De Joden zijn ook een ras, joden zijn een religie.quote:Op maandag 1 december 2014 10:24 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Ach mensen zien Joden oook vaak als een ras.
Een ras? Hebben ze biologische kenmerken (DNA), een aparte huidskleur of andere kenmerken?quote:Op maandag 1 december 2014 11:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De Joden zijn ook een ras, joden zijn een religie.
Een etniciteit dan. Volkeren schrijf je met een hoofdletter (Joden, Nederlanders, Koerden, etc.), religies schrijf je met een kleine letter (joden, moslims, christenen, etc.). Als je spreekt van Joden, spreek je dus bij voorbaat niet over de religieuzen.quote:Op maandag 1 december 2014 11:52 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Een ras? Hebben ze biologische kenmerken (DNA), een aparte huidskleur of andere kenmerken?
Ik neem aan de je "geen" bedoelde ipv "een".
Nee, de meeste Joden in Israël geloven bijvoorbeeld niet in een god. De meeste joden daar wel denk ik.quote:Op maandag 1 december 2014 11:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Een etniciteit dan. Volkeren schrijf je met een hoofdletter (Joden, Nederlanders, Koerden, etc.), religies schrijf je met een kleine letter (joden, moslims, christenen, etc.). Als je spreekt van Joden, spreek je dus bij voorbaat niet over de religieuzen.
Als je jood bent, geloof je per definitie in een god.quote:Op maandag 1 december 2014 12:00 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Nee, de meeste Joden in Israël geloven bijvoorbeeld niet in een god. De meeste joden daar wel denk ik.
Hè bah, wat verwarrend: er zijn dus atheistische Joden, maar geen atheistische joden. (Hardop lezen)quote:Op maandag 1 december 2014 12:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als je jood bent, geloof je per definitie in een god.
De Joden zijn een volk. Russische Joden lijken niet op Jemenitische.quote:Op maandag 1 december 2014 11:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De Joden zijn ook een ras, joden zijn een religie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |