Lief droomvrouwtje, dat is ook het intens verdrietige van dit: je verliest niet alleen het kindje dat je zo graag wil, maar ook je toekomst zoals je die had gedroomd. Je verliest zo vreselijk veel. Neem de tijd om te rouwen, samen. Laat elkaar de ruimte om op je eigen manier te verwerken, en probeer elkaar niet kwijt te raken in dat proces.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 10:32 schreef droomvrouwtje het volgende:
The day after.
Een leeg gapend gat, ik voel me leeg. Ik leef bij de dag, maar de pijn van geen kindje is zo inmens groot. TL vroeg zich gister af waar dit gevoel zo op leek en bekend van voor kwam, toen zei hij, dat dit hetzelfde gevoel was toen zijn moeder stierf. En zo voelt het idd ook, alsof ik iemand verlies, ook al was het er nog niet. In onze dromen in onze toekomst was dat kindje er al wel.
Terugdenkend aan gisteren, ik werd pas ongesteld toen ik bij de psycholoog had gezegd ik moet dit kindje/embryotje loslaten en dat doet zoveel pijn![]()
Ik wilde niet loslaten. Ik wil onze dromen niet opgeven. Maar ik zal moeten. Wat de toekomst ons gaat brengen, geen idee. Ik heb steeds mijn grenzen verlegd en de optie draagmoederschap en/of nog een ivf poging zijn voorbij gekomen de afgelopen tijd. Maar zoals ik er nu in sta, ik kan niet meer. Ik wil niet meer. Ik krijg dit niet meer geregeld. Steeds maar weer afwachten of "het lot" je dit keer wel gunstig valt. Het vreet aan je. Ik hoop dat we dit alles een plekje kunnen geven.
Nogmaals dankjewel voor al jullie lieve reacties![]()
DV, er zijn geen woorden voor. Het blijft oneerlijk.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 10:32 schreef droomvrouwtje het volgende:
The day after.
<knip>
Ik wilde niet loslaten. Ik wil onze dromen niet opgeven. Maar ik zal moeten. Wat de toekomst ons gaat brengen, geen idee. Ik heb steeds mijn grenzen verlegd en de optie draagmoederschap en/of nog een ivf poging zijn voorbij gekomen de afgelopen tijd. Maar zoals ik er nu in sta, ik kan niet meer. Ik wil niet meer. Ik krijg dit niet meer geregeld. Steeds maar weer afwachten of "het lot" je dit keer wel gunstig valt. Het vreet aan je. Ik hoop dat we dit alles een plekje kunnen geven.
Dankjewel. Het lijkt me inderdaad heerlijk als ik de intake ivf vrijdag af zou mogen bellen.quote:Op woensdag 11 februari 2015 10:50 schreef Nanuke het volgende:
Droomvrouwtje, wat ben je toch een ontzettend sterk mens.
Arja, vrijdag is al bijna! Ik hoop dat je elke keer dat je geen bloedverlies aantreft een beetje meer vertrouwen krijgt en dan vrijdag twee mooie streepjes plast. Ik duim voor je!
Dat lijkt me ook een leuk gesprek, zo van: "ja, nee, dat ivf is niet meer nodig he, ben al zwanger *grijns*". Ik duim ook voor je dat het gewoon zo mag gaan lopen!quote:Op woensdag 11 februari 2015 18:20 schreef Arja het volgende:
[..]
Dankjewel. Het lijkt me inderdaad heerlijk als ik de intake ivf vrijdag af zou mogen bellen.
Daar hoop ik ook op!quote:
Ja hoor. Ik heb in totaal 4 keer een punctie gehad en het is me 3 keer echt meegevallen. Ik had alle keren minimaal 18 eitjes die aangeprikt moesten worden. Best een flinke hoeveelheid dus. Natuurlijk is het niet pijnloos, maar het duurt ook maar zo'n 15-20 min. Ik focuste altijd op mijn ademhaling in plaats van op de pijn. Ik heb geen idee of dat echt hielp, maar ik vond het over het algemeen echt goed te doen. Heel rustig inademen door mijn neus en uit door de mond. Ik vond het maar één keer echt pijn doen, maar niet dusdanig dat ik heb gevraagd of ze even wilde pauzeren ofzo.quote:Op zondag 15 februari 2015 00:35 schreef Arja het volgende:
Thanx. Het gaat wel, we hadden vrijwel geen verwachtingen meer bij iui. Op naar de volgende fase.
Ik zie nu al op tegen de punctie. Iemand die hier iets geruststellends over kan zeggen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |