abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146871462
nog even terugkomen op potentieel kapitaal binnen GvE:
bij 15.000 investeerders dus een potentieel van 600 miljoen.

ff oppassen dat er geen crowdfund bubble gaat ontstaan :)
  vrijdag 21 november 2014 @ 17:05:35 #52
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_146873252
Weer een nieuwe. Ik vind het niks. Een starter die 3 ton leent. Lage rating B.
  † In Memoriam † vrijdag 21 november 2014 @ 17:08:22 #53
230491 Zith
pls tip
pi_146873320
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 17:05 schreef leolinedance het volgende:
Weer een nieuwe. Ik vind het niks. Een starter die 3 ton leent. Lage rating B.
Nouja, ze hebben een behoorlijk team., ook een erg nette aanvraag.
Maar ik sla ook over :) Vertrouw wel in deze academische spin-off maar geen budget :P

quote:
- Charles Ratelband BBA

- mr. drs. Evertjan van Roekel

- drs. Gérard van Onna MRE

- Prof. Dr. A. van Wijk (Hoogleraar aan de TU Delft)

- mr. De heer J. Toorneman (voormalig partner fiscalist Meijburg & Co.)

- drs. Mevrouw F. Zijlstra MRE MBA (voormalig bestuurder van het AEX-fonds Corio)

- De heer B. de Jonge MBA (voormalig directeur ING REF bankiers)

[ Bericht 19% gewijzigd door Zith op 21-11-2014 17:37:59 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  vrijdag 21 november 2014 @ 17:13:04 #54
132191 -jos-
Money=Power
pi_146873457
Heb maar weer eens 100 eurie erin gedaan :)
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_146874634
Zo'n Raad van Advies is ook maar een ceremoniële raad, stelt geen drol voor. En ik vind het ook nogal wat, te veel risico voor mij in verhouding met de rente.

Dat andere project zie ik wel zitten:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8456

Ik heb niets met de doelstelling (want zijn vaak tricky bureautjes), maar ze hebben wel goede vooruitzichten: contract van 4.000 uur en voldoende contacten binnen de provincie, zo lijkt het. Ik ga er wel wat in stoppen denk ik, ondanks dat ik 7% eigenlijk wat jammer vind. 48 maanden is dan wel weer mooi meegenomen.
Schip ahoy!
pi_146875189
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:04 schreef Piet__Piraat het volgende:
Zo'n Raad van Advies is ook maar een ceremoniële raad, stelt geen drol voor. En ik vind het ook nogal wat, te veel risico voor mij in verhouding met de rente.

Tja, het risico is hier wel dat als het fout gaat, dit vermoedelijk in het eerste half jaar al het geval is. Daar staat tegenover dat zo te lezen de voorbereidingen wel goed gedaan zijn en wat ik ook als een pluspunt zie is dat 25% van het bedrag is afgedekt met een bankgarantie (ABN-Amro). Ik denk er nog even over maar denk dat ik hem wel ga doen.
  vrijdag 21 november 2014 @ 20:31:57 #57
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_146879592
Zijn er hier mensen die hebben geïnvesteerd in Flex-Zichtbaar?
De eigenaar is via via een bekende van mij.
pi_146880337
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 november 2014 16:00 schreef bleyenburg het volgende:

Dat zou men bij GvE willen, men bestaat daar uiteindelijk ook van de torenhoge provisies.
pi_146880926
quote:
14s.gif [b]

[..]

Tja, het risico is hier wel dat als het fout gaat, dit vermoedelijk in het eerste half jaar al het geval is. Daar staat tegenover dat zo te lezen de voorbereidingen wel goed gedaan zijn en wat ik ook als een pluspunt zie is dat 25% van het bedrag is afgedekt met een bankgarantie (ABN-Amro). Ik denk er nog even over maar denk dat ik hem wel ga doen.
Een bankgarantie is zeer onwaarschijnlijk.

Het probleem met dit soort aanvragen is dat men

a) een onjuiste voorstelling van zaken geeft, EN

b) blijk geeft van een gebrekkige financiële kennis en/of de gebruikte financiële terminologie.

Het meest opmerkelijke is dat de mensen van GVE daar niets aan doen, terwijl zij daartoe wettelijk verplicht zijn, gegeven de AFM vergunning en de daarbij behorende wettelijke verplichtingen.

Vanzelfsprekend zal ik even verduidelijken wat ik probeer te zeggen.

Geen enkele bank geeft een bankgarantie af, in feite bedoelt men veelal te zeggen dat sprake is van een borgstellingskrediet, waarbij de overheid garant staat voor een deel (en NIET het geheel) van het krediet dat bij de bank verkregen wordt.

In dit geval zal het niet anders zijn.

De bank zal met een dergelijke constructie zeer blij zijn, aangezien bij uitblijven van succes een deel op de overheid verhaald kan worden (op grond van de borgstelling), waarna de bank echt niet zal nalaten om het restant bij de schuldenaren (lees: kredietnemers) te verhalen (op grond van al dan niet hoofdelijke aansprakelijkheid).

De gemiddelde bank heeft daarmee een "perverse prikkel" om "slecht krediet" te verstrekken, indien een borgstellingskrediet geregeld is.

De praktijk is namelijk dat banken dan in theorie soms meer kunnen verhalen dan de nominale waarde van het verstrekte krediet.

Goed, theorie zou men zeggen. Echter, in de praktijk komt dit veel vaker voor dan men denkt.

Eigenlijk werkt het hetzelfde als bij opkopen van slechte kredieten tegen een sub-prime prijs, waarna de executie van de schuldenaar (kredietnemers) vaak meer oplevert dan de betaalde prijs.

Men zou in dit geval de aanwezige bankgarantie als een signaal voor gevaar kunnen zien.

Ach, laten we geen storm in een glas water veroorzaken.

Maar toch, het "andere" signaal is wel relevant.

Als een bemiddelaar in kredieten én de kredietvrager beiden niet eens weten hoe de juiste termen in de financiële wereld luiden, dan moet men als investeerder uiterst voorzichtig zijn.

Dat zijn ook de ondernemers (en kredietnemers) die te snel en vaak geheel nodeloos failleren.

En dat is ook het gevaar van crowd-funding: de rekening wordt vaak door particuliere investeerders voldaan, indien alle andere (professionele) investeerders al bedankt hebben voor de eer om geld in een bodemloze put te steken.

Het bovenstaande is gewoon "food for thought", niets meer, niets minder.
pi_146885721
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 21:03 schreef trialotto het volgende:

[..]

Een bankgarantie is zeer onwaarschijnlijk.

Een beetje een wollig verhaal wat je schrijft met veel termen waar ik niet zoveel mee kan maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen. Wat in ieder geval wel blijft staan is dat er voor 75k (25% van het gevraagde bedrag) een bankgarantie is afgegeven door de ABN-Amro.
http://www.geldvoorelkaar(...)el_6297_1_140351.pdf
pi_146887256
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 20:31 schreef leolinedance het volgende:
Zijn er hier mensen die hebben geïnvesteerd in Flex-Zichtbaar?
De eigenaar is via via een bekende van mij.
Nee, ik heb niet meegedaan maar heb je achtergrond informatie? Heb je zelf meegedaan?
pi_146892926
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:04 schreef Piet__Piraat het volgende:

Dat andere project zie ik wel zitten:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8456

Ik heb niets met de doelstelling (want zijn vaak tricky bureautjes), maar ze hebben wel goede vooruitzichten: contract van 4.000 uur en voldoende contacten binnen de provincie, zo lijkt het. Ik ga er wel wat in stoppen denk ik, ondanks dat ik 7% eigenlijk wat jammer vind. 48 maanden is dan wel weer mooi meegenomen.
Eens, ik heb ook ingelegd.

Kijken jullie ook naar spreiding over meerdere branches? Als je al drie keer in de horeca of vastgoed zit sowiezo niet meer daarin investeren? Het zou wel leuk zijn als GVE daar zelf ook wat gegevens over beschikbaar zou stellen: welke branches, gemiddelde omvang, gemiddeld rentepercentage etc.
pi_146892933
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 november 2014 16:00 schreef bleyenburg het volgende:

uhm.. ik ben niet goed voor 40k crowdfunding hoor.. dus dat potentieel is wat overschat ;)
pi_146892967
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 10:14 schreef Sparafucile het volgende:

[..]

Eens, ik heb ook ingelegd.

Kijken jullie ook naar spreiding over meerdere branches? Als je al drie keer in de horeca of vastgoed zit sowiezo niet meer daarin investeren? Het zou wel leuk zijn als GVE daar zelf ook wat gegevens over beschikbaar zou stellen: welke branches, gemiddelde omvang, gemiddeld rentepercentage etc.
Zou inderdaad wel interessante toevoeging zijn om alles 'per branche' te kunnen zien.
Ik moet zeggen dat ik meer let op het 'type' project; (uitbreiding, voorfinanciering voorraad, start-up..etc.)
pi_146893097
https://www.kapitaalopmaat.nl/Gelmo-Hekwerk-Dat-staat

Bestaat honderd jaar, maar wankel financieel verhaal. Klinkt me als een doorstart/buyout van een faillerend groter productiebedrijf.
pi_146893512
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 10:15 schreef nikao het volgende:

[..]

uhm.. ik ben niet goed voor 40k crowdfunding hoor.. dus dat potentieel is wat overschat ;)
Ik ook niet maar als de rentes lang genoeg zo laag blijven, en het aantal en de publiciteit rondom faillissementen blijft laag, dan zal het aantal investeerders denk ik wel tot 100k kunnen stijgen, en dan zit je voor je het weet aan een paar honderd miljoen beschikbaar kapitaal.
pi_146893742
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 10:27 schreef Sparafucile het volgende:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Gelmo-Hekwerk-Dat-staat

Bestaat honderd jaar, maar wankel financieel verhaal. Klinkt me als een doorstart/buyout van een faillerend groter productiebedrijf.
Dat heb je vrij goed. Ik ken het bedrijf enigszins en ze zaten jaren terug al in erg zwaar weer, veel ontslagen gevallen toen. Weet niet precies hoe het nu is, maar ik zou me er niet aan wagen.
Schip ahoy!
pi_146897352
https://www.kapitaalopmaat.nl/Hollands-Glorie-in-China

weet niet waar deze vandaan komt, heb geen email hierover ontvangen over dit project, maar de investeringsbedragen liegen er niet om. Wat denken jullie?
pi_146898814
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 14:05 schreef babipangang het volgende:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Hollands-Glorie-in-China

weet niet waar deze vandaan komt, heb geen email hierover ontvangen over dit project, maar de investeringsbedragen liegen er niet om. Wat denken jullie?
Dat is een herplaatser. Die stond er een paar weken geleden ook al op. Is er toen, om onduidelijke redenen, afgehaald en is nu weer terug. Hij is hier al besproken geweest.
  zondag 23 november 2014 @ 11:30:35 #70
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_146921241
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 11:17 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat heb je vrij goed. Ik ken het bedrijf enigszins en ze zaten jaren terug al in erg zwaar weer, veel ontslagen gevallen toen. Weet niet precies hoe het nu is, maar ik zou me er niet aan wagen.
Grappig ik dacht altijd dat dat bedrijf heel goed ging? Tenminste zie overal en nergens die hekwerken van ze.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  zondag 23 november 2014 @ 11:32:53 #71
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_146921273
Twijfel over dat Wind Share Fund project.

Het klinkt altijd zo mooi en duurzaam en groen en goed bezig maar aan de andere kant heb ik altijd het idee dat die dingen toch altijd mislopen.

Maar aan de andere kant kan ik ook best wat projecten doen met minder geld dus ipv 500 gewoon eens 100 doen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_146921513
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 11:32 schreef AQuila360 het volgende:

Het klinkt altijd zo mooi en duurzaam en groen en goed bezig maar aan de andere kant heb ik altijd het idee dat die dingen toch altijd mislopen.

Maar aan de andere kant kan ik ook best wat projecten doen met minder geld dus ipv 500 gewoon eens 100 doen.
Begrijp ik het goed dat zij willen investeren in windparken (al dan niet anderen laten investeren)? Dus zij moeten daarmee een rendement halen wat boven de 8% kosten ligt? Lijkt me veel te risicovol.
pi_146922053
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 11:47 schreef nikao het volgende:

[..]

Begrijp ik het goed dat zij willen investeren in windparken (al dan niet anderen laten investeren)? Dus zij moeten daarmee een rendement halen wat boven de 8% kosten ligt? Lijkt me veel te risicovol.
Nee ze gaan een systeem maken waarmee ze wind/duurzame energie bonds gaan verhandelen. Tenminste, dat maak ik er uit op. Dan koop ik liever dat dan dat ik geld steek in het opzetten van dat systeem.
pi_146925289
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 11:30 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Grappig ik dacht altijd dat dat bedrijf heel goed ging? Tenminste zie overal en nergens die hekwerken van ze.
Het bedrijf heeft vooral in de jaren '90 gefloreerd en in de zero's ging het aan het begin ook nog oké. Toen werd er regelmatig bijgebeund om de klussen af te krijgen. Maar het ging mis met een aantal aanbestedingen en managementbeslissingen, waarna het bergafwaarts ging. Jammer, want ze leverden wel kwaliteitsspul en dat zie je ook, want vele van hun producten staan er nu nog (zoals jou dus ook opvalt). :)
Schip ahoy!
pi_146925763
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 11:32 schreef AQuila360 het volgende:

Ik neem hem ook mee, mooi voor mijn spreiding in categorieën, looptijd 48 mnd en de bankgarantie voor 25% van het gevraagde bedrag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')