OhMyAllah, zo haramquote:Op vrijdag 21 november 2014 08:00 schreef Montelly het volgende:
http://m.ad.nl/ad/m/nl/10(...)avigationItemId=5585
Hey Crip
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 21 november 2014 10:02 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik vind die combinatie ook opmerkelijk en stiekem ook een beetje hypocriet. Dat laatste komt mogelijk door het verwachtingspatroon dat ik heb van vrouwen met hoofddoek/hijab.
* sylvesterrr rent alvast weg.
Jij bent gek. Echt niet dus.quote:Op vrijdag 21 november 2014 08:01 schreef Montelly het volgende:
Vind Crip in het gezicht mooier dan dat hele Ruba
Helemaal geweldig en sexy.quote:Op vrijdag 21 november 2014 10:59 schreef Deuce92 het volgende:
hye crip wat vind jy van manne die string drage![]()
:$ :$
Het gaat me niet eens specifiek om dit ene geval.quote:Op vrijdag 21 november 2014 10:53 schreef Landysh het volgende:
[..]![]()
Zijn jullie seriously zo blind of hebben julie gewoon zin om te bitchen? Ze draagt een lang, jurkachtig ding over haar skinny jeans. Haar kont en dijen zijn sowieso bedekt. Dit is net zoiets als 'raar vinden' dat ze ondergoed draagt, want ondergoed is naakt, ook al draagt ze het onder haar kleding.
En verder ben ik op werk, antwoord later like said before.
quote:Op vrijdag 21 november 2014 10:59 schreef Deuce92 het volgende:
hye crip wat vind jy van manne die string drage![]()
:$ :$
Dus omdat jij iets niet verwacht vind je het hypocriet?quote:Op vrijdag 21 november 2014 11:03 schreef sylvesterrr het volgende:
Dat verwacht ik niet van zo'n vrouw, dus vind ik het hypocriet.
Nee, ik overdrijf niet. Het is echt zoquote:
Ik vind van niet, maar thanks.quote:Op vrijdag 21 november 2014 11:09 schreef Montelly het volgende:
[..]
Nee, ik overdrijf niet. Het is echt zo
Misschien moet ik het iets beter formuleren, want "dus vind ik het hypocriet" komt inderdaad over alsof ik het hypocriet vind omdat ik iets niet verwacht.quote:Op vrijdag 21 november 2014 11:06 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Dus omdat jij iets niet verwacht vind je het hypocriet?
Als je je bedekt om minder op te vallen ja. Maar als je je bedekt omdat 'het hoort' oid (of een willekeurige andere reden) vind ik het niet hypocriet.quote:Op vrijdag 21 november 2014 11:12 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Misschien moet ik het iets beter formuleren, want "dus vind ik het hypocriet" komt inderdaad over alsof ik het hypocriet vind omdat ik iets niet verwacht.
Mijn beeld (en dus verwachting) van een bedekte vrouw is dat ze minder wil opvallen en dat ze minder van zichzelf laat zien. Nogmaals, dit is mijn beeld; al heb ik het helemaal mis, het is mijn beeld.Als je dan ervoor kiest om je hoofd te bedekken zodat onder andere je haren zijn bedekt, dan vind ik het opmerkelijk en hypocriet dat je opvalt door je make-up.
Zo duidelijker?
Dit begint eng te worden. Ik zit op dit moment op bed Guardians of the Galaxy te kijken met m'n laptop en een bord pannenkoeken op schoot.quote:Op vrijdag 21 november 2014 11:12 schreef Crip het volgende:
Ik ga zo weer lekker de hele dag films kijken.
Ik ga eerst pannenkoekjes maken.
quote:Op vrijdag 21 november 2014 09:59 schreef Klinkerbotsing het volgende:
KB, het was leuk zo lang ik je kendeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
Jullie hebben niet eens kunnen daten.quote:Op vrijdag 21 november 2014 11:18 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
KB, het was leuk zo lang ik je kende![]()
Het draait allemaal om het beeld en bijbehorende verwachtingspatroon.quote:Op vrijdag 21 november 2014 11:16 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Als je je bedekt om minder op te vallen ja. Maar als je je bedekt omdat 'het hoort' oid (of een willekeurige andere reden) vind ik het niet hypocriet.
Als je alles behalve je gezicht bedekt is dat het enige dat andere mensen van jouw lichaam kunnen zien, ik vind het niet raar als je dat gedeelte dan zo mooi mogelijk wil maken dmv makeup.
Ik wilde ook Guardians of the Galaxy gaan kijken.quote:Op vrijdag 21 november 2014 11:17 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Dit begint eng te worden. Ik zit op dit moment op bed Guardians of the Galaxy te kijken met m'n laptop en een bord pannenkoeken op schoot.
Ik zat net Here Comes the Boom te kijken. Neppe film. En Salma Hayek begint oud te wordenquote:Op vrijdag 21 november 2014 11:12 schreef Crip het volgende:
Ik ga zo weer lekker de hele dag films kijken.
Ik ga eerst pannenkoekjes maken.
Selma Hayek was altijd een hottie. Maar ja, iedereen word oud.quote:Op vrijdag 21 november 2014 11:30 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik zat net Here Comes the Boom te kijken. Neppe film. En Salma Hayek begint oud te worden![]()
Wow, zoveel gemeen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 11:27 schreef Crip het volgende:
[..]
Ik wilde ook Guardians of the Galaxy gaan kijken.
http://www.dailymail.co.u(...)-ample-cleavage.htmlquote:Op vrijdag 21 november 2014 11:36 schreef Crip het volgende:
[..]
Selma Hayek was altijd een hottie. Maar ja, iedereen word oud.
Je quote een opmerking van zarGon - waar hij en ik discussieren over de kleding van dat meisje - om hem gelijk te geven in zijn mening over haar kleding. Ook jij ging door over haar skinny jeans waarmee je het idee gaf dat een skinny jeans iets ergs is of zo, zelfs met bedekkende kleding. Als je een random statement wil maken, waarom quote je hem dan?quote:Op vrijdag 21 november 2014 11:03 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Het gaat me niet eens specifiek om dit ene geval.
Het is hypocriet wanneer je meer aandacht trekt met hoofddoek dan zonder. Dat is hier niet het geval. Dat je een hoofddoek draagt betekent niet dat je je moet schamen voor je geslacht of je schoonheid. De richtlijn is dat je je haren en vrouwelijke vormen bedekt. Niet dat je helemaal niet mooi mag zijn.quote:Ik vind het opmerkelijk dat wanneer je ervoor hebt gekozen om een hoofddoek/hijab te dragen je opvalt met je make-up. Dat verwacht ik niet van zo'n vrouw, dus vind ik het hypocriet. Het heeft allemaal te maken met verwachtingspatronen.
Ze is een paar keer zonder make-up op cam verschenen. En mannen zijn sowieso leken wanneer het aankomt op make-up.quote:Onze Crip is ook gek op make-up. Die enkele keren dat ik haar op de cam heb gezien viel haar make-up mij niet op.![]()
Het is geen opmerkelijke combinatie. Het bedekken van je gezicht is niet een vereiste en nergens in de quran staat dat je niet mooi mag zijn. Het wordt pas fout wanneer de vrouwen met hoofddoek die zich modieus kleden en make-up dragen minder aandacht zouden trekken zonder hoofddoek dan met hoofddoek.quote:of geen hoofddoek, dat is je eigen keus. Dat boeit me niet eens. Dat je dan nog een kilo make-up opdoet boeit me ook niet, maar vind het wel een opmerkelijke combinatie.
Je bedekt je om niet begeerlijk te zijn.quote:Op vrijdag 21 november 2014 11:45 schreef Landysh het volgende:
[..]
Je quote een opmerking van zarGon - waar hij en ik discussieren over de kleding van dat meisje - om hem gelijk te geven in zijn mening over haar kleding. Ook jij ging door over haar skinny jeans waarmee je het idee gaf dat een skinny jeans iets ergs is of zo, zelfs met bedekkende kleding. Als je een random statement wil maken, waarom quote je hem dan?
[..]
Het is hypocriet wanneer je meer aandacht trekt met hoofddoek dan zonder. Dat is hier niet het geval. Dat je een hoofddoek draagt betekent niet dat je je moet schamen voor je geslacht of je schoonheid. De richtlijn is dat je je haren en vrouwelijke vormen bedekt. Niet dat je helemaal niet mooi mag zijn.
Zelfs in de tijd van de profeet droegen vrouwen kleurrijke gewaden en make-up.
[..]
Ze is een paar keer zonder make-up op cam verschenen. En mannen zijn sowieso leken wanneer het aankomt op make-up.
[..]
Het is geen opmerkelijke combinatie. Het bedekken van je gezicht is niet een vereiste en nergens in de quran staat dat je niet mooi mag zijn. Het wordt pas fout wanneer de vrouwen met hoofddoek die zich modieus kleden en make-up dragen minder aandacht zouden trekken zonder hoofddoek dan met hoofddoek.
Random, niet perse op jou gericht syl: door de jaren heen is het beeld ontstaan dat moslimvrouwen zich bijna zouden moeten schamen voor hun schoonheid. Terwijl dat helemaal niet zo is. Zolang je vrouwelijke contouren niet in het openbaar gooit en je haren bedekt mag je ook mooi zijn. Dat zien we ook als we naar de hadiths kijken uit de tijd van de profeet.
Waar is dit beweerd of zelfs maar een klein beetje gesuggesteerd?quote:Op vrijdag 21 november 2014 11:45 schreef Landysh het volgende:
[..]
Dat je een hoofddoek draagt betekent niet dat je je moet schamen voor je geslacht of je schoonheid.
- 'Mooi' is subjectief.quote:De richtlijn is dat je je haren en vrouwelijke vormen bedekt. Niet dat je helemaal niet mooi mag zijn.
Edoch heeft elke man een mening hierover en zowel Syl als ik geven onze mening. Aangezien we niet vakinhoudelijk praten, maakt het niets uit hoeveel wij van make-up afweten.quote:En mannen zijn sowieso leken wanneer het aankomt op make-up.
Nee, een vrouw is per definitie begeerlijk. Als een vrouw helemaL niet begeerlijk mocht zijn, dan had ze in een burqua moeten lopen of het huis niet mogen verlaten. Het gaat om modesty en verder zijn de richtlijnen vrij duidelijk. Zoals gezegd, zelfs in de tijd van de profeet maakten vrouwen zich mooi met kajal en kleurlijke gewaden.quote:Op vrijdag 21 november 2014 11:58 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je bedekt je om niet begeerlijk te zijn.
Vervolgens doe je een kilo make up op.
Juist ja.
Dit is de enige post waarin ik iets van zarGon heb gequote betreffende dit onderwerp. Ik heb geen enkele keer het woord 'skinny jeans' genoemd...quote:Op vrijdag 21 november 2014 11:45 schreef Landysh het volgende:
[..]
Je quote een opmerking van zarGon - waar hij en ik discussieren over de kleding van dat meisje - om hem gelijk te geven in zijn mening over haar kleding. Ook jij ging door over haar skinny jeans waarmee je het idee gaf dat een skinny jeans iets ergs is of zo, zelfs met bedekkende kleding. Als je een random statement wil maken, waarom quote je hem dan?
Ik heb nergens genoemd dat een vrouw die een hoofddoek draagt zich moet schamen voor haar geslacht of schoonheid. Om eerlijk te zijn vind ik veel vrouwen al mooi zonder make-up of slechts met een beetje make-up, maar dat is een andere discussie.quote:[..]
Het is hypocriet wanneer je meer aandacht trekt met hoofddoek dan zonder. Dat is hier niet het geval. Dat je een hoofddoek draagt betekent niet dat je je moet schamen voor je geslacht of je schoonheid. De richtlijn is dat je je haren en vrouwelijke vormen bedekt. Niet dat je helemaal niet mooi mag zijn.
Zelfs in de tijd van de profeet droegen vrouwen kleurrijke gewaden en make-up.
[..]
Ze is een paar keer zonder make-up op cam verschenen. En mannen zijn sowieso leken wanneer het aankomt op make-up.
[..]
Ik heb ook nergens beweerd dat het een opmerkelijke combinatie is, maar dat ik het een opmerkelijke combinatie VIND. Verderop heb ik ook aangegeven dat het allemaal draait om verwachtingspatronen: ik verwacht van een vrouw - die zelf uit geloofsovertuiging een hoofddoek is gaan dragen - niet dat ze opvalt met haar make-up, derhalve vind ik het een opmerkelijke combinatie. Belangrijk detail imho.quote:Het is geen opmerkelijke combinatie. Het bedekken van je gezicht is niet een vereiste en nergens in de quran staat dat je niet mooi mag zijn. Het wordt pas fout wanneer de vrouwen met hoofddoek die zich modieus kleden en make-up dragen minder aandacht zouden trekken zonder hoofddoek dan met hoofddoek.
Ja, de richtlijnen zijn idd erg duidelijk onder moslimsquote:Op vrijdag 21 november 2014 12:03 schreef Landysh het volgende:
[..]
Nee, een vrouw is per definitie begeerlijk. Als een vrouw helemaL niet begeerlijk mocht zijn, dan had ze in een burqua moeten lopen of het huis niet mogen verlaten. Het gaat om modesty en verder zijn de richtlijnen vrij duidelijk. Zoals gezegd, zelfs in de tijd van de profeet maakten vrouwen zich mooi met kajal en kleurlijke gewaden.
/nogsteedsopwerk
Is dat de enige reden waarom ze gedragen worden? Ik weet er zelf vrijwel niets vanaf, dus ik denk ik vraag het even.quote:Op vrijdag 21 november 2014 11:58 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je bedekt je om niet begeerlijk te zijn.
Vervolgens doe je een kilo make up op.
Juist ja.
Pics.quote:Op vrijdag 21 november 2014 12:09 schreef Crip het volgende:
Ik ben havermout pannenkoekjes met banaan en walnoten aan het bakken nu.
Ik zie nergens in de Koran staan dat je je moet bedekken.quote:Op vrijdag 21 november 2014 12:10 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Is dat de enige reden waarom ze gedragen worden? Ik weet er zelf vrijwel niets vanaf, dus ik denk ik vraag het even.
Ik zou zeggen dat als je een hoofddoek wilt dragen en makeup op wilt doen je dat vooral moet doen. Je mag toch ook zelf wel bepalen waarom je een hoofddoek draagt; of het nou is om 'niet begeerlijk' te zijn of omdat het zo 'hoort.'
Ik vind het raar dat mensen die zelf geen hoofddoek dragen hier voor mensen die wel een hoofddoek dragen gaan bepalen wat hun reden is voor het dragen ervan, en wat ze wel en niet mogen doen.
Maar nogmaals, ik weet er vrijwel niets van af. Dus als iemand mij uitleg hierover kan geven hoor ik het graag.
Ik bepaal niets en ik verbied ook niets. Ik zeg alleen wat ik ervan vind.quote:Op vrijdag 21 november 2014 12:10 schreef Deuce92 het volgende:
Ik zou zeggen dat als je een hoofddoek wilt dragen en makeup op wilt doen je dat vooral moet doen. Je mag toch ook zelf wel bepalen waarom je een hoofddoek draagt; of het nou is om 'niet begeerlijk' te zijn of omdat het zo 'hoort.'
Ik vind het raar dat mensen die zelf geen hoofddoek dragen hier voor mensen die wel een hoofddoek dragen gaan bepalen wat hun reden is voor het dragen ervan, en wat ze wel en niet mogen doen.
Natuurlijk mag dat. En ik zeg zelf toch ook 'ik vind het raar dat...'quote:Op vrijdag 21 november 2014 12:13 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik bepaal niets en ik verbied ook niets. Ik zeg alleen wat ik ervan vind.
Al zou een vrouw met hoofddoek een dame van lichte zeden zijn, dat boeit me werkelijk waar niets. Maar mag ik dat alsjeblieft dan wel een opmerkelijke combinatie vinden?
Een heeeel extreem voorbeeld, ik weet het...
Als het niet in de Koran staat lijkt het mij (als leek, nogmaals) geen 'officieel' iets. Het lijkt mij dus ook aannemelijk dat iedereen een eigen reden heeft voor het bedekken van zijn of haar lichaam.quote:Op vrijdag 21 november 2014 12:12 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik zie nergens in de Koran staan dat je je moet bedekken.
Maar ben mobiel en dat is hinderlijk discussiėren
Op school kan ik niet echt praten met haar met als ik haar eens een keer tegen kom in het OV durf ik het niet omdat ik anders een uur naast haar zit in de trein en ik waarschijnlijk het gesprek niet gedurende de hele treinreis (1 uur) op gang kan houden.quote:Op vrijdag 21 november 2014 09:20 schreef zarGon het volgende:
Maar eh, waarom praat je niet met haar?
Groepschat met wat gymmers, ze zijn alleen niet actief meer op FOK!quote:
Als ik alleen maar denk aan havermout moet ik al naar de wcquote:Op vrijdag 21 november 2014 12:13 schreef Crip het volgende:
[..]
Erg smakelijk zien havermout banaan pancakes niet echt uit zo op eerste gezicht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |