abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146905251
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 19:03 schreef the-eye het volgende:

[..]

Als jij niet kan niesen terwijl je auto rijdt hoor je gewoon niet achter het stuur te zitten. Dan heb je de auto gewoon niet voldoende onder controle
Och gast doe niet zo stoer, iedereen maakt weleens een foutje in het verkeer. Ook jij. 999 vd de 1000 keer gaat het goed als je niest (of wat dan ook) maar heel soms maak je onbewust een fout. Mensen zijn geen machines.
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
  zaterdag 22 november 2014 @ 19:07:20 #52
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_146905281
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 november 2014 19:04 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Maar NIET TE BEWIJZEN, dat snap je toch wel? Je kan niet zeggen "oh, ik denk dat jij dit deed, dus off with his head!"
Het uitsluiten van andere oorzaken toont aan dat is iets anders dan denken dat
  zaterdag 22 november 2014 @ 19:08:23 #53
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_146905311
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 19:07 schreef the-eye het volgende:

[..]

Het uitsluiten van andere oorzaken toont aan dat is iets anders dan denken dat
Maar je sluit niet alles uit want je kan niet bewijzen dat hij verwijtbaar iets fouts heeft gedaan.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 22 november 2014 @ 19:10:06 #54
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_146905350
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 19:06 schreef WJMW het volgende:

[..]

Och gast doe niet zo stoer, iedereen maakt weleens een foutje in het verkeer. Ook jij.
Nu wist jij blijkbaar de auto op de weg te houden dus is je niets te verwijten maar indien dit niet het geval was geweest zou dat een brevet van onvermogen voor jou betekenen.
pi_146905379
Al die kansloze mensen die er van overtuigd zijn dat ze zelf nooit een ongeluk zullen veroorzaken omdat ze zo bekwaam zijn, je zou het ze bijna gunnen om er een te maken (zonder slachtoffers)
  zaterdag 22 november 2014 @ 19:13:00 #56
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_146905413
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 19:11 schreef Zolder het volgende:
Al die kansloze mensen die er van overtuigd zijn dat ze zelf nooit een ongeluk zullen veroorzaken omdat ze zo bekwaam zijn, je zou het ze bijna gunnen om er een te maken (zonder slachtoffers)
Ik denk dat niemand er van overtuigd is dat hij nooit een ongeluk zal veroorzaken want een ongeluk zit in een klein hoekje maar ondanks dat het een klein hoekje is, is dat hoekje nog wel jouw verantwoordelijkheid
pi_146905414
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 19:10 schreef the-eye het volgende:

[..]

Nu wist jij blijkbaar de auto op de weg te houden dus is je niets te verwijten maar indien dit niet het geval was geweest zou dat een brevet van onvermogen voor jou betekenen.
Onvermogen is geen doodslag, dus je hebt zojuist aangetoond waarom de rechter die pool niet kon veroordelen voor doodslag maar alleen maar dood door schuld.

fijn dat jij wel perfect bent. De rest van de wereld is dat niet. Jij hebt nog NOOIT een foutje gemaakt in verkeer.
  zaterdag 22 november 2014 @ 19:14:23 #58
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_146905447
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 19:13 schreef WJMW het volgende:

[..]

Onvermogen is geen doodslag, dus je hebt zojuist aangetoond waarom de rechter die pool niet kon veroordelen voor doodslag maar alleen maar dood door schuld.

fijn dat jij wel perfect bent. De rest van de wereld is dat niet. Jij hebt nog NOOIT een foutje gemaakt in verkeer.
zie mijn reactie hierboven, ook ik kan een ongeluk veroorzaken
  zaterdag 22 november 2014 @ 19:15:09 #59
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_146905477
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 19:13 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik denk dat niemand er van overtuigd is dat hij nooit een ongeluk zal veroorzaken want een ongeluk zit in een klein hoekje maar ondanks dat het een klein hoekje is, is dat hoekje nog wel jouw verantwoordelijkheid
Maar lang niet altijd verwijtbaar. Is een moeilijk concept voor je geloof ik? Je bent van mening dat je altijd iemand ergens verantwoordelijk voor moet kunnen houden?

Dat er drie mensen dood zijn door het uit de bocht vliegen is niet relevant voor de vraag of het uit de bocht vliegen door verwijtbaar handelen komt.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_146905485
quote:

[..]

Ja maar er is een verschil tussen ergens verantwoordelijk voor zijn en ergens verwijtbaar verantwoordelijk voor zijn. Maak je een onbewuste fout terwijl je jezelf aan de regels houdt dan ben je niet verwijtbaar. In deze zaak kom niet bewezen worden dat hij zich niet aan de regels hield.
pi_146905542
quote:

[..]

Dus jij zou het rechtvaardig vinden dat je bijvoorbeeld 6 jaar de bak in moet, tussen de zware criminelen als jij door een stom foutje iemand doodrijdt? Dat kan jou immers ook overkomen (al is de kans zeer klein, heel soms gebeurt het toch).
  zaterdag 22 november 2014 @ 19:17:58 #62
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_146905556
quote:
15s.gif Op zaterdag 22 november 2014 19:15 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Maar lang niet altijd verwijtbaar. Is een moeilijk concept voor je geloof ik? Je bent van mening dat je altijd iemand ergens verantwoordelijk voor moet kunnen houden?

Dat er drie mensen dood zijn door het uit de bocht vliegen is niet relevant voor de vraag of het uit de bocht vliegen door verwijtbaar handelen komt.
Nu ga je me woorden in de mond leggen, doe dat nou niet.

Als bestuurder ben jij degene die verantwoordelijk is waar dat ding terecht komt
pi_146905663
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 19:17 schreef the-eye het volgende:

[..]

Als bestuurder ben jij degene die verantwoordelijk is waar dat ding terecht komt
Krijgen we weer hetzelfde rondje van verwijtbaarheid ;)
pi_146905685
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 19:17 schreef the-eye het volgende:

[..]

Prima, maar wat is volgens jou dan een goede straf voor mensen die wel verantwoordelijk maar niet verwijtbaar zijn?
pi_146905690
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 november 2014 19:00 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Maar waarom ga je er van uit dat dat allemaal niet gedaan is?
Omdat er totaal niet over gerept wordt.
Daarnaast ving ik ergens op internet of in een video iets op dat er ook nog dingen onderzocht worden en dat de rechter bepaalde stukken naast zich neer had gelegd waar de OVJ het uiteraard niet mee eens was en beroep in ging aantekenen.
Maw.......de zaak is in feite nog niet eens rond qua bewijslast en men gaat er bij voorbaat al uit dat hem geen blaam treft is in plaats van af te wachten tot álle stukken compleet zijn en er onomstotelijk kan worden vast gesteld dat hij wel/niet schuldig is en het proces dan pas te starten!
pi_146905770
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 19:23 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Omdat er totaal niet over gerept wordt.
Daarnaast ving ik ergens op internet of in een video iets op dat er ook nog dingen onderzocht worden en dat de rechter bepaalde stukken naast zich neer had gelegd waar de OVJ het uiteraard niet mee eens was en beroep in ging aantekenen.
Maw.......de zaak is in feite nog niet eens rond qua bewijslast en men gaat er bij voorbaat al uit dat hem geen blaam treft is in plaats van af te wachten tot álle stukken compleet zijn en er onomstotelijk kan worden vast gesteld dat hij wel/niet schuldig is en het proces dan pas te starten!
"Ergens gezien of gelezen" :')
  zaterdag 22 november 2014 @ 19:26:57 #67
404753 CruisinDen
Slachtoffer v/d maatschappij
pi_146905810
Lastig onderwerp en heel NL schreeuwt iets maar het is en blijft gewoon een ongeluk, een fout. Verkeerde tijd, verkeerde plek van beide kanten. Wat moet je zo'n man daar voor straf voor geven?

Nu, omdat we natuurlijk allemaal een stereotype dronken pooltuig inbeelden en het extra zielig is voor de familie want opa oma en klein kind, zegt iedereen dat die vent jaren de cel in moet.

Maar toen een vrouw een tasjesdief doodreed schreeuwde heel NL dat ze vrijgelaten moest worden. :') :')

De hele situatie zou compleet anders zijn als een opa en oma 3 Polen op de fiets dood zouden rijden, en dát is mis met Nederland, niet zo zeer het rechtssysteem.
pi_146905872
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 19:26 schreef CruisinDen het volgende:
Lastig onderwerp en heel NL schreeuwt iets maar het is en blijft gewoon een ongeluk, een fout. Verkeerde tijd, verkeerde plek van beide kanten. Wat moet je zo'n man daar voor straf voor geven?

Nu, omdat we natuurlijk allemaal een stereotype dronken pooltuig inbeelden en het extra zielig is voor de familie want opa oma en klein kind, zegt iedereen dat die vent jaren de cel in moet.

Maar toen een vrouw een tasjesdief doodreed schreeuwde heel NL dat ze vrijgelaten moest worden. :') :')
Fijn toch dat ons rechtsysteem wel objectief is en zich niks aantrekt van al deze schreeuwende mensen :)
pi_146905921
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 19:26 schreef CruisinDen het volgende:

De hele situatie zou compleet anders zijn als een opa en oma 3 Polen op de fiets dood zouden rijden, en dát is mis met Nederland, niet zo zeer het rechtssysteem.
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_146905940
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 17:49 schreef JenHermes het volgende:
Een driedubbele moord is weegt blijkbaar minder zwaar dan een auto die met 130 km per uur door een bocht mag en kan
Bizar dit.
Je mag er 80. Of je nu met 100 of 130 of 150 de bocht uit knalt.
Mijn boerenverstand zegt dat als je harder als 80 rijdt daar je ten alle tijden schuldig bent.
Die rechter was toe aan weekend
pi_146906015
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 19:30 schreef Zoev het volgende:

[..]

Bizar dit.
Je mag er 80. Of je nu met 100 of 130 of 150 de bocht uit knalt.
Mijn boerenverstand zegt dat als je harder als 80 rijdt daar je ten alle tijden schuldig bent.
Die rechter was toe aan weekend
Heb je uberhaubt wel iets over het onderwerp gelezen? Het is niet vast te stellen dat hij te hard heeft gereden.
pi_146906052
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 19:33 schreef Zolder het volgende:
Heb je uberhaubt wel iets over het onderwerp gelezen? Het is niet vast te stellen dat hij te hard heeft gereden.
Yep best veel over gelezen sinds gisteren.
Technisch onderzoek wees uit toch dat hij te hard had gereden? Inclusief meerdere getuigen?
Nu kun je bij die getuigen eventueel een vraagteken zetten, schatting maken lukt denk ik niet.
Maar technisch onderzoek is denk ik wel een feit toch.

http://www.spitsnieuws.nl(...)-oma-peuter-doodreed
pi_146906089
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 19:25 schreef Zolder het volgende:

[..]

"Ergens gezien of gelezen" :')
Niet mijn woorden verdraaien he hork :{w
pi_146906195
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 19:34 schreef Zoev het volgende:

[..]

Technisch onderzoek wees uit toch dat hij te hard had gereden? Inclusief meerdere getuigen?
Nu kun je bij die getuigen eventueel een vraagteken zetten, schatting maken lukt denk ik niet.

De rechter heeft vastgesteld dat het onderzoek onvoldoende is om dit vast te kunnen stellen. Het is niet slim om daar zelf over te gaan speculeren, maar ik ga ervan uit dat een rechter daar objectief in oordeelt.

Dat het OM het daar niet mee eens is, prima. Zij zijn ervoor om tot een veroordeling te komen, en wanneer ze vinden dat een verkeerde beslissing is genomen tekenen ze hoger beroep aan. Dat is nu ook gebeurt, waardoor er dus nog een keer objectief vast gesteld gaat worden of er bewezen te hard is gereden.
  zaterdag 22 november 2014 @ 19:41:09 #75
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_146906254
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 19:34 schreef Zoev het volgende:

[..]

Maar dat wijst het onderzoek niet uit. 99% zekerheid harder dan 76, 99% zekerheid langzamer dan 124.

Daarnaast moet er bewezen worden dat hij aanmerkelijk verwijtbaar heeft gehandeld, dat staat ook uitgelegd in de uitspraak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')