Goed bezig!quote:Op woensdag 26 november 2014 11:53 schreef Chanty het volgende:
Niet bijgelezen. Lig mooi op schema. Was ruim op tijd in Amsterdam. Gesprek ging echt prima. Toen weer naar huis gereden anders had ik een uur in Leiden moeten wachtendus tien minuten thuis geweest, gecheckt of alles goed is daar en zit nu in de bus naar Leiden
+1 op de koffiequote:Op woensdag 26 november 2014 11:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wow geppie, wat een prachtig meisje!.
Mariska, het gaat hier eigenlijk best goed in mijn eentje! Ik ben er al achter dat ik niet functioneer zonder douche en ontbijt 's ochtends, dus ik stond vanochtend om half 7 al te douchen omdat Baard toen nog thuis was.. Maar we redden ons prima, saampjes.
.
Wel een vraagje: wat doen jullie als je baby stil, maar wakker, in zijn bedje ligt? Lekker laten liggen, of bij je nemen?
Nog een kus voor Blue!.
En balen, SQ..
Koffie doe ik niet aan..
+1quote:Op woensdag 26 november 2014 11:58 schreef Skittles het volgende:
DaD stil en wakker in bed komt bijna niet voor, maar ik laat haar dan wel lekker liggen tot ik haar luid hoor smakken of huilen.
Dat ligt er aan... heeft 'ie al geslapen? Denk je dat hij terug in slaap gaat vallen als je hem laat liggen? Wat is hij aan het doen? Stoor je hem bij iets wat hij doet/leert als je hem bij je zou nemen? Wat is jouw behoefte hierin?quote:Op woensdag 26 november 2014 11:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wel een vraagje: wat doen jullie als je baby stil, maar wakker, in zijn bedje ligt? Lekker laten liggen, of bij je nemen?
Hij heeft vanochtend na zijn voeding van 6 uur tot 10 uur weer geslapen, toen heb ik hem gevoed en hebben we uitgebreid geknuffeld. Toen hij begon te gapen heb ik hem weer weggelegd, waarna hij een poosje vol bewondering naar het raam heeft gekeken.quote:Op woensdag 26 november 2014 12:05 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat ligt er aan... heeft 'ie al geslapen? Denk je dat hij terug in slaap gaat vallen als je hem laat liggen? Wat is hij aan het doen? Stoor je hem bij iets wat hij doet/leert als je hem bij je zou nemen? Wat is jouw behoefte hierin?
Afhankelijk daarvan zou ik 'm laten liggen (want ik vind het heel belangrijk dat een kind leert om zichzelf te vermaken, om dingen alleen te doen, om niet altijd iemand nodig te hebben) of juist bij je nemen (want als moeder ben je niet alleen maar iemand die haar kind aandacht geeft als 'ie iets nodig heeft of iets wil).
Wauw wat een heerlijke modelbaby! Mellie gaat sowieso binnen cijf minuten gillen als je m wakker weglegt. De box met mobiel gaat wel wat beter tegenwoordig, half uurtje soms drie kwartierquote:Op woensdag 26 november 2014 12:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Hij heeft vanochtend na zijn voeding van 6 uur tot 10 uur weer geslapen, toen heb ik hem gevoed en hebben we uitgebreid geknuffeld. Toen hij begon te gapen heb ik hem weer weggelegd, waarna hij een poosje vol bewondering naar het raam heeft gekeken.
Oh wacht. Inmiddels slaapt ie..
Fijn toch!quote:Op woensdag 26 november 2014 12:15 schreef DevilsAndDust het volgende:
Eigenlijk doet 'ie dit vanaf het begin wel al zo'n beetje..
Ik laat hem altijd liggen, tenminste als hij nog niet geslapen heeft.quote:Op woensdag 26 november 2014 11:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
M ook hoorquote:Op woensdag 26 november 2014 12:15 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wij doen aan waterpolo sinds hij 3 weken oud isquote:Op woensdag 26 november 2014 12:34 schreef Stormqueen het volgende:
Pittig dus weer voor jou, soesa
Ik ga het toch even vragen want ik merk dat ik erg onzeker word van mezelf en verhalen die ik hier lees. Wat doen jullie aan interactie met je baby? Ik lees hier dan over spelende babies van een paar weken oud, en dan denk ik: spelen? Dat kan ze toch helemaal niet met 7 weken? En allerlei oefeningen enzo... Maar nu ben ik dus bang dat ik mijn baby verwaarloos omdat ik niét met haar speel (of ik heb een ander beebeeld van spelen) en omdat ik haar niet meerdere keren per dag op haar buik oefeningen laat doenze kan nog zo weinig, ze is nog zo klein. Waar leren jullie al die dingen die je doet met je baby? En wat zie ik over het hoofd?
Js slaat af en toe naar een dobbelsteen en kan er aandachtig naar kijken. Armen en benen gaan dan alle kanten op..quote:Op woensdag 26 november 2014 12:34 schreef Stormqueen het volgende:
Pittig dus weer voor jou, soesa
Ik ga het toch even vragen want ik merk dat ik erg onzeker word van mezelf en verhalen die ik hier lees. Wat doen jullie aan interactie met je baby? Ik lees hier dan over spelende babies van een paar weken oud, en dan denk ik: spelen? Dat kan ze toch helemaal niet met 7 weken? En allerlei oefeningen enzo... Maar nu ben ik dus bang dat ik mijn baby verwaarloos omdat ik niét met haar speel (of ik heb een ander beebeeld van spelen) en omdat ik haar niet meerdere keren per dag op haar buik oefeningen laat doenze kan nog zo weinig, ze is nog zo klein. Waar leren jullie al die dingen die je doet met je baby? En wat zie ik over het hoofd?
Ik upload even een filmpje Hoe het hier gaatquote:Op woensdag 26 november 2014 12:41 schreef Stormqueen het volgende:
Maar wat is spelen? Daar worstel ik mee! Ik kan mijn baby in de box leggen met speelgoed en dingen er boven houden en dan kijkt ze een keer en dat is het wel weer. Hoe spelen baby's van zeven weken? Of heb ik een raar geval?
Wat doet ze al ze wakker is? Met de armen en beentjes bewegen is ook spelenquote:Op woensdag 26 november 2014 12:41 schreef Stormqueen het volgende:
Maar wat is spelen? Daar worstel ik mee! Ik kan mijn baby in de box leggen met speelgoed en dingen er boven houden en dan kijkt ze een keer en dat is het wel weer. Hoe spelen baby's van zeven weken? Of heb ik een raar geval?
heel veel kijken vooral, naar alles wat contrast heeft of geluid maakt of beweegtquote:Op woensdag 26 november 2014 13:02 schreef Dot. het volgende:
[..]
Wat doet ze al ze wakker is? Met de armen en beentjes bewegen is ook spelenEn naar de mobile staren. Eigenlijk alles waar ze iets van leert
![]()
Hier was met een knuffeldoekje over zn gezicht gaan ook leuk, dan ging hij lachen. Soort van hele vroege kiekeboe.
Lekker toch!quote:Op woensdag 26 november 2014 12:15 schreef DevilsAndDust het volgende:
Mahammmmmmquote:Op woensdag 26 november 2014 13:07 schreef Tante_Soesa het volgende:
[ link | afbeelding ]
Dit is dus met 9 weken
quote:Op woensdag 26 november 2014 13:07 schreef Tante_Soesa het volgende:
[ link | afbeelding ]
Dit is dus met 9 weken
Spann0nd! Alletwee al gehad dus?quote:Op woensdag 26 november 2014 13:19 schreef Chanty het volgende:
Zo dat gesprek ging ook super. Ik ga gewoon nooit meer gesprekken voorbereidennu maar afwachten
quote:Op woensdag 26 november 2014 13:19 schreef Chanty het volgende:
Zo dat gesprek ging ook super. Ik ga gewoon nooit meer gesprekken voorbereidennu maar afwachten
Fijn, ik duim voor je.quote:Op woensdag 26 november 2014 13:19 schreef Chanty het volgende:
Jup! Missie geslaagdquote:Op woensdag 26 november 2014 13:21 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Spann0nd! Alletwee al gehad dus?
ja. De benedenwoning toch?quote:Op woensdag 26 november 2014 13:55 schreef Dyre het volgende:
Weet je nog wel welk huis het is?
(het is de meest linkerdeur)
Mijn baby slaapt in de box. Lekker puh
Zelfs ik weet precies waar je woont!quote:Op woensdag 26 november 2014 13:55 schreef Dyre het volgende:
Weet je nog wel welk huis het is?
(het is de meest linkerdeur)
Mijn baby slaapt in de box. Lekker puh
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met je fok baby op weg naar een fokker.quote:Op woensdag 26 november 2014 14:37 schreef Stormqueen het volgende:
Fokken achter de kinderwagen. Like a pro
Wij hadden dat ook, hele platte kant op zijn hoofd....kinderfysio heeft wel geholpen, goede tips en trics. Vooral veel op zijn andere zij moeten leggen. We moesten hem ook 7x(!) per dag op zijn buik leggen. Dat redde wij nooit en dan vroeg ze 'waarom niet?' nou omdat ie niet 7x per dag wakker is!quote:Op woensdag 26 november 2014 14:55 schreef Hilmo het volgende:
Wakker wegleggen gaat hier ook nog steeds en ook wakker beneden laten en zelf iets boven even doen, gaat uitstekend zonder huilen. Ligt lekker hijgende en 'oh' geluiden te maken.
Had net even zin om de doek weer te introduceren. Wil hij alleen maar om zich heen kijken en gaat op een gegeven moment zuigzoenen in mijn hals...Hij had net twee borsten gehad en lijkt wel tevreden, dus vind het wel even goed zo
Maar hij is in elk geval weer úit de doek want zo heb ik er geen zin in.
Spelen doet die van mij ook niet. Op de buik 1 keer per dag als ik het niet vergeetspeelkleed wou vooral de hond op en R helemaal natlikken en dat werd meer een frustratie voor mij, maar baby zag er niets speelbaars in. Wipstoel is nog niet zo vaak gebruikt, omdat hond dan ook hyper wordt, spiegel kijkt hij nog niet in.
R zit trouwens nu ook in maat 62. Sommige dingen passen nog wel van 56 maar rompers eigenlijk niet meer, truitjes vaak nog wel. Maar 62 rompers zitten het fijnst nu, oh en broekjes van 62 ook. En dat met 6 weken haha.
Gister bij het CB is er trouwens doorverwezen naar de fysio voor voorkeurshouding. Hij kijkt al sinds het begin naar links. Hebben het wiegje enzo al omgedraaid naar het licht, andersom in de box, helpt allemaal niets, hij bepaald zelf wel hoe hij ligt haha. Maar de arts van het CB liet het zien, zijn oor zit aan de linkerkant al helemaal op een andere plek dan rechtsDus vrijdag komt de kinderfysio hier.
Oh wat fijn om te lezenquote:Op woensdag 26 november 2014 15:11 schreef Razztwizzle het volgende:
Zo, m'n moeder is een ochtend op bezoek en ik mis meteen een half topic. Even bijlezen:
Mabawa gefeliciteerd met M.! Een heuse dreumes!
Zoë ik heb geen tweelingtipshet klinkt zwaar, in elk geval veel sterkte gewenst en hopelijk houden jullie het vol
. Kan er geen familie zo af en toe eens komen helpen?
LT sterkte met de BV-pijn. Hier deed het ook flink zeer hoor de eerste week, is niet gek! Hopelijk is je bloeddruk gauw beter en mogen jullie snel weer naar huis.
NIKKI je wandelfoto'swat een heerlijke ventjes heb je toch!
Welkom Helio! Fijn dat je een ervaren kraamhulp hebt, dat maakt vast verschil.
GM 'fijn' dat je een afspraak bij de neuroloog hebt. Hopelijk komt er snel iets op je pad dat helpt.
DAD fijn een goede nacht! Dan voel je je weer een beetje mens.
BE bijkomdagen zijn ook belangrijk. Hopelijk gaat het snel beter dan 'het gaat' .
SQ maat 62 alweer voor M., snel al! Maar geeft niks toch, kun je weer fijn nieuwe kleren shoppen. En foto's met spekbeentjes
![]()
. Ik pik trouwens veel op van de nieuwbrieven van babycentre.com, die geven leuke dingen om te doen met je kind in bepaalde fases. Ik ben zelf ook niet zo origineel hoor!
Geppie wat fijn dat het goed gaat! En je kind![]()
wat een schoonheid!
Soesa, hier ook plakbaby. Huilen bij het naar bed gaan, veel bij ons willen zijn. Ze gaan lekker gelijkop hè, die van ons.
KAK
Kind wakker
Straks verder
Zitten? Nee, op zijn buik!quote:Op woensdag 26 november 2014 15:05 schreef Hilmo het volgende:
hahhahahah dat is ook wel wat Exode! Juist buikvoorkeur eraan over gehouden. Ben benieuwd wat wij voor tips gaan krijgen. Vind het wel interessant
7x dat is een hele klus om daar aan te denken. Moet van de fysio voor mezelf ook al 2x per dag oefeningen doen en dat is na 1 dag al bijna mislukt...
Op zijn zij ligt R. eigenlijk nooit.
Aanlopen, aanrijden, aanfietsen, het kan allemaal in Brabant!quote:Op woensdag 26 november 2014 15:49 schreef Razztwizzle het volgende:
SQ en Dyre have fun bij de minimeet. "Ik loop nu aan", is dat Brabants? Ik mis daar ergens het woordje 'rood' of 'paars'
. Maar ik zeg weer dingen als "de deur is los" en "de koekjes zijn slof" en "waar kom jij weg?" en dat schijnt ook raar te zijn.
Hier was het standaard huilen op zijn buik. Ik dacht steeds; 7 keer? Wanneer dan? Pfffff. Maar nu is het dus een buikligger, tijgeraar en buikspeler dus komt allemaal goed.quote:Op woensdag 26 november 2014 15:49 schreef Razztwizzle het volgende:
OK en verder..
Jongens, de mierenverdelgman komt morgen pasMaar fijn dat iedereen zo meeleeft
You guys rule. Ik heb de crèmebruleebrander al klaar staan om mijn bijdrage te leveren aan de Total Ant Annihilation
.
Soesa je filmpjeDat is inderdaad ook wat spelen hier inhoudt! En vooral mij aandachtig aankijken als ik dingen boven d'r hoofd bungel. Ze denkt dan vast "Eh. Mam. Doe normaal."
.
Chanty, fijn dat het goed gingHopelijk levert het een mooie baan op!
SQ en Dyre have fun bij de minimeet. "Ik loop nu aan", is dat Brabants? Ik mis daar ergens het woordje 'rood' of 'paars'
. Maar ik zeg weer dingen als "de deur is los" en "de koekjes zijn slof" en "waar kom jij weg?" en dat schijnt ook raar te zijn.
Die kinderfysio klinkt ook interessant hoor. 7x per dag op de buik redden wij ook van ze lang zal ze leven nietMeestal zo'n 3x, 1x na het badje bij het afdrogen en 2x in de box of op het speelkleed. Maar ze vindt het echt STOM. Hopelijk trekt dat wat bij..
Collega van mijn moeder zei ook dat ze de wc afgetrokken had ipv doorgetrokkenquote:
Koekjes worden slof als je vriendje het pak openmaakt en ze zo weer de kast in flikkert zonder ze goed dicht te doenquote:Op woensdag 26 november 2014 16:55 schreef Roomsnoes het volgende:
Whaha, heel leuk die dialecten, maar hoe smaakt een slof koekje?Zachte koekjes? Of muffe koekjes? Taaie koekjes? Enlighten me!
Dat is idd Brabants. Die andere dingen die jij zegt, zeg ik ook nog steeds (van oorsprong Drentse) en dat levert vaak verwarring opquote:Op woensdag 26 november 2014 15:49 schreef Razztwizzle het volgende:
Omg M is ook zo cute!quote:Op woensdag 26 november 2014 16:50 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Collega van mijn moeder zei ook dat ze de wc afgetrokken had ipv doorgetrokken![]()
Ik kom uit t westen maar bij osn zijn koekjes (of pinda's) ook slof hoor Razz! (Maar goed, friese en groningse familie die in gelderland en noord holland gewoond heeft dus ik weet nooit wanneer iets nou daar vandaan komt)
Crumpette is wezen babyknuffelenze heeft mn baby in slaap geknuffeld!
Oh en ik vroeg me af: mijn baby gaat echt maar twee keer per week in baddat is toch niet erg?
Op de buik doe ik s ochtends bij het aankleden en s middags/s avonds doet julian dat als hij ligt op julian's buik. Maar volgens mij heeft hij geen voorkeurshouding ook...
Ieeewwww...quote:Op woensdag 26 november 2014 16:50 schreef kwakz0r het volgende:
Oh en ik vroeg me af: mijn baby gaat echt maar twee keer per week in baddat is toch niet erg?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat laatste doet toch iedereen?quote:Op woensdag 26 november 2014 17:58 schreef Stormqueen het volgende:
Weloverwogen! Ik wilde 'm eerst wegkeilen, toen dacht ik: het is yoghurt. Eerst ruiken. Het rook okee. Toen proeven... smaakte ook okee. En toen heb ik het maar gewoon weggeslokt
(omdat ik ben opgevoed door een militair zijn mijn standaarden over of iets "nog goed" is wellicht wat ruimer dan van anderenik snijd ook de schimmel uit de kaas zeg maar.)
ik had al zo'n vermoeden dat ik in jou een zielsverwant zou vindenquote:Op woensdag 26 november 2014 18:00 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Dat laatste doet toch iedereen?
Tht doe ik ook niet aan. Het is dat vriend alles grondig onder de loep neemt.
+1 op allesquote:Op woensdag 26 november 2014 18:00 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Dat laatste doet toch iedereen?
Tht doe ik ook niet aan. Het is dat vriend alles grondig onder de loep neemt.
Krootjesquote:Op woensdag 26 november 2014 17:05 schreef Roomsnoes het volgende:
Ah! Wat de rest van NL zacht noemt!
Taal <3 Dialekten <3
Zo noemen wij aardappels piepers, bietjes heten krootjes en eenlieveheersbeest een molenaartje
Dikke bonus!quote:Op woensdag 26 november 2014 18:20 schreef Stormqueen het volgende:
Statusupdate: Ik leef nog. Wel een funky tintel in mijn slokdarm
quote:Op woensdag 26 november 2014 18:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik had al zo'n vermoeden dat ik in jou een zielsverwant zou vinden
Nee, gaaf! Die gaat op z'n verlanglijstjequote:Op woensdag 26 november 2014 18:15 schreef BlueEyes het volgende:
Puutjes en buusdouk'n!
Heb je nijntje al in het Gronings JM?
Heb je al gecheckt wat het kost om een kolf te huren bij bv de thuiszorgorganisatie? Schelpen moet je wel zelf aanschaffen (ik had ze al vanuit het zkh), maar misschien kom je wel goedkoper uit (wel een beetje afhankelijk van hoe lang je bv denkt te gaan geven...)quote:Op woensdag 26 november 2014 13:13 schreef Stormqueen het volgende:
en verder ben ik enorm aan het twijfelen of ik op de "koop nu" knop voor de dubbelzijdige elektrische kolf moet gaan rammenHet is zo facking veel geld en straks ligt mijn productie tòch stil na 2 weken werken en en en...
Voordat ik zwanger werd was ik veul beter in beslissingen nemen
nope, maar daar kun je alleen die professionele units huren en die zijn nogal heftig om elke dag mee naar kantoor te slepen. Ik heb net even gekeken en je kan een Medela Symphony huren voor 2,45 per dag. Stel ik huur dat ding 3 maanden, da's 90 dagen, dan kost dat dus 220 euro zonder de schelpen enzo. Ik heb nu een complete set gekocht voor 210quote:Op woensdag 26 november 2014 19:31 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Heb je al gecheckt wat het kost om een kolf te huren bij bv de thuiszorgorganisatie? Schelpen moet je wel zelf aanschaffen (ik had ze al vanuit het zkh), maar misschien kom je wel goedkoper uit (wel een beetje afhankelijk van hoe lang je bv denkt te gaan geven...)
Ah, da's wel prijzig idd.quote:Op woensdag 26 november 2014 19:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nope, maar daar kun je alleen die professionele units huren en die zijn nogal heftig om elke dag mee naar kantoor te slepen. Ik heb net even gekeken en je kan een Medela Symphony huren voor 2,45 per dag. Stel ik huur dat ding 3 maanden, da's 90 dagen, dan kost dat dus 220 euro zonder de schelpen enzo. Ik heb nu een complete set gekocht voor 210
oh ja, dat geloof ik. Maar volgens mijn LK kun je de symphony onderdelen weer niet op een freestyle schroevenquote:Op woensdag 26 november 2014 19:54 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ah, da's wel prijzig idd.
Ik geloof dat t hier goedkoper was. En gezien ik zelf uiteindelijk vrij snel gestopt ben met bv, was het voor mij wel goedkoper geweest ipv kolf kopen. Vandaar dat ik er aan dacht...
Die professionele units zijn wel echt super die heb ik in t zkh 3 weken gebruikt, en daarmee kwam er echt veul melk. Daarbij was mijn medela Swing toch een beetje een amateuristische kolf...
heeft ie nog lang geslapen?quote:Op woensdag 26 november 2014 20:09 schreef kwakz0r het volgende:
Skittles! Wat erg!
Die van ons drinkt t koelkastkoud en op kamertemperatuur gelukkig, scheelt een hoop gedoe. Morgen of overmorgen gaam we ontdooide melk proberen, benieuwd wat ie daarvan vindt.
Ik had de pagina met opwarminstructies van borstvoeding.nl uitgeprint en op de koelkast geplakt. Stap voor stap instructies waren beter geweestquote:Op woensdag 26 november 2014 20:04 schreef Stormqueen het volgende:
skittles, teringwat lomp!
wel goed dat ik dit lees, kan ik de mijne extra goed instrueren straks
Damn. Jouw productiequote:Op woensdag 26 november 2014 20:18 schreef Skittles het volgende:
[..]
Ik had de pagina met opwarminstructies van borstvoeding.nl uitgeprint en op de koelkast geplakt. Stap voor stap instructies waren beter geweest![]()
Ja precies zo'n gevoel Spees!
Ik zat gelukkig nog bij de bushalte dus ik ben terug gelopen, borst gegeven en aan de andere borst in 5 minuten 120 cc gekolfdDaar kon die weer even mee door
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
dit ookquote:Op woensdag 26 november 2014 20:25 schreef BlueEyes het volgende:
Sjonge Skittles, het is gewoon kneuterig, maar hoe jij dingen vaak brengt moet ik zo om je lachen![]()
Mijn nachtrust, wat doe jequote:Op woensdag 26 november 2014 19:25 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja Dyre, stadsgenoteuh!
*zet creepy stem op*
ik ben altijd dichtbij
Uitgeprint en met een plakbandje op je monitor geplakt?quote:Op woensdag 26 november 2014 20:33 schreef Stormqueen het volgende:
herkenbaar wb DigiD
Ik heb dat op een heel onorthodoxe manier opgelost uiteindelijk
ja, het schoont goed op. Morgen weer een zwangerschapskilo er afquote:Op woensdag 26 november 2014 20:33 schreef Skittles het volgende:
Ach Blue is toch juist goed! Beetje humor en lachen maakt het leven een stuk leukerIk kon er achteraf ook wel om lachen.
nadat ie brownies heeft gebakken![]()
Oeh darmspoeling SQ?
nee, veel erger, een documentje met wachtwoorden op mijn laptop.quote:Op woensdag 26 november 2014 20:34 schreef Dyre het volgende:
[..]
Uitgeprint en met een plakbandje op je monitor geplakt?
ik zelf al na een week, maar dan vooral oefenen. Grotere opbrengsten kwamen pas na een paar wekenquote:Op woensdag 26 november 2014 20:39 schreef krijgerrtje het volgende:
Vanaf wanneer zijn jullie trouwens begonnen met kolven en flesjes geven? Het hoeft natuurlijk nog niet, maar zou binnenkort wel weer eens naar de kapper willen. En dan kan ik best zorgen dat ik met een uur of 2/3 weer thuis ben, maar vind het wel een fijn idee dan als vriendlief melk in huis heeft voor het geval dat
Ik een week of drie terug denk ik. Dus toen ze een kleine maand was zoiets. Ik zou t ook een fijn idee vinden als er in ieder geval een flesje isquote:Op woensdag 26 november 2014 20:39 schreef krijgerrtje het volgende:
Vanaf wanneer zijn jullie trouwens begonnen met kolven en flesjes geven? Het hoeft natuurlijk nog niet, maar zou binnenkort wel weer eens naar de kapper willen. En dan kan ik best zorgen dat ik met een uur of 2/3 weer thuis ben, maar vind het wel een fijn idee dan als vriendlief melk in huis heeft voor het geval dat
Kolven nog niet zolang. Ik ving wel een paar dagen na haar geboorte melk op door een flesje onder de tepel te houden waar niet uit gedronken werd. Zo werd er toch een beginnetje aangelegd en waren die lektieten toch ergens goed voorquote:Op woensdag 26 november 2014 20:39 schreef krijgerrtje het volgende:
quote:Op woensdag 26 november 2014 21:11 schreef JufMariska het volgende:
Neehoor DaD, ik mis het ook regelmatig verschrikkelijk... Ondanks de kwalen, maar vooral het gevoel van uk in buik (verdorie, zit ik weer te janken)
Ditquote:Op woensdag 26 november 2014 21:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
(...)maar man, wat voelde ik me bijzonder toen ik zwanger was.(...)
Ja tot zes uur ongeveer!quote:
Kan ik me goed voorstellen juist. Ik heb dat bij de rimpeltjes rondom mijn navelquote:Op woensdag 26 november 2014 22:00 schreef Dyre het volgende:
Ik ben trouwens ook nog steeds heel erg trots op mijn litteken. Als ik hem onder de douche ofzo bekijk, dan is dat echt een soort van herinnerings-tattoo-maar-dan-anders voor me. Ja, het is een snee, een 'verminking' als je het zo wilt zien. Maar daar is toch maar mooi ons meisje uitgekomen
Sommige collega's balen van hun litteken of kunnen er niet zo goed naar kijken, maar ik vind dat je er juist trots op moet zijn!
(ik vraag me af of ik, bij een vaginale bevalling, ook zo trots op mijn 'snee' zou zijn geweest)
Ik snap wat je bedoeltquote:Op woensdag 26 november 2014 22:00 schreef Dyre het volgende:
Ik ben trouwens ook nog steeds heel erg trots op mijn litteken. Als ik hem onder de douche ofzo bekijk, dan is dat echt een soort van herinnerings-tattoo-maar-dan-anders voor me. Ja, het is een snee, een 'verminking' als je het zo wilt zien. Maar daar is toch maar mooi ons meisje uitgekomen
Sommige collega's balen van hun litteken of kunnen er niet zo goed naar kijken, maar ik vind dat je er juist trots op moet zijn!
Ik vind het soms zo vreemd om te bedenken dat mijn vriendinnen geen kind hebbenquote:Op woensdag 26 november 2014 22:14 schreef Roomsnoes het volgende:
Dat ik een kind heb, ben ik inmiddels aan gewend, al blijft het bijzonder.
Maar dat ik zwanger ben geweest kan ik haast niet geloven. Heb dat altijd iets magisch gevonden, een baby in iemands buik. En dat ben ik gewoon geweest! Ik heb een baby in mijn buik gehad! Zo gekBaby in kinderwagen is veel logischer
Mijnes ligt overigens in een romper met korte mouwtjes in een mediumslaapzak. Die van de hema, met streepjes. Soms met dun wollen dekentje er overheen. Maar het is dan ook vrij warm op onze slaapkamer.
Echt wel!quote:Op woensdag 26 november 2014 21:21 schreef Stormqueen het volgende:
Nu voel ik me ook bijzonder omdat ik de moeder van zo'n ontzettend mooi meisje ben
Ik schijn ook echt te stralen als ik met haar loop. Veel meer dan toen ik zwanger was. Maar ik was dan ook niet echt mooi zwanger zoals jullie
Maar het voelt wel heel bijzonder, dat absoluut!
Sja, ik zie het op R'dam centraal toch wel erg vaak als ik laat reis. En heel onaardig gezegd vooral bij een bepaalde cultuur... Wel een familiegerichte cultuurquote:Op woensdag 26 november 2014 23:23 schreef Moppert het volgende:
Omdat oma beppie op sterven ligt en ze net met de hele familie afscheid hebben genomen. Het was of het kind mee nemen of niet kunnen gaan want dochterlief saskia heeft een zware periode van kinder kanker achter de rug en is heel bang om alleen te zijn zonder mama. Het meest lastige aan de trip was ook dat oma woonachtig is in groningen en ze wonen zelf omgeving leiden.
Met een auto is dat allemaal nog wel redelijk te doen maar helaas ging het bedrijf waar vader bij werkte failliet en met de ww hadden ze geen geld meer om de auto te houden.
Bottomline, je kinderen zo erg laat meenemen doe je meestal met een hele goede redenEen kind heeft zeker als het al wat ouder is een ritme en een bepaalde batterijduur per dag.
![]()
Ik vind zwanger zijn echt verschrikkelijk![]()
ik ben ook erg benieuwd hoe E haar datum-tweeling heetquote:Op woensdag 26 november 2014 19:50 schreef Heliotrope het volgende:
Wat posten jullie opeens hard! Ik lurkte al heel lang maar kan het opeens niet bijhouden. Goed meeposten en reageren komt als ik het allemaal weer snap.
En wat zijn alle voor mijn gevoel verse baby's alweer groot en de september en oktobermama's lijken alweer helemaal ervaren. Ik zag lieve foto's voorbij komen.
Nog dank voor het welkom!Ik zag vragen om de naam, ik zal wel PM-en als weer wat helderder, wilde het idd niet openbaar. Valt het al op dat slaaptekort?
*ratel*
Achja, zo'n cultuur heeft weer voordelen die wij wat minder hebben. Op vakantie in Spanje zag ik ook kinderen tot twaalf 's nachts buiten spelen en om negen uur 's avonds zat de hele familie, van jong tot oud, bij de tapasbar.quote:Op woensdag 26 november 2014 23:27 schreef Dot. het volgende:
[..]
Sja, ik zie het op R'dam centraal toch wel erg vaak als ik laat reis. En heel onaardig gezegd vooral bij een bepaalde cultuur... Wel een familiegerichte cultuurIk gun die kindjes gewoon zo een bedje en niet een halve schouder of een te kleine buggy.
Ik snap je, maar ik heb toch het gevoel alsof het leven daar wat meer op is ingericht op zulke momenten. En dat kindje gisteravond sliep dus terwijl z'n moeder (neem ik aan) hem tilde, dus dat was niet vrolijk spelen. En dan vind ik het idd sneu dat dat jochie nog helemaal naar huis moet met het OV, uitgekleed moet worden en in bed gelegd. Ik heb ook een tijdje bij een familie in huis gewoond die niet aan bedtijd deden voor hun 8-jarige, dus die liep idd nog vrolijk rond om 11 uur, maar om 7 uur uit bed komen om naar school te gaan kon hij niet. En daar kijk ik dan idd met m'n Nederlandse gedachten naar, maar dat is dan ook mijn referentiekaderquote:Op donderdag 27 november 2014 08:44 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Achja, zo'n cultuur heeft weer voordelen die wij wat minder hebben. Op vakantie in Spanje zag ik ook kinderen tot twaalf 's nachts buiten spelen en om negen uur 's avonds zat de hele familie, van jong tot oud, bij de tapasbar.. Ik gun een kind ouders die van ze houden, maar verder is het per cultuur zo anders en ik geloof niet dat onze cultuur nu altijd zoveel beter is. Met onze (ver)oordelen en ons perfectionisme en prestatiedruk al bij kleine kinderen en onze regeltjes en onze vele opvoedboeken etc. etc. Ik vind het ook wel weer relativerend om te zien hoe zij het dan doen.
Om het maar even gechargeerd te zeggen allemaal..
quote:Op donderdag 27 november 2014 08:48 schreef Spees_Eend het volgende:
LT![]()
![]()
Dat konijn er ook zo perfect naast
quote:Op donderdag 27 november 2014 11:39 schreef Stormqueen het volgende:
Klinkt als ons standaard slaapritueel
Ik leg M niet meer in bed als hij niet slaapt.quote:Op donderdag 27 november 2014 11:28 schreef Tante_Soesa het volgende:
Mooi plaatje zo LT![]()
en welkom met je dochter met de mooie naam
Sinds mijn kind in de avond slaapt gaat het slapen overdag echt moeilijk. Gister sliep ze van 1930 tot 2300, toen tot 04:00 en daarna was het 0730 (en nog een bonusdut tot 0900). Oké, toen mee naar beneden, even gespeeld, geknuffeld en gezongen totdat de dame in haar oogjes ging wrijven en ging gapen, rond 10:15. Hop, naar boven. Slaapzakje aan en aan de borst. Goed gedronken en in slaap gevallen aan de borst. Toen ging het als volgt:
- slapend weggelegd > wakker
- weer aangelegd > in slaap > al slapend rechtop gehouden voor een boer > weggelegd > wakker
- in eigen bedje gelegd en 'het zelf uit laten zoeken'. Ligt 10 minuten vrolijk om zich heen te kijken en lijkt totaal niet moe. Daarna.beetje gemopper wat uitmondt in huilen.
- na troosten weer in bedje met speen, speen wordt niet gepakt dus dan maar helpen met pink. Pink is tof en dr oogjes vallen langzaam dicht. Na 1 minuut > wakker. Weer hetzelfde verhaal, weer in slaap voor 1 minuut. X 5.
- Toen hand over haar oogjes heen gelegd en speen weer gepakt. Speen is tof () en ze valt weer in slaap. Spuugt speen uit na 2 minuten maar blijft slapen.
Slaapt nu nog, minuut of 5 denk ik.
Ik ben een uur bezig geweest....
Bakerpraatjes kloppen meestal niet.quote:Op donderdag 27 november 2014 14:16 schreef Moppert het volgende:
Vervelende hormonale moeders krijgen langharige kinderenzoiets is het bakerpraatje
Mja, maar ze is wel echt heel moe en wordt dan ook huilerig. In de doek of op schoot slaapt ze wel. En ik kan haar simpelweg niet de hele dag op schoot houden ivm peuter. Elin lag wel de hele dag bij me want dat kon toen gewoon. Ik probeer haar elke dag een keer in haar bed te laten slapen, lukt dat niet dan knoop ik haar in de doek.quote:Op donderdag 27 november 2014 14:15 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik leg M niet meer in bed als hij niet slaapt.. overdag slaapt hij meestal 1 keer een paar uurtjes. Soms niet. Of alleen dutjes op mijn arm na het drinken.
Wat ik merk is dat het vaak lijkt of hij slaapt na de borst maar dat isvaak maar even en daarna is hij klaarwakker.
Als hij wakker is komt hij elke anderhalf uur om eten (ook in de stad vandaag) en is verder echt wakker en tevreden dus ik maak me er niet te druk om (ik sliep zelf als baby ook nooit overdag). Het proberen steeds in bed te leggen terwijl hij blijkbaar niet wil slapen word ik echt gek en gestrest van en hij raakt ook steeds overstuur. Dus het is box of eten of voedingskussen/schoot dutje.
Pas tegen de avond wordt hij wat huilerig en kramperig. Maar gelukkig gaat hij als we naar bed gaan gewoon mee slapen.
Ik vind het wel best zwaar zulke dagen, en als ik zo lees hoeveel werk jullie maken van kind naar bed brengen vraag ik me af of ik niet toch iets fout doe.
Mijn redenatie was heel simpel: gaat niet slapen dus is niet moe dus weer uit bed
Heb jij mijn kindquote:Op donderdag 27 november 2014 11:28 schreef Tante_Soesa het volgende:
Mooi plaatje zo LT![]()
en welkom met je dochter met de mooie naam
Sinds mijn kind in de avond slaapt gaat het slapen overdag echt moeilijk. Gister sliep ze van 1930 tot 2300, toen tot 04:00 en daarna was het 0730 (en nog een bonusdut tot 0900). Oké, toen mee naar beneden, even gespeeld, geknuffeld en gezongen totdat de dame in haar oogjes ging wrijven en ging gapen, rond 10:15. Hop, naar boven. Slaapzakje aan en aan de borst. Goed gedronken en in slaap gevallen aan de borst. Toen ging het als volgt:
- slapend weggelegd > wakker
- weer aangelegd > in slaap > al slapend rechtop gehouden voor een boer > weggelegd > wakker
- in eigen bedje gelegd en 'het zelf uit laten zoeken'. Ligt 10 minuten vrolijk om zich heen te kijken en lijkt totaal niet moe. Daarna.beetje gemopper wat uitmondt in huilen.
- na troosten weer in bedje met speen, speen wordt niet gepakt dus dan maar helpen met pink. Pink is tof en dr oogjes vallen langzaam dicht. Na 1 minuut > wakker. Weer hetzelfde verhaal, weer in slaap voor 1 minuut. X 5.
- Toen hand over haar oogjes heen gelegd en speen weer gepakt. Speen is tof () en ze valt weer in slaap. Spuugt speen uit na 2 minuten maar blijft slapen.
Slaapt nu nog, minuut of 5 denk ik.
Ik ben een uur bezig geweest....
quote:Op donderdag 27 november 2014 14:59 schreef kwakz0r het volgende:
Ja, ik weet het ook wel... Ik zou 't voor mezelf gewoon ook wel fijn vnden als hij overdag ook af en toe in bed slaapt (zoals de eerste twee weken).
Maar goed dan zie ik bolletoetemellie naast me liggen dromen en dan[ link | afbeelding ]
Bovendien zit hij middenin een sprong (nog een paar dagen zegt mijn appje) dus wie weet wordt hij volgende week weer wat minder plakkerig.
quote:Op donderdag 27 november 2014 14:32 schreef Burdie het volgende:
@kwak, er valt niet zoveel fout te doen aan een baby. Volg je gevoel en hoe het voor jou prettig voelt, en verder niet twijfelen, dat is zo'n zonde van de moeite. Je bent een goede mama voor M.
Yesquote:Op donderdag 27 november 2014 14:28 schreef Burdie het volgende:
Jouw kinderen waren heel lang kaal toch?
quote:Aanvullende productinformatie:
Zonder kunstmatige kleurstoffen, smaakstoffen of zoetstoffen. Zonder conserveringsmiddelen. Zonder toegevoegd suiker of zout, Zonder zetmeel. Zonder mais. Zonder melk. Zonder lactose. Zonder soja. Zonder gluten. Zonder tarwe. Zonder gist. Zonder visproducten. Zonder varkensproducten.
Die van mij leeft kennelijk ook al 2,5 jaar op vit d met suikerquote:Op donderdag 27 november 2014 17:21 schreef Sugarsnap het volgende:
Ik blijf gewoon bij Kruidvat, ik denk niet dat het beetje suiker veel kwaad kan... Er zijn ergere dingen die je in een jonge baby kan stoppen
die zal ik onthouden voor als dit potje op isquote:Op donderdag 27 november 2014 17:21 schreef Dot. het volgende:
Ik heb deze: http://www.detuinen.nl/vi(...)ne-d3-vloeibaar.html
Nu 5 euro in de aanbieding en 4 drupjes voor een kind
[..]
Hier 1 die het al bijna 6 jaar doet, en die heeft zelfs mierzoete pyjamapapjes gehad enzo...quote:Op donderdag 27 november 2014 17:23 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Die van mij leeft kennelijk ook al 2,5 jaar op vit d met suiker. Doet het ook nog steeds goed hoor hehe.
quote:Op donderdag 27 november 2014 17:21 schreef Dot. het volgende:
[..]
Maar met sinassappel aromaquote:Op donderdag 27 november 2014 17:21 schreef Dot. het volgende:
[..]
Dank Dot! Ga ik morgen even met de bus naar de stadquote:Op donderdag 27 november 2014 17:21 schreef Dot. het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 27 november 2014 17:27 schreef kwakz0r het volgende:
ja ik denk echt dat een baby daar echt enorm slecht van wordt, van sinaasappelaroma.
Vast niet maar dan koop je alsnog een product dat dingen bevat wat niet nodig is.quote:Op donderdag 27 november 2014 17:27 schreef kwakz0r het volgende:
ja ik denk echt dat een baby daar echt enorm slecht van wordt, van sinaasappelaroma.
Je weet nooit waar bv Holleder op groot is gebrachtquote:Op donderdag 27 november 2014 17:27 schreef kwakz0r het volgende:
quote:Op donderdag 27 november 2014 17:36 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Je weet nooit waar bv Holleder op groot is gebracht.
Zit ik nou een vrouwelijke Holleder te kwekenquote:Op donderdag 27 november 2014 17:36 schreef AwayTL het volgende:
[..]
nou ja, voor mij was bonusan geen no-go qua prijs, ik was eigenlijk niet eens op zoek naar iets anders, maar zag een mooie aanbieding hier en dacht "oh das ook prima". that's all...quote:Op donderdag 27 november 2014 17:32 schreef Moppert het volgende:
[..]
Vast niet maar dan koop je alsnog een product dat dingen bevat wat niet nodig is.
Terwijl Bonusan niet veel duurder is. Ik snap niet waarom je dan toch overstapt.
Het is nu in de aanbieding maar normaal kost het ook 10 euro. ( 4 druppels)
Bonusan kost ook 10 euro alleen heb je daar 1,5 druppels van nodig
Dus nu is het een aanbieding en prima hoor maar besef je goed dat je het 4 jaar geeft en het normaal gesproken dus niet voordeliger is
Ik heb al heel vaak op hem gekruimeldquote:Op donderdag 27 november 2014 17:53 schreef BlueEyes het volgende:
Leg je wel een hydrofiel over je kind Kwak? Geeft anders zulke nare vlekken
Tijd voor jou om iets aan die hormonsters te doenquote:Op donderdag 27 november 2014 17:51 schreef kwakz0r het volgende:
Mwah het commentaar kwam wel een beetje over als OMG wat stop je nou weer in je kind!!! hoewel natuurlijk niet zo bedoeld maar ja, verse mama's hier, allez...
Of jij aan je manier van communicerenquote:Op donderdag 27 november 2014 18:27 schreef Moppert het volgende:
[..]
Tijd voor jou om iets aan die hormonsters te doen
Ik voelde me heul niet aangevallen!quote:Op donderdag 27 november 2014 18:38 schreef Moppert het volgende:
Het gaat nergens meer over als je niet eens je eigen voorkeuren mag aangeven zonder dat iemand anders gaat janken. Dat je als onzekere hoopje moeder niet veel kan hebben vind ik 1 ding.
Maar dit gaat nergens over
Ik denk op neusdruppelsquote:Op donderdag 27 november 2014 17:36 schreef AwayTL het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |