Kan een camera veel beter tegen vocht?quote:Op maandag 24 november 2014 17:47 schreef Physsic het volgende:
[..]
Bij iPhones is het een bekend probleem dat wanneer ze in contact zijn geweest met bijv. vocht, de telefoon de SIMkaart niet meer herkent. Die SIMkaart is namelijk via de buitenkant direct bereikbaar voor vocht.
Vaak helpt het om de SIM er even uit te halen, schoon te maken en weer in te doen.
Maar dat gaat niet zo makkelijk.
Als de iPhone wordt aangezet vraagt hij alleen naar de Passcode en dan staat linksbovenin "NO SIM".
Het was daar behoorlijk vochtig, dus dat zou een verklaring kunnen zijn.
Volgens de spec is dit type camera bestand tegen luchtvochtigheden tot 90%, alsikhetmegoedherinner.quote:Op maandag 24 november 2014 17:48 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Kan een camera veel beter tegen vocht?
Dat object ziet er redelijk gesoept uit. Net zoals de reusachtige Lisanne zonder zoom, maar wel met dichterbij gehaalde rode struik (hoe kan dat nu weer zonder zoom?) van img_499.quote:Op maandag 24 november 2014 13:00 schreef 11en30 het volgende:
Ik denk niet dat de jungle vol ligt met dit soort ijzerwaren. Ik zou het meer in de bewoonde wereld zoeken.![]()
Of zou het erin gesoept zijn? Die donkere pixels om het object heen zien er verdacht uit.
Ik ben een Renaissance man. Of zoals dat in de 21e eeuw heet: een all-rounder. Ik ben op exact dezelfde dag geboren als Gianni Romme, maar doe alles van natuurgids tot alles in de interieurs, schrijfblabla, YouTube partner geouwehoer, foto onzin en nog veel meer.quote:Op maandag 24 november 2014 14:48 schreef 11en30 het volgende:
Ik ben hartchirurg en ik zie een ... haha nee hoor, grapje. Ik ben psychiater.
Ik heb geen van beide, met een gewone gsm, wanneer je de datum terugzet en iemand gaat bellen, wordt de gedane oproep in je oproepen opgeslagen als gedaan op die eerdere datum.quote:Op maandag 24 november 2014 16:14 schreef jackie12 het volgende:
Kun je met een Iphone of Samsung een noodoproep simuleren op een plek waar je geen bereik hebt en de datum verandert naar het verleden en vervolgens weer terug zet naar het heden?
Nee!quote:Op maandag 24 november 2014 20:36 schreef Za het volgende:
Kunnen de belpatronen misschien te verklaren zijn door de stand van de zon?
(lichtinval rond 10:30 en 14:00?)
Denk er hetzelfde over.quote:Op maandag 24 november 2014 22:07 schreef 11en30 het volgende:
De tijden liggen zo dicht bij elkaar dat je denkt dat er een externe aanleiding voor zal zijn zoals openingstijden, lesrooster, busritten, happy hour. Dat is niet logisch bij een verdwaling met snelle verzwakking in de jungle dus wel van toepassing.
Ik zat te denken aan een achtergelaten (ooit ingeslagen) klimhaakquote:Op maandag 24 november 2014 02:01 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik zou zeggen wit en metaalachtig, en ik zie een vierkantje in het midden
Ik heb het met mijn iPhone gedaan, een fluitje van een cent. Eerst gedaan of het 27 november was (het is nu 23 november) en later weer de tijd nog verder naar voren opgeschoven zodat de datum zichtbaar werd in de recente gesprekkenlijst.quote:Op maandag 24 november 2014 20:01 schreef Za het volgende:
Wanneer je de datum van je computer een jaar terugzet, en een email verstuurd, dan staat in de header van die email verstuurd op de datum van een jaar eerder, er is geen correctie.
Zal het met Iphones niet hetzelfde zijn, kan iemand hier dat misschien testen?
Maar ja, je moet wel eerst de juiste pincode weten.quote:Op maandag 24 november 2014 23:29 schreef Perico het volgende:
[..]
Ik heb het met mijn iPhone gedaan, een fluitje van een cent. Eerst gedaan of het 27 november was (het is nu 23 november) en later weer de tijd nog verder naar voren opgeschoven zodat de datum zichtbaar werd in de recente gesprekkenlijst.
Dat ziet er als volgt uit, als screenshot:
[ afbeelding ]
En je hebt helemaal gelijk over die computers, als de verzender een hele warrige tijd en datum heeft ingegeven op moment van verzenden, maakt jouw moment van ontvangst helemaal niets uit voor je email programma.
Die mail verschijnt niet bovenaan de lijst (of blijft daar staan, als hij uit de toekomst is). Dus ja, datum en tijd veranderen op de iPhone en je bellog wordt meteen aangepast.
Ook nu ik mijn tijd weer juist heb ingesteld, blijft het gesprek uit de toekomst, van 27 november, zo in de lijst bovenaan staan, ook na een nieuwe gemaakte oproep.
Za, Perico dit is, indien mogelijk, misschien voor mij de "missing link" voor mn scenario (onder voorbehoud)quote:Op maandag 24 november 2014 23:29 schreef Perico het volgende:
[..]
Ik heb het met mijn iPhone gedaan, een fluitje van een cent. Eerst gedaan of het 27 november was (het is nu 23 november) en later weer de tijd nog verder naar voren opgeschoven zodat de datum zichtbaar werd in de recente gesprekkenlijst.
[ afbeelding ]
En je hebt helemaal gelijk over die computers, als de verzender een hele warrige tijd en datum heeft ingegeven op moment van verzenden, maakt jouw moment van ontvangst helemaal niets uit voor je email programma.
Die mail verschijnt niet bovenaan de lijst (of blijft daar staan, als hij uit de toekomst is). Dus ja, datum en tijd veranderen op de iPhone en je bellog wordt meteen aangepast.
Ook nu ik mijn tijd weer juist heb ingesteld, blijft het gesprek uit de toekomst, van 27 november, zo in de lijst bovenaan staan, ook na een nieuwe gemaakte oproep.
En waarom dan 's nachts het niet een keer proberen? Sterker nog, na 14.00 uur niet meerquote:Op dinsdag 25 november 2014 00:11 schreef Ceto het volgende:
Het belritme kan ook ingegeven zijn door hun dagpatroon:
rond 5 uur/6 uur op, eten zoeken, en gaan lopen. Je gaat dan niet proberen te bellen, je weet van de dag daarvoor al dat je geen bereik hebt. Op de nieuwe plek na een tijdje lopen probeer je te bellen. Da's dan eind van de ochtend. Niets. Loop je verder. Weer bellen. Niets. Dan is het halverwege de middag en wordt het alweer tijd om in de buurt iets te vinden om de nacht door te brengen, eten te zoeken ed.
Ik deel de mening van Jackie, dat als je merkt dat je belpatronen, in vrijheid in het bos, niet het gewenste resultaat opleveren, en je kunt haas een liniaal naast de tijden leggen..quote:Op dinsdag 25 november 2014 00:11 schreef Ceto het volgende:
Het belritme kan ook ingegeven zijn door hun dagpatroon:
rond 5 uur/6 uur op, eten zoeken, en gaan lopen. Je gaat dan niet proberen te bellen, je weet van de dag daarvoor al dat je geen bereik hebt.
Dankjewel Perico!, dit kan dan misschien ook met de Iphone van Kris gedaan zijn, al heb ik geen idee hoe het er uit gaat zien voor degene die de telefoon gaat uitlezen, mogelijk net zoals bij de email?quote:Op maandag 24 november 2014 23:29 schreef Perico het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
In het overzicht van de Panamese media stond bv aangezet op 4 april etc, zou bij het uitlezen van de telefoon een aanzet handeling te zien zijn denk je, of wordt het moment dat er activiteit is op de Iphone op een bepaalde datum op een bepaald tijdstip dan als het aanzet moment gehanteerd?quote:En je hebt helemaal gelijk over die computers, als de verzender een hele warrige tijd en datum heeft ingegeven op moment van verzenden, maakt jouw moment van ontvangst helemaal niets uit voor je email programma.
Jouw verhaal sluit wel aan bij dit artikel.quote:Op dinsdag 25 november 2014 00:07 schreef Za het volgende:
Zomaar een scenario, Kris en Lisanne zijn tever doorgelopen, en overnachten ergens achter de Mirador met de bedoeling de volgende dag terug te lopen.
Dan komen ze de volgende dag een persoon of personen tegen die aanbieden hen te helpen, zeggen een korte route te weten, of dat ze eerst iets moeten eten alvorens zo'n eind te gaan lopen etc.
Personen hebben geen goede bedoelingen en houden Kris en Lisanne vast in een schemerige ruimte (bv onderdeel van een Finca) en geven hen iets waardoor ze versuft raken. Desondanks worden ze elke dag wakker rond half elf omdat de zon door een kier in de ene muur komt, en later op de middag omdat de zon door een kier in de muur komt die haaks op de andere muur staat, hierop ontwaken ze voor korte tijd en proberen hun telefoons
Telefoons zijn niet afgenomen want ze er is toch geen bereik in het gebied.
Emails hebben als voordeel, dat ze in de bla-bla-bla headers ontzettend veel informatie bevatten over servers die ze gepasseerd zijn, IP adres dus geolocatie van de verzender, tijden.. het uitlezen van zo'n telefoonlog is een meer eenzijdige, wat meer karige zaak.quote:Op dinsdag 25 november 2014 00:19 schreef Za het volgende:
Dankjewel Perico!, dit kan dan misschien ook met de Iphone van Kris gedaan zijn, al heb ik geen idee hoe het er uit gaat zien voor degene die de telefoon gaat uitlezen, mogelijk net zoals bij de email?
Ik denk dat als je de datum verzet, dit niet te zien is, dat er dan gewoon de nieuwe datum wordt opgevoerd als feit. De 11 april optie, zeg maar.quote:In het overzicht van de Panamese media stond bv aangezet op 4 april etc, zou bij het uitlezen van de telefoon een aanzet handeling te zien zijn denk je, of wordt het moment dat er activiteit is op de Iphone op een bepaalde datum op een bepaald tijdstip dan als het aanzet moment gehanteerd?
Wanneer het per se niet logisch moet zijn onder deze omstandigheden, zou je dus ook logisch gedrag mogen verwachten juist omdat dat niet logisch is volgens PRDV.quote:Op maandag 24 november 2014 22:07 schreef 11en30 het volgende:
De tijden liggen zo dicht bij elkaar dat je denkt dat er een externe aanleiding voor zal zijn zoals openingstijden, lesrooster, busritten, happy hour. Dat is niet logisch bij een verdwaling met snelle verzwakking in de jungle dus wel van toepassing.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |