abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147032299
Waar kan ik de fietskeuze aanpassen in Strava? Gaat om een rit van week geleden.
  woensdag 26 november 2014 @ 19:50:32 #177
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_147032393
lekker belangrijk
pi_147032566
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 19:50 schreef kaasplankje het volgende:
lekker belangrijk
Bepaal altijd nog wel zelf wat ik belangrijk vind! Kan ik later terug kijken bij welke stand ik onderhoud heb gedaan en ketting heb vervangen.
pi_147032832
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 19:48 schreef poiuytr het volgende:
Waar kan ik de fietskeuze aanpassen in Strava? Gaat om een rit van week geleden.
Staat op dezelfde plek als waar je de titel kan wijzigen. Bij je activiteit links onder de tab "premium" staat zo'n wijzig-icon.
pi_147032904
Lichtgeweer na 62 dagen binnen. :D Voor minder dan 15 euro's.
pi_147033082
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:00 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Staat op dezelfde plek als waar je de titel kan wijzigen. Bij je activiteit links onder de tab "premium" staat zo'n wijzig-icon.
Och ik ben echt blind :') dank in ieder geval.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:02 schreef FastFox91 het volgende:
Lichtgeweer na 62 dagen binnen. :D Voor minder dan 15 euro's.
Welke had jij gekocht?
pi_147033229
Kan ik hier ook terecht voor een beetje advies?

Ik ben de afgelopen 2 jaar ca. 50kg afgevallen door vooral wat minder te eten en regelmatig te fietsen.
Ik heb indertijd gekozen voor een cross-hybride, een Gazelle XR-3, omdat ik het idee had dat deze fiets de 140 kilo beter kon hebben dan een racefiets.
De afgelopen 2 jaar ben ik wel steeds meer gaan houden van het fietsen en rij ik regelmatig rondjes variërend in afstand, maar meestal ergens tussen de 60 en 90 kilometer.
Bij lange na niet zo ver en zeker niet zo hard als jullie, maar waar ik in het begin mijn rondje van 40km nauwelijks met 23km/u gemiddeld wist te volbrengen, gaan de wat langere rondjes tegenwoordig al gauw met 27 tot 28km/u gemiddeld, inclusief stadsbandjes en vrijwel altijd iets aanlopende v-brakes 8)7
Omdat mijn huidige fiets met maat 58 eigenlijk wat te klein is, ik ben 1,95m, bbl ongeveer 95cm, ben ik op zoek naar een nieuwe fiets.
Omdat ik eigenlijk nooit gebruik maak van de, beperkte, offroad mogelijkheden van mijn huidige fiets en ik eigenlijk vooral wat sneller en verder wil fietsen, heb ik mijn zinnen gezet op een racefiets.

Na wat inlezen in de materie ben ik tot de conclusie gekomen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Talloze keuzemogelijkheden voor ieder onderdeel, maar geen idee wat ik nou het beste kan nemen.
Mijn oom attendeerde mij op het merk Sensa, een nederlands merk met, naar eigen zeggen, kwalitatief hoogwaardige fietsen voor een betaalbare prijs.
Bij mij in de buurt zit een fietsenwinkel die officieel Sensa dealer is en na wat rondneuzen op de website viel mijn oog op deze fiets http://www.bemibikes.nl/r(...)k-2014-art-16325.htm
Afgemonteerd met full ultegra voor ¤1399, waarschijnlijk nog wel onderhandelbaar.

Is er iemand die mij kan vertellen of ik met deze fiets, of iets vergelijkbaars, een goede keuze maak?
Is full ultegra de meerprijs tov bijvoorbeeld full 105 waard en heb ik daar met mijn niveau wel baat bij?
Of is bijvoorbeeld een tiagra fiets al goed genoeg?
Mijn huidige fiets is een triple, maar ik heb nog nooit op een ander blad dan het buitenblad gereden, is een compact dan een goede keuze?

Mijn doel is om het aankomende jaar de ritjes wat te verlengen naar afstanden van ongeveer 100 tot 120km en de snelheid wat te verhogen.
Ik hoef niet met 33, 34 gemiddeld rond te trappen, maar zou het heel leuk vinden die 30 gemiddeld eens te halen.

Mochten jullie tips en adviezen hebben of misschien een goede zaak weten in de omgeving van Amsterdam, heel graag.

Alvast bedankt :)
pi_147033585
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_147033612
quote:
Voorspelbaar...
pi_147033903
Dat is heel fijn voor een autist ;)
  woensdag 26 november 2014 @ 20:42:09 #186
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_147034380
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:12 schreef AeroxV8 het volgende:
Kan ik hier ook terecht voor een beetje advies?

Ik ben de afgelopen 2 jaar ca. 50kg afgevallen door vooral wat minder te eten en regelmatig te fietsen.
Ik heb indertijd gekozen voor een cross-hybride, een Gazelle XR-3, omdat ik het idee had dat deze fiets de 140 kilo beter kon hebben dan een racefiets.
De afgelopen 2 jaar ben ik wel steeds meer gaan houden van het fietsen en rij ik regelmatig rondjes variërend in afstand, maar meestal ergens tussen de 60 en 90 kilometer.
Bij lange na niet zo ver en zeker niet zo hard als jullie, maar waar ik in het begin mijn rondje van 40km nauwelijks met 23km/u gemiddeld wist te volbrengen, gaan de wat langere rondjes tegenwoordig al gauw met 27 tot 28km/u gemiddeld, inclusief stadsbandjes en vrijwel altijd iets aanlopende v-brakes 8)7
Omdat mijn huidige fiets met maat 58 eigenlijk wat te klein is, ik ben 1,95m, bbl ongeveer 95cm, ben ik op zoek naar een nieuwe fiets.
Omdat ik eigenlijk nooit gebruik maak van de, beperkte, offroad mogelijkheden van mijn huidige fiets en ik eigenlijk vooral wat sneller en verder wil fietsen, heb ik mijn zinnen gezet op een racefiets.

Na wat inlezen in de materie ben ik tot de conclusie gekomen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Talloze keuzemogelijkheden voor ieder onderdeel, maar geen idee wat ik nou het beste kan nemen.
Mijn oom attendeerde mij op het merk Sensa, een nederlands merk met, naar eigen zeggen, kwalitatief hoogwaardige fietsen voor een betaalbare prijs.
Bij mij in de buurt zit een fietsenwinkel die officieel Sensa dealer is en na wat rondneuzen op de website viel mijn oog op deze fiets http://www.bemibikes.nl/r(...)k-2014-art-16325.htm
Afgemonteerd met full ultegra voor ¤1399, waarschijnlijk nog wel onderhandelbaar.

Is er iemand die mij kan vertellen of ik met deze fiets, of iets vergelijkbaars, een goede keuze maak?
Is full ultegra de meerprijs tov bijvoorbeeld full 105 waard en heb ik daar met mijn niveau wel baat bij?
Of is bijvoorbeeld een tiagra fiets al goed genoeg?
Mijn huidige fiets is een triple, maar ik heb nog nooit op een ander blad dan het buitenblad gereden, is een compact dan een goede keuze?

Mijn doel is om het aankomende jaar de ritjes wat te verlengen naar afstanden van ongeveer 100 tot 120km en de snelheid wat te verhogen.
Ik hoef niet met 33, 34 gemiddeld rond te trappen, maar zou het heel leuk vinden die 30 gemiddeld eens te halen.

Mochten jullie tips en adviezen hebben of misschien een goede zaak weten in de omgeving van Amsterdam, heel graag.

Alvast bedankt :)
Koop een toer-racefiets, niet te racy geometrie. Afmontage Shimano 105/ultegra, Sram Force of Campagnolo veloce of centaur/athena. Let goed op de framemaat dat is belangrijk en investeer in een goed degelijk frame, gewicht is niet zo belangrijk.

Juiste maat/bouw van het frame is dus doorslaggevend, de groep minder van belang; alles vanaf 105 is goed, de wielen moeten goed en solide zijn. Als de fiets cranks heeft die bij de groep horen is dat een pré. Cranks en wielen zijn nl. dure onderdelen dus daarop beknibbelen loont voor een fabrikant qua kostprijs maar gaat meestal ten koste van het rijgenot.

Als je niet weet wat ik met racy geometrie bedoel moet je maar eens wat fietsen proberen bij een fm in verschillende klassen.

Succes!

Ps. Kijk eens naar een Canyon.

[ Bericht 0% gewijzigd door kaasplankje op 26-11-2014 20:53:53 ]
pi_147034893
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:07 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Och ik ben echt blind :') dank in ieder geval.

[..]

Welke had jij gekocht?
http://www.aliexpress.com(...)th-8/1735288698.html
Volgens mij was dit de goedkoopste met 6400mAh battery met Europese oplader.
pi_147034985
quote:
_O_
pi_147035192
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:54 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Heb echt exact dezelfde heb er alleen flink meer voor moeten betalen, hier bij FM gehaald.
pi_147035332
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:54 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Die had ik ook, maar toen hij na 2 maanden binnenkwam deed hij niks. Geld terug gekregen en toen dezelfde gekocht bij led247 voor dubbel zoveel geld. Was inmiddels al winter.
  woensdag 26 november 2014 @ 21:05:23 #191
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_147035366
50 kg afvallen, knappe prestatie ^O^
.
pi_147035578
50kg aankomen ook :D
pi_147036183
Oke, oke, was garpje (voordat iedereen weer over elkaar struikelt om mij op mijn plek te wijzen ;) )
pi_147036209
quote:
Sensa assembleert inderdaad de fietsen in een fabriek in Almelo. Gewoon een degelijk bedrijf wat redelijke fietsen verkoopt. In de prijsrange wat je nu zit te zoeken was ik voor een ander merk gegaan. Belangrijkste van een fiets zijn de wielen en 't frame. Meeste Sensa modellen zijn vooral "budget" frames vol gehangen met mooie onderdelen. Op het frame en wielen wordt vaak bespaard. Wielen zijn van Supra dat is het huismerk van Sensa. Pennen, stuur etc is ook allemaal van Supra. Je kan beter later aandrijflijn verbeteren en beginnen op een goed frame, wielen en remmen dan andersom.

Voor "internet" fietsen: Canyon of Radon. Hier krijg je veel waarde voor je geld.
Voor "fm" fietsen zijn er zoveel interessante merken.

Overigens zelf ook een Sensa fiets gehad. Er zijn betere merken te koop ;)
  woensdag 26 november 2014 @ 21:26:14 #195
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_147036350
slachtergod vind 2 van mijn foto's leuk op instagram _O_
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_147037194
Wie?

post de plaatjes eens...
pi_147037254
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 21:42 schreef Patroon het volgende:
Wie?

post de plaatjes eens...
The Butcher
  woensdag 26 november 2014 @ 21:46:54 #198
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_147037419
Yeah 2 van mijn garmins opgestuurd voor reparatie en weer nieuwe gekregen ( 1 bijbetaling want geen garantie meer). Powermeter wordt een vector s ( een keer volgend jaar).
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_147037633
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 21:46 schreef No-P het volgende:
Yeah 2 van mijn garmins opgestuurd voor reparatie en weer nieuwe gekregen ( 1 bijbetaling want geen garantie meer). Powermeter wordt een vector s ( een keer volgend jaar).
nice, ik stuurde vorige week ook mijn edge 800 op ivm beschadige bevestigingslipjes. Binnen een week opgeruild voor nieuwe. Ze hadden zelfs sdkaartje uit de oude gehaald (was ik vergeten) en in de nieuwe gedaan. Top service!
  woensdag 26 november 2014 @ 21:54:24 #200
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_147037755
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 21:42 schreef Patroon het volgende:
Wie?

post de plaatjes eens...
Dat gaat morgen worden.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')