abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147069303
Welkom in het grote afval topic, hier is iedereen welkom. Of je nou begint met een bmi van 40+ of alleen de vakantie kilo's kwijt wilt.

Of je nou afvalt terwijl je hard sport, of terwijl je op de bank zit te chillen.

Vele wegen leiden naar Rome. Kies de manier die het best bij jou past. En laat mensen die een andere manier kiezen in hun waarde

Zelfs als je al klaar bent met afvallen maar andere tips wilt geven, ondersteunen of gewoon je eigen ervaringen en prestaties wilt delen ben je welkom! O+
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147078337
Weegdag een dag eerder dan normaal, morgenvroeg geen tijd/zin voor.

Resultaat -0,7 kg, totaal nu 19,3 kg. Ik ben nu officieel voorbij de helft van mij einddoel :Y

Qwea, voor in combinatie met KT enzo is dit toch een mooi afvaltempo?
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 28 november 2014 @ 08:16:03 #3
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147078507
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 07:53 schreef CrunchySelf het volgende:
Weegdag een dag eerder dan normaal, morgenvroeg geen tijd/zin voor.

Resultaat -0,7 kg, totaal nu 19,3 kg. Ik ben nu officieel voorbij de helft van mij einddoel :Y

Qwea, voor in combinatie met KT enzo is dit toch een mooi afvaltempo?
Prima tempo :Y ben nog steeds beniewd naar je vet percentage.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_147078525
Hoe lang ben je nu bezig dan? Volgens mij ga je erg lekker.
pi_147078555
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 08:16 schreef Qwea het volgende:

[..]

Prima tempo :Y ben nog steeds beniewd naar je vet percentage.
^O^ Ik moet nog steeds kijken naar die verzekering :') Is er geen andere manier om, gemakkelijk, nauwkeurig te meten?

quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 08:18 schreef Myraela het volgende:
Hoe lang ben je nu bezig dan? Volgens mij ga je erg lekker.
102 dagen :D

Voortgang:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147078561
Supernetjes. Begin wat snel maar dat is normaal, nu heb je een lekker tempo.
pi_147078574
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 08:23 schreef Myraela het volgende:
Supernetjes. Begin wat snel maar dat is normaal, nu heb je een lekker tempo.
Ja. Toen had ik nog het briljante idee om alleen op shakes/salades te leven. Ben toen actief geworden hier (eigenlijk vorig topic), toen mepten mensen dat er snel uit :P
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147078592
Ach, misschien zijn die shakes/salades wel gewoon verstandig geweest. Zo'n lekkere start motiveert je toch om vol te houden.
pi_147078623
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 08:25 schreef Myraela het volgende:
Ach, misschien zijn die shakes/salades wel gewoon verstandig geweest. Zo'n lekkere start motiveert je toch om vol te houden.
Daar kun je wel eens helemaal gelijk in hebben. De eerste week 4,4 kg kwijtraken was een super motivatie :Y

Maar ik heb nu niet het gevoel dat ik op dieet zit ofzo, dat is fijn. Natuurlijk ik eet geen koekjes, geen snoepjes, geen taart, etc etc (1 keer in de drie/vier weken wijkt dit wel eens af). Maar qua hoeveelheden kan ik op een dag me lekker uitleven :Y

Gezonder eten/leven motiveert :D
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 28 november 2014 @ 08:56:13 #10
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147078889
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 08:21 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

^O^ Ik moet nog steeds kijken naar die verzekering :') Is er geen andere manier om, gemakkelijk, nauwkeurig te meten?

[..]

102 dagen :D

Voortgang:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kan een tangetje scoren bij B&F. Maar ik heb echt geen idee hoe nauwkeurig dat is :@ Ik mag me om half 2 melden bij de dietiste. Ik kreeg maandag een hartverzakking :') 77.5 _O- :D Inmiddels 76.9 :+
pi_147078903
Ik vind het ook altijd een fijne motivatie dat er al wat kilo's af zijn. Anders voelt het zo hopeloos aan, nu weet je dat het kan.

Ik ben de eerste kilo van de 3 vakantie kilo's alweer kwijt. O+ Heb wel weer echt zin om door te knallen, al weet ik niet hoe realistisch dat is met Sinterklaas, Kerst en O&N. Sinterklaas heb ik geen enorme moeite mee, dat zal wel meevallen. Maar met kerst kook ik voor beide families het kerstdiner. Dus dan begint de kookstress al ruim van te voren, kook ik sowieso al een uitgebreide diners en moet ik zelf tijdens het koken ook nog eens proeven.

Ik ga gewoon op de porties letten en laat de koolhydraten denk ik gewoon staan.
pi_147078905
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 08:56 schreef Qwea het volgende:

[..]

Je kan een tangetje scoren bij B&F. Maar ik heb echt geen idee hoe nauwkeurig dat is :@ Ik mag me om half 2 melden bij de dietiste. Ik kreeg maandag een hartverzakking :') 77.5 _O- :D Inmiddels 76.9 :+
Net ff gegoogled, op een onderwatertank of xray scan onderzoek na is dat de meest nauwkeurige manier :D. Maar je moet het wel goed uitvoeren :')
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 28 november 2014 @ 08:57:55 #13
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147078910
Wat is je einddoel btw? En zie je qua spieren al wat aan je lichaam?
pi_147078930
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 08:57 schreef Qwea het volgende:
Wat is je einddoel btw? En zie je qua spieren al wat aan je lichaam?

Dat dus. Ik zie niks qua spieren, meeste vet zit op mijn bovenbenen en buik. Buik wordt wel stukken kleiner, bovenbenen ook maar valt minder op (merk het in de kleding).

Volgens mij niet een onrealistisch raar doel ofzo.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 28 november 2014 @ 08:59:54 #15
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147078937
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 08:57 schreef Myraela het volgende:
Ik vind het ook altijd een fijne motivatie dat er al wat kilo's af zijn. Anders voelt het zo hopeloos aan, nu weet je dat het kan.

Ik ben de eerste kilo van de 3 vakantie kilo's alweer kwijt. O+ Heb wel weer echt zin om door te knallen, al weet ik niet hoe realistisch dat is met Sinterklaas, Kerst en O&N. Sinterklaas heb ik geen enorme moeite mee, dat zal wel meevallen. Maar met kerst kook ik voor beide families het kerstdiner. Dus dan begint de kookstress al ruim van te voren, kook ik sowieso al een uitgebreide diners en moet ik zelf tijdens het koken ook nog eens proeven.

Ik sla sinterklaas over dit jaar. De pepernoten boeien me geen moer en de speculaas van laatst was wel te doen maar niet dat ik denk "JAAA MEER". Kerst gaan wij 1ste kerstdag uit eten en 2de kerstdag kook ik zelf.

Ik mag lijen dat ik tegen die tijd weer kan hardlopen anders pleeg ik zelfmoord :P O&N heb ik ook altijd weinig moeite mee. 3 biertjes, een oliebol of 2 en dan is het wel klaar.
  vrijdag 28 november 2014 @ 09:00:43 #16
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147078954
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 08:59 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dat dus. Ik zie niks qua spieren, meeste vet zit op mijn bovenbenen en buik. Buik wordt wel stukken kleiner, bovenbenen ook maar valt minder op (merk het in de kleding).

Volgens mij niet een onrealistisch raar doel ofzo.
Kijk dat van die kleding is fijn :D _O_
pi_147078957
quote:

1/3 van de schade alweer kwijt :D

Feestdagen, ach ik denk dat het wel wat meevalt. De dag zelf niet compleet vergallen door gigantische porties, de dagen eromheen gewoon strak in het schema :) Komt vast goed.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147078973
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:00 schreef Qwea het volgende:

[..]

Kijk dat van die kleding is fijn :D _O_
Yea. Spijkerbroek 46/34, naar nu een 40/34 :)
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147078975
Ik ga voor het eerst Sinterklaas vieren met mijn schoonzus die onwijs lieve kinderen heeft. Heb sinds ik zelf jong was nooit meer een Sinterklaasviering meegemaakt, dus weet niet echt hoe dat er aan toe gaat en wat ik kan verwachten. Maak zelf een toetje, kruidnoten tiramisu.

Maar voor de rest ben ik ook niet zo van het snoep en alles.

O&N wil ik vooral drinken. Het eten kan me gestolen worden. :D

Maar hardlopen is wel een goede. Of gewoon veel gaan lopen überhaupt, dan krijg ik mijn vriend misschien ook nog wel mee. :D
pi_147078995
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 08:59 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik sla sinterklaas over dit jaar. De pepernoten boeien me geen moer en de speculaas van laatst was wel te doen maar niet dat ik denk "JAAA MEER". Kerst gaan wij 1ste kerstdag uit eten en 2de kerstdag kook ik zelf.

Ik mag lijen dat ik tegen die tijd weer kan hardlopen anders pleeg ik zelfmoord :P O&N heb ik ook altijd weinig moeite mee. 3 biertjes, een oliebol of 2 en dan is het wel klaar.
Oliebollen sla ik gewoon compleet over. Wordt daar kotsmisselijk van in combinatie met drank. Dat wordt meer mijn pijnpunt op O&N, ik weet nu al dat ik kachel ga :@. Vrienden, lange avond voorzitten, op stap.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147079004
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:01 schreef Myraela het volgende:
Ik ga voor het eerst Sinterklaas vieren met mijn schoonzus die onwijs lieve kinderen heeft. Heb sinds ik zelf jong was nooit meer een Sinterklaasviering meegemaakt, dus weet niet echt hoe dat er aan toe gaat en wat ik kan verwachten. Maak zelf een toetje, kruidnoten tiramisu.

Maar voor de rest ben ik ook niet zo van het snoep en alles.

O&N wil ik vooral drinken. Het eten kan me gestolen worden. :D

Maar hardlopen is wel een goede. Of gewoon veel gaan lopen überhaupt, dan krijg ik mijn vriend misschien ook nog wel mee. :D
Koop een hond ^O^ Super gezellig in huis, vier keer per dag uitlaten :D
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147079034
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:03 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Koop een hond ^O^ Super gezellig in huis, vier keer per dag uitlaten :D
Ik heb 3 katten. O+ Ik ben geen hondenmeisje.
pi_147079182
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:05 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik heb 3 katten. O+ Ik ben geen hondenmeisje.
Ik andersom, alleen laat ik hem weinig uit. Dan doen andere mensen wel :+
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 28 november 2014 @ 09:56:36 #24
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147079867

Ziet er niet uit, als het maar werkt B-)
pi_147079891
Wat is dat dan? :@
pi_147079900
Kinesio Tape.
Ja doei.
  vrijdag 28 november 2014 @ 10:00:53 #27
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147079945
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:57 schreef Myraela het volgende:
Wat is dat dan? :@
Kinesio tape.

quote:
De achterliggende gedachte hierbij is dat spieren niet alleen invloed hebben op de bewegingen van het lichaam, maar bijvoorbeeld ook de bloedsomloop, het lymfestelsel en de lichaamstemperatuur beïnvloeden. Als de spieren niet goed werken, kan dat dus resulteren in uiteenlopende klachten en symptomen. Wanneer de niet goed functionerende spieren echter ondersteund worden met deze speciale elastische tape, zal dat het zelf herstellend vermogen van het lichaam stimuleren.
quote:
Cure Tape komt qua elasticiteit en gewicht overeen met de menselijke huid. Er wordt dan ook gebruik gemaakt van de elasticiteit van de tape ten opzichte van de elasticiteit van de huid, waardoor de tape een soort liftende werking heeft op de opperhuid. Hierdoor ontstaat een onmiddellijke drukvermindering, waardoor de bloedcirculatie en de lym-
feafvoer weer worden hersteld. De druk op de pijnrecep-
toren neemt af en de ervaren pijn vermindert onmiddellijk. Cure Tape kan meerdere dagen blijven zitten, ook tijdens zwemmen en douchen. Te gebruiken als u last heeft van: rug- en schouderklachten maar ook knie- en kuitklachten, muisarm, tennisarm maar ook hoofdpijn klachten.
Heb het ook voor mijn bicepspezen gehad en heb er tot nu toe (5 weken geleden voor het laatst gehad) geen last meer van. Kijken of dit werkt bij de shinplints.

Die rollen zijn overigens wel pleuris duur :D
pi_147079962
Klinkt wel goed dan, hopelijk werkt het! :)
pi_147080130
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:56 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]

Kleurrijk :D

Kun je dit ook zelf plakken? of moet fysio het altijd doen?

[ Bericht 0% gewijzigd door CrunchySelf op 28-11-2014 10:11:06 (bellen + fok = drama :')) ]
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 28 november 2014 @ 10:15:56 #30
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147080259
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 10:10 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Kleurrijk :D

Kun je dit ook zelf plakken? of moet fysio het altijd doen?
Nope. Moet fysio doen. Nou ja ik zou het onderhand zelf wel kunnen.. maar ik laat het altijd doen eigenlijk.
pi_147080834
Mijn lijstje voor vandaag:

O: All bran met magere melk
L: Grote salade met tonijn, krieltjes, gekookt ei en een yoghurt dressing
T: Boterham met gebakken champignons
D: Zelfgemaakte kippensoep

Beetje een soep-week zo. :') Maar ik had ruimte nodig voor de erwtensoep in de vriezer en dus moest de hele kip eruit. Niet erg logisch, want nu houd ik waarschijnlijk weer kippensoep over die ook de vriezer in moet. :')
pi_147081068
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:56 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]

Mooi roze is niet lelijk ;)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_147081084
Lijstje:
O: 2 boterham appelstroop en OA35+, sinaasappel
T: 2 mandarijn
L: Lunch buiten de deur
T: appel, banaan, mandarijnen
D: spruitjes en een stukje vlees, moet ik nog kopen
T: ga spelletjes spelen bij vrienden daar hoort een biertje bij en wat nootjes ofzo, gelukkig is het bijna een half uur fietsen enkele reis dus dat komt wel goed :)
Whiskyplankje
pi_147081167
Trouwens, hadden we het laatst niet hier over en zou iemand (ik noem geen namen) niet een eigen onderzoeksrapport uitbrengen? :o
Whiskyplankje
pi_147081217
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 10:15 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nope. Moet fysio doen. Nou ja ik zou het onderhand zelf wel kunnen.. maar ik laat het altijd doen eigenlijk.
Oke :Y

quote:
2s.gif Op vrijdag 28 november 2014 10:52 schreef Karstman het volgende:
Trouwens, hadden we het laatst niet hier over en zou iemand (ik noem geen namen) niet een eigen onderzoeksrapport uitbrengen? :o
Twee personen zelfs :Y
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147081474
Lijstje van gisteren volgens mij niet gepost:
O: 3 volkoren, 1 met jam, 2 met kaas;
T: Hap ei, niet te vreten. Dus toen maar overgeslagen;
L: Half stokbroodje wit, 3 plakken ham, 1 gekookt ei, komkommer (tankstation);
T: Niks.
D: zelf gemaakte pizza dus.

Niet het meest beste lijstje, voornamelijk wat te weinig.

Lijstje van vandaag:
T: mandarijntjes (2 kleine), handje nootjes
L: 2 stuk brood met jam, 2 stuk brood met kaas;
T: banaan, handje nootjes
D: opgebakken krieltjes + kipfilet + een of andere potgroente :Y
S: 60 min squashen
T: Banaan, geen whey ivm geen KT.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 28 november 2014 @ 11:26:41 #37
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_147082103
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 14:36 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Eet als tussendoortje ergens wat met eiwitten. Bijvoorbeeld een gekookt eitje, geeft goede vulling :Y
Ga ik inderdaad proberen :)

quote:
Ik ben nu 27 dagen bezig en vooralsnog al 4 kg aangekomen :’)

In die 27 dagen sport ik ongeveer 2,5 keer per week (daarvoor niets), let veel meer op een gezonder eetpatroon/ritme dan voorheen en snoep ik helemaal niets meer.... zucht....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 28 november 2014 @ 11:29:27 #38
65960 sanger
pi_147082170
Lijstje voor vandaag:

O: twee br. boterham met nutella
L: bruin pistolet kipfilet
T: mandarijn
D: andijvie, gekookte aardappelen met bal gehakt
T: weet nog niet, eens kijken wat er te krijgen is op de boot naar Engeland :)

Avondeten is bij mams thuis. Dus denk dat het hoh gehakt is wat gebruikt wordt. Vanavond op de boot naar Engeland waar ik morgen een dagje London ga doen met vrouwlief. Nog geen idee wat ik voor tussendoortje kan scoren op de boot (vast wel iets van yoghurt/kwark) en morgen zal het uit eten worden.
pi_147082263
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:26 schreef sanger het volgende:

In die 27 dagen sport ik ongeveer 2,5 keer per week (daarvoor niets), let veel meer op een gezonder eetpatroon/ritme dan voorheen en snoep ik helemaal niets meer.... zucht....
Wat sport je? Krachttraining? Merk je wel iets in je kleren of dat ook niet? Lijkt me wel erg storend dat je nog geen resultaat ziet.
  vrijdag 28 november 2014 @ 11:36:08 #40
65960 sanger
pi_147082373
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:32 schreef Myraela het volgende:

[..]

Wat sport je? Krachttraining? Merk je wel iets in je kleren of dat ook niet?
Meestal doe ik in 1 spiergroep 3 setjes van 12 aan krachttraining. Ca. 20 minuten krachttraining. Daarna doe ik 40-70 minuten cardio, varierend van fietsen, steppen, hardlopen (als dat gaat met kuiten). Ik ben ongeveer 2x zoveel bezig met cardio als met kracht in ieder geval.

quote:
Lijkt me wel erg storend dat je nog geen resultaat ziet.
Dat is het ook :Y Goede nieuws is dat ik nu al 4 dagen op exact hetzelfde gewicht zit. Neemt dus niet verder toe lijkt het.
  vrijdag 28 november 2014 @ 11:36:38 #41
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147082387
  vrijdag 28 november 2014 @ 11:38:24 #42
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147082427
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:26 schreef sanger het volgende:

[..]

Ga ik inderdaad proberen :)

[..]

Nogmaals : Dan klopt er iets niet in je eetpatroon. Maar ik krijg ook niet het idee dat je dat echt wil veranderen.Want als ik zie dat je je O met nutella doet, terwijl dat gewoon NIET handig is als je wilt afvallen, tjah. En je kan die bal gehakt ook door de helft delen.
pi_147082454
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:36 schreef sanger het volgende:

[..]

Meestal doe ik in 1 spiergroep 3 setjes van 12 aan krachttraining. Ca. 20 minuten krachttraining. Daarna doe ik 40-70 minuten cardio, varierend van fietsen, steppen, hardlopen (als dat gaat met kuiten). Ik ben ongeveer 2x zoveel bezig met cardio als met kracht in ieder geval.

[..]

Dat is het ook :Y Goede nieuws is dat ik nu al 4 dagen op exact hetzelfde gewicht zit. Neemt dus niet verder toe lijkt het.
Dat is geen hoeveelheid krachttraining die zou verklaren dat het gewicht door de sport komt, helaas. Dan zul je toch echt meer aanpassingen in je eetgewoontes moeten maken.
  vrijdag 28 november 2014 @ 11:40:35 #44
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147082479
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:36 schreef sanger het volgende:

[..]

Waarom doe je 40 tot 70 min cardio en maar 20 kracht. En waarom doe je 3 sets van 12. Gaat erom dat je hoger in je gewicht zit met evt lagere reps. Als die spieren maar een opflikker krijgen.
pi_147082796
Gewoon uit nieuwsgierigheid, Sanger. Heb je zelf enig idee waar het fout is gegaan? Bedoel, schommelen doen we allemaal wel eens. Maar 4 kilo aankomen wanneer je begint met afvallen is toch wel erg apart.

Ik ben nu 3 kilo aangekomen in een week, maar dan heb ik ook echt lopen vreten en bier lopen drinken als een malle. Ook weet ik dat het kilo's zijn die er zo weer af zijn. Gewoon vocht etc dat je vast houd door slecht eetgedrag.

Maar je kwam voor je begon met afvallen ook geen 4 kilo per maand aan, tenminste, dat lijkt mij. Dan moet het toch ergens fout gaan?
  vrijdag 28 november 2014 @ 11:54:47 #46
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147082893
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:51 schreef Myraela het volgende:
Gewoon uit nieuwsgierigheid, Sanger. Heb je zelf enig idee waar het fout is gegaan? Bedoel, schommelen doen we allemaal wel eens. Maar 4 kilo aankomen wanneer je begint met afvallen is toch wel erg apart.

Ik ben nu 3 kilo aangekomen in een week, maar dan heb ik ook echt lopen vreten en bier lopen drinken als een malle. Ook weet ik dat het kilo's zijn die er zo weer af zijn. Gewoon vocht etc dat je vast houd door slecht eetgedrag.

Maar je kwam voor je begon met afvallen ook geen 4 kilo per maand aan, tenminste, dat lijkt mij. Dan moet het toch ergens fout gaan?
Ik ben 2.5 kilo ongeveer aangekomen in 2 weken :D Ik kan enkel bedenken dat dat spiermassa is en vocht. Maar goed, misschien doe ik wat fout daar is de dietiste straks voor :P Maar net wat jij zegt, 4 kilo aankomen doe je niet zomaar. Zeker niet als je begint met afvallen en sporten.
pi_147083630
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:29 schreef sanger het volgende:
Lijstje voor vandaag:

O: twee br. boterham met nutella
L: bruin pistolet kipfilet
T: mandarijn
D: andijvie, gekookte aardappelen met bal gehakt
T: weet nog niet, eens kijken wat er te krijgen is op de boot naar Engeland :)

Avondeten is bij mams thuis. Dus denk dat het hoh gehakt is wat gebruikt wordt. Vanavond op de boot naar Engeland waar ik morgen een dagje London ga doen met vrouwlief. Nog geen idee wat ik voor tussendoortje kan scoren op de boot (vast wel iets van yoghurt/kwark) en morgen zal het uit eten worden.
Het is zwaar frustrerend als het niet wil lukken. Maar ergens gaat het hier in de grondslag mis.

Bijv. jouw lijstje, de nutella is niet handig. Vervang dat door magere belegsoorten (kaas, jam, kipfilet, ei (1 ei over twee stukjes is 35 kcal p stuk)), zn pistoletje als L is ook niet handig. Qua kcal is deze veels te hoog, volgens mij kun je daar 2 of zelfs wel 3 stukken brood voor eten (incl beleg) geeft veel meer vulling.

Je hebt te weinig T, een mandarijn is daar niet genoeg in.

Qua avondeten moet ik zeggen dat ik daar meer op kan letten, maar als je niet te gek doet (qua porties of bijv frituur) valt dat over het algemeen wel mee. Veel groenten (weinig kcal, veel vulling en gezond) en gematigd met vlees/aardappelen enz.

Lukt het met betere lijstjes nog niet. Zoek dan eens de hulp van een diëtist/huisarts/sportcoach :Y

Qua sport zou ik de KT ook verhogen. KT wordt echt onderschat als kcal verbrander, hier gaat best wel wat doorheen bij een gem. oefening. Alleen is de intensiteit wel belangrijk, als deze te laag is gaat het effect wat verloren.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 28 november 2014 @ 12:25:36 #48
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147083687
Plus vergeet niet, spieren verbranden meer kcal als vet. Doe hoe hoger je spiermassa hoe hoger je BMR!
pi_147083692
Lunchtijd. -O- is uitgedroogd, gister al gemaakt. Ontbreekt een beter alternatief dus ik ben flink aan het doorhappen.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147083709
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:25 schreef Qwea het volgende:
Plus vergeet niet, spieren verbranden meer kcal als vet. Doe hoe hoger je spiermassa hoe hoger je BMR!
:Y Lekker naar de Mac omdat je BMR toch hooggenoeg is :Y
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 28 november 2014 @ 12:27:23 #51
65960 sanger
pi_147083744
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:40 schreef Qwea het volgende:

[..]

Waarom doe je 40 tot 70 min cardio en maar 20 kracht. En waarom doe je 3 sets van 12. Gaat erom dat je hoger in je gewicht zit met evt lagere reps. Als die spieren maar een opflikker krijgen.
Omdat ik nog niet echt kracht wil trainen, maar meer souplesse en beweging in algemeenheid. Eerst fitter lichaam, dan pas naar kracht krijgen. Eigenlijk is het dus alleen het bewegen wat telt.
pi_147083801
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:27 schreef sanger het volgende:

[..]

Omdat ik nog niet echt kracht wil trainen, maar meer souplesse en beweging in algemeenheid. Eerst fitter lichaam, dan pas naar kracht krijgen. Eigenlijk is het dus alleen het bewegen wat telt.
Met krachttraining wordt je niet meteen gigantische body builder. Kracht helpt ook met beweging in algemeen, bijvoorbeeld mijn houding is echt drastisch verbetert. Doe daarna 30-40 min cardio en dat is ook genoeg. Focus hier bijvoorbeeld op wat sprinten op fiets, hardlopen op loopband en je conditie gaat ook wel hard genoeg vooruit :Y
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 28 november 2014 @ 12:32:12 #53
65960 sanger
pi_147083894
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:38 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nogmaals : Dan klopt er iets niet in je eetpatroon. Maar ik krijg ook niet het idee dat je dat echt wil veranderen.Want als ik zie dat je je O met nutella doet, terwijl dat gewoon NIET handig is als je wilt afvallen, tjah. En je kan die bal gehakt ook door de helft delen.
Het klopt niet dat ik niet wil veranderen, ik heb zelfs al heel veel verandert. Ik eet al veel minder avondeten bijvoorbeeld. Ik beweeg al veel meer dan voorheen. Ik drink geen frisdranken meer, en bijna nog alleen maar water. Ik snoep 0,0 meer. Eet gezondere producten en zelfs fruit wat ik voorheen slechts sporadisch at.

En nu het ontbijt met Nutella.... Tja dat was een keuze. Hagelslag of Nutella, meer was er niet in huis :') Dus de keuze was of niet te ontbijten (of droog brood, maar dat krijg ik echt niet door mijn strot :D ) of dit. Of de cornflakes waar jij zo kritisch op bent :P

Ik koos er dus voor om in ieder geval iets te eten met ontbijt, maar dan wel een boterham minder dan normaal te nemen.
  vrijdag 28 november 2014 @ 12:39:39 #54
65960 sanger
pi_147084124
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:51 schreef Myraela het volgende:

Ik was voordat ik begon aan het schommelen tussen de 88-91 kg. Deed ik al jaren.

Ik heb geen idee waar het fout gaat. Wat mij eigenlijk stiekem wel een beetje frustreert is dat ik best wel veel dingen gezonder doe dan voorheen (zoals regelmatiger en bewuster eten/begonnen met sporten) en alleen een averechts effect zie.

En dan doe ik misschien nog lang niet het optimale van wat ik zou kunnen doen aan eetpatroon/gewoonten etc. Maar toch zou ik met de aanpassingen die ik nu al gedaan heb in ieder geval resultaat moeten zien....
Ik bedoel, voorheen at ik vrijwel iedere dag Nutella of/met hagelslag voor het ontbijt..... of cornflakes..... en de tussendoortjes waren vaak een Mars of Snicker. En bij avondeten vaak nauwelijks groente maar veel vlees (denk aan 3 ballen gehakt / 2 gordon blues, beetje die porties). ook dronk ik iedere dag minimaal 1 blikje cola, plus in de avond nog een glas of 4-5.
pi_147084133
Ik heb je nu al heel vaak horen zeggen "dit was er in huis" maar je bent al een maand bezig, dus waarom zijn er dan niet gewoon meer gezonde opties in huis? Of waarom zijn er zulke slechte dingen in huis.

Ik wil je niet aanvallen overigens. Maar zulke dingen zijn gewoon zonde. Je moet vooral slechte dingen eten als je daar trek in hebt en er van geniet. Maar uit een soort laksheid van "er was niets anders" is gewoon onwijs zonde.
pi_147084165
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:40 schreef Myraela het volgende:
Ik heb je nu al heel vaak horen zeggen "dit was er in huis" maar je bent al een maand bezig, dus waarom zijn er dan niet gewoon meer gezonde opties in huis? Of waarom zijn er zulke slechte dingen in huis.

Ik wil je niet aanvallen overigens. Maar zulke dingen zijn gewoon zonde. Je moet vooral slechte dingen eten als je daar trek in hebt en er van geniet. Maar uit een soort laksheid van "er was niets anders" is gewoon onwijs zonde.
Vetgedrukte is inderdaad zo belangrijk. Bijvoorbeeld voorheen at ik een wereld snoep in de auto, het is automatisme. Je proeft het niet eens :N. Beter is het niet te eten, maar dat is wel duidelijk :P
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 28 november 2014 @ 12:43:16 #57
65960 sanger
pi_147084211
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:23 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Het is zwaar frustrerend als het niet wil lukken. Maar ergens gaat het hier in de grondslag mis.
Ja, dat kan haast niet anders :')

quote:
Bijv. jouw lijstje, de nutella is niet handig. Vervang dat door magere belegsoorten (kaas, jam, kipfilet, ei (1 ei over twee stukjes is 35 kcal p stuk)), zn pistoletje als L is ook niet handig. Qua kcal is deze veels te hoog, volgens mij kun je daar 2 of zelfs wel 3 stukken brood voor eten (incl beleg) geeft veel meer vulling.
Zie hierboven. Min of meer noodgedwongen dus :')

quote:
Je hebt te weinig T, een mandarijn is daar niet genoeg in.
Maar als ik meer T neem dan kom ik weer veel hoger aan kcal uit dan ik eigenlijk wil.

quote:
Lukt het met betere lijstjes nog niet. Zoek dan eens de hulp van een diëtist/huisarts/sportcoach :Y
Misschien is dat wel het verstandigste :) Ik ben dit ook gaan doen op advies van de HA omdat ik rugklachten kreeg.

quote:
Qua sport zou ik de KT ook verhogen. KT wordt echt onderschat als kcal verbrander, hier gaat best wel wat doorheen bij een gem. oefening. Alleen is de intensiteit wel belangrijk, als deze te laag is gaat het effect wat verloren.
Zie ook hierboven. Daar ben ik met mijn rugklachten nog niet aan toe. Eerst de stramheid uit mijn lichaam (algemeen) en souplesse in de rug/nek zien te krijgen. Daarna ga ik dat pas trainen om kracht te winnen.
  vrijdag 28 november 2014 @ 12:44:08 #58
65960 sanger
pi_147084242
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:25 schreef Qwea het volgende:
Dus eigenlijk zou je een geporseonaliseerde BMR moeten maken en adhv die berekening je kcal bepalen?
pi_147084289
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:43 schreef sanger het volgende:

[..]

[..]

[..]

Maar als ik meer T neem dan kom ik weer veel hoger aan kcal uit dan ik eigenlijk wil.

[..]

Misschien is dat wel het verstandigste :) Ik ben dit ook gaan doen op advies van de HA omdat ik rugklachten kreeg.

[..]

Zie ook hierboven. Daar ben ik met mijn rugklachten nog niet aan toe. Eerst de stramheid uit mijn lichaam (algemeen) en souplesse in de rug/nek zien te krijgen. Daarna ga ik dat pas trainen om kracht te winnen.
Ok, in de sport wordt je dus belemmerd. Dan ga ik ervan uit dat je daar wel begeleiding krijgt of zelf weet hoe en wat :). De rest is fine tuning :Y.

Sommige extra kcal zijn niet erg, rest maar in balans is. Bijv. handje nootjes is ongeveer 150kcal, maar onwijs gezond :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:44 schreef sanger het volgende:

[..]

Dus eigenlijk zou je een geporseonaliseerde BMR moeten maken en adhv die berekening je kcal bepalen?
Absoluut, hier zijn websites voor. Ik zal ze even opzoeken. Kijk hier http://10xgezonder.nl/bmi-en-bmr-berekenen/. Streef gewicht is een beetje bullshit :)
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 28 november 2014 @ 12:47:18 #60
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147084332
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:26 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

:Y Lekker naar de Mac omdat je BMR toch hooggenoeg is :Y
IIFYM :P
  vrijdag 28 november 2014 @ 12:47:19 #61
65960 sanger
pi_147084333
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:29 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Met krachttraining wordt je niet meteen gigantische body builder. Kracht helpt ook met beweging in algemeen, bijvoorbeeld mijn houding is echt drastisch verbetert.
Wat ik nu doe is eigenlijk het advies van de HA :') Mijn spieren moeten eerst wennen aan bewegen voordat ik ze zwaarder ga belasten, zei ze... Overigens ben ik zelf ook meer van het meteen voluit gaan, de pijn op de koop toenemen etc. Maar dat werd juist afgeraden :')

quote:
Doe daarna 30-40 min cardio en dat is ook genoeg. Focus hier bijvoorbeeld op wat sprinten op fiets, hardlopen op loopband en je conditie gaat ook wel hard genoeg vooruit :Y
Conditie heb ik geen klachten over, of je moet algemene fitheid bedoelen? Ik fiets rustig 40 minuten met 30 km/h door :) Hardlopen (muv kuiten) ook geen probleem om 30 minuten te doen.
  vrijdag 28 november 2014 @ 12:47:50 #62
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147084347
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:27 schreef sanger het volgende:

[..]

Want? Een fitter lichaam krijg je door kracht.
pi_147084368
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:47 schreef sanger het volgende:

[..]

Wat ik nu doe is eigenlijk het advies van de HA :') Mijn spieren moeten eerst wennen aan bewegen voordat ik ze zwaarder ga belasten, zei ze... Overigens ben ik zelf ook meer van het meteen voluit gaan, de pijn op de koop toenemen etc. Maar dat werd juist afgeraden :')

[..]

Conditie heb ik geen klachten over, of je moet algemene fitheid bedoelen? Ik fiets rustig 40 minuten met 30 km/h door :) Hardlopen (muv kuiten) ook geen probleem om 30 minuten te doen.
Ok :Y

Ik dacht je het wou om conditie te verbeteren. Algemene fitheid is dan automatisch meegenomen :P
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 28 november 2014 @ 12:49:12 #64
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147084387
quote:

Ik hou van je.

quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:32 schreef sanger het volgende:

En nu het ontbijt met Nutella.... Tja dat was een keuze. Hagelslag of Nutella, meer was er niet in huis :') Dus de keuze was of niet te ontbijten (of droog brood, maar dat krijg ik echt niet door mijn strot :D ) of dit. Of de cornflakes waar jij zo kritisch op bent :P
Dan moet je beter boodschappen doen. Laatst was er bv ook al geen volkoren pasta in huis... snap je waar ik heen wil?
  vrijdag 28 november 2014 @ 12:49:58 #65
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147084413
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:41 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Vetgedrukte is inderdaad zo belangrijk. Bijvoorbeeld voorheen at ik een wereld snoep in de auto, het is automatisme. Je proeft het niet eens :N. Beter is het niet te eten, maar dat is wel duidelijk :P
Ik deed dat ook.. ik moet bij lange afstanden nog steeds iets in mijn smoelwerk hebben trouwens. Dus ik neem altijd tomaten en worteltjes mee. En heb ALTIJD suikervrije kauwgom bij me :Y)
  vrijdag 28 november 2014 @ 12:50:31 #66
65960 sanger
pi_147084434
quote:
Omdat ik me totaal niet met de boodschappen bemoei denk ik. En mijn vrouw doet eens per maand grote boodschappen, dus is sinds ik begonnen ben ook niet in de supermarkt geweest anders dan voor de versproducten en om te werken.

quote:
Duidelijk :) Zal met de komende boodschappenronde gewoon eens meegaan en eens kijken wat er allemaal te koop is wat misschien beter past :)
  vrijdag 28 november 2014 @ 12:50:53 #67
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147084446
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:43 schreef sanger het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Nee, je moet KT doen om je rugspieren en buikspieren te trainen zodat het een corset vormt en je van je rugklachten af bent.
pi_147084456
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:49 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik deed dat ook.. ik moet bij lange afstanden nog steeds iets in mijn smoelwerk hebben trouwens. Dus ik neem altijd tomaten en worteltjes mee. En heb ALTIJD suikervrije kauwgom bij me :Y)
Kauwgom FTW. Heb van die grote potten met 70 stukjes :P Worteltjes, niet rauw. Tomaatjes, bah.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 28 november 2014 @ 12:52:21 #69
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147084486
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:47 schreef sanger het volgende:

[..]

Jezus, ik dacht dat ik zwart wit was. Niemand zegt dat je voluit moet gaan. En pijn op de koop toenemen moet je helemaal niet. Maar je lijstje en je schema zitten gewoon verrot in elkaar en zo gaat het niks worden.

En dat is niet om lullig te doen, dat is gewoon zo.
  vrijdag 28 november 2014 @ 12:52:40 #70
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147084493
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:51 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Kauwgom FTW. Heb van die grote potten met 70 stukjes :P Worteltjes, niet rauw. Tomaatjes, bah.
Jaaaaaa wel rauw O+ Zo van "knak" :9
  vrijdag 28 november 2014 @ 12:53:54 #71
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147084521
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:50 schreef sanger het volgende:

[..]

Omdat ik me totaal niet met de boodschappen bemoei denk ik. En mijn vrouw doet eens per maand grote boodschappen, dus is sinds ik begonnen ben ook niet in de supermarkt geweest anders dan voor de versproducten en om te werken.

Mijn vriend deed voorheen boodschappen. Pot groente en ongezonde meuk. Nu doe ik zelf boodschappen. Nog steeds potgroente en ongezonde meuk voor meneer, maar een shitload aan vers en kwark voor mij. En als ik niet kan (operatie bv) dan krijgt hij een lijst mee met wat hij mee moet nemen.
  vrijdag 28 november 2014 @ 12:55:02 #72
65960 sanger
pi_147084542
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:49 schreef Qwea het volgende:
Dan moet je beter boodschappen doen.

Laatst was er bv ook al geen volkoren pasta in huis... snap je waar ik heen wil?

Ik zal beginnen met uberhaupt eens boodschappen doen :P

Het aanpassen van het eetpatroon komt veel meer bij kijken dan alleen maar stoppen met snoepen en ongezonde dingen als frituur/McD etc, dat is wel duidelijk inmiddels.
pi_147084564
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:52 schreef Qwea het volgende:

[..]

Jaaaaaa wel rauw O+ Zo van "knak" :9
Dat is gewoon een klote geluid :X
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 28 november 2014 @ 12:56:04 #74
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147084566
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:03 schreef CrunchySelf het volgende:
Lijstje van gisteren volgens mij niet gepost:
T: Hap ei, niet te vreten. Dus toen maar overgeslagen;
L: Half stokbroodje wit, 3 plakken ham, 1 gekookt ei, komkommer (tankstation);
T: Niks.
D: zelf gemaakte pizza dus.

Niet het meest beste lijstje, voornamelijk wat te weinig.

Lijstje van vandaag:
T: mandarijntjes (2 kleine), handje nootjes
L: 2 stuk brood met jam, 2 stuk brood met kaas;
T: banaan, handje nootjes
D: opgebakken krieltjes + kipfilet + een of andere potgroente :Y
S: 60 min squashen
T: Banaan, geen whey ivm geen KT.
Waarom pak je bij die banaan niet nog 2 eitjes gekookt? Heb je eiwitten en je kcal van je whey opgevangen :)
  vrijdag 28 november 2014 @ 12:57:26 #75
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147084604
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:55 schreef sanger het volgende:

Ik zal beginnen met uberhaupt eens boodschappen doen :P

Het aanpassen van het eetpatroon komt veel meer bij kijken dan alleen maar stoppen met snoepen en ongezonde dingen als frituur/McD etc, dat is wel duidelijk inmiddels.
Ja! En als je het nou lastig vindt, maak gewoon een eet lijst per week met wat je gaat eten elke dag. Ik heb 3 schema;s hier liggen op basis van verschillende kcal waarin eigenlijk alleen de groente en het vlees afwijkt. En op niet sportdagen gaat de whey eruit en komt er tonijn of ei bij.

En hou je daaraan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:55 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Dat is gewoon een klote geluid :X
Je bent niet goed :P
pi_147084610
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:56 schreef Qwea het volgende:

[..]

Waarom pak je bij die banaan niet nog 2 eitjes gekookt? Heb je eiwitten en je kcal van je whey opgevangen :)
Ja ik durf het hier niet te zeggen, want jullie zijn redelijk Sanger daar aan het op verbeteren :P

SPOILER
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 28 november 2014 @ 12:57:49 #77
65960 sanger
pi_147084612
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:52 schreef Qwea het volgende:

[..]

Jezus, ik dacht dat ik zwart wit was. Niemand zegt dat je voluit moet gaan. En pijn op de koop toenemen moet je helemaal niet.
Ik ken mezelf :') Als ik 'los' mag dan gaat dat toch wel gebeuren :P

quote:
Maar je lijstje en je schema zitten gewoon verrot in elkaar en zo gaat het niks worden.

En dat is niet om lullig te doen, dat is gewoon zo.
Wat zou dan een goed schema zijn? Meer KT, minder cardio?

En lijstje is duidelijk zo. Ik moet me gewoon gaan verdiepen in wat er in de producten zit alvorens te eten.
  vrijdag 28 november 2014 @ 12:58:25 #78
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147084625
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:57 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Ja ik durf het hier niet te zeggen, want jullie zijn redelijk Sanger daar aan het op verbeteren :P

SPOILER
Lol :P Maar die eieren kun je thuis toch alsnog koken naar het squashen of ben ik gek?
pi_147084639
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:53 schreef Qwea het volgende:

[..]

Mijn vriend deed voorheen boodschappen. Pot groente en ongezonde meuk. Nu doe ik zelf boodschappen. Nog steeds potgroente en ongezonde meuk voor meneer, maar een shitload aan vers en kwark voor mij. En als ik niet kan (operatie bv) dan krijgt hij een lijst mee met wat hij mee moet nemen.
Meh valt mee. Moeders doet boodschappen. Volkoren brood zit daar altijd bij, mager beleg ook, eieren ook, fruit ook, alleen avond eten is voor mij te verbeteren maar heel raar vind ik dat nog niet.

Maar koken dat echt zo apart voor elkaar? Dus pot en vers naast elkaar?
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 28 november 2014 @ 12:59:20 #80
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147084652
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:57 schreef sanger het volgende:

[..]

[..]

En lijstje is duidelijk zo. Ik moet me gewoon gaan verdiepen in wat er in de producten zit alvorens te eten.
Ikzelf doe 50 min cardio 1.5u KT. Maar dat moet jij niet gaan doen want dan ga je dood. Doe 40 / 50 min cardio en 40/ 45 min KT bv.
pi_147084663
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:58 schreef Qwea het volgende:

[..]

Lol :P Maar die eieren kun je thuis toch alsnog koken naar het squashen of ben ik gek?
Nee jij bent niet gek. In eerste instantie dacht ik dat je bedoelde als T op werk. Maar ik ga bij thuiskomst eten, wegen bij sportschool, squashen en dan meteen door naar een maatje om tot diep in de nacht te gamen op PS4 :P Nerd style.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 28 november 2014 @ 13:00:36 #82
65960 sanger
pi_147084678
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:57 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja! En als je het nou lastig vindt, maak gewoon een eet lijst per week met wat je gaat eten elke dag. Ik heb 3 schema;s hier liggen op basis van verschillende kcal waarin eigenlijk alleen de groente en het vlees afwijkt. En op niet sportdagen gaat de whey eruit en komt er tonijn of ei bij.

En hou je daaraan.

[..]

Je bent niet goed :P
Kun je mij zo een schema eens sturen (mail staat in profiel of per PM)?
pi_147084681
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:57 schreef sanger het volgende:

[..]

[..]

Ik doe een 10 of wat KT apparaten, kost net geen uur en dan nog 30-40 min cardio afhankelijk van hoeveel zin ik heb :Y. Bevalt me prima en ik maak leuke vooruitgang.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 28 november 2014 @ 13:00:57 #84
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147084692
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:58 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Meh valt mee. Moeders doet boodschappen. Volkoren brood zit daar altijd bij, mager beleg ook, eieren ook, fruit ook, alleen avond eten is voor mij te verbeteren maar heel raar vind ik dat nog niet.

Jup. Hij eet wel bloemkool, spitskool en bieten vers. Maar geen bonen, wortelen, spinazie, ect. Dus ik kook altijd (afgezien van de bloem/spitskool en bieten) vers en pot. En ook nog verschillende kh's vaak want ik eet bv vanaaf sambal boontjes met rijst en meneer eet geen rijst dus ik moet aardappels koken voor hem :P
  vrijdag 28 november 2014 @ 13:01:34 #85
65960 sanger
pi_147084709
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:58 schreef CrunchySelf het volgende:
Ik weet ook niet of dat bij mij thuis zou werken om eerlijk te zijn.... Dus dan allemaal maar naar vers :P
  vrijdag 28 november 2014 @ 13:01:50 #86
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147084715
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:00 schreef sanger het volgende:

[..]

Kun je mij zo een schema eens sturen (mail staat in profiel of per PM)?
Ja hoor. Maar ik race nu eerst ff naar de dietiste. Wordt dus pas rond 14:30 maar de kcal van mij is veel hoger dan van jou he! Doe eerst eens je bmr berekenen.
pi_147084724
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:00 schreef Qwea het volgende:

[..]

Jup. Hij eet wel bloemkool, spitskool en bieten vers. Maar geen bonen, wortelen, spinazie, ect. Dus ik kook altijd (afgezien van de bloem/spitskool en bieten) vers en pot. En ook nog verschillende kh's vaak want ik eet bv vanaaf sambal boontjes met rijst en meneer eet geen rijst dus ik moet aardappels koken voor hem :P
Ok jij hebt gewoon een kopie van mijn broer. Knap vervelend. Eet bloemkool/brocoli vers, de rest pot. Vist zelfs de groente uit groentesoep :') Eet macaroni kaal zonder saus om er vervolgens een lading curry over te flikkeren :P
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 28 november 2014 @ 13:02:21 #88
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147084732
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:59 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Nee jij bent niet gek. In eerste instantie dacht ik dat je bedoelde als T op werk. Maar ik ga bij thuiskomst eten, wegen bij sportschool, squashen en dan meteen door naar een maatje om tot diep in de nacht te gamen op PS4 :P Nerd style.
Nerd :P
pi_147084738
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:02 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nerd :P
I'm loving it.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 28 november 2014 @ 13:02:48 #90
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147084742
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:02 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Ok jij hebt gewoon een kopie van mijn broer. Knap vervelend. Eet bloemkool/brocoli vers, de rest pot. Vist zelfs de groente uit groentesoep :') Eet macaroni kaal zonder saus om er vervolgens een lading curry over te flikkeren :P
Nou ja, ik heb een moeilijke eter ja :P Hehehe.
pi_147084744
Als je het fijn vind wil ik best eens meedenken voor een weekmenu.
pi_147084760
Sanger moet je eens kijken. Qwea voor de sport, Myraela voor het voedsel. :7
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 28 november 2014 @ 13:03:30 #93
65960 sanger
pi_147084765
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:02 schreef Myraela het volgende:
Als je het fijn vind wil ik best eens meedenken voor een weekmenu.
Suggesties zijn altijd welkom ^O^
  vrijdag 28 november 2014 @ 13:03:44 #94
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147084774
Ooh en sanger, die schema's van mij zijn ook op basis van macro's
  vrijdag 28 november 2014 @ 13:03:56 #95
65960 sanger
pi_147084778
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:03 schreef CrunchySelf het volgende:
Sanger moet je eens kijken. Qwea voor de sport, Myraela voor het voedsel. :7
Wat een top support hier inderdaad ^O^
pi_147084796
Ik zit overigens een asociale bak salade weg te werken. :') Nu snap ik wanneer mensen die alleen zijn die vaak koken. Dit was een kleine zak gemengde sla, 1 wortel, 1 kleine rode ui, 1 blik tonijn, 1 gekookt ei en 5 gekookte krieltjes. It's huuuuugeeee.
pi_147084799
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:03 schreef Qwea het volgende:
...
Ik bedenk me net dat ik natuurlijk die verdomde eieren gewoon kan koken tijdens het eten maken :').
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147084820
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:04 schreef Myraela het volgende:
Ik zit overigens een asociale bak salade weg te werken. :') Nu snap ik wanneer mensen die alleen zijn die vaak koken. Dit was een kleine zak gemengde sla, 1 wortel, 1 kleine rode ui, 1 blik tonijn, 1 gekookt ei en 5 gekookte krieltjes. It's huuuuugeeee.
En vullend denk ik dan :D
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 28 november 2014 @ 13:08:50 #99
65960 sanger
pi_147084887
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:03 schreef Qwea het volgende:
Ooh en sanger, die schema's van mij zijn ook op basis van macro's
Ben benieuwd. Misschien dat dat voor mij wel werkt inderdaad :)
  vrijdag 28 november 2014 @ 13:09:31 #100
65960 sanger
pi_147084904
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:01 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja hoor. Maar ik race nu eerst ff naar de dietiste. Wordt dus pas rond 14:30 maar de kcal van mij is veel hoger dan van jou he! Doe eerst eens je bmr berekenen.
Het gaat me in eerste instantie om het schema. Vullen ga ik eens goed over nadenken enzo :)

Ga ik doen.
pi_147084912
quote:
17s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:03 schreef sanger het volgende:

[..]

Suggesties zijn altijd welkom ^O^
Waar houden jullie een beetje van? Hollands vooral?
pi_147084948
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:05 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

En vullend denk ik dan :D
Niet normaal. :D Ik vul hem net in, nog geen 400 kcal. Ik had hem hoger geschat. :D En tonijn vult sowieso altijd wel goed. :D
  vrijdag 28 november 2014 @ 13:12:46 #103
65960 sanger
pi_147084977
Berekeningen:

quote:
Met jouw huidige gewicht van 95 kilo heb je een BMI van 30.7 en dit betekent, dat je een ernstig overgewicht hebt.

Jouw huidige BMR bedraagt 2018. Wanneer je beweegt zoals je daarjuist hebt opgegeven heb je 2775 kilocalorieën nodig om op dit gewicht te blijven.

Om jouw streefgewicht van 78 kilo te behalen zul je 17 kilo moeten afvallen.

Wanneer je je beweegt zoals daarnet opgegeven en je kilocalorieën beperkt tot 2306 kilocalorieën doe je er 338 dagen over om je streefgewicht te behalen.

Wanneer je op gewicht bent en deze wilt behouden heb je met jouw beweging 2463 kilocalorieën nodig.
pi_147085048
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:12 schreef sanger het volgende:
Berekeningen:

[..]

Voor jouw beeldvorming, mijn lijstjes die ik post zijn over het algemeen in de buurt van die 2000/2100 kcal :Y Zit dus best veel voedsel in :P
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 28 november 2014 @ 13:16:25 #105
65960 sanger
pi_147085056
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:10 schreef Myraela het volgende:

[..]

Waar houden jullie een beetje van? Hollands vooral?
Ghehehehe, daarin liggen we echt niet op 1 lijn :P

Zij is vooral van de hollandse pot. Dus vaak gekookte/gebakken aardappelen, groente en vlees. Of stamppot zoals zuurkool.

Ik ben meer van het buitenlandse eten als rijst en pasta's. Daarnaast hou ik ook erg van ovenschotels en stoofpotjes/eenpansgerechten. Maar in principe ben ik geen moeilijke eter (meer) en eet ik vrijwel alles :)
  vrijdag 28 november 2014 @ 13:17:03 #106
65960 sanger
pi_147085073
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:16 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Voor jouw beeldvorming, mijn lijstjes die ik post zijn over het algemeen in de buurt van die 2000/2100 kcal :Y Zit dus best veel voedsel in :P
Wat is gezond om onder je dagelijkse kcal behoefte te zitten zonder dat het juist niet goed meer is voor je?
  vrijdag 28 november 2014 @ 13:20:12 #107
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147085169
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:17 schreef sanger het volgende:

[..]

Wat is gezond om onder je dagelijkse kcal behoefte te zitten zonder dat het juist niet goed meer is voor je?
Geef eens je lengte, leeftijd en gewicht.

Hoevaak sport je per week?
  vrijdag 28 november 2014 @ 13:20:43 #108
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147085181
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:11 schreef Myraela het volgende:

[..]

Niet normaal. :D Ik vul hem net in, nog geen 400 kcal. Ik had hem hoger geschat. :D En tonijn vult sowieso altijd wel goed. :D
Tonijn _O_
pi_147085222
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:17 schreef sanger het volgende:

[..]

Meestal doen ze 200/300 kcal.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 28 november 2014 @ 13:22:45 #110
65960 sanger
pi_147085242
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:20 schreef Qwea het volgende:

[..]

Geef eens je lengte, leeftijd en gewicht.

Hoevaak sport je per week?
Lengte: 1.76
Leeftijd: 33
Gewicht: nu 95 kg, toen ik begon 91

Ik probeer 3x per week te sporten, maar hou het gemiddelde maar op 2x per week omdat het op mijn werk nu hoogseizoen is en ik 1.5 FTE mis. Heb dus niet altijd gelegenheid om te sporten, zo wilde ik afgelopen woensdag gaan maar toen was ik pas om 0:15 thuis uit werk :')
pi_147085302
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:22 schreef sanger het volgende:

[..]

Lengte: 1.76
Leeftijd: 33
Gewicht: nu 95 kg, toen ik begon 91

Ik probeer 3x per week te sporten, maar hou het gemiddelde maar op 2x per week omdat het op mijn werk nu hoogseizoen is en ik 1.5 FTE mis. Heb dus niet altijd gelegenheid om te sporten, zo wilde ik afgelopen woensdag gaan maar toen was ik pas om 0:15 thuis uit werk :')
Andere vraagje, krijg je genoeg nachtrust? Een goede nacht slapen is ook heel belangrijk tijdens afvallen.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 28 november 2014 @ 13:30:52 #112
65960 sanger
pi_147085473
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:25 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Andere vraagje, krijg je genoeg nachtrust? Een goede nacht slapen is ook heel belangrijk tijdens afvallen.
Volmondig nee :)

Meerdere redenen, werk is een grote boosdoener (vanaf januari hopelijk over), kinderen een andere grote boosdoener. En sociale leven ook, al beperkt zich dat tegenwoordig alleen nog maar tot het weekend ivm werk.
pi_147085568
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:30 schreef sanger het volgende:

[..]

Volmondig nee :)

Meerdere redenen, werk is een grote boosdoener (vanaf januari hopelijk over), kinderen een andere grote boosdoener. En sociale leven ook, al beperkt zich dat tegenwoordig alleen nog maar tot het weekend ivm werk.
Hmm balen. Maar er zijn talloze onderzoeken te vinden die zeggen dat het veel invloed heeft op overgewicht :X
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 28 november 2014 @ 13:35:18 #114
65960 sanger
pi_147085639
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:33 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Hmm balen. Maar er zijn talloze onderzoeken te vinden die zeggen dat het veel invloed heeft op overgewicht :X
Mijn logica zou andersom zeggen. Langer wakker is langer calorien verbranden, du smeer verbranden op een dag :D :P Maar goed, ik ben daar niet in thuis :P
  vrijdag 28 november 2014 @ 13:35:51 #115
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147085658
Je bmr ligt op 1891 en met sport op 2647. Dus ik zou rond de 2200kcal gaan eten
pi_147085704
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147085721
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:35 schreef Qwea het volgende:
Hij had zelf een hogere BMR uitgerekend :X
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 28 november 2014 @ 13:38:53 #118
65960 sanger
pi_147085762
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:35 schreef Qwea het volgende:
  vrijdag 28 november 2014 @ 13:39:09 #119
65960 sanger
pi_147085766
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:37 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Hij had zelf een hogere BMR uitgerekend :X
Dat was via die link die jij gaf :)
pi_147085799
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:39 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat was via die link die jij gaf :)
Klopt. Vraag me af waarom dat dan zo kan afwijken, toch raar.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 28 november 2014 @ 13:41:29 #121
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147085845
Sanger :

O: 3 vlk boterhammen, 1 met 10g 30+ kaas, 1 met kalkoen filet (1plak) 1 met casselerrib (1plak).
T: mandarijn en appel
L: 4x vlk boterhammen, 1 met 1 plak kipfilet, 1 met 15g 20+ smeerkaas, 1 met kalkoenfilet (1plak), 1 met 10g 30+ kaas
T: 2 roggebrood met elk 7,5g 20+ smeerkaas
D: 150 kcal aan groente (600g), 100g vlees, 200g aardappels, magere yoghurt of griekse yoghurt als toetje(200g) En klein beetje jus (ik heb uit potje met water.
T: Banaan, 2 vlk boterhammen met kipfilet, 150g kwark.

Zit je onder de 2200 even uit mijn hoofd.
pi_147085941
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:41 schreef Qwea het volgende:
Sanger :

O: 3 vlk boterhammen, 1 met 10g 30+ kaas, 1 met kalkoen filet (1plak) 1 met casselerrib (1plak).
L: 4x vlk boterhammen, 1 met 1 plak kipfilet, 1 met 15g 20+ smeerkaas, 1 met kalkoenfilet (1plak), 1 met 10g 30+ kaas
D: 150 kcal aan groente (600g), 100g vlees, 200g aardappels, magere yoghurt of griekse yoghurt als toetje(200g) En klein beetje jus (ik heb uit potje met water.

De kwark is wel de magere franse kwark neem ik aan, anders zit er straks van die smaakjes troep tussen :X
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 28 november 2014 @ 13:47:48 #123
65960 sanger
pi_147086071
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:41 schreef Qwea het volgende:
Sanger :

Dat is inderdaad veel meer T als wat ik doe....

Nu ga ik even zeuren hoor, niet lullig bedoeld want dit is wel iets waar ik wat mee kan aangezien er niets tussenzit wat ik niet lust, maar zou de laatste T het brood vervangen kunnen worden door iets anders? :')

Ik ben niet echt een brood eter, en hik al tegen de nu 6 op een dag aan...

Iets wat me trouwens te binnen schiet... Brood van supermarkt en bakker. is dat qua waarden en kcal enzo vergelijkbaar? Of is van supermarkt anders omdat er misschien meer conserveringsmiddel ofzo aan wordt toegevoegd?
pi_147086204
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:47 schreef sanger het volgende:

[..]

Nu ga ik even zeuren hoor, niet lullig bedoeld want dit is wel iets waar ik wat mee kan aangezien er niets tussenzit wat ik niet lust, maar zou de laatste T het brood vervangen kunnen worden door iets anders? :')

Iets wat me trouwens te binnen schiet... Brood van supermarkt en bakker. is dat qua waarden en kcal enzo vergelijkbaar? Of is van supermarkt anders omdat er misschien meer conserveringsmiddel ofzo aan wordt toegevoegd?
Je moet haar lijstje zien als een goed uitgangspunt, veranderen in zekere zin is niet verkeerd. Maar geen dingen als nutella, croissants en noem het maar op toevoegen :P

Alternatieven zijn nootjes bijvoorbeeld, volgens mij passen die wel in de laatste T.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147086209
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:16 schreef sanger het volgende:

[..]

Ghehehehe, daarin liggen we echt niet op 1 lijn :P

Zij is vooral van de hollandse pot. Dus vaak gekookte/gebakken aardappelen, groente en vlees. Of stamppot zoals zuurkool.

Ik ben meer van het buitenlandse eten als rijst en pasta's. Daarnaast hou ik ook erg van ovenschotels en stoofpotjes. Maar in principe ben ik geen moeilijke eter (meer) en eet ik vrijwel alles :)
Hoe ik mijn weken probeer in te plannen is te zorgen voor variatie en vooral voldoende groenten. Ik wil eten wel leuk houden, het is nou eenmaal iets wat ik graag doe. :D

Ik zorg voor een balans tussen wat zwaardere maaltijden en lichtere maaltijden. Zo probeer ik minimaal één keer in de week soep als avondeten te eten. Lekkere lichte maaltijd. En dan neem ik liever nog meer soep, dan boterhammen erbij.

Groenten > Vlees > Koolhydraatrijke producten > Vetten
Dat is wat ik in mijn hoofd houd. Maar begrijp me niet verkeerd, je hebt alles nodig. Maar probeer de verhoudingen goed te houden. Vaak kun je gerechten hierop aanpassen, kom vaak juist op veel smakelijkere gerechten dan het origineel. :D

Ik zal een paar voorbeelden in het voorbeeld menu verwerken:

Dag 1: Boerenkool stamppot
Lekkere hollandse stamppot. Maar laten we eerlijk zijn, wat het echt lekker maakt is de roomboter erdoor, de jus erbij, de spekjes erdoor en een flinke rookworst bovenop. Ik maak een medeteriaanse boerenkool, met gepofte knoflook en geroosterde paprika. ( en zongedroogde tomaatjes, maar alleen als je ze zonder olie kunt vinden, anders laat ik het eruit.)

De boerenkool stamp je met een beetje melk en als je toch vlees erbij wilt, zou je de rookworst bijvoorbeeld door gerookte kipfilet kunnen vervangen. :)

Dag 2: Broccolisoep met rauwe ham
Sinds ik deze maakte ben ik verslaafd. Maar eigenlijk kun je zo'n beetje elke soep wel eten. Flinke lading aan vocht en groenten. Probeer wel van de crème soep weg te blijven. En een blik soep opentrekken vond ik altijd een teleurstelling als avondeten. Maar zelfgemaakte soep blijft lekker. :D

(dit kun je bijvoorbeeld slim doen op een dag doet je uitgebreid moet lunchen)

Dag 3. Pasta met kleine gehaktballetjes. Met een ratatouille erbij
Ik ben zelf een echte pasta eter, maar om de porties te verkleinen eet ik er vaak een groenten bijgerecht bij. In het begin had ik het ook echt nodig om voldoende te hebben, tegenwoordig krijg ik mijn bord bijna niet meer op. :D

Beperk je pasta tot 75 gram (ongekookt) en eet er voor de rest gewoon extra groenten bij.

Dag 4. Curry met kip en groenten met volkoren wraps
Pittig eten is gezond. :D Lekker simpel met een curry pasta staat zo'n gerecht in een kwartier op tafel. Gooi er een lading groenten in, ik laat de kip soms gewoon weg. Champignons, paprika, broccoli, bloemkool. Het is er allemaal lekker in. Super fijn ook als je gewoon restjes groenten op wilt maken.

Je zou er ook zilvervlies (basmati)rijst bij kunnen eten, maar ik vind het lekkerder om te dippen. Ik maak zelf volkoren naanbrood, weet niet of ze dat in de winkel ook hebben.

Dag 5. Gehakt hachee met bloemkoolpuree.
Bloemkoolpuree is echt heerlijk en daar kun je zonder schuldgevoel een flinke berg van opscheppen. :D Kies wel voor rundergehakt.

Dag 6. Beenham met aardappelen en bloemkool uit de oven.
Helemaal niet veel werk, maar toch een heerlijke maaltijden bijvoorbeeld voor het weekend. :D Bloemkool uit de oven is erg lekker, samen met de aardappelen roosteren met een klein beetje olie, peper, zout en rozemarijn. Dan heeft het verder helemaal geen saus meer nodig.

Dag 7. Pizza! o+

Volkoren pizza bodem maken en beleggen met tomatensaus, een lading groenten en als je het lekker vind bijvoorbeeld tonijn. Blijf wel weg van de vettere vleessoorten en doe zuinig met de kaas. Maak de pizza's niet te groot. Maar verder past zo'n pizza best binnen een dieet. Je hoeft niet alles op te geven, alleen proberen verstandige keuzes te maken.

Nu is dit maar een voorbeeld van een week. Er zullen een hoop dingen tussen staan die je niet lekker vind. Maar hopelijk maakt het wel duidelijk dat er vaak gezonde oplossingen zijn.
  vrijdag 28 november 2014 @ 13:56:51 #126
65960 sanger
pi_147086356
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:51 schreef Myraela het volgende:

[..]

Hoe ik mijn weken probeer in te plannen is te zorgen voor variatie en vooral voldoende groenten. Ik wil eten wel leuk houden, het is nou eenmaal iets wat ik graag doe. :D

Ik zorg voor een balans tussen wat zwaardere maaltijden en lichtere maaltijden. Zo probeer ik minimaal één keer in de week soep als avondeten te eten. Lekkere lichte maaltijd. En dan neem ik liever nog meer soep, dan boterhammen erbij.

Groenten > Vlees > Koolhydraatrijke producten > Vetten
Dat is wat ik in mijn hoofd houd. Maar begrijp me niet verkeerd, je hebt alles nodig. Maar probeer de verhoudingen goed te houden. Vaak kun je gerechten hierop aanpassen, kom vaak juist op veel smakelijkere gerechten dan het origineel. :D

Ik zal een paar voorbeelden in het voorbeeld menu verwerken:

[knip]

Nu is dit maar een voorbeeld van een week. Er zullen een hoop dingen tussen staan die je niet lekker vind. Maar hopelijk maakt het wel duidelijk dat er vaak gezonde oplossingen zijn.
Ik heb ze er niet tussen gevonden, behalve misschien dat ik niet echt een soepeter ben :)

Ga eens kijken hoe vrouwlief er over denkt. Die zal het moeten maken :P
  vrijdag 28 november 2014 @ 13:58:17 #127
65960 sanger
pi_147086402
Ik zal trouwens wel dit weekend de fish & chips laten staan in Engeland :P
pi_147086525
Als ik naar Engeland zou gaan, dan zou ik dat wel eten. :D Maar ik ben er dan ook nog nooit geweest en zoiets hoort voor mij een beetje bij zo'n ervaring. Daar geniet ik van. O+
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:56 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik heb ze er niet tussen gevonden, behalve misschien dat ik niet echt een soepeter ben :)

Ik zou het lastig vinden als iemand anders voor mij kookt om dat van iemand te vragen. Maar op de avonden dat ze er geen trek in heeft om wat gezonder/anders te koken. Zorg dan dat er in ieder geval een extra groente voor jou is. Kleinere portie van het normale eten en een extra lading groenten erbij. :D
  vrijdag 28 november 2014 @ 14:08:24 #129
65960 sanger
pi_147086766
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 november 2014 14:02 schreef Myraela het volgende:
Als ik naar Engeland zou gaan, dan zou ik dat wel eten. :D Maar ik ben er dan ook nog nooit geweest en zoiets hoort voor mij een beetje bij zo'n ervaring. Daar geniet ik van. O+
Niet de eerste keer in Engeland, maar nog nooit F&C gegeten :') Was het eigenlijk wel van plan op voorhand :P

quote:
Ik zou het lastig vinden als iemand anders voor mij kookt om dat van iemand te vragen. Maar op de avonden dat ze er geen trek in heeft om wat gezonder/anders te koken. Zorg dan dat er in ieder geval een extra groente voor jou is. Kleinere portie van het normale eten en een extra lading groenten erbij. :D
Ik eigenlijk ook wel. Vooral omdat zij niets hoeft aan te passen want niet af hoeven vallen. We hebben vanwege de kids ooit de regel bedacht dat we eten wat de pot schaft er dat er geen aparte potjes gekookt worden met voor ieder wat wils (zoals ik van huis uit wel gewend was).....

Van het weekend genoeg tijd om het daar samen eens over te hebben :P
  vrijdag 28 november 2014 @ 14:33:24 #130
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147087526
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:43 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

De kwark is wel de magere franse kwark neem ik aan, anders zit er straks van die smaakjes troep tussen :X
Ja. Leek me logisch maar je hebt 100% gelijk.

quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:47 schreef sanger het volgende:

[..]

Vervang je het door 25g nootjes zoals crunch zegt. Is qua kcal bijna gelijk.

quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:56 schreef sanger het volgende:

[..]

Zeg dan ook tegen vrouwlief dat ze let op boter gebruik e.d.

Hey myr? Heb jij een idee hoeveel kcal je pizza heeft?

quote:
10s.gif Op vrijdag 28 november 2014 14:02 schreef Myraela het volgende:

[..]

Serieus? Waarom? Misschien zie ik het dan te makkelijk hoor, maar men zou je toch juist moeten motiveren en dus betekend dat gewoon even anders koken?

Als ik bij een vriendin ga eten en ze eet bv friet dan neem ik wel mijn eigen bakje mee :P
pi_147087842
Over die pizza, ik weet niet hoe die van Myr eruit ziet. Maar dit was die van mij:
- 80 gr ananas;
- 50 gr ham blokjes;
- 150 gr kipfilet (olie gebakken);
- 130 gr tomaten saus;
- 50 gr kaas (jong belegen 48+).
- deeg.

55 kcal + 75 kcal + 266 + 67 kcal + 185 kcal + 290 kcal = 938 kcal, in de opsomming op volgorde :Y. Verdorie meer dan ik had gedacht, schatting van gister was dus niet eens goed. Volgende keer minder kaas, minder kipfilet en minder saus. Was net teveel van alles :)

Ander vraagje over die pizza. Dat restje deeg wat over is (nog 1 pizza) kan ik die nog verbeteren qua smaak of is die verloren?
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147087889
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 14:33 schreef Qwea het volgende:

Hey myr? Heb jij een idee hoeveel kcal je pizza heeft?
Iets over de 600 kcal.
quote:
Serieus? Waarom? Misschien zie ik het dan te makkelijk hoor, maar men zou je toch juist moeten motiveren en dus betekend dat gewoon even anders koken?

Als ik bij een vriendin ga eten en ze eet bv friet dan neem ik wel mijn eigen bakje mee :P
Ik zie het niet iemand anders taak om mij te motiveren. Vooral niet als ik bij andere ga eten, zoek zelf wel mijn eigen oplossingen. Binnen een gezin vind ik wel dat je met elkaar mee zou moeten denken. Maar ik begrijp het wel als iemand daar even geen trek in heeft. :D

Mijn vriend is ook aan het afvallen dat vind ik wel fijn. Maar anders zou ik het mijn taak vinden om voor mijn eigen eten te zorgen. Maar in het geval van Sanger moet zijn vrouw het volgens mij allemaal klaarmaken.
pi_147087931
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 14:46 schreef CrunchySelf het volgende:
Over die pizza, ik weet niet hoe die van Myr eruit ziet. Maar dit was die van mij:
- 80 gr ananas;
- 50 gr ham blokjes;
- 150 gr kipfilet (olie gebakken);
- 130 gr tomaten saus;
- 50 gr kaas (jong belegen 48+).
- deeg.

55 kcal + 75 kcal + 266 + 67 kcal + 185 kcal + 290 kcal = 938 kcal, in de opsomming op volgorde :Y. Verdorie meer dan ik had gedacht, schatting van gister was dus niet eens goed. Volgende keer minder kaas, minder kipfilet en minder saus. Was net teveel van alles :)

Ander vraagje over die pizza. Dat restje deeg wat over is (nog 1 pizza) kan ik die nog verbeteren qua smaak of is die verloren?
Is sowieso wel een beetje dubbel. Ham en kip. :D

Qua smaak kun je er altijd nog kruiden doorheen kneden. Beetje zout en oregano is altijd lekker. Qua structuur ga je het niet veel meer veranderen.
pi_147087953
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 14:50 schreef Myraela het volgende:

[..]

Is sowieso wel een beetje dubbel. Ham en kip. :D

Qua smaak kun je er altijd nog kruiden doorheen kneden. Beetje zout en oregano is altijd lekker. Qua structuur ga je het niet veel meer veranderen.
Ja klopt, die kip kan wel weg of vele malen minder. Kan ook wel wat meer groente op btw.

Niet zozeer de structuur, dat ding smaakte heel erg. Beetje raar te omschrijven, volkoren achtig. Niet echt pizza. Misschien ga ik ook wel opnieuw maken, met meer rijstijd :). Bedenk me nu net dat ik die gist had moeten laten staan voor 10 min, dat heb ik er meteen bijgeflikkerd :P
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147087997
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 14:51 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Ja klopt, die kip kan wel weg of vele malen minder. Kan ook wel wat meer groente op btw.

Niet zozeer de structuur, dat ding smaakte heel erg. Beetje raar te omschrijven, volkoren achtig. Niet echt pizza.
Dat heb ik ook wel bij volkoren deeg. Zou er gewoon kruiden bij gooien. :D

En ik gooi de gist er ook altijd direct bij. :@ Ben ongeduldig.
pi_147088020
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 14:52 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat heb ik ook wel bij volkoren deeg. Zou er gewoon kruiden bij gooien. :D

En ik gooi de gist er ook altijd direct bij. :@ Ben ongeduldig.
Zout zat er bij :Y Misschien wat italiaanse kruiden ofzo, dat vind ik altijd lekker.

Aha, lag het niet aan de gist :)

Thank you.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 28 november 2014 @ 15:51:42 #137
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147089644
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 14:48 schreef Myraela het volgende:

[..]

Iets over de 600 kcal.
Aight. I did PM for recipe :9

[..]

quote:
Ik zie het niet iemand anders taak om mij te motiveren. Vooral niet als ik bij andere ga eten, zoek zelf wel mijn eigen oplossingen. Binnen een gezin vind ik wel dat je met elkaar mee zou moeten denken. Maar ik begrijp het wel als iemand daar even geen trek in heeft. :D
Nou ja ging mij met name ook binnen een gezin.

quote:
Mijn vriend is ook aan het afvallen dat vind ik wel fijn. Maar anders zou ik het mijn taak vinden om voor mijn eigen eten te zorgen. Maar in het geval van Sanger moet zijn vrouw het volgens mij allemaal klaarmaken.
En wat nou als jij degene bent die kookt? Zou je dan 2 potjes maken?
  vrijdag 28 november 2014 @ 16:19:34 #138
65960 sanger
pi_147090532
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 14:48 schreef Myraela het volgende:
Maar in het geval van Sanger moet zijn vrouw het volgens mij allemaal klaarmaken.
Klopt inderdaad :) Niet omdat ik te beroerd ben om te koken of het niet kan hoor. Sterker nog, ik vind het zelfs leuk. Komt meer omdat ik pas om 18:00 - 18:30 uit werk thuis ben. En de kinderen moeten op tijd naar bed, dus zorgt zij ervoor dat het eten om 18:15 klaar staat :)
  vrijdag 28 november 2014 @ 16:21:57 #139
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147090611
Maar wat gaat nu je nieuwe lijstje worden dan, sanger?
pi_147091177
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 15:51 schreef Qwea het volgende:
En wat nou als jij degene bent die kookt? Zou je dan 2 potjes maken?
Als het zoiets simpels is als een extra groenten koken zou ik daar geen moeite mee hebben. Maar wij eten eigenlijk nooit AVG maar gewoon echt gerechten waar alles bij elkaar zit. Ik zou niet elke avond dubbel willen koken. Gelukkig zou ik dan gewoon eten wat hij zou eten, ik ben niet lastig.
  vrijdag 28 november 2014 @ 16:43:28 #141
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147091200
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:42 schreef Myraela het volgende:

[..]

Als het zoiets simpels is als een extra groenten koken zou ik daar geen moeite mee hebben. Maar wij eten eigenlijk nooit AVG maar gewoon echt gerechten waar alles bij elkaar zit. Ik zou niet elke avond dubbel willen koken. Gelukkig zou ik dan gewoon eten wat hij zou eten, ik ben niet lastig.
:D Ik kan je vertellen, O+ en ik zijn beide lastig :P Ik weiger te eten wat hij eet en andersom _O- :D
pi_147091260
Mijn vriend had veel dingen die hij niet echt lustte, maar als ik ze dan gewoon op een andere manier verwerk dan vind hij het wel lekker. :D Dus eigenlijk zijn we beide makkelijk. :D

Ik zit nog vol van m'n salade. ;( Zou eigenlijk alweer iets moeten eten.
  vrijdag 28 november 2014 @ 16:46:39 #143
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147091293
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:45 schreef Myraela het volgende:
Mijn vriend had veel dingen die hij niet echt lustte, maar als ik ze dan gewoon op een andere manier verwerk dan vind hij het wel lekker. :D Dus eigenlijk zijn we beide makkelijk. :D

Ik zit nog vol van m'n salade. ;( Zou eigenlijk alweer iets moeten eten.
Mijne lust bv geen pasta. Ik heb geen idee hoe ik pasta anders dan pasta moet verwerken :P

En de verse sperzieboontjes heb ik in een mix van van alles en nog wat geprobeerd... vondt hij ook geen succes :P

Je kan moeilijk eten als je vol zit :o
pi_147091314
Wat een rare dingen om niet te lusten. :D Wie lust er nou geen pasta. Ohmygod, pasta. O+!
  vrijdag 28 november 2014 @ 16:49:03 #145
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147091368
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:47 schreef Myraela het volgende:
Wat een rare dingen om niet te lusten. :D Wie lust er nou geen pasta. Ohmygod, pasta. O+!
Hij :P Rijst ook niet. En ja, hij lust wel pasta.. carbonara.. maar dan met zoveel saus dan je pasta er letterlijk in verzuipt :D Dus het is eigenlijk puur saus :')
pi_147099700
Hoi Qwea, ik lees al een tijdje mee maar heb nu toch maar een account aangemaakt. Ben de laatste tijd veel bezig met eten en sporten en volgens mij gaat het bij jou supergoed! Wat ik me afvraag is hoe jij in vredesnaam tijd maakt voor zoveel sporten en eten in combinatie met een baan! Hoe doe jij dat? Of werk je parttime?
There's no place i'd rather be
https://www.youtube.com/watch?v=m-M1AtrxztU
pi_147099712
Carbonara :9 als je een heul lekkere hebt is dat ook prima zonder pasta. Spek, kaas, ei O+
Don't go breaking my heart
  vrijdag 28 november 2014 @ 21:15:24 #148
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147100132
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 21:05 schreef Mezcla het volgende:
Hoi Qwea, ik lees al een tijdje mee maar heb nu toch maar een account aangemaakt. Ben de laatste tijd veel bezig met eten en sporten en volgens mij gaat het bij jou supergoed! Wat ik me afvraag is hoe jij in vredesnaam tijd maakt voor zoveel sporten en eten in combinatie met een baan! Hoe doe jij dat? Of werk je parttime?
Precies, tijd maken
  vrijdag 28 november 2014 @ 21:16:14 #149
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147100168
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 21:06 schreef KikiD het volgende:
Carbonara :9 als je een heul lekkere hebt is dat ook prima zonder pasta. Spek, kaas, ei O+
Kruiden :9 beetje slagroom.. Bohhh
pi_147100242
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 21:16 schreef Qwea het volgende:

[..]

Kruiden :9 beetje slagroom.. Bohhh
Van slagroom word je dik :{w
pi_147100280
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 21:15 schreef Qwea het volgende:

[..]

Precies, tijd maken
Heb je concrete voorbeelden? Dat zou mij erg helpen! Bijvoorbeeld hoe laat sta je op dan en bereid je dingen voor en hoe doe je het wanneer je met een klant gaat lunchen (want met collega's kan ik nog mijn eigen eten nemen natuurlijk) of onverwachts later thuis bent, of heb jij niet zulk onregelmatig werk?
There's no place i'd rather be
https://www.youtube.com/watch?v=m-M1AtrxztU
  vrijdag 28 november 2014 @ 21:31:53 #152
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147100941
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 21:18 schreef KikiD het volgende:

[..]

Van slagroom word je dik :{w
Ja, van spek ook :P
pi_147101930
Nu heb ik zin in spek :')
  vrijdag 28 november 2014 @ 22:25:51 #154
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147103237
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 21:54 schreef KikiD het volgende:
Nu heb ik zin in spek :')
_O-
pi_147110562
Vanavond toch KT gedaan in plaats van squash :Y. Whey shake en alles er bij. Dit maal met wat limonade, anders is het niet weg te krijgen.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  zaterdag 29 november 2014 @ 07:31:31 #156
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147111560
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 02:12 schreef CrunchySelf het volgende:
Vanavond toch KT gedaan in plaats van squash :Y. Whey shake en alles er bij. Dit maal met wat limonade, anders is het niet weg te krijgen.
Hahaha told ya _O-

Ik ga zo (om 9u open) maar eens upperbody doen (bench press o.a jeej) en kijken hoe het fietsen gaat met die schenen.

Morgen normaal legday maar ik pak of rust (iig van cardio) of mijn abs. Even niet de benen belasten. Maandag bij PT maar eens verder zien.
pi_147112826
Gisteren was mijn stiekeme weegmoment, nu ga ik me weer aan de wekelijks op de zaterdag houden.

Ben al 1.5 van de vakantie kilo's kwijt. :D Dus dat is sinds woensdag, niet slecht al zeg ik het zelf.

Blijkt maar weer dat het helemaal geen zin heeft je druk te maken om vakantie kilo's. Tuurlijk ik had die tijd ook kunnen afvallen in plaats van aankomen, dus het is allemaal verloren tijd. Maar het was awesome. Dat is die paar weken achterstand wel waard.
  zaterdag 29 november 2014 @ 11:00:17 #158
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147113102
Sowieso is het ws ook een hoop vocht denk ik. Wel netjes dat je het kwijt bent.

Ik ben ff trots op mezelf. Nieuw benchpress en dumbell press record. Nog een uurtje dan zit het er voor vandaag op ;( alhoewel ik lichtelijk dood ben. Mijn arm spieren voelen alsof ze exploderen :D aderen zichtbaar op onderarm alles :')

Als ik een junk was kon ik nu makkelijk spuiten.
pi_147118402
Vanavond heb ik een afscheidsdinertje bij m'n vrijwilligerswerk, ze stoppen ermee in Rotterdam. Is wel altijd vegetarisch en nette porties, dus dat loopt wel los.

Lijstje voor vandaag:
L: 2 kommen kippensoep
T: Amaretto cola light. :@
D: Dinertje.

Die hele pan kippensoep is gewoon op nu, met z'n tweetjes. :D Zat een hele kip, 2 prei en een lading wortels in. Tikt misschien nog best aan met die kip, je eet de huid natuurlijk niet op, maar er zullen wel vetten van in de bouillon getrokken zijn. Maar lekker boeiend, water groenten en kip. Ik vind het wel netjes.
  zaterdag 29 november 2014 @ 17:13:44 #160
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147120944
Hahahahahahaha _O-

Van MikeyMo een "cadeautje" in mijn schoen gehad. Ik ging stuk. :D :'( :D _O-

zaterdag 29 november 2014 @ 17:14:33 #161
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147120962
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:25 schreef Myraela het volgende:
Vanavond heb ik een afscheidsdinertje bij m'n vrijwilligerswerk, ze stoppen ermee in Rotterdam. Is wel altijd vegetarisch en nette porties, dus dat loopt wel los.

Lijstje voor vandaag:
L: 2 kommen kippensoep
T: Amaretto cola light. :@
D: Dinertje.

Die hele pan kippensoep is gewoon op nu, met z'n tweetjes. :D Zat een hele kip, 2 prei en een lading wortels in. Tikt misschien nog best aan met die kip, je eet de huid natuurlijk niet op, maar er zullen wel vetten van in de bouillon getrokken zijn. Maar lekker boeiend, water groenten en kip. Ik vind het wel netjes.
Jouw T :9 _O_
pi_147121195
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 november 2014 17:13 schreef Qwea het volgende:
Hahahahahahaha _O-

Van MikeyMo een "cadeautje" in mijn schoen gehad. Ik ging stuk. :D :'( :D _O-

[ afbeelding ]
_O- :D Creatief ^O^
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  zaterdag 29 november 2014 @ 17:41:52 #163
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147121654
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 17:24 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

_O- :D Creatief ^O^
:D Ja! Ik kwam echt niet meer bij ook gewoon :D
  zaterdag 29 november 2014 @ 17:43:56 #164
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147121710
De pizza's liggen in de oven. De bodems zijn wel flinterdun :') Ik weet niet of het te vreten gaat zijn :') Zo niet dan ist kut en moet ik snel wat anders fixen :') Ik geloof dat ik dan pizza ga bestellen :')
pi_147121928
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 november 2014 17:43 schreef Qwea het volgende:
De pizza's liggen in de oven. De bodems zijn wel flinterdun :') Ik weet niet of het te vreten gaat zijn :') Zo niet dan ist kut en moet ik snel wat anders fixen :') Ik geloof dat ik dan pizza ga bestellen :')
Niet te lang erin laten, had ik ook. Is de bodem extra krokant :X :')
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  zaterdag 29 november 2014 @ 18:03:27 #166
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147122239
Bodem was veelste dun. Verder wel prima :9
pi_147122518
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 18:03 schreef Qwea het volgende:
Bodem was veelste dun. Verder wel prima :9
Dat probleem had ik ook. Viel mij alles mee hoe snel alles klaar was.

Wat had je er op?
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  zaterdag 29 november 2014 @ 18:20:51 #168
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147122697
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 18:13 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Dat probleem had ik ook. Viel mij alles mee hoe snel alles klaar was.

Wat had je er op?
Ham, kaas, tomatenprut, paprika, champignons, rode ui, spinazie.

Heb het idee ook dat hij veel kleiner was dan domino's. Vult ook lang niet zo goed. Ding was ongeveer 700kcal.
pi_147123124
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 18:20 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ham, kaas, tomatenprut, paprika, champignons, rode ui, spinazie.

Heb het idee ook dat hij veel kleiner was dan domino's. Vult ook lang niet zo goed. Ding was ongeveer 700kcal.
Champignons :r spinazie :r. Voor de redt wel lekker.

Hangt er vanaf welk grootte je bestelt. Ik vond die van mij wel vullen. Maar ik ben snel tevreden. Volgens mij was big American ietsjes groter, schat ik zo.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  zaterdag 29 november 2014 @ 18:37:51 #170
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147123201
Ik bestel altijd de italian van 30cm geloof ik. Ik had hier maar 5 punten uit.. Met dunne fuck bodem. Conclusie : honger.
pi_147123297
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 18:37 schreef Qwea het volgende:
Ik bestel altijd de italian van 30cm geloof ik. Ik had hier maar 5 punten uit.. Met dunne fuck bodem. Conclusie : honger.
Wij hebben geen domino's in de buurt :'(. Maar inderdaad die bij een pizzeria weg is groter en dikkere bodem.

Ach volgende keer iets grotere porties deeg en de bodem is dikker :Y

Eet je toch nog wat meer :Y) IIFYM :D
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  zaterdag 29 november 2014 @ 19:14:16 #172
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147124241
Ik had nog pastasaus.... HOI SPAGHETTI
pi_147128859
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 19:14 schreef Qwea het volgende:
Ik had nog pastasaus.... HOI SPAGHETTI
Godver. Nu heb ik zin in pasta.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  zaterdag 29 november 2014 @ 21:42:32 #174
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147130181
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 21:13 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Godver. Nu heb ik zin in pasta.
:@ bord van 200g hier :9
pi_147132493
Dinertje was heerlijk. :D En onwijs gezellig alle vrijwilligers eens bij elkaar te hebben. O+

Amuse 1: lepel pompoenpuree met hazelnoot karamel en appel
Amuse 2: Gerookte broccoli en gerookte appel salade
Voorgerecht: Bloemkool salade met amandelen
Tussengerecht: Gebakken champignons, met een sausje van Parmezaanse kaas, een stukje Franse kaas en een krieltje
Hoofdgerecht: Bladerdeeg pakketje gevuld met kikkererwten, met gebakken boerenkool en een sausje van pastinaak.
Dessert: Gebakken banaan met een witte chocolade mousse.

Veel groenten en bescheiden porties. Dus ik vond het helemaal prima. :D

Morgen gourmetten bij mijn moeder. Met mezelf afgesproken geen kruidenboter of sauzen te eten. Voor de rest ga ik me daar ook niet druk over maken. Lekker een lading champignons. :9
pi_147132557
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 21:42 schreef Qwea het volgende:

[..]

:@ bord van 200g hier :9
:D Heb je nog wat over? :9

o ja Qwea vet%. Tanita zegt 30,5 en thuis weegschaal 26. Lekker nauwkeurig, maar ff zn tang kopen.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147132624
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 november 2014 22:34 schreef Myraela het volgende:
Dinertje was heerlijk. :D En onwijs gezellig alle vrijwilligers eens bij elkaar te hebben. O+

Amuse 1: lepel pompoenpuree met hazelnoot karamel en appel
Amuse 2: Gerookte broccoli en gerookte appel salade
Voorgerecht: Bloemkool salade met amandelen
Tussengerecht: Gebakken champignons, met een sausje van Parmezaanse kaas, een stukje Franse kaas en een krieltje
Hoofdgerecht: Bladerdeeg pakketje gevuld met kikkererwten, met gebakken boerenkool en een sausje van pastinaak.
Dessert: Gebakken banaan met een witte chocolade mousse.

Veel groenten en bescheiden porties. Dus ik vond het helemaal prima. :D

Morgen gourmetten bij mijn moeder. Met mezelf afgesproken geen kruidenboter of sauzen te eten. Voor de rest ga ik me daar ook niet druk over maken. Lekker een lading champignons. :9
Dat is volgens helemaal niet verkeerd nee Ziet er lekker uit. :Y

:W
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147133921
Texels bock. O+

* IJsdraakje komt dik aan vanavond
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  zondag 30 november 2014 @ 08:21:37 #179
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147140458
Klinkt lekker myr :o witte chocomousse :9

Crunch, hoe berekend je eigenste weegschaal dat? En neen, alles op :P

Texels tripel :9 heb je skuumkoppe of winterbier al van ze gehad?
pi_147140798
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 08:21 schreef Qwea het volgende:

Zelfde manier al Tanita, met van die strips. Dus ook on nauwkeurig :P
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  zondag 30 november 2014 @ 12:18:36 #181
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147143217
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 09:34 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Zelfde manier al Tanita, met van die strips. Dus ook on nauwkeurig :P
Lol :D http://www.bodyenfitshop.(...)/?sqr=vetpercentage&

Geeeeeen idee of het wat is though
  zondag 30 november 2014 @ 12:33:27 #182
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147143519
Lijstje :

O: 4 havermout pannenkoeken met banaan en ei.
B: Strandwandeling (rustdag. En helemaal niks doen was geen optie. )
T: 2 gekookte eieren
L: 4x spelt, pindakaas, kaas, ham, kalkoenfilet, bak kwark.
T: 2x spelt, pindakaas, kalkoenfilet
D: Aardappelen, biefstuk, spitskool, griekse yoghurt, 2 gekookte eitjes
T: 3 handjes studentenhaver, restje pasta, appel, bak kwark, 2x roggenbrood met kaas.
pi_147144465
Ik hou mijn lijstje vandaag een beetje beperkt omdat ik vanavond nog niet helemaal in kan schatten ook al neem ik gewoon zelf wat groenten mee naar de gourmet. :D

O: All bran, halfvolle melk
L: 2 volkoren boterhammen, filet american, ui.
T: Halve bak kwark
D: Gourmet.
pi_147147167
Paar biertjes gister en een paar toastjes maar niks extreems. Vanmiddag weer een verjaardag.

O: sinaasappel en veel koffie
L: 2 boterham rosbief en gekookt ei, 2 cracker slankie en OA35+
T: mandarijnen en daarna verjaardag
D: geen idee, moet even kijken hoe het loopt op die verjaardag
T: griekse yoghurt met banaan
Whiskyplankje
  zondag 30 november 2014 @ 14:56:52 #185
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_147147572
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 08:21 schreef Qwea het volgende:

Ik heb zo'n beetje alles van ze geprobeerd, ook vuurbaak. :9

Ok, genoeg wild gedaan voorlopig. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  zondag 30 november 2014 @ 14:59:42 #186
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147147700
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 14:56 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Ik heb zo'n beetje alles van ze geprobeerd, ook vuurbaak. :9

Ok, genoeg wild gedaan voorlopig. :')
vuurbaak :r
  zondag 30 november 2014 @ 15:00:14 #187
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_147147720
quote:
14s.gif Op zondag 30 november 2014 14:59 schreef Qwea het volgende:

[..]

vuurbaak :r
Die is lekker man. :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  maandag 1 december 2014 @ 07:26:07 #188
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147174720
Gooooooooooeiemorgen!

Is het gewoon al December :o bizar snel gaat het!

Zometeen PT O+
pi_147174971
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 07:26 schreef Qwea het volgende:
Gooooooooooeiemorgen!

Is het gewoon al December :o bizar snel gaat het!

Zometeen PT O+
Moggel.

Ja het is December, inderdaad bizar.

Maar het is tering koud buiten, 0,8 graden. Al is het blokje met de hond dan wel een stuk fijner als je weer binnenkomt :)

Nog 202 dagen tot zomer *O*
Bron http://nl.wikipedia.org/wiki/Zomer
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  maandag 1 december 2014 @ 08:10:04 #190
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147175006
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 08:05 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Moggel.

Ja het is December, inderdaad bizar.

Maar het is tering koud buiten, 0,8 graden. Al is het blokje met de hond dan wel een stuk fijner als je weer binnenkomt :)

Nog 202 dagen tot zomer *O*
Bron http://nl.wikipedia.org/wiki/Zomer
Hier 2 graden :X Ik moet zo mijn wandeling van 45 min met de hond nog. RIP aan mij :')
pi_147175008
Lijstje van vandaag:
O: 2 volkoren, jam.
T: Mandarijnen O+ + Nootjes
L: 4 volkoren, 2 met jam, 2 met kaas (1 plakje van mij weeg 6,5 gram, zitten 4 op 2 = 26 gram), 2 met jam
T: 2 Eitjes + Nootjes/Fruit
D: Ben ik nog niet over uit.
S: KT + Cardio O+
T: Whey / Banaan

O is een stukje minder, kreeg niet 1 meer weg. Ach ja, life sucks.

Qwea. Dat Whey he, wanneer is nou het beste moment om te nemen? De een zegt ervoor, de ander erna.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147175021
quote:
14s.gif Op maandag 1 december 2014 08:10 schreef Qwea het volgende:

[..]

Hier 2 graden :X Ik moet zo mijn wandeling van 45 min met de hond nog. RIP aan mij :')
Neeeee. Dat lopen met dit weer is alleen de eerste 5 min ff doorbijten, de rest is heerlijk. Al was ik maar 25 min weg. Alleen moet ik voortaan mijn lenzen indoen, bril beslaat :').

Plus de stap om naar buiten te gaan is iets zwaarder :')
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  maandag 1 december 2014 @ 08:21:56 #193
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147175089
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 08:10 schreef CrunchySelf het volgende:
Lijstje van vandaag:
O: 2 volkoren, jam.
T: Mandarijnen O+ + Nootjes
L: 4 volkoren, 2 met jam, 2 met kaas (1 plakje van mij weeg 6,5 gram, zitten 4 op 2 = 26 gram), 2 met jam
T: 2 Eitjes + Nootjes/Fruit
D: Ben ik nog niet over uit.
S: KT + Cardio O+
T: Whey / Banaan

O is een stukje minder, kreeg niet 1 meer weg. Ach ja, life sucks.

Qwea. Dat Whey he, wanneer is nou het beste moment om te nemen? De een zegt ervoor, de ander erna.
Ik doe hem nemen na de KT gelijk, tijdens cardio.

Ik doe namelijk eerst 15 min warming-up, daarna KT, dan whey en dan weer cardio. En als ik thuis kom neem ik KH.

quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 08:11 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Neeeee. Dat lopen met dit weer is alleen de eerste 5 min ff doorbijten, de rest is heerlijk. Al was ik maar 25 min weg. Alleen moet ik voortaan mijn lenzen indoen, bril beslaat :').

Plus de stap om naar buiten te gaan is iets zwaarder :')
Naar buiten moet ik toch wel :P Zo ff handschoenen zoeken :Y
pi_147175130
quote:
14s.gif Op maandag 1 december 2014 08:21 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik doe hem nemen na de KT gelijk, tijdens cardio.

Ik doe namelijk eerst 15 min warming-up, daarna KT, dan whey en dan weer cardio. En als ik thuis kom neem ik KH.

[..]

Naar buiten moet ik toch wel :P Zo ff handschoenen zoeken :Y
Ok, das voor mij wat onpraktisch. Ik hou er wel gewoon na, anders moet ik hem meteen ga nemen na mijn warm eten. Dat valt niet zo lekker.

Handschoenen :') Muts :') Sjaal :') Het is nog geen winter, dat is 22 december pas (bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Winter)
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  maandag 1 december 2014 @ 09:03:53 #195
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147175454
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 08:27 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Ok, das voor mij wat onpraktisch. Ik hou er wel gewoon na, anders moet ik hem meteen ga nemen na mijn warm eten. Dat valt niet zo lekker.

Handschoenen :') Muts :') Sjaal :') Het is nog geen winter, dat is 22 december pas (bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Winter)
Waarom neem je hem niet bij je warm eten? Heb je de KH's van het warme eten en de eiwitten van de shake.
pi_147175634
quote:
14s.gif Op maandag 1 december 2014 09:03 schreef Qwea het volgende:

[..]

Waarom neem je hem niet bij je warm eten? Heb je de KH's van het warme eten en de eiwitten van de shake.
Meh. I don't like change. Vooral die smerige tiefus smaak van die troep valt me tegen, dus maar ff kijken.

Voordeel als ik het er bij neem dan werkt het wel meteen tijdens de KT.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  maandag 1 december 2014 @ 09:42:07 #197
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147176000
Maar je moet het na je KT nemen imho. :P

PT :W :') ;( RIP aan mij.
pi_147176034
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 09:42 schreef Qwea het volgende:
Maar je moet het na je KT nemen imho. :P

PT :W :') ;( RIP aan mij.
Hallo. Zonet zeg je bij het warm eten en nu weer na het sporten :X Ach ik zie wel :P
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  maandag 1 december 2014 @ 09:49:38 #199
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147176133
quote:
7s.gif Op maandag 1 december 2014 09:44 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Hallo. Zonet zeg je bij het warm eten en nu weer na het sporten :X Ach ik zie wel :P
Ja ik ging er van uit dat je warm eten na het sporten was. Maar dat is dus niet zo? My bad dan :P

Vergeef me.
pi_147176281
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 09:49 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja ik ging er van uit dat je warm eten na het sporten was. Maar dat is dus niet zo? My bad dan :P

Vergeef me.
Eerst warm eten en dan 30 min later zit ik in de sportschool, geeft soms leuk effect op cross trainer. Maar ach. Warm eten na het sporten ga ik niet trekken, dan wordt het pas 8 a 9 uur in de avond :').

Succes met PT :Y

┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147180979
Ik eet vandaag wat te weinig, maar ik heb laat ontbeten en ben nu weer nerveus omdat ik zo mijn 2de rijles heb. Als ik terug ben is het alweer bijna etenstijd. Dus veel meer dan ontbijt, avond eten en daarna nog iets van kwark zal het niet zijn.

Achja, kan niet zoveel kwaad voor een keertje. Soms is het een keer teveel, soms is het een keer te weinig. :')

Gister bij m'n moeder om te gourmetten, minder netjes gegeten dan ik van plan was. Maar al met al viel het wel mee omdat ik er de rest van de dag al een beetje rekening mee had gehouden. Wel zonde om te horen dat mijn moeder even "pauze" heeft van haar dieet. Ik snap het wel, maar ze was zo lekker bezig.

En ze heeft wat gezondheidsproblemen, dus het zou zo goed voor der zijn als ze het zou doorzetten. Hopelijk blijft het inderdaad bij een pauze, zal het er na de feestdagen nog wel eens met der over hebben.
pi_147181060
quote:
14s.gif Op maandag 1 december 2014 13:06 schreef Myraela het volgende:
Ik eet vandaag wat te weinig, maar ik heb laat ontbeten en ben nu weer nerveus omdat ik zo mijn 2de rijles heb. Als ik terug ben is het alweer bijna etenstijd. Dus veel meer dan ontbijt, avond eten en daarna nog iets van kwark zal het niet zijn.

Achja, kan niet zoveel kwaad voor een keertje. Soms is het een keer teveel, soms is het een keer te weinig. :')

Gister bij m'n moeder om te gourmetten, minder netjes gegeten dan ik van plan was. Maar al met al viel het wel mee omdat ik er de rest van de dag al een beetje rekening mee had gehouden. Wel zonde om te horen dat mijn moeder even "pauze" heeft van haar dieet. Ik snap het wel, maar ze was zo lekker bezig.

En ze heeft wat gezondheidsproblemen, dus het zou zo goed voor der zijn als ze het zou doorzetten. Hopelijk blijft het inderdaad bij een pauze, zal het er na de feestdagen nog wel eens met der over hebben.
Hoe ging je eerste les? Hoe lang rij je trouwens? 1 / 2 uur?

Ach te weinig ja het gebeurt, heb ik van het weekend ook gehad. Zolang het maar niet al te gek gaat :X Zelfde geldt voor het gourmetten IMHO.

Mijn ervaring met pauze is dat het meestal een hele lange pauze wordt met een mooi JoJo effect als gevolg :')
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147181107
quote:
7s.gif Op maandag 1 december 2014 13:09 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Hoe ging je eerste les? Hoe lang rij je trouwens? 1 / 2 uur?

Ach te weinig ja het gebeurt, heb ik van het weekend ook gehad. Zolang het maar niet al te gek gaat :X Zelfde geldt voor het gourmetten IMHO.

Mijn ervaring met pauze is dat het meestal een hele lange pauze wordt met een mooi JoJo effect als gevolg :')
Dat is ook mijn ervaring ja, en helaas ook de ervaring die ik heb als het om mijn moeders afval pogingen gaat.

Rij dubbele lessen. :Y Eerste keer ging wel redelijk voor een eerste keer, maar ben een beetje nerveus omdat ik nu misschien wel eerst iemand thuis af moet zetten. Vind het niet fijn als er nog iemand op mijn vingers kijkt, ik faal nogal. :D
pi_147181216
quote:
14s.gif Op maandag 1 december 2014 13:11 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat is ook mijn ervaring ja, en helaas ook de ervaring die ik heb als het om mijn moeders afval pogingen gaat.

Rij dubbele lessen. :Y Eerste keer ging wel redelijk voor een eerste keer, maar ben een beetje nerveus omdat ik nu misschien wel eerst iemand thuis af moet zetten. Vind het niet fijn als er nog iemand op mijn vingers kijkt, ik faal nogal. :D
Ok. Dubbele lessen is wel fijn, heb je iets meer tijd. Ach falen hoort erbij, als die ander commentaar heeft: auto aan de kant (uiteraard geheel volgens de regels), kalm en beheerst uitstappen, uit de achterbank wegsleuren, paar tikken verkopen en wegrijden :Y) )

Succes in ieder geval :Y
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147181260
quote:
7s.gif Op maandag 1 december 2014 13:16 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Ok. Dubbele lessen is wel fijn, heb je iets meer tijd. Ach falen hoort erbij, als die ander commentaar heeft: auto aan de kant (uiteraard geheel volgens de regels), kalm en beheerst uitstappen, uit de achterbank wegsleuren, paar tikken verkopen en wegrijden :Y) )
Haha, zal ik doen. :D Ach verwacht ook geen commentaar, maar ik zat zelf ook erg te letten op het meisje dat mij thuisbracht, gewoon kijken hoe die het doet.
pi_147181337
quote:
14s.gif Op maandag 1 december 2014 13:17 schreef Myraela het volgende:

[..]

Haha, zal ik doen. :D Ach verwacht ook geen commentaar, maar ik zat zelf ook erg te letten op het meisje dat mij thuisbracht, gewoon kijken hoe die het doet.
Onbewust doe je dat toch, maar wie weet steekt die ander er nog wat van op. Uiteindelijk draait het hele rijden maar om 1 ding, kijken en nog eens kijken en dan maar weer kijken :P. Ik werd er stapel gek van.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  maandag 1 december 2014 @ 13:50:57 #207
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147182292
Ik ben blij dat ik mijn rijbewijs al heb :P

PT was echt debiel :') Ik ben nog nooit zo gepusht, laat staan afgeschreeuwd geloof ik :X Alle christus. :D
pi_147185186
quote:
14s.gif Op maandag 1 december 2014 13:50 schreef Qwea het volgende:
Ik ben blij dat ik mijn rijbewijs al heb :P

PT was echt debiel :') Ik ben nog nooit zo gepusht, laat staan afgeschreeuwd geloof ik :X Alle christus. :D
Ik ook. Ben ook wel gematst. Ach rijles is maar een magere voorbereiding op het echte rijden :').

Na z'n PT ben je dan nog vriendjes met haar/hem (welke van de 2 het vandaag maar was :P )?
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147187432
:D Pastasaus is nu aan het pruttelen. Nice, viel me niks af :P. Straks FF kijken hoe het smaakt.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  maandag 1 december 2014 @ 16:35:32 #210
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_147187612
Rijlessen, pfff. Ben blij dat ik daar vanaf ben...
Ik had destijds op zaterdag mijn laatste rijles en op donderdag examen. En na die laatste rijles zei mijn rij instructeur dat je, om je examen te kunnen halen, op 90% moest zitten (want niemand doet het 100% goed), maar dat ze dacht dat ik op 80% zat.
Ik had zelf al niet het idee dat ik het allemaal geweldig goed deed (de hoeveelheid dingen die je tegelijk in de gaten moest houden overweldigden me nogal), maar hierdoor kreeg ik helemaal het idee dat het examen veel te vroeg kwam en ik zou zakken. En toen slaagde ik toch in 1x 8)7

En ik heb daarna een half jaar niet in mijn eentje ergens heen durven rijden 'want ik kan het toch niet en waarom ben ik eigenlijk geslaagd'. Dat was echt een kut gevoel. Nu 5 jaar later weet ik dat ik gewoon wel kan rijden, maar dat was echt geen leuke start...

OT: ik ga maar proberen om me doordeweeks netjes aan mijn lijstjes te houden en te genieten van de extra's tijdens de feestdagen/eindejaarsetentjes. Ik heb besloten om mezelf geen afvaldoel te stellen voor het einde van het jaar, want ik word alleen maar heel chagrijnig als ik het dan niet haal. Ik ga proberen me niet vol te proppen op de dagen dat de extra's zich aandienen, maar ik ga me ook niet krampachtig van alles ontzeggen.
Ik moet alleen wel op werk gewoon netjes mijn maaltijden eten en kappen met de zooi. En 's avonds mijn eten weer afwegen i.p.v. mijn bord vol te laden. En vanavond wil ik Jillian weer op gaan starten. Ik hoop dat dat me toch weer een beetje op de goede weg helpt.
  maandag 1 december 2014 @ 16:36:35 #211
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147187656
quote:
7s.gif Op maandag 1 december 2014 15:22 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Ik ook. Ben ook wel gematst. Ach rijles is maar een magere voorbereiding op het echte rijden :').

Na z'n PT ben je dan nog vriendjes met haar/hem (welke van de 2 het vandaag maar was :P )?
Het was vandaag hem :P Morgen haar. Ja, na wel, tijdens heb ik haatgevoelens :P
pi_147190151
Mijn rijles ging wel weer goed. :D Moest nu alles helemaal zelf doen, dat is nog wel wat veel om tegelijk te doen. Zeker omdat ik vind dat hij best laat zegt welke kant we op gaan. Maar hij zei dat ik het wel aardig deed. :D

Overmorgen weer les, dan van 16:20 tot 18:00, dus druk op de weg en donker. Spannend :D

Nu een traditioneel dieet-maaltje koken. Had broccoli, twijfelde even of ik broccoli soep zou maken. Maar vorige week 4 dagen soep gegeten, dus ik had er even niet zoveel trek in. :')

Dus een halve komkommer in knoflook yoghurt voor erbij. En dan 75 gram rijst, halve broccoli en een wortel. Dat kook ik allemaal samen in een pan met wat sambal en een bouillon blokje. Niet erg culinair. :') Maar wel gezond.
  maandag 1 december 2014 @ 17:41:20 #213
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147190552
Nice dat je rijles goed ging :D Donker rijden vind ik nog steeds kut. Maar ik ben nachtblind :')

Hier wokgroente met rijst, 2 gebakken eieren, varkenshaas erdoor en wat ketjap manis :9 en voor O+ gebakken aardappels met sla, eitje, tomaatje, wat ham blokjes erdoor en een slavink
  maandag 1 december 2014 @ 19:24:13 #214
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_147194524
quote:
14s.gif Op maandag 1 december 2014 17:41 schreef Qwea het volgende:
Nice dat je rijles goed ging :D Donker rijden vind ik nog steeds kut. Maar ik ben nachtblind :')

Hier wokgroente met rijst, 2 gebakken eieren, varkenshaas erdoor en wat ketjap manis :9 en voor O+ gebakken aardappels met sla, eitje, tomaatje, wat ham blokjes erdoor en een slavink
Klinkt allebei lekker :9

Hier ook nachtblind, erg fijn :')

Hier net hutspot op met een gehaktbal. :Y)
  maandag 1 december 2014 @ 19:25:21 #215
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_147194573
quote:
14s.gif Op maandag 1 december 2014 17:32 schreef Myraela het volgende:
Mijn rijles ging wel weer goed. :D Moest nu alles helemaal zelf doen, dat is nog wel wat veel om tegelijk te doen. Zeker omdat ik vind dat hij best laat zegt welke kant we op gaan. Maar hij zei dat ik het wel aardig deed. :D

Overmorgen weer les, dan van 16:20 tot 18:00, dus druk op de weg en donker. Spannend :D

Nu een traditioneel dieet-maaltje koken. Had broccoli, twijfelde even of ik broccoli soep zou maken. Maar vorige week 4 dagen soep gegeten, dus ik had er even niet zoveel trek in. :')

Dus een halve komkommer in knoflook yoghurt voor erbij. En dan 75 gram rijst, halve broccoli en een wortel. Dat kook ik allemaal samen in een pan met wat sambal en een bouillon blokje. Niet erg culinair. :') Maar wel gezond.
Wel spannend om dan te moeten rijden ja! Maar komt vast goed :Y
  maandag 1 december 2014 @ 19:26:07 #216
65960 sanger
pi_147194602
*O* Vanmorgen was ik 0,7 kg kwijt tov vrijdag *O*

En dat terwijl ik in London toch wel de fish & chips genomen heb :@ Weliswaar met overgebakken chips :)
  maandag 1 december 2014 @ 19:26:51 #217
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_147194636
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 19:26 schreef sanger het volgende:

En dat terwijl ik in London toch wel de fish & chips genomen heb :@ Weliswaar met overgebakken chips :)
*O*
  maandag 1 december 2014 @ 19:27:47 #218
65960 sanger
pi_147194672
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 19:26 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

*O*
Nog maar 3,4 kg te gaan tot mijn startgewicht :') :D :P
pi_147194712
Mijn eten was echt een achterlijk vol bord eten. Had er nog wat rauwe ham doorheen gedaan. Was best lekker eigenlijk en nog niet eens 500 kcal. Nu weet ik weer waarom ik dat zo vaak at. :D

quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 19:26 schreef sanger het volgende:

Fijn dat je in ieder geval iets omlaag gaat nu, hopelijk blijft dat zo. Verder wel netjes gegeten? :)
  maandag 1 december 2014 @ 19:33:13 #220
65960 sanger
pi_147194928
quote:
14s.gif Op maandag 1 december 2014 19:28 schreef Myraela het volgende:
Mijn eten was echt een achterlijk vol bord eten. Had er nog wat rauwe ham doorheen gedaan. Was best lekker eigenlijk en nog niet eens 500 kcal. Nu weet ik weer waarom ik dat zo vaak at. :D
Fijn dat je in ieder geval iets omlaag gaat nu, hopelijk blijft dat zo.
Uhuh, wat ik ook wel fijn vond was dat mijn moeder vrijdagavond toch wel duidelijk verschil zag. Nog niet zo zeer bij mijn buik (waar ik eigenlijk het meeste heb zitten), maar mijn zij en benen etc vond ze wel magerder dan de keer ervoor dat ik haar zag, ongeveer 2-3 weken geleden.

quote:
Verder wel netjes gegeten? :)
Ja, bewust gekeken naar wat ik gegeten heb. We hadden geen ontbijt op de boot geboekt omdat het veel te vroeg zou zijn, dus we hebben in de stad bij een bakker wat brood gehaald. Keurig een broodje kaas en rauwe ham genomen :) Tussen de middag een salade, en als avondeten dan de fish & chips :) Vond overigens de vis ook niet heel erg vet, veel minder dan ik vooraf verwacht had.
  maandag 1 december 2014 @ 20:01:41 #221
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147196492
Heb je nou nog wat veranderd, sanger?
  maandag 1 december 2014 @ 20:04:10 #222
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147196625
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 19:24 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Klinkt allebei lekker :9

Hier ook nachtblind, erg fijn :')

Hier net hutspot op met een gehaktbal. :Y)
Oh, hutspot! Damnz! Dat ga ik vd week eten.

Tering, had voor O+ 99% pure chocolade meegenomen, ieniminie hapje gehad, bitter, alle jezus. Ooh en hij heeft een chocolade letter van urban cacao uit Amsterdam gekregen van de baas... De onderkant van de S is wit met hazelnoten en gepofte rijst.... Ik moet echt met mezelf vechten om dat ding niet op te eten :')
pi_147198929
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 20:04 schreef Qwea het volgende:

[..]

Oh, hutspot! Damnz! Dat ga ik vd week eten.

Tering, had voor O+ 99% pure chocolade meegenomen, ieniminie hapje gehad, bitter, alle jezus. Ooh en hij heeft een chocolade letter van urban cacao uit Amsterdam gekregen van de baas... De onderkant van de S is wit met hazelnoten en gepofte rijst.... Ik moet echt met mezelf vechten om dat ding niet op te eten :')
May the force be with you.

Ok ok, Pasta dus. Valt dus allemaal wel wat mee om te maken, maar die saus was zoet. Had zoete tomaten, vroeg me af of er misschien vleestomaten in had gemoeten :P. Zat uien in, de rode uien die hadden kon ik uitknijpen en Italiaanse kruien.

Was 80 gram pasta / 125 gr kipfilet, maar heb veel laten staan.

Pic want anders geloven jullie me niet:
SPOILER
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147199037
Ziet er goed uit, al zou ik er echt meer groenten bij eten. :D
pi_147199078
quote:
14s.gif Op maandag 1 december 2014 20:53 schreef Myraela het volgende:
Ziet er goed uit, al zou ik er echt meer groenten bij eten. :D
Ja moet eigenlijk ook, maar ach. Ik vond dit ff uitdagend genoeg.

Maar die zoete smaak? Enig idee, overheerste wat.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147199200
Geen idee, ik gebruik nooit verse tomaten voor pasta saus.
pi_147199240
quote:
10s.gif Op maandag 1 december 2014 20:56 schreef Myraela het volgende:
Geen idee, ik gebruik nooit verse tomaten voor pasta saus.
K Thx anyway :P
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  maandag 1 december 2014 @ 21:05:47 #228
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147199692
quote:
7s.gif Op maandag 1 december 2014 20:54 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Ja moet eigenlijk ook, maar ach. Ik vond dit ff uitdagend genoeg.

Maar die zoete smaak? Enig idee, overheerste wat.
Wat heb je er voor kruiden doorgeflikkerd? Of niks? En gezeefd zie ik ^O^ ik mis idd alleen de groente.

Saus wat je over hebt kun je invriezen!
  maandag 1 december 2014 @ 21:06:37 #229
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147199735
Oh lol italiaanse kruiden. Hmm. Ik had ook gewone tomaten maar echt zoetis mijn saus niet.
pi_147201261
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 21:05 schreef Qwea het volgende:

[..]

Wat heb je er voor kruiden doorgeflikkerd? Of niks? En gezeefd zie ik ^O^ ik mis idd alleen de groente.

Saus wat je over hebt kun je invriezen!
Nee niet eens gezeefd, heeft een uur staan te pruttelen en alles was weg. Mooi kleine tomaatjes, denk dat hielp. En Italiaanse kruiden O+

Klopt groente mist, was niet veel over (minder tomaten gebruikt dan je zei, was aanbieding :) ). Rest weggeflikkerd.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  maandag 1 december 2014 @ 21:46:04 #231
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147201786
Hoeveel water heb je er bij gedaan? Ik laatst teveel :') vandaar dat ik het heb gezeefd :')
pi_147202027
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 21:46 schreef Qwea het volgende:
Hoeveel water heb je er bij gedaan? Ik laatst teveel :') vandaar dat ik het heb gezeefd :')
Hehe, moest dat :o
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147202098
Hoeft toch ook geen water bij?

Nu heb ik overigens wel zin in pasta. ;(
pi_147202197
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 21:51 schreef Myraela het volgende:

Stond niet in de aanwijzingen van Qwea, lekker is dat.

Maar hoeft volgens mij echt geen water bij, het was heel rap een saus. Eerst uitjes beetje gebakken en toen de tomaten erbij geflikkerd. Roeren en done.

Zin in pasta hebben, maar het niet kunnen eten -O-
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147202420
Morgen maar pasta maken dan. :9
  maandag 1 december 2014 @ 21:57:36 #236
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147202433
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 21:51 schreef Myraela het volgende:

Aah. Dan ging het daar wss de 2de x mis bij mij :') 2de recept trok ik uit de Allerhande.., 250ml rode wijn of boullion.
pi_147202630
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 21:57 schreef Qwea het volgende:

[..]

Aah. Dan ging het daar wss de 2de x mis bij mij :') 2de recept trok ik uit de Allerhande.., 250ml rode wijn of boullion.
En mij doen geloven dat je het altijd doet, is het pas de tweede keer }:| :%
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147202644
quote:
14s.gif Op maandag 1 december 2014 21:57 schreef Myraela het volgende:
Morgen maar pasta maken dan. :9
^O^ ^O^
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  maandag 1 december 2014 @ 22:12:09 #239
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147203144
quote:
7s.gif Op maandag 1 december 2014 22:01 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

En mij doen geloven dat je het altijd doet, is het pas de tweede keer }:| :%
Zolang maak ik geen pastasaus zelf hoor :D
pi_147204254
Hier Crunchy:
Basis tomatensaus voor pasta, deze maak ik inmiddels blind. Prima in te vriezen. Hier gaan dus nog meer groenten en vlees als je wil voor een complete pastamaaltijd.

• ½ winterpeen
• 1 stengel bleekselderij
• 1 ui
• 1 rode paprika
• 3 tenen knoflook
• 8 trostomaten
• Eetlepel Italiaanse kruiden (gedroogd)
• theelepel paprikapoeder
• zout en peper
• 1 rode peper

Bereiding
• Winterpeen, Ui, knoflook, peper, bleekselderij en paprika fijnsnijden.
• Ui, peper en knoflook fruiten.
• Paprikapoeder en wat zout en peper toevoegen en even omscheppen.
• Rest van de groente toevoegen en een paar minuten meebakken.
• Tomaten in blokjes snijden en met de Italiaanse kruiden in de pan doen. Ongeveer een half uur met deksel op de pan op laag vuur laten stoven.
• Als de tomaten mooi zacht zijn met een staafmixer het geheel grof pureren.
• Op smaak brengen met zout en peper.
Whiskyplankje
pi_147204781
And while we are at it. Spaghetti maar dan zonder spaghetti:

Courgetti – Spaghetti
2 personen

Benodigdheden:
- zo'n 4 courgettes (afhankelijk van de grootte)
- 300 gr cherrytomaten
- olijfolie
- 3 eetlepels groene pesto
- 2 eetlepels geroosterde pijnboompitten
- 2 rode puntpaprika
- Mozzarella (optioneel)
- een Julienne snijder of goede behendigheid met een keukenmes

Bereidingswijze
- Verwarm de oven voor op 120 graden Celsius.
- Maak de cherrytomaten schoon en snijd ze door de helft. Toss deze helften met olijfolie. Strooi hier een beetje zout over en leg ze met de open kant omhoog op de bakplaat.
- Bak de tomaten gedurende 90 minuten langzaam gaar.
- Gebruik de Julienne snijder (of je keukenmes) voor het maken van de spaghetti van de courgette (stoppen wanneer je de zaden kan zien)
- Snij de puntpaprika doormidden, verwijder de zaden en snij in reepjes
- Combineer in een grote kom de spaghetti met de pesto en roer deze door elkaar. Voeg de paprika en de mozzarella toe.
- Dien de spaghetti op in twee diepe borden, leg de geroosterde tomaten daar bovenop en strooi er dan de pijnboompitten overheen.
Whiskyplankje
  dinsdag 2 december 2014 @ 08:21:08 #242
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147209958
Gooooooooooooooooooooeiemorgen!!!!

Om 09:30 fysio.. eens kijken of ik eindelijk groen licht heb om weer te gaan hardlopen.
pi_147210458
Sinds ik terug ben van Praag elke dag de neiging om te wegen om te kijken of die vakantie kilo's eraf gaan. :') Maar vandaag toch niet gewogen en daar ben ik wel trots op. O+ Zeker omdat ik gister wat weinig had gegeten was de neiging wel groot, maar ik wilde het weinige eten niet belonen. En mezelf niet blij maken met iets dat best wel eens een schommeling omlaag zou kunnen zijn.

Planning voor vandaag:

O: All bran, Optimel vla.
L: 2 volkoren boterhammen met filet American en augurk.
D: Pasta met rode bieten en gekarameliseerde witlof.
pi_147212282
quote:
2s.gif Op maandag 1 december 2014 22:36 schreef Karstman het volgende:
...
quote:
2s.gif Op maandag 1 december 2014 22:49 schreef Karstman het volgende:
...
Held _O_ Deze ga ik ff opslaan :Y

quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 22:12 schreef Qwea het volgende:

[..]

Zolang maak ik geen pastasaus zelf hoor :D
Komt ze nu mee hoor. |:(

quote:
14s.gif Op dinsdag 2 december 2014 08:21 schreef Qwea het volgende:
Gooooooooooooooooooooeiemorgen!!!!

Om 09:30 fysio.. eens kijken of ik eindelijk groen licht heb om weer te gaan hardlopen.
Succes.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147212303
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 december 2014 09:10 schreef Myraela het volgende:
Sinds ik terug ben van Praag elke dag de neiging om te wegen om te kijken of die vakantie kilo's eraf gaan. :') Maar vandaag toch niet gewogen en daar ben ik wel trots op. O+ Zeker omdat ik gister wat weinig had gegeten was de neiging wel groot, maar ik wilde het weinige eten niet belonen. En mezelf niet blij maken met iets dat best wel eens een schommeling omlaag zou kunnen zijn.

Planning voor vandaag:

O: All bran, Optimel vla.
L: 2 volkoren boterhammen met filet American en augurk.
D: Pasta met rode bieten en gekarameliseerde witlof.
Stiekum kijk ik wel eens tussendoor, maar dat is eigenlijk helemaal niet goed want het geeft een vertekend beeld :').

Wanneer is je 'officiële' weegdag?
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147212341
Zo. Kan nu pas mij T opeten. Beetje jammer, aangezien ik dat normaal rond 9:00 doe. Troep oplossen van een collega en ik ben nu pas op kantoor :(. HONGER!

Lijstje van vandaag:
O: 2 volkoren met kipfilet;
T: 2 eieren :9 met koffie c_/
L: 4 volkoren, 2 met kipfilet, 2 met grilworst (is dit enigzins mager??)
T: 2 mandarijnen + handje nootjes
D: Volkoren pannenkoeken :9 met ham.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  dinsdag 2 december 2014 @ 10:48:55 #247
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_147212345
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2014 10:46 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Stiekum kijk ik wel eens tussendoor, maar dat is eigenlijk helemaal niet goed want het geeft een vertekend beeld :').

Tussendoor kijken, zo verleidelijk, maar ik schiet er geen reet mee op. :') De weegschaal thuis heeft zijn beste tijd gehad geloof ik. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_147212406
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 10:48 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Tussendoor kijken, zo verleidelijk, maar ik schiet er geen reet mee op. :') De weegschaal thuis heeft zijn beste tijd gehad geloof ik. :')
Nieuwe kopen met allemaal hippe smartphone functies :P Of ben je het gewoon niet eens met het nummer wat ie laat zien :+
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147212463
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2014 10:46 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Zaterdag. Maar deze week vrijdag, want vrijdag avond Sinterklaas vieren. :')

quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2014 10:48 schreef CrunchySelf het volgende:
grilworst (is dit enigzins mager??)
Nee.
pi_147212489
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 december 2014 10:54 schreef Myraela het volgende:

[..]

Zaterdag. Maar deze week vrijdag, want vrijdag avond Sinterklaas vieren. :')

[..]

Nee.
Hehe, dat snap ik :P

O, ach ja. Ik had het gekocht voor mn broer, maar kwam erachter dat de datum morgen afloopt. Ik vind het zonde om een vol pakje weg te gooien.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  dinsdag 2 december 2014 @ 10:58:29 #251
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_147212539
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2014 10:51 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Nieuwe kopen met allemaal hippe smartphone functies :P Of ben je het gewoon niet eens met het nummer wat ie laat zien :+
Neuh, bij vriendje thuis staat er een die het prima doet, dan zit dat ding hier me wel best. :P En de oude, tsja. Nog een oude analoge, met stelwieltje. Maar als ik die op nul zet en erop ga staan, staat 'ie daarna op anderhalf ipv nul. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 2 december 2014 @ 10:58:35 #252
65960 sanger
pi_147212541
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 20:01 schreef Qwea het volgende:
Heb je nou nog wat veranderd, sanger?
:Y

Sinds vrijdag beperk ik me keurig tot 1 stukje vlees, eet ik veel meer groente. Ook meer tussendoortjes (behalve vandaag, want vergeten mee te nemen :') ). En ben ik kieskeuriger met wat voor broodbeleg. Zo heb ik vandaag rookvlees en kipfilet mee op brood.
pi_147212568
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 10:58 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Neuh, bij vriendje thuis staat er een die het prima doet, dan zit dat ding hier me wel best. :P En de oude, tsja. Nog een oude analoge, met stelwieltje. Maar als ik die op nul zet en erop ga staan, staat 'ie daarna op anderhalf ipv nul. :+
O opgelost :Y Wel een mooi gewicht :P
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147212578
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 10:58 schreef sanger het volgende:

[..]

Sinds vrijdag beperk ik me keurig tot 1 stukje vlees, eet ik veel meer groente. Ook meer tussendoortjes (behalve vandaag, want vergeten mee te nemen :') ). En ben ik kieskeuriger met wat voor broodbeleg. Zo heb ik vandaag rookvlees en kipfilet mee op brood.
Goede wijzigingen Sanger, nu afwachten of het het gewenste effect heeft :)
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  dinsdag 2 december 2014 @ 11:01:21 #255
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_147212599
quote:

[..]

Klinkt goed. :)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_147212805
quote:

[..]

Netjes.
  dinsdag 2 december 2014 @ 11:24:29 #257
65960 sanger
pi_147213079
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2014 11:00 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Goede wijzigingen Sanger, nu afwachten of het het gewenste effect heeft :)
uhuh :P

Maar komt wel goed hoor :) Wordt ook steeds makkelijker heb ik het idee, begin aan tussendoortjes te wennen enzo. Ook wordt het makkelijker om niet meer te snoepen, al pak ik soms nog wel eens een dropje ofzo. Maar niet meer dat ik op de bank zit en trek krijg in een zak snoep ofzo. Die behoefte is ook min of meer niet meer aanwezig. En ook op het werk staat nu een lekkere chocoladetaart, maar toch neem ik nog niet eens een heel klein stukje :N
pi_147213510
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 11:24 schreef sanger het volgende:

[..]

uhuh :P

Maar komt wel goed hoor :) Wordt ook steeds makkelijker heb ik het idee, begin aan tussendoortjes te wennen enzo. Ook wordt het makkelijker om niet meer te snoepen, al pak ik soms nog wel eens een dropje ofzo. Maar niet meer dat ik op de bank zit en trek krijg in een zak snoep ofzo. Die behoefte is ook min of meer niet meer aanwezig. En ook op het werk staat nu een lekkere chocoladetaart, maar toch neem ik nog niet eens een heel klein stukje :N
In het begin is de omschakeling het grootst, hier vergt ook het meeste doorzettingsvermogen. Dan heb je een periode dan ga je heel erg lekker en voor je het weet worden de verleidingen weer groter, ook kwestie van doorzetten weer. Zo gaat het bij mij tenminste, up en down.

En je gaat ook echt niet groeien van dat ene dropje, of vijf. Het gevaar is dat het niet bij dit kleine aantal blijft.

Tussendoortjes zijn echt fijn, je lichaam stelt zich er op het laatst helemaal op in en je krijgt ook echt honger op die momenten. Tussen die momenten is de honger eigenlijk niet aanwezig.

Maar ik ga weer rijden, kan naar huis (1 1/2 uur heen en terug :') ) klootzakken omdat ik een zakelijke bankpas ben vergeten :'). Lekker dagje, zit al meer in de auto dan op kantoor...
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147213518
Dubbel post.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147213522
Ik faal me hier een partij hard, kan ook weg.

Excuus.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  dinsdag 2 december 2014 @ 12:16:23 #261
65960 sanger
pi_147214227
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2014 11:41 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

In het begin is de omschakeling het grootst, hier vergt ook het meeste doorzettingsvermogen. Dan heb je een periode dan ga je heel erg lekker en voor je het weet worden de verleidingen weer groter, ook kwestie van doorzetten weer. Zo gaat het bij mij tenminste, up en down.
Dat heb ik van meerderen gehoord inderdaad :) Goed proberen te onthouden :Y

quote:
En je gaat ook echt niet groeien van dat ene dropje, of vijf. Het gevaar is dat het niet bij dit kleine aantal blijft.
Tot nog toe gelukkig wel :)

quote:
Tussendoortjes zijn echt fijn, je lichaam stelt zich er op het laatst helemaal op in en je krijgt ook echt honger op die momenten. Tussen die momenten is de honger eigenlijk niet aanwezig.
Momenteel heb ik eigenlijk de hele dag door een hongergevoel. Denk dat mijn lichaam er nog niet helemaal aan gewend is :P

quote:
Maar ik ga weer rijden, kan naar huis (1 1/2 uur heen en terug :') ) klootzakken omdat ik een zakelijke bankpas ben vergeten :'). Lekker dagje, zit al meer in de auto dan op kantoor...
Schiet je het toch voor van je priverekening :P
  dinsdag 2 december 2014 @ 12:27:52 #262
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147214547
}:|

Op zijn vroegst Dinsdag pas weer hardlopen. Vandaag rust want mijn kuiten hebben net een behoorlijke massage gehad. Morgen mijn benen maar eens pakken in de sportschool.

Compressie kousen van Herzog medical besteld in overleg met de sportfysio (awesome zo'n fysioteam), anti pronatie zool uit mijn schoenen geflikkerd... en nu wachten tot het dinsdag is. Duurt lang.

Dus. Dat.
pi_147216947
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 12:16 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat heb ik van meerderen gehoord inderdaad :) Goed proberen te onthouden :Y

[..]

Tot nog toe gelukkig wel :)

[..]

Momenteel heb ik eigenlijk de hele dag door een hongergevoel. Denk dat mijn lichaam er nog niet helemaal aan gewend is :P

[..]

Schiet je het toch voor van je priverekening :P
Dat hongergevoel had ik in het begin ook, is nu compleet weg :Y

Al zou ik het willen voorschieten, zou ik het niet eens kunnen :P
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147216990
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 december 2014 12:27 schreef Qwea het volgende:
}:|

Op zijn vroegst Dinsdag pas weer hardlopen. Vandaag rust want mijn kuiten hebben net een behoorlijke massage gehad. Morgen mijn benen maar eens pakken in de sportschool.

Compressie kousen van Herzog medical besteld in overleg met de sportfysio (awesome zo'n fysioteam), anti pronatie zool uit mijn schoenen geflikkerd... en nu wachten tot het dinsdag is. Duurt lang.

Dus. Dat.
Kut }:| Hopelijk gaat het snel wat beter :Y

Totaal niet lullig bedoelt, maar je hebt wel vaak wat :X. Tenminste ik zie een hoop veranderingen altijd. Je bent al tijden aan het zoeken denk ik naar de juiste combinatie met hoe sporten (frequentie/wat/etc.), of niet?
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147217490
Ik ga iets anders voor het avond eten maken, vriend had gister verse harde broodjes meegenomen dus die moeten eigenlijk eerst op. Dus maak ik champignonburgers met gegrilde courgette.

Zit te twijfelen, zijn twee broodjes per persoon, maar misschien zou ik er toch maar één moeten nemen. Al zit ik dan misschien juist weer te laag. Kan ook gewoon twee broodjes burger eten, maar de bovenkant van het broodje niet eten. Ik vind het zo'n overdaad aan koolhydraten.
pi_147217552
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 december 2014 14:14 schreef Myraela het volgende:
Ik ga iets anders voor het avond eten maken, vriend had gister verse harde broodjes meegenomen dus die moeten eigenlijk eerst op. Dus maak ik champignonburgers met gegrilde courgette.

Zit te twijfelen, zijn twee broodjes per persoon, maar misschien zou ik er toch maar één moeten nemen. Al zit ik dan misschien juist weer te laag. Kan ook gewoon twee broodjes burger eten, maar de bovenkant van het broodje niet eten. Ik vind het zo'n overdaad aan koolhydraten.
Met champignon-courgette burgers zou ik ook kiezen om twee halve broodjes te nemen met elk een burger. Harde broodjes zijn inderdaad wel veel carb in een keer.
Whiskyplankje
  dinsdag 2 december 2014 @ 14:17:47 #267
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147217562
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2014 13:55 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Kut }:| Hopelijk gaat het snel wat beter :Y

Totaal niet lullig bedoelt, maar je hebt wel vaak wat :X. Tenminste ik zie een hoop veranderingen altijd. Je bent al tijden aan het zoeken denk ik naar de juiste combinatie met hoe sporten (frequentie/wat/etc.), of niet?
Nah qua blessures eigenlijk nooit.

Maar als je reuma, crohn en CVS hebt.. ja, dan heb je idd wel vaak wat :P

Mijn frequentie met fitness was prima. De intensiteit ook. Alleen het hardlopen erbij vond mijn lichaam blijkbaar niet zo tofjes.
  dinsdag 2 december 2014 @ 14:18:22 #268
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147217577
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 december 2014 14:14 schreef Myraela het volgende:

Van veel carbs een keer ga je niet dood hoor :)
pi_147217587
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2014 13:54 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Dat hongergevoel had ik in het begin ook, is nu compleet weg :Y
Hier niet hoor, ik heb altijd honger, nou ja vlak na een maaltijd niet maar verder...

Als je meer (makkelijke) recepten moet je het maar zeggen trouwens, heb genoeg beproefde.
Whiskyplankje
pi_147217636
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 december 2014 14:17 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nah qua blessures eigenlijk nooit.

Maar als je reuma, crohn en CVS hebt.. ja, dan heb je idd wel vaak wat :P

Mijn frequentie met fitness was prima. De intensiteit ook. Alleen het hardlopen erbij vond mijn lichaam blijkbaar niet zo tofjes.
O dan is dat iets van de laatste tijd. :)

Zo al die 3 dingen bij elkaar, lekker hoor :X.

O zo, en dat resulteerde zeker in die pijntjes die je de laatste tijd hebt?

quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2014 14:18 schreef Karstman het volgende:

[..]

Hier niet hoor, ik heb altijd honger, nou ja vlak na een maaltijd niet maar verder...

Als je meer (makkelijke) recepten moet je het maar zeggen trouwens, heb genoeg beproefde.
O. Sinds ik meer gezond eet, meer KH en eiwitten ben ik er helemaal van af :Y. Maar als het dan etenstijd is krijg ik ook echt honger en moet ik het eigenlijk niet uitstellen.

Ik zal het onthouden ^O^
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  dinsdag 2 december 2014 @ 14:37:07 #271
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147218117
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2014 14:20 schreef CrunchySelf het volgende:

O zo, en dat resulteerde zeker in die pijntjes die je de laatste tijd hebt?
Bingo. Ik heb altijd pijn want reuma. Of ik nou wel iets doe of niet iets doe. Maar dat hardlopen is nieuw qua pijn in mijn schenen. En is ook geen reuma :P Maar komt wel goed. 3 fysio's zitten er met hun neus bovenop en we gaan het nu veel langzamer aan doen en het sprinten weglaten ook enzo.

Ik heb ook altijd honger. Ook vlak naar een maaltijd :') Maar ik heb het onderscheid een beetje leren maken, want honger is niet altijd honger. Honger kan ook dorst zijn, of moeheid, of verveling.
pi_147218193
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 december 2014 14:37 schreef Qwea het volgende:

[..]

Bingo. Ik heb altijd pijn want reuma. Of ik nou wel iets doe of niet iets doe. Maar dat hardlopen is nieuw qua pijn in mijn schenen. En is ook geen reuma :P Maar komt wel goed. 3 fysio's zitten er met hun neus bovenop en we gaan het nu veel langzamer aan doen en het sprinten weglaten ook enzo.

Ik heb ook altijd honger. Ook vlak naar een maaltijd :') Maar ik heb het onderscheid een beetje leren maken, want honger is niet altijd honger. Honger kan ook dorst zijn, of moeheid, of verveling.
Lijkt mij zeer vervelend :{ 3 Fysio's, je zou inderdaad zeggen dat je dan genoeg aandacht krijgt _O-

Dat vetgedrukte vergeten ook een hoop mensen, ik heb dat ook heel snel. Ik forceer mij zelf regelmatig een glas water weg te drinken, om het uur, anderhalf uur. Dat helpt enorm tegen honger :Y
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147218267
Er staat hier standaard een literfles water op het bureau, gaat minimaal 1, vaak 2 keer per dag leeg.

Zo even een lijstje doen:
O: havermout en banaan
T: 1 hapje eigengemaakte speculaastaart van collega geproefd
L: 2 boterham bio ham, karnemelk, rauwkost, rundvleesboullion
T: sinaasappel, komkommer, gekookt ei
D: Ratatouille met krieltjes
T: speciaalbiertje, yoghurt met banaan

Iemand trouwens een goed idee voor een thema voor een kerstdiner dat door meerdere mensen gekookt gaat worden?
Whiskyplankje
pi_147218275
Bij mij is het inderdaad vaak moeheid of verveling. Dorst zou het ook kunnen zijn, ik drink te weinig, maar ik heb echt moeite met drinken. Ik drink veel voor/tijdens/na het eten, maar als ik dus minder eet drink ik ook een heel stuk minder. :D

Ik heb mijn kcal ingevuld, en als ik de broodjes helemaal zou eten dan zit ik op 1600 kcal. Dus ik kijk wel gewoon waar ik trek in heb, het kan niet zoveel kwaad.
pi_147218329
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2014 14:42 schreef Karstman het volgende:
Iemand trouwens een goed idee voor een thema voor een kerstdiner dat door meerdere mensen gekookt gaat worden?
Ik snap thema's voor het kerstdiner nooit. Zorg gewoon dat het lekker eten is en kook eens iets dat je normaal niet zou koken. :D Anders zou ik als thema gewoon "rood" kiezen. Dat is nog lekker breed.
pi_147218332
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2014 14:42 schreef Karstman het volgende:
Er staat hier standaard een literfles water op het bureau, gaat minimaal 1, vaak 2 keer per dag leeg.

Zo even een lijstje doen:

Hier ook :Y Tijdens sporten gaat er bij ook enorm veel vocht doorheen. Gister zn twee liter in 1.5 uur _O-

Thema niet zozeer. Maar wij hebben altijd veel verschillende soorten vlees en groenten, dit zou je kunnen opsplitsen. Zo eten wij rollade, kip, kalkoen, salades, stoofperen, enz enz. Kun je volgens mij best splitsen.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  dinsdag 2 december 2014 @ 14:53:53 #277
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147218532
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 december 2014 14:45 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik snap thema's voor het kerstdiner nooit. Zorg gewoon dat het lekker eten is en kook eens iets dat je normaal niet zou koken. :D Anders zou ik als thema gewoon "rood" kiezen. Dat is nog lekker breed.
Dat.

Spaghetti :9 *naar binnen schuift* Dit is die slim pasta, best te nassen met zelfgemaakte saus :o

Ik ben aan het cutten. Ik heb 535 kcal voor mijn aaf eten en ik heb weinig zin om te koken eigenlijk :') Iemand nog tips?
pi_147218563
Ik vind die slim pasta vooral zo achterlijk duur. :')
pi_147218573
Met de familie is het inderdaad al sinds ik me kan herinneren rollade stoofpeertjes etc.

Met een groep vrienden doen we derde kerstdag. We hebben al eens een soort tapas gedaan. Vorig jaar was het een reis rond de wereld waarbij van ieder continent een gerecht was. Dus nu moet er een ander thema. Ik vind een kleur niet eens heel raar als thema...
Whiskyplankje
  dinsdag 2 december 2014 @ 14:56:10 #280
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147218577
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2014 14:45 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Hier ook :Y Tijdens sporten gaat er bij ook enorm veel vocht doorheen. Gister zn twee liter in 1.5 uur _O-

Thema niet zozeer. Maar wij hebben altijd veel verschillende soorten vlees en groenten, dit zou je kunnen opsplitsen. Zo eten wij rollade, kip, kalkoen, salades, stoofperen, enz enz. Kun je volgens mij best splitsen.
De fysio vroeg me vorige week of ik wel voldoende dronk.. Dus ik ben dat eens. Gaan bijhouden. Nog geen 13u en mijn 1.5e fles spa rood die ik om 08u opentrok was leeg, de 2de is opengemaakt om 12:30 en ik heb al 4 kopjes thee gehad. En ik me maar afvragen waarom ik in godsnaam zo vaak moet zeiken :')

En die 2de fles is ook bijna leeg :')
pi_147218588
Die slim pasta is duur inderdaad en niet alle varianten zijn eetbaar. De spahetti is wel ok, de noodles ook maar de penne is te goor voor woorden.
Whiskyplankje
  dinsdag 2 december 2014 @ 14:56:56 #282
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147218594
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 december 2014 14:55 schreef Myraela het volgende:
Ik vind die slim pasta vooral zo achterlijk duur. :')
Action iets goedkoper. 1.29. Maar idd, achterlijk duur nog steeds. En eigenlijk voedt het voor geen ene fuck. Heb het ook alleen als ik stref vd honger (nu) om tussendoor te nemen. *burp* vol.
  dinsdag 2 december 2014 @ 14:58:00 #283
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147218622
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2014 14:56 schreef Karstman het volgende:
Met de familie is het inderdaad al sinds ik me kan herinneren rollade stoofpeertjes etc.

Met een groep vrienden doen we derde kerstdag. We hebben al eens een soort tapas gedaan. Vorig jaar was het een reis rond de wereld waarbij van ieder continent een gerecht was. Dus nu moet er een ander thema. Ik vind een kleur niet eens heel raar als thema...
Of kies een land als thema.
pi_147218671
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 december 2014 14:53 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik ben aan het cutten. Ik heb 535 kcal voor mijn aaf eten en ik heb weinig zin om te koken eigenlijk :') Iemand nog tips?
Die cougetti spaghetti die ik eerder poste zit wel in de buurt van de 500 als je er voldoende pesto en mozerella in gooit.
Whiskyplankje
pi_147218693
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 december 2014 14:56 schreef Qwea het volgende:

[..]

De fysio vroeg me vorige week of ik wel voldoende dronk.. Dus ik ben dat eens. Gaan bijhouden. Nog geen 13u en mijn 1.5e fles spa rood die ik om 08u opentrok was leeg, de 2de is opengemaakt om 12:30 en ik heb al 4 kopjes thee gehad. En ik me maar afvragen waarom ik in godsnaam zo vaak moet zeiken :')

En die 2de fles is ook bijna leeg :')
Something's wrong here. Fles 1 van 8 u tot +/- 13 uur en Fles 2 open om 12:30 :Y) Maar dat is wel veel.

Als ik het tel drink ik ongeveer 4 glazen van 250 ml in de ochtend en in de middag, dus 2 liter + in de avond nog wat.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147218694
O en wat is slim spaghetti? Googled it.

[ Bericht 39% gewijzigd door CrunchySelf op 02-12-2014 15:06:38 ]
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  dinsdag 2 december 2014 @ 15:01:41 #287
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147218700
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2014 14:44 schreef Karstman het volgende:
Ik post wel gewoon lijstjes. Nou heb ik ook geen zone om in te zitten ;)

ff je lijstje naar hier gesleept. Waarom als T dat speciaalbiertje Karst? Het is dinsdag :o Kun je die niet beter niet nemen en hem in het weekend nemen? Loze kcal enzo.
pi_147219532
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 december 2014 15:01 schreef Qwea het volgende:

[..]

ff je lijstje naar hier gesleept. Waarom als T dat speciaalbiertje Karst? Het is dinsdag :o Kun je die niet beter niet nemen en hem in het weekend nemen? Loze kcal enzo.
Lijstje staat hierboven ook :) De afleidingsmanoeuvre met de kerstdiner vraag werkte dus wel :P In het weekend zijn de kcal net zo loos als op dinsdag dus dat maakt niet uit. Dit weekend zit ik bij mijn ouders Sinterklaas te vieren en niet in het speciaalbiercafé waar ik vanavond ben :) Sinterklaas vieren betekent bij ons overigens geen enorme eet en drinkpartijen, sterker nog ik drink bij mijn ouders thuis eigenlijk zelden. Natuurlijk zijn er pepernoten en hapjes maar daar kan ik prima vanaf blijven en we eten traditioneel stamppot boerenkool en hutspot :).

Daarbij is het de vraag of het helemaal loze kcal zijn. Ik kan enorm genieten van een goed speciaalbier (het wordt in elk geval geen Helderse Jongen ;) ) dus dat betekent dat als de gelegenheid zich voor doet dat ik daar wel voor kies, en er tot op zekere hoogte rekening mee houdt in mijn dagplanning. Het worden er dan ook geen 2 of 3 maar hou ik het tegenwoordig bij 1.
Whiskyplankje
  dinsdag 2 december 2014 @ 15:38:59 #289
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147219666
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2014 15:34 schreef Karstman het volgende:

Daarbij is het de vraag of het helemaal loze kcal zijn. Ik kan enorm genieten van een goed speciaalbier (het wordt in elk geval geen Helderse Jongen ;) ) dus dat betekent dat als de gelegenheid zich voor doet dat ik daar wel voor kies, en er tot op zekere hoogte rekening mee houdt in mijn dagplanning. Het worden er dan ook geen 2 of 3 maar hou ik het tegenwoordig bij 1.
Dan alsnog zijn het loze kcal want het voegt niks toe :P ;) 1 is netjes. :Y Welk cafe ga je? En als je helderse jongens neemt om daar je kcal aan te verspillen kom ik je slaan :r
pi_147219832
Fijn. Nu heb ik zin in bier }:|
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147219844
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2014 15:43 schreef CrunchySelf het volgende:
Fijn. Nu heb ik zin in bier }:|
Story of my life.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_147219853
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 december 2014 15:38 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dan alsnog zijn het loze kcal want het voegt niks toe :P ;) 1 is netjes. :Y Welk cafe ga je? En als je helderse jongens neemt om daar je kcal aan te verspillen kom ik je slaan :r
In voedingswaarde heb je gelijk, in gevoelswaarde is het dan weer niet loos O+ . Olivier, dus het wordt iets Belgisch, even kijken wat ze aan bokjes ze op de tap hebben, Chouffebok vast maar die was vorig jaar niet lekker...

Jij slaat vast heel hard... -O- aan de andere kant misschien vind ik dat wel lekker ~O> :P
Whiskyplankje
pi_147219894
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2014 15:44 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Story of my life.
FML en die van jou dus ook.

quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2014 15:44 schreef Karstman het volgende:

[..]

In voedingswaarde heb je gelijk, in gevoelswaarde is het dan weer niet loos O+ . Olivier, dus het wordt iets Belgisch, even kijken wat ze aan bokjes ze op de tap hebben, Chouffebok vast maar die was vorig jaar niet lekker...

[b]Jij slaat vast heel hard... -O- aan de andere kant misschien vind ik dat wel lekker ~O> :P[/b]
Dit gaat snel de verkeerde kant op, want jij post dus vanavond een foto van dat bier? :P
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147219906
In Praag heb ik het lekkerste biertje ooit op. :9 Was een limited van een brouwerij die zoveel jaar bestond. Was heilig lekker. :9~
pi_147219923
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 december 2014 15:46 schreef Myraela het volgende:
In Praag heb ik het lekkerste biertje ooit op. :9 Was een limited van een brouwerij die zoveel jaar bestond. Was heilig lekker. :9~
En je hebt geen kratje voor ons meegenomen? :'(
Whiskyplankje
pi_147219933
En nu heb ik nog honger ook. Verdomd, waar houdt dit op.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147219966
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2014 15:46 schreef Karstman het volgende:

[..]

En je hebt geen kratje voor ons meegenomen? :'(
Nee, we hadden wel een fles meegenomen voor op de hotel kamer, maar zelfs daar was die al minder lekker. ;(
pi_147220004
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2014 15:45 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

FML en die van jou dus ook.

Jup.
Ik heb vanavond een vergadering, waarbij het bier normaal gesproken rijkelijk vloeit. Ik zit er over te denken om niet te gaan. Of wel en dan 1 herfstbokje te nemen. Eentje. Echt waar.
pi_147220014
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2014 15:46 schreef CrunchySelf het volgende:
En nu heb ik nog honger ook. Verdomd, waar houdt dit op.
Ja, dat had ik ook al. }:|
pi_147220030
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2014 15:48 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Jup.
Ik heb vanavond een vergadering, waarbij het bier normaal gesproken rijkelijk vloeit. Ik zit er over te denken om niet te gaan. Of wel en dan 1 herfstbokje te nemen. Eentje. Echt waar.
Beloofd?

quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2014 15:48 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, dat had ik ook al. }:|
Het gaat wel lekker met ons :(
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147220032
VOL!
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties