abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 woensdag 26 november 2014 @ 11:19:27 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_147015929
Nederlandse jihadreizigers moeten kunnen afreizen naar conflictgebieden, maar daarna zijn ze nooit meer welkom in Nederland. Dat zegt burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam vandaag in het AD. Daarmee gaat hij lijnrecht tegen het kabinetsbeleid in.

Het kabinet wil juist voorkomen dat mensen naar risicogebieden afreizen, uit angst dat ze zich aansluiten bij gewelddadige jihadistische groeperingen als Islamitische Staat (IS).

'Ik wil een signaal afgeven aan degenen die overwegen naar Syrië af te reizen, zodat ze beseffen wat ze op het spel zetten', aldus Aboutaleb. 'Als iemand deze samenleving verdorven vindt, ga! Ga maar. Maar dan is er ook geen weg meer terug. Lever dan je paspoort in en neem het risico dat er bommen op je vallen.'

Het aantal jihadgangers in Rotterdam is in een jaar tijd gestegen van 20 naar 29. Volgens eigen zeggen wil Aboutaleb begrijpen waarom mensen zich willen aansluiten bij de jihad. 'Ik ga binnenkort praten met iemand die overwoog weg te gaan. Ik wil hem de vraag stellen: wat bezielde je, wat waren je overwegingen? Ik ben oprecht geïnteresseerd. We hebben belet dat hij vertrok door zijn paspoort af te nemen. Met hem wil ik graag praten.'

Paspoortwet

Het paspoort van potentiële Nederlandse jihadisten wordt uit voorzorg afgenomen. Dit is het beleid wat door de regeringspartijen VVD en PvdA is opgesteld, en wordt ondersteund door het CDA. De partijen beroepen zich hierbij op artikel 23 van de Paspoortwet, waarin staat dat vervallenverklaring is toegestaan als er een 'gegrond vermoeden bestaat dat een persoon in het buitenland handelingen zal verrichten die bedreigingen vormen voor de veiligheid van Nederland of van bondgenoten.'

De behandeling van potentiële jihadisten is een hekel punt in de Kamer. De PVV van Geert Wilders pleit voor het inleveren van de Nederlandse nationaliteit bij risicogevallen, bovenop het afnemen van het paspoort.

Volgens minister Ivo Opstelten van Justitie is van 49 mensen het paspoort afgenomen. In 41 gevallen ging het hierbij om mensen die nog in Nederland woonden.

Aïcha
De afgelopen maanden zijn er meerdere Nederlanders afgereisd naar Syrië en Turkije, ondanks de paspoortmaatregel. Afgelopen week keerde de achttienjarige Syriëgangster Aïcha terug, nadat haar moeder haar had opgewacht bij de Turks-Syrische grens. Bij terugkomst in Maastricht werd ze een aantal dagen vastgezet. Gisteren kwam Aïcha weer vrij. Ze blijft nog wel verdacht van deelname aan een terroristische organisatie.

Eerder dit jaar weigerde de gemeente Maastricht haar een paspoort te geven om te voorkomen dat ze naar het Midden-Oosten zou afreizen. Zes maanden geleden vertrok ze alsnog naar Turkije, om daar de trouwen met een jihadist.

http://www.volkskrant.nl/(...)niet-terug~a3798576/

Ik hoop zelf dat ze gaan.

_O_

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 26 november 2014 @ 11:29:50 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_147016164
Aïcha direct op de bus naar Syrie zetten, daar haar paspoort afnemen.

Het is leuk geweest met die opportunistische hinkelaars.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_147016171
Klinkt leuk en ook wel mee eens, maar hoe voorkom je dat ze terugkomen?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 26 november 2014 @ 11:32:45 #4
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_147016236
Dat pappen en nathouden moet idd maar eens afgelopen zijn.
Ben het helemaal met hem eens.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_147016270
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 11:30 schreef DroogDok het volgende:
Hopen dat ze neergeschoten worden.

Sowieso terroristen die terugkeren meteen lang vastzetten en (wellicht letterlijk) aan de schandpaal nagelen en niet na een paar dagen weer laten gaan. Of aan de Amerikanen overdragen, ben je ze ook kwijt.
Hier staat niets.
pi_147016281
quote:
Uit de EU stappen en de grenzen dicht. Landsbelang en nationale veiligheid eerst.
Schoppen we gelijk dat oostbloktuig eruit ^O^
pi_147016318
Dit adoderen :'). Wat een enorm domme populistische actie van Aboutaleb.

Hoe denkt dit marokkaantje het te handhaven?
  woensdag 26 november 2014 @ 11:41:44 #8
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_147016461
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 11:35 schreef Dingflofbips het volgende:
Dit adoderen :'). Wat een enorm domme populistische actie van Aboutaleb.

Hoe denkt dit marokkaantje het te handhaven?
De AIVD weet blijkbaar vrij veel van Nederlanders die daar gesignaleerd worden en/of zelfs plannen maken om daar heen te gaan. Vrij makkelijk om dus om een casus aan bewijs op te bouwen en daarmee via de rechter een signaal op het paspoort te zetten.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_147016594
Beetje de lokale bevolking daar lopen uitmoorden, nog meer vluchtelingen en doden. Nee topidee. :')
Say what?
pi_147016617
quote:
13s.gif Op woensdag 26 november 2014 11:46 schreef UpsideDown het volgende:
Beetje de lokale bevolking daar lopen uitmoorden, nog meer vluchtelingen en doden. Nee topidee. :')
Dit!
  woensdag 26 november 2014 @ 11:49:22 #11
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_147016678
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 11:34 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Uit de EU stappen en de grenzen dicht. Landsbelang en nationale veiligheid eerst.
Schoppen we gelijk dat oostbloktuig eruit ^O^
Hoi Geert
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  woensdag 26 november 2014 @ 11:50:40 #12
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_147016713
quote:
13s.gif Op woensdag 26 november 2014 11:46 schreef UpsideDown het volgende:
of ze gaan hier praktiseren. dan heb ik toch liever dat ze dat daar doen.
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  woensdag 26 november 2014 @ 11:54:32 #13
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147016819
quote:
14s.gif Op woensdag 26 november 2014 11:50 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]

Op deze manier houd je dat kalifaat van hun in stand. Leuk dat bombarderen, maar als er telkens verse jihadisten bijkomen is het dweilen met de kraan open. De Syriërs zullen ons vast erg dankbaar zijn met al die buitenlandse jihadisten die hun komen terroriseren.
Say what?
pi_147017030
quote:
7s.gif Op woensdag 26 november 2014 11:41 schreef SpecialK het volgende:

[..]

De AIVD weet blijkbaar vrij veel van Nederlanders die daar gesignaleerd worden en/of zelfs plannen maken om daar heen te gaan. Vrij makkelijk om dus om een casus aan bewijs op te bouwen en daarmee via de rechter een signaal op het paspoort te zetten.
Er zitten nogal wat 'if's in je verhaal. Bv die mensen kunnen tot aan Turkije vrij rijzen. Gaan de Grieken dat stempeltje/signaal dan zetten? Is het bewijs van de AIVD ook in de rechtzaal te gebruiken, conform EVRM?
pi_147017278
quote:
14s.gif Op woensdag 26 november 2014 11:50 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]

Daar kunnen ze omkomen, hier worden ze vrijgelaten.
  woensdag 26 november 2014 @ 12:26:31 #16
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_147017687
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 12:01 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Er zitten nogal wat 'if's in je verhaal. Bv die mensen kunnen tot aan Turkije vrij rijzen. Gaan de Grieken dat stempeltje/signaal dan zetten? Is het bewijs van de AIVD ook in de rechtzaal te gebruiken, conform EVRM?
Grieken registreren een exit (doe ze sowieso). AIVD signaleert in Syrie (via wat voor bronnen dan ook) dat er Nederlanders zijn. Direct bewijs + omstandelijk bewijs = een door ons gezet signaal in je paspoort. Burger komt met zijn/haar paspoort aan in Griekenland of een ander Schengen land en die zien direct het signaal "Terrorist". Wordt opgevolgd door detentie + deportatie.

"We kunnen het niet 100% handhaven" is wat mij betreft de slechtste reden ooit om iets niet tegen de wet te laten zijn. Geen enkele criminele activiteit is 100% op te controleren en te handhaven en toch hebben we gewoon wetten voor de gevallen waarin het wel te bewijzen en aan te pakken is.
pi_147018806
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 11:32 schreef Netsplitter het volgende:
Dat pappen en nathouden moet idd maar eens afgelopen zijn.
Ben het helemaal met hem eens.
+1
  woensdag 26 november 2014 @ 13:02:11 #18
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_147018900
Ik heb liever dat ze zich daar opblazen , dan hier.
Of is dit egoïstisch ?
Ik ben inmiddels overleden
pi_147019009
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 12:10 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Daar kunnen ze omkomen, hier worden ze vrijgelaten.
Daarom vooral laten vertrekken. Hoe meer er omkomen, hoe beter het is.

Al die losers die schijten op onze normen/waarden en vrijheden.....dan is een kogel nog het minste wat ze verdienen, die ondankbare krengen!
pi_147019221
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 12:01 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Even voor alle duidelijkheid: het gaat hier om mensen die BEWUST KIEZEN voor het achterlaten van onze normen/waarden/cultuur en rechten, ten gunste van e.e.a. vaag ideaal dat vooral gekenmerkt wordt door TEGEN alles wat westers/nederlands is, wat gepaard gaat met heel veel grof geweld en onderdrukking jegens alles wat ook maar enigszins afwijkt van hun norm......

Right, en als dat dan achteraf toch een beetje tegenvalt, moeten deze lui wél een beroep kunnen doen op onze rechtstaat en EVRM? Wat een gotspe! Laat die klereleiers toch vooral doodvallen! Of niet, maar hoe dan ook GEEN terugkeer! Geen open armen! Geen medelijden! Had je maar beter moeten nadenken.
pi_147019492
Goede teksten van Aboutaleb. _O_
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  woensdag 26 november 2014 @ 13:31:45 #22
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_147019964
quote:
Door ze zoveel mogelijk wapens en explosieven mee te geven.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 26 november 2014 @ 13:32:38 #23
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_147019993
quote:
2s.gif Op woensdag 26 november 2014 11:54 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Op deze manier houd je dat kalifaat van hun in stand.
Er is helemaal geen kalifaat. :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_147020306
Het erge is dat je niet kan voorkomen dat ze terugkomen, op het moment dat IS verslagen wordt is Europa ultiem doelwit, Nederlandse jihadisten lopen dan terug hier op straat, er hoeft er maar 1 overtuigd genoeg zijn om een aanslag te plegen en het is gedaan met onze privacy onder het mom van terroristenbestrijding.
Tegen die tijd is er 24/7 controle van drones.
  woensdag 26 november 2014 @ 13:53:23 #25
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147020756
quote:
7s.gif Op woensdag 26 november 2014 13:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er is helemaal geen kalifaat. :')
'kalifaat', tussen aanhalingstekens.
Say what?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')