abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147068373
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 20:23 schreef Teydelyk het volgende:

[..]

Met die redenatie kunnen we ook joden verbieden om zich te bezig te houden met financiele industrie omdat ze vaker verdacht worden van fraude e.d.?
Nee, want ik vind fraude niet belangrijk genoeg. Kinderverkrachting heeft een verschrikkelijk impact op het kind.
pi_147068398
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 20:25 schreef Teydelyk het volgende:

[..]

Of - en nu de laatste uppercut om jou verbaal KO te slaan - vrouwen minder aannemen omdat ze vaker afwezig/ziek/zwak/misselijk/zwanger zijn.
Van mij mag het.
  donderdag 27 november 2014 @ 21:42:57 #253
431144 Teydelyk
Bad, for the greater good
pi_147069979
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 21:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Van mij mag het.
k dan moet je opbokken uit het feminisme topic en mag je jezelf nu mens right activist noemen.
Shake with your right hand but hold a rock in the left.
pi_147092189
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 21:42 schreef Teydelyk het volgende:

[..]

k dan moet je opbokken uit het feminisme topic en mag je jezelf nu mens right activist noemen.
pi_147216090
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 21:42 schreef Teydelyk het volgende:

[..]

Nee
pi_147286326

5:55 damn wel triest om te zien hoe dat daar aan toe gaat :N en al die smirky gezichten :r
..///
pi_147288312
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 19:11 schreef wipes66 het volgende:

5:55 damn wel triest om te zien hoe dat daar aan toe gaat :N en al die smirky gezichten :r
Dat is typisch bij feministen... walgelijk :r :r
  donderdag 4 december 2014 @ 20:12:05 #258
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_147288430
quote:

Die vrouw maakt een paar redelijke punten.

Jammer dat er dan weer falers mee aan de haal gaan :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 4 december 2014 @ 21:03:20 #259
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147290077
quote:

Wikipedia schrijft hoe MRA's reageerden:

quote:
After the protest, several of the women who had protested against Farrell's talk were subjected to online bullying and harassment, after their pictures, names, and other identifying information were posted on the website register-her.com, which was operated by American men's rights group A Voice for Men.
Triest om te zien hoe dat daar aan toe gaat.
pi_147290850
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 21:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wikipedia schrijft hoe MRA's reageerden:

[..]

Triest om te zien hoe dat daar aan toe gaat.
Mooi man. ^O^
  donderdag 4 december 2014 @ 21:29:26 #261
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147290956
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 21:26 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Mooi man. ^O^
Wat is daar mooi aan?
pi_147291050
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 21:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat is daar mooi aan?
Ik vind het prachtig dat je niks te zeggen hebt over het filmpje maar iets anders erbij haalt.
Het neigt nogal naar "maar hullie doen het ook :'( :'( "
  donderdag 4 december 2014 @ 21:37:07 #263
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147291239
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 21:32 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Ik vind het prachtig dat je niks te zeggen hebt over het filmpje maar iets anders erbij haalt.
Het neigt nogal naar "maar hullie doen het ook :'( :'( "
Het was ook een 'hullie doen het ook'. Ik neem aan dat jij niet veroordeeld wilt worden op basis van de acties van een klein aantal MRA's op internet? Dan moet je het feminisme ook niet veroordelen op basis van een klein aantal feministen dat daar voor de deur staat.
pi_147291827
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 21:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het was ook een 'hullie doen het ook'. Ik neem aan dat jij niet veroordeeld wilt worden op basis van de acties van een klein aantal MRA's op internet? Dan moet je het feminisme ook niet veroordelen op basis van een klein aantal feministen dat daar voor de deur staat.
Ik ben dan ook geen MRA dus het zal mij aan mijn reet roesten wat mensen denken.
Wellicht ligt het aan mij maar ik vind het nogal eng dat 1 specifieke ideologie instituten waar vrijheid van meningsuiting, debat en diversiteit van gedachtegangen belangrijk zou moeten zijn compleet geinfiltreerd is en men actief probeert andersdenkenden en critici van feministisch dogma de mond te snoeren en censuur toe te passen.
  donderdag 4 december 2014 @ 23:50:24 #265
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147296661
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 21:53 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Ik ben dan ook geen MRA dus het zal mij aan mijn reet roesten wat mensen denken.
Wellicht ligt het aan mij maar ik vind het nogal eng dat 1 specifieke ideologie instituten waar vrijheid van meningsuiting, debat en diversiteit van gedachtegangen belangrijk zou moeten zijn compleet geinfiltreerd is en men actief probeert andersdenkenden en critici van feministisch dogma de mond te snoeren en censuur toe te passen.
Is dat dan zo? Er is een klein groepje dat met geweld probeert te verhinderen dat de lezing plaatsvindt, maar er is een veel grotere groep die naar de lezing gaat en in discussie wil gaan.
pi_147296837
quote:

Waarom houden ze die man tegen?
pi_147296948
Die chick op 7.42 moet je kapot hard neuken trouwens.
pi_147297820
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 23:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Is dat dan zo? Er is een klein groepje dat met geweld probeert te verhinderen dat de lezing plaatsvindt, maar er is een veel grotere groep die naar de lezing gaat en in discussie wil gaan.
Discussie? Zelfs in het feminismetopic hier op fok staan zelfs leugens over wat het feminisme inhoudt :')
Heb ik tot in den treure geprobeerd aan te kaarten maar blijkbaar vinden feminisme-aanhangers het belangrijker dat er een mooier verhaaltje staat dan wat feminisme in werkelijkheid inhoudt dan dat feminisme dingen eerlijk wil krijgen.
Ze vinden het wel best zo, bieden passief weerstand tegen verandering van de OP daar maar passief weerstand bieden is ook weerstand bieden...weerstand tegen een eerlijker iets want eerlijk en feminisme zijn 2 dingen die nooit samen zullen gaan, ook al roepen feminisme-aanhangers van wel maar laat hun maar de OP in het feminismetopic beoordelen :')
  vrijdag 5 december 2014 @ 00:29:45 #270
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_147297891
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 00:27 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Discussie? Zelfs in het feminismetopic hier op fok staan zelfs leugens over wat het feminisme inhoudt :')
Heb ik tot in den treure geprobeerd aan te kaarten maar blijkbaar vinden feminisme-aanhangers het belangrijker dat er een mooier verhaaltje staat dan wat feminisme in werkelijkheid inhoudt dan dat feminisme dingen eerlijk wil krijgen.
Ze vinden het wel best zo, bieden passief weerstand tegen verandering van de OP daar maar passief weerstand bieden is ook weerstand bieden...weerstand tegen een eerlijker iets want eerlijk en feminisme zijn 2 dingen die nooit samen zullen gaan, ook al roepen feminisme-aanhangers van wel maar laat hun maar de OP in het feminismetopic beoordelen :')
Het enige dat jij doet is een stroman maken en die aanvallen. Zo lust ik er ook nog wel wat.

Je zou ook op mijn lange post in kunnen gaan bijvoorbeeld.
pi_147297942
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 december 2014 00:29 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het enige dat jij doet is een stroman maken en die aanvallen. Zo lust ik er ook nog wel wat.

Je zou ook op mijn lange post in kunnen gaan bijvoorbeeld.
Neen, dat is niet het enige wat ik doe.
Verder nog iets toe te voegen aan wat ik zei?
  vrijdag 5 december 2014 @ 00:37:42 #272
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_147298067
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 00:32 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Neen, dat is niet het enige wat ik doe.
Verder nog iets toe te voegen aan wat ik zei?
Jij claimt domweg dat feminisme geen gelijkwaardigheid nastreeft. En dat val je dan aan. Terwijl de eerste stelling al gewoon onzin is.
pi_147298174
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 december 2014 00:37 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Jij claimt domweg dat feminisme geen gelijkwaardigheid nastreeft. En dat val je dan aan. Terwijl de eerste stelling al gewoon onzin is.
Dat is precies wat ik doe en ik weet dat ik daarin gelijk heb en iets wat ik al tig keer heb uitgelegd in beide topics.

Het feminisme streeft naar verbetering van de VROUW door te kijken vanuit het perspectief van de VROUW.

Wat het zou moeten doen is streven naar verbetering van BEIDEN door te kijken vanuit het perspectief van BEIDEN.

Zo, speciaal voor jou met hoofdletters aangezien je de strekking van mijn post niet verder kunt of wilt zien dan dat van een ordinaire flame.
pi_147298345
btw ik kan die lange post van jou niet vinden, waar staat dat ding???
lamaar, ik heb hem al :P
  vrijdag 5 december 2014 @ 01:02:51 #275
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_147298516
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 00:43 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik doe en ik weet dat ik daarin gelijk heb en iets wat ik al tig keer heb uitgelegd in beide topics.

Het feminisme streeft naar verbetering van de VROUW door te kijken vanuit het perspectief van de VROUW.
Dat komt omdat de vrouw in het algemeen achtergesteld is in de maatschappij ten opzichte van de man. De gedachte is dat de maatschappij als geheel beter wordt als vrouwen ook een eerlijke kans krijgen.

quote:
Wat het zou moeten doen is streven naar verbetering van BEIDEN door te kijken vanuit het perspectief van BEIDEN.
Zo, speciaal voor jou met hoofdletters aangezien je de strekking van mijn post niet verder kunt of wilt zien dan dat van een ordinaire flame.
Wat je doet is heel simpel maar ook doeltreffend. Je brengt een irrelevant punt dat toch eigenlijk heel redelijk lijkt op het eerste gezicht. Dat is de kracht. Maar jouw redenering baseert zich op een foute aanname. Namelijk dat gelijkwaardigheid objectief is. Maar dat is natuurlijk niet zo. Er zijn twee geslachten (niet helemaal, maar voor deze discussie is dat het best om aan te nemen) en die kun je alleen vergelijken met elkaar. 'Verbetering van BEIDEN' is een onmogelijk opgave omdat er geen vergelijking kan plaatsvinden. Want BEIDEN betekent de gehele mensheid. En waar wil je die mee vergelijken? Apen?

Het punt is dat binnen die mensheid die dus uit BEIDEN bestaat, de vrouw achterloopt op de man op meerdere gebieden. En dat wordt steeds minder gelukkig. Dankzij feminisme die daar wat aan wil doen.

Mannen zoals jij denken dat dat het de bedoeling is dat mannen dan op de een of andere manier benadeeld gaan worden. En dat kan inderdaad zo lijken. Maar neem deze analogie eens: Er zijn twee wielrenners, de een gebruikt doping en de andere niet. Vervolgens haal je de doping weg. Benadeel je dan diegene die de doping gebruikte oneerlijk? Of je geeft de andere wielrenner doping, dat kan natuurlijk ook. En dat is feminisme.
pi_147298554
Ik ga het trouwens kort houden want ik ben best wel moe aan het worden
quote:
14s.gif Op woensdag 26 november 2014 22:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Leuk dat je die aanhaalt want een betere advertentie voor feminisme is er niet dan het huidige onderwijs. Er is hoegenaamd niets mis met de overheersing door mannen in het bedrijfsleven, vrouwen worden niet onderdrukt en kunnen gewoon meedoen met de mannen als ze de kwaliteiten maar hebben. Maar vrouwen zijn minder geschikt voor het bedrijfsleven en hebben er minder interesse in dus is het terecht dat de verhouding zo scheef is. Toch?

In het onderwijs is de situatie precies andersom qua verhouding. Maar oh nee, nu worden de mannen onderdrukt! Nu is een monogendercultuur wel ineens een probleem. Het idee dat vrouwen meer geinteresseerd zijn in onderwijsbanen en er geschikter voor zijn komt niet op. Nee hoor, de sterke jongetjes worden onderdrukt door de zwakke vrouwtjes en daar moet wat aan gedaan worden! Mannenquotum in het onderwijs!

De problematiek over ADHD-labels en jongens die achter blijven heeft helemaal niets te maken met 'mannenrechten' maar met fundamentele zaken in het onderwijs. En dat is een hele andere discussie die veel dieper gaat dan 'jongens hebben een man voor de klas nodig als rolmodel' (wat ook onzin is natuurlijk, het geslacht van de leraar is vrijwel irrelevant voor de prestaties van leerlingen).
Het verschil is dat 75% (zoiets was t uit mn hoofd) van alle vrouwen een of meerdere kinderen zullen krijgen en de meesten daarvan gaan daarna minder werken.

Op school krijgt 0% van de jongens een kind en minder hard hun best zullen ze vanwege niks niet gaan doen. Lijken me 2 verschillende dingen.

En sowieso, als een quotum daarop het antwoord is, doe dat quotum dan gelijk eerlijk en geef -beide- geslachten die minimum van 30% :')
quote:
[..]

Heeft wederom weinig met 'mannenrechten' te maken en meer met rechtspraak in het algemeen. Verder komen dit soort zaken voort uit het oude denken dat de vrouw het 'zwakke geslacht' is en extra bescherming nodig heeft. En dat mannen zogenaamd sterker zijn (zowel lichamelijk als mentaal) en dat ze dus wel beter zouden moeten weten. Beide stellingen zijn uiteraard onzin en het zijn stellingen die het feminisme al lang bestrijdt. Laat dat soort ideeën verdwijnen door vrouwen niet meer als 'zwak' te zien en dan komen dit soort zaken ook niet meer voor.
Dat is leuk en aardig maar als vrouwen tegelijkertijd zich beroepen op hun zwakte bij de rechtspraak dan is het gewoon van 2 walletjes eten.
Sorry maar vrouwen krijgen gunstigere rechtspraak juist omdat ze zich blijkbaar vaak beroepen op die zwakte. 2 walletjes he?
Neen.
quote:
[..]

Wat betreft de tweede paragraaf zie vorige punt met betrekking tot rechtspraak. Vrouw = zwak, man = sterk. Mannen kunnen niet verkracht worden want het idee dat een vrouw een man overmeerstert is natuurlijk te belachelijk voor woorden!

De rest hiervan slaat nergens op. Mannen onderling veroordelen elkaar op seksuele prestaties, heeft niets met vrouwen te maken. En mannen (en vrouwen!) veroordelen vrouwen op dezelfde manier, maar dan andersom. Een vrouw die van seks houdt blijft een slet en een man die weinig seks heeft is een loser. Komt simpelweg weer voort uit het ouderwetse denken dat een vrouw zogenaamd onschuldig (lees: onderdanig) moet zijn.
Het is gewoon een feit dat vrouwen veeeeel makkelijker aan seks kunnen komen dan mannen, dat is al tientallen jaren geleden steekproeggewijs aangetoond (in de jaren 70 geloof ik).
Een man (even globaal gezien dan) die veel seks krijgt is inderdaad "more skilled" dan een vrouw die veel seks krijgt (vaste relaties even daargelaten)
quote:
Verder moeten vrouwen in het publieke oog zich uitdagend kleden maar niet té uitdagend (want slet) en wordt er over het algemeen veel meer aandacht besteed aan wat ze aan heeft dan aan wat ze zegt. Zie ook experiment van Australische nieuwslezer die een jaar lang elke dag hetzelfde pak aan had op tv en niemand die er ooit wat van zei. Dit deed hij nadat zijn vrouwelijke collega een emmer stront over haar heengegooid kreeg omdat ze een keer dezelfde outfit droeg als twee dagen eerder.
Oke, hier kan ik niet zoveel mee om eerlijk te zijn.
quote:
[..]

Heel leuk allemaal, maar je snapt dat die verbetering een logisch gevolg van feminisme is? Het idee dat mannen werken en vrouwen thuis voor de baby moeten zorgen wordt al jaren aangevallen en verdwijnt nu eindelijk langzaam. Wederom: vrouw = zwak, man = sterk. Dát is het idee dat feminisme bestrijdt en dat is ook waar al deze zaken nog vandaan komen. (zie ook: mannen die sociaal veroordeeld worden als ze huisvader zijn) Oud denken in een nieuwe tijd. Al deze maffe dingen verdwijnen na verloop van tijd wel, omdat dat oude idee van zwakke vrouwen verdwijnt en vrouwen en mannen gelijkwaardig worden behandeld.
Mee eens, behalve de 1e zin dan omdat de extrapolatie fout is.
Feminisme was terecht maar is aan vernieuwing toe. Zonder die vernieuwing zal het uiteindelijk spaak gaan lopen met het feminisme (alleen de naam al :') )
quote:
[..]

En dit is waar het allemaal om draait. Een aantal valide discussiepunten kapen om vervolgens te claimen dat fundamentele rechten 'onder vuur' liggen. Wat natuurlijk je reinste onzin is. Dat is het hele eieren eten met dit 'men's rights' gebeuren, mannen (en sommige naive vrouwen) die niet tegen verandering kunnen (of simpelweg vrouwenhaters zijn om wat voor reden dan ook) kruipen in de slachtofferrol omdat dat sympathie opwekt en lekker makkelijk schreeuwen is.
Je laatste alinea is gewoon net zo fout als de veroordeling die je zelf afgeeft _O-

Zo firefly, nu happy?

Ik ga vandaag een end eraan breien voor wat fok betreft :P

:W
pi_147298604
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 december 2014 01:02 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat komt omdat de vrouw in het algemeen achtergesteld is in de maatschappij ten opzichte van de man. De gedachte is dat de maatschappij als geheel beter wordt als vrouwen ook een eerlijke kans krijgen.
De gedachte is niet wat ik aanviel, maar eerder de uitvoering daarvan ;)
quote:
[..]

Wat je doet is heel simpel maar ook doeltreffend. Je brengt een irrelevant punt dat toch eigenlijk heel redelijk lijkt op het eerste gezicht. Dat is de kracht. Maar jouw redenering baseert zich op een foute aanname. Namelijk dat gelijkwaardigheid objectief is. Maar dat is natuurlijk niet zo. Er zijn twee geslachten (niet helemaal, maar voor deze discussie is dat het best om aan te nemen) en die kun je alleen vergelijken met elkaar. 'Verbetering van BEIDEN' is een onmogelijk opgave omdat er geen vergelijking kan plaatsvinden. Want BEIDEN betekent de gehele mensheid. En waar wil je die mee vergelijken? Apen?
Wat dacht je van met de verscillen tussen man EN vrouw?
Want aangezien je naar jouw idee niet voor beiden kunt kiezen is het DUS maar beter om maar voor 1 te kiezen? :')
En dat is dus fout, naar mijn idee kan het prima door naar beiden te kijken, er is verschil zat tussen de mensheid :)
quote:
Het punt is dat binnen die mensheid die dus uit BEIDEN bestaat, de vrouw achterloopt op de man op meerdere gebieden. En dat wordt steeds minder gelukkig. Dankzij feminisme die daar wat aan wil doen.

Mannen zoals jij denken dat dat het de bedoeling is dat mannen dan op de een of andere manier benadeeld gaan worden. En dat kan inderdaad zo lijken. Maar neem deze analogie eens: Er zijn twee wielrenners, de een gebruikt doping en de andere niet. Vervolgens haal je de doping weg. Benadeel je dan diegene die de doping gebruikte oneerlijk? Of je geeft de andere wielrenner doping, dat kan natuurlijk ook. En dat is feminisme.
Nee, dat is niet feminisme want de man en de vrouw zijn een natuurlijk product. Geen van beiden speelt vals en de analogie dat mannen in dit geval de dopinggebruikers zijn, is natuurlijhk gewoonweg belachelijk :')

Feminisme is NIET het antwoord hierop, maar is straks de veroorzaker van alleen maar nieuwe problemen, maar dan de andere kant op.

Emancipatie! _O_
Feminisme :r
  vrijdag 5 december 2014 @ 01:11:14 #278
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_147298623
Zoals verwacht zeg je dus eigenlijk helemaal niets. Je herhaalt gewoon je halfsclachtige overtuiging.

Lekker makkelijk. Ga eens de discussie aan zou ik zeggen.
pi_147298628
En nog iets, je kunt wel degelijk objectioef kijken naar de verschillen tussen bijde sexen. Laten we DAAR maar eens mee beginnen.
pi_147298636
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 december 2014 01:11 schreef Fir3fly het volgende:
Zoals verwacht zeg je dus eigenlijk helemaal niets. Je herhaalt gewoon je halfsclachtige overtuiging.

Lekker makkelijk. Ga eens de discussie aan zou ik zeggen.
Lekker makkelijk, mijn posts met 1 enkele zin beschimpen. Anders ga er eens inhoudelijk op in? :')
  vrijdag 5 december 2014 @ 01:12:45 #281
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_147298640
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 01:11 schreef magnetronkoffie het volgende:
En nog iets, je kunt wel degelijk objectioef kijken naar de verschillen tussen bijde sexen. Laten we DAAR maar eens mee beginnen.
Gebeurt altijd al. En daar worden dan waardeoordelen aan gehangen. Dat is juist waarom de verhoudingen zo scheef zijn.

Zie: vrouw = zwak, man = sterk.
  vrijdag 5 december 2014 @ 01:13:55 #282
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_147298660
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 01:12 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Lekker makkelijk, mijn posts met 1 enkele zin beschimpen. Anders ga er eens inhoudelijk op in? :')
Heb ik al gedaan maar het heeft weinig zin. Je blijft gewoon je mantra herhalen.

Een arbitrair verschil maken tussen feminisme en emancipatie en dan vervolgens feminisme aanvallen. Je lijkt wel een creationist, die probeerden dezelfde techniek toe te passen met 'micro -en macroevolutie'.
pi_147298684
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 december 2014 01:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Gebeurt altijd al. En daar worden dan waardeoordelen aan gehangen. Dat is juist waarom de verhoudingen zo scheef zijn.

Zie: vrouw = zwak, man = sterk.
Zie: Feminisme = emancipatie gezien vanuit de vrouw door op de achterligende dingen van vrouwen te letten
Emancipatie = gezien vanuit beide geslachten door naar de achterliggende problemen van -beide- geslachten te kijken ;)
Maar dat stukje van mijn post heb je gewoonweg beschimpt waarna je in herhaling valt, jammer weer :N
pi_147298705
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 december 2014 01:13 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Heb ik al gedaan maar het heeft weinig zin. Je blijft gewoon je mantra herhalen.

Een arbitrair verschil maken tussen feminisme en emancipatie en dan vervolgens feminisme aanvallen. Je lijkt wel een creationist, die probeerden dezelfde techniek toe te passen met 'micro -en macroevolutie'.
Sorry, maar als je DAT al insignificant vindt, dan ben je niet goed bij je hoofd :')
Mijn vergelijking projectieren op dat debiele creationisme _O- het moet niet gekker worden _O-
Firefly, ga naar bed man :')
pi_147298821
Weet je firefly? Als je toch niet bereid bent met iemand in een -echte- discussie te gaan alleen maar omdat ie een andere opvatting heeft, dan heeft het voor mij verder ook geen zin om te trachten jou iets te laten zien terwijl je je ogen gesloten houdt, schiet zo niet op natuurlijk _O-

Recapitulerend:
Het feminisme is een foutieve gedachte juyist -omdat- het vanuit de achtergesteldheid van -uitsluitend- de vrouw kijkt (om het speciaal voor jou maar even nog wat extremer te brengen, de kern van mijn betoog is gewoon waar).

Jij zegt dat naar beiden kijken niet mogelijk is. Ik noem jouw stelling onzin, waarom zoiuden we -niet- naar beiden kunnen kijken?

Sommige mannen doen dat voor de mannen en sommige vrouwen doen dat voor de vrouwen. Nou, als je a;s mens 2 losse dingen kunt, dan kun je ze gewoon allebei ;)

En dat heet emancipatie, DAAR moeten we naar kijken! Niet naar die shittige "pro-mannen/pro=vrouwen/antimannen/antivrouwen/.mannenhaters etc enz" want dat schiet gewoon niet op :')
Dat is een loosing strategy, zelfs het feminisme is versplinterd, hoie wil een beweging die (niet alleen al vanuit de kern al verrot is voor slechts naar 1 geslacht te kijken mjet als onderbouwing een ludicrile theorie) dermate verdeeld is nou in godsnaam positiefs kunnen brengen?

Dat gaat gewoon niet _O- het is een doodlopende weg die, als die maar lang genoeg bewandeld wordt, uiteindelijk net zo dodelijk zal zijn als de door mannen gedomineerde shit die we in vroeger jaren hebben gehad.

En weet je waarom? Omdat verreweg de meeste mensen kuddedieren zijhn en gewoon met de wind meewaaien die voor hun het gunstigt is en als je windrichting al verkeerd is ga je nooit land zien.

Het feminisme gaat nooit land zien, net zo min als een door mannen gedomineerde samenleving dat kon.

Zo, nu hgeb ik krapm in mn hand _O-
  vrijdag 5 december 2014 @ 01:24:50 #286
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_147298827
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 01:15 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Zie: Feminisme = emancipatie gezien vanuit de vrouw door op de achterligende dingen van vrouwen te letten
Emancipatie = gezien vanuit beide geslachten door naar de achterliggende problemen van -beide- geslachten te kijken

Dat is het punt, dat is een arbitrair verschil. Het lijkt redelijk en daarom heb je er wat succes mee, maar het is natuurlijk gewoon onzin.

De hele reden dat feminisme überhaupt bestaat is omdat de situatie zo was dat vrouwen systematisch, bewust en onbewust, achtergesteld werden door mannen. En dat is nog steeds zo, alleen wel veel minder. En dat ligt echt niet alleen aan de grote boze man zelf, nee dat heeft ook erg veel te maken met hoe vrouwen zelf zijn. Verandering moet van binnenuit komen en dat geldt ook voor feminisme. Het feminisme is er gewoon op uit om de verhoudingen gelijk te trekken, zo goed mogelijk althans. En dat is dus ook gewoon emancipatie.

Problemen die mannen hebben in de maatschappij zijn ook onderdeel van hetzelfde probleem. Dat heb ik in die lange post ook al uitgelegd maar dat negeer je natuurlijk gewoon. Het idee dat vrouwen zwak zijn en daarom extra bescherming nodig hebben is zeer ouderwets en daar hebben mannen tegenwoordig nadeel van (zie rechtzaken over kinderen bijvoorbeeld). En het mooie is dat feminisme uiteraard ook tegen die stelling is en dat bestrijdt. Er is dus simpelweg geen conflict, hoe graag je dat ook wil.
pi_147298846
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 december 2014 01:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is het punt, dat is een arbitrair verschil.
Wij zijn uitgepraat, succes ermee :)
  vrijdag 5 december 2014 @ 01:26:37 #288
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_147298851
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 01:24 schreef magnetronkoffie het volgende:

Jij zegt dat naar beiden kijken niet mogelijk is

Onjuist. Je kunt best kijken naar welke problemen mannen hebben in de maatschappij en daar oplossingen voor verzinnen.

Daar hoef je het feminisme helemaal niet voor aan te vallen, maar dat is helaas wel waar het vaak op uit draait. Zie ook dit topic weer.
  vrijdag 5 december 2014 @ 01:28:00 #289
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_147298867
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 01:26 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wij zijn uitgepraat, succes ermee :)
Jammer dat ik je niet heb kunnen overtuigen van je ongelijk.
  vrijdag 5 december 2014 @ 08:47:59 #290
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147300478
quote:

[..]

Oké. En wat heeft dat met mijn post te maken?

Ten eerste, het feit dat jij die feministen niet overtuigd krijgt van je standpunt, maakt niet dat zij eenkennige fascisten zijn. Het kan ook zo zijn dat jij je standpunt slecht hebt uiteengezet en verdedigd. Of zelfs dat je standpunt verkeerd is, en dat jij hier de eenkennige bent.
Ten tweede, een voorwaarde voor een discussie is niet dat de ander je standpunt overneemt. Je kunt perfect een discussie hebben zonder ooit dichter bij elkaar te komen. Dus opnieuw: dat die feministen zich niet hebben laten overtuigen, betekent niet dat er niet gediscussieerd wordt.

Terug naar mijn originele punt: op welke manier verbieden die feministen andere meningen?
  vrijdag 5 december 2014 @ 08:56:19 #291
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147300590
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 00:43 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Nee, het feminisme streeft naar het verbeteren van iedereen door het bestuderen, deconstrueren en bekritiseren van genderconstructen en -verhoudingen. Ook mannen worden er beter van, bijvoorbeeld doordat ze niet meer gezien worden als inwisselbare beschermers of als emotieloze halfapen.

Het feminisme concentreert zich vooral op de vrouwelijke kant van de zaak en analyseert het gender 'vrouw', zoals sommige MRA's zich concentreren op de mannelijke kant en het gender 'man' analyseren.

Helaas zijn de meeste MRA's zoals jij: alleen klagen over feminisme en hoe slecht mannen het wel niet hebben, zonder ook maar de minste moeite te doen om de oorzaken daarvan te achterhalen, laat staan om die oorzaken aan te pakken.
  vrijdag 5 december 2014 @ 10:45:16 #292
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_147302367
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  vrijdag 5 december 2014 @ 11:07:55 #293
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_147302830
quote:

[..]

Dus alleen jouw definitie van feminisme is de juiste? Er zitten geen gradaties in?
Iedere christelijke denk hetzelfde als the WBC en iedere moslim is een terrorist in jouw ogen?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_147304253
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 08:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Oké. En wat heeft dat met mijn post te maken?

Ten eerste, het feit dat jij die feministen niet overtuigd krijgt van je standpunt, maakt niet dat zij eenkennige fascisten zijn.
Hoooo....hoooo even, dat heb ik helemaal niet gezegd :')
quote:
Terug naar mijn originele punt: op welke manier verbieden die feministen andere meningen?
sjongejonge :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 08:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, het feminisme streeft naar het verbeteren van iedereen door het bestuderen, deconstrueren en bekritiseren van genderconstructen en -verhoudingen.
En dit staat er op de wiki:
"Feminism is a collection of movements and ideologies which share a common stated aim: to define, establish, and defend equal political, economic, cultural, and social rights for women"
Dus wie houd je voor de gek? :')
quote:
Het feminisme concentreert zich vooral op de vrouwelijke kant van de zaak en analyseert het gender 'vrouw', zoals sommige MRA's zich concentreren op de mannelijke kant en het gender 'man' analyseren.
En die splitsing is dus een vergissing, dat is wat ik steeds maar weer blijf herhalen. Prima dat je het niet met me eens ben maar dit is zo fout als wat _O-
quote:
Helaas zijn de meeste MRA's zoals jij: alleen klagen over feminisme en hoe slecht mannen het wel niet hebben,
Sorry hoor, maar dat 2e is niet het kernpunt van mijn betoog :')
Probeer het eens nog een keer.
quote:
zonder ook maar de minste moeite te doen om de oorzaken daarvan te achterhalen, laat staan om die oorzaken aan te pakken.
Ik denk dat je in de war bent met iemand anders en mij maar op 1 hoop met ze gooit. Ik bedoel maar, waarom zeg je dit anders tegen mij? Doe even niet :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 11:07 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dus alleen jouw definitie van feminisme is de juiste? Er zitten geen gradaties in?
Iedere christelijke denk hetzelfde als the WBC en iedere moslim is een terrorist in jouw ogen?
Geen gradaties in? Ik heb notabene ZELF aangegeven dat het feminisme versplinterd is :')

Even beter lezen wat ik nou eigenlijk bedoel gaarne, anders schiet het dus niet op he? _O-
pi_147304279
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 10:45 schreef stinkie het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is dus hoe het ook niet moet ;)
pi_147304321
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 december 2014 01:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Jammer dat ik je niet heb kunnen overtuigen van je ongelijk.
Jij zegt dat het een arbitrair verschil is. Ik zeg dat dat niet zo is.
Hier staan we lijnrecht tegenover elkaar en dan houdt het op he? :)
Jammer dat ik je niet heb kunnen overtuigen van je ongelijk en als je het niet erg vond, het was zolangzaamaan bedtijd voor mij :')
pi_147304994
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 december 2014 01:13 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Aldus iemand die alle problemen van de wereld afschuift op een onzichtbare, onbewijsbare kracht, gelooft in een globale en historische samenzwering genaamd patriarchy waar iedereen die geboren is met een piemeltje automatisch een onderdrukkende tiran is. (zelfs als ze er geen besef van hebben)
Gelukkig is er een ontsnapping en vergeving mogelijk voor die erfzonde en het geboren zijn met een piemeltje en dat is aansluiting bij het enige ware geloof genaamd feminisme.

[ Bericht 0% gewijzigd door TerryStone op 05-12-2014 12:54:33 ]
  vrijdag 5 december 2014 @ 18:45:21 #298
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147314163
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 12:13 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Hoooo....hoooo even, dat heb ik helemaal niet gezegd :')

[..]

sjongejonge :')

[..]

En dit staat er op de wiki:
"Feminism is a collection of movements and ideologies which share a common stated aim: to define, establish, and defend equal political, economic, cultural, and social rights for women"
Dus wie houd je voor de gek? :')

[..]

En die splitsing is dus een vergissing, dat is wat ik steeds maar weer blijf herhalen. Prima dat je het niet met me eens ben maar dit is zo fout als wat _O-

[..]

Sorry hoor, maar dat 2e is niet het kernpunt van mijn betoog :')
Probeer het eens nog een keer.

[..]

Ik denk dat je in de war bent met iemand anders en mij maar op 1 hoop met ze gooit. Ik bedoel maar, waarom zeg je dit anders tegen mij? Doe even niet :')
Knap hoor, zo'n lange reactie en niet één argument. Geen wonder dat je niemand overtuigd krijgt. :D
  vrijdag 5 december 2014 @ 18:46:37 #299
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147314194
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 12:43 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Aldus iemand die alle problemen van de wereld afschuift op een onzichtbare, onbewijsbare kracht, gelooft in een globale en historische samenzwering genaamd patriarchy waar iedereen die geboren is met een piemeltje automatisch een onderdrukkende tiran is. (zelfs als ze er geen besef van hebben)
Gelukkig is er een ontsnapping en vergeving mogelijk voor die erfzonde en het geboren zijn met een piemeltje en dat is aansluiting bij het enige ware geloof genaamd feminisme.
Er zijn slechts enkele stromingen binnen het feminisme die dat stellen, en dat zijn extremistische en marginale stromingen. Mainstream feminisme beweert dat helemaal niet.
pi_147314708
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 18:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Er zijn slechts enkele stromingen binnen het feminisme die dat stellen, en dat zijn extremistische en marginale stromingen. Mainstream feminisme beweert dat helemaal niet.
Kan je dat aantonen, kan je definiëren wat mainstream feminisme is en voorbeelden van prominente figuren binnen deze tak geven?

[ Bericht 4% gewijzigd door TerryStone op 05-12-2014 19:16:31 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')