De systainers bij kofferfunshop.de en die systainerdingetjes op etsy (https://www.etsy.com/nl/shop/123one) , al zijn die groene blokjes wel erm... aan de prijzige kant voor 5 blokjes groen plasticquote:Op woensdag 26 november 2014 10:40 schreef Dengaman het volgende:
[..]
Waar heb je dat besteld BleiBlei?
In Europa is Gearwrench nog niet zo bekend, in de VS wel.quote:Op woensdag 26 november 2014 16:15 schreef derLudolf het volgende:
Nog nooit van het merk gehoord. Met welk merk kun je het min of meer vergelijken?
Dat setje gaat in de favoriete lijst "te bestellen van eindejaarsbonus". Heb nu een soortgelijk setje van cranenbroek huismerk om te kijken of ik het überhaupt wat vind. Maar die heb ik binnen 3 maanden tot de draad versleten. Als jij hem wilt reviewenquote:Op woensdag 26 november 2014 17:05 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
In Europa is Gearwrench nog niet zo bekend, in de VS wel.
Ze schijnen die ringratelsleutel zo`n beetje uitgevonden te hebben, of in ieder geval populair gemaakt.
Op VS forums zijn ze wel enthousiast over de kwaliteit van Gearwrench, ze hebben ook levenslange garantie
Komt hier weg voor ¤66 http://www.autogereedscha(...)et-12-delig-s-9620s/
Veel van de goedkopere setjes hebben vaak alleen maar 10 13 17 en 19, maar bij veel auto`s heb je tegenwoordig afwijkende maten nodig zoals 16 en 18.
ghehehe i feel youquote:Op woensdag 26 november 2014 20:10 schreef Gieliovd het volgende:
Ik heb ook wat gekocht van mijn eindejaarbonus, zie hieronder:
.
Een mooie centerpunt? Welk merk/type?quote:Op woensdag 26 november 2014 20:10 schreef Gieliovd het volgende:
Ik heb ook wat gekocht van mijn eindejaarbonus, zie hieronder:
.
Snap-onquote:Op woensdag 26 november 2014 20:48 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Een mooie centerpunt? Welk merk/type?
Werkt dat een beetje zo'n slotkastfrees i.c.m. een boormachine?quote:Op woensdag 26 november 2014 19:02 schreef betyar het volgende:
[ afbeelding ]
Omdat mijn oude van mijn vader gekregen AEG het heeft begeven, deze gebruik ik enkel in combinatie met een slotkastfrees.
Kwartaalmeeting laatst begon met "Het gaat slecht met <bedrijf X>".quote:
In combinatie met een slotkastfrees ? Hoe moet ik dat zien, dat je en frees hierin zet ??quote:Op woensdag 26 november 2014 19:02 schreef betyar het volgende:
[ afbeelding ]
Omdat mijn oude van mijn vader gekregen AEG het heeft begeven, deze gebruik ik enkel in combinatie met een slotkastfrees.
Jij hebt het favo lijstje nog niet gezienquote:
¤66 is geen geld, volgens mij heb ik ¤40 betaald voor een setje Gedores 8,10,13,17,19 en dan niet omschakelbaar. Als het dan echt goed spul is...quote:Op woensdag 26 november 2014 17:05 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
In Europa is Gearwrench nog niet zo bekend, in de VS wel.
Ze schijnen die ringratelsleutel zo`n beetje uitgevonden te hebben, of in ieder geval populair gemaakt.
Op VS forums zijn ze wel enthousiast over de kwaliteit van Gearwrench, ze hebben ook levenslange garantie
Komt hier weg voor ¤66 http://www.autogereedscha(...)et-12-delig-s-9620s/
Veel van de goedkopere setjes hebben vaak alleen maar 10 13 17 en 19, maar bij veel auto`s heb je tegenwoordig afwijkende maten nodig zoals 16 en 18.
degene die het verkoopt en waar bluemoon ze van heeft zegt dat goed spul is. Zal die niet zeggen als troep is anders gooit die zijn goede naam te grabbel.quote:Op woensdag 26 november 2014 23:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
¤66 is geen geld, volgens mij heb ik ¤40 betaald voor een setje Gedores 8,10,13,17,19 en dan niet omschakelbaar. Als het dan echt goed spul is...
Werkt prima, snel en zuiver.quote:Op woensdag 26 november 2014 21:56 schreef Drexciyan het volgende:
[..]
Werkt dat een beetje zo'n slotkastfrees i.c.m. een boormachine?
Heb er al eens naar zitten kijken, maar twijfel of het wel wat is.
Het was ¤50 trouwensquote:Op woensdag 26 november 2014 23:35 schreef bluemoon23 het volgende:
¤40 voor Gedore was dan ook nog goedkoop, waren dat nieuwe ?
mooi spul.quote:Op donderdag 27 november 2014 08:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Het was ¤50 trouwensZe waren ongebruikt, maar niet nieuw. Kwam uit een faillissement denk ik (ik heb ze zelf bij toolsonsite gekocht)
Ziet er goed uit, kun je weer een breed scala aan klussen opvangen,...quote:Op donderdag 27 november 2014 14:00 schreef Puala het volgende:
Deze 3:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met 1 of 2 balkjes waarschijnlijk niet, maar als er meer gezaagd moet worden op een dag welquote:Op donderdag 27 november 2014 18:01 schreef koffielepel het volgende:
[..]
Ziet er goed uit, kun je weer een breed scala aan klussen opvangen,...
Ik ga er zonder meer van uit dat je de 1e alleen gebruikt met gehoorbescherming toch hè
Ook klusvrouwkes moeten daarom denken
deze moet mevrouw Koffielepel altijd op als ze bij me komt kijken/helpen
[ afbeelding ]
Hahaquote:Op donderdag 27 november 2014 18:01 schreef koffielepel het volgende:
deze moet mevrouw Koffielepel altijd op als ze bij me komt kijken/helpen
[ afbeelding ]
Dat laatste vind ik vooral belangrijk.quote:
Zelfs dat werkt prima, zitten drie freesjes bij.quote:Op vrijdag 28 november 2014 21:25 schreef Drexciyan het volgende:
[..]
Dat laatste vind ik vooral belangrijk.
Voorplaat zou ik toch niet met die frees doen. Gaat enkel om de slotkast.
Handig dingquote:Op vrijdag 28 november 2014 21:20 schreef bleiblei het volgende:
Heb deze gekocht (nav. vraag in vorige topic waar niemand antwoord op gaf dus vermoedelijk niemand ervaring heeft met het merk).
Een Piher multisteun. 40 euro, uitschuifbaar van 155cm tot 290cm.
[ afbeelding ]
Het voelt erg degelijk aan. Ze claimen dat ie in uitgeschoven stand 150kg duw kracht heeft en ingeschoven stand 450kg dus de kortere versies kan je gebruiken als chin bar.
Binnenkort nog maar zo een ding bestellen met twee driepootjes erbij. Hoef ik ook geen standaard meer te kopen voor mijn bouwlampen. En binnenkort maar een lijmklem proberen, die schroefspindel is wel een interessante techniek.
Overbodig gereedschap min een. Alles uitzetten daarmee kost meer tijd dan je rolmaat pakken. Dat heb ik al meerdere keren gezien. Zelfs in estland gebruikte de verwarmingboer dat. Daarna gewoon beetje omhoog omlaag, ja je kan niet overal in wandpanelen schroeven.quote:Op zondag 30 november 2014 17:37 schreef hans1985 het volgende:
Ik zoek nog een nieuwe waterpas, lengte 180 en wellicht eentje erbij van 40 cm. prijsklasse degelijk spul voor een schappelijke prijs.
Tevens op zoek naar een kruislaser.
heb deze op het oog:
http://www.gereedschappel(...)rcross-laser-2p.html
iemand ervaringen mee? (word gebruikt voor uitzetten metal stud wandjes, rotatie laser al in bezit maar bij elke verschuiving is die een minuut aan calibreren, schiet dus niet op.
"iets" boven budget. Weet dat goed gereedschap geld kost maar ondertussen al een berg aan "duur" spul. Ik moet wandjes zetten waarbij langste lengte hooguit 6 meter is. Als die dan van 0 tot 6 meter 5 mm uit lood is zie je dat nooit terug.quote:Op zondag 30 november 2014 18:01 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb deze van Laserliner:
http://www.laseronlineshop.nl/kruislijnlaser/autocross-laser-2c
Was niet de prijs die hier staat, maar een paar 10tjes goedkoper en incl. statief.
Maar die werkt uitstekend.
Fijn dingetje.
Mmm niet mee eens. Plafond maken. rotatie laser op gewenste hoogte en draaien maar. Uiteraard kun je dat met rolmaat en waterpas maar gemak dient de mens. Voor regelwerk gebruik ik ook een afstandsmeter. Altijd juiste maat tot op mm en niet dat gedoe met rolmaat of nu 60,1 of 60,3 is (en rolmaten van facom, aan "degelijkheid" ligt dan niet alleen aflezen is soms tot op mm kut.)quote:Op zondag 30 november 2014 18:02 schreef tiho1 het volgende:
[..]
Overbodig gereedschap min een. Alles uitzetten daarmee kost meer tijd dan je rolmaat pakken. Dat heb ik al meerdere keren gezien. Zelfs in estland gebruikte de verwarmingboer dat. Daarna gewoon beetje omhoog omlaag, ja je kan niet overal in wandpanelen schroeven.
Nee, maar lijkt mij gezien het merk om en nabij hetzelfde apparaat, ander doosjequote:Op zondag 30 november 2014 18:04 schreef hans1985 het volgende:
[..]
"iets" boven budget. Weet dat goed gereedschap geld kost maar ondertussen al een berg aan "duur" spul. Ik moet wandjes zetten waarbij langste lengte hooguit 6 meter is. Als die dan van 0 tot 6 meter 5 mm uit lood is zie je dat nooit terug.
Het is daarbij ook niet iets wat ik "dagelijks" gebruik maar incidenteel.
hoe is de batterij duur?quote:Op zondag 30 november 2014 18:09 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nee, maar lijkt mij gezien het merk om en nabij hetzelfde apparaat, ander doosje.
Calibreren doet ie direct, is overigens niet elektrisch gestuurd met servo's zoals bij een rotatielaser.quote:Op zondag 30 november 2014 18:10 schreef hans1985 het volgende:
[..]
hoe is de batterij duur?
En als je hem verplaatst hoe lang duurt calibreren dan?
Bessey SG30Mquote:Op zondag 30 november 2014 17:59 schreef tiho1 het volgende:
[..]
Welk merk zijn die klemmen? Zien er goed uit.
Klein boor en tapsetje om snel ergens draad in te snijdenquote:Op zondag 30 november 2014 18:03 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nice! Wat zit er in dat zwarte doosje? Zijn dat boortjes?
Naja, ieder zijn ding maar ook bij het uitzetten van een meterpeil zijn die rotatielasers ideaal. ding heeft ons 300 euro gekost maar ben blei dan we hem hadden.quote:Op zondag 30 november 2014 18:11 schreef tiho1 het volgende:
Ik zal niet zeggen dat ik hem niet heb, maar ook dat teken je in een af als je toch al meten doet.
dan maar eens zo'n ding bestellen deze week.quote:Op zondag 30 november 2014 18:13 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Calibreren doet ie direct, is overigens niet elektrisch gestuurd met servo's zoals bij een rotatielaser.
Batterijduur, ja, geen idee. Vele uren. Heb er tot nu toe nog geen nieuwe batterijen in gedaan, aan de andere kant stukken minder gebruikt dan de rotatielaser.
Daar heb ik ze ook voor nodig. Dure jongens dus.quote:Op zondag 30 november 2014 18:13 schreef densmee het volgende:
[..]
Bessey SG30M
Erg zwaar model, en voor hout ruim overdreven maar ik heb ze voor het lassen
[..]
Klein boor en tapsetje om snel ergens draad in te snijden
[ afbeelding ]
jep normaal wel, ik heb deze 2 nu voor 70 ex btwquote:Op zondag 30 november 2014 18:19 schreef tiho1 het volgende:
[..]
Daar heb ik ze ook voor nodig. Dure jongens dus.
Dat klinkt dan weer heel interessant.quote:Op zondag 30 november 2014 18:19 schreef densmee het volgende:
[..]
jep normaal wel, ik heb deze 2 nu voor 70 ex btw
:pquote:Op zondag 30 november 2014 19:32 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Rotatielaser ook lang over getwijfeld maar een kleine 2 jaar terug de (Atmoz, staan je tissue's klaar?) Bosch GLL 2-80
Doet een uurtje of 8 met een setje batterijen, en man wat heb ik er al een hoop batterijen doorheen gejaagd. Briljant materiaal. Als je dus ooit iets zoekt... DOEN!
Wow, mooi spul zegquote:Op zondag 30 november 2014 18:35 schreef Drexciyan het volgende:
Of Stanley Fatmax. Ook niet duur, en goed.
Of Stabila. Wel duur, maar ook goed
Daarstraks besteld;
[ afbeelding ]
En voor de verandering een keer iets van Festool![]()
[ afbeelding ]
Oeh, very nicequote:Op zondag 30 november 2014 19:32 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Rotatielaser ook lang over getwijfeld maar een kleine 2 jaar terug de (Atmoz, staan je tissue's klaar?) Bosch GLL 2-80
Ik zou dan ook wel eens graag een review willen zien waarin ze budget merken met gemiddelde en hoogstaande lasers (gereedschappen) vergelijken. Als je een brug bouwt dan wil je het beste maar voor het simpele woningbouw?quote:Op zondag 30 november 2014 21:37 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Wow, mooi spul zeg
Handig ook dat die deWalt op accu kan!
[..]
Oeh, very nice![]()
Maar wat een prijs voor een laser...
Waarom moet zoiets zoveel duurder zijn dan een "gewone" laser voor ¤100,- ofzo? Wat zit erin wat het zo duur maakt? Is het niet gewoon een laserdiode met wat spiegeltjes?
De vorige leek op accu harder te zuigen (in positieve zin)quote:Op zondag 30 november 2014 22:42 schreef bleiblei het volgende:
Wel een fancy stofzuiger trouwens. Heeft ie op een accu ook een beetje zuigkracht?
Ik denk dat er heel veel mensen zijn met een overkill aan gereedschap, zowel in hoeveelheid als in kwaliteit.quote:Op zondag 30 november 2014 22:16 schreef bleiblei het volgende:
Bij de aldi kan je al kruislasertjes kopen af en toe. Vriend van mij heeft zo een ding.
Voelt erg flimsy aan en tja het is toch een waterpas instrument en moet perfect waterpas zijn wil je der wat aan hebben (als je niet in een scheef huis zoals ik woon). Dus... Tja. Ik zou er minder in vertrouwen. Je hebt ook waterpasjes in eurobakken liggen. Die vertrouw ik ook niet.
En voor mij geldt eerlijk gezegd ook dat ik kick op mooi en degelijk gereedschap. En dat verkopen ze simpelweg weg niet in die budgetzaken en dat gaat ook nooit gebeuren.
Tja, denk ik ook.quote:Op maandag 1 december 2014 08:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik denk dat er heel veel mensen zijn met een overkill aan gereedschap, zowel in hoeveelheid als in kwaliteit.
Daarom je waterpas iedere keer bij het verlengen omdraaien. Of een slangenwaterpas gebruiken.quote:Op maandag 1 december 2014 09:48 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Moet je dat met een waterpas doen moet je tig keer je waterpas verleggen. 10x een mm afwijking maakt een cm op het einde.
slotplaatjesquote:Op maandag 1 december 2014 19:28 schreef Drexciyan het volgende:
Beitel voor slotgaten? Nou heb je zulk mooi spul, dan heb je ook wel een frees voor die slotgaten toch?
Over Stabila gesproken. Ik wacht al een paar weken op dat ding
Nope.quote:Op maandag 1 december 2014 21:20 schreef Drexciyan het volgende:
Of een laser
![]()
Weet je al welke afkortzaag het word?
Netjes uitgesneden! Waar heb je het foam mee uitgesneden? En hoe ziet het eruit zonder de apparatuur erin?quote:Op maandag 1 december 2014 22:01 schreef hans1985 het volgende:
Zo ook ff tijd gehad om de contouren van meetgereedschap in mijn meetkoffer uit te snijden :p
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kan het veilig mee de bouw op
Op deze foto staan de beide waterpassen niet waterpasquote:Op maandag 1 december 2014 08:45 schreef hans1985 het volgende:
Keuze uit stabila en stabila.
En een nieuwe beitel voor slotgaten.
[ afbeelding ]
Een dun lang stanleymes. Alleen je moet noet proberen rondingen te maken dan gaat het happen en rafelen. Ik zal vanaaf ff foto maken.quote:Op dinsdag 2 december 2014 07:58 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Netjes uitgesneden! Waar heb je het foam mee uitgesneden? En hoe ziet het eruit zonder de apparatuur erin?
Voor dat geld heb je een wera setje. Maar voor 20 euro heb je ook setje van bijv. Makita.quote:Op dinsdag 2 december 2014 08:42 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik ben op zoek naar een goede bitset want die bouwmarkt setjes komen me de neus uit. Wat is een goed standaard setje waar ik huis tuin en keuken klusjes mee kan doen tussen de 30-50 euro?
Slim ! Goeden tip.quote:Op maandag 1 december 2014 20:11 schreef betyar het volgende:
[..]
Daarom je waterpas iedere keer bij het verlengen omdraaien. Of een slangenwaterpas gebruiken.
En heb je tips voor welke set?quote:Op dinsdag 2 december 2014 09:28 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Voor dat geld heb je een wera setje. Maar voor 20 euro heb je ook setje van bijv. Makita.
Wera Bit-check Diamond setjes, onverwoestbaar, Duits en bling goud.quote:Op dinsdag 2 december 2014 08:42 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik ben op zoek naar een goede bitset want die bouwmarkt setjes komen me de neus uit. Wat is een goed standaard setje waar ik huis tuin en keuken klusjes mee kan doen tussen de 30-50 euro?
Waar heb je dat schuim weg hans?quote:Op maandag 1 december 2014 22:01 schreef hans1985 het volgende:
Zo ook ff tijd gehad om de contouren van meetgereedschap in mijn meetkoffer uit te snijden :p
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wow, erg mooiquote:Op maandag 1 december 2014 22:01 schreef hans1985 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb deze ook (naar aanleiding van dit topic hier, vorig deel). Echt top spulquote:Op dinsdag 2 december 2014 13:16 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Wera Bit-check Diamond setjes, onverwoestbaar, Duits en bling goud.
[ afbeelding ]
Ronde bitjes zijn idd kutquote:Op dinsdag 2 december 2014 16:08 schreef kanovinnie het volgende:
Ook maar eens kopen dan. De bitjes die ik nu heb zijn ronduit kut.
Werken ze een beetje, waren ook goedkoop trouwens.quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:59 schreef Drexciyan het volgende:
ASSY![]()
Werkt fijn. Je kan ook gewoon torx pakken, maar op de een of andere manier draai ik bitjes veel sneller verrot terwijl ik met die ASSY schroeven met bijbehorende bit in de slagschroevendraaier nooit problemen heb. Gaan echt lang mee, en dan heb ik nog wel de gewone 50mm bitjes. Niet eens de extra geharde die juist voor een slagschroevendraaier zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |