Maar wel de adware voor hem verwijderen.quote:Op dinsdag 2 december 2014 00:37 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ik zou gewoon Ubuntu proberen, mijn vader van 60 had het ook met een week door.
Ik ben geen c of c++ wonder, maar wat houdt dit inquote:universal-sub-xpubxsub.c:73:24: warning: unused variable ‘pw’ [-Wunused-variable]
struct passwd *pw;
^
universal-sub-xpubxsub.c:31:16: warning: variable ‘sid’ set but not used [-Wunused-but-set-variable]
pid_t pid, sid;
Gewoon ongebruikte variabelen in de code. Hierdoor stopt de compilatie? Sloop dan de definitie ervan uit de code, of verander de flags in de Makefile.quote:Op dinsdag 2 december 2014 11:25 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Ik ben geen c of c++ wonder, maar wat houdt dit in?
Het gaat om het installen van https://github.com/StichtingOpenGeo/universal/ via make.
Radeon-drivers zijn altijd al gaar geweest.quote:Op zondag 30 november 2014 19:58 schreef robin007bond het volgende:
Het lijkt of de radeon-drivers nog niet goed geoptimaliseerd zijn. Als ik een relatief simpel 3D-spel doe, dan draait hij echt volle toeren. Temperaturen blijven gelukkig wel goed, maar wat een herrie. Op Windows draait het gewoon normaal.
Nja, inmiddels betere 2d-acceleratie dan de drivers van AMD zelf.quote:Op dinsdag 2 december 2014 15:04 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Radeon-drivers zijn altijd al gaar geweest.
Weet niet hoe ze gestart worden; je kuntquote:Op dinsdag 2 december 2014 20:55 schreef Claude_Viole het volgende:
Een klein vraagje...
Als ik twee Python-scripts op de achtergrond run, dan zie ik deze via: top (of top | grep python) in de lijst verschijnen, met elk een eigen PID.
Maar nu vraag ik me af, kan ik ook achterhalen welke filename het process aanroept? Dat maakt de boel wat duidelijker als ik iets bijv. moet 'kill'en.
1 | ps ax | grep python |
Een andere vraag dan: Waarom zou je dan Linux willen gaan uitproberen? Voor de gein of wat?quote:Op maandag 1 december 2014 23:59 schreef eight het volgende:
Welke Linux versie kun je het beste nemen als je geen tweaker bent en van Windows 7 afkomt? Geen enkele ervaring met Linux verder..
Linux Mint en Ubuntu zijn prima te gebruiken voor mensen die net overstappen hoor. Linux Mint denk ik nog wat meer omdat het een beetje de UI heeft van Windows 7 en erg gebruiksvriendelijk is.quote:Op woensdag 3 december 2014 17:09 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Een andere vraag dan: Waarom zou je dan Linux willen gaan uitproberen? Voor de gein of wat?
Kun je net zo goed naar Mac OSX overstappen....(als je een Mac hebt)
Ik mis de logica?quote:Op woensdag 3 december 2014 17:09 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Een andere vraag dan: Waarom zou je dan Linux willen gaan uitproberen? Voor de gein of wat?
Kun je net zo goed naar Mac OSX overstappen....(als je een Mac hebt)
Als je in /etc/dovecot/conf.d/10-logging.conf de logging opkrikt: mail_debug=yes en verbose_ssl=yes en dat soort dingen, kom je dan wat verder?quote:
Die had ik ook gevonden ja, maar geen succes. Zo te zien kan ik ook geen variabelen gebruiken in login_log_format_elements gebruiken.quote:Op vrijdag 5 december 2014 20:34 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Als je in /etc/dovecot/conf.d/10-logging.conf de logging opkrikt: mail_debug=yes en verbose_ssl=yes en dat soort dingen, kom je dan wat verder?
lip lijkt me local ip en rip remote. Zoek eens op wat voor logging formatting je kan loslaten op dovecotquote:Op vrijdag 5 december 2014 17:55 schreef vincm het volgende:
Ik moet een aantal mail users verhuizen naar een andere server, en omdat ze verschillende domeinen hebben is het voor mij van belang te weten hoe ze verbinding maken met de server zodat ik eerst alle 'losse' domeinen kan doen en daarna het hoofddomein. Ik moet dus weten of ze via pop3/imap verbinden met mail.klantdomein.nl of mail.mijnbedrijfsnaam.nl (c.q. 'hoofddomein').
Nou vraag ik me af of ik dat ergens kan zien of loggen? In /var/log/mail.log schrijft dovecot alleen maar
dovecot: imap-login: Login: user=<****l>, method=PLAIN, rip=****, lip=****
Op de plek van 'lip' zou dus het FQDN moeten staan in plaats van een IP-adres, want het IP-adres is altijd hetzelfde.
Linux Mint,*Buntu,Elementary OS.quote:Op maandag 1 december 2014 23:59 schreef eight het volgende:
Welke Linux versie kun je het beste nemen als je geen tweaker bent en van Windows 7 afkomt? Geen enkele ervaring met Linux verder..
Effe afwachtenquote:Op zaterdag 6 december 2014 11:52 schreef robin007bond het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)-aan-voor-linux.html
Wat jij zegt klopt, commando's in rc.local worden aangeroepen bij de start.quote:Op zondag 7 december 2014 19:22 schreef Claude_Viole het volgende:
Korte vraag, als ik een .sh script op CentOS in de /etc/rc.local aanroep bij het opstarten, wordt deze dan op de achtergrond gedraaid, of na het inloggen?
Ik wil namelijk iets op de achtergrond draaien, direct nadat ik boot. Het gaat om een paar scripts en en bin's die ik wil opstarten
1 2 3 | $ crontab -e @reboot /path/to/script.sh |
quote:Ubuntu Gets Container-Friendly "Snappy" Core
Canonical just announced Ubuntu Core, which uses containers instead of packages. It's the biggest Ubuntu shakeup for 20 years, says Canonical's Mark Shuttleworth, and is based on a tiny core, which will run Docker and other container technology better, quicker and with greater security than other Linux distros.
Delivered as alpha code today, it's going to become a supported product, designed to compete with both CoreOS and Red Hat Atomic, the two leading container-friendly Linux approaches. Shuttleworth says it came about because Canonical found it had solved the "cloud" problems (delivering and updating apps and keeping security) by accident — in its work on a mobile version of Ubuntu.
Yeah.quote:Op maandag 15 december 2014 22:55 schreef KomtTijd... het volgende:
Klopt. Ik kom geregeld op de Arch wiki uit als ik algemene linux dingetjes google.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |