abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147103432
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2014 22:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat riep men 10 jaar geleden ook al. En inmiddels zijn de initiatieven om een landelijke, islamitische partij op te richten die zich richt op fundamentalistische moslims al zover dat ze al een zetel of 50 tellen.

Oh nee, wacht. De enige partij die zaagt aan de poten van de democratie is de partij die ageert tegen alles wat islamitisch is. De ironie.
Het was een algemene observatie, geen specifieke.
pi_147103473
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2014 22:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Lees m'n post nu nog eens en reageer erop met woorden in plaats van met een suf, weinig tot geheel niet toepasselijk plaatje. :W
Je suis Charlie Sheen
pi_147103685
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 november 2014 22:32 schreef NotYou het volgende:

[..]

Lees m'n post nu nog eens en reageer erop met woorden in plaats van met een suf, weinig tot geheel niet toepasselijk plaatje. :W
Geheel toepasselijk. In je post noem je de islam niet rijmen met vrijheid omdat een aantal mongolen anderen de mond willen snoeren en machtsgeile figuren in Pakistan vrij spel hebben. Dat is niet 'de islam'.

Met dezelfde redenering kun je mannen verbieden om met kinderen te werken. "Mannen zitten immers aan kinderen, kijk maar naar een Benno L., een Sytze van der V., et cetera!"
pi_147103863
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2014 22:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Geheel toepasselijk. In je post noem je de islam niet rijmen met vrijheid omdat een aantal mongolen anderen de mond willen snoeren en machtsgeile figuren in Pakistan vrij spel hebben. Dat is niet de islam.
Een aantal mongolen? Ik verwijs expliciet naar meerdere landen waar dit soort zaken gewoon wettelijk bepaald is. Of doelde je met "machtsgeile figuren" op de pakistaanse overheid?

Naar IS verwees ik verder in mijn post geheel niet, al is zeker niet uit te sluiten dat de bedreigers van cartoonisten hier uit het verleden, inmiddels daar een onderkomen dan wel de gewenste martelaarsdood gevonden hebben. ;)
Je suis Charlie Sheen
pi_147103922
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2014 22:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Met dezelfde redenering kun je mannen verbieden om met kinderen te werken. "Mannen zitten immers aan kinderen, kijk maar naar een Benno L., een Sytze van der V., et cetera!"
Graag zou ik je deze prachtige latere toevoeging verder toe zien lichten. Leg mij maar uit waarom deze vergelijking niet compleet mank gaat/onzinnig is.
Je suis Charlie Sheen
pi_147103957
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 november 2014 22:41 schreef NotYou het volgende:

[..]

Een aantal mongolen? Ik verwijs expliciet naar meerdere landen waar dit soort zaken gewoon wettelijk bepaald is. Of doelde je met machtsgeile figuren op de pakistaanse overheid?
Een aantal, ja. Alsof die mongolen de islam bepalen. Welnee.
pi_147104007
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2014 22:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Een aantal, ja. Alsof die mongolen de islam bepalen. Welnee.
Laten we het dan maar zo stellen: niets negatiefs heeft ooit iets met islam te maken. Onmogelijk.

Vat ik jouw zienswijze zo juist samen? O+
Je suis Charlie Sheen
  vrijdag 28 november 2014 @ 22:44:53 #158
198365 Morendo
The Real Deal
pi_147104026
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2014 22:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Heb je nog een antwoord op die 'waarom' vraag? Of is het enkel retorisch?
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_147104064
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 november 2014 22:42 schreef NotYou het volgende:

[..]

Graag zou ik je deze prachtige latere toevoeging verder toe zien lichten. Leg mij maar uit waarom deze vergelijking niet compleet mank gaat/onzinnig is.
Van de Nederlandse bevolking heeft naar schatting nog geen 5% pedofiele gevoelens. Het zou derhalve ook nergens op slaan om te stellen dat de Nederlandse bevolking graag aan kinderen zit of iets dergelijks. Dat is echter wel wat je doet in je eerdere post.
pi_147104101
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 november 2014 22:44 schreef NotYou het volgende:

[..]

Laten we het dan maar zo stellen: niets negatiefs heeft ooit iets met islam te maken. Onmogelijk.

Vat ik jouw zienswijze zo juist samen? O+
Nee, zo zwart-wit is het dus juist niet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 22:44 schreef Morendo het volgende:
Of is het enkel retorisch?
Correct.
  vrijdag 28 november 2014 @ 22:49:04 #161
198365 Morendo
The Real Deal
pi_147104219
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2014 22:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, zo zwart-wit is het dus juist niet.

[..]

Correct.
Vind je dat niet een beetje makkelijk?
pi_147104224
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2014 22:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Van de Nederlandse bevolking heeft naar schatting nog geen 5% pedofiele gevoelens. Het zou derhalve ook nergens op slaan om te stellen dat de Nederlandse bevolking graag aan kinderen zit of iets dergelijks. Dat is echter wel wat je doet in je eerdere post.
Volgens mij verlies je het grotere plaatje even uit het oog en onderschrijf je hier juist mijn punt.

Als er in Pakistan slechts een klein deel van de islamitische bevolking achter dit soort "excessen" zou staan, zou dat kleine deel al genoeg zijn om de huidige stand van zaken daar te bewerkstelligen zowel binnen als buiten de rechtszaal. Dan staat de overgrote meerderheid, hun geloofsbroeders, daar machteloos of anders passief tegenover.
Je suis Charlie Sheen
pi_147104257
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 22:49 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ik vind het juist makkelijk om iets als een religie allerlei kenmerken toe te dichten waar nog geen 10% van de betreffende aanhangers aan voldoet.
pi_147104287
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 22:49 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ik denk dat Xa1pt niet zo'n best gevoel voor logisch redeneren heeft. Het is bij hem of zwart of wit. Aan of uit. Complexere zaken zoals menselijke interactie onder invloed van cultuur is daarmee moeilijk te behappen.
pi_147104325
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 november 2014 22:49 schreef NotYou het volgende:

[..]

Volgens mij verlies je het grotere plaatje even uit het oog en onderschrijf je hier juist mijn punt.

Als er in Pakistan slechts een klein deel van de islamitische bevolking achter dit soort "excessen" zou staan, zou dat kleine deel al genoeg zijn om de huidige stand van zaken daar te bewerkstelligen zowel binnen als buiten de rechtszaal. Dan staat de overgrote meerderheid, hun geloofsbroeders, daar machteloos of anders passief tegenover.
Ja, en? Dat heeft geen flikker te maken met wat je hier zegt:

quote:
5s.gif Op vrijdag 28 november 2014 22:26 schreef NotYou het volgende:
Islam is niet alleen niet te verenigen met vrijheid (zowel van meningsuitging als in het algemeen), het staat er compleet haaks op, bestreidt het onder en via haar volgelingen actief. Hoe kun je dat in hemelsnaam niet zien?
pi_147104386
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 22:50 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Ik denk dat Xa1pt niet zo'n best gevoel voor logisch redeneren heeft. Het is bij hem of zwart of wit. Aan of uit. Complexere zaken zoals menselijke interactie onder invloed van cultuur is daarmee moeilijk te behappen.
Dan let je niet goed op.
pi_147104390
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2014 22:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, en? Dat heeft geen flikker te maken met wat je hier zegt:

[..]

Niet? Lees het nog eens.

quote:
5s.gif Op vrijdag 28 november 2014 22:26 schreef NotYou het volgende:

Islam is niet alleen niet te verenigen met vrijheid (zowel van meningsuitging als in het algemeen), het staat er compleet haaks op, bestrijdt het onder en via haar volgelingen actief. Hoe kun je dat in hemelsnaam niet zien?
Je suis Charlie Sheen
pi_147104391
Ok, wie heeft De Telegraaf gehackt?
  vrijdag 28 november 2014 @ 22:57:19 #169
198365 Morendo
The Real Deal
pi_147104608
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2014 22:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik vind het juist makkelijk om iets als een religie allerlei kenmerken toe te dichten waar nog geen 10% van de betreffende aanhangers aan voldoet.
90% van de moslims vinden homofilie of geloofsafval bij hun kinderen wel prima?
pi_147104721
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2014 22:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dan let je niet goed op.
Werkelijk? Jouw redeneringen zijn samen te vatten als: B en C zijn onderdeel van A. B heeft een negatieve lading, dat is echter niet belangrijk want C is er ook nog.
pi_147104725
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 november 2014 22:53 schreef NotYou het volgende:

[..]

Niet? Lees het nog eens.

[..]

Nee, niet. De enige figuren die voor die beschrijving in aanmerking komen zijn de machtsbeluste figuren die daar de dienst uit maken. Die bepalen niet hoe de islam eruit ziet, hooguit hoe hun land eruit ziet. Als je uit gaat van onderdrukking of het opleggen van bepaalde denkbeelden dan is het juist niet het gros van de bevolking die voor je eerdergenoemde kenmerken in aanmerking komt. Of behoren de mensen die anderen niet de mond willen snoeren en met de dood bedreigen ineens niet meer tot de islam?
pi_147104750
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 22:59 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Werkelijk? Jouw redeneringen zijn samen te vatten als: B en C zijn onderdeel van A. B heeft een negatieve lading, dat is echter niet belangrijk want C is er ook nog.
Thanks for proving my point.
pi_147104773
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2014 22:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Thanks for proving my point.
QED.
pi_147104850
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2014 22:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, niet. De enige figuren die voor die beschrijving in aanmerking komen zijn de machtsbeluste figuren die daar de dienst uit maken. Die bepalen niet hoe de islam eruit ziet, hooguit hoe hun land eruit ziet. Als je uit gaat van onderdrukking of het opleggen van bepaalde denkbeelden dan is het juist niet het gros van de bevolking die voor je eerdergenoemde kenmerken in aanmerking komt. Of behoren de mensen die anderen niet de mond willen snoeren en met de dood bedreigen ineens niet meer tot de islam?
Ik heb het volgens mij duidelijk over de ideologie. :) Verder bepaalt het totaal van de volgelingen en de zichtbare effecten van islam op hen en hun directe omgeving hoe islam eruitziet, niet jouw persoonlijke smaak/voorkeuren in islam. :W
Je suis Charlie Sheen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')