• Theodor Holman-medaille - meest spitsvondig -
Deelnemer. Misschien niet de beste award, maar de moeite die hij steekt in de topicreeks van Oekraïne heeft mijn grote waardering. Bovendien zijn zijn bijdragen erg scherp en goed verwoord.
• Anil Ramdasschaal – Gemist? - Ik vind
DeParo wel een goede inderdaad. Vaak niet mee eens, maar vond zijn bijdragen toch altijd zinnig en prettig om te lezen. Triggershot is een goede tweede, is nog wel aanwezig maar post zo weinig.
• Mart Smeetsspeldje – sportNWS -
Tong80• Peter R. De Vriespenning – beste Crime - Ik was al op zoek naar die user die voor elke scheet een apart topic maakt.
MisterCe was dat dus. Bedankt Specularium. Ik wilde hier eigenlijk El_Matador neerzetten, maar hij is toch wat te BNW voor mij.
• Dominique Weesiewortel – onderbuik - Je kunt hiervoor rijen aan frikandelbroodjes volstoppen met dit soort users, maar van dat racistische gezwam van
stopnaald lopen de rillingen elke keer weer over mijn rug.
• Willem Oltmansoorkonde – Koningshuisch -
Scjvb natuurlijk
• Paul Witteman-vaantje - beste moderator -
Sp3c, want hij is ook nog lekker gezellug.
• Adriaan van Dis-dis – meest eloquent -
Aloulu, verwoord zich altijd erg goed en scherp.
• Joris Luyendijklintje – buitenland - Ik wilde eerst El_Matador nomineren, maar hij gaat toch naar
Papierversnipperaar. Weet jaar in jaar uit met boeiende artikelen FOK! op de hoogte te houden van de War on Drugs, Anonymous, de NSA-schandalen en meer.
• Eva Jinekkostuum – beste vrouw - Geen idee, kom ik nog op terug.
• Hugo Brandt Corstius-beker – beste troll -
theunderdog. Andere users hebben het goed verwoord.
• Ian Buruma-borstbeeldje – conservatief - xodox is een goede tweede, maar
LXIV gaat hier nog even overheen.
• Johan Derksen-trofee - zuurste user - Ik kan wel een hele waslijst nomineren, maar
Ouder1 steekt er toch bovenuit.
• Cisca Dresselhuys-spiraaltje – feministisch - Geen idee, kom ik nog op terug.
• Witgouden Martin Bosma-bokaal – meest xenofoob -
ClapClapYourHands, andere users hebben het uitstekend verwoord.
• Matthijs van Nieuwkerk-niemandalletje – nooit iets zinnigs bijdraagt - Kan ik ook veel users voor nomineren, kom ik nog op terug.
• Loe de Jong-lepel – uitgebreide, net opgezette OPs -
Scjvb natuurlijk.
• Leon de Winter-handschoen – havik in Israel-Palestina - Waxxx, jamesdeen en Karrs vallen me altijd wel op. Maar ik ga voor
Kees22. Steekt meer moeite in zijn onderbouwing.
• Hafid Bouazza-bokaal – beste allochtoon -
Triggershot 
, nogmaals ga eens wat meer posten, zonde om al die kennis voor jezelf te houden.
• De Jeroen Pauweveer - voor beste solo nieuwkomer in NWS -
ChanceThePepper. Heeft altijd wel boeiende bijdrages in de Irak-topics.