Hoewel ik begrip kan opbrengen voor het gedrag van die vader, ben ik dat ergens wel met je eens denk ik.quote:Op zondag 23 november 2014 13:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is een idiote redenering die het OM niet moet erkennen als een goede reden om geweld tegen een rechter te plegen.
Waarom als het slachtoffer geen aanklacht indient zou dit ten alle tijde een taak van het OM moeten zijn?quote:Op zondag 23 november 2014 14:19 schreef probeer het volgende:
Maar het OM dient simpelweg de wet te volgen. En dat is dan dus dat je geen rechters aanvalt.
Dit zou echt het natrappen tot een kunst verheffen zijnquote:Op zondag 23 november 2014 14:19 schreef probeer het volgende:
[..]
Hoewel ik begrip kan opbrengen voor het gedrag van die vader, ben ik dat ergens wel met je eens denk ik.
Kijk, dat die rechter zelf geen aanklacht indient, ja ok, moet ze zelf weten. Zij verkeert zich op dat moment immers in een positie waar ze haar eigen emotie mee mag laten spelen, en dus ook enig mogelijk begrip voor die vader.
Maar het OM dient simpelweg de wet te volgen. En dat is dan dus dat je geen rechters aanvalt.
Dat is toch volstrekte waanzinquote:Op zondag 23 november 2014 13:01 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Maar snap dat dan, je moet gewoon straffen op het eindresultaat en dat is drie doden!! De rest doet er niet toe!!
Poging tot mishandeling is geen klachtdelict. Aangifte is in het Nederlandse strafrecht slechts relevant in die zin dat het politie en justitie op de hoogte stelt van een strafbaar feit. Bovendien is het te beschermen belang hier niet slechts de gezondheid van die individuele rechter. Dus die rechter zal wel raar opkijken dat ze verondersteld wordt zelf aangifte te doen, terwijl het politie en justitie duidelijk is dat er een misdrijf is gepleegd.quote:Op zondag 23 november 2014 14:41 schreef hottentot het volgende:
[..]
Waarom als het slachtoffer geen aanklacht indient zou dit ten alle tijde een taak van het OM moeten zijn?
Het gebeurt inderdaad elke keer dat overgevoelige proleten zich zonder enige realiteitszin uitlaten over dingen waar ze duidelijk geen kaas van hebben gegeten. Als die proleten gewoon eens gingen inzien dat hun mening weliswaar is toegaan, maar er verder niet toe doet dan zouden we dat niet elke keer hoeven doen...quote:Op zaterdag 22 november 2014 19:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dit gebeurt nou elke keer hier, om de zoveel tijd komt er een bericht over iets ergs met een belachelijk lage straf voor de dader en alle 2e jaars rechtenstudenten op fok duiken erop om de rest weg te zetten als overgevoelige proleten en in de bres te schieten voor de apathische rechters.
Ik heb diverse links gezien inderdaad. En vrijwel nooit met de volledige informatie (niet dat het dan minder tokkiegehuil op zou leveren, maar goed).quote:Op zondag 23 november 2014 13:59 schreef Mani89 het volgende:
Mooi om te zien dat dat filmpje nu viral gaat over de hele wereld, een veel grotere schandvlek dan ZP ooit kan zijn.
Mooi?quote:Op zondag 23 november 2014 13:59 schreef Mani89 het volgende:
Mooi om te zien dat dat filmpje nu viral gaat over de hele wereld, een veel grotere schandvlek dan ZP ooit kan zijn.
ZP?quote:Op zondag 23 november 2014 13:59 schreef Mani89 het volgende:
Zwarte pietquote:
#wegmetonsquote:Op zondag 23 november 2014 13:59 schreef Mani89 het volgende:
https://www.google.nl/map(...)5Cbs3KNREw!2e0?hl=nlquote:Op zaterdag 22 november 2014 19:40 schreef Zolder het volgende:
Heeft iemand trouwens een foto of streetview van waar het ongeluk was?
Ook als het slachtoffer leeft niet vrij laten hoor, ik bedoel, we hebben het wel over een moordenaar!quote:Op zaterdag 22 november 2014 19:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
of zelfs moordenaars die vrij komen ( a la Volkert) terwijl het slachtoffer dood is.
Ik hoop nooit dat jij in dezelfde situatie terecht komt als deze vader. Denk dat je dan wel anders piept over 'zelfbeheersing'.quote:Op zondag 23 november 2014 13:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nou verheft je twee Telegraaftokkieredeneringen tot standaard. De eerste is dat als er groot leed is dáár een straf tegenover moet staan, en niet tegenover de mate van schuld. De tweede is dat je geen zelfbeheersing hoeft op te brengen.
Sadly is dat wel wat deze man denkt ja, hoe irrationeel dat ook is.quote:Op zondag 23 november 2014 13:21 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat is ook echt de betekenis van dit vonnis ja
Al is het meer dan begrijpelijk dat je onder zulke emoties niet rationeel reageert, dat wel.
Nou nou nou en wat ben jij ontzettend verheven boven al dat domme gepeupel zeg.quote:Op zondag 23 november 2014 15:22 schreef CruisinDen het volgende:
[..]
Mooi?Laat toch juist zien hoe bekrompen de wereld is, dat iedereen het eigenlijk juist aanmoedigt en pleit dat de 'dader' in dit geval jaren de cel in moet. Dat laat juist zien hoe achterlijk de wereld is.
Het is tegenwoordig hip om het voor de dader op te nemen en het slachtoffer nog even flink na te trappen, helaas.quote:Op maandag 24 november 2014 08:38 schreef Donnis het volgende:
[..]
Nou nou nou en wat ben jij ontzettend verheven boven al dat domme gepeupel zeg.
De dader heeft geen excuses aangeboden en er zijn genoeg aanwijzingen dat het veroorzaakt is door roekeloos rijgedrag. Kortom: de enige die achterlijk is ben jij. Dit is gewoon een gevalletje: had hogere straf verdiend maar de redenen daarvoor kunnen niet goed genoeg bewezen worden.
Het tegenovergestelde is helaas waar. Het is hip om bij een ongeluk gelijk de doodstraf voor de veroorzaker te eisen.quote:Op maandag 24 november 2014 08:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is tegenwoordig hip om het voor de dader op te nemen en het slachtoffer nog even flink na te trappen, helaas.
Er moet toch gewoon volledig objectief veroordeeld worden? Het moet niet uitmaken of het een Pool, Nederlander of Chinees is die opa, oma en kleinkind, 3 wielrenners of 3 Marokkanen doodreed. En aan al die reacties te lezen speelt bovenstaande dus wel mee.quote:Op maandag 24 november 2014 08:38 schreef Donnis het volgende:
[..]
Nou nou nou en wat ben jij ontzettend verheven boven al dat domme gepeupel zeg.
De dader heeft geen excuses aangeboden en er zijn genoeg aanwijzingen dat het veroorzaakt is door roekeloos rijgedrag. Kortom: de enige die achterlijk is ben jij. Dit is gewoon een gevalletje: had hogere straf verdiend maar de redenen daarvoor kunnen niet goed genoeg bewezen worden.
Want?quote:Op maandag 24 november 2014 08:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik hoop nooit dat jij in dezelfde situatie terecht komt als deze vader. Denk dat je dan wel anders piept over 'zelfbeheersing'.
Geef eens een voorbeeld dan van een rechtszaak met drie doden waarbij de dader 120 uur schoffelen kreeg?quote:Op maandag 24 november 2014 10:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Want?
Er zijn genoeg mensen die dit hebben meegemaakt en die niet gingen gooien met een stoel.
http://www.geenstijl.nl/m(...)mobilist_krijgt.htmlquote:Op maandag 24 november 2014 10:11 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld dan van een rechtszaak met drie doden waarbij de dader 120 uur schoffelen kreeg?
De doodstrafquote:Op maandag 24 november 2014 08:49 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Het tegenovergestelde is helaas waar. Het is hip om bij een ongeluk gelijk de doodstraf voor de veroorzaker te eisen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |