Goed bezig!quote:Op woensdag 26 november 2014 11:53 schreef Chanty het volgende:
Niet bijgelezen. Lig mooi op schema. Was ruim op tijd in Amsterdam. Gesprek ging echt prima. Toen weer naar huis gereden anders had ik een uur in Leiden moeten wachtendus tien minuten thuis geweest, gecheckt of alles goed is daar en zit nu in de bus naar Leiden
+1 op de koffiequote:Op woensdag 26 november 2014 11:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wow geppie, wat een prachtig meisje!.
Mariska, het gaat hier eigenlijk best goed in mijn eentje! Ik ben er al achter dat ik niet functioneer zonder douche en ontbijt 's ochtends, dus ik stond vanochtend om half 7 al te douchen omdat Baard toen nog thuis was.. Maar we redden ons prima, saampjes.
.
Wel een vraagje: wat doen jullie als je baby stil, maar wakker, in zijn bedje ligt? Lekker laten liggen, of bij je nemen?
Nog een kus voor Blue!.
En balen, SQ..
Koffie doe ik niet aan..
+1quote:Op woensdag 26 november 2014 11:58 schreef Skittles het volgende:
DaD stil en wakker in bed komt bijna niet voor, maar ik laat haar dan wel lekker liggen tot ik haar luid hoor smakken of huilen.
Dat ligt er aan... heeft 'ie al geslapen? Denk je dat hij terug in slaap gaat vallen als je hem laat liggen? Wat is hij aan het doen? Stoor je hem bij iets wat hij doet/leert als je hem bij je zou nemen? Wat is jouw behoefte hierin?quote:Op woensdag 26 november 2014 11:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wel een vraagje: wat doen jullie als je baby stil, maar wakker, in zijn bedje ligt? Lekker laten liggen, of bij je nemen?
Hij heeft vanochtend na zijn voeding van 6 uur tot 10 uur weer geslapen, toen heb ik hem gevoed en hebben we uitgebreid geknuffeld. Toen hij begon te gapen heb ik hem weer weggelegd, waarna hij een poosje vol bewondering naar het raam heeft gekeken.quote:Op woensdag 26 november 2014 12:05 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat ligt er aan... heeft 'ie al geslapen? Denk je dat hij terug in slaap gaat vallen als je hem laat liggen? Wat is hij aan het doen? Stoor je hem bij iets wat hij doet/leert als je hem bij je zou nemen? Wat is jouw behoefte hierin?
Afhankelijk daarvan zou ik 'm laten liggen (want ik vind het heel belangrijk dat een kind leert om zichzelf te vermaken, om dingen alleen te doen, om niet altijd iemand nodig te hebben) of juist bij je nemen (want als moeder ben je niet alleen maar iemand die haar kind aandacht geeft als 'ie iets nodig heeft of iets wil).
Wauw wat een heerlijke modelbaby! Mellie gaat sowieso binnen cijf minuten gillen als je m wakker weglegt. De box met mobiel gaat wel wat beter tegenwoordig, half uurtje soms drie kwartierquote:Op woensdag 26 november 2014 12:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Hij heeft vanochtend na zijn voeding van 6 uur tot 10 uur weer geslapen, toen heb ik hem gevoed en hebben we uitgebreid geknuffeld. Toen hij begon te gapen heb ik hem weer weggelegd, waarna hij een poosje vol bewondering naar het raam heeft gekeken.
Oh wacht. Inmiddels slaapt ie..
Fijn toch!quote:Op woensdag 26 november 2014 12:15 schreef DevilsAndDust het volgende:
Eigenlijk doet 'ie dit vanaf het begin wel al zo'n beetje..
Ik laat hem altijd liggen, tenminste als hij nog niet geslapen heeft.quote:Op woensdag 26 november 2014 11:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
M ook hoorquote:Op woensdag 26 november 2014 12:15 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wij doen aan waterpolo sinds hij 3 weken oud isquote:Op woensdag 26 november 2014 12:34 schreef Stormqueen het volgende:
Pittig dus weer voor jou, soesa
Ik ga het toch even vragen want ik merk dat ik erg onzeker word van mezelf en verhalen die ik hier lees. Wat doen jullie aan interactie met je baby? Ik lees hier dan over spelende babies van een paar weken oud, en dan denk ik: spelen? Dat kan ze toch helemaal niet met 7 weken? En allerlei oefeningen enzo... Maar nu ben ik dus bang dat ik mijn baby verwaarloos omdat ik niét met haar speel (of ik heb een ander beebeeld van spelen) en omdat ik haar niet meerdere keren per dag op haar buik oefeningen laat doenze kan nog zo weinig, ze is nog zo klein. Waar leren jullie al die dingen die je doet met je baby? En wat zie ik over het hoofd?
Js slaat af en toe naar een dobbelsteen en kan er aandachtig naar kijken. Armen en benen gaan dan alle kanten op..quote:Op woensdag 26 november 2014 12:34 schreef Stormqueen het volgende:
Pittig dus weer voor jou, soesa
Ik ga het toch even vragen want ik merk dat ik erg onzeker word van mezelf en verhalen die ik hier lees. Wat doen jullie aan interactie met je baby? Ik lees hier dan over spelende babies van een paar weken oud, en dan denk ik: spelen? Dat kan ze toch helemaal niet met 7 weken? En allerlei oefeningen enzo... Maar nu ben ik dus bang dat ik mijn baby verwaarloos omdat ik niét met haar speel (of ik heb een ander beebeeld van spelen) en omdat ik haar niet meerdere keren per dag op haar buik oefeningen laat doenze kan nog zo weinig, ze is nog zo klein. Waar leren jullie al die dingen die je doet met je baby? En wat zie ik over het hoofd?
Ik upload even een filmpje Hoe het hier gaatquote:Op woensdag 26 november 2014 12:41 schreef Stormqueen het volgende:
Maar wat is spelen? Daar worstel ik mee! Ik kan mijn baby in de box leggen met speelgoed en dingen er boven houden en dan kijkt ze een keer en dat is het wel weer. Hoe spelen baby's van zeven weken? Of heb ik een raar geval?
Wat doet ze al ze wakker is? Met de armen en beentjes bewegen is ook spelenquote:Op woensdag 26 november 2014 12:41 schreef Stormqueen het volgende:
Maar wat is spelen? Daar worstel ik mee! Ik kan mijn baby in de box leggen met speelgoed en dingen er boven houden en dan kijkt ze een keer en dat is het wel weer. Hoe spelen baby's van zeven weken? Of heb ik een raar geval?
heel veel kijken vooral, naar alles wat contrast heeft of geluid maakt of beweegtquote:Op woensdag 26 november 2014 13:02 schreef Dot. het volgende:
[..]
Wat doet ze al ze wakker is? Met de armen en beentjes bewegen is ook spelenEn naar de mobile staren. Eigenlijk alles waar ze iets van leert
![]()
Hier was met een knuffeldoekje over zn gezicht gaan ook leuk, dan ging hij lachen. Soort van hele vroege kiekeboe.
Lekker toch!quote:Op woensdag 26 november 2014 12:15 schreef DevilsAndDust het volgende:
Mahammmmmmquote:Op woensdag 26 november 2014 13:07 schreef Tante_Soesa het volgende:
[ link | afbeelding ]
Dit is dus met 9 weken
quote:Op woensdag 26 november 2014 13:07 schreef Tante_Soesa het volgende:
[ link | afbeelding ]
Dit is dus met 9 weken
Spann0nd! Alletwee al gehad dus?quote:Op woensdag 26 november 2014 13:19 schreef Chanty het volgende:
Zo dat gesprek ging ook super. Ik ga gewoon nooit meer gesprekken voorbereidennu maar afwachten
quote:Op woensdag 26 november 2014 13:19 schreef Chanty het volgende:
Zo dat gesprek ging ook super. Ik ga gewoon nooit meer gesprekken voorbereidennu maar afwachten
Fijn, ik duim voor je.quote:Op woensdag 26 november 2014 13:19 schreef Chanty het volgende:
Jup! Missie geslaagdquote:Op woensdag 26 november 2014 13:21 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Spann0nd! Alletwee al gehad dus?
ja. De benedenwoning toch?quote:Op woensdag 26 november 2014 13:55 schreef Dyre het volgende:
Weet je nog wel welk huis het is?
(het is de meest linkerdeur)
Mijn baby slaapt in de box. Lekker puh
Zelfs ik weet precies waar je woont!quote:Op woensdag 26 november 2014 13:55 schreef Dyre het volgende:
Weet je nog wel welk huis het is?
(het is de meest linkerdeur)
Mijn baby slaapt in de box. Lekker puh
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met je fok baby op weg naar een fokker.quote:Op woensdag 26 november 2014 14:37 schreef Stormqueen het volgende:
Fokken achter de kinderwagen. Like a pro
Wij hadden dat ook, hele platte kant op zijn hoofd....kinderfysio heeft wel geholpen, goede tips en trics. Vooral veel op zijn andere zij moeten leggen. We moesten hem ook 7x(!) per dag op zijn buik leggen. Dat redde wij nooit en dan vroeg ze 'waarom niet?' nou omdat ie niet 7x per dag wakker is!quote:Op woensdag 26 november 2014 14:55 schreef Hilmo het volgende:
Wakker wegleggen gaat hier ook nog steeds en ook wakker beneden laten en zelf iets boven even doen, gaat uitstekend zonder huilen. Ligt lekker hijgende en 'oh' geluiden te maken.
Had net even zin om de doek weer te introduceren. Wil hij alleen maar om zich heen kijken en gaat op een gegeven moment zuigzoenen in mijn hals...Hij had net twee borsten gehad en lijkt wel tevreden, dus vind het wel even goed zo
Maar hij is in elk geval weer úit de doek want zo heb ik er geen zin in.
Spelen doet die van mij ook niet. Op de buik 1 keer per dag als ik het niet vergeetspeelkleed wou vooral de hond op en R helemaal natlikken en dat werd meer een frustratie voor mij, maar baby zag er niets speelbaars in. Wipstoel is nog niet zo vaak gebruikt, omdat hond dan ook hyper wordt, spiegel kijkt hij nog niet in.
R zit trouwens nu ook in maat 62. Sommige dingen passen nog wel van 56 maar rompers eigenlijk niet meer, truitjes vaak nog wel. Maar 62 rompers zitten het fijnst nu, oh en broekjes van 62 ook. En dat met 6 weken haha.
Gister bij het CB is er trouwens doorverwezen naar de fysio voor voorkeurshouding. Hij kijkt al sinds het begin naar links. Hebben het wiegje enzo al omgedraaid naar het licht, andersom in de box, helpt allemaal niets, hij bepaald zelf wel hoe hij ligt haha. Maar de arts van het CB liet het zien, zijn oor zit aan de linkerkant al helemaal op een andere plek dan rechtsDus vrijdag komt de kinderfysio hier.
Oh wat fijn om te lezenquote:Op woensdag 26 november 2014 15:11 schreef Razztwizzle het volgende:
Zo, m'n moeder is een ochtend op bezoek en ik mis meteen een half topic. Even bijlezen:
Mabawa gefeliciteerd met M.! Een heuse dreumes!
Zoë ik heb geen tweelingtipshet klinkt zwaar, in elk geval veel sterkte gewenst en hopelijk houden jullie het vol
. Kan er geen familie zo af en toe eens komen helpen?
LT sterkte met de BV-pijn. Hier deed het ook flink zeer hoor de eerste week, is niet gek! Hopelijk is je bloeddruk gauw beter en mogen jullie snel weer naar huis.
NIKKI je wandelfoto'swat een heerlijke ventjes heb je toch!
Welkom Helio! Fijn dat je een ervaren kraamhulp hebt, dat maakt vast verschil.
GM 'fijn' dat je een afspraak bij de neuroloog hebt. Hopelijk komt er snel iets op je pad dat helpt.
DAD fijn een goede nacht! Dan voel je je weer een beetje mens.
BE bijkomdagen zijn ook belangrijk. Hopelijk gaat het snel beter dan 'het gaat' .
SQ maat 62 alweer voor M., snel al! Maar geeft niks toch, kun je weer fijn nieuwe kleren shoppen. En foto's met spekbeentjes
![]()
. Ik pik trouwens veel op van de nieuwbrieven van babycentre.com, die geven leuke dingen om te doen met je kind in bepaalde fases. Ik ben zelf ook niet zo origineel hoor!
Geppie wat fijn dat het goed gaat! En je kind![]()
wat een schoonheid!
Soesa, hier ook plakbaby. Huilen bij het naar bed gaan, veel bij ons willen zijn. Ze gaan lekker gelijkop hè, die van ons.
KAK
Kind wakker
Straks verder
Zitten? Nee, op zijn buik!quote:Op woensdag 26 november 2014 15:05 schreef Hilmo het volgende:
hahhahahah dat is ook wel wat Exode! Juist buikvoorkeur eraan over gehouden. Ben benieuwd wat wij voor tips gaan krijgen. Vind het wel interessant
7x dat is een hele klus om daar aan te denken. Moet van de fysio voor mezelf ook al 2x per dag oefeningen doen en dat is na 1 dag al bijna mislukt...
Op zijn zij ligt R. eigenlijk nooit.
Aanlopen, aanrijden, aanfietsen, het kan allemaal in Brabant!quote:Op woensdag 26 november 2014 15:49 schreef Razztwizzle het volgende:
SQ en Dyre have fun bij de minimeet. "Ik loop nu aan", is dat Brabants? Ik mis daar ergens het woordje 'rood' of 'paars'
. Maar ik zeg weer dingen als "de deur is los" en "de koekjes zijn slof" en "waar kom jij weg?" en dat schijnt ook raar te zijn.
Hier was het standaard huilen op zijn buik. Ik dacht steeds; 7 keer? Wanneer dan? Pfffff. Maar nu is het dus een buikligger, tijgeraar en buikspeler dus komt allemaal goed.quote:Op woensdag 26 november 2014 15:49 schreef Razztwizzle het volgende:
OK en verder..
Jongens, de mierenverdelgman komt morgen pasMaar fijn dat iedereen zo meeleeft
You guys rule. Ik heb de crèmebruleebrander al klaar staan om mijn bijdrage te leveren aan de Total Ant Annihilation
.
Soesa je filmpjeDat is inderdaad ook wat spelen hier inhoudt! En vooral mij aandachtig aankijken als ik dingen boven d'r hoofd bungel. Ze denkt dan vast "Eh. Mam. Doe normaal."
.
Chanty, fijn dat het goed gingHopelijk levert het een mooie baan op!
SQ en Dyre have fun bij de minimeet. "Ik loop nu aan", is dat Brabants? Ik mis daar ergens het woordje 'rood' of 'paars'
. Maar ik zeg weer dingen als "de deur is los" en "de koekjes zijn slof" en "waar kom jij weg?" en dat schijnt ook raar te zijn.
Die kinderfysio klinkt ook interessant hoor. 7x per dag op de buik redden wij ook van ze lang zal ze leven nietMeestal zo'n 3x, 1x na het badje bij het afdrogen en 2x in de box of op het speelkleed. Maar ze vindt het echt STOM. Hopelijk trekt dat wat bij..
Collega van mijn moeder zei ook dat ze de wc afgetrokken had ipv doorgetrokkenquote:
Koekjes worden slof als je vriendje het pak openmaakt en ze zo weer de kast in flikkert zonder ze goed dicht te doenquote:Op woensdag 26 november 2014 16:55 schreef Roomsnoes het volgende:
Whaha, heel leuk die dialecten, maar hoe smaakt een slof koekje?Zachte koekjes? Of muffe koekjes? Taaie koekjes? Enlighten me!
Dat is idd Brabants. Die andere dingen die jij zegt, zeg ik ook nog steeds (van oorsprong Drentse) en dat levert vaak verwarring opquote:Op woensdag 26 november 2014 15:49 schreef Razztwizzle het volgende:
Omg M is ook zo cute!quote:Op woensdag 26 november 2014 16:50 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Collega van mijn moeder zei ook dat ze de wc afgetrokken had ipv doorgetrokken![]()
Ik kom uit t westen maar bij osn zijn koekjes (of pinda's) ook slof hoor Razz! (Maar goed, friese en groningse familie die in gelderland en noord holland gewoond heeft dus ik weet nooit wanneer iets nou daar vandaan komt)
Crumpette is wezen babyknuffelenze heeft mn baby in slaap geknuffeld!
Oh en ik vroeg me af: mijn baby gaat echt maar twee keer per week in baddat is toch niet erg?
Op de buik doe ik s ochtends bij het aankleden en s middags/s avonds doet julian dat als hij ligt op julian's buik. Maar volgens mij heeft hij geen voorkeurshouding ook...
Ieeewwww...quote:Op woensdag 26 november 2014 16:50 schreef kwakz0r het volgende:
Oh en ik vroeg me af: mijn baby gaat echt maar twee keer per week in baddat is toch niet erg?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |