abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147231159
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 21:13 schreef PluisigNijntje het volgende:
Een silo met amandelen. Ingredienten: Amandelen. eventueel gepasteuriseerd, geroosterd en/of gezouten. Wat wil je nog meer dat er in godsnaam in zit? :')
De niet-voorverpakte levensmiddelen dienen te worden voorzien van de allergenen (artikel 44). De etiketten van deze niet-voorverpakte levensmiddelen dienen volgens de nationale wetgeving te worden voorzien van de productnaam, netto hoeveelheid en productiecode.
http://etiketteren.nl/index.php/etiketteren/voedselinformatie/
pi_147231173
Hoe moeilijk is het om een schone lading amandelen, zoals ze worden geleverd in bijvoorbeeld een 50kg zak, op een hygiënische manier in een dispenser te stoppen die vervolgens netjes wordt afgesloten en de amandelen daardoor verder niet aangeraakt worden door klanten?
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_147231209
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 21:18 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

De niet-voorverpakte levensmiddelen dienen te worden voorzien van de allergenen (artikel 44). De etiketten van deze niet-voorverpakte levensmiddelen dienen volgens de nationale wetgeving te worden voorzien van de productnaam, netto hoeveelheid en productiecode.
http://etiketteren.nl/index.php/etiketteren/voedselinformatie/
En? Dan plak je toch een sticker op de dispenser? Als ik een zak snoepjes koop staat er ook niet op elk snoepje opnieuw de ingredienten, alleen maar op de zak. Als je die zak weggooit zul je het ook zelf moeten bekijken van tevoren. Dat kun je in de winkel ook.
  dinsdag 2 december 2014 @ 21:22:26 #79
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_147231325
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 21:18 schreef PluisigNijntje het volgende:
Hoe moeilijk is het om een schone lading amandelen, zoals ze worden geleverd in bijvoorbeeld een 50kg zak, op een hygiënische manier in een dispenser te stoppen die vervolgens netjes wordt afgesloten en de amandelen daardoor verder niet aangeraakt worden door klanten?
Dat is best moeilijk hoor. Als jij een open zak meel in je kast hebt staan is de kans heel groot dat er insecten in zitten. Dicht maken met een knijper helpt daar niets tegen.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_147231365
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 21:22 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Dat is best moeilijk hoor. Als jij een open zak meel in je kast hebt staan is de lamp heel groot dat er insecten in zitten. Dicht maken met een knijper helpt daar niets tegen.
Maar daar heb ik het niet over. Ik heb het over de eenmalige verplaatsing van hoe het binnenkomt naar de dispenser, die niet onhygienisch hoeft te zijn, en vervolgens doe je het in je meegebrachte, afsluitbare pot, waar ook geen vuil aan te pas komt. Ik zien niet hoe beestjes hier een kans krijgen.
pi_147231389
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 21:20 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

En? Dan plak je toch een sticker op de dispenser? Als ik een zak snoepjes koop staat er ook niet op elk snoepje opnieuw de ingredienten, alleen maar op de zak. Als je die zak weggooit zul je het ook zelf moeten bekijken van tevoren. Dat kun je in de winkel ook.
Ja maar dan koop jij dus wel die zak snoepjes mét info.

Wat nou als jij een (ernstige) klacht hebt over een van je amandelen? Waar moet je dan naar refereren?
  dinsdag 2 december 2014 @ 21:26:06 #82
267651 Klaploper
pi_147231486
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 21:23 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Maar daar heb ik het niet over. Ik heb het over de eenmalige verplaatsing van hoe het binnenkomt naar de dispenser, die niet onhygienisch hoeft te zijn, en vervolgens doe je het in je meegebrachte, afsluitbare pot, waar ook geen vuil aan te pas komt. Ik zien niet hoe beestjes hier een kans krijgen.
Die dispensers waar je het dan over hebt moeten dan elke dag uitvoerig schoongemaakt worden. Elk contact met open lucht is een risico. Bijvullen zou dan in een hermetisch afgesloten ruimte moeten gebeuren.
pi_147231494
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 21:23 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Ja maar dan koop jij dus wel die zak snoepjes mét info.

Wat nou als jij een (ernstige) klacht hebt over een van je amandelen? Waar moet je dan naar refereren?
Als je daar zo bang voor bent dan maak je een foto van de voorgestelde sticker op de dispenser met de krant van die dag erbij en bewaar je het bonnetje. Jeetje.
pi_147231526
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 21:26 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Die dispensers waar je het dan over hebt moeten dan elke dag uitvoerig schoongemaakt worden. Elk contact met open lucht is een risico. Bijvullen zou dan in een hermetisch afgesloten ruimte moeten gebeuren.
Ik vind dat dat niet nodig is, ik ben niet zo bang voor viezigheid. En als je dat wel bent moet je maar niet komen.
Denk je dat vroeger, toen je nog naar de kruidenier ging waar alles op maat voor je werd geschept, elke week ziek was door beestjes omdat het niet hermetisch en uitvoerig secuur gebeurde?
  dinsdag 2 december 2014 @ 21:27:22 #85
267651 Klaploper
pi_147231531
Eitjes en schimmels vliegen overal rond. Heb je producten als noten in grote hoeveelheden, dan is het extra gevaarlijk.
pi_147231636
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 21:26 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Als je daar zo bang voor bent dan maak je een foto van de voorgestelde sticker op de dispenser met de krant van die dag erbij en bewaar je het bonnetje. Jeetje.
Ik ben niet bang. Het lijkt me als winkel lastig in geval van een recall. Als ze alles terug moeten halen (oa zalm 1-2 jaar geleden ivm salmonella) wat moet je dan terughalen? Waar kun jij dan je consument op attenteren? Op de gekochte amandelen afgelopen weken? Of op de gekochte amandelen in verpakking x met code yz?
  dinsdag 2 december 2014 @ 21:30:03 #87
267651 Klaploper
pi_147231642
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 21:27 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Ik vind dat dat niet nodig is, ik ben niet zo bang voor viezigheid. En als je dat wel bent moet je maar niet komen.
Denk je dat vroeger, toen je nog naar de kruidenier ging waar alles op maat voor je werd geschept, elke week ziek was door beestjes omdat het niet hermetisch en uitvoerig secuur gebeurde?
Nee natuurlijk niet. Maar je drinkt toch ook niet uit een rivier waar ze 10 meter verderop nog hun behoefte hebben gedaan omdat ze dat vroeger deden? Noten en meel zijn dingen waar ik erg mee oppas, omdat daar erg vaak ongedierte in komt te zitten.
  dinsdag 2 december 2014 @ 21:30:55 #88
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_147231682
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 21:29 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Ik ben niet bang. Het lijkt me als winkel lastig in geval van een recall. Als ze alles terug moeten halen (oa zalm 1-2 jaar geleden ivm salmonella) wat moet je dan terughalen? Waar kun jij dan je consument op attenteren? Op de gekochte amandelen afgelopen weken? Of op de gekochte amandelen in verpakking x met code yz?
Succes met meelmotten, kakkerlakken, etc
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 2 december 2014 @ 21:32:19 #89
267651 Klaploper
pi_147231732
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 21:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Succes met meelmotten, kakkerlakken, etc
Alles in al je kastjes wegflikkeren. Niet al te leuk.
pi_147231740
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 21:30 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet. Maar je drinkt toch ook niet uit een rivier waar ze 10 meter verderop nog hun behoefte hebben gedaan omdat ze dat vroeger deden? Noten en meel zijn dingen waar ik erg mee oppas, omdat daar erg vaak ongedierte in komt te zitten.
Dat ligt eraan welke kant de rivier op stroomt. Bovendien zal niemand dat vrijwillig doen, alleen uit pure noodzaak. Als het vroeger bij de kruidenier kon, dan kan het nu ook. En dan moeten ze misschien maar de amandelen weglaten als dat zo penibel is. Ik ben wel benieuwd naar een hygiënerapport van een keuringsdienst als de winkel een paar maanden open is geweest.
pi_147231796
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 21:29 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

En waarom zouden ze die dispenserladingen geen codes kunnen geven? Daar is heus een effectief systeem op te bedenken. Een lettertje per zak en een cijfer erbij per dispenservulling.
  dinsdag 2 december 2014 @ 21:40:40 #92
45206 Pietverdriet
pi_147232075
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 21:33 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

En waarom zouden ze die dispenserladingen geen codes kunnen geven? Daar is heus een effectief systeem op te bedenken. Een lettertje per zak en een cijfer erbij per dispenservulling.
Veel te gemakkelijk mee te frauderen en foutgevoelig
  dinsdag 2 december 2014 @ 21:40:59 #93
267651 Klaploper
pi_147232087
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 21:32 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Dat ligt eraan welke kant de rivier op stroomt. Bovendien zal niemand dat vrijwillig doen, alleen uit pure noodzaak. Als het vroeger bij de kruidenier kon, dan kan het nu ook. En dan moeten ze misschien maar de amandelen weglaten als dat zo penibel is. Ik ben wel benieuwd naar een hygiënerapport van een keuringsdienst als de winkel een paar maanden open is geweest.
Als ze in India uit de rivier drinken waar 10 meter verderop gescheten wordt en er zelfs lijken drijven, dan kan dat hier ook.

Noten bij een notenboer moeten enorm vaak vervangen worden, want er is zo veel ruimte voor beestjes en schimmels. Het kan best goed geregeld worden, maar dan betaal je er dus ook voor. En ook voor die gigantische hoeveelheden die weggegooid worden. Voor het milieu hoef je het echt niet te doen.
pi_147232167
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 21:40 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Als ze in India uit de rivier drinken waar 10 meter verderop gescheten wordt en er zelfs lijken drijven, dan kan dat hier ook.

Noten bij een notenboer moeten enorm vaak vervangen worden, want er is zo veel ruimte voor beestjes en schimmels. Het kan best goed geregeld worden, maar dan betaal je er dus ook voor. En ook voor die gigantische hoeveelheden die weggegooid worden. Voor het milieu hoef je het echt niet te doen.
Minder inkopen, op=op. Doen sommige bakkers ook met broden bakken om verspilling te voorkomen.

En over je achterlijke voorbeeld, nee. Dat kán ook niet in India. Dat zou niet nodig moeten zijn maar dat is het helaas soms wel. Het is echter inhumaan en risicovol en het is irrelevant dit soort kwesties daarmee te vergelijken.
Gevalletje "Als je vriend van de brug springt, spring jij dan ook"
  dinsdag 2 december 2014 @ 21:44:50 #95
45206 Pietverdriet
pi_147232231
Begrijp ook niet zo goed wat mensen tegen een normale verpakking hebben. Rozijnen of noten zitten prima verpakt in een paar gram plastic. Hygienisch, Veilig, Houdbaar, gemakkelijk te transporteren. En ja, het wordt soms overdreven.
Je gooit verpakkingen in de recyclingzak
  dinsdag 2 december 2014 @ 21:46:17 #96
267651 Klaploper
pi_147232273
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 21:42 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Minder inkopen, op=op. Doen sommige bakkers ook met broden bakken om verspilling te voorkomen.
Dat kan echt niet altijd. Ik ben het met je eens dat dat beter zou zijn, maar zo werkt het niet.
Één keer uitverkocht? Dan ben je die sukkel die zonder hazelnoten zat. Dan blijven ze weg.
pi_147232276
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 21:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Begrijp ook niet zo goed wat mensen tegen een normale verpakking hebben. Rozijnen of noten zitten prima verpakt in een paar gram plastic. Hygienisch, Veilig, Houdbaar, gemakkelijk te transporteren. En ja, het wordt soms overdreven.
Je gooit verpakkingen in de recyclingzak
Ik heb het vooral over het overdrijven, alles zit maar apart verpakt in zakjes en bakjes en pakjes. En om het nog iets verder te trekken zouden bijvoorbeeld plastic zakken met appels of bakjes met druiven niet nodig moeten zijn. Gewoon lekker je eigen mandje meenemen, thuis ligt het toch ook op de fruitschaal en was je het even voor je het eet.
  dinsdag 2 december 2014 @ 21:46:56 #98
45206 Pietverdriet
pi_147232312
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 21:42 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Als ik zie hoe winkelpersoneel over hygiene denkt dan heb ik liever verpakt.
pi_147232323
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 21:46 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Dat kan echt niet altijd. Ik ben het met je eens dat dat beter zou zijn, maar zo werkt het niet.
Één keer uitverkocht? Dan ben je die sukkel die zonder hazelnoten zat. Dan blijven ze weg.
Gelukkig wouden ze amandelen :+
Nee, true, dat zal sommige mensen afschrikken maar ik zie er wel een nobele zaak in en ik zal daarom wel een uurtje eerder naar de winkel gaan zodat mijn amandelen er nog zijn. En ik denk de doelgroep van dit soort supermarkt met mij.
  dinsdag 2 december 2014 @ 21:49:27 #100
45206 Pietverdriet
pi_147232405
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 21:46 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik dat er allerlei mensen uit feelgood factoren naar deze winkels gaan, één keer een fijne invasie van meelmotten of ander ongedierte hebben en daarna weer gewoon verpakt kopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')