Ik heb bij haar heel lang het idee gehad dat het een man was. Was best even schrikken toen ik Nina voor het eerst op beeld zagquote:Op donderdag 27 november 2014 22:42 schreef Moody het volgende:
Dit nummer staat op plek 461. Onder o.a. 8 Borsato covers. Dat is toch op zijn minst schandalig.
Dit is een top-5 nummer.
En nu iets zeggen over de kwaliteit van het nummerquote:Op donderdag 27 november 2014 22:51 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Ik heb bij haar heel lang het idee gehad dat het een man was. Was best even schrikken toen ik Nina voor het eerst op beeld zag
Nou, nou, nou...quote:Op donderdag 27 november 2014 22:54 schreef Moody het volgende:
[..]
En nu iets zeggen over de kwaliteit van het nummer
Dit is toch minstens top-10 materiaal. Echte emotie.
Best erg dat ik dit soort nummer moet aanprijzen, terwijl ze wereldwijd omarmd worden. Nederland loopt qua muziekbesef vreselijk achter.
Ik chargeer zoals gewoonlijkquote:Op donderdag 27 november 2014 22:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nou, nou, nou...
Ik denk dat best veel mensen dit een mooi nummer vinden, maar niet voor in hun Top 15.
Je kan gewoon niet tienduizenden songs in een Top 2000 proppen.
Geweldig nummer.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:42 schreef Moody het volgende:
Dit nummer staat op plek 461. Onder o.a. 8 Borsato covers. Dat is toch op zijn minst schandalig.
Dit is een top-5 nummer.
Dan is You'll Never Walk Alone ook een cover. Veel klassiekers zijn voor musicals geschreven. Ik zie het dit in deze uitvoering wel als een Nina Simone nummer.quote:
Het gaat 'mis' met het referentiekader dat mensen hebben.quote:Op donderdag 27 november 2014 23:03 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik chargeer zoals gewoonlijk
In real life: Een nummer als dit krijg een paar honderd minder stemmen als bijv. een vreselijke simpele Italiaanse cover van Marco Borsato zoals Margherita. Waar gaat het dan mis?
Stem dan op deze en haal je gram:
Zat via mobirl in de trein, kreeg maar de helft mee.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:54 schreef Moody het volgende:
[..]
En nu iets zeggen over de kwaliteit van het nummer
Dit is toch minstens top-10 materiaal. Echte emotie.
Best erg dat dit soort nummers aangeprezen dienen te worden, terwijl ze wereldwijd omarmd worden. Nederland loopt qua muziekbesef vreselijk achter.
Neh, 461 is best aardigquote:Op donderdag 27 november 2014 22:42 schreef Moody het volgende:
Dit is een top-5 nummer.
Omdat je nooit alle nummers met echte emotie in een top10 krijgt, krijg je een top500quote:
Nee.quote:Op donderdag 27 november 2014 23:16 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je nu weer chargeert...
En dat terwijl ze die single op 16 toeren afspelen om het typische stemgeluid van Nina zo goed mogelijk uit te laten komen...quote:Op donderdag 27 november 2014 23:19 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
De singleversie van Ain't Got No duurt nog geen 2,5 minuut. Da's natuurlijk veel te kort voor de top 10
Wat jij propageert past niet in een Top 10, wat Frits ook aangeeft.quote:Op donderdag 27 november 2014 23:20 schreef Moody het volgende:
[..]
Nee.
"Dat past nooit in een top-10".
Wat past wel in een top-10 dan? Wat is de smaak van het land? Bohemian Rhapsody, Stairways to Heaven, Boudewijn de Groot e.d.
Als je zo denkt, gaat zelfs Matthijs van Nieuwkerk zich vervelen over 10 jaar. Laat staan dat Leo Blokhuis er nog lol aan heeft.
Je hebt mijn bericht verkeerd gelezen. Ik bedoelde dat je nooit een top10 kan maken met alle goede nummers die er zijn. Zijn er veel meer dan 10quote:Op donderdag 27 november 2014 23:20 schreef Moody het volgende:
[..]
Nee.
"Dat past nooit in een top-10".
Wat past wel in een top-10 dan? Wat is de smaak van het land? Bohemian Rhapsody, Stairways to Heaven, Boudewijn de Groot e.d.
Als je zo denkt, gaat zelfs Matthijs van Nieuwkerk zich vervelen over 10 jaar. Laat staan dat Leo Blokhuis er nog lol aan heeft.
Ik heb de hoop opgegeven dat het een "kwalitatief" goede lijst wordt, maar laten we aub nog enige zelfreflectie behouden en onszelf aansprakelijk houden van de zeer matige muziekkeus in dit land. Het ligt allemaal zo voor de hand en is zo afhankelijk van hits en singles van voornamelijk het verleden.
Zelfs Blokhuis weet of durft de beste muziek niet te noemen. Hij wordt ook tegengehouden door het feit dat hij prime time op beeld is.quote:Op donderdag 27 november 2014 23:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wat jij propageert past niet in een Top 10, wat Frits ook aangeeft.
Take it or leave it, je gaat het niet veranderen...
En Matthijs weet al helemaal niets van muziek, die heeft een oortje in en wordt gesoufleerd door Leo Blokhuis. En dan nog maakt 'ie blunders...
De absolute definitie voor 'beste muziek' bestaat niet.quote:Op donderdag 27 november 2014 23:27 schreef Moody het volgende:
[..]
Zelfs Blokhuis weet of durft de beste muziek niet te noemen. Hij wordt ook tegengehouden door het feit dat hij prime time op beeld is.
Hij kan toch wel zijn favorieten noemen? En dan 80% van de mensen in Nederland maar laten fronzen.quote:Op donderdag 27 november 2014 23:29 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De absolute definitie voor 'beste muziek' bestaat niet.
Dus nee, ook Leo zal die niet benoemen...
Ligt denk ook aan de 'muziekwet' van de Top2000. Als ik muziek zou kunnen invullen uit alle genres, dan heb ik ineens een stemlijst met filmscores en klassieke muziek, vooral Bach. Dat is niet de insteek van de Top2000.quote:Op donderdag 27 november 2014 23:33 schreef Moody het volgende:
[..]
Hij kan toch wel zijn favorieten noemen? En dan 80% van de mensen in Nederland maar laten fronzen.
Kan me namelijk niet voorstellen dat zijn favoriete artiesten allemaal netjes binnen de top-2000 van Radio 2 passen. Ik heb nog nooit een naam gehoord die ik niet ken. En ik ben slechts 32. Het is allemaal vreselijk braafjes, dat wil ik zeggen.
Ook dat ondersteun ik.quote:Op donderdag 27 november 2014 23:34 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Ligt denk ook aan de 'muziekwet' van de Top2000. Als ik muziek zou kunnen invullen uit alle genres, dan heb ik ineens een stemlijst met filmscores en klassieke muziek, vooral Bach. Dat is niet de insteek van de Top2000.
Een onbekend nummer wordt niet direct een klassieker, erg lastig zelfs. Veel klassiekers moeten rijpen en blijven langzaam over uit een generatie waarvan de rest verdwijnt. Een hele enkele keer erken je er wel een (Hurt van Cash). Dat sommige nummers gepusht worden en hoog in de lijst staan zeg wat dat betreft weinig (ik noem een Coldplay)quote:Op donderdag 27 november 2014 23:37 schreef Moody het volgende:
[..]
Ook dat ondersteun ik.
Maar hoe fijn zou het zijn dat er opeens 100-200 nummers instaan die het gros van de mensen niet kennen, maar wel direct omarmen als "klassiekers". Het kost tijd en moeite en is waarschijnlijk niet mogelijk, maar het zou de Nederlandse lijst wel een stuk interessanter maken voor de muziek-addict en en gelijk kunnen trekken met o.a. België en Duitsland.
Precies, dus enkel de grote hits, daar kan ik mee leven.quote:Op donderdag 27 november 2014 23:40 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Een onbekend nummer wordt niet direct een klassieker, erg lastig zelfs. Veel klassiekers moeten rijpen en blijven langzaam over uit een generatie waarvan de rest verdwijnt. Een hele enkele keer erken je er wel een (Hurt van Cash). Dat sommige nummers gepusht worden en hoog in de lijst staan zeg wat dat betreft weinig (ik noem een Coldplay)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |