Prima tempoquote:Op vrijdag 28 november 2014 07:53 schreef CrunchySelf het volgende:
Weegdag een dag eerder dan normaal, morgenvroeg geen tijd/zin voor.
Resultaat -0,7 kg, totaal nu 19,3 kg. Ik ben nu officieel voorbij de helft van mij einddoel
Qwea, voor in combinatie met KT enzo is dit toch een mooi afvaltempo?
quote:Op vrijdag 28 november 2014 08:16 schreef Qwea het volgende:
[..]
Prima tempoben nog steeds beniewd naar je vet percentage.
102 dagenquote:Op vrijdag 28 november 2014 08:18 schreef Myraela het volgende:
Hoe lang ben je nu bezig dan? Volgens mij ga je erg lekker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
Ja. Toen had ik nog het briljante idee om alleen op shakes/salades te leven. Ben toen actief geworden hier (eigenlijk vorig topic), toen mepten mensen dat er snel uitquote:Op vrijdag 28 november 2014 08:23 schreef Myraela het volgende:
Supernetjes. Begin wat snel maar dat is normaal, nu heb je een lekker tempo.
Daar kun je wel eens helemaal gelijk in hebben. De eerste week 4,4 kg kwijtraken was een super motivatiequote:Op vrijdag 28 november 2014 08:25 schreef Myraela het volgende:
Ach, misschien zijn die shakes/salades wel gewoon verstandig geweest. Zo'n lekkere start motiveert je toch om vol te houden.
quote:Op vrijdag 28 november 2014 08:21 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]Ik moet nog steeds kijken naar die verzekering
Is er geen andere manier om, gemakkelijk, nauwkeurig te meten?
[..]
102 dagen![]()
Voortgang:Je kan een tangetje scoren bij B&F. Maar ik heb echt geen idee hoe nauwkeurig dat isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik mag me om half 2 melden bij de dietiste. Ik kreeg maandag een hartverzakking
77.5
![]()
Inmiddels 76.9
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
Net ff gegoogled, op een onderwatertank of xray scan onderzoek na is dat de meest nauwkeurige manierquote:Op vrijdag 28 november 2014 08:56 schreef Qwea het volgende:
[..]
Je kan een tangetje scoren bij B&F. Maar ik heb echt geen idee hoe nauwkeurig dat isIk mag me om half 2 melden bij de dietiste. Ik kreeg maandag een hartverzakking
77.5
![]()
Inmiddels 76.9
quote:Op vrijdag 28 november 2014 08:57 schreef Qwea het volgende:
Wat is je einddoel btw? En zie je qua spieren al wat aan je lichaam?
Ik sla sinterklaas over dit jaar. De pepernoten boeien me geen moer en de speculaas van laatst was wel te doen maar niet dat ik denk "JAAA MEER". Kerst gaan wij 1ste kerstdag uit eten en 2de kerstdag kook ik zelf.quote:Op vrijdag 28 november 2014 08:57 schreef Myraela het volgende:
Ik vind het ook altijd een fijne motivatie dat er al wat kilo's af zijn. Anders voelt het zo hopeloos aan, nu weet je dat het kan.
Ik ben de eerste kilo van de 3 vakantie kilo's alweer kwijt.Heb wel weer echt zin om door te knallen, al weet ik niet hoe realistisch dat is met Sinterklaas, Kerst en O&N. Sinterklaas heb ik geen enorme moeite mee, dat zal wel meevallen. Maar met kerst kook ik voor beide families het kerstdiner. Dus dan begint de kookstress al ruim van te voren, kook ik sowieso al een uitgebreide diners en moet ik zelf tijdens het koken ook nog eens proeven.
Ik ga gewoon op de porties letten en laat de koolhydraten denk ik gewoon staan.
Kijk dat van die kleding is fijnquote:Op vrijdag 28 november 2014 08:59 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat dus. Ik zie niks qua spieren, meeste vet zit op mijn bovenbenen en buik. Buik wordt wel stukken kleiner, bovenbenen ook maar valt minder op (merk het in de kleding).
Volgens mij niet een onrealistisch raar doel ofzo.
1/3 van de schade alweer kwijtquote:Op vrijdag 28 november 2014 08:57 schreef Myraela het volgende:
Ik vind het ook altijd een fijne motivatie dat er al wat kilo's af zijn. Anders voelt het zo hopeloos aan, nu weet je dat het kan.
Ik ben de eerste kilo van de 3 vakantie kilo's alweer kwijt.Heb wel weer echt zin om door te knallen, al weet ik niet hoe realistisch dat is met Sinterklaas, Kerst en O&N. Sinterklaas heb ik geen enorme moeite mee, dat zal wel meevallen. Maar met kerst kook ik voor beide families het kerstdiner. Dus dan begint de kookstress al ruim van te voren, kook ik sowieso al een uitgebreide diners en moet ik zelf tijdens het koken ook nog eens proeven.
Ik ga gewoon op de porties letten en laat de koolhydraten denk ik gewoon staan.
Oliebollen sla ik gewoon compleet over. Wordt daar kotsmisselijk van in combinatie met drank. Dat wordt meer mijn pijnpunt op O&N, ik weet nu al dat ik kachel gaquote:Op vrijdag 28 november 2014 08:59 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik sla sinterklaas over dit jaar. De pepernoten boeien me geen moer en de speculaas van laatst was wel te doen maar niet dat ik denk "JAAA MEER". Kerst gaan wij 1ste kerstdag uit eten en 2de kerstdag kook ik zelf.
Ik mag lijen dat ik tegen die tijd weer kan hardlopen anders pleeg ik zelfmoordO&N heb ik ook altijd weinig moeite mee. 3 biertjes, een oliebol of 2 en dan is het wel klaar.
Koop een hondquote:Op vrijdag 28 november 2014 09:01 schreef Myraela het volgende:
Ik ga voor het eerst Sinterklaas vieren met mijn schoonzus die onwijs lieve kinderen heeft. Heb sinds ik zelf jong was nooit meer een Sinterklaasviering meegemaakt, dus weet niet echt hoe dat er aan toe gaat en wat ik kan verwachten. Maak zelf een toetje, kruidnoten tiramisu.
Maar voor de rest ben ik ook niet zo van het snoep en alles.
O&N wil ik vooral drinken. Het eten kan me gestolen worden.
Maar hardlopen is wel een goede. Of gewoon veel gaan lopen überhaupt, dan krijg ik mijn vriend misschien ook nog wel mee.
Ik heb 3 katten.quote:Op vrijdag 28 november 2014 09:03 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Koop een hondSuper gezellig in huis, vier keer per dag uitlaten
Ik andersom, alleen laat ik hem weinig uit. Dan doen andere mensen welquote:Op vrijdag 28 november 2014 09:05 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik heb 3 katten.Ik ben geen hondenmeisje.
Kinesio tape.quote:
quote:De achterliggende gedachte hierbij is dat spieren niet alleen invloed hebben op de bewegingen van het lichaam, maar bijvoorbeeld ook de bloedsomloop, het lymfestelsel en de lichaamstemperatuur beïnvloeden. Als de spieren niet goed werken, kan dat dus resulteren in uiteenlopende klachten en symptomen. Wanneer de niet goed functionerende spieren echter ondersteund worden met deze speciale elastische tape, zal dat het zelf herstellend vermogen van het lichaam stimuleren.
Heb het ook voor mijn bicepspezen gehad en heb er tot nu toe (5 weken geleden voor het laatst gehad) geen last meer van. Kijken of dit werkt bij de shinplints.quote:Cure Tape komt qua elasticiteit en gewicht overeen met de menselijke huid. Er wordt dan ook gebruik gemaakt van de elasticiteit van de tape ten opzichte van de elasticiteit van de huid, waardoor de tape een soort liftende werking heeft op de opperhuid. Hierdoor ontstaat een onmiddellijke drukvermindering, waardoor de bloedcirculatie en de lym-
feafvoer weer worden hersteld. De druk op de pijnrecep-
toren neemt af en de ervaren pijn vermindert onmiddellijk. Cure Tape kan meerdere dagen blijven zitten, ook tijdens zwemmen en douchen. Te gebruiken als u last heeft van: rug- en schouderklachten maar ook knie- en kuitklachten, muisarm, tennisarm maar ook hoofdpijn klachten.
Kleurrijkquote:Op vrijdag 28 november 2014 09:56 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]
Ziet er niet uit, als het maar werkt
Nope. Moet fysio doen. Nou ja ik zou het onderhand zelf wel kunnen.. maar ik laat het altijd doen eigenlijk.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:10 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Kleurrijk
Kun je dit ook zelf plakken? of moet fysio het altijd doen?
Mooi roze is niet lelijkquote:Op vrijdag 28 november 2014 09:56 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]
Ziet er niet uit, als het maar werkt
Okequote:Op vrijdag 28 november 2014 10:15 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nope. Moet fysio doen. Nou ja ik zou het onderhand zelf wel kunnen.. maar ik laat het altijd doen eigenlijk.
Twee personen zelfsquote:Op vrijdag 28 november 2014 10:52 schreef Karstman het volgende:
Trouwens, hadden we het laatst niet hier over en zou iemand (ik noem geen namen) niet een eigen onderzoeksrapport uitbrengen?
Ga ik inderdaad proberenquote:Op donderdag 27 november 2014 14:36 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Eet als tussendoortje ergens wat met eiwitten. Bijvoorbeeld een gekookt eitje, geeft goede vulling
Ik ben nu 27 dagen bezig en vooralsnog al 4 kg aangekomen :’)quote:Op vrijdag 28 november 2014 08:57 schreef Myraela het volgende:
Wat sport je? Krachttraining? Merk je wel iets in je kleren of dat ook niet? Lijkt me wel erg storend dat je nog geen resultaat ziet.quote:Op vrijdag 28 november 2014 11:26 schreef sanger het volgende:
Ik ben nu 27 dagen bezig en vooralsnog al 4 kg aangekomen :’)
In die 27 dagen sport ik ongeveer 2,5 keer per week (daarvoor niets), let veel meer op een gezonder eetpatroon/ritme dan voorheen en snoep ik helemaal niets meer.... zucht....
Meestal doe ik in 1 spiergroep 3 setjes van 12 aan krachttraining. Ca. 20 minuten krachttraining. Daarna doe ik 40-70 minuten cardio, varierend van fietsen, steppen, hardlopen (als dat gaat met kuiten). Ik ben ongeveer 2x zoveel bezig met cardio als met kracht in ieder geval.quote:Op vrijdag 28 november 2014 11:32 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat sport je? Krachttraining? Merk je wel iets in je kleren of dat ook niet?
Dat is het ookquote:Lijkt me wel erg storend dat je nog geen resultaat ziet.
Nogmaals : Dan klopt er iets niet in je eetpatroon. Maar ik krijg ook niet het idee dat je dat echt wil veranderen.Want als ik zie dat je je O met nutella doet, terwijl dat gewoon NIET handig is als je wilt afvallen, tjah. En je kan die bal gehakt ook door de helft delen.quote:Op vrijdag 28 november 2014 11:26 schreef sanger het volgende:
[..]
Ga ik inderdaad proberen
[..]
Ik ben nu 27 dagen bezig en vooralsnog al 4 kg aangekomen :’)
In die 27 dagen sport ik ongeveer 2,5 keer per week (daarvoor niets), let veel meer op een gezonder eetpatroon/ritme dan voorheen en snoep ik helemaal niets meer.... zucht....
Dat is geen hoeveelheid krachttraining die zou verklaren dat het gewicht door de sport komt, helaas. Dan zul je toch echt meer aanpassingen in je eetgewoontes moeten maken.quote:Op vrijdag 28 november 2014 11:36 schreef sanger het volgende:
[..]
Meestal doe ik in 1 spiergroep 3 setjes van 12 aan krachttraining. Ca. 20 minuten krachttraining. Daarna doe ik 40-70 minuten cardio, varierend van fietsen, steppen, hardlopen (als dat gaat met kuiten). Ik ben ongeveer 2x zoveel bezig met cardio als met kracht in ieder geval.
[..]
Dat is het ookGoede nieuws is dat ik nu al 4 dagen op exact hetzelfde gewicht zit. Neemt dus niet verder toe lijkt het.
Waarom doe je 40 tot 70 min cardio en maar 20 kracht. En waarom doe je 3 sets van 12. Gaat erom dat je hoger in je gewicht zit met evt lagere reps. Als die spieren maar een opflikker krijgen.quote:Op vrijdag 28 november 2014 11:36 schreef sanger het volgende:
[..]
Meestal doe ik in 1 spiergroep 3 setjes van 12 aan krachttraining. Ca. 20 minuten krachttraining. Daarna doe ik 40-70 minuten cardio, varierend van fietsen, steppen, hardlopen (als dat gaat met kuiten). Ik ben ongeveer 2x zoveel bezig met cardio als met kracht in ieder geval.
Ik ben 2.5 kilo ongeveer aangekomen in 2 wekenquote:Op vrijdag 28 november 2014 11:51 schreef Myraela het volgende:
Gewoon uit nieuwsgierigheid, Sanger. Heb je zelf enig idee waar het fout is gegaan? Bedoel, schommelen doen we allemaal wel eens. Maar 4 kilo aankomen wanneer je begint met afvallen is toch wel erg apart.
Ik ben nu 3 kilo aangekomen in een week, maar dan heb ik ook echt lopen vreten en bier lopen drinken als een malle. Ook weet ik dat het kilo's zijn die er zo weer af zijn. Gewoon vocht etc dat je vast houd door slecht eetgedrag.
Maar je kwam voor je begon met afvallen ook geen 4 kilo per maand aan, tenminste, dat lijkt mij. Dan moet het toch ergens fout gaan?
Het is zwaar frustrerend als het niet wil lukken. Maar ergens gaat het hier in de grondslag mis.quote:Op vrijdag 28 november 2014 11:29 schreef sanger het volgende:
Lijstje voor vandaag:
O: twee br. boterham met nutella
L: bruin pistolet kipfilet
T: mandarijn
D: andijvie, gekookte aardappelen met bal gehakt
T: weet nog niet, eens kijken wat er te krijgen is op de boot naar Engeland![]()
Avondeten is bij mams thuis. Dus denk dat het hoh gehakt is wat gebruikt wordt. Vanavond op de boot naar Engeland waar ik morgen een dagje London ga doen met vrouwlief. Nog geen idee wat ik voor tussendoortje kan scoren op de boot (vast wel iets van yoghurt/kwark) en morgen zal het uit eten worden.
quote:Op vrijdag 28 november 2014 12:25 schreef Qwea het volgende:
Plus vergeet niet, spieren verbranden meer kcal als vet. Doe hoe hoger je spiermassa hoe hoger je BMR!
Omdat ik nog niet echt kracht wil trainen, maar meer souplesse en beweging in algemeenheid. Eerst fitter lichaam, dan pas naar kracht krijgen. Eigenlijk is het dus alleen het bewegen wat telt.quote:Op vrijdag 28 november 2014 11:40 schreef Qwea het volgende:
[..]
Waarom doe je 40 tot 70 min cardio en maar 20 kracht. En waarom doe je 3 sets van 12. Gaat erom dat je hoger in je gewicht zit met evt lagere reps. Als die spieren maar een opflikker krijgen.
Met krachttraining wordt je niet meteen gigantische body builder. Kracht helpt ook met beweging in algemeen, bijvoorbeeld mijn houding is echt drastisch verbetert. Doe daarna 30-40 min cardio en dat is ook genoeg. Focus hier bijvoorbeeld op wat sprinten op fiets, hardlopen op loopband en je conditie gaat ook wel hard genoeg vooruitquote:Op vrijdag 28 november 2014 12:27 schreef sanger het volgende:
[..]
Omdat ik nog niet echt kracht wil trainen, maar meer souplesse en beweging in algemeenheid. Eerst fitter lichaam, dan pas naar kracht krijgen. Eigenlijk is het dus alleen het bewegen wat telt.
Het klopt niet dat ik niet wil veranderen, ik heb zelfs al heel veel verandert. Ik eet al veel minder avondeten bijvoorbeeld. Ik beweeg al veel meer dan voorheen. Ik drink geen frisdranken meer, en bijna nog alleen maar water. Ik snoep 0,0 meer. Eet gezondere producten en zelfs fruit wat ik voorheen slechts sporadisch at.quote:Op vrijdag 28 november 2014 11:38 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nogmaals : Dan klopt er iets niet in je eetpatroon. Maar ik krijg ook niet het idee dat je dat echt wil veranderen.Want als ik zie dat je je O met nutella doet, terwijl dat gewoon NIET handig is als je wilt afvallen, tjah. En je kan die bal gehakt ook door de helft delen.
Ik was voordat ik begon aan het schommelen tussen de 88-91 kg. Deed ik al jaren.quote:Op vrijdag 28 november 2014 11:51 schreef Myraela het volgende:
Gewoon uit nieuwsgierigheid, Sanger. Heb je zelf enig idee waar het fout is gegaan? Bedoel, schommelen doen we allemaal wel eens. Maar 4 kilo aankomen wanneer je begint met afvallen is toch wel erg apart.
Ik ben nu 3 kilo aangekomen in een week, maar dan heb ik ook echt lopen vreten en bier lopen drinken als een malle. Ook weet ik dat het kilo's zijn die er zo weer af zijn. Gewoon vocht etc dat je vast houd door slecht eetgedrag.
Maar je kwam voor je begon met afvallen ook geen 4 kilo per maand aan, tenminste, dat lijkt mij. Dan moet het toch ergens fout gaan?
Vetgedrukte is inderdaad zo belangrijk. Bijvoorbeeld voorheen at ik een wereld snoep in de auto, het is automatisme. Je proeft het niet eensquote:Op vrijdag 28 november 2014 12:40 schreef Myraela het volgende:
Ik heb je nu al heel vaak horen zeggen "dit was er in huis" maar je bent al een maand bezig, dus waarom zijn er dan niet gewoon meer gezonde opties in huis? Of waarom zijn er zulke slechte dingen in huis.
Ik wil je niet aanvallen overigens. Maar zulke dingen zijn gewoon zonde. Je moet vooral slechte dingen eten als je daar trek in hebt en er van geniet. Maar uit een soort laksheid van "er was niets anders" is gewoon onwijs zonde.
Ja, dat kan haast niet andersquote:Op vrijdag 28 november 2014 12:23 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Het is zwaar frustrerend als het niet wil lukken. Maar ergens gaat het hier in de grondslag mis.
Zie hierboven. Min of meer noodgedwongen dusquote:Bijv. jouw lijstje, de nutella is niet handig. Vervang dat door magere belegsoorten (kaas, jam, kipfilet, ei (1 ei over twee stukjes is 35 kcal p stuk)), zn pistoletje als L is ook niet handig. Qua kcal is deze veels te hoog, volgens mij kun je daar 2 of zelfs wel 3 stukken brood voor eten (incl beleg) geeft veel meer vulling.
Maar als ik meer T neem dan kom ik weer veel hoger aan kcal uit dan ik eigenlijk wil.quote:Je hebt te weinig T, een mandarijn is daar niet genoeg in.
Misschien is dat wel het verstandigstequote:Lukt het met betere lijstjes nog niet. Zoek dan eens de hulp van een diëtist/huisarts/sportcoach
Zie ook hierboven. Daar ben ik met mijn rugklachten nog niet aan toe. Eerst de stramheid uit mijn lichaam (algemeen) en souplesse in de rug/nek zien te krijgen. Daarna ga ik dat pas trainen om kracht te winnen.quote:Qua sport zou ik de KT ook verhogen. KT wordt echt onderschat als kcal verbrander, hier gaat best wel wat doorheen bij een gem. oefening. Alleen is de intensiteit wel belangrijk, als deze te laag is gaat het effect wat verloren.
Dus eigenlijk zou je een geporseonaliseerde BMR moeten maken en adhv die berekening je kcal bepalen?quote:Op vrijdag 28 november 2014 12:25 schreef Qwea het volgende:
Plus vergeet niet, spieren verbranden meer kcal als vet. Doe hoe hoger je spiermassa hoe hoger je BMR!
Ok, in de sport wordt je dus belemmerd. Dan ga ik ervan uit dat je daar wel begeleiding krijgt of zelf weet hoe en watquote:Op vrijdag 28 november 2014 12:43 schreef sanger het volgende:
[..]
Ja, dat kan haast niet anders
[..]
Zie hierboven. Min of meer noodgedwongen dus
[..]
Maar als ik meer T neem dan kom ik weer veel hoger aan kcal uit dan ik eigenlijk wil.
[..]
Misschien is dat wel het verstandigsteIk ben dit ook gaan doen op advies van de HA omdat ik rugklachten kreeg.
[..]
Zie ook hierboven. Daar ben ik met mijn rugklachten nog niet aan toe. Eerst de stramheid uit mijn lichaam (algemeen) en souplesse in de rug/nek zien te krijgen. Daarna ga ik dat pas trainen om kracht te winnen.
Absoluut, hier zijn websites voor. Ik zal ze even opzoeken. Kijk hier http://10xgezonder.nl/bmi-en-bmr-berekenen/. Streef gewicht is een beetje bullshitquote:Op vrijdag 28 november 2014 12:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zou je een geporseonaliseerde BMR moeten maken en adhv die berekening je kcal bepalen?
IIFYMquote:Op vrijdag 28 november 2014 12:26 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]Lekker naar de Mac omdat je BMR toch hooggenoeg is
Wat ik nu doe is eigenlijk het advies van de HAquote:Op vrijdag 28 november 2014 12:29 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Met krachttraining wordt je niet meteen gigantische body builder. Kracht helpt ook met beweging in algemeen, bijvoorbeeld mijn houding is echt drastisch verbetert.
Conditie heb ik geen klachten over, of je moet algemene fitheid bedoelen? Ik fiets rustig 40 minuten met 30 km/h doorquote:Doe daarna 30-40 min cardio en dat is ook genoeg. Focus hier bijvoorbeeld op wat sprinten op fiets, hardlopen op loopband en je conditie gaat ook wel hard genoeg vooruit
Want? Een fitter lichaam krijg je door kracht.quote:Op vrijdag 28 november 2014 12:27 schreef sanger het volgende:
[..]
Omdat ik nog niet echt kracht wil trainen, maar meer souplesse en beweging in algemeenheid. Eerst fitter lichaam, dan pas naar kracht krijgen. Eigenlijk is het dus alleen het bewegen wat telt.
Okquote:Op vrijdag 28 november 2014 12:47 schreef sanger het volgende:
[..]
Wat ik nu doe is eigenlijk het advies van de HAMijn spieren moeten eerst wennen aan bewegen voordat ik ze zwaarder ga belasten, zei ze... Overigens ben ik zelf ook meer van het meteen voluit gaan, de pijn op de koop toenemen etc. Maar dat werd juist afgeraden
[..]
Conditie heb ik geen klachten over, of je moet algemene fitheid bedoelen? Ik fiets rustig 40 minuten met 30 km/h doorHardlopen (muv kuiten) ook geen probleem om 30 minuten te doen.
Ik hou van je.quote:Op vrijdag 28 november 2014 12:40 schreef Myraela het volgende:
Ik heb je nu al heel vaak horen zeggen "dit was er in huis" maar je bent al een maand bezig, dus waarom zijn er dan niet gewoon meer gezonde opties in huis? Of waarom zijn er zulke slechte dingen in huis.
Ik wil je niet aanvallen overigens. Maar zulke dingen zijn gewoon zonde. Je moet vooral slechte dingen eten als je daar trek in hebt en er van geniet. Maar uit een soort laksheid van "er was niets anders" is gewoon onwijs zonde.
Dan moet je beter boodschappen doen. Laatst was er bv ook al geen volkoren pasta in huis... snap je waar ik heen wil?quote:Op vrijdag 28 november 2014 12:32 schreef sanger het volgende:
En nu het ontbijt met Nutella.... Tja dat was een keuze. Hagelslag of Nutella, meer was er niet in huisDus de keuze was of niet te ontbijten (of droog brood, maar dat krijg ik echt niet door mijn strot
) of dit. Of de cornflakes waar jij zo kritisch op bent
![]()
Ik deed dat ook.. ik moet bij lange afstanden nog steeds iets in mijn smoelwerk hebben trouwens. Dus ik neem altijd tomaten en worteltjes mee. En heb ALTIJD suikervrije kauwgom bij mequote:Op vrijdag 28 november 2014 12:41 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Vetgedrukte is inderdaad zo belangrijk. Bijvoorbeeld voorheen at ik een wereld snoep in de auto, het is automatisme. Je proeft het niet eens. Beter is het niet te eten, maar dat is wel duidelijk
Omdat ik me totaal niet met de boodschappen bemoei denk ik. En mijn vrouw doet eens per maand grote boodschappen, dus is sinds ik begonnen ben ook niet in de supermarkt geweest anders dan voor de versproducten en om te werken.quote:Op vrijdag 28 november 2014 12:40 schreef Myraela het volgende:
Duidelijkquote:Ik wil je niet aanvallen overigens. Maar zulke dingen zijn gewoon zonde. Je moet vooral slechte dingen eten als je daar trek in hebt en er van geniet. Maar uit een soort laksheid van "er was niets anders" is gewoon onwijs zonde.
Nee, je moet KT doen om je rugspieren en buikspieren te trainen zodat het een corset vormt en je van je rugklachten af bent.quote:Op vrijdag 28 november 2014 12:43 schreef sanger het volgende:
[..]
Ja, dat kan haast niet anders
[..]
Zie hierboven. Min of meer noodgedwongen dus
[..]
Maar als ik meer T neem dan kom ik weer veel hoger aan kcal uit dan ik eigenlijk wil.
[..]
Misschien is dat wel het verstandigsteIk ben dit ook gaan doen op advies van de HA omdat ik rugklachten kreeg.
[..]
Zie ook hierboven. Daar ben ik met mijn rugklachten nog niet aan toe. Eerst de stramheid uit mijn lichaam (algemeen) en souplesse in de rug/nek zien te krijgen. Daarna ga ik dat pas trainen om kracht te winnen.
Kauwgom FTW. Heb van die grote potten met 70 stukjesquote:Op vrijdag 28 november 2014 12:49 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik deed dat ook.. ik moet bij lange afstanden nog steeds iets in mijn smoelwerk hebben trouwens. Dus ik neem altijd tomaten en worteltjes mee. En heb ALTIJD suikervrije kauwgom bij me
Jezus, ik dacht dat ik zwart wit was. Niemand zegt dat je voluit moet gaan. En pijn op de koop toenemen moet je helemaal niet. Maar je lijstje en je schema zitten gewoon verrot in elkaar en zo gaat het niks worden.quote:Op vrijdag 28 november 2014 12:47 schreef sanger het volgende:
[..]
Wat ik nu doe is eigenlijk het advies van de HAMijn spieren moeten eerst wennen aan bewegen voordat ik ze zwaarder ga belasten, zei ze... Overigens ben ik zelf ook meer van het meteen voluit gaan, de pijn op de koop toenemen etc. Maar dat werd juist afgeraden
Jaaaaaa wel rauwquote:Op vrijdag 28 november 2014 12:51 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Kauwgom FTW. Heb van die grote potten met 70 stukjesWorteltjes, niet rauw. Tomaatjes, bah.
Mijn vriend deed voorheen boodschappen. Pot groente en ongezonde meuk. Nu doe ik zelf boodschappen. Nog steeds potgroente en ongezonde meuk voor meneer, maar een shitload aan vers en kwark voor mij. En als ik niet kan (operatie bv) dan krijgt hij een lijst mee met wat hij mee moet nemen.quote:Op vrijdag 28 november 2014 12:50 schreef sanger het volgende:
[..]
Omdat ik me totaal niet met de boodschappen bemoei denk ik. En mijn vrouw doet eens per maand grote boodschappen, dus is sinds ik begonnen ben ook niet in de supermarkt geweest anders dan voor de versproducten en om te werken.
Ik zal beginnen met uberhaupt eens boodschappen doenquote:Op vrijdag 28 november 2014 12:49 schreef Qwea het volgende:
Dan moet je beter boodschappen doen.
Laatst was er bv ook al geen volkoren pasta in huis... snap je waar ik heen wil?
Waarom pak je bij die banaan niet nog 2 eitjes gekookt? Heb je eiwitten en je kcal van je whey opgevangenquote:Op vrijdag 28 november 2014 11:03 schreef CrunchySelf het volgende:
Lijstje van gisteren volgens mij niet gepost:
O: 3 volkoren, 1 met jam, 2 met kaas;
T: Hap ei, niet te vreten. Dus toen maar overgeslagen;
L: Half stokbroodje wit, 3 plakken ham, 1 gekookt ei, komkommer (tankstation);
T: Niks.
D: zelf gemaakte pizza dus.
Niet het meest beste lijstje, voornamelijk wat te weinig.
Lijstje van vandaag:
O: 3 volkoren, 1 met jam, 2 met kaas;
T: mandarijntjes (2 kleine), handje nootjes
L: 2 stuk brood met jam, 2 stuk brood met kaas;
T: banaan, handje nootjes
D: opgebakken krieltjes + kipfilet + een of andere potgroente
S: 60 min squashen
T: Banaan, geen whey ivm geen KT.
Ja! En als je het nou lastig vindt, maak gewoon een eet lijst per week met wat je gaat eten elke dag. Ik heb 3 schema;s hier liggen op basis van verschillende kcal waarin eigenlijk alleen de groente en het vlees afwijkt. En op niet sportdagen gaat de whey eruit en komt er tonijn of ei bij.quote:Op vrijdag 28 november 2014 12:55 schreef sanger het volgende:
Ik zal beginnen met uberhaupt eens boodschappen doen![]()
Het aanpassen van het eetpatroon komt veel meer bij kijken dan alleen maar stoppen met snoepen en ongezonde dingen als frituur/McD etc, dat is wel duidelijk inmiddels.
Je bent niet goedquote:Op vrijdag 28 november 2014 12:55 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Dat is gewoon een klote geluid
Ja ik durf het hier niet te zeggen, want jullie zijn redelijk Sanger daar aan het op verbeterenquote:Op vrijdag 28 november 2014 12:56 schreef Qwea het volgende:
[..]
Waarom pak je bij die banaan niet nog 2 eitjes gekookt? Heb je eiwitten en je kcal van je whey opgevangen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
Ik ken mezelfquote:Op vrijdag 28 november 2014 12:52 schreef Qwea het volgende:
[..]
Jezus, ik dacht dat ik zwart wit was. Niemand zegt dat je voluit moet gaan. En pijn op de koop toenemen moet je helemaal niet.
Wat zou dan een goed schema zijn? Meer KT, minder cardio?quote:Maar je lijstje en je schema zitten gewoon verrot in elkaar en zo gaat het niks worden.
En dat is niet om lullig te doen, dat is gewoon zo.
quote:Op vrijdag 28 november 2014 12:57 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ja ik durf het hier niet te zeggen, want jullie zijn redelijk Sanger daar aan het op verbeterenLolSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar die eieren kun je thuis toch alsnog koken naar het squashen of ben ik gek?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
Meh valt mee. Moeders doet boodschappen. Volkoren brood zit daar altijd bij, mager beleg ook, eieren ook, fruit ook, alleen avond eten is voor mij te verbeteren maar heel raar vind ik dat nog niet.quote:Op vrijdag 28 november 2014 12:53 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mijn vriend deed voorheen boodschappen. Pot groente en ongezonde meuk. Nu doe ik zelf boodschappen. Nog steeds potgroente en ongezonde meuk voor meneer, maar een shitload aan vers en kwark voor mij. En als ik niet kan (operatie bv) dan krijgt hij een lijst mee met wat hij mee moet nemen.
Ikzelf doe 50 min cardio 1.5u KT. Maar dat moet jij niet gaan doen want dan ga je dood. Doe 40 / 50 min cardio en 40/ 45 min KT bv.quote:Op vrijdag 28 november 2014 12:57 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik ken mezelfAls ik 'los' mag dan gaat dat toch wel gebeuren
[..]
Wat zou dan een goed schema zijn? Meer KT, minder cardio?
En lijstje is duidelijk zo. Ik moet me gewoon gaan verdiepen in wat er in de producten zit alvorens te eten.
Nee jij bent niet gek. In eerste instantie dacht ik dat je bedoelde als T op werk. Maar ik ga bij thuiskomst eten, wegen bij sportschool, squashen en dan meteen door naar een maatje om tot diep in de nacht te gamen op PS4quote:Op vrijdag 28 november 2014 12:58 schreef Qwea het volgende:
[..]
LolMaar die eieren kun je thuis toch alsnog koken naar het squashen of ben ik gek?
Kun je mij zo een schema eens sturen (mail staat in profiel of per PM)?quote:Op vrijdag 28 november 2014 12:57 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja! En als je het nou lastig vindt, maak gewoon een eet lijst per week met wat je gaat eten elke dag. Ik heb 3 schema;s hier liggen op basis van verschillende kcal waarin eigenlijk alleen de groente en het vlees afwijkt. En op niet sportdagen gaat de whey eruit en komt er tonijn of ei bij.
En hou je daaraan.
[..]
Je bent niet goed
Ik doe een 10 of wat KT apparaten, kost net geen uur en dan nog 30-40 min cardio afhankelijk van hoeveel zin ik hebquote:Op vrijdag 28 november 2014 12:57 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik ken mezelfAls ik 'los' mag dan gaat dat toch wel gebeuren
[..]
Wat zou dan een goed schema zijn? Meer KT, minder cardio?
Jup. Hij eet wel bloemkool, spitskool en bieten vers. Maar geen bonen, wortelen, spinazie, ect. Dus ik kook altijd (afgezien van de bloem/spitskool en bieten) vers en pot. En ook nog verschillende kh's vaak want ik eet bv vanaaf sambal boontjes met rijst en meneer eet geen rijst dus ik moet aardappels koken voor hemquote:Op vrijdag 28 november 2014 12:58 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Meh valt mee. Moeders doet boodschappen. Volkoren brood zit daar altijd bij, mager beleg ook, eieren ook, fruit ook, alleen avond eten is voor mij te verbeteren maar heel raar vind ik dat nog niet.
Maar koken dat echt zo apart voor elkaar? Dus pot en vers naast elkaar?
Ik weet ook niet of dat bij mij thuis zou werken om eerlijk te zijn.... Dus dan allemaal maar naar versquote:Op vrijdag 28 november 2014 12:58 schreef CrunchySelf het volgende:
Maar koken dat echt zo apart voor elkaar? Dus pot en vers naast elkaar?
Ja hoor. Maar ik race nu eerst ff naar de dietiste. Wordt dus pas rond 14:30 maar de kcal van mij is veel hoger dan van jou he! Doe eerst eens je bmr berekenen.quote:Op vrijdag 28 november 2014 13:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Kun je mij zo een schema eens sturen (mail staat in profiel of per PM)?
Ok jij hebt gewoon een kopie van mijn broer. Knap vervelend. Eet bloemkool/brocoli vers, de rest pot. Vist zelfs de groente uit groentesoepquote:Op vrijdag 28 november 2014 13:00 schreef Qwea het volgende:
[..]
Jup. Hij eet wel bloemkool, spitskool en bieten vers. Maar geen bonen, wortelen, spinazie, ect. Dus ik kook altijd (afgezien van de bloem/spitskool en bieten) vers en pot. En ook nog verschillende kh's vaak want ik eet bv vanaaf sambal boontjes met rijst en meneer eet geen rijst dus ik moet aardappels koken voor hem
Nerdquote:Op vrijdag 28 november 2014 12:59 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Nee jij bent niet gek. In eerste instantie dacht ik dat je bedoelde als T op werk. Maar ik ga bij thuiskomst eten, wegen bij sportschool, squashen en dan meteen door naar een maatje om tot diep in de nacht te gamen op PS4Nerd style.
Nou ja, ik heb een moeilijke eter jaquote:Op vrijdag 28 november 2014 13:02 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ok jij hebt gewoon een kopie van mijn broer. Knap vervelend. Eet bloemkool/brocoli vers, de rest pot. Vist zelfs de groente uit groentesoepEet macaroni kaal zonder saus om er vervolgens een lading curry over te flikkeren
Suggesties zijn altijd welkomquote:Op vrijdag 28 november 2014 13:02 schreef Myraela het volgende:
Als je het fijn vind wil ik best eens meedenken voor een weekmenu.
Wat een top support hier inderdaadquote:Op vrijdag 28 november 2014 13:03 schreef CrunchySelf het volgende:
Sanger moet je eens kijken. Qwea voor de sport, Myraela voor het voedsel.
Ik bedenk me net dat ik natuurlijk die verdomde eieren gewoon kan koken tijdens het eten makenquote:
En vullend denk ik danquote:Op vrijdag 28 november 2014 13:04 schreef Myraela het volgende:
Ik zit overigens een asociale bak salade weg te werken.Nu snap ik wanneer mensen die alleen zijn die vaak koken. Dit was een kleine zak gemengde sla, 1 wortel, 1 kleine rode ui, 1 blik tonijn, 1 gekookt ei en 5 gekookte krieltjes. It's huuuuugeeee.
Ben benieuwd. Misschien dat dat voor mij wel werkt inderdaadquote:Op vrijdag 28 november 2014 13:03 schreef Qwea het volgende:
Ooh en sanger, die schema's van mij zijn ook op basis van macro's
Het gaat me in eerste instantie om het schema. Vullen ga ik eens goed over nadenken enzoquote:Op vrijdag 28 november 2014 13:01 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja hoor. Maar ik race nu eerst ff naar de dietiste. Wordt dus pas rond 14:30 maar de kcal van mij is veel hoger dan van jou he! Doe eerst eens je bmr berekenen.
Niet normaal.quote:
quote:Met jouw huidige gewicht van 95 kilo heb je een BMI van 30.7 en dit betekent, dat je een ernstig overgewicht hebt.
Jouw huidige BMR bedraagt 2018. Wanneer je beweegt zoals je daarjuist hebt opgegeven heb je 2775 kilocalorieën nodig om op dit gewicht te blijven.
Om jouw streefgewicht van 78 kilo te behalen zul je 17 kilo moeten afvallen.
Wanneer je je beweegt zoals daarnet opgegeven en je kilocalorieën beperkt tot 2306 kilocalorieën doe je er 338 dagen over om je streefgewicht te behalen.
Wanneer je op gewicht bent en deze wilt behouden heb je met jouw beweging 2463 kilocalorieën nodig.
Voor jouw beeldvorming, mijn lijstjes die ik post zijn over het algemeen in de buurt van die 2000/2100 kcalquote:
Ghehehehe, daarin liggen we echt niet op 1 lijnquote:Op vrijdag 28 november 2014 13:10 schreef Myraela het volgende:
[..]
Waar houden jullie een beetje van? Hollands vooral?
Wat is gezond om onder je dagelijkse kcal behoefte te zitten zonder dat het juist niet goed meer is voor je?quote:Op vrijdag 28 november 2014 13:16 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Voor jouw beeldvorming, mijn lijstjes die ik post zijn over het algemeen in de buurt van die 2000/2100 kcalZit dus best veel voedsel in
Geef eens je lengte, leeftijd en gewicht.quote:Op vrijdag 28 november 2014 13:17 schreef sanger het volgende:
[..]
Wat is gezond om onder je dagelijkse kcal behoefte te zitten zonder dat het juist niet goed meer is voor je?
Tonijnquote:Op vrijdag 28 november 2014 13:11 schreef Myraela het volgende:
[..]
Niet normaal.Ik vul hem net in, nog geen 400 kcal. Ik had hem hoger geschat.
En tonijn vult sowieso altijd wel goed.
Meestal doen ze 200/300 kcal.quote:Op vrijdag 28 november 2014 13:17 schreef sanger het volgende:
[..]
Wat is gezond om onder je dagelijkse kcal behoefte te zitten zonder dat het juist niet goed meer is voor je?
Lengte: 1.76quote:Op vrijdag 28 november 2014 13:20 schreef Qwea het volgende:
[..]
Geef eens je lengte, leeftijd en gewicht.
Hoevaak sport je per week?
Andere vraagje, krijg je genoeg nachtrust? Een goede nacht slapen is ook heel belangrijk tijdens afvallen.quote:Op vrijdag 28 november 2014 13:22 schreef sanger het volgende:
[..]
Lengte: 1.76
Leeftijd: 33
Gewicht: nu 95 kg, toen ik begon 91
Ik probeer 3x per week te sporten, maar hou het gemiddelde maar op 2x per week omdat het op mijn werk nu hoogseizoen is en ik 1.5 FTE mis. Heb dus niet altijd gelegenheid om te sporten, zo wilde ik afgelopen woensdag gaan maar toen was ik pas om 0:15 thuis uit werk
Volmondig neequote:Op vrijdag 28 november 2014 13:25 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Andere vraagje, krijg je genoeg nachtrust? Een goede nacht slapen is ook heel belangrijk tijdens afvallen.
Hmm balen. Maar er zijn talloze onderzoeken te vinden die zeggen dat het veel invloed heeft op overgewichtquote:Op vrijdag 28 november 2014 13:30 schreef sanger het volgende:
[..]
Volmondig nee
Meerdere redenen, werk is een grote boosdoener (vanaf januari hopelijk over), kinderen een andere grote boosdoener. En sociale leven ook, al beperkt zich dat tegenwoordig alleen nog maar tot het weekend ivm werk.
Mijn logica zou andersom zeggen. Langer wakker is langer calorien verbranden, du smeer verbranden op een dagquote:Op vrijdag 28 november 2014 13:33 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Hmm balen. Maar er zijn talloze onderzoeken te vinden die zeggen dat het veel invloed heeft op overgewicht
Die logica gaat kennelijk niet opquote:Op vrijdag 28 november 2014 13:35 schreef sanger het volgende:
[..]
Mijn logica zou andersom zeggen. Langer wakker is langer calorien verbranden, du smeer verbranden op een dag![]()
Maar goed, ik ben daar niet in thuis
Hij had zelf een hogere BMR uitgerekendquote:Op vrijdag 28 november 2014 13:35 schreef Qwea het volgende:
Je bmr ligt op 1891 en met sport op 2647. Dus ik zou rond de 2200kcal gaan eten
thanksquote:Op vrijdag 28 november 2014 13:35 schreef Qwea het volgende:
Je bmr ligt op 1891 en met sport op 2647. Dus ik zou rond de 2200kcal gaan eten
Dat was via die link die jij gafquote:Op vrijdag 28 november 2014 13:37 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Hij had zelf een hogere BMR uitgerekend
De kwark is wel de magere franse kwark neem ik aan, anders zit er straks van die smaakjes troep tussenquote:Op vrijdag 28 november 2014 13:41 schreef Qwea het volgende:
Sanger :
O: 3 vlk boterhammen, 1 met 10g 30+ kaas, 1 met kalkoen filet (1plak) 1 met casselerrib (1plak).
T: mandarijn en appel
L: 4x vlk boterhammen, 1 met 1 plak kipfilet, 1 met 15g 20+ smeerkaas, 1 met kalkoenfilet (1plak), 1 met 10g 30+ kaas
T: 2 roggebrood met elk 7,5g 20+ smeerkaas
D: 150 kcal aan groente (600g), 100g vlees, 200g aardappels, magere yoghurt of griekse yoghurt als toetje(200g) En klein beetje jus (ik heb uit potje met water.
T: Banaan, 2 vlk boterhammen met kipfilet, 150g kwark.
Zit je onder de 2200 even uit mijn hoofd.
Dat is inderdaad veel meer T als wat ik doe....quote:Op vrijdag 28 november 2014 13:41 schreef Qwea het volgende:
Sanger :
O: 3 vlk boterhammen, 1 met 10g 30+ kaas, 1 met kalkoen filet (1plak) 1 met casselerrib (1plak).
T: mandarijn en appel
L: 4x vlk boterhammen, 1 met 1 plak kipfilet, 1 met 15g 20+ smeerkaas, 1 met kalkoenfilet (1plak), 1 met 10g 30+ kaas
T: 2 roggebrood met elk 7,5g 20+ smeerkaas
D: 150 kcal aan groente (600g), 100g vlees, 200g aardappels, magere yoghurt of griekse yoghurt als toetje(200g) En klein beetje jus (ik heb uit potje met water.
T: Banaan, 2 vlk boterhammen met kipfilet, 150g kwark.
Zit je onder de 2200 even uit mijn hoofd.
Je moet haar lijstje zien als een goed uitgangspunt, veranderen in zekere zin is niet verkeerd. Maar geen dingen als nutella, croissants en noem het maar op toevoegenquote:Op vrijdag 28 november 2014 13:47 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat is inderdaad veel meer T als wat ik doe....
Nu ga ik even zeuren hoor, niet lullig bedoeld want dit is wel iets waar ik wat mee kan aangezien er niets tussenzit wat ik niet lust, maar zou de laatste T het brood vervangen kunnen worden door iets anders?![]()
Ik ben niet echt een brood eter, en hik al tegen de nu 6 op een dag aan...
Iets wat me trouwens te binnen schiet... Brood van supermarkt en bakker. is dat qua waarden en kcal enzo vergelijkbaar? Of is van supermarkt anders omdat er misschien meer conserveringsmiddel ofzo aan wordt toegevoegd?
Hoe ik mijn weken probeer in te plannen is te zorgen voor variatie en vooral voldoende groenten. Ik wil eten wel leuk houden, het is nou eenmaal iets wat ik graag doe.quote:Op vrijdag 28 november 2014 13:16 schreef sanger het volgende:
[..]
Ghehehehe, daarin liggen we echt niet op 1 lijn![]()
Zij is vooral van de hollandse pot. Dus vaak gekookte/gebakken aardappelen, groente en vlees. Of stamppot zoals zuurkool.
Ik ben meer van het buitenlandse eten als rijst en pasta's. Daarnaast hou ik ook erg van ovenschotels en stoofpotjes. Maar in principe ben ik geen moeilijke eter (meer) en eet ik vrijwel alles
Ik heb ze er niet tussen gevonden, behalve misschien dat ik niet echt een soepeter benquote:Op vrijdag 28 november 2014 13:51 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hoe ik mijn weken probeer in te plannen is te zorgen voor variatie en vooral voldoende groenten. Ik wil eten wel leuk houden, het is nou eenmaal iets wat ik graag doe.
Ik zorg voor een balans tussen wat zwaardere maaltijden en lichtere maaltijden. Zo probeer ik minimaal één keer in de week soep als avondeten te eten. Lekkere lichte maaltijd. En dan neem ik liever nog meer soep, dan boterhammen erbij.
Groenten > Vlees > Koolhydraatrijke producten > Vetten
Dat is wat ik in mijn hoofd houd. Maar begrijp me niet verkeerd, je hebt alles nodig. Maar probeer de verhoudingen goed te houden. Vaak kun je gerechten hierop aanpassen, kom vaak juist op veel smakelijkere gerechten dan het origineel.
Ik zal een paar voorbeelden in het voorbeeld menu verwerken:
[knip]
Nu is dit maar een voorbeeld van een week. Er zullen een hoop dingen tussen staan die je niet lekker vind. Maar hopelijk maakt het wel duidelijk dat er vaak gezonde oplossingen zijn.
Ik zou het lastig vinden als iemand anders voor mij kookt om dat van iemand te vragen. Maar op de avonden dat ze er geen trek in heeft om wat gezonder/anders te koken. Zorg dan dat er in ieder geval een extra groente voor jou is. Kleinere portie van het normale eten en een extra lading groenten erbij.quote:Op vrijdag 28 november 2014 13:56 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik heb ze er niet tussen gevonden, behalve misschien dat ik niet echt een soepeter ben![]()
Ga eens kijken hoe vrouwlief er over denkt. Die zal het moeten maken
Niet de eerste keer in Engeland, maar nog nooit F&C gegetenquote:Op vrijdag 28 november 2014 14:02 schreef Myraela het volgende:
Als ik naar Engeland zou gaan, dan zou ik dat wel eten.Maar ik ben er dan ook nog nooit geweest en zoiets hoort voor mij een beetje bij zo'n ervaring. Daar geniet ik van.
Ik eigenlijk ook wel. Vooral omdat zij niets hoeft aan te passen want niet af hoeven vallen. We hebben vanwege de kids ooit de regel bedacht dat we eten wat de pot schaft er dat er geen aparte potjes gekookt worden met voor ieder wat wils (zoals ik van huis uit wel gewend was).....quote:Ik zou het lastig vinden als iemand anders voor mij kookt om dat van iemand te vragen. Maar op de avonden dat ze er geen trek in heeft om wat gezonder/anders te koken. Zorg dan dat er in ieder geval een extra groente voor jou is. Kleinere portie van het normale eten en een extra lading groenten erbij.
Ja. Leek me logisch maar je hebt 100% gelijk.quote:Op vrijdag 28 november 2014 13:43 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
De kwark is wel de magere franse kwark neem ik aan, anders zit er straks van die smaakjes troep tussen
Vervang je het door 25g nootjes zoals crunch zegt. Is qua kcal bijna gelijk.quote:Op vrijdag 28 november 2014 13:47 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat is inderdaad veel meer T als wat ik doe....
Nu ga ik even zeuren hoor, niet lullig bedoeld want dit is wel iets waar ik wat mee kan aangezien er niets tussenzit wat ik niet lust, maar zou de laatste T het brood vervangen kunnen worden door iets anders?![]()
Ik ben niet echt een brood eter, en hik al tegen de nu 6 op een dag aan...
Iets wat me trouwens te binnen schiet... Brood van supermarkt en bakker. is dat qua waarden en kcal enzo vergelijkbaar? Of is van supermarkt anders omdat er misschien meer conserveringsmiddel ofzo aan wordt toegevoegd?
Zeg dan ook tegen vrouwlief dat ze let op boter gebruik e.d.quote:Op vrijdag 28 november 2014 13:56 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik heb ze er niet tussen gevonden, behalve misschien dat ik niet echt een soepeter ben![]()
Ga eens kijken hoe vrouwlief er over denkt. Die zal het moeten maken
Serieus? Waarom? Misschien zie ik het dan te makkelijk hoor, maar men zou je toch juist moeten motiveren en dus betekend dat gewoon even anders koken?quote:Op vrijdag 28 november 2014 14:02 schreef Myraela het volgende:
Als ik naar Engeland zou gaan, dan zou ik dat wel eten.Maar ik ben er dan ook nog nooit geweest en zoiets hoort voor mij een beetje bij zo'n ervaring. Daar geniet ik van.
[..]
Ik zou het lastig vinden als iemand anders voor mij kookt om dat van iemand te vragen. Maar op de avonden dat ze er geen trek in heeft om wat gezonder/anders te koken. Zorg dan dat er in ieder geval een extra groente voor jou is. Kleinere portie van het normale eten en een extra lading groenten erbij.
Iets over de 600 kcal.quote:Op vrijdag 28 november 2014 14:33 schreef Qwea het volgende:
Hey myr? Heb jij een idee hoeveel kcal je pizza heeft?
Ik zie het niet iemand anders taak om mij te motiveren. Vooral niet als ik bij andere ga eten, zoek zelf wel mijn eigen oplossingen. Binnen een gezin vind ik wel dat je met elkaar mee zou moeten denken. Maar ik begrijp het wel als iemand daar even geen trek in heeft.quote:Serieus? Waarom? Misschien zie ik het dan te makkelijk hoor, maar men zou je toch juist moeten motiveren en dus betekend dat gewoon even anders koken?
Als ik bij een vriendin ga eten en ze eet bv friet dan neem ik wel mijn eigen bakje mee
Is sowieso wel een beetje dubbel. Ham en kip.quote:Op vrijdag 28 november 2014 14:46 schreef CrunchySelf het volgende:
Over die pizza, ik weet niet hoe die van Myr eruit ziet. Maar dit was die van mij:
- 80 gr ananas;
- 50 gr ham blokjes;
- 150 gr kipfilet (olie gebakken);
- 130 gr tomaten saus;
- 50 gr kaas (jong belegen 48+).
- deeg.
55 kcal + 75 kcal + 266 + 67 kcal + 185 kcal + 290 kcal = 938 kcal, in de opsomming op volgorde. Verdorie meer dan ik had gedacht, schatting van gister was dus niet eens goed. Volgende keer minder kaas, minder kipfilet en minder saus. Was net teveel van alles
Ander vraagje over die pizza. Dat restje deeg wat over is (nog 1 pizza) kan ik die nog verbeteren qua smaak of is die verloren?
Ja klopt, die kip kan wel weg of vele malen minder. Kan ook wel wat meer groente op btw.quote:Op vrijdag 28 november 2014 14:50 schreef Myraela het volgende:
[..]
Is sowieso wel een beetje dubbel. Ham en kip.![]()
Qua smaak kun je er altijd nog kruiden doorheen kneden. Beetje zout en oregano is altijd lekker. Qua structuur ga je het niet veel meer veranderen.
Dat heb ik ook wel bij volkoren deeg. Zou er gewoon kruiden bij gooien.quote:Op vrijdag 28 november 2014 14:51 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ja klopt, die kip kan wel weg of vele malen minder. Kan ook wel wat meer groente op btw.
Niet zozeer de structuur, dat ding smaakte heel erg. Beetje raar te omschrijven, volkoren achtig. Niet echt pizza.
Zout zat er bijquote:Op vrijdag 28 november 2014 14:52 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel bij volkoren deeg. Zou er gewoon kruiden bij gooien.
En ik gooi de gist er ook altijd direct bij.Ben ongeduldig.
Aight. I did PM for recipequote:
Nou ja ging mij met name ook binnen een gezin.quote:Ik zie het niet iemand anders taak om mij te motiveren. Vooral niet als ik bij andere ga eten, zoek zelf wel mijn eigen oplossingen. Binnen een gezin vind ik wel dat je met elkaar mee zou moeten denken. Maar ik begrijp het wel als iemand daar even geen trek in heeft.![]()
En wat nou als jij degene bent die kookt? Zou je dan 2 potjes maken?quote:Mijn vriend is ook aan het afvallen dat vind ik wel fijn. Maar anders zou ik het mijn taak vinden om voor mijn eigen eten te zorgen. Maar in het geval van Sanger moet zijn vrouw het volgens mij allemaal klaarmaken.
Klopt inderdaadquote:Op vrijdag 28 november 2014 14:48 schreef Myraela het volgende:
Maar in het geval van Sanger moet zijn vrouw het volgens mij allemaal klaarmaken.
Als het zoiets simpels is als een extra groenten koken zou ik daar geen moeite mee hebben. Maar wij eten eigenlijk nooit AVG maar gewoon echt gerechten waar alles bij elkaar zit. Ik zou niet elke avond dubbel willen koken. Gelukkig zou ik dan gewoon eten wat hij zou eten, ik ben niet lastig.quote:Op vrijdag 28 november 2014 15:51 schreef Qwea het volgende:
En wat nou als jij degene bent die kookt? Zou je dan 2 potjes maken?
quote:Op vrijdag 28 november 2014 16:42 schreef Myraela het volgende:
[..]
Als het zoiets simpels is als een extra groenten koken zou ik daar geen moeite mee hebben. Maar wij eten eigenlijk nooit AVG maar gewoon echt gerechten waar alles bij elkaar zit. Ik zou niet elke avond dubbel willen koken. Gelukkig zou ik dan gewoon eten wat hij zou eten, ik ben niet lastig.
Mijne lust bv geen pasta. Ik heb geen idee hoe ik pasta anders dan pasta moet verwerkenquote:Op vrijdag 28 november 2014 16:45 schreef Myraela het volgende:
Mijn vriend had veel dingen die hij niet echt lustte, maar als ik ze dan gewoon op een andere manier verwerk dan vind hij het wel lekker.Dus eigenlijk zijn we beide makkelijk.
Ik zit nog vol van m'n salade.Zou eigenlijk alweer iets moeten eten.
Hijquote:Op vrijdag 28 november 2014 16:47 schreef Myraela het volgende:
Wat een rare dingen om niet te lusten.Wie lust er nou geen pasta. Ohmygod, pasta.
!
Precies, tijd makenquote:Op vrijdag 28 november 2014 21:05 schreef Mezcla het volgende:
Hoi Qwea, ik lees al een tijdje mee maar heb nu toch maar een account aangemaakt. Ben de laatste tijd veel bezig met eten en sporten en volgens mij gaat het bij jou supergoed! Wat ik me afvraag is hoe jij in vredesnaam tijd maakt voor zoveel sporten en eten in combinatie met een baan! Hoe doe jij dat? Of werk je parttime?
Kruidenquote:Op vrijdag 28 november 2014 21:06 schreef KikiD het volgende:
Carbonaraals je een heul lekkere hebt is dat ook prima zonder pasta. Spek, kaas, ei
Heb je concrete voorbeelden? Dat zou mij erg helpen! Bijvoorbeeld hoe laat sta je op dan en bereid je dingen voor en hoe doe je het wanneer je met een klant gaat lunchen (want met collega's kan ik nog mijn eigen eten nemen natuurlijk) of onverwachts later thuis bent, of heb jij niet zulk onregelmatig werk?quote:
Hahaha told yaquote:Op zaterdag 29 november 2014 02:12 schreef CrunchySelf het volgende:
Vanavond toch KT gedaan in plaats van squash. Whey shake en alles er bij. Dit maal met wat limonade, anders is het niet weg te krijgen.
Jouw Tquote:Op zaterdag 29 november 2014 15:25 schreef Myraela het volgende:
Vanavond heb ik een afscheidsdinertje bij m'n vrijwilligerswerk, ze stoppen ermee in Rotterdam. Is wel altijd vegetarisch en nette porties, dus dat loopt wel los.
Lijstje voor vandaag:
O: All bran met magere melk
L: 2 kommen kippensoep
T: Amaretto cola light.
D: Dinertje.
Die hele pan kippensoep is gewoon op nu, met z'n tweetjes.Zat een hele kip, 2 prei en een lading wortels in. Tikt misschien nog best aan met die kip, je eet de huid natuurlijk niet op, maar er zullen wel vetten van in de bouillon getrokken zijn. Maar lekker boeiend, water groenten en kip. Ik vind het wel netjes.
quote:Op zaterdag 29 november 2014 17:13 schreef Qwea het volgende:
Hahahahahahaha
Van MikeyMo een "cadeautje" in mijn schoen gehad. Ik ging stuk.![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
quote:
Niet te lang erin laten, had ik ook. Is de bodem extra krokantquote:Op zaterdag 29 november 2014 17:43 schreef Qwea het volgende:
De pizza's liggen in de oven. De bodems zijn wel flinterdunIk weet niet of het te vreten gaat zijn
Zo niet dan ist kut en moet ik snel wat anders fixen
Ik geloof dat ik dan pizza ga bestellen
Dat probleem had ik ook. Viel mij alles mee hoe snel alles klaar was.quote:Op zaterdag 29 november 2014 18:03 schreef Qwea het volgende:
Bodem was veelste dun. Verder wel prima
Ham, kaas, tomatenprut, paprika, champignons, rode ui, spinazie.quote:Op zaterdag 29 november 2014 18:13 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Dat probleem had ik ook. Viel mij alles mee hoe snel alles klaar was.
Wat had je er op?
Champignonsquote:Op zaterdag 29 november 2014 18:20 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ham, kaas, tomatenprut, paprika, champignons, rode ui, spinazie.
Heb het idee ook dat hij veel kleiner was dan domino's. Vult ook lang niet zo goed. Ding was ongeveer 700kcal.
Wij hebben geen domino's in de buurtquote:Op zaterdag 29 november 2014 18:37 schreef Qwea het volgende:
Ik bestel altijd de italian van 30cm geloof ik. Ik had hier maar 5 punten uit.. Met dunne fuck bodem. Conclusie : honger.
quote:Op zaterdag 29 november 2014 21:13 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Godver. Nu heb ik zin in pasta.
quote:
Dat is volgens helemaal niet verkeerd nee Ziet er lekker uit.quote:Op zaterdag 29 november 2014 22:34 schreef Myraela het volgende:
Dinertje was heerlijk.En onwijs gezellig alle vrijwilligers eens bij elkaar te hebben.
Amuse 1: lepel pompoenpuree met hazelnoot karamel en appel
Amuse 2: Gerookte broccoli en gerookte appel salade
Voorgerecht: Bloemkool salade met amandelen
Tussengerecht: Gebakken champignons, met een sausje van Parmezaanse kaas, een stukje Franse kaas en een krieltje
Hoofdgerecht: Bladerdeeg pakketje gevuld met kikkererwten, met gebakken boerenkool en een sausje van pastinaak.
Dessert: Gebakken banaan met een witte chocolade mousse.
Veel groenten en bescheiden porties. Dus ik vond het helemaal prima.
Morgen gourmetten bij mijn moeder. Met mezelf afgesproken geen kruidenboter of sauzen te eten. Voor de rest ga ik me daar ook niet druk over maken. Lekker een lading champignons.
Zelfde manier al Tanita, met van die strips. Dus ook on nauwkeurigquote:Op zondag 30 november 2014 08:21 schreef Qwea het volgende:
Klinkt lekker myrwitte chocomousse
Crunch, hoe berekend je eigenste weegschaal dat? En neen, alles op
Texels tripelheb je skuumkoppe of winterbier al van ze gehad?
Lolquote:Op zondag 30 november 2014 09:34 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Zelfde manier al Tanita, met van die strips. Dus ook on nauwkeurig
Ik heb zo'n beetje alles van ze geprobeerd, ook vuurbaak.quote:Op zondag 30 november 2014 08:21 schreef Qwea het volgende:
Klinkt lekker myrwitte chocomousse
Crunch, hoe berekend je eigenste weegschaal dat? En neen, alles op
Texels tripelheb je skuumkoppe of winterbier al van ze gehad?
vuurbaakquote:Op zondag 30 november 2014 14:56 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik heb zo'n beetje alles van ze geprobeerd, ook vuurbaak.
Ok, genoeg wild gedaan voorlopig.
Die is lekker man.quote:
Moggel.quote:Op maandag 1 december 2014 07:26 schreef Qwea het volgende:
Gooooooooooeiemorgen!
Is het gewoon al Decemberbizar snel gaat het!
Zometeen PT
Hier 2 gradenquote:Op maandag 1 december 2014 08:05 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Moggel.
Ja het is December, inderdaad bizar.
Maar het is tering koud buiten, 0,8 graden. Al is het blokje met de hond dan wel een stuk fijner als je weer binnenkomt
Nog 202 dagen tot zomer
Bron http://nl.wikipedia.org/wiki/Zomer
Neeeee. Dat lopen met dit weer is alleen de eerste 5 min ff doorbijten, de rest is heerlijk. Al was ik maar 25 min weg. Alleen moet ik voortaan mijn lenzen indoen, bril beslaatquote:Op maandag 1 december 2014 08:10 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hier 2 gradenIk moet zo mijn wandeling van 45 min met de hond nog. RIP aan mij
Ik doe hem nemen na de KT gelijk, tijdens cardio.quote:Op maandag 1 december 2014 08:10 schreef CrunchySelf het volgende:
Lijstje van vandaag:
O: 2 volkoren, jam.
T: Mandarijnen+ Nootjes
L: 4 volkoren, 2 met jam, 2 met kaas (1 plakje van mij weeg 6,5 gram, zitten 4 op 2 = 26 gram), 2 met jam
T: 2 Eitjes + Nootjes/Fruit
D: Ben ik nog niet over uit.
S: KT + Cardio
T: Whey / Banaan
O is een stukje minder, kreeg niet 1 meer weg. Ach ja, life sucks.
Qwea. Dat Whey he, wanneer is nou het beste moment om te nemen? De een zegt ervoor, de ander erna.
Naar buiten moet ik toch welquote:Op maandag 1 december 2014 08:11 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Neeeee. Dat lopen met dit weer is alleen de eerste 5 min ff doorbijten, de rest is heerlijk. Al was ik maar 25 min weg. Alleen moet ik voortaan mijn lenzen indoen, bril beslaat.
Plus de stap om naar buiten te gaan is iets zwaarder
Ok, das voor mij wat onpraktisch. Ik hou er wel gewoon na, anders moet ik hem meteen ga nemen na mijn warm eten. Dat valt niet zo lekker.quote:Op maandag 1 december 2014 08:21 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik doe hem nemen na de KT gelijk, tijdens cardio.
Ik doe namelijk eerst 15 min warming-up, daarna KT, dan whey en dan weer cardio. En als ik thuis kom neem ik KH.
[..]
Naar buiten moet ik toch welZo ff handschoenen zoeken
Waarom neem je hem niet bij je warm eten? Heb je de KH's van het warme eten en de eiwitten van de shake.quote:Op maandag 1 december 2014 08:27 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ok, das voor mij wat onpraktisch. Ik hou er wel gewoon na, anders moet ik hem meteen ga nemen na mijn warm eten. Dat valt niet zo lekker.
HandschoenenMuts
Sjaal
Het is nog geen winter, dat is 22 december pas (bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Winter)
Meh. I don't like change. Vooral die smerige tiefus smaak van die troep valt me tegen, dus maar ff kijken.quote:Op maandag 1 december 2014 09:03 schreef Qwea het volgende:
[..]
Waarom neem je hem niet bij je warm eten? Heb je de KH's van het warme eten en de eiwitten van de shake.
Hallo. Zonet zeg je bij het warm eten en nu weer na het sportenquote:Op maandag 1 december 2014 09:42 schreef Qwea het volgende:
Maar je moet het na je KT nemen imho.
PT![]()
![]()
RIP aan mij.
Ja ik ging er van uit dat je warm eten na het sporten was. Maar dat is dus niet zo? My bad danquote:Op maandag 1 december 2014 09:44 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Hallo. Zonet zeg je bij het warm eten en nu weer na het sportenAch ik zie wel
Eerst warm eten en dan 30 min later zit ik in de sportschool, geeft soms leuk effect op cross trainer. Maar ach. Warm eten na het sporten ga ik niet trekken, dan wordt het pas 8 a 9 uur in de avondquote:Op maandag 1 december 2014 09:49 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja ik ging er van uit dat je warm eten na het sporten was. Maar dat is dus niet zo? My bad dan![]()
Vergeef me.
Hoe ging je eerste les? Hoe lang rij je trouwens? 1 / 2 uur?quote:Op maandag 1 december 2014 13:06 schreef Myraela het volgende:
Ik eet vandaag wat te weinig, maar ik heb laat ontbeten en ben nu weer nerveus omdat ik zo mijn 2de rijles heb. Als ik terug ben is het alweer bijna etenstijd. Dus veel meer dan ontbijt, avond eten en daarna nog iets van kwark zal het niet zijn.
Achja, kan niet zoveel kwaad voor een keertje. Soms is het een keer teveel, soms is het een keer te weinig.![]()
Gister bij m'n moeder om te gourmetten, minder netjes gegeten dan ik van plan was. Maar al met al viel het wel mee omdat ik er de rest van de dag al een beetje rekening mee had gehouden. Wel zonde om te horen dat mijn moeder even "pauze" heeft van haar dieet. Ik snap het wel, maar ze was zo lekker bezig.
En ze heeft wat gezondheidsproblemen, dus het zou zo goed voor der zijn als ze het zou doorzetten. Hopelijk blijft het inderdaad bij een pauze, zal het er na de feestdagen nog wel eens met der over hebben.
Dat is ook mijn ervaring ja, en helaas ook de ervaring die ik heb als het om mijn moeders afval pogingen gaat.quote:Op maandag 1 december 2014 13:09 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Hoe ging je eerste les? Hoe lang rij je trouwens? 1 / 2 uur?
Ach te weinig ja het gebeurt, heb ik van het weekend ook gehad. Zolang het maar niet al te gek gaatZelfde geldt voor het gourmetten IMHO.
Mijn ervaring met pauze is dat het meestal een hele lange pauze wordt met een mooi JoJo effect als gevolg
Ok. Dubbele lessen is wel fijn, heb je iets meer tijd. Ach falen hoort erbij, als die ander commentaar heeft: auto aan de kant (uiteraard geheel volgens de regels), kalm en beheerst uitstappen, uit de achterbank wegsleuren, paar tikken verkopen en wegrijdenquote:Op maandag 1 december 2014 13:11 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat is ook mijn ervaring ja, en helaas ook de ervaring die ik heb als het om mijn moeders afval pogingen gaat.
Rij dubbele lessen.Eerste keer ging wel redelijk voor een eerste keer, maar ben een beetje nerveus omdat ik nu misschien wel eerst iemand thuis af moet zetten. Vind het niet fijn als er nog iemand op mijn vingers kijkt, ik faal nogal.
Haha, zal ik doen.quote:Op maandag 1 december 2014 13:16 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ok. Dubbele lessen is wel fijn, heb je iets meer tijd. Ach falen hoort erbij, als die ander commentaar heeft: auto aan de kant (uiteraard geheel volgens de regels), kalm en beheerst uitstappen, uit de achterbank wegsleuren, paar tikken verkopen en wegrijden)
Onbewust doe je dat toch, maar wie weet steekt die ander er nog wat van op. Uiteindelijk draait het hele rijden maar om 1 ding, kijken en nog eens kijken en dan maar weer kijkenquote:Op maandag 1 december 2014 13:17 schreef Myraela het volgende:
[..]
Haha, zal ik doen.Ach verwacht ook geen commentaar, maar ik zat zelf ook erg te letten op het meisje dat mij thuisbracht, gewoon kijken hoe die het doet.
Ik ook. Ben ook wel gematst. Ach rijles is maar een magere voorbereiding op het echte rijdenquote:Op maandag 1 december 2014 13:50 schreef Qwea het volgende:
Ik ben blij dat ik mijn rijbewijs al heb
PT was echt debielIk ben nog nooit zo gepusht, laat staan afgeschreeuwd geloof ik
Alle christus.
Het was vandaag hemquote:Op maandag 1 december 2014 15:22 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ik ook. Ben ook wel gematst. Ach rijles is maar een magere voorbereiding op het echte rijden.
Na z'n PT ben je dan nog vriendjes met haar/hem (welke van de 2 het vandaag maar was)?
Klinkt allebei lekkerquote:Op maandag 1 december 2014 17:41 schreef Qwea het volgende:
Nice dat je rijles goed gingDonker rijden vind ik nog steeds kut. Maar ik ben nachtblind
Hier wokgroente met rijst, 2 gebakken eieren, varkenshaas erdoor en wat ketjap manisen voor
gebakken aardappels met sla, eitje, tomaatje, wat ham blokjes erdoor en een slavink
Wel spannend om dan te moeten rijden ja! Maar komt vast goedquote:Op maandag 1 december 2014 17:32 schreef Myraela het volgende:
Mijn rijles ging wel weer goed.Moest nu alles helemaal zelf doen, dat is nog wel wat veel om tegelijk te doen. Zeker omdat ik vind dat hij best laat zegt welke kant we op gaan. Maar hij zei dat ik het wel aardig deed.
![]()
Overmorgen weer les, dan van 16:20 tot 18:00, dus druk op de weg en donker. Spannend![]()
Nu een traditioneel dieet-maaltje koken. Had broccoli, twijfelde even of ik broccoli soep zou maken. Maar vorige week 4 dagen soep gegeten, dus ik had er even niet zoveel trek in.![]()
Dus een halve komkommer in knoflook yoghurt voor erbij. En dan 75 gram rijst, halve broccoli en een wortel. Dat kook ik allemaal samen in een pan met wat sambal en een bouillon blokje. Niet erg culinair.Maar wel gezond.
quote:Op maandag 1 december 2014 19:26 schreef sanger het volgende:
Vanmorgen was ik 0,7 kg kwijt tov vrijdag
![]()
En dat terwijl ik in London toch wel de fish & chips genomen hebWeliswaar met overgebakken chips
Nog maar 3,4 kg te gaan tot mijn startgewichtquote:
Fijn dat je in ieder geval iets omlaag gaat nu, hopelijk blijft dat zo. Verder wel netjes gegeten?quote:Op maandag 1 december 2014 19:26 schreef sanger het volgende:
Vanmorgen was ik 0,7 kg kwijt tov vrijdag
![]()
En dat terwijl ik in London toch wel de fish & chips genomen hebWeliswaar met overgebakken chips
Uhuh, wat ik ook wel fijn vond was dat mijn moeder vrijdagavond toch wel duidelijk verschil zag. Nog niet zo zeer bij mijn buik (waar ik eigenlijk het meeste heb zitten), maar mijn zij en benen etc vond ze wel magerder dan de keer ervoor dat ik haar zag, ongeveer 2-3 weken geleden.quote:Op maandag 1 december 2014 19:28 schreef Myraela het volgende:
Mijn eten was echt een achterlijk vol bord eten. Had er nog wat rauwe ham doorheen gedaan. Was best lekker eigenlijk en nog niet eens 500 kcal. Nu weet ik weer waarom ik dat zo vaak at.
Fijn dat je in ieder geval iets omlaag gaat nu, hopelijk blijft dat zo.
Ja, bewust gekeken naar wat ik gegeten heb. We hadden geen ontbijt op de boot geboekt omdat het veel te vroeg zou zijn, dus we hebben in de stad bij een bakker wat brood gehaald. Keurig een broodje kaas en rauwe ham genomenquote:Verder wel netjes gegeten?
Oh, hutspot! Damnz! Dat ga ik vd week eten.quote:Op maandag 1 december 2014 19:24 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Klinkt allebei lekker
Hier ook nachtblind, erg fijn
Hier net hutspot op met een gehaktbal.
May the force be with you.quote:Op maandag 1 december 2014 20:04 schreef Qwea het volgende:
[..]
Oh, hutspot! Damnz! Dat ga ik vd week eten.
Tering, had voor99% pure chocolade meegenomen, ieniminie hapje gehad, bitter, alle jezus. Ooh en hij heeft een chocolade letter van urban cacao uit Amsterdam gekregen van de baas... De onderkant van de S is wit met hazelnoten en gepofte rijst.... Ik moet echt met mezelf vechten om dat ding niet op te eten
Ja moet eigenlijk ook, maar ach. Ik vond dit ff uitdagend genoeg.quote:Op maandag 1 december 2014 20:53 schreef Myraela het volgende:
Ziet er goed uit, al zou ik er echt meer groenten bij eten.
K Thx anywayquote:Op maandag 1 december 2014 20:56 schreef Myraela het volgende:
Geen idee, ik gebruik nooit verse tomaten voor pasta saus.
Wat heb je er voor kruiden doorgeflikkerd? Of niks? En gezeefd zie ikquote:Op maandag 1 december 2014 20:54 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ja moet eigenlijk ook, maar ach. Ik vond dit ff uitdagend genoeg.
Maar die zoete smaak? Enig idee, overheerste wat.
Nee niet eens gezeefd, heeft een uur staan te pruttelen en alles was weg. Mooi kleine tomaatjes, denk dat hielp. En Italiaanse kruidenquote:Op maandag 1 december 2014 21:05 schreef Qwea het volgende:
[..]
Wat heb je er voor kruiden doorgeflikkerd? Of niks? En gezeefd zie ikik mis idd alleen de groente.
Saus wat je over hebt kun je invriezen!
Hehe, moest datquote:Op maandag 1 december 2014 21:46 schreef Qwea het volgende:
Hoeveel water heb je er bij gedaan? Ik laatst teveelvandaar dat ik het heb gezeefd
Stond niet in de aanwijzingen van Qwea, lekker is dat.quote:Op maandag 1 december 2014 21:51 schreef Myraela het volgende:
Hoeft toch ook geen water bij?
Nu heb ik overigens wel zin in pasta.
Aah. Dan ging het daar wss de 2de x mis bij mijquote:Op maandag 1 december 2014 21:51 schreef Myraela het volgende:
Hoeft toch ook geen water bij?
Nu heb ik overigens wel zin in pasta.
En mij doen geloven dat je het altijd doet, is het pas de tweede keerquote:Op maandag 1 december 2014 21:57 schreef Qwea het volgende:
[..]
Aah. Dan ging het daar wss de 2de x mis bij mij2de recept trok ik uit de Allerhande.., 250ml rode wijn of boullion.
Zolang maak ik geen pastasaus zelf hoorquote:Op maandag 1 december 2014 22:01 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
En mij doen geloven dat je het altijd doet, is het pas de tweede keer![]()
quote:
Heldquote:
Komt ze nu mee hoor.quote:Op maandag 1 december 2014 22:12 schreef Qwea het volgende:
[..]
Zolang maak ik geen pastasaus zelf hoor
Succes.quote:Op dinsdag 2 december 2014 08:21 schreef Qwea het volgende:
Gooooooooooooooooooooeiemorgen!!!!
Om 09:30 fysio.. eens kijken of ik eindelijk groen licht heb om weer te gaan hardlopen.
Stiekum kijk ik wel eens tussendoor, maar dat is eigenlijk helemaal niet goed want het geeft een vertekend beeldquote:Op dinsdag 2 december 2014 09:10 schreef Myraela het volgende:
Sinds ik terug ben van Praag elke dag de neiging om te wegen om te kijken of die vakantie kilo's eraf gaan.Maar vandaag toch niet gewogen en daar ben ik wel trots op.
Zeker omdat ik gister wat weinig had gegeten was de neiging wel groot, maar ik wilde het weinige eten niet belonen. En mezelf niet blij maken met iets dat best wel eens een schommeling omlaag zou kunnen zijn.
Planning voor vandaag:
O: All bran, Optimel vla.
L: 2 volkoren boterhammen met filet American en augurk.
T: Halve bak kwark
D: Pasta met rode bieten en gekarameliseerde witlof.
Tussendoor kijken, zo verleidelijk, maar ik schiet er geen reet mee op.quote:Op dinsdag 2 december 2014 10:46 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Stiekum kijk ik wel eens tussendoor, maar dat is eigenlijk helemaal niet goed want het geeft een vertekend beeld.
Wanneer is je 'officiële' weegdag?
Nieuwe kopen met allemaal hippe smartphone functiesquote:Op dinsdag 2 december 2014 10:48 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Tussendoor kijken, zo verleidelijk, maar ik schiet er geen reet mee op.De weegschaal thuis heeft zijn beste tijd gehad geloof ik.
Zaterdag. Maar deze week vrijdag, want vrijdag avond Sinterklaas vieren.quote:Op dinsdag 2 december 2014 10:46 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Stiekum kijk ik wel eens tussendoor, maar dat is eigenlijk helemaal niet goed want het geeft een vertekend beeld.
Wanneer is je 'officiële' weegdag?
Nee.quote:Op dinsdag 2 december 2014 10:48 schreef CrunchySelf het volgende:
grilworst (is dit enigzins mager??)
Hehe, dat snap ikquote:Op dinsdag 2 december 2014 10:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zaterdag. Maar deze week vrijdag, want vrijdag avond Sinterklaas vieren.
[..]
Nee.
Neuh, bij vriendje thuis staat er een die het prima doet, dan zit dat ding hier me wel best.quote:Op dinsdag 2 december 2014 10:51 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Nieuwe kopen met allemaal hippe smartphone functiesOf ben je het gewoon niet eens met het nummer wat ie laat zien
quote:
O opgelostquote:Op dinsdag 2 december 2014 10:58 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Neuh, bij vriendje thuis staat er een die het prima doet, dan zit dat ding hier me wel best.En de oude, tsja. Nog een oude analoge, met stelwieltje. Maar als ik die op nul zet en erop ga staan, staat 'ie daarna op anderhalf ipv nul.
Goede wijzigingen Sanger, nu afwachten of het het gewenste effect heeftquote:Op dinsdag 2 december 2014 10:58 schreef sanger het volgende:
[..]![]()
Sinds vrijdag beperk ik me keurig tot 1 stukje vlees, eet ik veel meer groente. Ook meer tussendoortjes (behalve vandaag, want vergeten mee te nemen). En ben ik kieskeuriger met wat voor broodbeleg. Zo heb ik vandaag rookvlees en kipfilet mee op brood.
Klinkt goed.quote:Op dinsdag 2 december 2014 10:58 schreef sanger het volgende:
[..]![]()
Sinds vrijdag beperk ik me keurig tot 1 stukje vlees, eet ik veel meer groente. Ook meer tussendoortjes (behalve vandaag, want vergeten mee te nemen). En ben ik kieskeuriger met wat voor broodbeleg. Zo heb ik vandaag rookvlees en kipfilet mee op brood.
Netjes.quote:Op dinsdag 2 december 2014 10:58 schreef sanger het volgende:
[..]![]()
uhuhquote:Op dinsdag 2 december 2014 11:00 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Goede wijzigingen Sanger, nu afwachten of het het gewenste effect heeft
In het begin is de omschakeling het grootst, hier vergt ook het meeste doorzettingsvermogen. Dan heb je een periode dan ga je heel erg lekker en voor je het weet worden de verleidingen weer groter, ook kwestie van doorzetten weer. Zo gaat het bij mij tenminste, up en down.quote:Op dinsdag 2 december 2014 11:24 schreef sanger het volgende:
[..]
uhuh
Maar komt wel goed hoorWordt ook steeds makkelijker heb ik het idee, begin aan tussendoortjes te wennen enzo. Ook wordt het makkelijker om niet meer te snoepen, al pak ik soms nog wel eens een dropje ofzo. Maar niet meer dat ik op de bank zit en trek krijg in een zak snoep ofzo. Die behoefte is ook min of meer niet meer aanwezig. En ook op het werk staat nu een lekkere chocoladetaart, maar toch neem ik nog niet eens een heel klein stukje
Dat heb ik van meerderen gehoord inderdaadquote:Op dinsdag 2 december 2014 11:41 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
In het begin is de omschakeling het grootst, hier vergt ook het meeste doorzettingsvermogen. Dan heb je een periode dan ga je heel erg lekker en voor je het weet worden de verleidingen weer groter, ook kwestie van doorzetten weer. Zo gaat het bij mij tenminste, up en down.
Tot nog toe gelukkig welquote:En je gaat ook echt niet groeien van dat ene dropje, of vijf. Het gevaar is dat het niet bij dit kleine aantal blijft.
Momenteel heb ik eigenlijk de hele dag door een hongergevoel. Denk dat mijn lichaam er nog niet helemaal aan gewend isquote:Tussendoortjes zijn echt fijn, je lichaam stelt zich er op het laatst helemaal op in en je krijgt ook echt honger op die momenten. Tussen die momenten is de honger eigenlijk niet aanwezig.
Schiet je het toch voor van je priverekeningquote:Maar ik ga weer rijden, kan naar huis (1 1/2 uur heen en terug) klootzakken omdat ik een zakelijke bankpas ben vergeten
. Lekker dagje, zit al meer in de auto dan op kantoor...
Dat hongergevoel had ik in het begin ook, is nu compleet wegquote:Op dinsdag 2 december 2014 12:16 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat heb ik van meerderen gehoord inderdaadGoed proberen te onthouden
[..]
Tot nog toe gelukkig wel
[..]
Momenteel heb ik eigenlijk de hele dag door een hongergevoel. Denk dat mijn lichaam er nog niet helemaal aan gewend is
[..]
Schiet je het toch voor van je priverekening
Kutquote:Op dinsdag 2 december 2014 12:27 schreef Qwea het volgende:
![]()
Op zijn vroegst Dinsdag pas weer hardlopen. Vandaag rust want mijn kuiten hebben net een behoorlijke massage gehad. Morgen mijn benen maar eens pakken in de sportschool.
Compressie kousen van Herzog medical besteld in overleg met de sportfysio (awesome zo'n fysioteam), anti pronatie zool uit mijn schoenen geflikkerd... en nu wachten tot het dinsdag is. Duurt lang.
Dus. Dat.
Met champignon-courgette burgers zou ik ook kiezen om twee halve broodjes te nemen met elk een burger. Harde broodjes zijn inderdaad wel veel carb in een keer.quote:Op dinsdag 2 december 2014 14:14 schreef Myraela het volgende:
Ik ga iets anders voor het avond eten maken, vriend had gister verse harde broodjes meegenomen dus die moeten eigenlijk eerst op. Dus maak ik champignonburgers met gegrilde courgette.
Zit te twijfelen, zijn twee broodjes per persoon, maar misschien zou ik er toch maar één moeten nemen. Al zit ik dan misschien juist weer te laag. Kan ook gewoon twee broodjes burger eten, maar de bovenkant van het broodje niet eten. Ik vind het zo'n overdaad aan koolhydraten.
Nah qua blessures eigenlijk nooit.quote:Op dinsdag 2 december 2014 13:55 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
KutHopelijk gaat het snel wat beter
Totaal niet lullig bedoelt, maar je hebt wel vaak wat. Tenminste ik zie een hoop veranderingen altijd. Je bent al tijden aan het zoeken denk ik naar de juiste combinatie met hoe sporten (frequentie/wat/etc.), of niet?
Van veel carbs een keer ga je niet dood hoorquote:Op dinsdag 2 december 2014 14:14 schreef Myraela het volgende:
Ik ga iets anders voor het avond eten maken, vriend had gister verse harde broodjes meegenomen dus die moeten eigenlijk eerst op. Dus maak ik champignonburgers met gegrilde courgette.
Zit te twijfelen, zijn twee broodjes per persoon, maar misschien zou ik er toch maar één moeten nemen. Al zit ik dan misschien juist weer te laag. Kan ook gewoon twee broodjes burger eten, maar de bovenkant van het broodje niet eten. Ik vind het zo'n overdaad aan koolhydraten.
Hier niet hoor, ik heb altijd honger, nou ja vlak na een maaltijd niet maar verder...quote:Op dinsdag 2 december 2014 13:54 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Dat hongergevoel had ik in het begin ook, is nu compleet weg
O dan is dat iets van de laatste tijd.quote:Op dinsdag 2 december 2014 14:17 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nah qua blessures eigenlijk nooit.
Maar als je reuma, crohn en CVS hebt.. ja, dan heb je idd wel vaak wat![]()
Mijn frequentie met fitness was prima. De intensiteit ook. Alleen het hardlopen erbij vond mijn lichaam blijkbaar niet zo tofjes.
O. Sinds ik meer gezond eet, meer KH en eiwitten ben ik er helemaal van afquote:Op dinsdag 2 december 2014 14:18 schreef Karstman het volgende:
[..]
Hier niet hoor, ik heb altijd honger, nou ja vlak na een maaltijd niet maar verder...
Als je meer (makkelijke) recepten moet je het maar zeggen trouwens, heb genoeg beproefde.
Bingo. Ik heb altijd pijn want reuma. Of ik nou wel iets doe of niet iets doe. Maar dat hardlopen is nieuw qua pijn in mijn schenen. En is ook geen reumaquote:Op dinsdag 2 december 2014 14:20 schreef CrunchySelf het volgende:
O zo, en dat resulteerde zeker in die pijntjes die je de laatste tijd hebt?
Lijkt mij zeer vervelendquote:Op dinsdag 2 december 2014 14:37 schreef Qwea het volgende:
[..]
Bingo. Ik heb altijd pijn want reuma. Of ik nou wel iets doe of niet iets doe. Maar dat hardlopen is nieuw qua pijn in mijn schenen. En is ook geen reumaMaar komt wel goed. 3 fysio's zitten er met hun neus bovenop en we gaan het nu veel langzamer aan doen en het sprinten weglaten ook enzo.
Ik heb ook altijd honger. Ook vlak naar een maaltijdMaar ik heb het onderscheid een beetje leren maken, want honger is niet altijd honger. Honger kan ook dorst zijn, of moeheid, of verveling.
Ik snap thema's voor het kerstdiner nooit. Zorg gewoon dat het lekker eten is en kook eens iets dat je normaal niet zou koken.quote:Op dinsdag 2 december 2014 14:42 schreef Karstman het volgende:
Iemand trouwens een goed idee voor een thema voor een kerstdiner dat door meerdere mensen gekookt gaat worden?
Hier ookquote:Op dinsdag 2 december 2014 14:42 schreef Karstman het volgende:
Er staat hier standaard een literfles water op het bureau, gaat minimaal 1, vaak 2 keer per dag leeg.
Zo even een lijstje doen:
O: havermout en banaan
T: 1 hapje eigengemaakte speculaastaart van collega geproefd
L: 2 boterham bio ham, karnemelk, rauwkost, rundvleesboullion
T: sinaasappel, komkommer, gekookt ei
D: Ratatouille met krieltjes
T: speciaalbiertje, yoghurt met banaan
Iemand trouwens een goed idee voor een thema voor een kerstdiner dat door meerdere mensen gekookt gaat worden?
Dat.quote:Op dinsdag 2 december 2014 14:45 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik snap thema's voor het kerstdiner nooit. Zorg gewoon dat het lekker eten is en kook eens iets dat je normaal niet zou koken.Anders zou ik als thema gewoon "rood" kiezen. Dat is nog lekker breed.
De fysio vroeg me vorige week of ik wel voldoende dronk.. Dus ik ben dat eens. Gaan bijhouden. Nog geen 13u en mijn 1.5e fles spa rood die ik om 08u opentrok was leeg, de 2de is opengemaakt om 12:30 en ik heb al 4 kopjes thee gehad. En ik me maar afvragen waarom ik in godsnaam zo vaak moet zeikenquote:Op dinsdag 2 december 2014 14:45 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Hier ookTijdens sporten gaat er bij ook enorm veel vocht doorheen. Gister zn twee liter in 1.5 uur
![]()
Thema niet zozeer. Maar wij hebben altijd veel verschillende soorten vlees en groenten, dit zou je kunnen opsplitsen. Zo eten wij rollade, kip, kalkoen, salades, stoofperen, enz enz. Kun je volgens mij best splitsen.
Action iets goedkoper. 1.29. Maar idd, achterlijk duur nog steeds. En eigenlijk voedt het voor geen ene fuck. Heb het ook alleen als ik stref vd honger (nu) om tussendoor te nemen. *burp* vol.quote:Op dinsdag 2 december 2014 14:55 schreef Myraela het volgende:
Ik vind die slim pasta vooral zo achterlijk duur.
Of kies een land als thema.quote:Op dinsdag 2 december 2014 14:56 schreef Karstman het volgende:
Met de familie is het inderdaad al sinds ik me kan herinneren rollade stoofpeertjes etc.
Met een groep vrienden doen we derde kerstdag. We hebben al eens een soort tapas gedaan. Vorig jaar was het een reis rond de wereld waarbij van ieder continent een gerecht was. Dus nu moet er een ander thema. Ik vind een kleur niet eens heel raar als thema...
Die cougetti spaghetti die ik eerder poste zit wel in de buurt van de 500 als je er voldoende pesto en mozerella in gooit.quote:Op dinsdag 2 december 2014 14:53 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ben aan het cutten. Ik heb 535 kcal voor mijn aaf eten en ik heb weinig zin om te koken eigenlijkIemand nog tips?
Something's wrong here. Fles 1 van 8 u tot +/- 13 uur en Fles 2 open om 12:30quote:Op dinsdag 2 december 2014 14:56 schreef Qwea het volgende:
[..]
De fysio vroeg me vorige week of ik wel voldoende dronk.. Dus ik ben dat eens. Gaan bijhouden. Nog geen 13u en mijn 1.5e fles spa rood die ik om 08u opentrok was leeg, de 2de is opengemaakt om 12:30 en ik heb al 4 kopjes thee gehad. En ik me maar afvragen waarom ik in godsnaam zo vaak moet zeiken
En die 2de fles is ook bijna leeg
ff je lijstje naar hier gesleept. Waarom als T dat speciaalbiertje Karst? Het is dinsdagquote:Op dinsdag 2 december 2014 14:44 schreef Karstman het volgende:
Ik post wel gewoon lijstjes. Nou heb ik ook geen zone om in te zitten
O: havermout en banaan
T: 1 hapje eigengemaakte speculaastaart van collega geproefd
L: 2 boterham bio ham, karnemelk, rauwkost, rundvleesboullion
T: sinaasappel, komkommer, gekookt ei
D: Ratatouille met krieltjes
T: speciaalbiertje, yoghurt met banaan
Lijstje staat hierboven ookquote:Op dinsdag 2 december 2014 15:01 schreef Qwea het volgende:
[..]
ff je lijstje naar hier gesleept. Waarom als T dat speciaalbiertje Karst? Het is dinsdagKun je die niet beter niet nemen en hem in het weekend nemen? Loze kcal enzo.
Dan alsnog zijn het loze kcal want het voegt niks toequote:Op dinsdag 2 december 2014 15:34 schreef Karstman het volgende:
Daarbij is het de vraag of het helemaal loze kcal zijn. Ik kan enorm genieten van een goed speciaalbier (het wordt in elk geval geen Helderse Jongen) dus dat betekent dat als de gelegenheid zich voor doet dat ik daar wel voor kies, en er tot op zekere hoogte rekening mee houdt in mijn dagplanning. Het worden er dan ook geen 2 of 3 maar hou ik het tegenwoordig bij 1.
In voedingswaarde heb je gelijk, in gevoelswaarde is het dan weer niet loosquote:Op dinsdag 2 december 2014 15:38 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dan alsnog zijn het loze kcal want het voegt niks toe![]()
1 is netjes.
Welk cafe ga je? En als je helderse jongens neemt om daar je kcal aan te verspillen kom ik je slaan
FML en die van jou dus ook.quote:
Dit gaat snel de verkeerde kant op, want jij post dus vanavond een foto van dat bier?quote:Op dinsdag 2 december 2014 15:44 schreef Karstman het volgende:
[..]
In voedingswaarde heb je gelijk, in gevoelswaarde is het dan weer niet loos. Olivier, dus het wordt iets Belgisch, even kijken wat ze aan bokjes ze op de tap hebben, Chouffebok vast maar die was vorig jaar niet lekker...
[b]Jij slaat vast heel hard...aan de andere kant misschien vind ik dat wel lekker
![]()
[/b]
En je hebt geen kratje voor ons meegenomen?quote:Op dinsdag 2 december 2014 15:46 schreef Myraela het volgende:
In Praag heb ik het lekkerste biertje ooit op.Was een limited van een brouwerij die zoveel jaar bestond. Was heilig lekker.
Nee, we hadden wel een fles meegenomen voor op de hotel kamer, maar zelfs daar was die al minder lekker.quote:Op dinsdag 2 december 2014 15:46 schreef Karstman het volgende:
[..]
En je hebt geen kratje voor ons meegenomen?
Jup.quote:
Ja, dat had ik ook al.quote:Op dinsdag 2 december 2014 15:46 schreef CrunchySelf het volgende:
En nu heb ik nog honger ook. Verdomd, waar houdt dit op.
Beloofd?quote:Op dinsdag 2 december 2014 15:48 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Jup.
Ik heb vanavond een vergadering, waarbij het bier normaal gesproken rijkelijk vloeit. Ik zit er over te denken om niet te gaan. Of wel en dan 1 herfstbokje te nemen. Eentje. Echt waar.
Het gaat wel lekker met onsquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |