abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147091277
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 15:31 schreef Spellmeista het volgende:
Ik reageerde namelijk omdat ik dacht dat je aan de ene kant niets uitsloot en aan de andere kant juist wel weer.
Verbaast me niks dat je dat lastig vindt... ;)
Wat ik bedoel is dat je nooit iets absoluut kunt uitsluiten. Zo kan ik niet uitsluiten dat er een gigantische theepot in een baan rond Jupiter zweeft. Is het zinvol om me hier mee bezig te houden? Absoluut niet, het is totaal nergens op gebaseerd en levert de nodige problemen om tav huidige kennis, etc. etc.
Je kunt het tav de realiteit dus prima negeren (uitsluiten zoals jij dat dan wilt noemen)
Jij lijkt juist overal in te willen geloven. Op zich prima, maar dat heeft met de realiteit niets te maken.

En juist die realiteit doet er in deze discussie toe, aangezien jij zo'n beetje ontkent dat er uberhaupt een realiteit is.

Die droomwereld is leuk, nobel, makkelijk, comfie, en weet ik veel wat... maar heeft weinig nut om over een praktische toepassing daarvan te hebben op het moment dat je de realiteit ontkent.
Je kunt wel dromen dat iedereen kan vliegen, en dan plannen maken dat transport veel makkelijker moet kunnen want er is een verandering gaande in jouw droomwereld dat we kunnen vliegen, maar dat zet in de realiteit, in de echte wereld natuurlijk geen zoden aan de dijk. Het heeft totaal geen nut.
  vrijdag 28 november 2014 @ 16:49:25 #77
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_147091388
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 15:34 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Jammer dat dankzij deze mumbo jumbo een echte discussie over een alternatief voor onze verzorgingsstaat telkens vakkundig het hoofd ingedrukt wordt. Hier valt gewoon niet tegenop te discussieren :')
Dat is voor jou misschien Mumbo Jumbo. Ik heb dit ook. Ben ook op een gegeven moment "wakker geworden" en dan leef je als vanzelf als in 2 werelden. Namelijk de wereld die je altijd heb gekend en die de meeste mensen kennen als de wereld. En de wereld waarin je alle leugens ziet, hoe we gemanipuleerd worden, waarin we niks meer zijn als slaven voor een kleine elite en werkelijkwaar zo enorm veel systemen en organisaties corrupt zijn. En dan heb ik het over de EU, de VN, het IMF etc etc. En ik bedoel dat niet dat iedereen die daar werkt in een of ander complot zit, maar dat ze onbewust voor de "evil" side werken. Klein voorbeeldje een IMF dat een lening verstrekt aan een land in financiele nood met als eis dat er bepaalde multinationals in dat land dan een voorkeurspositie hebben, een soort van je ziel aan de duivel verkopen principe. Het gaat allemaal enorm subtiel zodat de meeste mensen het niet zien.
Feyenoord!
  vrijdag 28 november 2014 @ 16:53:51 #78
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_147091515
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 15:50 schreef Vanillekwark het volgende:
Man man man, dat ik er nog moeite in stop, maar sure, here I go.

1. Wie de robots onderhoud? Robots onderhouden elkaar.
Dit is nog je meest realistische punt eerlijk gezegd. Ik geloof rustig dat over een x aantal jaar in de toekomst we robots kunnen maken, die robots kunnen fixen.

2. Wie zorgt dat er elektriciteit uit de centrale blijft komen? Duurzame elektriciteitscentrales en een bron van energie die ongelimiteerd is.
Welke bron is dit? Ongelimiteerde energie is ongelimiteerde mogelijkheden. HET HELE UNIVERSUM heeft geen ongelimiteerde energie. Leuk concept voor een filmpje, totaal niet relevant of mogelijk.

3. Wie pompt de olie en het gas? Er is dan geen olie en geen gas meer.
Sure, die hebben we tegen die tijd vast op. Zie punt 2 waarom we dan een probleem hebben.

4. Wie vervoert? Het hoeft niet vervoert te worden. Het zijn immers centrales die duurzaam zijn. Ongelimiteerde energie.
Huh? Wat? Wat staat hier? Onderhoud aan de nuts-faciliteiten moet blijven gebeuren, maar daar zal het antwoord vast ook robots op zijn.

5. Playstation ontwikkeling: 3d-printer.
Ben ik al op ingegaan. Een 3d-printer kan het fabriceren, niet ontwikkelen. Je antwoord hierop was software. Naja. :')

6. Plastics die gemaakt worden: robots en robotfabrieken.
Robots, robots, robots, robots, robots, robots, robots. :R
Hoe kom je erbij dat ongelimiteerde energie niet mogelijk zou zijn? Daar zijn duizenden mensen naar op zoek in onze wereld. Je hebt trouwens al de natuur (zon, wind, water) wat in principe ook een soort van ongelimiteerde energie is. Er zijn mensen bezig met algen om daar energie uit te verkrijgen. Wel eens van Tesla gehoord? Die had ontdekt hoe je ongelimiteerde energie uit "het veld" oftewel dark matter te halen. Mogelijkheden te over en een dezer dagen gaan we vrije energie krijgen. Dat is een kwestie van op zijn hoogst 10 jaar ofzo.
Feyenoord!
pi_147091587
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:49 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dat is voor jou misschien Mumbo Jumbo. Ik heb dit ook. Ben ook op een gegeven moment "wakker geworden" en dan leef je als vanzelf als in 2 werelden. Namelijk de wereld die je altijd heb gekend en die de meeste mensen kennen als de wereld. En de wereld waarin je alle leugens ziet, hoe we gemanipuleerd worden, waarin we niks meer zijn als slaven voor een kleine elite en werkelijkwaar zo enorm veel systemen en organisaties corrupt zijn. En dan heb ik het over de EU, de VN, het IMF etc etc. En ik bedoel dat niet dat iedereen die daar werkt in een of ander complot zit, maar dat ze onbewust voor de "evil" side werken. Klein voorbeeldje een IMF dat een lening verstrekt aan een land in financiele nood met als eis dat er bepaalde multinationals in dat land dan een voorkeurspositie hebben, een soort van je ziel aan de duivel verkopen principe. Het gaat allemaal enorm subtiel zodat de meeste mensen het niet zien.
Ik heb dat niet, maar ik ben niet bepaald blind voor de corruptie in de wereld.
pi_147091593
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:53 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat ongelimiteerde energie niet mogelijk zou zijn? Daar zijn duizenden mensen naar op zoek in onze wereld. Je hebt trouwens al de natuur (zon, wind, water) wat in principe ook een soort van ongelimiteerde energie is.
Geloven dat de zon onbeperkte energie is, is al je de allergrootste onzin. Sterren sterven, ooit is de brandstof op. Ooit zal waarschijnlijk geen enkele ster in het hele universum meer branden. Wind, luchtdrukverschillen komt door temperatuurverschillen. Geen zon, geen wind. Geen zon, geen water, geen energie via water.

quote:
Mogelijkheden te over en een dezer dagen gaan we vrije energie krijgen. Dat is een kwestie van op zijn hoogst 10 jaar ofzo.
Wetenschappelijke onderbouwing van die 10 jaar please :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2014 17:05:07 ]
  vrijdag 28 november 2014 @ 16:59:58 #81
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_147091662
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:57 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Geloven dat de zon onbeperkte energie is, is al je de allergrootste onzin. Sterren sterven, ooit is de brandstof op. Ooit zal waarschijnlijk geen enkele ster in het hele universum meer branden. Wind, luchtdrukverschillen komt door temperatuurverschillen. Geen zin, geen wind. Geen zon, geen water, geen energie via water.

[..]

Wetenschappelijke onderbouwing van die 10 jaar please :)
Ja hehe, misschien is onze Aarde dan ook al lang weg of de mensheid bestaat niet meer. Maar we kunnen er in ieder geval een tijd mee voorruit niet?

Wetenschappelijk onderbouwing... :') :W
Feyenoord!
pi_147091768
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:59 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ja hehe, misschien is onze Aarde dan ook al lang weg of de mensheid bestaat niet meer. Maar we kunnen er in ieder geval een tijd mee voorruit niet?

Dus je hebt niks om daadwerkelijk te weten dat we over 10 jaar ongelimiteerde energiebronnen hebben, ik moet je maar op je woord geloven? :') :W
pi_147091811
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:59 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Die laatste opmerking volg ik niet.. Je zult die verwachting toch ergens op gebaseerd hebben?
pi_147091822
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:53 schreef Japie77 het volgende:
Mogelijkheden te over en een dezer dagen gaan we vrije energie krijgen. Dat is een kwestie van op zijn hoogst 10 jaar ofzo.
Interessant, dus binnen nu en 10 jaar wordt de hele natuurkunde op z'n kop gegooid? En waar baseer je dat op?
pi_147091829
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 17:06 schreef nikao het volgende:

[..]

Interessant, dus binnen nu en 10 jaar wordt de hele natuurkunde op z'n kop gegooid? En waar baseer je dat op?
Niet op wetenschappelijke onderbouwing, dat lacht ie weg :')
pi_147091830
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 17:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Die laatste opmerking volg ik niet.. Je zult die verwachting toch ergens op gebaseerd hebben?
Je weet aan wie je die vraag stelt toch?
  vrijdag 28 november 2014 @ 17:15:03 #87
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_147092041
http://www.want.nl/ongeli(...)e-10-jaar-realiteit/

Om maar een voorbeeld te noemen..
pi_147092089
quote:
Interessant, maar iets anders dan waar Japie77 het over had. Die heeft het over 'vrije' energie.
  vrijdag 28 november 2014 @ 17:18:02 #89
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_147092134
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 17:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Tuurlijk maar ben wel een beetje klaar met dat heilige geloof in de wetenschap. Als ik de dingen hier post en linkjes geef en er zit geen wetenschappelijk dossier van 10 pagina's achter dan is het sowieso niet waar als mensen om een wetenschappelijke onderbouwing vragen. Wetenschap = waarheid en de rest is onzin. Dus daar pas ik dan maar voor.
Feyenoord!
  vrijdag 28 november 2014 @ 17:19:11 #90
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_147092180
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 17:16 schreef nikao het volgende:

[..]

Interessant, maar iets anders dan waar Japie77 het over had. Die heeft het over 'vrije' energie.
Klopt..we zullen zien. Maar misschien komt hij er nog op terug met linkjes.

Ik zou die linkjes wel interessant vinden namelijk.
pi_147092212
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 17:18 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Tuurlijk maar ben wel een beetje klaar met dat heilige geloof in de wetenschap. Als ik de dingen hier post en linkjes geef en er zit geen wetenschappelijk dossier van 10 pagina's achter dan is het sowieso niet waar als mensen om een wetenschappelijke onderbouwing vragen. Wetenschap = waarheid en de rest is onzin. Dus daar pas ik dan maar voor.
Niet overdrijven. Je komt steeds helemaal nergens mee, maar zegt dat je het wel doet. Moet je ons niet gaan verwijten als we om bronnen en onderbouwing blijven vragen.
  vrijdag 28 november 2014 @ 17:21:11 #92
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_147092244
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 17:20 schreef nikao het volgende:

[..]

Niet overdrijven. Je komt steeds helemaal nergens mee, maar zegt dat je het wel doet. Moet je ons niet gaan verwijten als we om bronnen en onderbouwing blijven vragen.
Geduld is een schone zaak. Je kan niet verwachten dat iedereen NU direct reageert. Het is weekend gvd ;-)
pi_147092296
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 17:21 schreef Spellmeista het volgende:

[..]

Geduld is een schone zaak.
:Y Daarom blijf ik ook rustig doorvragen om de onderbouwing.
Want he, begrijp me niet verkeerd; ik zou weinig dingen gaver vinden dan dat iets als vrije energie ineens blijkt te kunnen. (met mij overigens zo'n beetje alle wetenschappers lijkt me, want dan valt er ineens weer een heleboel extra raadsels uit te zoeken..)

NU? .. vergeet niet het vorige deel van dit topic waarin ik toch zeker 10x om bewijs heb gevraagd en niets nada noppes niente heb gekregen..
  vrijdag 28 november 2014 @ 17:31:38 #94
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_147092597
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 17:18 schreef Japie77 het volgende:
Wetenschap wil enkel zeggen dat je een poging hebt gedaan dingen te onderzoeken op een Zo goed mogelijke manier, zonder blinde aannames. Het sluit misbruik en corruptie zoveel mogelijk uit.

... nee dan de alternatieve kant: Je roept gewoon wat, noemt het je "geloof" en klaar is kees.

..en we weten allemaal dat er nog altijd wordt gesjoemeld door 'wetenschappers', ondanks alle maatregelen om dat tegen te gaan.

De alternatieve kant heeft 0 maatregelen.

Wie, oh, wie, zou er de betrouwbaarste info leveren ... Nibubu & Co natuurlijk! 8-)
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_147092623
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 17:22 schreef nikao het volgende:

[..]

:Y Daarom blijf ik ook rustig doorvragen om de onderbouwing.
Want he, begrijp me niet verkeerd; ik zou weinig dingen gaver vinden dan dat iets als vrije energie ineens blijkt te kunnen. (met mij overigens zo'n beetje alle wetenschappers lijkt me, want dan valt er ineens weer een heleboel extra raadsels uit te zoeken..)

NU? .. vergeet niet het vorige deel van dit topic waarin ik toch zeker 10x om bewijs heb gevraagd en niets nada noppes niente heb gekregen..
Vrije energie zou inderdaad super zijn. De mogelijkheden dat dat zou geven _O_

Ik ga alleen niet alles geloven wat iemand op FOK! zegt. Ik wacht rustig mee op de onderbouwing.
pi_147092831
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 17:32 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Vrije energie zou inderdaad super zijn. De mogelijkheden dat dat zou geven _O_

Ik ga alleen niet alles geloven wat iemand op FOK! zegt. Ik wacht rustig mee op de onderbouwing.
Maar Fok!kers zijn ook geen wetenschappers...
pi_147092905
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 17:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Maar Fok!kers zijn ook geen wetenschappers...
Dan link naar andermans onderbouwing? Je kunt hier toch geen dingen als waarheid spuien als je zelf geen flauw idee hebt hoe de vork on de steel zit?
  vrijdag 28 november 2014 @ 17:46:31 #98
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_147093107
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 17:40 schreef Vanillekwark het volgende:
Dan link naar andermans onderbouwing? Je kunt hier toch geen dingen als waarheid spuien als je zelf geen flauw idee hebt hoe de vork on de steel zit?
Welkom in TRU. 8-)
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  vrijdag 28 november 2014 @ 17:50:07 #99
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_147093237
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 17:40 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat ik zo maar wat roep? Omdat ik (om bovenstaande redenen) geen zin heb om mijn bronnen te plaatsen? Nikao heeft al laten weten dat hij bevestigd wat ik zei, dus waarom zou ik de moeite nemen?
Feyenoord!
pi_147093351
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 17:50 schreef Japie77 het volgende:

[..]
Nikao heeft al laten weten dat hij bevestigd wat ik zei, dus waarom zou ik de moeite nemen?
Ik ben echt n heel ander topic aan 't lezen dan jij heb ik t idee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')