abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148705029
Brent staat lager dan WTI olie :o http://www.bloomberg.com/energy/
lekker faxen heel de dag echt genot
  donderdag 15 januari 2015 @ 11:53:51 #152
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_148705360
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 11:36 schreef raptorix het volgende:
Wat trouwens wel een goede grafiek in de VN was, was de prijs die olie moet hebben voor een land om de begroting rond te kijken, viel me toch tegen hoe hoog dat moet zijn.
Ga voor de gein eens rekenen hoe hoog de gasprijs moet zijn om de begroting in Nederland rond te krijgen...
censuur :O
pi_148707084
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 11:53 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ga voor de gein eens rekenen hoe hoog de gasprijs moet zijn om de begroting in Nederland rond te krijgen...
Ongeveer het dubbele ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_148864156
quote:
De huidige lage olieprijs zorgt voor een impuls aan het nadenken over andere energiebronnen en energiezuinige methoden.
Dat zegt Jan Peter Balkenende maandagavond tijden een debatavond van Haagsch College.

De oud-premier en huidig partner bij accountantsorganisatie EY ziet de urgentie bij het bedrijfsleven om te verduurzamen.

De lage olieprijs vormt wel een risico, maar kan ook een stimulans zijn. "Kijk naar het verleden, naar de oliecrisis in de jaren zeventig . Dat gaf wel een impuls aan het nadenken over andere energiebronnen en energiezuinige methoden", zegt Balkenende.

Keuze

Momenteel maken investeerders in energie volgens hem een keuze tussen fossiele brandstof of iets anders. "Als je voor fossiel kiest, wordt je financieringsmodel met deze lage prijs kwetsbaar, dat is evident. Daarom heb je ook oliemaatschappijen nodig die zeggen: maak dat transitieproces naar verduurzaming mee. De kunst is om los van die olieprijs de goede keuzes te maken."

Overigens denkt Balkenende wel dat de olieprijs weer gaat stijgen.

De prijs van een vat Brentolie, de maatstaf voor olie uit Europa, Afrika en het Midden-Oosten, halveerde vorig jaar door een groot aanbod en een lage vraag. De daling zet ook dit jaar door en schommelt nu onder de 50 dollar per vat.
pi_148865030
waar zijn nu die lieden die riepen dat de olieprijs toch weer richting de 100 dollar zou gaan?
crashje?
pi_148865084
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 07:16 schreef Pierson87 het volgende:
waar zijn nu die lieden die riepen dat de olieprijs toch weer richting de 100 dollar zou gaan?
crashje?
Waar heb ik dat geroepen, Fraudie?

En welke olieprijs bedoel je precies, de spot of de term? Maakt namelijk wel een enorm en steeds groter verschil.
so long and thanks for all the fish
pi_148872336
Iemand enig idee waarom shell nou weer zo omhoog vliegt de afgelopen dagen?
pi_148872373
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 13:27 schreef Yreal het volgende:
Iemand enig idee waarom shell nou weer zo omhoog vliegt de afgelopen dagen?
Omdat mensen denken dat het een staatsobligatie is, ipv een bedrijf.

Helaas denken ze dat echt, een altijd stijgend dividend wat helemaal niet afhankelijk kan zijn van de gang van zaken.
pi_148872447
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 13:29 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Omdat mensen denken dat het een staatsobligatie is, ipv een bedrijf.

Helaas denken ze dat echt, een altijd stijgend dividend wat helemaal niet afhankelijk kan zijn van de gang van zaken.
Zo'n gevoel kreeg ik dus ook al. Ik kan nou niet echt tekenen ontdekken waarom het zou moeten stijgen. Twijfel nog of ik 1x dividend mee wil pakken voor ik verkoop. Het voelt niet echt meer als een veilige belegging.
pi_148873947
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 13:32 schreef Yreal het volgende:

[..]

Zo'n gevoel kreeg ik dus ook al. Ik kan nou niet echt tekenen ontdekken waarom het zou moeten stijgen. Twijfel nog of ik 1x dividend mee wil pakken voor ik verkoop. Het voelt niet echt meer als een veilige belegging.
Overigens speelt ook wel mee dat RDS een US$ company is die in Euro noteert. En ook dat lange termijn olieprijs niet spectaculair gedaald is, en al helemaal niet in euros.

Maar het is meer dat mensen het als een soort spaarrekening zien, en vergeten dat het een risicovol bedrijf is wat jaarlijks geld bijleent om te kunnen investeren én dividend te blijven betalen.
pi_148874100
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 14:14 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Overigens speelt ook wel mee dat RDS een US$ company is die in Euro noteert. En ook dat lange termijn olieprijs niet spectaculair gedaald is, en al helemaal niet in euros.

Maar het is meer dat mensen het als een soort spaarrekening zien, en vergeten dat het een risicovol bedrijf is wat jaarlijks geld bijleent om te kunnen investeren én dividend te blijven betalen.
Gezien omstandigheden ben ik nu alles aan het verkopen zolang ik er maar geen verlies op pak. Shell is de grootste post die ik nu nog over heb, twijfel nu over de timing.
pi_148874149
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 14:20 schreef Yreal het volgende:

[..]

Gezien omstandigheden ben ik nu alles aan het verkopen zolang ik er maar geen verlies op pak. Shell is de grootste post die ik nu nog over heb, twijfel nu over de timing.
Daar is weinig peil op te trekken, als je ze wil houden tot het volgende dividend moet je ze houden tot 18/2. En bovendien, ex dividend wordt gewoon ingeprijsd.

Dus als je gevoel en verstand zegt, liquideren, moet je dat gewoon doen, imho.
pi_148874513
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 14:21 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Daar is weinig peil op te trekken, als je ze wil houden tot het volgende dividend moet je ze houden tot 18/2. En bovendien, ex dividend wordt gewoon ingeprijsd.

Dus als je gevoel en verstand zegt, liquideren, moet je dat gewoon doen, imho.
11/2 gaat ie ex dividend. En ik weet het gewoon echt niet, vooral omdat ze nu lekker door knallen omhoog, is nu weer groen maar dan komen er weer analisten die koersdoel rond de 30 leggen.

Ohja, doordat ik de rest aan het verkopen ben is nu 57% van mijn bezit shell... :')
pi_148937083
Die experts ook altijd.

Met hun natte vinger.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_149175888
Het gaat weer hard met de olieprijs de laatste dagen, WTI onder de 44 dollar. Brent blijft wel aardig liggen.
pi_149299226

:) :) :) :) :)
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_149354269

Het was weer zo'n dag...
.
  woensdag 4 februari 2015 @ 23:51:19 #168
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_149376152
Terug bij af.
pi_149397270
Dank je olie voor de vervroegde vakantiegeld! :D
pi_149474357
It's Time to Go Long on Oil.

OPEC leader: Oil could shoot back to $200
http://money.cnn.com/2015(...)y020415opec1200story

Wat denken jullie?
I´m back.
  zondag 8 februari 2015 @ 17:46:11 #171
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_149478393
quote:
14s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:00 schreef Ryan3 het volgende:
Tsja, het kan. Ik las al dat de dalende olieprijs andere aandelen mee naar beneden kan trekken. Geen idee waarom, want ik verwacht dat de rest van de economie een enorme opdonder krijgt als de olieprijs weer stijgt!
De olieproductie in de VS zal trouwens weer snel stijgen als de olieprijs stijgt, net als Canadese teerzanden.
censuur :O
pi_149478571
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 17:46 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Tsja, het kan. Ik las al dat de dalende olieprijs andere aandelen mee naar beneden kan trekken. Geen idee waarom, want ik verwacht dat de rest van de economie een enorme opdonder krijgt als de olieprijs weer stijgt!
De olieproductie in de VS zal trouwens weer snel stijgen als de olieprijs stijgt, net als Canadese teerzanden.
Shale wel, teerzand niet.
Het lange eind van de curve beweegt veel minder, dus daar is een extreme beweging niet ingecalculeerd.

Me dunkt dat olieprijzen (hoog of laag) weinig invloed op de economie heeft, althans oneindig veel minder dan in de jaren '70.

Bovendien geldt voor Europa veeleer wat de euro doet, als we kijken naar de prijs van olie.
pi_149561952
Denk dat het nog een jaartje rond de 55$ zal zitten, iets lager misschien. Echt concrete aanwijzigingen zijn er nog niet dat het gaat stijgen, zal me niet eens verbazen als het weer even naar 45$ gaat, alhoewel dat wel echt te laag is.
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_149562017
En het feit dat de olieboorplatformen gesloten worden en op dit moment de vraag ten opzichte van het aanbod weer stijgt, dat is voor mij een aanwijzing dat de olieprijs ook weer gaat stijgen.
pi_149562406
quote:
14s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:00 schreef Ryan3 het volgende:
It's Time to Go Long on Oil.

http://money.cnn.com/2015(...)y020415opec1200story

Wat denken jullie?
300, hoop ik.

kijken of ik morgen mijn baan nog heb, ze gaan er bij bosjes uit bij ons... -O-
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')