abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147025646
Toen ik een cyste had werd ik ook behandeld door een mannelijke gyn. Ik was altijd heel preuts van mezelf, maar het viel alles mee!
  Moderator woensdag 26 november 2014 @ 16:52:36 #152
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147026395
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 16:32 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat Majo zegt, ik zou daar ook niet zo'n probleem mee hebben geloof ik. Waarom ga je trouwens naar een gyn, en niet naar een verloskundige, zomerzon?

Wij hebben net maar van de gelegenheid gebruik gemaakt en voor de derde dag op rij seks gehad. Ik weet niet wat me overkomt!
In Amerika hadden we ook bijna elke dag seks, ik moest daar ook wel even aan wennen :D Inmiddels weer teruggezakt naar 2x per week :')

Ik ga morgen maar eens met de dokter bellen, volgens mij valt mijn lichaam uit elkaar. Vorige week 2 migraineaanvallen (waarvan 1 meerdere dagen duurde) en nu sinds zondag erg last van mijn rug/long. Sinds vannacht is daar bilpijn bijgekomen met uitstraling naar mijn been :X Ik moet echt even een bevestiging krijgen dat ik niet langzaamaan aan het afsterven ben :X -O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_147027205
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 16:26 schreef Risu het volgende:
Van wat ik hoor zijn mannen over het algemeen zachtaardiger in dit gebied, of dit echt zo is, weet ik niet, ik heb alleen vrouwelijke vk's gehad. Maar je kunt er iig vanuit gaan dat alles heel professioneel is.
Dit dus. Persoonlijker ook.
  woensdag 26 november 2014 @ 17:19:06 #154
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147027405
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 16:26 schreef Risu het volgende:
Van wat ik hoor zijn mannen over het algemeen zachtaardiger in dit gebied, of dit echt zo is, weet ik niet, ik heb alleen vrouwelijke vk's gehad. Maar je kunt er iig vanuit gaan dat alles heel professioneel is.
Het is wel mijn ervaring ook :Y
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_147028023
Ik heb 10 x liever een vent. Alle vrouwelijke gyn's die ik heb gehad waren hardhandig en sadistisch.
De heren daarentegen heel duidelijk, zachtaardig en vooral goed in uitleggen.

Ooit een biopt moeten afstaan ivm onrustige cellen *daar* ; mevr de gyn besloot dat ik me niet moest aanstellen en dat dat prima zonder narcose kon.
Zodra dat snijding in mijn baarmoedermond zat ging ik van mijn stokje van de pijn.
Ik heb haar direct verteld dat ze moest stoppen en dat ze die onrustige cellen in haar dikke reet kon stoppen.

Dat was meteen mijn laatste keer bij een gynaecoloog :D
pi_147028153
Als ik dit lees heb ik het enorm getroffen met mijn gyn! Echt een wereldwijf!
S. 2014
J. 2016
  woensdag 26 november 2014 @ 17:50:20 #157
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_147028230
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 17:46 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Als ik dit lees heb ik het enorm getroffen met mijn gyn! Echt een wereldwijf!
+1 met humor als het kon en serieus als het moest! O+
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_147028258
Dat zijn er al 2 in 1 ziekenhuis :D
S. 2014
J. 2016
  Moderator woensdag 26 november 2014 @ 17:51:34 #159
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147028270
Maar de vraag is inderdaad, waarom lopen jullie bij de gyn?

Ik heb vroeger wel bij de gyn gelopen vanwege veel te zware ongesteldheid. In principe loop je tijdens de zwangerschap toch bij een verloskundige?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_147028293
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 17:41 schreef Lushes het volgende:
Ik heb 10 x liever een vent. Alle vrouwelijke gyn's die ik heb gehad waren hardhandig en sadistisch.
De heren daarentegen heel duidelijk, zachtaardig en vooral goed in uitleggen.

Ooit een biopt moeten afstaan ivm onrustige cellen *daar* ; mevr de gyn besloot dat ik me niet moest aanstellen en dat dat prima zonder narcose kon.
Zodra dat snijding in mijn baarmoedermond zat ging ik van mijn stokje van de pijn.
Ik heb haar direct verteld dat ze moest stoppen en dat ze die onrustige cellen in haar dikke reet kon stoppen.

Dat was meteen mijn laatste keer bij een gynaecoloog :D
Mijn god.. Ik heb vooral gynaecologen in opleiding gehad, vrouwen en die waren heel lief. Dan nog twee vrouwelijke gynaecologen waarvan een best lomp. Die begon te miepen over opleidingsziekenhuizen toen ik puur uit interesse vroeg of zij of de gyn in opleiding de curettage had gedaan.
pi_147028420
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 17:51 schreef MaJo het volgende:

Ik heb vroeger wel bij de gyn gelopen vanwege veel te zware ongesteldheid. In principe loop je tijdens de zwangerschap toch bij een verloskundige?
quote:

Ik was nogal vrijgevochten en besloot al vrij jong ( 15jr ) de pil continu door te slikken. Ik had in mijn wijsheid namelijk besloten dat ongesteld worden een nutteloze exercitie is als je niet voornemens bent je voort te planten. Een spiraal moest ik niets van weten, dus bleef dit over.
Dat was 21 jr geleden nogal een big deal.
Mijn huisarts ging er met veel gezeik in mee, MITS ik mij jaarlijks liet controleren door een gyn.

En zo geschiedde. Ik heb er dus nogal wat gezien.
pi_147028451
Medicatiegebruik (astma en AD) waren de reden hier, en later kwam daar hypertensie bij
S. 2014
J. 2016
pi_147028642
Ik slikte erg jong de pil al door ook. Ik ging mooi niet een week in de maand creperen van de buikpijn.
  Moderator woensdag 26 november 2014 @ 18:08:56 #164
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147028787
Ah ok, dus ook allemaal niet zwangerschapsgerelateerd :)

Maar gewoonmezelf87 ook voor AD? Die slik ik al jaren maar nooit ervoor naar de gyn gehoeven.

Ik heb gelukkig altijd goeie ervaringen met gyns gehad, zowel mannelijke als vrouwelijke. Alleen wel een keer een hele pijnlijke ervaring toen de gyn mijn eierstokken naar zich toe ging trekken om te kijken of het allemaal goed zat. Men ik verging van de pijn :X :r Zij vertelde me dat het hetzelfde voelde als wanneer een man in zijn ballen wordt getrapt. Ik heb nu dus de twijfelachtige eer om te weten hoe dat voelt :')
pi_147029073
MaJo :X
Daar kreeg ik een mental image bij!
pi_147029274
Majo, bij mij wel. Vanwege hoge bloeddruk en vermoeden buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Vanwege bloeddruk moest ik daar onder controle. Toen was de bloeddruk omlaag maar t hartje te traag. Een week later was die goed en mocht ik terug naar vk. Daarna weer terug naar gyn voor t hele curettage-traject.
pi_147030832
Officieel ben ik voor astma bij de gyn gekomen, maar ook de AD werd rekening mee gehouden, zeker toen ik op t eind er door de opname en de stress om mn meisje er geestelijk helemaal doorheen zat.
Hypertensie is hier ontstaan in de zwangerschap.
S. 2014
J. 2016
pi_147031101
Ik moest ook voor mijn AD bij de gyn, ook verplicht in het ziekenhuis bevallen omdat de baby geobserveerd moest worden na geboorte.
E.
  Moderator woensdag 26 november 2014 @ 20:26:30 #169
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147033735
Laatst werd hier gezegd dat ik met mijn antidepressiva gewoon bij een verloskundige kan lopen of moet ik dan toch naar een gyn?

Net even getest (wilde vriend graag) maar toch negatief. Wel heel lief, hij was voor het eerst helemaal betrokken bij het testen en stond echt zo lief naar de test te turen O+ Goed om te zien dat het hem ook zoveel doet, al wist ik dat ook best wel :)

Moet ik nou voor de zekerheid volgende week nog eens testen omdat dit misschien te vroeg was in het geval van een innestelingsbloeding of zal ik het nu hierbij laten?
  woensdag 26 november 2014 @ 20:28:26 #170
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147033803
Ik zou dat wel doen en voor de zekerheid niet drinken etc.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  Moderator woensdag 26 november 2014 @ 20:30:38 #171
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147033883
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:28 schreef Moppert het volgende:
Ik zou dat wel doen en voor de zekerheid niet drinken etc.
De komende tijd staan er geen drink dingen op de agenda, dat zou pas met Sinterklaas weer zo zijn. Het zou echt zo gaaf zijn om met Sinterklaas dan te verkondigen dat ik niet kan drinken met een reden O+
pi_147033917
Ik zou t gewoon navragen als t zover is majo.
S. 2014
J. 2016
pi_147033922
Majo, ik weet niet welke AD jij hebt. Ik slik Efexor en dat gaat naar het kindje, daarom moest ik naar de gyn.

Jammer van de negatieve test. Ik zou ook later nog eens testen.
E.
  woensdag 26 november 2014 @ 20:36:06 #174
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_147034100
quote:

Ik liep tot mijn 30e week van de zwangerschap ook bij een reguliere verloskundigenpraktijk, toen bij de 30 weken echo (groeiecho) bleek dat ons kindje 'te klein' bleek.

Ik ben daarop overgedragen aan een gynaecoloog. Extra echo's gehad om de groei in de gaten te houden. Kindje bleef aan de kleine kant, maar bleef keurig het eigen lijntje volgen. Wel terug overgedragen aan de verloskundigen van het ziekenhuis maar wel met korte lijnen naar de gynaecoloog.

Uiteindelijk is mijn dochter geboren met 39 weken en 6 dagen zwangerschap.
Dysmatuur, maar inmiddels een meisje van 8 maanden oud! O+
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  Moderator woensdag 26 november 2014 @ 20:40:36 #175
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147034299
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik zou t gewoon navragen als t zover is majo.
Daar heb je gelijk in, ben alleen zo ontzettend nieuwsgierig :@ Ik wist tot 2 weken geleden niet eens dat thuis bevallen dan uitgesloten is. Daarom vind ik het wel fijn om er meer over te horen hier :)

quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:31 schreef .Sparkling. het volgende:
Majo, ik weet niet welke AD jij hebt. Ik slik Efexor en dat gaat naar het kindje, daarom moest ik naar de gyn.

Jammer van de negatieve test. Ik zou ook later nog eens testen.
Ik slik citalopram. Ik lees net dat dit ook effect heeft op de baby en dat de baby er ontwenningsverschijnselen van kan krijgen. Ook lees ik dat het effect heeft op de moedermelk en dat borstvoeding daarom niet per se aangeraden wordt. Heb jij wel borstvoeding gegeven?

Waarom is er geen goed topic over dit onderwerp op fok? -O-

quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:36 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Ik liep tot mijn 30e week van de zwangerschap ook bij een reguliere verloskundigenpraktijk, toen bij de 30 weken echo (groeiecho) bleek dat ons kindje 'te klein' bleek.

Ik ben daarop overgedragen aan een gynaecoloog. Extra echo's gehad om de groei in de gaten te houden. Kindje bleef aan de kleine kant, maar bleef keurig het eigen lijntje volgen. Wel terug overgedragen aan de verloskundigen van het ziekenhuis maar wel met korte lijnen naar de gynaecoloog.

Uiteindelijk is mijn dochter geboren met 39 weken en 6 dagen zwangerschap.
Dysmatuur, maar inmiddels een meisje van 8 maanden oud! O+
Bedankt voor de uitleg! En wat fijn dat het nu zo goed gaat met je meisje O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')