Linux Mint,*Buntu,Elementary OS.quote:Op maandag 1 december 2014 23:59 schreef eight het volgende:
Welke Linux versie kun je het beste nemen als je geen tweaker bent en van Windows 7 afkomt? Geen enkele ervaring met Linux verder..
Effe afwachtenquote:Op zaterdag 6 december 2014 11:52 schreef robin007bond het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)-aan-voor-linux.html
Wat jij zegt klopt, commando's in rc.local worden aangeroepen bij de start.quote:Op zondag 7 december 2014 19:22 schreef Claude_Viole het volgende:
Korte vraag, als ik een .sh script op CentOS in de /etc/rc.local aanroep bij het opstarten, wordt deze dan op de achtergrond gedraaid, of na het inloggen?
Ik wil namelijk iets op de achtergrond draaien, direct nadat ik boot. Het gaat om een paar scripts en en bin's die ik wil opstarten
1 2 3 | $ crontab -e @reboot /path/to/script.sh |
quote:Ubuntu Gets Container-Friendly "Snappy" Core
Canonical just announced Ubuntu Core, which uses containers instead of packages. It's the biggest Ubuntu shakeup for 20 years, says Canonical's Mark Shuttleworth, and is based on a tiny core, which will run Docker and other container technology better, quicker and with greater security than other Linux distros.
Delivered as alpha code today, it's going to become a supported product, designed to compete with both CoreOS and Red Hat Atomic, the two leading container-friendly Linux approaches. Shuttleworth says it came about because Canonical found it had solved the "cloud" problems (delivering and updating apps and keeping security) by accident — in its work on a mobile version of Ubuntu.
Yeah.quote:Op maandag 15 december 2014 22:55 schreef KomtTijd... het volgende:
Klopt. Ik kom geregeld op de Arch wiki uit als ik algemene linux dingetjes google.
Linux Mint(Cinnamon) wil ik ook installeren,maar het is niet uitgebreid als Kubuntu met configuraties.quote:Op maandag 15 december 2014 23:18 schreef KomtTijd... het volgende:
Jep. Blijft toch veruit de gebruiksvriendelijkste.
Hoewel ik de laatste tijd ook Mint wel een kans geef.
Ubuntu vind ik een goede gebruiksvriendelijke distributie, maar de adware erin vind ik belachelijk. Al is dat gelukkig uit te schakelen.quote:Op maandag 15 december 2014 23:18 schreef KomtTijd... het volgende:
Jep. Blijft toch veruit de gebruiksvriendelijkste.
Hoewel ik de laatste tijd ook Mint wel een kans geef.
Pass?quote:Op woensdag 17 december 2014 17:20 schreef robin007bond het volgende:
Het lukt me overigens maar niet om Pass gpg-agent te laten herkennen.
Mooi toch.quote:Op vrijdag 19 december 2014 12:52 schreef robin007bond het volgende:
https://git.kernel.org/cg(...)b0374c0ce6c8275435f0
Wat cute. Een 4-jarig kind dat een commit doet aan de Linuxkernel.
Nu wachten op de mail van Linus met een scheldtirade. Dat hoort erbij.quote:Op vrijdag 19 december 2014 12:52 schreef robin007bond het volgende:
https://git.kernel.org/cg(...)b0374c0ce6c8275435f0
Wat cute. Een 4-jarig kind dat een commit doet aan de Linuxkernel.
Ahww, dat zou wel zielig zijn.quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:36 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Nu wachten op de mail van Linus met een scheldtirade. Dat hoort erbij.
Ja, maar toch ook wel grappig.quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:36 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ahww, dat zou wel zielig zijn.!
Snikkend:quote:
Ik heb wat HTPC's met XBMC draaien op een Ubuntu versie. Vraag me niet welke. Volgende keer als ik zin hem om te updaten eens iets dat spartaanser is vinden. Oh, en een server met FreeNAS 8.2, wat in feite FreeBSD is met ZFS.quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:36 schreef robin007bond het volgende:
Wat draai je nu overigens, Zwabber, qua Linux?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |