SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer foto's!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weersvoorspelling 1e kerstdag 2014![]()
![]()
quote:Op donderdag 27 november 2014 16:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Nou ik heb dus een week of wat terug mn velgen in de prak gereden en nieuwe wielen gekocht. Nu zaten er nog mooie ultegra naven in de oude wielen, zonde om weg te gooien natuurlijk.
Het lijkt me wel leuk om als winterproject zelf nieuwe wielen te spaken. Is dit een beetje te doen met veel tijd en geduld en 1.5 linkerhand?![]()
Iers?quote:Op donderdag 27 november 2014 16:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer? Komt je Ierse fetisj hier naar boven![]()
Een rokje.... voor kaas![]()
![]()
Ga je wel zo'n richtgeval nodig hebben geloof ik, zo'n standaard. En volgens mij staan er op youtube wel genoeg tutorials. Mij lijkt het lastigste de juiste spaakspanning enzo...quote:![]()
Jep, maar dat waren de kosten niet. 25 euro voor het richtgeval.quote:Op donderdag 27 november 2014 16:07 schreef muzas het volgende:
[..]
Ga je wel zo'n richtgeval nodig hebben geloof ik, zo'n standaard. En volgens mij staan er op youtube wel genoeg tutorials. Mij lijkt het lastigste de juiste spaakspanning enzo...![]()
Het is gewoon heel simpel kaas, alles wat ik niet heb of van een ander merk is kut.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Wil je platte of halfhoge?quote:Op donderdag 27 november 2014 16:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wat voor velgen zou jij doen? Wil er een winter/kasseienset van maken.![]()
Di2 voorderrie is er niet voor triplesquote:Op donderdag 27 november 2014 15:40 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Shimano heeft ook gewoon Di2 11 speed triples hoor...Checkquote:Op donderdag 27 november 2014 15:51 schreef Patroon het volgende:
Oja je kan ook gewoon een 800 en 500 kopen, dan heb je voor alle omstandigheden een goede. Grijp je ooit mis
500 is erg prettig gewoon druktoetsjes en lekker klein.
800 is weer handig voor als je navigatie nodig hebt, maar touchscreen is werkt net wat minder prettig dan gewoon knopjes.
[ Bericht 0% gewijzigd door ddx op 27-11-2014 16:37:01 ]![]()
Ik vind de bediening van de 500 juist minder makkelijk werken dan de 800. Maar de 500 is mooi compact om mee te koersen en in het donker kan je de schermverlichting op lage stand aan laten (kan volgens mij bij 800 ook, maar dat is gelijk veel meer licht).
Werkelijke reden dat 'wij' 2 hebben is dat mijn vriendin dan de 500 kan gebruiken en ik er me kan koersen.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
wat moet je er aan uitgeven knut? weing of veel?quote:Op donderdag 27 november 2014 16:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dan platte. Lekker flandrien.![]()
Is vooral dat als het regent je bij de 500 gewoon ff makkelijk scherm schoonveegt terwijl je bij de 800 dan meteen actie op scherm hebt.![]()
Niet teveel. Mag allemaal best wat zwaarder zijn, maar dus wel nog recht na een dagje kasseien en niet total loss na een winter door forenzen.quote:Op donderdag 27 november 2014 16:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
wat moet je er aan uitgeven knut? weing of veel?![]()
Tja, echt een bomproef jant is natuurlijk rigida dp18 niet helemaal plat, maar wel sterk. 25/30mm ofzo.quote:Op donderdag 27 november 2014 16:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Niet teveel. Mag allemaal best wat zwaarder zijn, maar dus wel nog recht na een dagje kasseien en niet total loss na een winter door forenzen.
Wil je platte kan je es kijken naar mavics misschien.
open sport: 22.- per velg
open pro: 42.- " "
cxp22: 20.- " "![]()
Vreemd. Dan vraag ik me af waarom dat die wel gewoon te koop is...quote:Op donderdag 27 november 2014 16:29 schreef ddx het volgende:
[..]
Di2 voorderrie is er niet voor triples
[..]
Check
800 is weer handig voor als je navigatie nodig hebt, maar touchscreen is werkt net wat minder prettig dan gewoon knopjes.
http://www.chainreactionc(...)oupset/rp-prod127994
Goed, het is wel een MTB groep, maar hij bestaat gewoon wel. Shimano heeft gewoon de keuze gemaakt om geen Di2 triple groep voor Race uit te brengen.
[ Bericht 8% gewijzigd door RealBizkit666 op 27-11-2014 16:57:52 ]![]()
Lijkt me dat je ook goed in de gaten moet houden hoeveel spaken er in die naaf kunnen en een velg nemen met evenveel gaten?![]()
quote:Op donderdag 27 november 2014 17:00 schreef muzas het volgende:
Lijkt me dat je ook goed in de gaten moet houden hoeveel spaken er in die naaf kunnen en een velg nemen met evenveel gaten?![]()
![]()
Ja goeie! Cyclinggirl moet er ook om denken dat ze wel een linker en rechter hardloopschoen neemt.quote:Op donderdag 27 november 2014 17:00 schreef muzas het volgende:
Lijkt me dat je ook goed in de gaten moet houden hoeveel spaken er in die naaf kunnen en een velg nemen met evenveel gaten?Maar ik kan 't mis hebben...![]()
cnc heeft wel wat liggen aan mavic janten knut
http://www.cnc-bike.de/pr(...)316&products_id=2064
ook dt revolution voor 0.65 per stuk.
http://www.cnc-bike.de/pr(...)316&products_id=2064![]()
Deze vergelijking is bijna net zo dom als de vraag.quote:Op donderdag 27 november 2014 17:08 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja goeie! Cyclinggirl moet er ook om denken dat ze wel een linker en rechter hardloopschoen neemt.
zit er uberhaupt verschil in gaten in naven? Of kun je een 16-gaats velg gewoon om een naaf met 36 gaten vlechten?![]()
Ja 't aantal gaatjes in de velg moet overeenstemmen met het aantal gaatjes in de naaf. Je moet ook adhv het spaakpatroon de spaaklengte berekenen, kan je via een online tool uitrekenen.![]()
quote:Op donderdag 27 november 2014 17:13 schreef muzas het volgende:
[..]
Deze vergelijking is bijna net zo dom als de vraag.
zit er uberhaupt verschil in gaten in naven? Of kun je een 16-gaats velg gewoon om een naaf met 36 gaten vlechten?![]()
Waarom is die vergelijking nou zo dom? Zo vanzelfsprekend een linker en rechter schoen nodig hebt, zo vanzelfsprekend heb je een velg nodig met hetzelfde aantal gaatjes als je naaf. En uiteraard heb je daar verschillen in, anders had je ook geen verschil in aantal spaken per wielset.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Je kan volgens mij wel gaten in de naaf overslaan ja.quote:Op donderdag 27 november 2014 17:13 schreef muzas het volgende:
[..]
Deze vergelijking is bijna net zo dom als de vraag.
Nee.quote:Op donderdag 27 november 2014 17:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je kan volgens mij wel gaten in de naaf overslaan ja.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Nou blijkbaar dus niet.quote:Op donderdag 27 november 2014 17:15 schreef Patroon het volgende:
zo vanzelfsprekend heb je een velg nodig met hetzelfde aantal gaatjes als je naaf.![]()
Theoretisch wel maar das geen pan natuurlijk. Vraag me af of je daar een goed wiel mee maakt ook.quote:Op donderdag 27 november 2014 17:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je kan volgens mij wel gaten in de naaf overslaan ja.![]()
Dat jij het niet weet, zegt doet niks af aan de vanzelfsprekendheid. Als je zoiets niet weet, moet je ook geen wiel willen gaan bouwen.
Zo'n wiel krijg je nooit goed stijf. Tijd terug vroeg ik aan een bekende wielbouwer of het mogelijk is om met Fulcrum naven een wiel te bouwen, toen zei hij dat dat alleen kon met fulcrum velgen, omdaat je anders gaten overhoudt, wat niet kan.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
naja gewoon doen danquote:Op donderdag 27 november 2014 17:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Volgens wielenguru brown wel
http://sheldonbrown.com/mismatch/
Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ik zeg toch niet dat ik het ga doen, ik zeg dat het kan.quote:
Wat loop je weer uit de hoogte te doen jochie.![]()
Bedankt Kaasquote:Op donderdag 27 november 2014 17:19 schreef kaasplankje het volgende:
fout linkje gepost net
http://www.cnc-bike.de/index.php?cPath=39_187_882
Zat zelf aan die open pros te denken. Die vind ik ook wel mooi.![]()
Dit is echt dom gelul van de bovenste plank patroon. 'Vanzelfsprekendheid' is geen boek waar alles in staat wat iedereen maar hoort te weten. Stukje referentiekader enzo. wat voor jou vanzelfsprekend is hoeft voor een ander niet zo te zijn, en andersom. Jij maakt het er wel iets heel autistisch van.quote:Op donderdag 27 november 2014 17:17 schreef Patroon het volgende:
Dat jij het niet weet, zegt doet niks af aan de vanzelfsprekendheid. Als je zoiets niet weet, moet je ook geen wiel willen gaan bouwen.
En daarbuiten als je zoiets dus niet weet, moet je het dus opzoeken/onderzoeken/vragen alvorens een wiel te gaan bouwen, ipv maar opgeven.
Ik kijk uit naar je reactie gezien je, gelijk of ongelijk, immer het laatste woord wil hebben![]()
Hahaha, oke ik reageerde wat enthousiast
[ Bericht 30% gewijzigd door Patroon op 27-11-2014 17:33:30 ]Maar ik kan 't mis hebben...![]()
PATROON WIST VORIGE WEEK NIET DAT STAGES PAS SINDS 2014 SPONSOR IS VAN SKY, WAT DOET DIE MONGOOL MET EEN POWERMETER DAN![]()
Ok geen beef meerquote:Op donderdag 27 november 2014 17:21 schreef Patroon het volgende:
Hahaha, oke ik reageerde wat enthousiastKoorts is een raar ding
![]()
Mavic open pro is een goede velg, ik reed daar vroeger de marmot mee. En je moet er DT revolution spaken in zetten. Die zijn dun, licht en sterk.quote:Op donderdag 27 november 2014 17:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Bedankt Kaas
Zat zelf aan die open pros te denken. Die vind ik ook wel mooi.![]()
Eentje overkopen om zelf te proberen?quote:Op donderdag 27 november 2014 16:08 schreef kaasplankje het volgende:
is een mio volleges gulder een kutding? zo ja wrom dan?![]()
![]()
Nee jij hebt een spatwaterdicht toestel onder de kraan afgespoeld. Dat heb je zelf verteld. Ik geef je er een tientje voor en niks meer.quote:Op donderdag 27 november 2014 17:33 schreef Andyy het volgende:
[..]
Eentje overkopen om zelf te proberen?![]()
ham vraag voor Knut , hoeveel gaats naafjes heb je ?
als kleiner dan 32 gaats dan niet proberen om daar bombproof wieltjes van te vlechten.
verder.
een goed wiel vlechten valt of staat bij hoe goed je kunt bepalen wat de spaakspanning is.
maar zonder dat alles , het kan een leuke oefening zijn om toch gewoon wieltjes te vlechten.
dus als je er geen vermogen aan uit geeft en niet te hoge verwachtingen hebt. zou ik zeggen doen.
wel goed opletten bij het achterwiel, juiste spaaklengtes kiezen, de spaken aan de kant van de body (rechts) zijn korter dan aan de linker kant.
dus niet doe mij maar een bosje spaken en we zien welIk schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter![]()
705: best of both worlds.quote:Op donderdag 27 november 2014 16:29 schreef ddx het volgende:
[..]
Di2 voorderrie is er niet voor triples
[..]
Check
800 is weer handig voor als je navigatie nodig hebt, maar touchscreen is werkt net wat minder prettig dan gewoon knopjes.![]()
705=ouwe 800Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Hij is IPX7 volgens Mio = halfuur in 1 meter diep waterquote:Op donderdag 27 november 2014 17:35 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee jij hebt een spatwaterdicht toestel onder de kraan afgespoeld. Dat heb je zelf verteld. Ik geef je er een tientje voor en niks meer.![]()
Wat
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Nou 30.- dan en geen cent meer.quote:Op donderdag 27 november 2014 18:54 schreef Andyy het volgende:
[..]
Hij is IPX7 volgens Mio = halfuur in 1 meter diep water![]()
Volgens mij ist wel verbeterd. Laatste jaar geen klachten gehad. Nu ook overal te koop met kortings.quote:Op donderdag 27 november 2014 16:08 schreef kaasplankje het volgende:
is een mio volleges gulder een kutding? zo ja wrom dan?![]()
Vandaag ff naar m'n ouders gefietst om de verjaardag van m'n pa te vieren. De hele ochtend op een beroerde bureaustoel gezeten. Vond m'n rug niet fijn en een volle rugtas achterop hielp ook niet mee. Heb maar lekker rustig aan gedaan want ik had m'n lamp bij me.
Heerlijk om in de middle of nowhere te fietsen. Had nog een rat of muis en een haas voor de wielen.![]()
Ja fietsen in het donker is echt rustgevend. Laatst fietste ik ff met losse handen. Schiet er zo een muskesrat voor mijn wielen langs. Lag ik bijna
Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Das wel nadeel van een felle lamp he? Je ziet echt niks naast de bundel. Dus als een beest ineens van opzij de weg oversteekt schrik je je het rambam.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:33 schreef Patroon het volgende:
Ja fietsen in het donker is echt rustgevend. Laatst fietste ik ff met losse handen. Schiet er zo een muskesrat voor mijn wielen langs. Lag ik bijnaMijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
Oftewel, echt rustgevendquote:Op donderdag 27 november 2014 22:57 schreef Gripper het volgende:
[..]
Das wel nadeel van een felle lamp he? Je ziet echt niks naast de bundel. Dus als een beest ineens van opzij de weg oversteekt schrik je je het rambam.![]()
.![]()
32 spaaks ultegra. Al schoongemaakt en zien er echt nog mooi uit, hebben toch al 10k gelopen.quote:Op donderdag 27 november 2014 18:03 schreef dop het volgende:
ham vraag voor Knut , hoeveel gaats naafjes heb je ?
als kleiner dan 32 gaats dan niet proberen om daar bombproof wieltjes van te vlechten.
verder.
een goed wiel vlechten valt of staat bij hoe goed je kunt bepalen wat de spaakspanning is.
maar zonder dat alles , het kan een leuke oefening zijn om toch gewoon wieltjes te vlechten.
dus als je er geen vermogen aan uit geeft en niet te hoge verwachtingen hebt. zou ik zeggen doen.
wel goed opletten bij het achterwiel, juiste spaaklengtes kiezen, de spaken aan de kant van de body (rechts) zijn korter dan aan de linker kant.
dus niet doe mij maar een bosje spaken en we zien welIs er veel verschil met de mavics?quote:![]()
Heb speling op mijn voorwiel, FM geeft aan dat hij een onderdeel niet kan bestellen omdat het geen Shimano wiel is. Nu moet ik dus een nieuw voorwiel, maar moet dan zeker ook een nieuw achterwiel als set?
Iemand nog een goedkope oplossing voor dit?![]()
![]()
Wat voor voorwiel heb je, en welk onderdeel is het?quote:Op vrijdag 28 november 2014 09:05 schreef Leonos het volgende:
Heb speling op mijn voorwiel, FM geeft aan dat hij een onderdeel niet kan bestellen omdat het geen Shimano wiel is. Nu moet ik dus een nieuw voorwiel, maar moet dan zeker ook een nieuw achterwiel als set?
Iemand nog een goedkope oplossing voor dit?
Een los voorwiel kan altijd, maar wat ik bij die zonda's zag was dat een voorwiel los ~175 was, een achterwiel los 200 en een set 300 euro. Toen ben ik voor een set gegaan.
Ik zou niet zien waarom je niet met twee verschillende wielen kan rijden. Ik zou alleen wel een beetje hetzelfde kaliber wiel kopen. Ik denk niet dat het heel fijn fietst met (bijvoorbeeld) een slap zwabberwiel achter, en een superstrakke 80mm wiel voorOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Volgens mij is het een lager, welk voorwiel moet ik even kijken, staat nu bij de FM.quote:Op vrijdag 28 november 2014 09:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat voor voorwiel heb je, en welk onderdeel is het?
Een los voorwiel kan altijd, maar wat ik bij die zonda's zag was dat een voorwiel los ~175 was, een achterwiel los 200 en een set 300 euro. Toen ben ik voor een set gegaan.
Ik zou niet zien waarom je niet met twee verschillende wielen kan rijden. Ik zou alleen wel een beetje hetzelfde kaliber wiel kopen. Ik denk niet dat het heel fijn fietst met (bijvoorbeeld) een slap zwabberwiel achter, en een superstrakke 80mm wiel voor
Maar die fiets was maar 400, om dan weer wielen van 300 te gaan kopen, ook weer zo wat![]()
![]()
Was maar een voorbeeld hoorquote:Op vrijdag 28 november 2014 09:08 schreef Leonos het volgende:
[..]
Volgens mij is het een lager, welk voorwiel moet ik even kijken, staat nu bij de FM.
Maar die fiets was maar 400, om dan weer wielen van 300 te gaan kopen, ook weer zo watDie set die ik heb is inderdaad vrij duur. Je kan ook even marktplaats afzoeken.
Lagers zijn volgens mij gewoon goed te verkrijgen. Je kan er bijvoorbeeld een lager van SKF inzetten. En als SKF het lager niet heeft, dan bestaat het niet
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Volgens mij probeert die FM ook gewoon te verkopen, kijk nog wel even als ik hem terug heb.quote:Op vrijdag 28 november 2014 09:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Was maar een voorbeeld hoorDie set die ik heb is inderdaad vrij duur. Je kan ook even marktplaats afzoeken.
Lagers zijn volgens mij gewoon goed te verkrijgen. Je kan er bijvoorbeeld een lager van SKF inzetten. En als SKF het lager niet heeft, dan bestaat het niet
Thanks!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |