Hee ja, jatwerk zegquote:Op vrijdag 5 december 2014 14:22 schreef Norrage het volgende:
[..]
Welke is dat? Lijkt erg op die van Magnus. Ook een mooie
[ afbeelding ]
Dit kan alleen maar een ongelooflijk gedrocht worden.quote:The Libertines Sign to Virgin EMI, Plan First Album Since 2004
Earlier this summer, the Libertines reunited to play their first live shows in four years. Today, the band announced they've signed a record deal with Virgin EMI, and hope to release a new studio album next year—their third, and first since 2004's self-titled LP. They signed the deal in Thailand, where Pete Doherty is currently going to rehab. Above and below, check out photos from the signing.
"I don’t know what to say, I’m so happy," Doherty said in a press release. "It was a beautiful day." His bandmate, Carl Barât, added: "After everything we have been through The Albion sails on course again, I couldn't be more excited."
http://pitchfork.com/news(...)st-album-since-2004/
Waarom? Pete is terug clean, Babyshambles was nog wel goed en The Libertines zelf waren altijd prima en zo lang geleden is het ook niet. Ik ben ook geen fan van reünies maar dit kan nog wel een leuke plaat worden. Al weet je het nooit nee.quote:Op vrijdag 5 december 2014 17:33 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Dit kan alleen maar een ongelooflijk gedrocht worden.
The Libertines waren wel oké, maar ik vond/vind ze enorm overhyped. Het rammelende blijft wel leuk, en overstijgt daarmee enigszins de gigantische poel van britpopbands uit de jaren nul, maar al bij de tweede plaat was de rek er wel uit, wat mij betreft. Ook nu ik 't weer terugluister, het voelt gewoon als een kunstje: Barat en Doherty rammelen wat nonchalant door elkaar heen en Doherty neuzelt wat nonchalant zijn teksten er overheen. Ik vind het echt klinken als een volstrekt ongeïnspireerde imitatie van The Velvet Underground. Lou Reed vertelde verhalen, creëerde personages, Doherty is vooral self-indulgent en warrig.quote:Op vrijdag 5 december 2014 18:08 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Waarom? Pete is terug clean, Babyshambles was nog wel goed en The Libertines zelf waren altijd prima en zo lang geleden is het ook niet. Ik ben ook geen fan van reünies maar dit kan nog wel een leuke plaat worden. Al weet je het nooit nee.
Kinderachtig of niet, ik ben het er wel helemaal mee eens. Overgehypte zesjesbandquote:Op vrijdag 5 december 2014 19:10 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
The Libertines waren wel oké, maar ik vond/vind ze enorm overhyped. Het rammelende blijft wel leuk, en overstijgt daarmee enigszins de gigantische poel van britpopbands uit de jaren nul, maar al bij de tweede plaat was de rek er wel uit, wat mij betreft. Ook nu ik 't weer terugluister, het voelt gewoon als een kunstje: Barat en Doherty rammelen wat nonchalant door elkaar heen en Doherty neuzelt wat nonchalant zijn teksten er overheen. Ik vind het echt klinken als een volstrekt ongeïnspireerde imitatie van The Velvet Underground. Lou Reed vertelde verhalen, creëerde personages, Doherty is vooral self-indulgent en warrig.
En het vervolg was natuurlijk absoluut gaapwaardig. De songwriting van de Babyshambles is echt pure middelmaat, en wat Carl Barat na The Libertines heeft uitgebracht - solo en als Dirty Pretty Things - was zowaar nog tammer. Als die eerste twee platen van The Libertines dus de mannen op hun hoogtepunt waren, wat ik al vind meevallen, en al hun vervolgplaten het herhalen van een trucje waren, dan ben ik extreem sceptisch over die aankomende plaat, ja. The Libertines zijn een leuk tijdsdocument, maar die hele britpop revival movement moet gewoon onder het stof blijven.
Die gespeelde nonchalance vind ik net zo super aan The Libertines, en in tegenstelling tot de meeste britpopbands staat er weinig slechte nrs op hun albums.quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:10 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
The Libertines waren wel oké, maar ik vond/vind ze enorm overhyped. Het rammelende blijft wel leuk, en overstijgt daarmee enigszins de gigantische poel van britpopbands uit de jaren nul, maar al bij de tweede plaat was de rek er wel uit, wat mij betreft. Ook nu ik 't weer terugluister, het voelt gewoon als een kunstje: Barat en Doherty rammelen wat nonchalant door elkaar heen en Doherty neuzelt wat nonchalant zijn teksten er overheen. Ik vind het echt klinken als een volstrekt ongeïnspireerde imitatie van The Velvet Underground. Lou Reed vertelde verhalen, creëerde personages, Doherty is vooral self-indulgent en warrig.
En het vervolg was natuurlijk absoluut gaapwaardig. De songwriting van de Babyshambles is echt pure middelmaat, en wat Carl Barat na The Libertines heeft uitgebracht - solo en als Dirty Pretty Things - was zowaar nog tammer. Als die eerste twee platen van The Libertines dus de mannen op hun hoogtepunt waren, wat ik al vind meevallen, en al hun vervolgplaten het herhalen van een trucje waren, dan ben ik extreem sceptisch over die aankomende plaat, ja. The Libertines zijn een leuk tijdsdocument, maar die hele britpop revival movement moet gewoon onder het stof blijven.
Jij hebt sowieso een van de vreemdste muzieksmaken van Nederlandquote:Op zaterdag 6 december 2014 14:14 schreef ranja het volgende:
Nou heb ik best veel muziek gekocht bij Plato dit jaar, maar dat blijkt uit hun jaarlijst niet echt... slects 1½ overlap
http://www.platomania.eu/(...)ign=jaarlijstjes2014
te pop voor de indiërs en te indie voor de poppersquote:Op zaterdag 6 december 2014 14:16 schreef Norrage het volgende:
[..]
Jij hebt sowieso een van de vreemdste muzieksmaken van Nederland
Ik vond het (als voorprogramma voor Arcade Fire) wel oké, maar was het na een nummertje of drie wel weer zat. Wel origineel, kan ik wel waarderen.quote:Op zaterdag 6 december 2014 14:24 schreef Norrage het volgende:
Ik ben bij LGW gillend weggelopen bij die saaie cliche-show van Owen Pallett
Smaken verschillen
Er is over gepraat, leuke plaat.quote:Op zaterdag 6 december 2014 14:25 schreef DO2 het volgende:
Zal de nieuwe Andy Stott eens een draaibeurt geven... Hoor er hier niemand over. Valt ie zo tegen?
-
Je bent te weinig in het topic DO2.quote:Op zaterdag 6 december 2014 14:25 schreef DO2 het volgende:
Zal de nieuwe Andy Stott eens een draaibeurt geven... Hoor er hier niemand over. Valt ie zo tegen?
-
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |