abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147069303
Welkom in het grote afval topic, hier is iedereen welkom. Of je nou begint met een bmi van 40+ of alleen de vakantie kilo's kwijt wilt.

Of je nou afvalt terwijl je hard sport, of terwijl je op de bank zit te chillen.

Vele wegen leiden naar Rome. Kies de manier die het best bij jou past. En laat mensen die een andere manier kiezen in hun waarde

Zelfs als je al klaar bent met afvallen maar andere tips wilt geven, ondersteunen of gewoon je eigen ervaringen en prestaties wilt delen ben je welkom! O+
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147078337
Weegdag een dag eerder dan normaal, morgenvroeg geen tijd/zin voor.

Resultaat -0,7 kg, totaal nu 19,3 kg. Ik ben nu officieel voorbij de helft van mij einddoel :Y

Qwea, voor in combinatie met KT enzo is dit toch een mooi afvaltempo?
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 28 november 2014 @ 08:16:03 #3
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147078507
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 07:53 schreef CrunchySelf het volgende:
Weegdag een dag eerder dan normaal, morgenvroeg geen tijd/zin voor.

Resultaat -0,7 kg, totaal nu 19,3 kg. Ik ben nu officieel voorbij de helft van mij einddoel :Y

Qwea, voor in combinatie met KT enzo is dit toch een mooi afvaltempo?
Prima tempo :Y ben nog steeds beniewd naar je vet percentage.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_147078525
Hoe lang ben je nu bezig dan? Volgens mij ga je erg lekker.
pi_147078555
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 08:16 schreef Qwea het volgende:

[..]

Prima tempo :Y ben nog steeds beniewd naar je vet percentage.
^O^ Ik moet nog steeds kijken naar die verzekering :') Is er geen andere manier om, gemakkelijk, nauwkeurig te meten?

quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 08:18 schreef Myraela het volgende:
Hoe lang ben je nu bezig dan? Volgens mij ga je erg lekker.
102 dagen :D

Voortgang:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147078561
Supernetjes. Begin wat snel maar dat is normaal, nu heb je een lekker tempo.
pi_147078574
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 08:23 schreef Myraela het volgende:
Supernetjes. Begin wat snel maar dat is normaal, nu heb je een lekker tempo.
Ja. Toen had ik nog het briljante idee om alleen op shakes/salades te leven. Ben toen actief geworden hier (eigenlijk vorig topic), toen mepten mensen dat er snel uit :P
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147078592
Ach, misschien zijn die shakes/salades wel gewoon verstandig geweest. Zo'n lekkere start motiveert je toch om vol te houden.
pi_147078623
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 08:25 schreef Myraela het volgende:
Ach, misschien zijn die shakes/salades wel gewoon verstandig geweest. Zo'n lekkere start motiveert je toch om vol te houden.
Daar kun je wel eens helemaal gelijk in hebben. De eerste week 4,4 kg kwijtraken was een super motivatie :Y

Maar ik heb nu niet het gevoel dat ik op dieet zit ofzo, dat is fijn. Natuurlijk ik eet geen koekjes, geen snoepjes, geen taart, etc etc (1 keer in de drie/vier weken wijkt dit wel eens af). Maar qua hoeveelheden kan ik op een dag me lekker uitleven :Y

Gezonder eten/leven motiveert :D
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 28 november 2014 @ 08:56:13 #10
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147078889
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 08:21 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

^O^ Ik moet nog steeds kijken naar die verzekering :') Is er geen andere manier om, gemakkelijk, nauwkeurig te meten?

[..]

102 dagen :D

Voortgang:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kan een tangetje scoren bij B&F. Maar ik heb echt geen idee hoe nauwkeurig dat is :@ Ik mag me om half 2 melden bij de dietiste. Ik kreeg maandag een hartverzakking :') 77.5 _O- :D Inmiddels 76.9 :+
pi_147078903
Ik vind het ook altijd een fijne motivatie dat er al wat kilo's af zijn. Anders voelt het zo hopeloos aan, nu weet je dat het kan.

Ik ben de eerste kilo van de 3 vakantie kilo's alweer kwijt. O+ Heb wel weer echt zin om door te knallen, al weet ik niet hoe realistisch dat is met Sinterklaas, Kerst en O&N. Sinterklaas heb ik geen enorme moeite mee, dat zal wel meevallen. Maar met kerst kook ik voor beide families het kerstdiner. Dus dan begint de kookstress al ruim van te voren, kook ik sowieso al een uitgebreide diners en moet ik zelf tijdens het koken ook nog eens proeven.

Ik ga gewoon op de porties letten en laat de koolhydraten denk ik gewoon staan.
pi_147078905
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 08:56 schreef Qwea het volgende:

[..]

Je kan een tangetje scoren bij B&F. Maar ik heb echt geen idee hoe nauwkeurig dat is :@ Ik mag me om half 2 melden bij de dietiste. Ik kreeg maandag een hartverzakking :') 77.5 _O- :D Inmiddels 76.9 :+
Net ff gegoogled, op een onderwatertank of xray scan onderzoek na is dat de meest nauwkeurige manier :D. Maar je moet het wel goed uitvoeren :')
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 28 november 2014 @ 08:57:55 #13
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147078910
Wat is je einddoel btw? En zie je qua spieren al wat aan je lichaam?
pi_147078930
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 08:57 schreef Qwea het volgende:
Wat is je einddoel btw? En zie je qua spieren al wat aan je lichaam?

Dat dus. Ik zie niks qua spieren, meeste vet zit op mijn bovenbenen en buik. Buik wordt wel stukken kleiner, bovenbenen ook maar valt minder op (merk het in de kleding).

Volgens mij niet een onrealistisch raar doel ofzo.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 28 november 2014 @ 08:59:54 #15
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147078937
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 08:57 schreef Myraela het volgende:
Ik vind het ook altijd een fijne motivatie dat er al wat kilo's af zijn. Anders voelt het zo hopeloos aan, nu weet je dat het kan.

Ik ben de eerste kilo van de 3 vakantie kilo's alweer kwijt. O+ Heb wel weer echt zin om door te knallen, al weet ik niet hoe realistisch dat is met Sinterklaas, Kerst en O&N. Sinterklaas heb ik geen enorme moeite mee, dat zal wel meevallen. Maar met kerst kook ik voor beide families het kerstdiner. Dus dan begint de kookstress al ruim van te voren, kook ik sowieso al een uitgebreide diners en moet ik zelf tijdens het koken ook nog eens proeven.

Ik sla sinterklaas over dit jaar. De pepernoten boeien me geen moer en de speculaas van laatst was wel te doen maar niet dat ik denk "JAAA MEER". Kerst gaan wij 1ste kerstdag uit eten en 2de kerstdag kook ik zelf.

Ik mag lijen dat ik tegen die tijd weer kan hardlopen anders pleeg ik zelfmoord :P O&N heb ik ook altijd weinig moeite mee. 3 biertjes, een oliebol of 2 en dan is het wel klaar.
  vrijdag 28 november 2014 @ 09:00:43 #16
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147078954
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 08:59 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dat dus. Ik zie niks qua spieren, meeste vet zit op mijn bovenbenen en buik. Buik wordt wel stukken kleiner, bovenbenen ook maar valt minder op (merk het in de kleding).

Volgens mij niet een onrealistisch raar doel ofzo.
Kijk dat van die kleding is fijn :D _O_
pi_147078957
quote:

1/3 van de schade alweer kwijt :D

Feestdagen, ach ik denk dat het wel wat meevalt. De dag zelf niet compleet vergallen door gigantische porties, de dagen eromheen gewoon strak in het schema :) Komt vast goed.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147078973
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:00 schreef Qwea het volgende:

[..]

Kijk dat van die kleding is fijn :D _O_
Yea. Spijkerbroek 46/34, naar nu een 40/34 :)
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147078975
Ik ga voor het eerst Sinterklaas vieren met mijn schoonzus die onwijs lieve kinderen heeft. Heb sinds ik zelf jong was nooit meer een Sinterklaasviering meegemaakt, dus weet niet echt hoe dat er aan toe gaat en wat ik kan verwachten. Maak zelf een toetje, kruidnoten tiramisu.

Maar voor de rest ben ik ook niet zo van het snoep en alles.

O&N wil ik vooral drinken. Het eten kan me gestolen worden. :D

Maar hardlopen is wel een goede. Of gewoon veel gaan lopen überhaupt, dan krijg ik mijn vriend misschien ook nog wel mee. :D
pi_147078995
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 08:59 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik sla sinterklaas over dit jaar. De pepernoten boeien me geen moer en de speculaas van laatst was wel te doen maar niet dat ik denk "JAAA MEER". Kerst gaan wij 1ste kerstdag uit eten en 2de kerstdag kook ik zelf.

Ik mag lijen dat ik tegen die tijd weer kan hardlopen anders pleeg ik zelfmoord :P O&N heb ik ook altijd weinig moeite mee. 3 biertjes, een oliebol of 2 en dan is het wel klaar.
Oliebollen sla ik gewoon compleet over. Wordt daar kotsmisselijk van in combinatie met drank. Dat wordt meer mijn pijnpunt op O&N, ik weet nu al dat ik kachel ga :@. Vrienden, lange avond voorzitten, op stap.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147079004
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:01 schreef Myraela het volgende:
Ik ga voor het eerst Sinterklaas vieren met mijn schoonzus die onwijs lieve kinderen heeft. Heb sinds ik zelf jong was nooit meer een Sinterklaasviering meegemaakt, dus weet niet echt hoe dat er aan toe gaat en wat ik kan verwachten. Maak zelf een toetje, kruidnoten tiramisu.

Maar voor de rest ben ik ook niet zo van het snoep en alles.

O&N wil ik vooral drinken. Het eten kan me gestolen worden. :D

Maar hardlopen is wel een goede. Of gewoon veel gaan lopen überhaupt, dan krijg ik mijn vriend misschien ook nog wel mee. :D
Koop een hond ^O^ Super gezellig in huis, vier keer per dag uitlaten :D
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147079034
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:03 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Koop een hond ^O^ Super gezellig in huis, vier keer per dag uitlaten :D
Ik heb 3 katten. O+ Ik ben geen hondenmeisje.
pi_147079182
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:05 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik heb 3 katten. O+ Ik ben geen hondenmeisje.
Ik andersom, alleen laat ik hem weinig uit. Dan doen andere mensen wel :+
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 28 november 2014 @ 09:56:36 #24
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147079867

Ziet er niet uit, als het maar werkt B-)
pi_147079891
Wat is dat dan? :@
pi_147079900
Kinesio Tape.
Ja doei.
  vrijdag 28 november 2014 @ 10:00:53 #27
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147079945
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:57 schreef Myraela het volgende:
Wat is dat dan? :@
Kinesio tape.

quote:
De achterliggende gedachte hierbij is dat spieren niet alleen invloed hebben op de bewegingen van het lichaam, maar bijvoorbeeld ook de bloedsomloop, het lymfestelsel en de lichaamstemperatuur beïnvloeden. Als de spieren niet goed werken, kan dat dus resulteren in uiteenlopende klachten en symptomen. Wanneer de niet goed functionerende spieren echter ondersteund worden met deze speciale elastische tape, zal dat het zelf herstellend vermogen van het lichaam stimuleren.
quote:
Cure Tape komt qua elasticiteit en gewicht overeen met de menselijke huid. Er wordt dan ook gebruik gemaakt van de elasticiteit van de tape ten opzichte van de elasticiteit van de huid, waardoor de tape een soort liftende werking heeft op de opperhuid. Hierdoor ontstaat een onmiddellijke drukvermindering, waardoor de bloedcirculatie en de lym-
feafvoer weer worden hersteld. De druk op de pijnrecep-
toren neemt af en de ervaren pijn vermindert onmiddellijk. Cure Tape kan meerdere dagen blijven zitten, ook tijdens zwemmen en douchen. Te gebruiken als u last heeft van: rug- en schouderklachten maar ook knie- en kuitklachten, muisarm, tennisarm maar ook hoofdpijn klachten.
Heb het ook voor mijn bicepspezen gehad en heb er tot nu toe (5 weken geleden voor het laatst gehad) geen last meer van. Kijken of dit werkt bij de shinplints.

Die rollen zijn overigens wel pleuris duur :D
pi_147079962
Klinkt wel goed dan, hopelijk werkt het! :)
pi_147080130
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:56 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]

Kleurrijk :D

Kun je dit ook zelf plakken? of moet fysio het altijd doen?

[ Bericht 0% gewijzigd door CrunchySelf op 28-11-2014 10:11:06 (bellen + fok = drama :')) ]
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 28 november 2014 @ 10:15:56 #30
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147080259
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 10:10 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Kleurrijk :D

Kun je dit ook zelf plakken? of moet fysio het altijd doen?
Nope. Moet fysio doen. Nou ja ik zou het onderhand zelf wel kunnen.. maar ik laat het altijd doen eigenlijk.
pi_147080834
Mijn lijstje voor vandaag:

O: All bran met magere melk
L: Grote salade met tonijn, krieltjes, gekookt ei en een yoghurt dressing
T: Boterham met gebakken champignons
D: Zelfgemaakte kippensoep

Beetje een soep-week zo. :') Maar ik had ruimte nodig voor de erwtensoep in de vriezer en dus moest de hele kip eruit. Niet erg logisch, want nu houd ik waarschijnlijk weer kippensoep over die ook de vriezer in moet. :')
pi_147081068
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:56 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]

Mooi roze is niet lelijk ;)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_147081084
Lijstje:
O: 2 boterham appelstroop en OA35+, sinaasappel
T: 2 mandarijn
L: Lunch buiten de deur
T: appel, banaan, mandarijnen
D: spruitjes en een stukje vlees, moet ik nog kopen
T: ga spelletjes spelen bij vrienden daar hoort een biertje bij en wat nootjes ofzo, gelukkig is het bijna een half uur fietsen enkele reis dus dat komt wel goed :)
Whiskyplankje
pi_147081167
Trouwens, hadden we het laatst niet hier over en zou iemand (ik noem geen namen) niet een eigen onderzoeksrapport uitbrengen? :o
Whiskyplankje
pi_147081217
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 10:15 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nope. Moet fysio doen. Nou ja ik zou het onderhand zelf wel kunnen.. maar ik laat het altijd doen eigenlijk.
Oke :Y

quote:
2s.gif Op vrijdag 28 november 2014 10:52 schreef Karstman het volgende:
Trouwens, hadden we het laatst niet hier over en zou iemand (ik noem geen namen) niet een eigen onderzoeksrapport uitbrengen? :o
Twee personen zelfs :Y
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147081474
Lijstje van gisteren volgens mij niet gepost:
O: 3 volkoren, 1 met jam, 2 met kaas;
T: Hap ei, niet te vreten. Dus toen maar overgeslagen;
L: Half stokbroodje wit, 3 plakken ham, 1 gekookt ei, komkommer (tankstation);
T: Niks.
D: zelf gemaakte pizza dus.

Niet het meest beste lijstje, voornamelijk wat te weinig.

Lijstje van vandaag:
O: 3 volkoren, 1 met jam, 2 met kaas;
T: mandarijntjes (2 kleine), handje nootjes
L: 2 stuk brood met jam, 2 stuk brood met kaas;
T: banaan, handje nootjes
D: opgebakken krieltjes + kipfilet + een of andere potgroente :Y
S: 60 min squashen
T: Banaan, geen whey ivm geen KT.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 28 november 2014 @ 11:26:41 #37
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_147082103
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 14:36 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Eet als tussendoortje ergens wat met eiwitten. Bijvoorbeeld een gekookt eitje, geeft goede vulling :Y
Ga ik inderdaad proberen :)

quote:
Ik ben nu 27 dagen bezig en vooralsnog al 4 kg aangekomen :’)

In die 27 dagen sport ik ongeveer 2,5 keer per week (daarvoor niets), let veel meer op een gezonder eetpatroon/ritme dan voorheen en snoep ik helemaal niets meer.... zucht....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 28 november 2014 @ 11:29:27 #38
65960 sanger
pi_147082170
Lijstje voor vandaag:

O: twee br. boterham met nutella
L: bruin pistolet kipfilet
T: mandarijn
D: andijvie, gekookte aardappelen met bal gehakt
T: weet nog niet, eens kijken wat er te krijgen is op de boot naar Engeland :)

Avondeten is bij mams thuis. Dus denk dat het hoh gehakt is wat gebruikt wordt. Vanavond op de boot naar Engeland waar ik morgen een dagje London ga doen met vrouwlief. Nog geen idee wat ik voor tussendoortje kan scoren op de boot (vast wel iets van yoghurt/kwark) en morgen zal het uit eten worden.
pi_147082263
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:26 schreef sanger het volgende:

In die 27 dagen sport ik ongeveer 2,5 keer per week (daarvoor niets), let veel meer op een gezonder eetpatroon/ritme dan voorheen en snoep ik helemaal niets meer.... zucht....
Wat sport je? Krachttraining? Merk je wel iets in je kleren of dat ook niet? Lijkt me wel erg storend dat je nog geen resultaat ziet.
  vrijdag 28 november 2014 @ 11:36:08 #40
65960 sanger
pi_147082373
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:32 schreef Myraela het volgende:

[..]

Wat sport je? Krachttraining? Merk je wel iets in je kleren of dat ook niet?
Meestal doe ik in 1 spiergroep 3 setjes van 12 aan krachttraining. Ca. 20 minuten krachttraining. Daarna doe ik 40-70 minuten cardio, varierend van fietsen, steppen, hardlopen (als dat gaat met kuiten). Ik ben ongeveer 2x zoveel bezig met cardio als met kracht in ieder geval.

quote:
Lijkt me wel erg storend dat je nog geen resultaat ziet.
Dat is het ook :Y Goede nieuws is dat ik nu al 4 dagen op exact hetzelfde gewicht zit. Neemt dus niet verder toe lijkt het.
  vrijdag 28 november 2014 @ 11:36:38 #41
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147082387
  vrijdag 28 november 2014 @ 11:38:24 #42
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147082427
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:26 schreef sanger het volgende:

[..]

Ga ik inderdaad proberen :)

[..]

Nogmaals : Dan klopt er iets niet in je eetpatroon. Maar ik krijg ook niet het idee dat je dat echt wil veranderen.Want als ik zie dat je je O met nutella doet, terwijl dat gewoon NIET handig is als je wilt afvallen, tjah. En je kan die bal gehakt ook door de helft delen.
pi_147082454
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:36 schreef sanger het volgende:

[..]

Meestal doe ik in 1 spiergroep 3 setjes van 12 aan krachttraining. Ca. 20 minuten krachttraining. Daarna doe ik 40-70 minuten cardio, varierend van fietsen, steppen, hardlopen (als dat gaat met kuiten). Ik ben ongeveer 2x zoveel bezig met cardio als met kracht in ieder geval.

[..]

Dat is het ook :Y Goede nieuws is dat ik nu al 4 dagen op exact hetzelfde gewicht zit. Neemt dus niet verder toe lijkt het.
Dat is geen hoeveelheid krachttraining die zou verklaren dat het gewicht door de sport komt, helaas. Dan zul je toch echt meer aanpassingen in je eetgewoontes moeten maken.
  vrijdag 28 november 2014 @ 11:40:35 #44
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147082479
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:36 schreef sanger het volgende:

[..]

Waarom doe je 40 tot 70 min cardio en maar 20 kracht. En waarom doe je 3 sets van 12. Gaat erom dat je hoger in je gewicht zit met evt lagere reps. Als die spieren maar een opflikker krijgen.
pi_147082796
Gewoon uit nieuwsgierigheid, Sanger. Heb je zelf enig idee waar het fout is gegaan? Bedoel, schommelen doen we allemaal wel eens. Maar 4 kilo aankomen wanneer je begint met afvallen is toch wel erg apart.

Ik ben nu 3 kilo aangekomen in een week, maar dan heb ik ook echt lopen vreten en bier lopen drinken als een malle. Ook weet ik dat het kilo's zijn die er zo weer af zijn. Gewoon vocht etc dat je vast houd door slecht eetgedrag.

Maar je kwam voor je begon met afvallen ook geen 4 kilo per maand aan, tenminste, dat lijkt mij. Dan moet het toch ergens fout gaan?
  vrijdag 28 november 2014 @ 11:54:47 #46
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147082893
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:51 schreef Myraela het volgende:
Gewoon uit nieuwsgierigheid, Sanger. Heb je zelf enig idee waar het fout is gegaan? Bedoel, schommelen doen we allemaal wel eens. Maar 4 kilo aankomen wanneer je begint met afvallen is toch wel erg apart.

Ik ben nu 3 kilo aangekomen in een week, maar dan heb ik ook echt lopen vreten en bier lopen drinken als een malle. Ook weet ik dat het kilo's zijn die er zo weer af zijn. Gewoon vocht etc dat je vast houd door slecht eetgedrag.

Maar je kwam voor je begon met afvallen ook geen 4 kilo per maand aan, tenminste, dat lijkt mij. Dan moet het toch ergens fout gaan?
Ik ben 2.5 kilo ongeveer aangekomen in 2 weken :D Ik kan enkel bedenken dat dat spiermassa is en vocht. Maar goed, misschien doe ik wat fout daar is de dietiste straks voor :P Maar net wat jij zegt, 4 kilo aankomen doe je niet zomaar. Zeker niet als je begint met afvallen en sporten.
pi_147083630
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:29 schreef sanger het volgende:
Lijstje voor vandaag:

O: twee br. boterham met nutella
L: bruin pistolet kipfilet
T: mandarijn
D: andijvie, gekookte aardappelen met bal gehakt
T: weet nog niet, eens kijken wat er te krijgen is op de boot naar Engeland :)

Avondeten is bij mams thuis. Dus denk dat het hoh gehakt is wat gebruikt wordt. Vanavond op de boot naar Engeland waar ik morgen een dagje London ga doen met vrouwlief. Nog geen idee wat ik voor tussendoortje kan scoren op de boot (vast wel iets van yoghurt/kwark) en morgen zal het uit eten worden.
Het is zwaar frustrerend als het niet wil lukken. Maar ergens gaat het hier in de grondslag mis.

Bijv. jouw lijstje, de nutella is niet handig. Vervang dat door magere belegsoorten (kaas, jam, kipfilet, ei (1 ei over twee stukjes is 35 kcal p stuk)), zn pistoletje als L is ook niet handig. Qua kcal is deze veels te hoog, volgens mij kun je daar 2 of zelfs wel 3 stukken brood voor eten (incl beleg) geeft veel meer vulling.

Je hebt te weinig T, een mandarijn is daar niet genoeg in.

Qua avondeten moet ik zeggen dat ik daar meer op kan letten, maar als je niet te gek doet (qua porties of bijv frituur) valt dat over het algemeen wel mee. Veel groenten (weinig kcal, veel vulling en gezond) en gematigd met vlees/aardappelen enz.

Lukt het met betere lijstjes nog niet. Zoek dan eens de hulp van een diëtist/huisarts/sportcoach :Y

Qua sport zou ik de KT ook verhogen. KT wordt echt onderschat als kcal verbrander, hier gaat best wel wat doorheen bij een gem. oefening. Alleen is de intensiteit wel belangrijk, als deze te laag is gaat het effect wat verloren.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 28 november 2014 @ 12:25:36 #48
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147083687
Plus vergeet niet, spieren verbranden meer kcal als vet. Doe hoe hoger je spiermassa hoe hoger je BMR!
pi_147083692
Lunchtijd. -O- is uitgedroogd, gister al gemaakt. Ontbreekt een beter alternatief dus ik ben flink aan het doorhappen.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147083709
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:25 schreef Qwea het volgende:
Plus vergeet niet, spieren verbranden meer kcal als vet. Doe hoe hoger je spiermassa hoe hoger je BMR!
:Y Lekker naar de Mac omdat je BMR toch hooggenoeg is :Y
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')