Nagorno-Karabach en omgeving kan je ook rustig tot Armenië rekenen.quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:02 schreef vigen98 het volgende:
Armenië vroeger.
[ afbeelding ]
Armenië nu.
[ afbeelding ]
Nee, daar gaat het niet om. Dit is voor de mensen die zeiden dat Armenië land aan het stelen was van de Turken ( Wat gedeeltelijk klopt maar historisch gezien niet omdat het altijd van de Armeniërs wasquote:Op zaterdag 22 november 2014 21:03 schreef IPA35 het volgende:
Dat is een staat. Niet de geografische regio Armenië.
Het is alleen dat Armeniërs in die regio misschien maar 20 a 25% van de bevolking waren. Maar de Armeniërs kregen veel internationale steun, hierdoor werden de Ottomanen gepusht de Armeniërs half Anatolië als autonoom gebied te geven met buitenlanders als gouverneurs en zo. Je zult begrijpen dat dit onacceptabel was.quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:04 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Nee, daar gaat het niet om. Dit is voor de mensen die zeiden dat Armenië land aan het stelen was van de Turken ( Wat gedeeltelijk klopt maar historisch gezien niet )
quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:03 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Nagorno-Karabach en omgeving kan je ook rustig tot Armenië rekenen.
Het beste waar de Assyriërs op kunnen hopen is autonomie binnen een Koerdische staat of federale regio.quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:05 schreef vigen98 het volgende:
[..]Op naar dit!
[ afbeelding ]
Ook al zijn dit geen Armeniërs
Dat dacht ik al dat je zo'n onzin verhaal zou verkopen. Daarom zal ik ook niet meer reageren als jij het over geschiedenis hebt. Jij bekijkt het door je eigen lens. Overigens had je al gemeld dat je een Grecophile was.quote:Op zaterdag 22 november 2014 20:59 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De Bolshewiken kwamen pas aan de macht in 1917 of zo.
Verder werden er pas Turken vermoord door Armeniërs als onderdeel van het Russische leger en later alleen toen de Russen werden overgenomen door de Sovjets die de Armeniërs in de steek lieten. Ook dit was pas ná 1915.
Het ophangen van misdadigers vond plaats tussen 1918 en rond de 1922 door de Ottomaanse regering nadat de Jonge Turken tijdelijk waren verdreven. Hun hoogste leiders waren gevlucht maar de rest verzamelden zich rondom Mustafa Kemal en wisten zo hun berechting te ontlopen toen zij d macht opnieuw wisten te grijpen. Neem nu een man als Sjükrü Kaya, een notoire Armeniërs vervolger die aan berechting wist te ontsnappen en later deed waar hij goed in was tegen de Zaza's in Dersim. Door te zeggen alsof Talât & Co misdadigers afstraften is wel heel ver van de realiteit verwijderd.
Maar wees vooral trots op de Jonge Turken, die gasten die het Ottomaanse Rijk verdoemden, de rare Wahhabieten en Zionisten vrij spel gaven en in slechts enkele handelingen het eeuwenlang vreedzaam samenleven van Turken en Grieken in West-Anatolië en Thracië om zeep wisten te helpen.
Dan gaan we wel eerst bij Israël beginnen om een vikkie te starten.quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:05 schreef vigen98 het volgende:
[..]Op naar dit!
[ afbeelding ]
Ook al zijn dit geen Armeniërs
Was maar een grapjequote:Op zaterdag 22 november 2014 21:07 schreef UpsideDown het volgende:
Je kan ook doorslaan...
Net als Koerden die een staat van de Perzische Golf tot de Kaspische Zee en de Middellandse Zee willen.
Nineveh is misschien wel wat, moeten ze die alleen wel delen met Yezidi's.quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:06 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Het beste waar de Assyriërs op kunnen hopen is autonomie binnen een Koerdische staat of federale regio.
Geen probleem! Iedereen is welkomquote:Op zaterdag 22 november 2014 21:09 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Nineveh is misschien wel wat, moeten ze die alleen wel delen met Yezidi's.
Waarom heeft Ismail Enver in 1914 200.000 Grieken gedeporteerd en in 1915 tienduizenden als werkkrachten laten verhongeren/vermoorden? Denk jij dat de Grieken dit wel even zouden vergeven? Waarom waren er voor 1914 geen Griekse opstanden in Ionië? Dit komt omdat de Grieken daar vreedzaam en welvarend waren. Maar de Jonge Turken waren enorm jaloers op de welvaart van de Grieken en daarom wilde zij hun huizen en landerijen inpikken (net zoals in het Oosten met de Armeniërs). Toen het Griekse leger in Smyrne kwam werden zijn als helden ontvangen, maar dat kwam door de misdaden van de Jonge Turken die alle niet-Turken weg wilde hebben.quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:06 schreef Atak het volgende:
[..]
Dat dacht ik al dat je zo'n onzin verhaal zou verkopen. Daarom zal ik ook niet meer reageren als jij het over geschiedenis hebt. Jij bekijkt het door je eigen lens. Overigens had je al gemeld dat je een Grecophile was.
Als je iemand de schuld wilt geven voor het aan het zeep helpen van het Grieks-Turkse gemeenschap is het wel Griekenland en het Westen. Het waren de Grieken die een invasie uitvoerde in 1919 en de Turken en Grieken polariseerde. Als je iemand de schuld wilt geven moet je het de agressor geven. http://nl.wikipedia.org/wiki/Grieks-Turkse_Oorlog
Maar eigenlijk had ik ook niks anders van jou verwacht. Zoals ik al eerder had gezegd. Jij wilt het niet snappen. Jij wilt het vanuit jou eigen perspectief kijken zodat je in je eigen verhaaltjes kan geloven.
Die hebben Jabal Sinjar tochquote:Op zaterdag 22 november 2014 21:09 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Nineveh is misschien wel wat, moeten ze die alleen wel delen met Yezidi's.
Dat is gewoon onzin natuurlijk en je hebt daar ook geen bronnen voor. Zoals ik al zei. Je leeft in je eigen waanideeën.quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:10 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Waarom heeft Ismail Enver in 1914 200.000 Grieken gedeporteerd en in 1915 tienduizenden als werkkrachten laten verhongeren/vermoorden? Denk jij dat de Grieken dit wel even zouden vergeven? Waarom waren er voor 1914 geen Griekse opstanden in Ionië? Dit komt omdat de Grieken daar vreedzaam en welvarend waren. Maar de Jonge Turken waren enorm jaloers op de welvaart van de Grieken en daarom wilde zij hun huizen en landerijen inpikken (net zoals in het Oosten met de Armeniërs). Toen het Griekse leger in Smyrne kwam werden zijn als helden ontvangen, maar dat kwam door de misdaden van de Jonge Turken die alle niet-Turken weg wilde hebben.
Oh, neem ons niet kwalijk dat een een persoon die denk dat het FSA ( Hé wat is dat tochquote:Op zaterdag 22 november 2014 21:11 schreef Atak het volgende:
[..]
Dat is gewoon onzin natuurlijk en je hebt daar ook geen bronnen voor. Zoals ik al zei. Je leeft in je eigen waanideeën.
Klopt gewoon hoor wat IPA schrijft, alleen missen deze delen in de Turkse geschiedenisboeken.quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:11 schreef Atak het volgende:
[..]
Dat is gewoon onzin natuurlijk en je hebt daar ook geen bronnen voor. Zoals ik al zei. Je leeft in je eigen waanideeën.
En als je zoveel om rechten geeft. Waarom praat je niet over al die eigendommen die Moslims kwijtgeraakt hebben in de Balkan?
Hoofdstuk 2, paragraaf 8 en 9 is een goed begin.quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:11 schreef Atak het volgende:
[..]
Het heilige landquote:
Heb ik al gelezen paar jaar geleden. Best wel anti-Turks en eenzijdig moet ik zeggen. Turkse perspectief laten ze er totaal buiten. Dat doet het natuurlijk wel goed in Europa maar natuurlijk niet objectief. Misschien kan je mij de bronnen geven in plaats van een boekje in mijn hand te frommelen.quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:15 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hoofdstuk 2, paragraaf 8 en 9 is een goed begin.
http://allturkey.am/wp-co(...)%C2%BCrks-Turkey.pdf
Dan zul je leren dat een stel rare Balkan pseudo-Turken jaloers waren op de Grieken en dergelijke en toen de macht grepen in Anatolië.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |