En ik als vrouw die nooit meet ongesteld zal worden en ook geen kinderen meer zal krijgen dan?quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:24 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
[..]
Zeker, en dan laat ik maandelijkse ongesteldheid (dus niet vol functioneren) ook nog buiten beeld. Zwangerschapsverlof ed... Economisch totaal niet aantrekkelijk.
Bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 25 november 2014 16:07 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Misschien kun je je recht op zwangerschapsverlof wel opzeggen, dat zou ook een manier zijn om dingen wat gelijk te trekken voor vrouwen die geen kinderen willen.
Nee, maar er is wel overlap.quote:Op dinsdag 25 november 2014 16:07 schreef motorbloempje het volgende:
persoonlijke verschillen != biologische verschillen
Dat dus inderdaad!quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:57 schreef motorbloempje het volgende:
Nee, dat zeg ik toch ook nergens? Alleen dat het per definitie uitsluiten van vrouwen om bovengenoemde redenen nog steeds mensen uitsluit. Het gaat mij niet om gelijke aantallen, maar om gelijken kánsen. Als wie dan ook, als persoon, los van m/v, geschikt is voor een functie hoort deze de functie te krijgen. Klaar, zonder positieve discriminatie naar wélk geslacht dan ook toe.
Ook door te denken dat óf de man, óf de vrouw om welke reden dan ook hoe dan ook 'op bepaalde gebieden', 'over het algemeen in een groot deel van de gevallen' superieur is sluit je mensen uit die niet aan het stereotype voldoen en zou je nog steeds 'de beste persoon voor de baan' kunnen missen.
Als ik ergens tegen ben dan is 't wel positieve discriminatie, voor vrouwen, voor mannen of voor paarse mensen, daar moet ik niets van hebben, maar ook door dit soort stellingen sluit je mensen uit die op persoonlijke (en niet gender) basis geschikt zijn voor een functie.
Jouw situalie is best wel uitzonderlijk (een uitzondering!!), zet op je cv, dit is namelijk een voordeel voor jouquote:Op dinsdag 25 november 2014 16:08 schreef snakelady het volgende:
[..]
En ik als vrouw die nooit meet ongesteld zal worden en ook geen kinderen meer zal krijgen dan?
Daar vragen ze niet naar op een sollicitatie.
Achteraf gezien denk ik dat dit niet echt goed voor de gemiddelde vrouw is, aangezien de werkgever elke vrouw kan vragen om het zwangerschapsverlof op te zeggen. Doet ze dit niet, dan weet je per definitie dat ze van plan is zwanger te raken en dat je het risico loopt om haar de komende jaren een periode kwijt te raken.quote:
Ach dus -dit- zat erachter!quote:Op dinsdag 25 november 2014 16:13 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Achteraf gezien denk ik dat dit niet echt goed voor de gemiddelde vrouw is, aangezien de werkgever elke vrouw kan vragen om het zwangerschapsverlof op te zeggen. Doet ze dit niet, dan weet je per definitie dat ze van plan is zwanger te raken en dat je het risico loopt om haar de komende jaren een periode kwijt te raken.
MAAR
Dat is wel de eerlijkste manier.
Dan naai je iig niet de vrouwen die geen kinderen willen krijgen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 16:14 schreef Cue_ het volgende:
Ik zou het best raar vinden om op m'n CV bij voorbaat te zeggen of ik wel of geen kinderen wil
Dat betekent als dat de nieuwe standaard wordt, je de klos bent als je dat als vrouw vergeet, wantja dan gaan ze er vanuit dat je kinderen wilt
Lang niet overal is dit het geval. Het is toch niet zo dat vrouwen -overal- achtergesteld worden? Toch alleen maar bij kleine bepaalde nichegebieden zoals de top van het bedrijfsleven??quote:Op dinsdag 25 november 2014 16:14 schreef Cue_ het volgende:
Ik zou het best raar vinden om op m'n CV bij voorbaat te zeggen of ik wel of geen kinderen wil
Dat betekent als dat de nieuwe standaard wordt, je de klos bent als je dat als vrouw vergeet, wantja dan gaan ze er vanuit dat je kinderen wilt
Vraag ik me af. Want in elke laag van het bedrijfsleven heb je er natuurlijk last van. Alleen bij de top wat meer.quote:Op dinsdag 25 november 2014 16:15 schreef magnetronkoffie het volgende:
Lang niet overal is dit het geval. Het is toch niet zo dat vrouwen -overal- achtergesteld worden? Toch alleen maar bij kleine bepaalde nichegebieden zoals de top van het bedrijfsleven??
Dan ben je gewoon slordig geweest?quote:Op dinsdag 25 november 2014 16:16 schreef Cue_ het volgende:
Maar stel je geeft dat recht op, omdat je niet van plan was/bent kinderen te krijgen. En dan toch, na een jaar of 4 gebeurd het ineens toch en je wilt het tegen die tijd toch niet weg laten halen. Dan ben je ook mooi de klos.
Ze worden niet achtergesteld, er zijn simpelweg meer geschikte mannelijke kandidaten. De meeste mannen zullen in 2014 toch niet zo seksistisch meer zijn. Ik kan me voorstellen dat er nog een paar figuren die keihard discrimineren, maar daar kun je helaas weinig tegen doen behalve wachten tot ze uitgestorven zijn.quote:Op dinsdag 25 november 2014 16:15 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Lang niet overal is dit het geval. Het is toch niet zo dat vrouwen -overal- achtergesteld worden? Toch alleen maar bij kleine bepaalde nichegebieden zoals de top van het bedrijfsleven??
Of als verzorger, verpleegster.quote:Op dinsdag 25 november 2014 16:16 schreef motorbloempje het volgende:
Probeer als zorgzame man maar 's aan de bak te komen in een kinderdagverblijf
de film The Hunt / Jagten wel eens gezien? Gaat over zo'n man.quote:Op dinsdag 25 november 2014 16:16 schreef motorbloempje het volgende:
Ook met anticonceptie heb je kans dat het gebeurd. Niet perse met slordig zijn te makenquote:Op dinsdag 25 november 2014 16:17 schreef magnetronkoffie het volgende:
Dan ben je gewoon slordig geweest?
Dan had je maar niet moeten liegen?
Genoeg mogelijkheden zoiets als dit te voorkomen toch?
Dan speelt het vooroordeel van pedofilie bij mannen weer een rol denk ik (al is het wel weer zo dat een pedo zo'n soort baan hoog in z'n prioriteitenlijstje zal hebben staan, dus ergens is het wel logisch?).quote:Op dinsdag 25 november 2014 16:16 schreef motorbloempje het volgende:
Het waren maar 2 dingen die ik opsomde, natuurlijk kan het ook gewoon om een ongelukje zijn gengaan omdat alles faalde, shit happens, dat hoort er een beetje bij (al is het wel ruk als zoiets gebeurt, altijd)quote:Op dinsdag 25 november 2014 16:18 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ook met anticonceptie heb je kans dat het gebeurd. Niet perse met slordig zijn te maken
Liegen? Toen je het gesprek had, wou je absoluut geen kinderen. Dus neuh
Tuurlijk is dit ook weer een uitzondering, dus wss ook niet de discussie waard op het moment
Jij bent zeker zo'n type dat wc's voor mannen en gereserveerde plaatsen voor gehandicapten in stadions ook een schending van de Grondwet en misdadig vindt?quote:Op dinsdag 25 november 2014 18:16 schreef Westerling het volgende:
Als dit de steeds dichterbij komende vrouwenquota bestrijdt, ben ik een en al oor. Ik snap werkelijk niet dat men zo lafjes reageert op (in Nederland het vooruitzicht van, in enkele andere landen reeds aanwezige) schendingen van de grondwet (discriminatiewet uiteraard) door nota bene de overheid. Waanzin ten top. En misdadig uiteraard.
Die man (Lucas) is leraar en wordt van dingen beschuldigd door de dochter van zijn beste vriend.quote:Op dinsdag 25 november 2014 16:17 schreef Teydelyk het volgende:
de film The Hunt / Jagten wel eens gezien? Gaat over zo'n man.
En het feit dat meer vrouwen dan mannen zorgzaam zijn natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 november 2014 19:47 schreef snakelady het volgende:
[..]
Die man (Lucas) is leraar en wordt van dingen beschuldigd door de dochter van zijn beste vriend.
Wel een goede film overigens, maar ik ben sowieso wel Mads Mikkelsen fan (Hannibal!!)
Maar de reden van te weinig mannen in het onderwijs en opvang is voornamelijk te wijten aan veel part-time banen, laag inkomen en geen groeimogelijkheden.
Niet met eventuele seksueel misbruik aantijgingen.
Het ding is dit:quote:Op dinsdag 25 november 2014 19:30 schreef Ryon het volgende:
[..]
Jij bent zeker zo'n type dat wc's voor mannen en gereserveerde plaatsen voor gehandicapten in stadions ook een schending van de Grondwet en misdadig vindt?
En aan wie hebben ze in die staten dat te danken dan?quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:49 schreef wipes66 het volgende:
http://www.avoiceformen.com/activism/about/
hier staan een aantal belangrijke issues. het meest opmerkelijke is toch wel dat je in sommige staten als jongen verkracht kan worden door een vrouw en vervolgens ook nog allimitatie moet betalen als ze zwanger wordt
de daderquote:Op dinsdag 25 november 2014 20:50 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En aan wie hebben ze in die staten dat te danken dan?
Met het discrimineren van vrouwen op basis van het feit dat ze zwanger kunnen worden schuif je de verantwoordelijkheid voor het krijgen van een kind volledig af op de vrouw. Als er geen kinderen meer geboren zouden worden heeft dat gevolgen voor ons allemaal. Daarom vind ik dat het krijgen van kinderen een ''ouder'' aangelegenheid moet worden.quote:Op dinsdag 25 november 2014 16:06 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Het persoonlijke verschil is dus dat vrouwen wel zwanger worden en mannen niet
Maar moet de werkgever dan vragen "bent u van plan om zwanger te raken?"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |