• Joosie200twitter:
quote:Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Weet je wat cassatie is?
Nu tijd voor serieuze zaken: de uitspraak in de zaak Paxcon q.q. / Etsu c.s. Dit arrest is een schoolvoorbeeld van de perfecte en uiterst rechtvaardige werking van de Nederlandse rechtspraak. Waar eiser middels listige kunstgrepen de procedure wilde beïnvloeden is de onafhankelijkheid van het gerecht vast komen te staan en heeft het recht gezegevierd.quote:
quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:18 schreef Joosie200 het volgende:
Etsu c.s., eiser in eerste aanleg, vordert een verklaring voor recht dat Paxcon q.q. eiser verschuldigd is om een hertentamen, te weten: Europees Recht, te behalen met een cijfer gelijk of hoger als van Paxcon q.q. Paxcon q.q. verweerde zich wat als volgt begrepen moet worden: de eis moet worden afgewezen en wel omdat Etsu c.s. zich maar minder vijandelijker moet gedragen jegens mij, zijnde mod van het EXA forum op Fok.nl. Bovendien biedt Paxcon q.q. geen bijles aan medestudenten aan, omdat er reeds capita selecta voor handen zijn om zelf eigenhandig te bestuderen. En zo zou Paxcon q.q. al zijn diensten inzetten om bijles te verlenen, dan niet voor een vriendenprijsje jegens Etsu c.s. De Rechtbank te Noord-Nederland heeft de eis afgewezen en geeft Paxcon q.q. gelijk.
Durfde hem niet te makenquote:Op woensdag 26 november 2014 14:24 schreef Maharbal het volgende:
[..]
'Het goede nieuws is, ik heb kanker. Het slechte nieuws is, ik ga niet dood.'
Matigquote:Op woensdag 26 november 2014 14:24 schreef Maharbal het volgende:
[..]
'Het goede nieuws is, ik heb kanker. Het slechte nieuws is, ik ga niet dood.'
Paxcon kan anders vaak om mij lachenquote:Op woensdag 26 november 2014 14:31 schreef Etsu het volgende:
[..]
Goedzo, jouw humor is dan ook om te janken
Tja, boeren onder elkaar.quote:Op woensdag 26 november 2014 14:34 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Paxcon kan anders vaak om mij lachen
Hij lacht om alles omdat hij het niet zelf kan bedenkenquote:Op woensdag 26 november 2014 14:34 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Paxcon kan anders vaak om mij lachen
Goed arrest.quote:Op woensdag 26 november 2014 14:32 schreef Tchock het volgende:
Verzekeringsrecht: voorwaardelijk opzet is niet uitgesloten in een APV-verzekering, ook niet als opzet stricto sensu wel is uitgesloten.
Die tijd voor onderzoek kan verlengd worden, en een periode 's nachts telt niet mee. Goed Sv lezen.quote:Op woensdag 26 november 2014 15:19 schreef Etsu het volgende:
Als je een verdachte aanhoudt en de OvJ bepaalt dat de verdachte wordt opgehouden voor onderzoek ex. art. 61 Sv, dan kan dit maximaal 6 uur duren. Maar in de sheets staat "(en eventueel 9 uur)". Waar komt die 9 uur vandaan?
Dus als je om 22:00 wordt aangehouden, dan mag je maximaal tot 13:00 de volgende dag opgehouden worden (dat is die 9 uur)?quote:Op woensdag 26 november 2014 15:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die tijd voor onderzoek kan verlengd worden, en een periode 's nachts telt niet mee. Goed Sv lezen.
Jup. Ik denk dat het inderdaad dat is. En als je dus om 24:00 wordt aangehouden mag je om drie uur de volgende middag naar huis.quote:Op woensdag 26 november 2014 15:23 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dus als je om 22:00 wordt aangehouden, dan mag je maximaal tot 13:00 de volgende dag opgehouden worden (dat is die 9 uur)?
De verlenging had ik al door, dat is ook 6 uur.
Thanks.quote:Op woensdag 26 november 2014 15:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jup. Ik denk dat het inderdaad dat is. En als je dus om 24:00 wordt aangehouden mag je om drie uur de volgende middag naar huis.
quote:Op woensdag 26 november 2014 15:35 schreef eriksd het volgende:
Tchock heeft zelf in het gevang gezeten, zodoende.
Hippietuig dat ik er ben.quote:Op woensdag 26 november 2014 15:38 schreef Ties02 het volgende:
Tchock heeft zeker een huis gekraakt ofzo
Ik vond het een baggervak. Met name de tentaminering. Ook nog lopen herkansen.quote:Op woensdag 26 november 2014 16:11 schreef Tchock het volgende:
Maar strafprocesrecht is gewoon leuk, kinders. En hartstikke makkelijk.
Strafprocesrecht is leuk om te zien in reconstructies over de gang van zaken bij beruchte strafzaken, hoe de OvJ aan de bak gaat in series en dergelijke. Maar de colleges en het boek zijn de dingen die het saai en nodeloos ingewikkeld maken. En derhalve ook niet makkelijk met een Sv wat een chaos is qua indeling.quote:Op woensdag 26 november 2014 16:11 schreef Tchock het volgende:
Maar strafprocesrecht is gewoon leuk, kinders. En hartstikke makkelijk.
Ik heb net heel wat flink zitten te bladeren idd.quote:Op woensdag 26 november 2014 16:23 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Strafprocesrecht is leuk om te zien in reconstructies over de gang van zaken bij beruchte strafzaken, hoe de OvJ aan de bak gaat in series en dergelijke. Maar de colleges en het boek zijn de dingen die het saai en nodeloos ingewikkeld maken. En derhalve ook niet makkelijk met een Sv wat een chaos is qua indeling.
Niet naar de hoorcolleges gaan, uit de studieFBgroepen stappen, vooral doorgaan.quote:Op woensdag 26 november 2014 16:27 schreef Blistering het volgende:
De cursusspam begint weerSmerige facebook groepen. Ik overweeg eruit te stappen.
Oh en tutorgesprek gehad. Alles in orde verder, vooral zo doorgaan. Kreeg wel een preek toen ik zei dat ik hoorcolleges altijd skipMaar uiteindelijk kwam het neer op ''het is je eigen verantwoordelijkheid''.
Jwt.quote:
Heilig boontje.quote:Op woensdag 26 november 2014 16:28 schreef Etsu het volgende:
[..]
Niet naar de hoorcolleges gaan, uit de studieFBgroepen stappen, vooral doorgaan.
Die groepen voegen geen reet toe man. Misschien is dat in Groningen anders, maar de UU Rechten groepen van UU wordt echt enkel in gespammed door bedrijven die cursussen willen aansmeren. En heel af en toe een student die vraagt wat het huiswerk isquote:Op woensdag 26 november 2014 16:28 schreef Etsu het volgende:
[..]
Niet naar de hoorcolleges gaan, uit de studieFBgroepen stappen, vooral doorgaan.
Hier hetzelfde.quote:Op woensdag 26 november 2014 16:33 schreef Blistering het volgende:
[..]
Die groepen voegen geen reet toe man. Misschien is dat in Groningen anders, maar de UU Rechten groepen van UU wordt echt enkel in gespammed door bedrijven die cursussen willen aansmeren. En heel af en toe een student die vraagt wat het huiswerk is
Verschrikkelijkquote:Op woensdag 26 november 2014 16:34 schreef Mshauri het volgende:
Wat is die herinvesteringsreserve toch een draak van een bepaling
Tutor/mentorgesprek, brings back memories. Zal het nooit vergeten hoe mijn mentor ala Piet Piraat in zijn kamer zatquote:Op woensdag 26 november 2014 16:27 schreef Blistering het volgende:
Oh en tutorgesprek gehad. Alles in orde verder, vooral zo doorgaan. Kreeg wel een preek toen ik zei dat ik hoorcolleges altijd skipMaar uiteindelijk kwam het neer op ''het is je eigen verantwoordelijkheid''.
Welnee, gewoon je BV of andere grafentiteit verkopen en je bent er vanaf zonder zorgen.quote:Op woensdag 26 november 2014 16:34 schreef Mshauri het volgende:
Wat is die herinvesteringsreserve toch een draak van een bepaling
Hadden jullie toen docenten als mentoren?quote:Op woensdag 26 november 2014 16:36 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Tutor/mentorgesprek, brings back memories. Zal het nooit vergeten hoe mijn mentor ala Piet Piraat in zijn kamer zatEcht priceless. En dan ook met serieuze ondertoon alvast een profetie doen dat ik jaar 2 niet zou doorkomen, gezien het magere begin.
Ik was niet de enige met dezelfde associatie bij die mentor overigens
Studiestartgroepen waren door ouderejaars georganiseerd. Ik heb het over het "voortgangsgesprek" aangaande wel of geen BSA, zodat je wist dat je nog hard aan de bak moest. Ik heb het alleen nogal verbruikt bij Piet Piraat doordat ik bij JvC hem als casusdocent had en hij mijn eerste versie zo nodig moest afkeuren. Was wss naar aanleiding van het tutorgesprek waarbij ik wss liet blijken geen hoge dunk van hem te hebbenquote:Op woensdag 26 november 2014 16:37 schreef Etsu het volgende:
[..]
Hadden jullie toen docenten als mentoren?
Toen ik begon, was een ouderejaars mijn mentor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |