is gewoon een voorbode van steeds lagere lonen en lagere prijzen, een deflatoire periode waar we nu in zittenquote:Op maandag 24 november 2014 18:19 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
We hebben het licht van de wereld gevonden: Igen vindt dat 7 miljard mensen (411 keer de Nederlandse bevolking) vrij de Nederlandse arbeidsmarkt mogen betreden.
Dat stel je als voorwaarde dat ze minimaal het geld van 1 retourtje cash op hun bank moeten hebben.
Die MOE-landers konen hier ook niet voor onze sociale wetten. Zoals je zelf in je tirade eigenlijk ook al aangeeft. Dus ik snap inderdaad jouw gezeur niet. Je spreekt binnen dezelfde post jezelf glashard tegen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 03:04 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
In Argentinie heb je niet de sociale wetten die Nederland zo aantrekkelijk maakt.
Dus dat is niet aantrekkelijk voor immigranten.
Simpel.
Ik snap echt het hele gezeur niet.
<verhaal over Bulgaarse chauffeurs>
slim toch, in Bulgarije hebben ze maar 10% loonbelasting, er meoten veel meer bedrijven naar bulgarije gaan, oh wacht .....quote:Op dinsdag 25 november 2014 03:04 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
In Argentinie heb je niet de sociale wetten die Nederland zo aantrekkelijk maakt.
Dus dat is niet aantrekkelijk voor immigranten.
Simpel.
Ik snap echt het hele gezeur niet.
Ik heb in de voorgaande afleveringen al gezegd dat bijv. de Nederlandse beroepschauffeur uitgeroepen is tot BESTE van Europa.
Hij levert vakwerk af, houd zich aan de regels en rijd het meest schadevrij.
En TOCH kiezen de NL vrachtwagen bedrijven ervoor om een combi aan te gaan met bijv. Bulgaarse en Roemeense bedrijven. Waarom?
Je hele boekhouding en (een deel) belasting afdracht word opeens Bulgaars.
Je hebt bloedgoedkope Bulgaarse chauffeurs die zich helemaal leeg rijden voor 10 euro extra.
Je kunt ze lekker dreigen want een vakbond kennen ze niet in Bulgarije.
Goedkoper repareren in Bulgarije en geen gezeik met keuringen.
Je plaatst jezelf heel goedkoop op de NK markt en je schakelt je Nederlandse concurrentie uit.
En uiteraard het belangrijkste: veel meer centjes voor de baas!
En dan gaan jullie nog de schuldvraag leggen bij de Nederlandse vakman die gewoonweg hier niet tegen op kan, al zou hij dat graag willen? En dus TEGEN ZIJN ZIN in een uitkering terecht komt!
Belachelijk!
Gevolg: dit soort praktijken. http://www.volkskrant.nl/(...)chauffeurs~a3689376/
http://transportpers.eu/c(...)s-nog-internationaal
Onzin. Als het slecht gaat met een bedrijf mag dat bedrijf mensen ontslaan.quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:34 schreef hans1985 het volgende:
Enerzijds hebben nederlandse werknemers dat ook ten dele over zichzelf af geroepen. De rechten van werknemers zijn buiten alle proporties. Als het slecht met een bedrijf en men kan geen loonsverhoging doorvoeren of men moet snijden in het personeelsbestand dan gaan alle werknemers staken. Vaak met als gevolg dat hele bedrijf kapot gaat.
Of als een werknemer zich "zogenaamd" ziek meld of afgekocht moet worden.
Snap wel dat men liever buitenlanders in dienst neemt die vaak ook een betere arbeidsethos hebben
KLM vliegt zelf met onder andere Brits personeel tussen Noorwegen en Nederland. Zou volgens hun eigen redenatie dan ook niet moeten kunnen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:51 schreef Mystikvm het volgende:
Nog zo'n staaltje loonkosten drukken met dubieuze constructies:
http://www.nu.nl/beurs/39(...)t-norwegian-air.html
Ik verdedig KLM niet, het gaat mij om de constructie die hier verzonnen wordt, om de loonkosten maar te drukken.quote:Op dinsdag 25 november 2014 14:07 schreef Fogel het volgende:
[..]
KLM vliegt zelf met onder andere Brits personeel tussen Noorwegen en Nederland. Zou volgens hun eigen redenatie dan ook niet moeten kunnen.
Ik vind het gewoon vreemd dat een bedrijf dat zelf met een soortgelijke constructie werkt gaat klagen dat een ander bedrijf dat ook wil gaan doen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 14:26 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik verdedig KLM niet, het gaat mij om de constructie die hier verzonnen wordt, om de loonkosten maar te drukken.
En als werknemers geen rechten hebben worden ze uitgebuit. Maar ik heb het idee dat jij dat liever hebt zodat je ¤5 kunt besparen op de weekboodschappen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:34 schreef hans1985 het volgende:
Enerzijds hebben nederlandse werknemers dat ook ten dele over zichzelf af geroepen. De rechten van werknemers zijn buiten alle proporties. Als het slecht met een bedrijf en men kan geen loonsverhoging doorvoeren of men moet snijden in het personeelsbestand dan gaan alle werknemers staken. Vaak met als gevolg dat hele bedrijf kapot gaat.
Snap wel dat men liever buitenlanders in dienst neemt die vaak ook een betere arbeidsethos hebben
Weet jij waar die verloond worden?quote:Op dinsdag 25 november 2014 14:07 schreef Fogel het volgende:
[..]
KLM vliegt zelf met onder andere Brits personeel tussen Noorwegen en Nederland. Zou volgens hun eigen redenatie dan ook niet moeten kunnen.
Dat klinkt iig beter dan al die zure kutten die nu op Europese vliegmaatschappijen zitten. Al valt dat bij KLM nog wel mee voor zover je nog vrouwen tegen komt op vluchten.quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:51 schreef Mystikvm het volgende:
Nog zo'n staaltje loonkosten drukken met dubieuze constructies:
http://www.nu.nl/beurs/39(...)t-norwegian-air.html
Volgens de flight attendant die ik het een poos geleden vroeg in het VK.quote:Op dinsdag 25 november 2014 14:56 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Weet jij waar die verloond worden?
Dus niet in de lagelonenlanden?quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:09 schreef Fogel het volgende:
[..]
Volgens de flight attendant die ik het een poos geleden vroeg in het VK.
En waarom niet? NL is nou niet bepaald erop vooruit gegaan sinds de EU zijn intrede gedaan heeft. Daarvoor konden we prima concurreren met de VS rusland China en andere landen.quote:Op maandag 24 november 2014 16:18 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik ben erg blij met de EU inderdaad. Natuurlijk kost het wat tijd om uit te zoeken hoe het precies bestuurd moet worden, maar bedenk wel dat we anders nooit tegenwicht kunnen bieden aan grootmachten als VS, Rusland, China, India en Brazilië
Dat gaat er toch wel van komen. Loonkosten liggen veel te hoog hier voor werkgevers en als je dan moet concurreren tegen maatschappijen als Emirates verlies je. Zoals nu dus gaande is.quote:
De enige reden dat men buitenlanders in dienst neemt is omdat die niet zeiken omdat ze anders hun baan kwijt zijn en naar huis kunnen én omdat ze geen reet kosten in verhouding met NL. Polen werken bv makkelijk voor het minimumloon omdat dat voor hun een vermogen is terwijl een Nederlander er amper van rondkomt.quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:34 schreef hans1985 het volgende:
De EEG en de NATO is voldoende samewerkingquote:Op dinsdag 25 november 2014 15:26 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
En waarom niet? NL is nou niet bepaald erop vooruit gegaan sinds de EU zijn intrede gedaan heeft. Daarvoor konden we prima concurreren met de VS rusland China en andere landen.
Voor economische samenwerking heb je geen EU nodig. Alleen wat handelsverdragen.
Voordat de EU bestond was Rusland nog de Sovjetunie en was China nog aan het herstellen van de Grote Stap Voorwaartsquote:Op dinsdag 25 november 2014 15:26 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
En waarom niet? NL is nou niet bepaald erop vooruit gegaan sinds de EU zijn intrede gedaan heeft. Daarvoor konden we prima concurreren met de VS rusland China en andere landen.
Voor economische samenwerking heb je geen EU nodig. Alleen wat handelsverdragen.
Ik weet dat het hip is om onderscheid te maken tussen de EEG en de EU, maar in feite is de tweede gewoon voortzetting van de eerste. Er zijn verschillen, maar die zijn niet heel groot.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:26 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Maar wel net zo groot als ze nu zijn. Grootte zegt dus totaal niks over het economisch vermogen van een land.quote:Op dinsdag 25 november 2014 16:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Voordat de EU bestond was Rusland nog de Sovjetunie en was China nog aan het herstellen van de Grote Stap Voorwaarts
Nederland is al zijn hele verleden aan het concurreren met de rest van de wereld en met groot succes.quote:Op dinsdag 25 november 2014 16:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik weet dat het hip is om onderscheid te maken tussen de EEG en de EU, maar in feite is de tweede gewoon voortzetting van de eerste. Er zijn verschillen, maar die zijn niet heel groot.
Dus wat bedoel jij precies met 'sinds de EU zijn intrede gedaan heeft'? Doel je dan op de periode net na de Tweede Wereldoorlog? Waren we toen volop aan het concurreren met de genoemde grootmachten?
Jouw post biedt een interessante kijk op ons verleden.
Zucht.............je hebt geen 1 soort immigrant cq europese werknemer.quote:Op dinsdag 25 november 2014 09:25 schreef Igen het volgende:
[..]
Die MOE-landers konen hier ook niet voor onze sociale wetten. Zoals je zelf in je tirade eigenlijk ook al aangeeft. Dus ik snap inderdaad jouw gezeur niet. Je spreekt binnen dezelfde post jezelf glashard tegen.
Wat wil je nu zeggen?quote:Op dinsdag 25 november 2014 10:00 schreef homme7 het volgende:
[..]
slim toch, in Bulgarije hebben ze maar 10% loonbelasting, er meoten veel meer bedrijven naar bulgarije gaan, oh wacht .....
http://ondernemeninbulgar(...)er-totale-kostprijs/
http://ondernemeninbulgarije.be/loonkosten-in-bulgarije/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |