Je kan natuurlijk wel zeggen dat moslims een minderheidsgroep is in Nederland, hoewel ik daar niet zeker van ben. Wat ik daarmee wil zeggen is dat de christenen in Nederland naar mijn mening rondom de Veluwe zitten en verder zijn het allemaal kleine communiteiten in dorpen waar men elkaar kent van het naar de kerk gaan.
Als je moslims echter wilt wegzetten als een minderheidsgroep kun je wellicht spreken van discriminatie. Racisme is als ik het goed heb meer geboren uit het idee, dat het een ras beter zou zijn dan het ander ras.
Met andere woorden er kan spraken zijn van discriminatie jegens een bevolkingsgroep en of geloof.
Maar de vraag rest wat verstaat iemand onder ras of etniciteit, zeker ben ik Nederlander, maar ik zie ongeveer hetzelfde uit als een Duitser of een Belg. Daarom ben ik van het Kaukasische ras. En zie ik mezelf dan ook onder dat kopje vallen, misschien dat iemand zichzelf als Nederlander van het Nederlandse ras voelt, maar dan wordt er toch heel veel me de termen gesjoemeld.
Liefde voor God