abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147149507
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 16:33 schreef Kosmoproleet het volgende:
De Groene Amsterdammer had al in 1930 kritiek op Zwarte Piet.

Je ziet hier ook een van de grote problemen van de Nederlandse taal: het geheel willekeurig aan de lopende band de spellingsregels, grammaticale regels en stijlregels aanpassen waardoor mensen de neiging hebben die niet meer in acht te nemen. Zoek de vele verschillen! ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_147149947
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 18:18 schreef Ang3l het volgende:
En onlangs in Eindhoven dus dat hele drama met een nieuw centrum.
Daar speelde wat meer mee, namelijk dat het net gevestigd wordt in een van de verpauperde wijken van Eindhoven, Woensel Noord. Eerlijk is eerlijk, zo'n AZC brengt wat problemen met zich mee. Die worden slechts veroorzaakt door bepaalde categorieën asielzoekers en andere categorieën zijn meer dan welkom en dragen juist op een positieve manier bij maar die zitten er nu eenmaal wel veel tussen. Meer criminaliteit, waardedaling huizen etc. en dat in een wijk die toch al veel klappen heeft gekregen. Het is gewoon niet de meest logische keuze om zo'n AZC in een verpauperde wijk in een 'stad' te plaatsen. Je zou het ook ergens in Limburg, Groningen of Drenthe of zo kunnen plaatsen. Wat dat betreft kan ik begrip opbrengen voor die bezwaren terwijl ik absoluut niet racistisch ben.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_147160760
Zwarte pieten met de dood bedreigd

In Winschoten zijn drie zwarte pieten met de dood bedreigd. Een Engelssprekende man kwam op de pieten af en riep 'I kill you'.

De pieten waren ingehuurd door de winkeliersvereniging om de koopzondag wat op te leuken. Terwijl ze in het centrum rondliepen, kwam de man woedend op ze af. Hij riep 'I kill you', maakte 'stekende' bewegingen en zei dat hij een mes bij zich had.

Veel mensen waren getuige van de bedreiging. Volgens een woordvoerder van de politie zijn de kinderen 'erg geschrokken'. "Het kan niet de bedoeling zijn dat een volwassen man een zich zo gedraagt, en dan vooral als er kinderen bij zijn." Zegt de woordvoerder.

De politie heeft de bedreiger gearresteerd, hij had geen mes bij zich. De drie pieten doen aangifte van bedreiging.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)te-piet#node_1200701
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_147161545
quote:
Zwarte Piet met honkbalknuppel overvalt tankstation Borne, medewerker gewond

In Borne is vanavond een tankstation overvallen door een overvaller die verkleed was als Zwarte Piet.

Hij gaat om het tankstation aan de Europastraat. Volgens de politie had de Zwarte Piet een rood-paars pak aan. Bij de overval is iemand gewond geraakt. Het gaat om een medewerker die is geslagen met een honkbalknuppel. De medewerker is naar het ziekenhuis gebracht. De dader is na de overval gevlucht in de richting van het station. Er waren tijdens de overval geen klanten aanwezig.

bron
pi_147166401
quote:
Patiëntje slachtoffer van zieke Piet-grap personeel
Donker jongetje (10 dagen) tot 'Zwarte Piet' bestempeld op naambordje

Een familielid van het 10 dagen oude jongetje ontdekte het naambordje met de tekst 'Zwarte Piet' nadat hij naar eigen zeggen wel erg lang moest zoeken naar de kamer waar zijn zieke neefje lag. Bij navraag werd er gezegd dat het "een grapje onder het personeel" was van het Jeroen Bosch Ziekenhuis in Den Bosch. Over misstanden in de zorg gesproken.
De neef van de baby, zelf een licht-getinte jongen met een Marokkaanse achternaam, maakte zondagmiddag een foto van het bordje en de baby (niet van dichtbij te zien). Hij plaatste de foto op Facebook en sindsdien werd het bericht honderden keren gedeeld op sociale media.
http://www.joop.nl/leven/(...)piet_grap_personeel/
  Moderator zondag 30 november 2014 @ 22:30:47 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_147166513
lol

dit geloof je toch niet :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_147168947
Blijkt een oprecht foutje te zijn.
quote:
De digitale naambordjes in het ziekenhuis werkten niet meer goed. Om het probleem te verhelpen, werden er bordjes in twee lege verpleegkamers getest.
'Nooit de bedoeling geweest'
In het kader van Sinterklaas werd er op de bordjes ‘Zwarte Piet’ en ‘Sinterklaas’ geschreven. De test bleek succesvol; de ingevoerde namen kwamen door op het digitale scherm. Maar toen het bewuste patiëntje met spoed in de kamer werd gezet, werd de tekst niet aangepast.
http://www.omroepbrabant.(...)riest%E2%80%99+.aspx

Puur toeval dus dat er plotseling een donker kindje als spoedgeval in die kamer belandde.

Zelfs Joop heeft het stuk inmiddels aangepast.

[ Bericht 7% gewijzigd door UltraR op 30-11-2014 23:25:05 ]
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_147169358
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 23:18 schreef UltraR het volgende:

[..]

Puur toeval dus dat er plotseling een donker kindje als spoedgeval in die kamer belandde.

Wel lullig :'(

Vind het zielig voor de ouders van het kindje maar ook voor ziekenhuispersoneel.
pi_147170068
'Een stomme verklaring'
Daar gelooft Bouharrou 'helemaal niets van'. "Tegen mijn zus zeiden de hulpverleners nog dat het om een flauwe grap ging. Ik vind dit een hele stomme verklaring. Hier is gewoon sprake van bewust mensen beledigen. Ik ben na het lezen van hun verhaal nog gefrustreerder. Ik laat het er hier absoluut niet bij zitten", spreekt Bouharrou felle taal.
pi_147170085
Dit gaat een staartje krijgen.
pi_147171956
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:30 schreef sp3c het volgende:
lol

dit geloof je toch niet :')
Mooie berichtgeving van joop.nl waar weer eens geen zak van klopt :) (wie had anders verwacht).
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 1 december 2014 @ 04:52:08 #187
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_147174429
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 23:46 schreef Kosmoproleet het volgende:
Dit gaat een staartje krijgen.
hopelijk dit
quote:
I kill you. Met die woorden kwam zondagmiddag een Engelssprekende man boos op drie Zwarte Pieten af in de Torenstraat in Winschoten.

Enkele ondernemers in het centrum huurden de pieten in. In totaal liepen er tien rond. Het was koopzondag en er waren ook aardig wat kinderen op de been.

Mes
Toen de man naar de pieten toeliep, bedreigde hij ze met de dood. Ook zei hij dat hij een mes bij zich had. Hij maakte daarbij stekende bewegingen naar de pieten.

'Verpest'
De schrik zit er volgens de politie goed in bij de pieten, de omstanders en de kinderen die erbij stonden: 'Wat een leuke middag had moeten worden, is verpest door zoiets', vertelt politiewoordvoerder Wouter de Vries.

Racisme
Het voorval gebeurde voor de winkel San's Kids van eigenaar Sandra Vos. Ze probeerde de pietenhater te kalmeren. Dat lukte in eerste instantie, maar later kwam hij weer terug. 'This is racism', zei hij tegen de pieten.

Omstanders belden de politie. Agenten konden de man uiteindelijk aanhouden. Hij bleek achteraf geen wapen bij zich te hebben.

Zwartepietendiscussie
Volgens de politie heeft het incident waarschijnlijk te maken met de zwartepietendiscussie. 'We kunnen het niet met honderd procent zekerheid zeggen, maar hij zei dat de pieten weg moesten gaan. Anders zou hij geweld gebruiken', zegt De Vries.

Drie pieten doen aangifte van het voorval. Er raakte verder niemand gewond. De pieten zijn na het incident wel weer doorgegaan in het centrum.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_147176056
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 23:18 schreef UltraR het volgende:

[..]

Misplaatste slachtofferrol dus. Move along...
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  maandag 1 december 2014 @ 09:52:00 #189
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_147176177
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 11:40 schreef Braindead2000 het volgende:
Kan dat eigenlijk nog wel? Kerstmis vieren. Hoeveel van mijn atheïstische voorouders zijn er wel niet afgeslacht in de naam van Jezus. Dit doet me nog elke dag pijn. Ik vind dat we kerstmis ter discussie moeten stellen.
Dat gebeurd al. Vandaar dat er ook mensen zijn die in dezelfde tijd ipv Kerstmis Yule, Saturnalia of 'Festivus for the rest of us' vieren :P

Ik ben persoonlijk meer voor Yule, aangezien dit het originele feest was voordat die gristenhonden het nodig vonden het in te lijven en te corrumperen met hun eigen rare ideeën. :(

[ Bericht 0% gewijzigd door DustPuppy op 01-12-2014 10:17:57 ]
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 1 december 2014 @ 10:52:26 #190
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_147177259
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 18:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik snap je niet hier, denk ik.
Zeg je nu dat je gediscrimineerd word omdat je piercings draagt ?
Jouw liefde daarvoor is genetisch, dus jij kan daar niks aan doen?
En die discriminatie die je ondervind is racisme ?
Ben jij dan niet zelf een huilebalk?
Discriminatie. Niet racisme.
Maar meer dat iedere vorm van discriminatie erg of even erg is.
Racisme is niet de meest belangrijke van de disriminatie-poel.

Zoiets zal er bedoeld zijn.

En natuurlijk is iedere vorm van discriminatie dom en zou dat ondertussen eens verleden tijd moeten zijn. Of t nu huidskleur, ras, kleding, geaardheid of gender is.

Of het allemaal "even erg" is weet ik niet. Er is geen officiele ranglijstvvan. De discriminatie top 10. Maar er zijn wel bepaalde groepen die eens een dikkere huid moeten krijgen en niet eens zo moeten schreeuwen dat ze op 1 staan en dat dat het ergste is van allemaal.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 1 december 2014 @ 10:56:08 #191
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_147177348
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 09:52 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat gebeurd al. Vandaar dat er ook mensen zijn die in dezelfde tijd ipv Kerstmis Yule, Saturnalia of 'Festivus for the rest of us' vieren :P

Ik ben persoonlijk meer voor Yule, aangezien dit het originele feest was voordat die gristenhonden het nodig vonden het in te lijven en te corrumperen met hun eigen rare ideeën. :(
Zoals elk huidig Christelijk feest.
Ik zie ze dan ook net zo hard los van het Christendom als van "Heidense" dingen.
Gewoon een feestje. :)
L'Amour menaçant:
pi_147177555
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 23:46 schreef Kosmoproleet het volgende:
'Een stomme verklaring'
Daar gelooft Bouharrou 'helemaal niets van'. "Tegen mijn zus zeiden de hulpverleners nog dat het om een flauwe grap ging. Ik vind dit een hele stomme verklaring. Hier is gewoon sprake van bewust mensen beledigen. Ik ben na het lezen van hun verhaal nog gefrustreerder. Ik laat het er hier absoluut niet bij zitten", spreekt Bouharrou felle taal.
Het flauwe grapje was dus dat ze als test Sinterklaas en Zwarte Piet hadden ingevuld op die schermen van op dat moment onbezette kamers.

Ik blijf schrikken van het wereld- en mensbeeld van de zeurpieten. Als je serieus denkt dat ziekenhuismedewerkers expres bij een doodziek donker jongetje 'Zwarte Piet' op z'n scherm gaan zetten dan denk je blijkbaar echt dat de gemiddelde mens puur kwaad in zich heeft. :N
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_147177961
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 11:05 schreef UltraR het volgende:

[..]

Het flauwe grapje was dus dat ze als test Sinterklaas en Zwarte Piet hadden ingevuld op die schermen van op dat moment onbezette kamers.

Ik blijf schrikken van het wereld- en mensbeeld van de zeurpieten. Als je serieus denkt dat ziekenhuismedewerkers expres bij een doodziek donker jongetje 'Zwarte Piet' op z'n scherm gaan zetten dan denk je blijkbaar echt dat de gemiddelde mens puur kwaad in zich heeft. :N
Dan ben je gewoon compleet paranoïde. Kunnen ze wellicht verhelpen in een andere afdeling van dat ziekenhuis.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_147178018
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 04:52 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

hopelijk dit

[..]

Mooi trouwens dat ze daarna gewoon door zijn gegaan. Dat soort intimidatie moet je absoluut niet belonen.
pi_147181429
quote:
2Doc: Zwart als roet

Sunny Bergman heeft een duidelijk standpunt in de Zwarte Piet-discussie: afschaffen die donkere knecht. In de documentaire Zwart als roet luistert ze naar alle meningen en onderzoekt ze waarom dit debat zoveel emoties oproept.

De Zwarte Piet-discussie houdt ons land al tijden bezig. Moeten we het uiterlijk van Sinterklaas' donkere knecht veranderen of niet? Een gevoelig punt, dat ook Sunny Bergman niet koud laat.

Stereotype
In Zwart als roet probeert Sunny erachter te komen waarom deze discussie zoveel gevoelige snaren raakt. De documentairemaakster met Britse roots kijkt heel haar leven al met afstand naar het kinderfeest. Als het aan haar ligt, wordt Zwarte Piet zo snel mogelijk afgeschaft. Hij vertegenwoordigt een stereotype dat zij haar kinderen niet wil meegeven. In de documentaire gaat ze onder meer naar Londen, waar ze comedian Russell Brand confronteert met het fenomeen. En wat gebeurt er wanneer ze verkleed als Zwarte Piet door het centrum van de Britse hoofdstad loopt?

Test
Ook anti-Zwarte Piet-activist Quinsy Gario komt voorbij in de documentaire. Hij verschijnt de laatste jaren regelmatig in de media om zijn standpunten toe te lichten. In 2011 zwengelde Gario de discussie aan door bij de intocht van Sinterklaas te verschijnen met een T-shirt met de tekst 'Zwarte Piet is racisme'. Samen met Sunny ondergaat hij een test, die ontwikkeld is op de universiteit van Harvard. Daarbij gaat het om de vraag: hoe beïnvloeden stereotypes onze kijk op mensen? Die vraag komt ook van pas bij een sociaal experiment in het Vondelpark. Wat gebeurt daar wanneer een blanke, Surinaamse en Marokkaanse Nederlander afzonderlijk van elkaar een fietsslot openbreken?
Vanavond om 20:25 op 2.
pi_147181506
Hoofdstuk 634 in het grote boek der indoctrinatie en propaganda vanuit de publieke omroep. Ik pas.
  maandag 1 december 2014 @ 14:42:43 #197
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_147183919
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 13:24 schreef Specularium het volgende:

[..]

Vanavond om 20:25 op 2.
Als je een duidelijk standpunt hebt lijkt het me vrij onmogelijk om een onpartijdige docu te maken. Desalniettemin toch nieuwsgierig naar.
L'Amour menaçant:
pi_147187901
Ik wil hier ook graag posten, maar volgens mij heb je dan volgens Noord Hollands gebruik zo een ban aan je broek.Dus ik laat het dan maar aan me voorbij gaan
  Redactie Frontpage maandag 1 december 2014 @ 17:37:06 #200
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_147190378
De AH heeft onze grote vriend schijnbaar toch niet in de ban gedaan :P

Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')