abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146997167
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 18:32 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]

:P

Maarem, idd van mediamarkt website
Tot 14 dagen na het ontvangen van een bestelling heeft u recht op bedenktijd. Tijdens deze periode heeft u de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden. U kunt een overeenkomst ontbinden door binnen 14 dagen na ontvangst van het laatst geleverde product op de order schriftelijk of telefonisch aan Media Markt kenbaar te maken dat u een of meerdere producten uit de betreffende order wilt retourneren. Binnen 14 dagen na dit telefonische of schriftelijk contact met Media Markt, dient u het/de betreffende product(en) retour te zenden naar Media Markt. Tijdens de bedenktijd zult u zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. U zult het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden. Indien u van uw herroepingsrecht gebruik maakt, zult u het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Media Markt (online) retourneren, conform de door Media Markt (online) verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

De verpakking bestaat uit een groot seal-wrap stuk plastic waarbinnen een raamwerk van piepschuim is opgeklemd. Alvorens je de droger op een mooie plek kunt zetten om deze te gaan gebruiken moet dat er af. Dit krijg je er ook met geen mogelijkheid meer omheen, bovendien breekt die meuk als je het apparaat uitpakt.

Lijkt me dus ook redelijk dat ik stellen kan dat de 'verpakking' niet meer aanwezig is maar dat dit geen belemmering vormen moet
Ja, deze uitleg van de Mediamarkt is ook exact hoe de Wet Koop op Afstand bedoeld is. Ik denk dat je gewoon een incapabele medewerker aan de telefoon hebt gehad.
Als het gaat over een winkelaankoop, dan mag een winkel helemaal zelf de voorwaarden bedenken (of retouren compleet weigeren, het is coulance). Bij koop opstand zijn ze gebonden aan dwingend recht. Ze moeten je alles terugbetalen, inclusief verzendkosten, als jij de koop ontbindt.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_146997212
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 18:36 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Ja, deze uitleg van de Mediamarkt is ook exact hoe de Wet Koop op Afstand bedoeld is. Ik denk dat je gewoon een incapabele medewerker aan de telefoon hebt gehad.
Als het gaat over een winkelaankoop, dan mag een winkel helemaal zelf de voorwaarden bedenken (of retouren compleet weigeren, het is coulance). Bij koop opstand zijn ze gebonden aan dwingend recht. Ze moeten je alles terugbetalen, inclusief verzendkosten, als jij de koop ontbindt.
Precies, en die dingen zijn zo ingepakt dat je het nooit meer in de verpakking krijgt dankzij al het plastic wat je kapot moet scheuren/de naad kapot moet trekken.
  dinsdag 25 november 2014 @ 18:39:24 #53
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_146997253
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 17:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Is toch absurd! Je betaalt voor een nieuw product, bij thuiskomst blijkt het apparaat defect en dan moet je accepteren dat het gerepareerd wordt. Waarom betaal ik dan voor een nieuw product?
wat
  dinsdag 25 november 2014 @ 18:40:45 #54
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_146997295
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 18:29 schreef SuperFood het volgende:

[..]

dit is incorrect aangezien het product DOA is. je hebt gewoon recht op een nieuwe.
alleen in superfoodland
pi_146998904
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 18:32 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Bron?
Een leverancier heeft plicht een defect te verhelpen binnen de garantietermijn. Of dat nou op dag 1 of dag 10 is. Ze hebben niet de plicht het te moeten vervangen.
je mag van een nieuw apparaat verwachten dat het bij levering werkt. genoeg reden om de overeenkomst te ontbinden. formeel is het handiger het op te laten nemen in het contract / op de bon te laten zetten, en een normaal bedrijf zal ook wel meewerken aan omruilen als dat mogelijk is.
pi_146999201
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 19:33 schreef SuperFood het volgende:

[..]

je mag van een nieuw apparaat verwachten dat het bij levering werkt. genoeg reden om de overeenkomst te ontbinden. formeel is het handiger het op te laten nemen in het contract / op de bon te laten zetten, en een normaal bedrijf zal ook wel meewerken aan omruilen als dat mogelijk is.
Nope, je kan niet zomaar de overeenkomst ontbinden. De leverancier krijgt de kans om het product te herstellen of vervangen. Naar eigen inzicht.
'And I called your name,
pi_146999258
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 19:41 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Nope, je kan niet zomaar de overeenkomst ontbinden. De leverancier krijgt de kans om het product te herstellen of vervangen. Naar eigen inzicht.
nee hij is zijn kant van de overeenkomst niet nagekomen, namelijk een droger leveren welke werkt bij aanschaf. jij hebt het over garantierecht ik heb het over overeenkomst recht. zit een verschil in.
pi_146999509
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 19:42 schreef SuperFood het volgende:

[..]

nee hij is zijn kant van de overeenkomst niet nagekomen, namelijk een droger leveren welke werkt bij aanschaf. jij hebt het over garantierecht ik heb het over overeenkomst recht. zit een verschil in.
Dan kan de leverancier nog steeds nakomen en het product repareren. Potato potato.
'And I called your name,
pi_146999680
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 19:48 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dan kan de leverancier nog steeds nakomen en het product repareren. Potato potato.
Nee je koopt een nieuw product en dat moet gewoon werken als je het aanschaft. De overeenkomst is niet nagekomen. Uiteraard is de verkoper nog toegestaan dat alsnog te doen, maar blijkbaar wil ie niet een andere geven. Dat geeft je dan recht om de overeenkomst te ontbinden. Dit staat los van het feit dat je akkoord kan gaan met zijn aanbod tot reparatie, en los van het feit of de verkopende partij al dan niet regels heeft met betrekking tot DOA.
pi_146999715
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 19:52 schreef SuperFood het volgende:

[..]

Nee je koopt een nieuw product en dat moet gewoon werken als je het aanschaft. De overeenkomst is niet nagekomen. Uiteraard is de verkoper nog toegestaan dat alsnog te doen, maar blijkbaar wil ie niet een andere geven. Dat geeft je dan recht om de overeenkomst te ontbinden. Dit staat los van het feit dat je akkoord kan gaan met zijn aanbod tot reparatie, en los van het feit of de verkopende partij al dan niet regels heeft met betrekking tot DOA.
Hij kan de overeenkomst nakomen met een reparatie, dus je hebt helemaal geen grond tot ontbinding.
'And I called your name,
pi_146999776
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 19:53 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Hij kan de overeenkomst nakomen met een reparatie, dus je hebt helemaal geen grond tot ontbinding.
Nee dat kan hij niet. Hij kan een garantie nakomen maar de overeenkomst is nog niet eens nagekomen. 2 verschillende dingen.

Je kunt als BMW dealer ook niet een nieuwe BMW leveren die total loss is, en dan zeggen we gaan hem voor u repareren.
  dinsdag 25 november 2014 @ 19:57:40 #62
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_146999859
Pak je droger op, laadt hem weer uit voor de winkel waar je hem gekocht hebt.
Ga ernaast of erbovenop zitten met een bord erbij dat deze mooie prachtige droger al kapot was bij aankomst maar ze hem niet om willen ruilen voor een werkende.
Maar je 3 weken moet wachten op reparatie.

Eens kijken hoe snel ze de juiste actie nemen.

En laat je niet wegsturen, want het is een vrij land en je mag overal zitten en je mening verkondigen :P
Rayen 2½ jaar!
pi_146999871
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 19:55 schreef SuperFood het volgende:

[..]

Nee dat kan hij niet. Hij kan een garantie nakomen maar de overeenkomst is nog niet eens nagekomen. 2 verschillende dingen.

Je kunt als BMW dealer ook niet een nieuwe BMW leveren die total loss is, en dan zeggen we gaan hem voor u repareren.
https://www.consuwijzer.n(...)goed-ondeugdelijk-is
'And I called your name,
pi_147000021
quote:
http://www.consumentenbon(...)er-achmea-koopzeker/

het is gewoon de overeenkomst welke verkopende partij niet is nagekomen met het leveren van een kapot product. klaar. dat veel bedrijven zich dat niet realiseren en er maling aan hebben betekent nog niet dat je het niet zou winnen in de rechtbank.
pi_147000023
Zelfs al had TS de droger via de website gekocht, dan nog moet je transportkosten betalen om de droger weer retour te brengen.

En voor de duidelijkheid, de droger is nog niet kapot. Dat is hij pas als er een deskundige is langsgeweest om dit te constateren.

Stel je voor dat iedere nieuwe droger met een bedieningsfout omgeruild wordt.
.
pi_147000059
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 20:02 schreef Fer het volgende:
Zelfs al had TS de droger via de website gekocht, dan nog moet je transportkosten betalen om de droger weer retour te brengen.

En voor de duidelijkheid, de droger is nog niet kapot. Dat is hij pas als er een deskundige is langsgeweest om dit te constateren.

Stel je voor dat iedere nieuwe droger met een bedieningsfout omgeruild wordt.
dat is aan de verkopende partij om te bewijzen ^O^
pi_147000103
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 20:02 schreef SuperFood het volgende:

[..]

dat is aan de verkopende partij om te bewijzen ^O^
Precies en daarvoor zullen ze iemand langs moeten sturen.
.
pi_147000124
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 20:01 schreef SuperFood het volgende:

[..]

http://www.consumentenbon(...)er-achmea-koopzeker/

het is gewoon de overeenkomst welke verkopende partij niet is nagekomen met het leveren van een kapot product. klaar. dat veel bedrijven zich dat niet realiseren en er maling aan hebben betekent nog niet dat je het niet zou winnen in de rechtbank.
Leuk, zo een niet relevante link.

Hier heb je nog een wel relevante:
http://www.judex.nl/recht(...)omst-ontbinden_-.htm

[ Bericht 12% gewijzigd door Me_Wesley op 25-11-2014 20:12:42 ]
'And I called your name,
pi_147001168
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 20:02 schreef Fer het volgende:

Moet moet moet?
Als ik hem op een skippybal kom brengen moet ik helemaal niks betalen.
Onterechte automatische incasso
pi_147001188
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 20:04 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Leuk, zo een niet relevante link.

Hier heb je nog een wel relevante:
http://www.judex.nl/recht(...)omst-ontbinden_-.htm

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html

Burgerlijk Wetboek Boek 7

Artikel 21
1Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:
a aflevering van het ontbrekende;
b herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;
c vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.
pi_147001326
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 20:29 schreef SuperFood het volgende:

[..]

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html

Burgerlijk Wetboek Boek 7

Artikel 21
1Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:
a aflevering van het ontbrekende;
b herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;
c vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.
Ik ga voor antwoord B.
Onterechte automatische incasso
pi_147001442
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 20:32 schreef Storneren het volgende:

[..]

Ik ga voor antwoord B.
als jij koper bent is het jouw keuze. het is geen volgordelijkheid die met abc wordt aangegeven :)
pi_147001536
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 20:35 schreef SuperFood het volgende:

[..]

als jij koper bent is het jouw keuze. het is geen volgordelijkheid die met abc wordt aangegeven :)
Ligt er maar net aan wat er mis mee is he. Als het een kwestie is van een draadje anders aansluiten dan rechtvaardigt het geen vervanging.
'And I called your name,
pi_147001561
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 20:38 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan wat er mis mee is he. Als het een kwestie is van een draadje anders aansluiten dan rechtvaardigt het geen vervanging.
je verzint ze zoals het voorbij komt of wat. enfin veel plezier.
pi_147001608
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 20:38 schreef SuperFood het volgende:

[..]

je verzint ze zoals het voorbij komt of wat. enfin veel plezier.
Nee, zo staat het in de wet. In het artikel dat jij notabene post. En dankjewel :Y
'And I called your name,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')