Dat heeft mijn rijinstructeur never nooit nie hoeven zeggen tegen mij.quote:Op zaterdag 22 november 2014 17:49 schreef JenHermes het volgende:
Jij bent de baas over de auto, de auto niet de baas over jou
Klacht: Nederlands rechtssysteem om van te huilen
En dat is dus niet bewezen, is dat nou zo verschrikkelijk fucking moeilijk om te begrijpen?quote:Op zaterdag 22 november 2014 17:53 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Tsja,al kan die bocht 'makkelijk' met 130 genomen worden. Er zijn drie mensen dood door zijn toedoen.
Reageer je altijd zo hysterisch op mensen ? Doe eens even normaal zeg.quote:Op zaterdag 22 november 2014 17:55 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En dat is dus niet bewezen, is dat nou zo verschrikkelijk fucking moeilijk om te begrijpen?
Sinds wanneer is 'waarschijnlijk' voldoende bewijs?
Lees het vonnis, zo moeilijk is dat niet.
De beste man heeft toch die mensen aangereden met zijn auto en is toch met zijn auto op dat fietspad terecht gekomen?quote:Op zaterdag 22 november 2014 17:55 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En dat is dus niet bewezen, is dat nou zo verschrikkelijk fucking moeilijk om te begrijpen?
Sinds wanneer is 'waarschijnlijk' voldoende bewijs?
Lees het vonnis, zo moeilijk is dat niet.
Noem je dit al hysterisch?quote:Op zaterdag 22 november 2014 17:58 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]
Reageer je altijd zo hysterisch op mensen ? Doe eens even normaal zeg.
Ja, dus? Wat is precies je punt?quote:Op zaterdag 22 november 2014 17:58 schreef JenHermes het volgende:
[..]
De beste man heeft toch die mensen aangereden met zijn auto en is toch met zijn auto op dat fietspad terecht gekomen?
Je ziet mij nergens zeggen dat hij een moord gepleegd heeft. Alleen het lijkt mij stug dat de slachtoffers door het gras in de berm om het leven zijn gekomen...quote:Op zaterdag 22 november 2014 18:00 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Noem je dit al hysterisch?
Maar al dat gejank van mensen die het hebben over moord of dat het zijn schuld is. Moord is het sowieso niet, verwijtbare schuld is niet bewezen, dan rest alleen maar artikel 5 en daar staan geen zware straffen op.
Wil je dat aangepast zien moet je bij de politiek zijn en niet bij de rechters.
Uh nee? Daar wordt juist totaal geen aandacht aan besteed bij rijlessen.quote:Op zaterdag 22 november 2014 17:49 schreef JenHermes het volgende:
Daarnaast wordt er voldoende aandacht besteed aan het beheersen van het voertuig en aan het voertuig onder controle houden voor als je bijvoorbeeld in de slip raakt.
Maar wat is dan je punt? Er is niemand die beweert dat de doden niet zijn gevallen omdat hij de macht over het stuur verloor en op het fietspad terecht kwam.quote:Op zaterdag 22 november 2014 18:03 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]
Je ziet mij nergens zeggen dat hij een moord gepleegd heeft. Alleen het lijkt mij stug dat de slachtoffers door het gras in de berm om het leven zijn gekomen...
Nee, ze zijn overleden door zijn toedoen.quote:Op zaterdag 22 november 2014 18:03 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]
Je ziet mij nergens zeggen dat hij een moord gepleegd heeft. Alleen het lijkt mij stug dat de slachtoffers door het gras in de berm om het leven zijn gekomen...
Dat de uitspraak/aanname van dat de bocht makkelijk met 130 km/u genomen had kunnen worden, vrij bijzonder is en eigenlijk bizar.quote:Op zaterdag 22 november 2014 18:06 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar wat is dan je punt? Er is niemand die beweert dat de doden niet zijn gevallen omdat hij de macht over het stuur verloor en op het fietspad terecht kwam.
De vraag is alleen of hij verwijtbaar heeft gehandeld wat leidde tot het verliezen van de macht over de stuur. Dat is niet bewezen. Pas als dat bewezen is kan er gekeken worden naar het gevolg daarvan, dat er drie doden zijn gevallen is geen factor in de schuldbepaling.
Nee, want het is namelijk van belang binnen het onderzoek. Met zijn auto moet je iets van 132 rijden wil je in die bocht het risico lopen de controle te verliezen. Het onderzoek wees uit dat hij dat misschien te hard heeft gereden maar niet boven de 124 en dus niet hard genoeg om daar de controle te verliezen, snelheid was dus geen oorzaak. Geen aanname trouwens, resultaat van onderzoek ter plekke.quote:Op zaterdag 22 november 2014 18:11 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]
Dat de uitspraak/aanname van dat de bocht makkelijk met 130 km/u genomen had kunnen worden, vrij bijzonder is en eigenlijk bizar.
Ja, dat is ook wat in de uitspraak staat, die staat online, kan je gewoon lezen, ik heb de uitspraak geheel gequote in het topic in NWS. Maar dat is artikel 5 en dat wordt niet zo zwaar bestraft als artikel 6, artikel 6 kon niet bewezen worden. Dus nogmaals, wat is je punt?quote:Je geeft zelf al aan dat hij zich schuldig heeft gemaakt aan een artikel 5. In mijn ogen heeft die overtreding er toe geleid dat dit ongeluk heeft kunnen gebeuren, en hierdoor die mensen om het leven zijn gekomen.
Dat is niet waar.quote:Op zaterdag 22 november 2014 17:49 schreef JenHermes het volgende:
Iedereen heeft gisteren kunnen lezen dat het Nederlands rechtssysteem een passende straf heeft opgelegd aan de 33 jarige Poolse man die in Roermond een twee jarig meisje en haar grootouders om het leven heeft gebracht door waarschijnlijk roekeloos rijgedrag.
- Hij is enkel veroordeeld in Roermondquote:Op zaterdag 22 november 2014 17:49 schreef JenHermes het volgende:
Iedereen die rijlessen heeft gehad, die weet wat de meest voorkomende slagzin onder de rijinstructeurs is: '' Jij bent de baas over de auto, de auto niet de baas over jou '' Daarnaast wordt er voldoende aandacht besteed aan het beheersen van het voertuig en aan het voertuig onder controle houden voor als je bijvoorbeeld in de slip raakt.
Iedereen heeft gisteren kunnen lezen dat het Nederlands rechtssysteem een passende straf heeft opgelegd aan de 33 jarige Poolse man die in Roermond Meijel een twee jarig meisje en haar grootouders om het leven heeft gebracht door waarschijnlijk roekeloos rijgedrag. 120 uur handarbeid met een enkelband en thats it. Heel Nederland reageerde gisteren verontwaardigd over deze straf waardoor de rechtbank met een verklaring naar buiten is gekomen.
Uit onderzoekt blijk namelijk dat deze Poolse man '' die ongetwijfeld de taal niet beheerst '' ergens tussen de 76 km en 124 km per uur reed daar waar de maximale snelheid van 80 km per uur van toepassing is.
Ook zou deze Pool een blanco strafblad hebben waardoor de rechtbank deze man niet genoodzaakt ziet hem een zwaardere straf op te leggen.
Als extra overtuigend statement(ahum) benadrukt de rechtbank er nadrukkelijk op dat deze man de bocht die hij nam alvorens hij op het fietspad terecht kwam, dat deze bocht makkelijk met 130 km per uur genomen had kunnen worden. Conclusie:
De man zou pas de macht over het stuur verliezen bij een snelheid hoger dan 130 km per uur en krijgt daarom maar een zeer zeer zeer milde straf. Een driedubbele moord is weegt blijkbaar minder zwaar dan een auto die met 130 km per uur door een bocht mag en kan.
Klacht: Nederlands rechtssysteem om van te huilen
quote:
Dit is mijn punt.quote:In mijn ogen heeft die overtreding er toe geleid dat dit ongeluk heeft kunnen gebeuren
Ik ben daar ook ooit veroordeeldquote:Op zaterdag 22 november 2014 18:17 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
- Hij is enkel veroordeeld in Roermond
Ik geloof dat je niet helemaal snapt hoe het werkt. Hij was niet te veroordelen voor artikel 6, aanmerkelijke verwijtbaarheid was niet bewezen. Blijft artikel 5 over, daarvoor is hij veroordeeld en dat is de 120 uur taakstraf. Wat had je dan gewild?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |