland?
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Zal ik morgen toch naar Delft gaan ipv naar Utrecht?Heb er gewoon zin in
Je wilt het noodlot tarten?quote:Op maandag 1 december 2014 21:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Zal ik morgen toch naar Delft gaan ipv naar Utrecht?Heb er gewoon zin in
ÖBB-HAFAS is er ook nog. Doet het prima op alle stations behalve die superwazige van jouquote:Op maandag 1 december 2014 21:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Fijn, ik ga zondag weer naar Nederland
De laatste keer dat ik op HAFAS kan rekenen bij hindernissen![]()
![]()
heeftie een perronnetje gevonden waar een foutje in zit ja?
Toblachquote:Op maandag 1 december 2014 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
heeftie een perronnetje gevonden waar een foutje in zit ja?
Edit: Wat nou Superwazig...gewoon een stoptreinstation in Zuid Tirol/Italie....En waarom kan DB wel de dienstregeling voor een Heel jaar voor dat station weergeven voor een previewversie, en OBB niet, voor een half jaar, definitieve versie
![]()
Hoge werkdruk? Ik zie conducteurs altijd in de 1e klas of achterste cabine zitten.Al is de wereld nog zo groot, wij weten uw rekening te vinden tot na uw dood.![]()
daar kan je ook hoge druk hebbenquote:Op maandag 1 december 2014 21:41 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Hoge werkdruk? Ik zie conducteurs altijd in de 1e klas of achterste cabine zitten.
quote:Op maandag 1 december 2014 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daar heb je een plaszak voor![]()
![]()
Weet iemand wat meer van de compensatieregeling van Thalys ? een vriendin van mij zou afgelopen vrijdag gaan reizen maar toen reed deze niet, de autoreply van het formulier geeft dat ze misschien 50% terug krijgt, in thalysvouchers...wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Voor wie het wilt weten, CAF gaat de trams bouwen voor de Uithoflijn, 27 om precies te zijn.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1258539![]()
Mijn hemel, ga ik dat nog bij leven meemaken?quote:Op maandag 1 december 2014 22:38 schreef b2py het volgende:
Voor wie het wilt weten, CAF gaat de trams bouwen voor de Uithoflijn, 27 om precies te zijn.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1258539
Kekke dingetjes.
Nu we het toch over nieuwe treinen hebben: Stadler heeft de tweede FLIRT voor MTR Express afgemaakt, dat ding is nu naar Zweden voor toelatingstesten. Ter herinnering: het contract tussen MTR en Stadler voor de levering van 6 vijfdelige FLIRTs is 12,5 maand geleden ondertekend.
Dat is wel iets sneller dan wat de Italianen presteerden...![]()
![]()
Graag een voorspelling; kan ik morgen vertragingloos van Dordrecht- boz? Ivm (natte) sneeuwI like the way you look at me with those beautiful eyes![]()
Vast wel.quote:Op maandag 1 december 2014 22:51 schreef zeefje het volgende:
Graag een voorspelling; kan ik morgen vertragingloos van Dordrecht- boz? Ivm (natte) sneeuw![]()
![]()
Jawel, dat traject ligt niet zo enorm vaak op zijn gat.quote:Op maandag 1 december 2014 22:51 schreef zeefje het volgende:
Graag een voorspelling; kan ik morgen vertragingloos van Dordrecht- boz? Ivm (natte) sneeuwwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dit in tegenstelling tot Den Haag - Dordrecht...quote:Op maandag 1 december 2014 23:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Jawel, dat traject ligt niet zo enorm vaak op zijn gat.![]()
![]()
Maja, hoeveel FLIRT's rijden er al rond en hoeveel V250 zouden er rond gaan rijden?quote:Op maandag 1 december 2014 22:42 schreef James1988 het volgende:
Kekke dingetjes.
Nu we het toch over nieuwe treinen hebben: Stadler heeft de tweede FLIRT voor MTR Express afgemaakt, dat ding is nu naar Zweden voor toelatingstesten. Ter herinnering: het contract tussen MTR en Stadler voor de levering van 6 vijfdelige FLIRTs is 12,5 maand geleden ondertekend.
Dat is wel iets sneller dan wat de Italianen presteerden...![]()
![]()
Boz?quote:Op maandag 1 december 2014 22:51 schreef zeefje het volgende:
Graag een voorspelling; kan ik morgen vertragingloos van Dordrecht- boz? Ivm (natte) sneeuw![]()
Meer dan 1000quote:Op maandag 1 december 2014 23:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Maja, hoeveel FLIRT's rijden er al rond19quote:en hoeveel V250 zouden er rond gaan rijden?Bergen op Zoom, duhhquote:![]()
![]()
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
De officiële afkorting van Bergen op Zoom is Bgn.quote:Op maandag 1 december 2014 23:16 schreef b2py het volgende:
Ja ik ken al die afkortingen toch niet joh, zeker niet in de rimboe![]()
![]()
quote:Op maandag 1 december 2014 23:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Meer dan 1000
[..]
19
[..]
Bergen op Zoom, duhhI love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Dacht al, Boz ken ik echt nietquote:Op maandag 1 december 2014 23:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
De officiële afkorting van Bergen op Zoom is Bgn.![]()
![]()
Hmm, valt mij eigenlijk ook wel mee, reis dat trajact 4-5 dagen per week, en per jaar ben ik maar een paar keer te laat, en 1-2 moet ik omreizen. maar dat kan deel uitmaken van een gedeelte geluk.quote:Op maandag 1 december 2014 23:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dit in tegenstelling tot Den Haag - Dordrecht...wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
ik heb nog een maandje te gaan, dan kan ik wel wat statistieken posten over mijn woon-werk ritjes
Ik reis gemiddeld 4,5x per week tussen Den Haag en Rotterdam, en het valt op zich wel mee. Toch is het statistisch gezien het traject een van de trajecten met de meeste ellende.quote:Op maandag 1 december 2014 23:29 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hmm, valt mij eigenlijk ook wel mee, reis dat trajact 4-5 dagen per week, en per jaar ben ik maar een paar keer te laat, en 1-2 moet ik omreizen. maar dat kan deel uitmaken van een gedeelte geluk.![]()
![]()
Bergen op Zoom, een van de vele stations waar ik wel eens gestopt ben maar nooit ben uitgestapt. Koploper is ongetwijfeld Alkmaar Noord en daarna Heiloo.![]()
Delft-Zuid en Den Haag Moerwijk: twee stations waar ik dagelijks langs kom maar waar ik in m'n hele leven nog nooit ben uitgestapt.![]()
![]()
Hengelo Gezondheidspark, Lochem en Almelo de Riet. Oh, en Wierden, Voorst-Empe. De rest - op logische reizen Apeldoorn-Enschede - wel
Bij twijfel: gebruik beton.![]()
ik merk vooral opvallende verschillen in trefkans door de week heen.
Alles bij elkaar zo'n 160 retourtjes gemaakt inmiddels, deels naar Utrecht, deels naar Delft. In de ochtendspits is de trefkans in de sprinter Den Haag - Delft op woensdag en vrijdag aanzienlijk kleiner dan op de andere dagen: 3,65 tegen 4,70 % per km.
Verder opvallend: de bizar lage trefkansen op de sprinter Delft - Den Haag in de dinsdagmiddagspits: letterlijk nul, uit toch een rit of 20.
Of de trefkans in de Intercity op de donderdagochtend: 0,20 % per km. 8 keer controle op 4061 km.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Moerwijk ben ik zeker 1 keer uitgestaptquote:Op maandag 1 december 2014 23:39 schreef James1988 het volgende:
Delft-Zuid en Den Haag Moerwijk: twee stations waar ik dagelijks langs kom maar waar ik in m'n hele leven nog nooit ben uitgestapt.Delft Zuid echt honderden keren. Die zit wel in mijn top-20 qua in/uit/overstappen
Waarschijnlijk zijn ze tussen Dordrecht en Rotterdam al door de trein gegaan en vinden ze het op het laatste stukje wel best.quote:Op maandag 1 december 2014 23:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Verder opvallend: de bizar lage trefkansen op de sprinter Delft - Den Haag in de dinsdagmiddagspits: letterlijk nul, uit toch een rit of 20.
Ik zie in de ochtend wel eens controle in de sprinter tussen Delft en Den Haag. 's avonds dan pas weer tussen Delft en Schiedam.![]()
Stuk.twitter:NS_online twitterde op maandag 01-12-2014 om 23:39:52Van en naar Rotterdam: geen treinverkeer door een storing in de bediening van seinen en wissels. #rtd http://t.co/axyyfI1se0 reageer retweet
![]()
Als je alles zwart had gereden, was je dan goedkoper uit geweest dan met een trajectvrij?quote:Op maandag 1 december 2014 23:42 schreef Dr_Flash het volgende:
ik merk vooral opvallende verschillen in trefkans door de week heen.
Alles bij elkaar zo'n 160 retourtjes gemaakt inmiddels, deels naar Utrecht, deels naar Delft. In de ochtendspits is de trefkans in de sprinter Den Haag - Delft op woensdag en vrijdag aanzienlijk kleiner dan op de andere dagen: 3,65 tegen 4,70 % per km.
Of de trefkans in de Intercity op de donderdagochtend: 0,20 % per km. 8 keer controle op 4061 km.![]()
Voor Beter OV roept op tot kalmte: http://www.voorbeterov.nl/page16.phpquote:Op maandag 1 december 2014 18:56 schreef James1988 het volgende:
Mogelijk geen treinverkeer op Den Haag Centraal: NS-personeel vindt de werkdruk te hoog
Wat zullen we nou krijgen?![]()
Als de baas de boetes betaalt, op z'n minst een gelijkspelquote:Op maandag 1 december 2014 23:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Als je alles zwart had gereden, was je dan goedkoper uit geweest dan met een trajectvrij?
Maar het is me dit jaar van de 106 retourtjes Deventer - Delft Zuid, al 13 keer gelukt / overkomen om geen enkele conducteur te zien op welke etappe dan ook.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Naar Utrecht op en neer lukt me dat meer dan de helft van de gevallen (34 uit 65) inclusief omleidingen door aanrijdingen.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Hahaha, die NS'ers hoeven helemaal niet te staken.. ProRail zorgt wel dat het niet rijdt...quote:Op maandag 1 december 2014 23:46 schreef James1988 het volgende:
Stuk.twitter:NS_online twitterde op maandag 01-12-2014 om 23:39:52Van en naar Rotterdam: geen treinverkeer door een storing in de bediening van seinen en wissels. #rtd http://t.co/axyyfI1se0 reageer retweet
![]()
![]()
Conclusie: Conducteurs gooien er met de pet naar. Voor zover nog niemand dat opgemerkt had
Wat doe je als je in de Pimpel zit en honger hebt? Precies. Je belt een pizzeria en laat het eten op het perron afleveren. Het geheel geschiedde in Deventer
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=204924Altijd onderweg naar het avontuur![]()
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 02-12-2014 om 00:29:44Update Rotterdam: op dit moment geen sein/wisselbediening mogelijk. Geen treinverkeer. Monteurs zijn ter plaatse. Prognose: onbekend. reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 02-12-2014 om 00:31:15Update Rotterdam: er zijn bussen besteld. Door late tijdstip en groot gebied is het moeilijk om alternatief vervoer in te zetten. reageer retweet
![]()
heldenquote:Op dinsdag 2 december 2014 00:30 schreef Peterselieman het volgende:
Wat doe je als je in de Pimpel zit en honger hebt? Precies. Je belt een pizzeria en laat het eten op het perron afleveren. Het geheel geschiedde in Deventer
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=204924
Ik laat ook altijd pizza bezorgen op mijn hotelkamer![]()
![]()
Hey allemaal, daar ben ik weer eens. Lees nog lekker vaak mee maar heb eventjes niets te posten gehad.
Raadplaatje van onlangs; iemand een idee waar ik deze geschoten heb?![]()
![]()
Het lijntje tussen Oosterhout en Lage Zwaluwe?Nondeju, da's niet mis.quote:Op dinsdag 2 december 2014 00:37 schreef greavy het volgende:
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 02-12-2014 om 00:29:44Update Rotterdam: op dit moment geen sein/wisselbediening mogelijk. Geen treinverkeer. Monteurs zijn ter plaatse. Prognose: onbekend. reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 02-12-2014 om 00:31:15Update Rotterdam: er zijn bussen besteld. Door late tijdstip en groot gebied is het moeilijk om alternatief vervoer in te zetten. reageer retweet
![]()
![]()
Ik ben startklaar om een bus te besturen. NS stuur me een berichtje en rijden maar!
Locatie overigens onjuist.![]()
Ik denk 't niet, want daar staan oa geen seinen. Ik zou zelf eerder aan Groningen ergens denken....quote:Op dinsdag 2 december 2014 00:50 schreef James1988 het volgende:
Het lijntje tussen Oosterhout en Lage Zwaluwe?![]()
Iets specifieker dan een provincie opnoemen verwacht ik wel van jou Greavyquote:Op dinsdag 2 december 2014 00:54 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik denk 't niet, want daar staan oa geen seinen. Ik zou zelf eerder aan Groningen ergens denken....![]()
![]()
![]()
Ik zat zelf te denken aan net na de splitsing bij Groningen, waar je links richting Zuidhorn en rechts naar Sauwerd gaat, en dan op de lijn richting Sauwerd. Maar daar slingert het spoor niet zo als hier.
Effe denken![]()
En goeiemorgen, het lijkt er op dat er inderdaad gestaakt wordt in Den Haag. Er komen nauwelijks treinen deze kant op en de eerste treinen hebben niet gereden door 'beperkingen in de materieelinzet'.
Wat een gedoe weer, zeg...
[ Bericht 1% gewijzigd door MTL op 02-12-2014 16:05:31 ]![]()
als het personeel aan de overlegtafel zit kun je het materieel ook niet inzettenquote:Op dinsdag 2 december 2014 06:19 schreef MTL het volgende:
En goeiemorgen, het lijkt er op dat er inderdaad gestaakt wordt in Den Haag. Er komen nauwelijks treinen deze kant op en de eerste treinen hebben niet gereden door 'beperkingen in de materieelinzet'.
Wat een gezeur weer, zeg...ergens zit er wel logica achter
![]()
![]()
Goed gedaan welquote:Op dinsdag 2 december 2014 00:30 schreef Peterselieman het volgende:
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=204924
Ik had een extra trein van Gouda naar Utrecht. M.a.w. een gekeerde trein die niet naar Den Haag ging. Goed opgelost, maar man wat een zooitje.quote:Op dinsdag 2 december 2014 06:19 schreef MTL het volgende:
Wat een gezeur weer, zeg...Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
En BAM gaat de infra doen...quote:Op maandag 1 december 2014 22:38 schreef b2py het volgende:
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1258539Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Ik ben onderweg met de intercity naar Den Haag. Nog niets omgeroepen of gedisplayd over afwijkende bestemming
Dat van die wilde staking had ik even gemist maar gisteren moest de machinist van de trein naar Roosendaal in Zwolle keren op het volgende exemplaar. Wij hadden keurig een lege trein omdat de IC uit die richting vertraagd was. Uiteindelijk met +10 vertrokken omdat er geen machinist was. We werden wel keurig op de hoogte gehouden via de omroep trouwens. Wel met veel te veel jargon in de omroep maar ja daar doe je niet bijzonder veel aan.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Dus oh jah, ik vond het nu opeens toevallig dat dat ook de reden is dat ze vinden dat ze mogen staken.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Ze zijn weer aan het werk. Ik heb het vermoeden dat het probleem vanmorgen vooral was dat het materieel niet van de opstelterreinen naar Den Haag gereden was...quote:Op dinsdag 2 december 2014 07:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben onderweg met de intercity naar Den Haag. Nog niets omgeroepen of gedisplayd over afwijkende bestemmingNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Tussen Amersfoort en Hilversum rijdt voorlopig niks. Info nul.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Werkoverleg is afgelopen, er komen geen stakingen vandaag, treinverkeer wordt weer opgestart.quote:Op dinsdag 2 december 2014 07:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze zijn weer aan het werk. Ik heb het vermoeden dat het probleem vanmorgen vooral was dat het materieel niet van de opstelterreinen naar Den Haag gereden was...
Volgend overleg is op vrijdag. Inderdaad hebben alle startende treinen daardoor vertraging of zijn opgeheven.
Problemen waren dus veroorzaakt doordat het personeel in overleg was.![]()
En waar is nu SImon Snijbloem? Om te zeggen "ho ho, als er onvrede is op de werkvloer wil ik ervan weten en dan gaan we het oplossen, maar we gaan NIET op deze manier onze Reizigers op 1, 2 en 3 duperen!quote:Op dinsdag 2 december 2014 08:23 schreef MTL het volgende:
[..]
Werkoverleg is afgelopen, er komen geen stakingen vandaag, treinverkeer wordt weer opgestart.
Volgend overleg is op vrijdag. Inderdaad hebben alle startende treinen daardoor vertraging of zijn opgeheven.
Problemen waren dus veroorzaakt doordat het personeel in overleg was." ?
Nergens dus.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Zo kun je het ook recht lullen ja.quote:Op dinsdag 2 december 2014 08:23 schreef MTL het volgende:
[..]
Werkoverleg is afgelopen, er komen geen stakingen vandaag, treinverkeer wordt weer opgestart.
Problemen waren dus veroorzaakt doordat het personeel in overleg was.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Maar was het niet handiger geweest dit ruimer van te voren subtiel aan te kondigen? Meld ook waarom dat overleg gevoerd zal worden en mensen kunnen misschien wat sympathie op gaan brengen voor de standpunten.quote:Op dinsdag 2 december 2014 08:23 schreef MTL het volgende:
[..]
Problemen waren dus veroorzaakt doordat het personeel in overleg was.* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
+1quote:Op dinsdag 2 december 2014 08:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En waar is nu SImon Snijbloem? Om te zeggen "ho ho, als er onvrede is op de werkvloer wil ik ervan weten en dan gaan we het oplossen, maar we gaan NIET op deze manier onze Reizigers op 1, 2 en 3 duperen!" ?
Nergens dus.![]()
Het is een estafetteactie en A'dam CS en Utrecht CS zijn met kerst de lul.quote:Op dinsdag 2 december 2014 09:24 schreef b2py het volgende:
Opvallend dat het ook alleen Den Haag is, en niet ook andere standplaatsen..* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
twitter:Se_Raleway twitterde op dinsdag 02-12-2014 om 08:51:18It's now December so here's the first #Southeastern carol of the season: Away on the High Speed... http://t.co/jMgHpwIuwD reageer retweet
quote:![]()
![]()
Wat een bende zo qua vertragingen in het hele land. Dit gaat geen topdag worden qua punctualiteit.* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Ik las vanochtend in een appgroep vanuit de thuisthuisbasis dat de eerste treinen uit Den Helder ook met prima vertragingen onderweg waren![]()
![]()
En vanavond tijdens de spits al het materieel weer aan de verkeerde kant van het landquote:Op dinsdag 2 december 2014 09:33 schreef Ajaxfan het volgende:
Wat een bende zo qua vertragingen in het hele land. Dit gaat geen topdag worden qua punctualiteit.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]![]()
Iemand al die natte sneeuw gezien toevallig?quote:Op dinsdag 2 december 2014 09:33 schreef Ajaxfan het volgende:
Wat een bende zo qua vertragingen in het hele land. Dit gaat geen topdag worden qua punctualiteit.
Dat bewaren wij gewoon tot 16:30 vanmiddag ongeveer.quote:Op dinsdag 2 december 2014 09:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Iemand al die natte sneeuw gezien toevallig?* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
quote:Op dinsdag 2 december 2014 09:32 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Se_Raleway twitterde op dinsdag 02-12-2014 om 08:51:18It's now December so here's the first #Southeastern carol of the season: Away on the High Speed... http://t.co/jMgHpwIuwD reageer retweet
Stil. Mooi.
Gisteren, toen we de vriezer ijsvrij aan het maken waren, maar ik vond het te flauw om er een post over te makenquote:Op dinsdag 2 december 2014 09:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Iemand al die natte sneeuw gezien toevallig?![]()
![]()
twitter:wimdaniels twitterde op dinsdag 02-12-2014 om 09:13:04NS-personeel vindt dat het te weinig overstaptijd heeft tussen de treinen. Directie #NS wil nu ook onder personeel meer sprinters inzetten. reageer retweet
![]()
![]()
![]()
We gaan een dolkomische winter tegemoet, ik voel het!
Grapjasquote:Op dinsdag 2 december 2014 09:47 schreef James1988 het volgende:
twitter:wimdaniels twitterde op dinsdag 02-12-2014 om 09:13:04NS-personeel vindt dat het te weinig overstaptijd heeft tussen de treinen. Directie #NS wil nu ook onder personeel meer sprinters inzetten. reageer retweet
Hahaquote:Op dinsdag 2 december 2014 09:47 schreef James1988 het volgende:
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
NS International gaat IC-Bus kaartjes verkopen -> http://www.ovmagazine.nl/(...)-duitse-ic-bus-0830/I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Kwestie van tijd voor Qbuzz internationale bussen gaat laten rijdenquote:Op dinsdag 2 december 2014 10:23 schreef bork het volgende:
NS International gaat IC-Bus kaartjes verkopen -> http://www.ovmagazine.nl/(...)-duitse-ic-bus-0830/![]()
![]()
En dan het laatste stapje om al het treinvervoer van de hand te doen aan serieuze buitenlandse kandidaatquote:Op dinsdag 2 december 2014 10:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Kwestie van tijd voor Qbuzz internationale bussen gaat laten rijden.
NS wordt NBquote:Op dinsdag 2 december 2014 10:26 schreef bork het volgende:
[..]
En dan het laatste stapje om al het treinvervoer van de hand te doen aan serieuze buitenlandse kandidaat.
en dan weer NSB. Voor al uw links met Mofrika
Het mooie is dat de Noorse versie van de NSB NS heette...Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Ik krijg wel eens mails van de NSB. Handige nieuwsbrieven vol met liedjes en leuke dingen om te doenquote:Op dinsdag 2 december 2014 10:33 schreef Dr_Flash het volgende:
en dan weer NSB. Voor al uw links met Mofrika![]()
![]()
Alstom Coradia A TER (DB Baureihe 641) zaterdagochtend in Fröttstädt (Thüringen), deze trein bracht mij naar Reinhardsbrunn-Friedrichroda. Waarschijnlijk stopt deze lijn einde dienstregeling van 2016.
(Halt bei bedarf, dus knopje drukken net als bij de bus). Daar ging ik verder trammen met de Thüringerwaldbahn.
en Deze wachtte netjes op mij bij de volgende halte
![]()
meer info:
http://www.thueringer-waldbahn.de/
http://www.waldbahn-gotha.de/
http://de.wikipedia.org/wiki/Th%C3%BCringerwaldbahn
en Bork weer verder met de tram.
[ Bericht 7% gewijzigd door bork op 02-12-2014 13:15:04 ]I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Nou de Android app van de Interrail (Offline hafas van de mobieltjes zegmaar). Heeft een Major update gekregen met uiterlijk veranderingen.
Maar van de nieuwe dienstregeling nog geen spoor![]()
![]()
Denk dat dat de duidelijkste reizigersinfo in jaren isquote:Op dinsdag 2 december 2014 12:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
nieuwe dienstregeling: geen spoor
Interrail app heeft altijd de huidige dienstregeling.quote:Op dinsdag 2 december 2014 12:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Nou de Android app van de Interrail (Offline hafas van de mobieltjes zegmaar). Heeft een Major update gekregen met uiterlijk veranderingen.
Maar van de nieuwe dienstregeling nog geen spoor![]()
Nog geen sneeuwvlok gevallen en nu al rijden er nog maar 3 bakken ICM naar Schiphol vanuit Enschede.. Dat belooft veel goeds de komende maanden.Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
Ik deed het niet expressquote:Op dinsdag 2 december 2014 12:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Denk dat dat de duidelijkste reizigersinfo in jaren is![]()
![]()
Koperdiefstal op klaarlichte dag. Tussen Breda en Tilburg kan het blijkbaar.It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Niemand een idee? Het is naast Sluiskil, tussen Terneuzen en Sas van Gent.quote:Op dinsdag 2 december 2014 00:49 schreef Bitlord het volgende:
Hey allemaal, daar ben ik weer eens. Lees nog lekker vaak mee maar heb eventjes niets te posten gehad.
Raadplaatje van onlangs; iemand een idee waar ik deze geschoten heb?
[ afbeelding ]![]()
weinig landmarks behalve dat hectometerbordje he
sowieso, een goederenlijntje in zo'n godverraden uithoek van het land. Dat kent niemand natuurlijk.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Zat ik toch in de goede hoek te zoeken. Was nog aan het kijken waar het precies zou zijnquote:Op dinsdag 2 december 2014 13:38 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Niemand een idee? Het is naast Sluiskil, tussen Terneuzen en Sas van Gent.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
had de rest van de lijntjes al afgestreept en was zou net aan dit lijntje beginnen.quote:Op dinsdag 2 december 2014 13:45 schreef b2py het volgende:
Ja dat zou ik ook zeggen als het antwoord al gegeven is
die hectometerbordjes maakten het wel wat makkelijk om te kijken waar je op een lijntje je moest zijnAltijd onderweg naar het avontuur![]()
En het is goed stuk ook nog. De prognose is inmiddels 02:00, dat was net nog 16:00quote:Op dinsdag 2 december 2014 13:18 schreef JDude het volgende:
Koperdiefstal op klaarlichte dag. Tussen Breda en Tilburg kan het blijkbaar.![]()
![]()
Daarentegen kan er nog wel iets rijden. Zwolle-Roosendaal en Eindhoven-Tilburg Universiteit liggen er niet uit. Wordt straks wel een kansloze bende in de spits natuurlijk, die treinen zitten normaal al vol genoeg.quote:Op dinsdag 2 december 2014 13:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
En het is goed stuk ook nog. De prognose is inmiddels 02:00, dat was net nog 16:00It's always around me, all this noise
Rotterdam <> Gouda heeft ook wat problemen door een sein en wisselstoring nu.* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Bron: NSquote:Situatie Den Haag dinsdag 2 december
2 december 2014
Dinsdag 2 december in de ochtend ondervonden veel reizigers van en naar Den Haag hinder van een werkonderbreking door NS-personeel op Den Haag Centraal. Medewerkers hadden op eigen initiatief een zogeheten werkoverleg georganiseerd vanaf 04:00 uur. Het overleg bleek uiteindelijk tot 06.30 uur te duren.
Doordat veel personeel er voor koos bij het werkoverleg te zijn (ca. 150 conducteurs en machinisten) ondervond het treinverkeer van en naar Den Haag in de ochtendspits de nodige hinder. Er vielen treinen uit of ze waren fors vertraagd. Wij betreuren de overlast die dit heeft veroorzaakt voor reizigers en collega’s elders in het land. Vanaf 06:30 uur gingen de medewerkers weer aan de slag en kwam het treinverkeer net voor de ochtendspits weer op gang. Doordat alles vanochtend anders is gelopen dan gepland kunnen treinen vandaag regionaal nog wel korter zijn.
Tijdens de werkonderbreking zijn directieleden van NS Reizigers (NSR) het gesprek met de medewerkers aangegaan. Er werden diverse zorgen besproken die sterk leven bij personeel in Den Haag, zoals te hoge werkdruk (bijv. bij verstoringen op het spoor), te korte overstaptijden tussen de verschillende treinen, maar bijvoorbeeld ook agressie in de trein. Hierbij is onder meer toegelicht welke acties op deze punten al lopen. Zo is recent bijvoorbeeld extra reserve personeel vrijgemaakt voor drukke momenten. Wij nemen de zorgen serieus en hebben aan de medewerkers toegezegd op de verschillende punten te kijken of meer acties nodig en mogelijk zijn en komen daar voor het einde van de week op terug.![]()
Wat betreft agressie in de trein hebben ze een punt, maar voor de rest niet ...quote:Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ja maar ja maar een sprintje trekken op het perron is zwaar hoor als je net een half uur een stoel in de eerste klas warm hebt zitten houden.It's always around me, all this noise
Daar kan de NS ook weinig aan doen lijkt mij?quote:zoals te hoge werkdruk (bijv. bij verstoringen op het spoor),* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Voor een deel toch echt wel. Meer materieel inzetten, al is dat duur. Ander planningsmodel, zodat een verstoring niet uitwerkt op een ander traject, etcquote:Op dinsdag 2 december 2014 15:43 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Daar kan de NS ook weinig aan doen lijkt mij?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Meer materieel kan bij storingen een issue zijn om daar te krijgen. Planningsmodel heeft deels te maken met het vorige punt en met het issue dat je misschien niet eens meer personeel op die plek kan krijgen.quote:Op dinsdag 2 december 2014 15:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Voor een deel toch echt wel. Meer materieel inzetten, al is dat duur. Ander planningsmodel, zodat een verstoring niet uitwerkt op een ander traject, etc
Praktisch lijkt het mij nogal lastig uitvoerbaar dat punt te verbeteren.* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Hangt er vanaf waar je materieel over hebtquote:Op dinsdag 2 december 2014 15:52 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Meer materieel kan bij storingen een issue zijn om daar te krijgen.Pendeldiensten draaien kan veel makkelijker als je het personeel op een dag meer op een corridor laat rijden in plaats van het hele land door. Enige nadeel is dat het twee tot drie procent extra personeel kost dan nu het geval is.quote:Planningsmodel heeft deels te maken met het vorige punt en met het issue dat je misschien niet eens meer personeel op die plek kan krijgen.Deels een kostenaspect, deels de vakbonden die het zullen dwarsbomenquote:Praktisch lijkt het mij nogal lastig uitvoerbaar dat punt te verbeteren.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Het is tijd voor een nieuw soort denken daar. Als er een probleem is, moet je kijken of je dat binnen de bestaande kaders op kunt lossen. Lukt dat niet, dan moet je niet zoals nu gebeurt, hulpeloos je schouders ophalen, "overmacht" mompelen en de Zondvloed zijn werk laten doenquote:Op dinsdag 2 december 2014 15:52 schreef Ajaxfan het volgende:
Praktisch lijkt het mij nogal lastig uitvoerbaar dat punt te verbeteren.![]()
Nee, dan moet je bestaande kaders gaan afbreken, net zo lang tot er voldoende ruimte en vrijheid ontstaat om het probleem op te lossen. En ja, dat betekent waarschijnlijk wel een einde aan pretparkroosters, een einde aan onrealistische baangaranties en aan zo nog wel wat dingen meer. En daar zal het personeel het wel niet mee eens zijn, maar hey, dikke jammerdepammer. De reiziger is het met deze gang van zaken al decennialang niet eens, en dat is nog nooit ergens een argument voor of tegen geweest. Terwijl het de reiziger is die elk jaar met stijgende tarieven geconfronteerd wordt. En het zal wel niet helemaal 1 op 1 opgaan, maar er mag best eens wat meer "wie betaalt, bepaalt" terug te vinden zijn. Want eerlijk is eerlijk, de houdng van NS-personeel van hoog tot laag ten opzichte van de reiziger, slaat grosso modo gewoon nergens op. Die paar goedwillenden daargelaten hoor, maar die zijn eigenlijk net zo slachtoffer van het systeem als de reiziger.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
In Kampen ook.quote:Op dinsdag 2 december 2014 13:18 schreef JDude het volgende:
Koperdiefstal op klaarlichte dag. Tussen Breda en Tilburg kan het blijkbaar.![]()
En dan krijg je op twitter van die helden die over besmet werk praten. Zullen vast de memo van ns_online hebben gemist dat het echt geen wilde staking was.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
Kan dat niet zijn dat ze het juiste materieel niet op de juiste plaats kunnen krijgen door eerdere verstoringen? NS is wel vaker van de vage omschrijvingen bij storingen.quote:Op dinsdag 2 december 2014 16:45 schreef b2py het volgende:
De materieelstand is wel erg treurig als ik de storingsmeldingen bekijk?* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Waar zou het moeten zijn? Rotterdam beperkingen, Utrecht beperkingen.. Verder heel veel te kleine treinen..![]()
Dat is het al de hele herfst. Kennelijk slaagt NedTrain er wederom niet in om de boel rijdend te houden ...quote:Op dinsdag 2 december 2014 16:45 schreef b2py het volgende:
De materieelstand is wel erg treurig als ik de storingsmeldingen bekijk?
Op papier zijn er genoeg treinstellen inzetbaar, maar de praktijk wijst anders uitAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Nou moe...twitter:NS_online twitterde op dinsdag 02-12-2014 om 16:47:26Let op: vanaf 21.00 uur geen treinverkeer tussen Breda en Tilburg door herstelwerkzaamheden na koperdiefstal. http://t.co/axyyfI1se0 #BdTb reageer retweet
![]()
page not supported yet.quote:Op dinsdag 2 december 2014 17:05 schreef James1988 het volgende:
South West Trains laat zien hoe je reizigers ook kunt informeren over werkzaamheden.
Kijk, daar hebben we wat aan
Heel nicequote:Op dinsdag 2 december 2014 17:05 schreef James1988 het volgende:
South West Trains laat zien hoe je reizigers ook kunt informeren over werkzaamheden.![]()
![]()
![]()
Mobiele apparaten, pfff, onbelangrijk.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Heel mooiquote:Op dinsdag 2 december 2014 17:05 schreef James1988 het volgende:
South West Trains laat zien hoe je reizigers ook kunt informeren over werkzaamheden.![]()
![]()
Ja klopt, gebruikt toch niemand.quote:Op dinsdag 2 december 2014 17:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Mobiele apparaten, pfff, onbelangrijk.
Hang maar gauw al die vertrekstaten en die spoorboekjes weer terug
18:23, trein 1969 van Den Haag naar Venlo, staat gepland met een ICM-drietje.![]()
Normaal rijdt dat ding met 6 bakken DDZ, dus reken maar op achterblijvers![]()
![]()
Iemand bekend met deze foutmelding op de NMBS site?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking![]()
Je hebt er waarschijnlijk te lang over gedaanPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Had het al meerdere keren geprobeerd met verschillende browsers. Maaar:quote:Op dinsdag 2 december 2014 18:07 schreef dennistd het volgende:
Je hebt er waarschijnlijk te lang over gedaan
Oh wacht eens even. Retour Go Pass moet op de zelfde dag zijn.
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking![]()
NS heeft toch nog 4 bakken ICM extra weten te vinden
Tevens: Rijtuigen Intercity Brussel nog niet toegelaten in België![]()
quote:Op dinsdag 2 december 2014 18:30 schreef James1988 het volgende:
NS heeft toch nog 4 bakken ICM extra weten te vinden
Tevens: Rijtuigen Intercity Brussel nog niet toegelaten in Belgiëquote:Op dit moment rijdt er 12x per uur een trein tussen Den Haag en Brussel,dag![]()
ETMET goes internationalquote:
Mochten die Belgen willen, 6 treinen per uur tussen Amsterdam en Brussel. Ze zijn al zo trots als een aap met twee lullen dat ze straks een enigszins klokvaste dienstregeling hebben dankzij vier uurdiensten die een kwartier na elkaar vertrekken![]()
![]()
Geen wonder dat die Fyra steeds moest wachten.quote:"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
Ze willen weer met kopbakken gaan rijden. Blijft dus jammer dat de oorspronkelijke kopbakken verschroot zijnquote:Op dinsdag 2 december 2014 18:30 schreef James1988 het volgende:
Tevens: Rijtuigen Intercity Brussel nog niet toegelaten in BelgiëAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Wacht maar tot de machinist moet plassenquote:Op dinsdag 2 december 2014 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
NS gaat minder tussenstations overslaan.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
12 treinen per uur, niet per uur per richting.quote:Ach ja, men stapelt al ruim 10 jaar blunder op blunder als het op de Beneluxtrein aankomt. Dit kan er dus ook nog wel bijquote:Op dinsdag 2 december 2014 19:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze willen weer met kopbakken gaan rijden. Blijft dus jammer dat de oorspronkelijke kopbakken verschroot zijn![]()
![]()
twitter:NS__online twitterde op dinsdag 02-12-2014 om 20:12:03SNEEUW IN LIMBURG! SNEEUW IN LIMBURG! WE ZETTEN DE HORRORWINTER-DIENSTREGELING NU IN GANG! reageer retweet
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
ja, inderdaad zonde dat de stuurstandrijtuigen gesloopt zijn. Maar als die niet gesloopt zouden zijn dan moesten ze nog wel worden omgebouwd voor gebruik met de Traxx locomotief. dit is wat destijds als 'te kostbaar' werd gezien.
de HLE 11.8 reeks locs die voorheen de Benelux-trein reden zijn -zoals eerder in dit topic al gemeld- allen verkocht.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Ik kreeg vandaag alvast een voorbereidend mailtje van NS...quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:13 schreef Ajaxfan het volgende:
twitter:NS__online twitterde op dinsdag 02-12-2014 om 20:12:03SNEEUW IN LIMBURG! SNEEUW IN LIMBURG! WE ZETTEN DE HORRORWINTER-DIENSTREGELING NU IN GANG! reageer retweet
![]()
![]()
Negatief. Dat "Raadpleeg de reisplanner en download de app" is net zo nuttig als "steek drie pauweveren in je aars en ren een rondje om de kerk".Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Als je dat apart wilt, moet je ff 2x boeken. Heen- en terugreis apart, en het werkt gewoonquote:Op dinsdag 2 december 2014 18:14 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Had het al meerdere keren geprobeerd met verschillende browsers. Maaar:
Oh wacht eens even. Retour Go Pass moet op de zelfde dag zijn.![]()
Maar een rondje om de kerk was toch niet de bedoeling?quote:Op dinsdag 2 december 2014 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Negatief. Dat "Raadpleeg de reisplanner en download de app" is net zo nuttig als "steek drie pauweveren in je aars en ren een rondje om de kerk".Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Ik kreeg 'm per post. Met het al net zo bruikbare advies om buiten de spitsen te reizen. Uiteraard met vermelding van andere spitstijden dan die voor de dal-abonnementen gelden.quote:Op dinsdag 2 december 2014 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Negatief. Dat "Raadpleeg de reisplanner en download de app" is net zo nuttig als "steek drie pauweveren in je aars en ren een rondje om de kerk".It's always around me, all this noise
quote:Op dinsdag 2 december 2014 21:53 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik kreeg 'm per post. Met het al net zo bruikbare advies om buiten de spitsen te reizen. Uiteraard met vermelding van andere spitstijden dan die voor de dal-abonnementen gelden.![]()
Echt, waar ZIJN die lui mee bezig..?
Ze zijn zich alvast preventief aan het indekken, zodat ze straks geen GtbV hoeven uit te delen want "er was gewaarschuwd dat de dienstregeling mogelijkerwijs aangepast zou kunnen worden indien de gelegenheid zich voordoet dat er een kans is op een zuchtje sneeuw"quote:Op dinsdag 2 december 2014 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
Echt, waar ZIJN die lui mee bezig..?![]()
![]()
Jaquote:Op dinsdag 2 december 2014 21:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
In een envelop en alles ja?
Wat schattig. De maandelijkse nul-euro-factuur voor de fietsenstalling in Breda en de ontvangstbevestigingen van de GtbV'tjes komen wel per mail, maar dat zal wel weer uit een andere database komen
.
It's always around me, all this noise
Ook al zoiets kansloos. Je moet in- en uitchecken met je OV-chipkaart*, maar als je fiets er langer dan 24 uur heeft gestaan moet je met pin betalen.quote:Op dinsdag 2 december 2014 22:01 schreef JDude het volgende:
De maandelijkse nul-euro-factuur voor de fietsenstalling in Breda
Hou het dan meteen van het saldo af...
* Heb je geen OV-chipkaart, dan kun je een leenpas krijgen bij de beheerder![]()
Ja maar ja per brief is natuurlijk zinloos, want de postbode kan ook niet rijden als het sneeuwt. Oh, wel. Waarom hij wel?
Maar dat klokvaste ook niet overal. Ik heb mij eens zitten verbazen zondag over de huidige en nieuwe treindienst op spoorlijn 132, tussen Charleroi en Couvin.quote:Op dinsdag 2 december 2014 18:44 schreef James1988 het volgende:
Ze zijn al zo trots als een aap met twee lullen dat ze straks een enigszins klokvaste dienstregeling hebben dankzij vier uurdiensten die een kwartier na elkaar vertrekken
Men rijdt de treinen het vaakst in de drukke richting, de tegenrichting is daar maar matig, maar je gaat dan ook naar nergens.
Ma-vr:
Eerste trein nu: 4:18 uit Couvin (L-trein), 4:48 uit Couvin (IR-trein), gevolgd door een L-trein om 5:11. Om 5:53 gaat er een IR-trein, die tot Walcourt extra stopt op Yves-Gomezee. In Walcourt is aansluiting op de P-trein naar Charleroi die overal stopt. De IR-trein van 6:35 slaat Yves-Gomezee over, maar die van 7:01 uit Couvin stopt er weer wél. Die laatste biedt ook aansluiting op een P-trein naar Charleroi die overal stopt.
Een volgende trein die pas weer op Yves-Gomezee stopt, is de L-trein van 9:23 uit Couvin, en de optie daarna gaat pas om 12:23 uit Couvin. Dan in de middagspits gaan er nog 15:53 en 16:32 een L-trein Couvin-Charleroi. De laatste trein gaat om 20:56 uit Couvin als L-trein.
Wordt straks: 4:35 een L-trein uit Couvin, en om 5:00 een L-trein naar Couvin. Pas om 5:45 gaat er een IR-trein, en die bied aansluiting op de P-trein naar Charleroi. Dan gaat er om 6:23 nog een IR-trein (zonder aansluiting op L-trein in Walcourt), gevolgd door 6:44 een L-trein. De eerstvolgende L-trein vertrekt daarna pas om 15:51 uit Couvin. Dat betekent dat er 5 stations tussen circa 7 uur en 16 uur niet bediend worden, maar er wel ieder uur een IR-trein voorbij dendert. Daarna gaat er weer een L-trein om 16:31, en dan pas om 20:52 weer, wat de laatste trein ook is.
Stations die de IR-trein niet bedient: Yves-Gomezee, Pry, Cour-sur-Heure, Ham-sur-Heure, Beignee en Jamioulx.
In de tegenrichting gaan pas in de middag meer treinen:
Nu: 6:18 een IR-trein Charleroi - Couvin, gevolgd door een P-trein om 6:52 tot Walcourt, die aansluiting geeft op de IR-trein van 7:13 uit Charleroi. Daarna gaat er ieder uur een IR-trein, maar om 10:10, 12:30, 15:07, 16:44, 17:44, 18:46, 20:10 en 22:30 een L-trein. In de spits rijdt de IR-trein ongeveer ieder halfuur, tussen 15:41 uit Charleroi t/m 19:52 vertrek. De laatste trein gaat om 22:30 als L-trein uit Couvin.
Wordt: 5:59 en 7:01 een L-trein, daarna van 8:14 t/m 20:14 ieder uur een IR-trein die de eerdergenoemde 5 stations overslaat. Om 16:50, 17:31 en 18:25 gaan er P-treinen als L-trein van Charleroi t/m Couvin. Om 21:24 gaat er nog een laatste L-trein naar Couvin.
Echt klokvast wordt het niet voor iedereen: Alleen de IR-reizigers kunnen ieder uur in elke richting op dezelfde tijden vertrekken. Er rijden in de spitsuren minder IR-treinen.
Echt, ik vraag me wel eens af waarom stations als Pry nog bestaansrecht hebben. Amper een trein op een dag en 28 reizigers. Beignee heeft er 32. Beide stoppen in de weekenden geen treinen.![]()
Dat is nou zo'n lijntje waar gewoon stations gesloten moeten worden om "klokvaste" dienstregelingen te introduceren. En de NMBS maar roepen dat in heel het land klokvaste dienstregelingen komen.![]()
Dat is zo'n lijntje waar 1 Schienenwolf per millennium ook genoeg is.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Over metro's gesproken: ik ben vanochtend weer eens met lijn E van Rotterdam naar Den Haag gegaan, dit omdat het in Rotterdam een pestpokkepleuriszooi was met niet-rijdende en vertraagde treinen.
Wat is die metro toch fijn
Het ding stopt wel bij ieder paar verdwaalde stoeptegels, maar het schiet gevoelsmatig wel veel beter op met stops van misschien 15 seconden. Veel vlotter dan dat ge-etter met een conducteur die na een halve minuut wel eens gaat fluiten, die z'n eigen deur als laatste sluit en daarna de machinist via de porto meldt dat z'n deuren dicht zijn.![]()
Wij mogen in Nederland echt blij zijn met de klokvaste dienstregeling die we door het hele land heen hebben.quote:Op dinsdag 2 december 2014 22:18 schreef greavy het volgende:
Dat is nou zo'n lijntje waar gewoon stations gesloten moeten worden om "klokvaste" dienstregelingen te introduceren. En de NMBS maar roepen dat in heel het land klokvaste dienstregelingen komen.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Eenmansbediening is voor de sprinters dan ook het beste. Dat in combinatie met controleteams en meer toezicht in de avonden en nachten zou ideaal zijnquote:Op dinsdag 2 december 2014 22:37 schreef James1988 het volgende:
Over metro's gesproken: ik ben vanochtend weer eens met lijn E van Rotterdam naar Den Haag gegaan, dit omdat het in Rotterdam een pestpokkepleuriszooi was met niet-rijdende en vertraagde treinen.
Het ding stopt wel bij ieder paar verdwaalde stoeptegels, maar het schiet gevoelsmatig wel veel beter op met stops van misschien 15 seconden. Veel vlotter dan dat ge-etter met een conducteur die na een halve minuut wel eens gaat fluiten, die z'n eigen deur als laatste sluit en daarna de machinist via de porto meldt dat z'n deuren dicht zijn.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
De rol van de conducteur weghalen uit het vertrekproces zou niet verkeerd zijn.quote:Op dinsdag 2 december 2014 22:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Eenmansbediening is voor de sprinters dan ook het beste. Dat in combinatie met controleteams en meer toezicht in de avonden en nachten zou ideaal zijn
Ik zie trouwens de laatste paar weken weer vaker S&V'ers de kaartcontrole doen in plaats van de conducteur.![]()
Niet alleen de rol. We kunnen net zo goed heel de conducteur weghalen.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
"Ako staakt door wegvallen conducteurs, sudokuboekjesomzet keldert."quote:Op dinsdag 2 december 2014 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Niet alleen de rol. We kunnen net zo goed heel de conducteur weghalen.![]()
Wie moet dan de plaszakken uitdelen?quote:Op dinsdag 2 december 2014 22:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Eenmansbediening is voor de sprinters dan ook het beste. Dat in combinatie met controleteams en meer toezicht in de avonden en nachten zou ideaal zijn
dag![]()
Er worden toiletten in de sprinters ingebouwdquote:Op dinsdag 2 december 2014 23:21 schreef Peter het volgende:
[..]
Wie moet dan de plaszakken uitdelen?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Mijn treintje (Hengelo->Zutphen vertrek 16.16) reed op 1 motor. +5 uit Lochem, +2 in Zutphen (dankzij rechtdoor mogen bij Laren). Overstap op het treintje naar Arnhem gelukkig gehaald.Bij twijfel: gebruik beton.![]()
IJsregens die meteen heel het spoor platgooien...?
Mwa, voor de Tsjechische spoorwegen niet.(Foto: Pedro Almeida)
![]()
Gaat Utrecht Vaartsche Rijn deze maand nog open? Of zijn ze nog aan het etteren met dat bezwaarschrift, waardoor een kant en klaar station een jaartje mag verpauperen.![]()
Tweequote:Op dinsdag 2 december 2014 23:56 schreef Fixers het volgende:
Gaat Utrecht Vaartsche Rijn deze maand nog open? Of zijn ze nog aan het etteren met dat bezwaarschrift, waardoor een kant en klaar station een jaartje mag verpauperen.
Hoppatee, een minuutje te laat in Amersfoort, maar natuurlijk is de aansluiting naar Schiphol al weg![]()
zo jammer allemaal. Zo kut.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
in Hengelo reed de sprinter naar Zwolle voor de 3e keer op rij net weg toen de stoptrein naar Oldenzaal de deuren open deed...![]()
![]()
Tsja, dat zijn nog "verschillende clubjes". Ook een zaadsmoes natuurlijk. Maar een grote landelijke knoop, binnen 1 vervoerder? Om zeep helpen om 1 minuutje? Dat is gewoon kwade opzet.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Zoow de intercity mag voor de vertraagde sprinter op Hilversum je verwacht het nietPremier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
twitter:ad_broeders twitterde op dinsdag 02-12-2014 om 17:43:07Als door een Tyrannosuarus Rex wordt het oude postperron gesloopt. Nieuw gezicht op de stad. @viabreda @ProRail http://t.co/KNQGJSghZa reageer retweet
Doei, spoor 2![]()
![]()
Conducteurs die omroepen "Achterin de trein is nog genoeg plek" terwijl tot in het allerlaatste rijtuig heel het gangpad vol staat, moeten per direct ontslagen worden.
![]()
dan was je meer dan een minuutje te laatquote:Op woensdag 3 december 2014 08:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoppatee, een minuutje te laat in Amersfoort, maar natuurlijk is de aansluiting naar Schiphol al weg![]()
zo jammer allemaal. Zo kut.![]()
![]()
+3 zo te zien.quote:Op woensdag 3 december 2014 09:36 schreef Salatrel het volgende:
[..]
dan was je meer dan een minuutje te laat![]()
Mooi hoe de conducteurs richting het eind van het jaar blijkbaar hun controle quota moeten halen. Aantal controles opeens veul hoger.* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
hoax in japan rijden de treinen altijd op tijdquote:Op woensdag 3 december 2014 10:07 schreef b2py het volgende:
In Japan is het ook een drama met sneeuw: http://www.telegraaf.nl/b(...)n_trein_Japan__.html![]()
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=205047
Dit soort lui mogen wat mij betreft hard aangepakt worden. Het is tegelijkertijd ook een reden om voor meer camera's in de trein te zijn, zodat hun gedragingen vastgelegd kunnen worden en hun herkenning makkelijker wordtAltijd onderweg naar het avontuur![]()
via SBB op Facebook:quote:A new surprise every day: today a 2nd class coach adorned with IKEA Christmas decorations is operating between Geneva and St. Gallen. You can find more nice surprises in our advent calendar. Wishing you a happy advent season!![]()
Nee hoor. In NS-jargon is een trein pas "te laat" als hij minstens 5 minuten later binnenkomt dan hij had moeten vertrekken. Dus wij waren ruim op tijdquote:Op woensdag 3 december 2014 09:36 schreef Salatrel het volgende:
[..]
dan was je meer dan een minuutje te laat
Dat klopt ja. 8:10 kwamen we binnen. 8:10 is de officiële vertrektijd van de aansluitende IC naar Schiphol. Maar die rijdt dus gewoon weg. Want IJzer duwen >>>>>>>> mensen vervoerenquote:ZO rolt dat
Dan zorgt één vertraagde trein er dus voor dat de hele dienstregeling er last van moet hebben?quote:Op woensdag 3 december 2014 11:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat klopt ja. 8:10 kwamen we binnen. 8:10 is de officiële vertrektijd van de aansluitende IC naar Schiphol. Maar die rijdt dus gewoon weg. Want IJzer duwen >>>>>>>> mensen vervoerenZO rolt dat
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Kreng naar Schiphol moet bij Naarden-Bussum altijd even afremmen/stilstaan dus die paar minuten zijn zo ingehaald...quote:Op woensdag 3 december 2014 11:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat klopt ja. 8:10 kwamen we binnen. 8:10 is de officiële vertrektijd van de aansluitende IC naar Schiphol. Maar die rijdt dus gewoon weg. Want IJzer duwen >>>>>>>> mensen vervoerenZO rolt dat
Alleen zit het spoor tussen Weesp en Schiphol zo vol dat wachten op een handje vol overstappers inj Amersfoort ervoor zorgt dat opeens drie treinen vertraagd raken en een paar honderd mensen hun overstappen op stads- en streekvervoer bij Duivendrecht en Amsterdam Zuid missen..quote:Op woensdag 3 december 2014 11:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
![]()
Ja, als het zo uitkomt zijn het er ineens "een handje vol".quote:Op woensdag 3 december 2014 12:11 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Alleen zit het spoor tussen Weesp en Schiphol zo vol dat wachten op een handje vol overstappers inj Amersfoort ervoor zorgt dat opeens drie treinen vertraagd raken en een paar honderd mensen hun overstappen op stads- en streekvervoer bij Duivendrecht en Amsterdam Zuid missen..Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Veel minder dan die andere groep iig. Met wachten richt je in ieder geval meer kwaad dan goed aan.quote:Op woensdag 3 december 2014 12:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, als het zo uitkomt zijn het er ineens "een handje vol".![]()
Dit is dus een mooi voorbeeld van ze kunnen het nooit goed doen. In Duivendrecht had iemand anders zijn aansluiting weer gemist óf die had gewacht waardoor ergens anders weer tien treinen moeten wachten, BAM alles plus 10. Toppie!quote:Op woensdag 3 december 2014 12:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, als het zo uitkomt zijn het er ineens "een handje vol".Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Klassiek gevalletje als ik te laat aankom moet ie wachten en als ik erin zit moet ie op tijd vertrekken.![]()
![]()
Neuh meestal staat ie net na Naarden-Bussum even stil. Voor Naarden weet ikd at ie moet afremmenquote:
Het is ook allemaal relatief, als je je overstap mist wacht je een half uur of een kwartier en dat is het dan wel. In andere landen heb ik vaker 1 à 2 uur (of nog langer) moeten wachten door zo'n toestanden. En dan kreeg ik zo'n betaalde krantenlezer bij de loketten die je in je gezicht uitlachte er nog gratis bij
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2014 13:15:23 ]![]()
Ja, maar dat betekent niet dat ik DUS ongeijk hebquote:Op woensdag 3 december 2014 12:34 schreef Salatrel het volgende:
Klassiek gevalletje als ik te laat aankom moet ie wachten en als ik erin zit moet ie op tijd vertrekken.
Is dat tegenwoordig standaard ja? ik zag het op de hoekse lijn...quote:Op dinsdag 2 december 2014 22:37 schreef James1988 het volgende:
Het ding stopt wel bij ieder paar verdwaalde stoeptegels, maar het schiet gevoelsmatig wel veel beter op met stops van misschien 15 seconden. Veel vlotter dan dat ge-etter met een conducteur die na een halve minuut wel eens gaat fluiten, die z'n eigen deur als laatste sluit en daarna de machinist via de porto meldt dat z'n deuren dicht zijn.![]()
Standaard bij SGM.Als ik erin zit kan het me niets schelen of ie nog een minuutje blijft wachten.quote:Op woensdag 3 december 2014 12:34 schreef Salatrel het volgende:
Klassiek gevalletje als ik te laat aankom moet ie wachten en als ik erin zit moet ie op tijd vertrekken.![]()
Wacht wat? waarom dat nou weer? dat is eeuwen nooit gedaan... t gros is zelfs eenmansbediening geweest op krakeling enzo..quote:
Wat is er misgegaan?![]()
er zijn meldingen geweest dat de groene lamp 'deuren dicht' bij de machinist ging branden/gloeien terwijl de deur waar de hc sleutelde nog open was.quote:Op woensdag 3 december 2014 13:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wacht wat? waarom dat nou weer? dat is eeuwen nooit gedaan... t gros is zelfs eenmansbediening geweest op krakeling enzo..
Wat is er misgegaan?
In inmiddels al bijna een jaar zo maar men kan het probleem niet reproduceren![]()
Hier is de standaard anders en mag je dan ook meer verwachten. Dat wordt op zijn zachtst gezegd niet altijd gebodenquote:Op woensdag 3 december 2014 13:10 schreef J.B. het volgende:
Het is ook allemaal relatief, als je je overstap mist wacht je een half uur of een kwartier en dat is het dan wel. In andere landen heb ik vaker 1 à 2 uur (of nog langer) moeten wachten door zo'n toestanden. En dan kreeg ik zo'n betaalde krantenlezer bij de loketten die je in je gezicht uitlachte er nog gratis bij
Consequentie van het beter benutten van de infrastructuur is dat er punctueel moet worden gereden. Wachten op een aansluiting past niet in dat plaatje als een trein richting zo'n stukje infrastructuur rijdt. Zolang er niet veel geld in bijvoorbeeld een viersporig station Duivendrecht wordt geïnvesteerd moet je iets.quote:Op woensdag 3 december 2014 16:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hier is de standaard anders en mag je dan ook meer verwachten. Dat wordt op zijn zachtst gezegd niet altijd geboden
Op zich kan je ook best de volgorde van de IC's op Weesp-Schiphol omwisselen om de gevolgen te beperken maar het gevolg daarvan is weer dat de overstap Amersfoort/Hilversum-Leiden de mist in gaat. Zo blijven we met ons allen lekker klagen.![]()
Op zich valt de schade mee als je doorreist naar Utrecht en daar overstapt richting Schiphol en voor de rest moet je goede afspraken hebben over overstapknopen en wat er op welk tijdstip van de dag mogelijk is.quote:Op woensdag 3 december 2014 16:13 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Consequentie van het beter benutten van de infrastructuur is dat er punctueel moet worden gereden. Wachten op een aansluiting past niet in dat plaatje als een trein richting zo'n stukje infrastructuur rijdt. Zolang er niet veel geld in bijvoorbeeld een viersporig station Duivendrecht wordt geïnvesteerd moet je iets.
Op zich kan je ook best de volgorde van de IC's op Weesp-Schiphol omwisselen om de gevolgen te beperken maar het gevolg daarvan is weer dat de overstap Amersfoort/Hilversum-Leiden de mist in gaat. Zo blijven we met ons allen lekker klagen.
Verder mogen Nederlanders graag klagen. Doen ze dat niet, dan is er echt iets misAltijd onderweg naar het avontuur![]()
heel klein beetje jaquote:
op Delft Zuid was gestrooid. Zowel met zand als met zoutJe kunt het maar meteen goed doen he.
Hey jongens, als je de trein van Breda naar Zwolle pakt, kom je dan ook langs station Amersfoort?
Of dien je dan een andere trein te pakken?![]()
Nee, je moet onderweg overstappen. Waarschijnlijk is overstappen in Den Bosch en Utrecht het snelste.quote:Op woensdag 3 december 2014 17:08 schreef Miniem het volgende:
Hey jongens, als je de trein van Breda naar Zwolle pakt, kom je dan ook langs station Amersfoort?
Of dien je dan een andere trein te pakken?
Tweede optie is via de HSL naar Rotterdam en daar de IC naar Utrecht, Amersfoort en verder te nemen. Geen idee of dat sneller is dan optie 1Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Sinds wanneer gaat de hanzelijn langs Amersfoort?quote:Op woensdag 3 december 2014 17:15 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Of.. Met de V250 naar Schiphol en dan met de IC naar Zwolle via de Hanzelijn.![]()
Je kan ook gewoon de directe trein pakken over Arnhem..quote:Op woensdag 3 december 2014 17:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, je moet onderweg overstappen. Waarschijnlijk is overstappen in Den Bosch en Utrecht het snelste.
Tweede optie is via de HSL naar Rotterdam en daar de IC naar Utrecht, Amersfoort en verder te nemen. Geen idee of dat sneller is dan optie 1![]()
Sinds wanneer gaat die langs Amersfoort?quote:Op woensdag 3 december 2014 17:21 schreef b2py het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon de directe trein pakken over Arnhem..Altijd onderweg naar het avontuur![]()
daarmee kom je niet langs Amersfoortquote:Op woensdag 3 december 2014 17:21 schreef b2py het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon de directe trein pakken over Arnhem..![]()
![]()
Dit zou je kunnen doen:
ICd: Breda - Rotterdam
IC: Rotterdam - Utrecht - Amersfoort
IC: Amersfoort - Zwolle![]()
Of je zet de pomplorrie in. Heb je het tijdens het reizen in ieder geval niet koudAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Of je kijkt of er een goederentrein van Antwerpen naar Bentheim rijdt, moet je alleen wel rijden opstappen in Breda.![]()
Is het al vrijdagmiddag?I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Als dat zo is dan zit die dienstregeling gewoon apeslecht in elkaar. Dan gebruikt men dus het eigen falen aan de ene kant als excuus voor het eigen falen aan de andere kant. Je moet maar durvenquote:Op woensdag 3 december 2014 11:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan zorgt één vertraagde trein er dus voor dat de hele dienstregeling er last van moet hebben?
Tja... als die trein moet wachten op jouw overstap, dan moeten de aansluitende bussen op elk station ook langer wachten, en moeten de treinen op Schiphol vervolgens ook weer wachten, enkel omdat jij je overstap niet wilt missenquote:Op woensdag 3 december 2014 18:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als dat zo is dan zit die dienstregeling gewoon apeslecht in elkaar. Dan gebruikt men dus het eigen falen aan de ene kant als excuus voor het eigen falen aan de andere kant. Je moet maar durven
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Vandaar ook dat ze zoveel lucht in de dienstregeling gepompt hebben dat in theorie alles op tijd zou moeten kunnen rijden. De praktijk wijst uit dat de theorie niet kloptquote:Op woensdag 3 december 2014 19:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tja... als die trein moet wachten op jouw overstap, dan moeten de aansluitende bussen op elk station ook langer wachten, en moeten de treinen op Schiphol vervolgens ook weer wachten, enkel omdat jij je overstap niet wilt missen
Dat is altijd wennen voor mensen. Het verschil tussen de theorie en de praktijk is dat ze in theorie hetzelfde zijn, maar in de praktijk niet.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Lucht? Waar?quote:Op woensdag 3 december 2014 19:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vandaar ook dat ze zoveel lucht in de dienstregeling gepompt hebben dat in theorie alles op tijd zou moeten kunnen rijden. De praktijk wijst uit dat de theorie niet klopt100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Als in toevoegen van extra minuten zodat de trein op tijd zou moeten arriveren op belangrijke knooppuntenquote:Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Het schijnt dat DVIS het benodigde stempeltje om de extra verbouwde rijtuigen in België te mogen laten rijden inmiddels heeft gezet.![]()
Als er uitwendig niks is veranderd en de enige interne wijziging al is goedgekeurd in Nederland hoeft het niets meer dan een formaliteit te zijn.![]()
Oh gisteren was trouwens de 200ste dag met 100+ spoorkilometers dit jaar. Previous record was 130
Vandaag +45 opgelopen door de wisselstoring bij Hengelo. +30 omdat Syntus maar met 2 treinstellen reed tussen Zutphen-Delden; Die van een half uur later reed wel en gelukkig als eerste door naar Hengelo.
+15 doordat NS niet reed vanuit Almelo; de eerste trein duurde daar nog een kwartier. Dus dan maar met de Dennistd van Hengelo naar Enschede
Bij twijfel: gebruik beton.![]()
Geen idee. Misschien alleen nog geschikt voor bedrijf in NL en B, dus niet meer naar Duitsland?quote:Op woensdag 3 december 2014 21:04 schreef b2py het volgende:
Het hoogspanningskeuze-apparaat is gewijzigd staat er op Somda(Wat dat ook mag zijn.. Duvel?)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
quote:Op donderdag 4 december 2014 08:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
Icm 3 als ic Enkhuizen - Amsterdam om dit tijdstip. Chapeau
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
Zat gisteren in een trein op CS die niet kon vertrekken omdat de conductrice achter een agressieve passagier aan was. Is er ergens te achterhalen of zij er heelhuids uit is gekomen? Haar collega kreeg geen contact.* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
In Enkhuizen was die trein al propvol? Lekker NSquote:Op donderdag 4 december 2014 08:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
Men blijft achter op perron bij beide stations van Hoorn.
Lekker voor je
gr gr NS
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Schock für Vielfahrer: Bahn will Bahncard abschaffen (en alle nachttreinen)
http://www.focus.de/finan(...)ffen_id_4320832.html
Vooralsnog geen officieel antwoord van de DBquote:DB Bahn Hallo Martin Trill,
bisher kann ich diese Meldung nicht bestätigen - mir liegen aktuell keine Infos dazu vor. Wir sind aber bereits dran, Näheres zu diesem Thema in Erfahrung zu bringen. /jn
Like · 18 minutes agoI love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wauw, ben benieuwd of dit echt is. Kan me haast niet voorstellen maar er zal ongetwijfeld een vervanger voor komen.![]()
Goed nieuws dus. Gelijk maar toepassen in de rest van het land zou ik zeggen.quote:Op donderdag 4 december 2014 10:30 schreef b2py het volgende:
80 procent minder verstoringen met tongrolsysteem voor wissels
Het lijkt wel wat een vervanging voor de afgeschafte wisselsmering.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Niet dus http://www.deutschebahn.c(...)81908/p20141203.htmlquote:Op donderdag 4 december 2014 10:20 schreef b2py het volgende:
Wauw, ben benieuwd of dit echt is. Kan me haast niet voorstellen maar er zal ongetwijfeld een vervanger voor komen.quote:Presseinformation
Deutsche Bahn: hr info-Meldung zu angeblicher Abschaffung der BahnCard ist falsch
(Berlin, 4. Dezember 2014) Die Deutsche Bahn (DB) weist die Behauptung des Hessischen Rundfunks, wonach die BahnCard abgeschafft werden soll, als dreiste Falschmeldung zurück. Zu den weiteren angeblichen Veränderungen im Fernverkehr äußert sich das Unternehmen in Laufe des heutigen Tages.
Herausgeber: DB Mobility Logistics AG
Potsdamer Platz 2, 10785 Berlin, Deutschland
Verantwortlich für den Inhalt:
Leiter Kommunikation Oliver SchumacherI love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
http://lab.nrcnext.nl/verhalen/treinetiquette.html
En een treinspecial:
http://digitaleeditie.nrc(...)/9/20141008___/1_01/Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Impressive, alsnog te laat in amsterdamquote:Op donderdag 4 december 2014 10:48 schreef Yreal het volgende:
Intercity die Haarlem en heemstede voorbij rijdt![]()
![]()
![]()
James meldde hier gisteren al dat het stempeltje inmiddels zou zijn gezet. Niks aan het handje dus.quote:Op donderdag 4 december 2014 10:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Is die Pro meuk toelating in Belgie nou al rond? Dat ging toch nippertjes werk worden?![]()
Geen idee. Foto's worden nu op Smoelenboek gedeeld. Zou rond Janoshegy gemaakt zijn. Staat verder geen datum bij. Misschien van afgelopen jaar ofzo dan?![]()
Sorry ik had niet door dat het daar over gingquote:Op donderdag 4 december 2014 11:19 schreef ReisT het volgende:
[..]
James meldde hier gisteren al dat het stempeltje inmiddels zou zijn gezet. Niks aan het handje dus.![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: