Ga voor de gein eens rekenen hoe hoog de gasprijs moet zijn om de begroting in Nederland rond te krijgen...quote:Op donderdag 15 januari 2015 11:36 schreef raptorix het volgende:
Wat trouwens wel een goede grafiek in de VN was, was de prijs die olie moet hebben voor een land om de begroting rond te kijken, viel me toch tegen hoe hoog dat moet zijn.
Ongeveer het dubbelequote:Op donderdag 15 januari 2015 11:53 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ga voor de gein eens rekenen hoe hoog de gasprijs moet zijn om de begroting in Nederland rond te krijgen...
quote:De huidige lage olieprijs zorgt voor een impuls aan het nadenken over andere energiebronnen en energiezuinige methoden.
Dat zegt Jan Peter Balkenende maandagavond tijden een debatavond van Haagsch College.
De oud-premier en huidig partner bij accountantsorganisatie EY ziet de urgentie bij het bedrijfsleven om te verduurzamen.
De lage olieprijs vormt wel een risico, maar kan ook een stimulans zijn. "Kijk naar het verleden, naar de oliecrisis in de jaren zeventig . Dat gaf wel een impuls aan het nadenken over andere energiebronnen en energiezuinige methoden", zegt Balkenende.
Keuze
Momenteel maken investeerders in energie volgens hem een keuze tussen fossiele brandstof of iets anders. "Als je voor fossiel kiest, wordt je financieringsmodel met deze lage prijs kwetsbaar, dat is evident. Daarom heb je ook oliemaatschappijen nodig die zeggen: maak dat transitieproces naar verduurzaming mee. De kunst is om los van die olieprijs de goede keuzes te maken."
Overigens denkt Balkenende wel dat de olieprijs weer gaat stijgen.
De prijs van een vat Brentolie, de maatstaf voor olie uit Europa, Afrika en het Midden-Oosten, halveerde vorig jaar door een groot aanbod en een lage vraag. De daling zet ook dit jaar door en schommelt nu onder de 50 dollar per vat.
Waar heb ik dat geroepen, Fraudie?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 07:16 schreef Pierson87 het volgende:
waar zijn nu die lieden die riepen dat de olieprijs toch weer richting de 100 dollar zou gaan?
crashje?
Omdat mensen denken dat het een staatsobligatie is, ipv een bedrijf.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:27 schreef Yreal het volgende:
Iemand enig idee waarom shell nou weer zo omhoog vliegt de afgelopen dagen?
Zo'n gevoel kreeg ik dus ook al. Ik kan nou niet echt tekenen ontdekken waarom het zou moeten stijgen. Twijfel nog of ik 1x dividend mee wil pakken voor ik verkoop. Het voelt niet echt meer als een veilige belegging.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:29 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Omdat mensen denken dat het een staatsobligatie is, ipv een bedrijf.
Helaas denken ze dat echt, een altijd stijgend dividend wat helemaal niet afhankelijk kan zijn van de gang van zaken.
Overigens speelt ook wel mee dat RDS een US$ company is die in Euro noteert. En ook dat lange termijn olieprijs niet spectaculair gedaald is, en al helemaal niet in euros.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zo'n gevoel kreeg ik dus ook al. Ik kan nou niet echt tekenen ontdekken waarom het zou moeten stijgen. Twijfel nog of ik 1x dividend mee wil pakken voor ik verkoop. Het voelt niet echt meer als een veilige belegging.
Gezien omstandigheden ben ik nu alles aan het verkopen zolang ik er maar geen verlies op pak. Shell is de grootste post die ik nu nog over heb, twijfel nu over de timing.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:14 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Overigens speelt ook wel mee dat RDS een US$ company is die in Euro noteert. En ook dat lange termijn olieprijs niet spectaculair gedaald is, en al helemaal niet in euros.
Maar het is meer dat mensen het als een soort spaarrekening zien, en vergeten dat het een risicovol bedrijf is wat jaarlijks geld bijleent om te kunnen investeren én dividend te blijven betalen.
Daar is weinig peil op te trekken, als je ze wil houden tot het volgende dividend moet je ze houden tot 18/2. En bovendien, ex dividend wordt gewoon ingeprijsd.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gezien omstandigheden ben ik nu alles aan het verkopen zolang ik er maar geen verlies op pak. Shell is de grootste post die ik nu nog over heb, twijfel nu over de timing.
11/2 gaat ie ex dividend. En ik weet het gewoon echt niet, vooral omdat ze nu lekker door knallen omhoog, is nu weer groen maar dan komen er weer analisten die koersdoel rond de 30 leggen.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:21 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Daar is weinig peil op te trekken, als je ze wil houden tot het volgende dividend moet je ze houden tot 18/2. En bovendien, ex dividend wordt gewoon ingeprijsd.
Dus als je gevoel en verstand zegt, liquideren, moet je dat gewoon doen, imho.
Tsja, het kan. Ik las al dat de dalende olieprijs andere aandelen mee naar beneden kan trekken. Geen idee waarom, want ik verwacht dat de rest van de economie een enorme opdonder krijgt als de olieprijs weer stijgt!quote:Op zondag 8 februari 2015 16:00 schreef Ryan3 het volgende:
OPEC leader: Oil could shoot back to $200
Shale wel, teerzand niet.quote:Op zondag 8 februari 2015 17:46 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Tsja, het kan. Ik las al dat de dalende olieprijs andere aandelen mee naar beneden kan trekken. Geen idee waarom, want ik verwacht dat de rest van de economie een enorme opdonder krijgt als de olieprijs weer stijgt!
De olieproductie in de VS zal trouwens weer snel stijgen als de olieprijs stijgt, net als Canadese teerzanden.
300, hoop ik.quote:Op zondag 8 februari 2015 16:00 schreef Ryan3 het volgende:
It's Time to Go Long on Oil.
OPEC leader: Oil could shoot back to $200
http://money.cnn.com/2015(...)y020415opec1200story
Wat denken jullie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |