abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146921223
Uiteindelijk kan dit tot oorlog leiden. Mensen uit instabiele landen verhuizen naar stabiele landen maar zij slaan geen acht op wat tot deze stabiliteit leidt zoals het respecteren van vrijheid van meningsuiting en democratische grondbeginselen. Hierdoor neemt de stabiliteit van het immigratieland af. Ook de sociale cohesie brokkelt af indien de cultuurverschillen erg groot zijn. Op enig moment gaan de bevolkingsgroepen segregeren omdat men zich niet meer thuis voelt. Dit is mogelijk al aan de gang in onze grote steden. Stabiliteit zelf vergroot het vertrouwen wat leidt tot het nemen van steeds meer risico en zo neemt de kans op crisis toe. (Hyman Minsky) Dit heeft hij als hypothese gepubliceerd in de jaren 50 tav het financieel systeem maar ik ben van mening dat dit fenomeen vrij algemeen geldt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Digi2 op 23-11-2014 11:57:59 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 23 november 2014 @ 11:30:08 #152
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146921233
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 11:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Dat doet de Nederlandse staat ook. Anders waren er geen asielprocedures nodig en kon iedereen meteen een huis en een uitkering krijgen.
Het is vanzelfsprekend dat mensen die hier geboren zijn en hier altijd betaald hebben en meegewerkt meer rechten hebben dan willekeurig aanwaaiende vreemdelingen.
Nope. Mensenrechten gelden altijd en overal voor iedereen evenzeer.
quote:
Ik neem aan dat jij ook vind dat jij meer recht hebt op jouw huis waar je zelf voor betaald hebt dan een willekeurige voorbijganger op straat die aanklopt.
Dat geldt in alle landen waar die asielzoekers vandaan komen net zo goed.
Alleen heb jij niet betaald voor je huis. Je hebt betaald voor één van de miljoenen kamertjes. Er zijn nog een hoop lege kamertjes, waaronder kamertjes speciaal voor daklozen. Toch ga jij huilen als er een dakloze een plaats krijgt in één van die kamertjes, want je bent bang dat hij op ongepaste momenten muziek gaat maken en dat je een halve minuut korter warm water hebt omdat de dakloze ook een halve minuut wil douchen.

In plaats van hem daarop aan te spreken of de huisbaas te doen ingrijpen, laat je hem liever buiten doodvriezen. Want je wilt natuurlijk niet dat jouw recht als huurder van één van die kamertjes wordt aangetast hé!
quote:
[..]

Maar bij hoeveel miljoen trek je de grens dan?
Dat is afhankelijk van het aantal vluchtelingen en de capaciteit van andere landen.
quote:
[..]

Achteruitgang welvaart, gezondheidszorg, verzorgingsstaat, woonruimte, aanvallen van tradities zoals Sinterklaas etc, etc.
Jij moet een paar euro meer inleveren zodat anderen een menswaardig bestaan kunnen hebben, en je durft nog te klagen over een 'achteruitgang van de welvaart, gezondheidszorg, verzorgingsstaat, woonruimte' (viermaal vrijwel dubbelop overigens)?! En dat argument van die traditie is helemaal om te huilen.
pi_146921328
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 11:21 schreef LXIV het volgende:
aanvallen van tradities zoals Sinterklaas etc, etc.
:') x1023

Heb je ook zo gehuild om de hagelslag?
pi_146921334
Aan het werk zetten, lijkt me.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_146921472
quote:
9s.gif Op zondag 23 november 2014 10:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Misschien kunnen we die asielzoekers aan het werk zetten

Geen verwijzing naar de 2e wereldoorlog overigens ..maar dan zouden ze nog nuttig kunnen zijn
Welk probleem los je daarmee op? En wiens baan ga je daarmee laten vervallen?
pi_146921749
quote:
2s.gif Op zondag 23 november 2014 11:36 schreef waht het volgende:
Aan het werk zetten, lijkt me.
Hebben we daar geen polen voor? En hoe ga je werkgevers ertoe aanzetten syriers ipv polen het werk te laten doen?
  zondag 23 november 2014 @ 12:36:50 #157
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_146922455
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 11:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Jij moet een paar euro meer inleveren zodat anderen een menswaardig bestaan kunnen hebben, en je durft nog te klagen over een 'achteruitgang van de welvaart, gezondheidszorg, verzorgingsstaat, woonruimte' (viermaal vrijwel dubbelop overigens)?! En dat argument van die traditie is helemaal om te huilen.
Kunnen we niet beter een paar euro meer inleveren om goed te zorgen voor onze eigen bejaarden?
En je praat nogal makkelijk over een paar euro, paar euro hier, paar euro daar.
Een gemiddeld Nederlands gezin kan al nauwelijks normaal leven op 1 loon. En dan moeten daar ook nog euro's af om asielzoekers te helpen.

Ik denk dat asielzoekers helpen haast op hetzelfde neerkomt als derde wereldlanden helpen. Het helpt niks :{
Hoeveel tientallen jaren en hoeveel miljoenen is er al in Afrika gepompt, en nog moeten ze in sommige gebieden kilometers lopen voor water. :P
Dan doe je toch iets niet goed.
Rayen 2½ jaar!
pi_146922578
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 12:36 schreef TimeJumper het volgende:

onze eigen bejaarden?

Wat zijn 'eigen bejaarden'? Heb jij bejaarden? Ik niet.

Maar als je wel bejaarden hebt, dan lijkt het me logisch dat je daar ook goed voor zorgt. Wat dat betreft ben ik het wel met je eens, maar ik vind niet dat dat de zorg moet zijn van mensen die zelf geen bejaarden hebben.
pi_146924256
quote:
Teeven: Aantal asielzoekers stijgt fors

HILVERSUM -
Het aantal asielzoekers in Nederland zal volgend jaar fors stijgen. Nu zitten er nog 29.000 mensen in asielzoekerscentra, maar dat aantal zal stijgen tot zeker 33.000. Er zijn zelfs schattingen dat het er 40.000 worden.

Dat zei staatssecretaris Fred Teeven zaterdagavond in het radioprogramma Met het Oog op Morgen (NOS). Teeven was te gast om te praten over het enorme tekort aan opvangplekken. Uitgeprocedeerde asielzoekers „die geen recht hebben op opvang” bezetten volgens de staatssecretaris plekken in azc's voor bijvoorbeeld Syriërs, die zo'n plek harder nodig hebben. Hij schrijft de forse stijging dan ook vooral toe aan de grote stroom vluchtelingen uit Syrië. 60 procent van alle asielzoekers komt uit dat land. „Dat zijn mensen die echte vluchtelingen zijn, geen gelukszoekers.”

Teeven noemde het creëren van opvangplaatsen “een enorme opgave” voor gemeenten en het Centraal Orgaan opvang asielzoekers. Hij hoopt dat er in Nederland meer draagvlak komt voor die benodigde extra opvangplekken. „Soms gaat het mis en soms gaat het goed”, als er in een gemeente een asielzoekerscentrum komt.

De staatssecretaris noemt de steeds langere beslistijden van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) ook als reden voor het tekort. Asielzoekers moeten langer wachten op de beoordeling of ze een verblijfsvergunning krijgen, waardoor ze langer in een azc moeten blijven.

Als ze dan al een verblijfsvergunning krijgen, is het steeds lastiger om via de gemeente aan een huurwoning te komen. „Ik vind het wel bijzonder dat gemeenten zich soms meer druk maken over illegalen die opvang moeten krijgen, dan dat gemeenten energie stoppen in de uitstroom van vluchtelingen met een verblijfsvergunning,” zei Teeven.
pi_146924318
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 11:45 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Welk probleem los je daarmee op? En wiens baan ga je daarmee laten vervallen?
Wellicht dat de toestroom minder wordt, omdat men nu moet gaan werken.
Dan kan de keuze vallen op een land waar niet gewerkt hoeft te worden.

Deze mensen alleen inzetten op moeilijk te vervullen vacatures en niet populair vrijwilligerswerk.
Asielzoekers banen laten inpikken lijkt me niet gewenst, maar dat lijkt me logisch.

En wellicht kunnen ze zelfvoorzienend te werk gaan, als er bijvoorbeeld (tand)artsen tussen zitten, die te werk stellen op een asielzoekerscentra. Ik zie wel een voordeel voor de onderlinge communicatie.

Waarschijnlijk is dit toch niet reëel aangezien ze niet mogen werken... Veel onbenut potentieel mi.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_146924732
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 10:59 schreef LXIV het volgende:
Laat Brabant en Limburg zich maar afscheiden en hun eigen staat vormen. Maar als dan Holland een puinhoop geworden is zullen er weer vluchtelingenstromen deze kant opkomen. In Brabant hebben mensen tenminste geen last van een bizar schuldcomplex dat tot hun eigen ondergang leidt.
Wel een grappig idee eigenlijk. Of gewoon de rest van Nederland afsplitsen van 'Holland'. Dus Zeeland, Brabant, Limburg, Gelderland, Overijssel, Drenthe, Groningen en Friesland gaan samen verder zonder Noord en Zuid-Holland plus Utrecht en Flevoland. Denk dat zelfs Limburg en Friesland meer overeenkomsten met elkaar hebben dan dat ze ieder met de Randstad hebben. Een hoge muur om de hele Randstad heen is ook een idee natuurlijk.
  zondag 23 november 2014 @ 14:10:40 #163
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_146924857
Altijd frappant dat dat deel van de mensen die zeggen dat Nederland nog niet vol is en van mening zijn dat we daarom de halve wereld wel hierheen kunnen halen vaak dezelfde mensen zijn die leggen te mekkeren als er een stuk snelweg aangelegd gaat worden en dan beweren dat Nederland vol met asfalt ligt
pi_146924967
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 12:00 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Hebben we daar geen polen voor? En hoe ga je werkgevers ertoe aanzetten syriers ipv polen het werk te laten doen?
Minimumloon omlaag.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_146925813
Ik begrijp het probleem niet. De toename komt vooral door Syriërs. Deze komen niet rechtstreeks uit Syrië, dus kunnen ze toch direct retour? Waarom vangen we die mensen op?

De verdragen zijn er duidelijk over: Vluchtelingen moeten een asielaanvraag doen in het eerste veilige land waar ze komen. Meestal is dat Turkije. Voor de bootvluchtelingen is dat een van de zuidelijke landen. Maar zeker niet Nederland. Vrijwel alle Syriërs kunnen dus direct uitgezet worden.

Maatregelen:
- De zuidelijke landen uit Schengen
- Luchtvaartmaatschappijen verantwoordelijk maken voor elk illegaal die via hun vluchten Nederland binnen komt.

Wie heeft enig idee waarom we die mensen toch opvangen?
pi_146927310
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 14:41 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Ik begrijp het probleem niet. De toename komt vooral door Syriërs. Deze komen niet rechtstreeks uit Syrië, dus kunnen ze toch direct retour? Waarom vangen we die mensen op?

De verdragen zijn er duidelijk over: Vluchtelingen moeten een asielaanvraag doen in het eerste veilige land waar ze komen. Meestal is dat Turkije. Voor de bootvluchtelingen is dat een van de zuidelijke landen. Maar zeker niet Nederland. Vrijwel alle Syriërs kunnen dus direct uitgezet worden.

Maatregelen:
- De zuidelijke landen uit Schengen
- Luchtvaartmaatschappijen verantwoordelijk maken voor elk illegaal die via hun vluchten Nederland binnen komt.

Wie heeft enig idee waarom we die mensen toch opvangen?
Ik zie het probleem niet.
pi_146927335
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2014 15:28 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik zie het probleem niet.
Wat bedoel je? Je vindt het geen probleem dat hier enorme aantallen Syriërs naar toe komen?
40.000 is een recordaantal, en het blijft niet bij die 40.000. Daarnaast is in verdragen afgesproken dat asiel wordt verleend in het eerste veilige land én dat asiel tijdelijk is.
pi_146927382
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 15:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Je vindt het geen probleem dat hier enorme aantallen Syriërs naar toe komen?
Nee, en zo enorm zijn die aantallen niet als je het totaal aantal vluchtelingen ziet dat elders wordt opgevangen.
  zondag 23 november 2014 @ 15:42:09 #169
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_146927763
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 09:54 schreef happinessfordogs het volgende:

[..]

Mijn punt is dat de Syriers inderdaad ook gelukszoekers zijn. De (illegale) oversteek van Syrie naar Nederland kost namelijk nogal wat terwijl buurland Turkije ook veiligheid en onderdak biedt. Dat maakt het verschil, er wordt door de Syriers geinvesteerd om in een later stadium te kunnen cashen.
Denk je dat de buurlanden leeg blijven ofzo?

http://data.unhcr.org/syrianrefugees/regional.php
Krekker is de bom!
pi_146927927
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 14:13 schreef waht het volgende:
Minimumloon omlaag.
Dat kan niet zonder de bijstand te verlagen en daarmee het recht op zelfstandige woonruimte op te geven. Het verschil tussen de huidige bijstand en minimumloon nodigt al niet echt uit om te gaan werken.
pi_146928068
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 15:47 schreef Digi2 het volgende:

Het verschil tussen de huidige bijstand en minimumloon nodigt al niet echt uit om te gaan werken.
Die logica getuigt van zo'n totaal gebrek aan zelfrespect. Puur parasitisme. Dat soort volk moeten ze echt in werkkampen trappen.
pi_146928227
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 14:05 schreef maaria1990 het volgende:

[..]

Wel een grappig idee eigenlijk. Of gewoon de rest van Nederland afsplitsen van 'Holland'. Dus Zeeland, Brabant, Limburg, Gelderland, Overijssel, Drenthe, Groningen en Friesland gaan samen verder zonder Noord en Zuid-Holland plus Utrecht en Flevoland. Denk dat zelfs Limburg en Friesland meer overeenkomsten met elkaar hebben dan dat ze ieder met de Randstad hebben. Een hoge muur om de hele Randstad heen is ook een idee natuurlijk.
Prima. Ik woon in de Randstad en dat zal natuurlijk de ondergang worden van het perifere deel van Nederland.

:7
  zondag 23 november 2014 @ 17:14:06 #173
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_146930354
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 11:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hoezo zouden Nederlanders niet meer in staat zijn om hier een huis te huren of hun eigen tradities te bewaren als we niet zouden discrimineren?
Als je de grenzen sluit dan is er geen sprake van discriminatie toch? Ik ben tegen discriminatie, en ik heb ook niks tegen buitenlandse mensen, mits ze een beetje hun best doen en zich toch enigszins willen aanpassen aan onze maatschappij. Dan wil ik daar heel wat geld in steken, daar word iedereen beter van.

Dat wilt echter niet zeggen dat ik voor massa-immigratie ben (en ja, zoveel duizenden personen per jaar, dat is een grote massa).

Ik ben voor de opvang van vluchtelingen, van waar deze ook komen. Maar als je hier wilt blijven wonen dan moet je ook voor jezelf kunnen zorgen. Anders dien je terug te gaan indien mogelijk. Dus geen sprake van het 'uitdelen' van een huis en dergelijke. Ook mijn mening maar hoor.

Voorbeeldje; WO I. Héél veel Belgen zijn naar Nederland gevlucht toen, volgens mij zijn bijna al die Belgen teruggekeerd nadat de oorlog voorbij was. Misschien enkelen die een nieuwe thuis hadden gevonden niet. Dat moet toch ook kunnen met Syriërs, Eritreeërs en alle andere nationaliteiten?
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_146930574
quote:
7s.gif Op zondag 23 november 2014 17:14 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Als je de grenzen sluit dan is er geen sprake van discriminatie toch? Ik ben tegen discriminatie, en ik heb ook niks tegen buitenlandse mensen, mits ze een beetje hun best doen en zich toch enigszins willen aanpassen aan onze maatschappij. Dan wil ik daar heel wat geld in steken, daar word iedereen beter van.

Dat wilt echter niet zeggen dat ik voor massa-immigratie ben (en ja, zoveel duizenden personen per jaar, dat is een grote massa).

Ik ben voor de opvang van vluchtelingen, van waar deze ook komen. Maar als je hier wilt blijven wonen dan moet je ook voor jezelf kunnen zorgen. Anders dien je terug te gaan indien mogelijk. Dus geen sprake van het 'uitdelen' van een huis en dergelijke. Ook mijn mening maar hoor.

Voorbeeldje; WO I. Héél veel Belgen zijn naar Nederland gevlucht toen, volgens mij zijn bijna al die Belgen teruggekeerd nadat de oorlog voorbij was. Misschien enkelen die een nieuwe thuis hadden gevonden niet. Dat moet toch ook kunnen met Syriërs, Eritreeërs en alle andere nationaliteiten?
Immigratie en asiel aanvragen zijn dan ook 2 totaal verschillende dingen.
Ik kan ook niet zomaar naar de states immigreren, zonder greencard ,werkgarantie of vermogen.
Asiel moet tijdelijk zijn en blijven.
  zondag 23 november 2014 @ 17:23:36 #175
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146930594
quote:
7s.gif Op zondag 23 november 2014 17:14 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik ook. Asielzoekers zouden makkelijker toegelaten moeten worden, maar ze integratie (of zelfs assimilatie) zouden veel harder afgedwongen moeten worden.
quote:

Een huis heb je nodig om voor jezelf te kunnen zorgen. Al was het maar omdat je kunt fluiten naar een baan als het adres boven je cv van een asielzoekerscentrum of opvang is.
quote:
Zijn Syrië en Eritrea al veilig dan? Krijgen Syrië en Eritrea enorme bakken geld voor wederopbouw en voedselvoorziening? Liggen Syrië en Eritrea naast de deur, is het een kwestie van één grens oversteken? Hebben de Belgische vluchtelingen langere tijd in Nederland gewoond, waardoor repatriëring voor hun kinderen een grote ramp zou worden?

Kortom: de situaties zijn heel anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')