abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 november 2014 @ 17:05:35 #52
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_146873252
Weer een nieuwe. Ik vind het niks. Een starter die 3 ton leent. Lage rating B.
  † In Memoriam † vrijdag 21 november 2014 @ 17:08:22 #53
230491 Zith
pls tip
pi_146873320
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 17:05 schreef leolinedance het volgende:
Weer een nieuwe. Ik vind het niks. Een starter die 3 ton leent. Lage rating B.
Nouja, ze hebben een behoorlijk team., ook een erg nette aanvraag.
Maar ik sla ook over :) Vertrouw wel in deze academische spin-off maar geen budget :P

quote:
- Charles Ratelband BBA

- mr. drs. Evertjan van Roekel

- drs. Gérard van Onna MRE

- Prof. Dr. A. van Wijk (Hoogleraar aan de TU Delft)

- mr. De heer J. Toorneman (voormalig partner fiscalist Meijburg & Co.)

- drs. Mevrouw F. Zijlstra MRE MBA (voormalig bestuurder van het AEX-fonds Corio)

- De heer B. de Jonge MBA (voormalig directeur ING REF bankiers)

[ Bericht 19% gewijzigd door Zith op 21-11-2014 17:37:59 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  vrijdag 21 november 2014 @ 17:13:04 #54
132191 -jos-
Money=Power
pi_146873457
Heb maar weer eens 100 eurie erin gedaan :)
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_146874634
Zo'n Raad van Advies is ook maar een ceremoniële raad, stelt geen drol voor. En ik vind het ook nogal wat, te veel risico voor mij in verhouding met de rente.

Dat andere project zie ik wel zitten:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8456

Ik heb niets met de doelstelling (want zijn vaak tricky bureautjes), maar ze hebben wel goede vooruitzichten: contract van 4.000 uur en voldoende contacten binnen de provincie, zo lijkt het. Ik ga er wel wat in stoppen denk ik, ondanks dat ik 7% eigenlijk wat jammer vind. 48 maanden is dan wel weer mooi meegenomen.
Schip ahoy!
pi_146875189
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:04 schreef Piet__Piraat het volgende:
Zo'n Raad van Advies is ook maar een ceremoniële raad, stelt geen drol voor. En ik vind het ook nogal wat, te veel risico voor mij in verhouding met de rente.

Tja, het risico is hier wel dat als het fout gaat, dit vermoedelijk in het eerste half jaar al het geval is. Daar staat tegenover dat zo te lezen de voorbereidingen wel goed gedaan zijn en wat ik ook als een pluspunt zie is dat 25% van het bedrag is afgedekt met een bankgarantie (ABN-Amro). Ik denk er nog even over maar denk dat ik hem wel ga doen.
  vrijdag 21 november 2014 @ 20:31:57 #57
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_146879592
Zijn er hier mensen die hebben geïnvesteerd in Flex-Zichtbaar?
De eigenaar is via via een bekende van mij.
pi_146880337
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 november 2014 16:00 schreef bleyenburg het volgende:
nog even terugkomen op potentieel kapitaal binnen GvE:
bij 15.000 investeerders dus een potentieel van 600 miljoen.

ff oppassen dat er geen crowdfund bubble gaat ontstaan :)
Dat zou men bij GvE willen, men bestaat daar uiteindelijk ook van de torenhoge provisies.
pi_146880926
quote:
14s.gif [b]

[..]

Tja, het risico is hier wel dat als het fout gaat, dit vermoedelijk in het eerste half jaar al het geval is. Daar staat tegenover dat zo te lezen de voorbereidingen wel goed gedaan zijn en wat ik ook als een pluspunt zie is dat 25% van het bedrag is afgedekt met een bankgarantie (ABN-Amro). Ik denk er nog even over maar denk dat ik hem wel ga doen.
Een bankgarantie is zeer onwaarschijnlijk.

Het probleem met dit soort aanvragen is dat men

a) een onjuiste voorstelling van zaken geeft, EN

b) blijk geeft van een gebrekkige financiële kennis en/of de gebruikte financiële terminologie.

Het meest opmerkelijke is dat de mensen van GVE daar niets aan doen, terwijl zij daartoe wettelijk verplicht zijn, gegeven de AFM vergunning en de daarbij behorende wettelijke verplichtingen.

Vanzelfsprekend zal ik even verduidelijken wat ik probeer te zeggen.

Geen enkele bank geeft een bankgarantie af, in feite bedoelt men veelal te zeggen dat sprake is van een borgstellingskrediet, waarbij de overheid garant staat voor een deel (en NIET het geheel) van het krediet dat bij de bank verkregen wordt.

In dit geval zal het niet anders zijn.

De bank zal met een dergelijke constructie zeer blij zijn, aangezien bij uitblijven van succes een deel op de overheid verhaald kan worden (op grond van de borgstelling), waarna de bank echt niet zal nalaten om het restant bij de schuldenaren (lees: kredietnemers) te verhalen (op grond van al dan niet hoofdelijke aansprakelijkheid).

De gemiddelde bank heeft daarmee een "perverse prikkel" om "slecht krediet" te verstrekken, indien een borgstellingskrediet geregeld is.

De praktijk is namelijk dat banken dan in theorie soms meer kunnen verhalen dan de nominale waarde van het verstrekte krediet.

Goed, theorie zou men zeggen. Echter, in de praktijk komt dit veel vaker voor dan men denkt.

Eigenlijk werkt het hetzelfde als bij opkopen van slechte kredieten tegen een sub-prime prijs, waarna de executie van de schuldenaar (kredietnemers) vaak meer oplevert dan de betaalde prijs.

Men zou in dit geval de aanwezige bankgarantie als een signaal voor gevaar kunnen zien.

Ach, laten we geen storm in een glas water veroorzaken.

Maar toch, het "andere" signaal is wel relevant.

Als een bemiddelaar in kredieten én de kredietvrager beiden niet eens weten hoe de juiste termen in de financiële wereld luiden, dan moet men als investeerder uiterst voorzichtig zijn.

Dat zijn ook de ondernemers (en kredietnemers) die te snel en vaak geheel nodeloos failleren.

En dat is ook het gevaar van crowd-funding: de rekening wordt vaak door particuliere investeerders voldaan, indien alle andere (professionele) investeerders al bedankt hebben voor de eer om geld in een bodemloze put te steken.

Het bovenstaande is gewoon "food for thought", niets meer, niets minder.
pi_146885721
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 21:03 schreef trialotto het volgende:

[..]

Een bankgarantie is zeer onwaarschijnlijk.

Een beetje een wollig verhaal wat je schrijft met veel termen waar ik niet zoveel mee kan maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen. Wat in ieder geval wel blijft staan is dat er voor 75k (25% van het gevraagde bedrag) een bankgarantie is afgegeven door de ABN-Amro.
http://www.geldvoorelkaar(...)el_6297_1_140351.pdf
pi_146887256
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 20:31 schreef leolinedance het volgende:
Zijn er hier mensen die hebben geïnvesteerd in Flex-Zichtbaar?
De eigenaar is via via een bekende van mij.
Nee, ik heb niet meegedaan maar heb je achtergrond informatie? Heb je zelf meegedaan?
pi_146892926
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:04 schreef Piet__Piraat het volgende:

Dat andere project zie ik wel zitten:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8456

Ik heb niets met de doelstelling (want zijn vaak tricky bureautjes), maar ze hebben wel goede vooruitzichten: contract van 4.000 uur en voldoende contacten binnen de provincie, zo lijkt het. Ik ga er wel wat in stoppen denk ik, ondanks dat ik 7% eigenlijk wat jammer vind. 48 maanden is dan wel weer mooi meegenomen.
Eens, ik heb ook ingelegd.

Kijken jullie ook naar spreiding over meerdere branches? Als je al drie keer in de horeca of vastgoed zit sowiezo niet meer daarin investeren? Het zou wel leuk zijn als GVE daar zelf ook wat gegevens over beschikbaar zou stellen: welke branches, gemiddelde omvang, gemiddeld rentepercentage etc.
pi_146892933
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 november 2014 16:00 schreef bleyenburg het volgende:
nog even terugkomen op potentieel kapitaal binnen GvE:
bij 15.000 investeerders dus een potentieel van 600 miljoen.

ff oppassen dat er geen crowdfund bubble gaat ontstaan :)
uhm.. ik ben niet goed voor 40k crowdfunding hoor.. dus dat potentieel is wat overschat ;)
pi_146892967
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 10:14 schreef Sparafucile het volgende:

[..]

Eens, ik heb ook ingelegd.

Kijken jullie ook naar spreiding over meerdere branches? Als je al drie keer in de horeca of vastgoed zit sowiezo niet meer daarin investeren? Het zou wel leuk zijn als GVE daar zelf ook wat gegevens over beschikbaar zou stellen: welke branches, gemiddelde omvang, gemiddeld rentepercentage etc.
Zou inderdaad wel interessante toevoeging zijn om alles 'per branche' te kunnen zien.
Ik moet zeggen dat ik meer let op het 'type' project; (uitbreiding, voorfinanciering voorraad, start-up..etc.)
pi_146893097
https://www.kapitaalopmaat.nl/Gelmo-Hekwerk-Dat-staat

Bestaat honderd jaar, maar wankel financieel verhaal. Klinkt me als een doorstart/buyout van een faillerend groter productiebedrijf.
pi_146893512
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 10:15 schreef nikao het volgende:

[..]

uhm.. ik ben niet goed voor 40k crowdfunding hoor.. dus dat potentieel is wat overschat ;)
Ik ook niet maar als de rentes lang genoeg zo laag blijven, en het aantal en de publiciteit rondom faillissementen blijft laag, dan zal het aantal investeerders denk ik wel tot 100k kunnen stijgen, en dan zit je voor je het weet aan een paar honderd miljoen beschikbaar kapitaal.
pi_146893742
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 10:27 schreef Sparafucile het volgende:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Gelmo-Hekwerk-Dat-staat

Bestaat honderd jaar, maar wankel financieel verhaal. Klinkt me als een doorstart/buyout van een faillerend groter productiebedrijf.
Dat heb je vrij goed. Ik ken het bedrijf enigszins en ze zaten jaren terug al in erg zwaar weer, veel ontslagen gevallen toen. Weet niet precies hoe het nu is, maar ik zou me er niet aan wagen.
Schip ahoy!
pi_146897352
https://www.kapitaalopmaat.nl/Hollands-Glorie-in-China

weet niet waar deze vandaan komt, heb geen email hierover ontvangen over dit project, maar de investeringsbedragen liegen er niet om. Wat denken jullie?
pi_146898814
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 14:05 schreef babipangang het volgende:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Hollands-Glorie-in-China

weet niet waar deze vandaan komt, heb geen email hierover ontvangen over dit project, maar de investeringsbedragen liegen er niet om. Wat denken jullie?
Dat is een herplaatser. Die stond er een paar weken geleden ook al op. Is er toen, om onduidelijke redenen, afgehaald en is nu weer terug. Hij is hier al besproken geweest.
  zondag 23 november 2014 @ 11:30:35 #70
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_146921241
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 11:17 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat heb je vrij goed. Ik ken het bedrijf enigszins en ze zaten jaren terug al in erg zwaar weer, veel ontslagen gevallen toen. Weet niet precies hoe het nu is, maar ik zou me er niet aan wagen.
Grappig ik dacht altijd dat dat bedrijf heel goed ging? Tenminste zie overal en nergens die hekwerken van ze.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  zondag 23 november 2014 @ 11:32:53 #71
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_146921273
Twijfel over dat Wind Share Fund project.

Het klinkt altijd zo mooi en duurzaam en groen en goed bezig maar aan de andere kant heb ik altijd het idee dat die dingen toch altijd mislopen.

Maar aan de andere kant kan ik ook best wat projecten doen met minder geld dus ipv 500 gewoon eens 100 doen.
pi_146921513
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 11:32 schreef AQuila360 het volgende:

Het klinkt altijd zo mooi en duurzaam en groen en goed bezig maar aan de andere kant heb ik altijd het idee dat die dingen toch altijd mislopen.

Maar aan de andere kant kan ik ook best wat projecten doen met minder geld dus ipv 500 gewoon eens 100 doen.
Begrijp ik het goed dat zij willen investeren in windparken (al dan niet anderen laten investeren)? Dus zij moeten daarmee een rendement halen wat boven de 8% kosten ligt? Lijkt me veel te risicovol.
pi_146922053
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 11:47 schreef nikao het volgende:

[..]

Begrijp ik het goed dat zij willen investeren in windparken (al dan niet anderen laten investeren)? Dus zij moeten daarmee een rendement halen wat boven de 8% kosten ligt? Lijkt me veel te risicovol.
Nee ze gaan een systeem maken waarmee ze wind/duurzame energie bonds gaan verhandelen. Tenminste, dat maak ik er uit op. Dan koop ik liever dat dan dat ik geld steek in het opzetten van dat systeem.
pi_146925289
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 11:30 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Grappig ik dacht altijd dat dat bedrijf heel goed ging? Tenminste zie overal en nergens die hekwerken van ze.
Het bedrijf heeft vooral in de jaren '90 gefloreerd en in de zero's ging het aan het begin ook nog oké. Toen werd er regelmatig bijgebeund om de klussen af te krijgen. Maar het ging mis met een aantal aanbestedingen en managementbeslissingen, waarna het bergafwaarts ging. Jammer, want ze leverden wel kwaliteitsspul en dat zie je ook, want vele van hun producten staan er nu nog (zoals jou dus ook opvalt). :)
Schip ahoy!
pi_146925763
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 11:32 schreef AQuila360 het volgende:

Ik neem hem ook mee, mooi voor mijn spreiding in categorieën, looptijd 48 mnd en de bankgarantie voor 25% van het gevraagde bedrag.
  zondag 23 november 2014 @ 14:51:38 #76
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_146926102
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 23:31 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Nee, ik heb niet meegedaan maar heb je achtergrond informatie? Heb je zelf meegedaan?
Nee ik heb niet meegedaan en heb niet veel informatie. Ik weet wel dat het nu begint te lopen. Ik begreep eerst dat de eigenaar wat niet al te slimme keuses had gemaakt en niet al te sterk was met marketing, maar het lijkt toch de goede kant op te gaan. Het schijnt iig een booming concept te zijn, ik ga hier binnenkort eens kijken.
  zondag 23 november 2014 @ 15:03:30 #77
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_146926493
quote:
14s.gif Op zondag 23 november 2014 14:39 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik neem hem ook mee, mooi voor mijn spreiding in categorieën, looptijd 48 mnd en de bankgarantie voor 25% van het gevraagde bedrag.
Ik ook voor een klein bedrag. Wil het kaartje voor het Openluchtmuseum wel, altijd al eens naartoe gewild.
pi_146926870
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2014 15:03 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik ook voor een klein bedrag. Wil het kaartje voor het Openluchtmuseum wel, altijd al eens naartoe gewild.
Dat is best leuk om eens doorheen te lopen.
pi_146947763
quote:
14s.gif Op zondag 23 november 2014 15:13 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat is best leuk om eens doorheen te lopen.
Heb er ook wat ingestopt. Prettig idee dat in ieder geval 25% gedekt is !

En natuurlijk ook omdat ik naar het openluchtmuseum wil :)
pi_146948222
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 09:42 schreef NB1908 het volgende:

En natuurlijk ook omdat ik naar het openluchtmuseum wil
Alleen een iets minder idee dat het maar een B graydonrating is.
pi_146948353
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 09:42 schreef NB1908 het volgende:

[..]

En natuurlijk ook omdat ik naar het openluchtmuseum wil :)
Oh, in dat geval mag je ook naar mij 500 e overmaken, en krijg je 2 kaartjes. Ik garandeer je dat je minimaal 30% terug krijgt van je inleg.

Oftewel je wordt blij gemaakt met een dooie mus.
pi_146952280
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 10:13 schreef the85mc het volgende:

[..]

Oh, in dat geval mag je ook naar mij 500 e overmaken, en krijg je 2 kaartjes. Ik garandeer je dat je minimaal 30% terug krijgt van je inleg.

Hij gaat er vanuit dat die alles terug krijgt lijkt me dit is alleen mooi meegenomen.
pi_146952457
Ik laat de sport-/evenementenhal in Leek voor wat ie is.
Te laag rendement.
Ik denk dat ik de boeken over 2014 binnenkort maar eens sluit.
pi_146952734
quote:
7s.gif Op maandag 24 november 2014 13:11 schreef bleyenburg het volgende:
Ik laat de sport-/evenementenhal in Leek voor wat ie is.
Te laag rendement.
Ik denk dat ik de boeken over 2014 binnenkort maar eens sluit.
Het plaatje ziet er op zich niet slecht uit maar ik doe het ook niet voor die 6%.
Het jaar afsluiten doe ik pas 31 december. We hebben per slot van rekening nog 10% van het jaar te gaan………. ;)
pi_146952869
quote:
14s.gif Op maandag 24 november 2014 13:22 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Het plaatje ziet er op zich niet slecht uit maar ik doe het ook niet voor die 6%.
Het jaar afsluiten doe ik pas 31 december. We hebben per slot van rekening nog 10% van het jaar te gaan………. ;)
Misschien neemt hij wel een anticipatie-post op bij de afsluiting ;) .

Wat die Leek sporthal betreft, leuk dat die erop gekomen is. Kennis van me heeft ze op GVE gewezen :)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_146953061
Ik denk het ook nog maar he.... ;)
Maar serieus: Er moet echt iets errug goeds voorbij komen wil ik nog wat doen dit jaar.
Zit laatste tijd weinig voor mij bij.
Ben me nu ook wat verder aan het oriënteren (o.a. KOM en Lendico)
Ook de Zweedse moeder van GvE ga ik waarschijnlijk wel wat mee doen.

Ik wil nog wel even checken of de 40K max regel voor GvE en Trustbuddy tezamen geldt, of dat TB als een aparte entiteit wordt beschouwd voor dat doel.
pi_146953446
quote:
12s.gif Op maandag 24 november 2014 13:32 schreef bleyenburg het volgende:
Maar serieus: Er moet echt iets errug goeds voorbij komen wil ik nog wat doen dit jaar.
Ben me nu ook wat verder aan het oriënteren (o.a. KOM en Lendico)
Ook de Zweedse moeder van GvE ga ik waarschijnlijk wel wat mee doen.

Ik wil nog wel even checken of de 40K max regel voor GvE en Trustbuddy tezamen geldt, of dat TB als een aparte entiteit wordt beschouwd voor dat doel.
Ik denk dat dit (nog?) apart is. Volgens mij vallen ze ook niet onder de AFM controle, omdat ze ook geen vestiging in Nederland hebben.
  maandag 24 november 2014 @ 14:15:50 #88
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_146954502
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 10:13 schreef the85mc het volgende:

[..]

Daar klopt natuurlijk niks van.
  maandag 24 november 2014 @ 14:31:19 #89
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_146954934
quote:
12s.gif Op maandag 24 november 2014 13:32 schreef bleyenburg het volgende:

Idem. En ook maar wat indexbeleggen, ledencertificaten etc. Ik wil (op een paar 1000 euro na) compleet overstappen van het traditionele sparen bij een bank.
pi_146955553
Ook Retrofitlab laat ik lopen.
Weinig risico m.i., maar te weinig rendement.
Deze zit wel binnen 10 minuten vol, denk ik.

Ook de 24 maanden werkt niet mee voor het rendement
pi_146955591
@leolinedance: indexbeleggen doe ik niet.
Overstappen van traditionele spaarrekening(en) wel.
:)
pi_146955598
Vooralsnog crowdfunden en in steen (lees: aflossen hypotheek)
pi_146955821
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 13:01 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Hij gaat er vanuit dat die alles terug krijgt lijkt me dit is alleen mooi meegenomen.
Precies!
pi_146955834
exact 10 minuten voor retrofitlab :)
pi_146955886
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 14:31 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Idem. En ook maar wat indexbeleggen, ledencertificaten etc. Ik wil (op een paar 1000 euro na) compleet overstappen van het traditionele sparen bij een bank.
ledencertificaten Rabo Leo? of van KNAB? of heb je nog andere die ik (nog) niet ken?
pi_146955900
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 14:53 schreef bleyenburg het volgende:
Ook Retrofitlab laat ik lopen.
Weinig risico m.i., maar te weinig rendement.
Deze zit wel binnen 10 minuten vol, denk ik.

Ook de 24 maanden werkt niet mee voor het rendement
Dat is inderdaad wel het nadeel. Bij de geboden rente en looptijd zou je per 100 euro investering ¤7,22 rendement maken, ware het niet dat GvE 0,9% fee vraagt. Dat is in dit geval een whopping 12,5% van je rendement!

Je netto rendement is daardoor veel te laag.
  maandag 24 november 2014 @ 15:15:56 #97
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_146956245
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 15:05 schreef NB1908 het volgende:

[..]

ledencertificaten Rabo Leo? of van KNAB? of heb je nog andere die ik (nog) niet ken?
Van Rabo inderdaad. Daar denk ik tenminste aan, ga mij vanavond inlezen. En wil ook wat beleggen in biotechnologie.
pi_146956304
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 14:15 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Daar klopt natuurlijk niks van.
Want? Ze gaan een systeem bouwen en huren (dure) experts in. Van KPMG bijvoorbeeld. En ik moet daarop vertrouwen dat er voor dat geld een systeem staat? Ze gaan pas terug verdienen op het moment dat het systeem af is. Het zal me niet verbazen dat er op '80%' een nieuwe financiering nodig is.
pi_146956407
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 15:15 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Van Rabo inderdaad. Daar denk ik tenminste aan, ga mij vanavond inlezen. En wil ook wat beleggen in biotechnologie.
Heb ik ook naar gekeken. Is wel achter-achter-achtergesteld (dus bij failliet/nationalisatie krijg je 0,0 terug) voor 6,5% rente per jaar (uitgekeerd per kwartaal).

Bij GVE (bijvoorbeeld) heb je al meer zekerheid volgens mij (door annuïtaire terugbetaling/hoofdelijke aansprakelijkheid).

Maar ik ben benieuwd naar jou mening!
pi_146956423
idd scooper. daarom vind ik de korte looptijd dingetjes niet vaak interessant
pi_146956680
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 15:05 schreef Scooper het volgende:

[..]

Je netto rendement is vind ik daardoor veel te laag.
;)

Het is nog steeds 3x zoveel als op je bankrekening. Met als voordeel dat je elke maand al wat terug krijgt & je kan herinvesteren als je wat meerdere projecten naast elkaar hebt lopen.

Van alleen crowdfunden ga je niet rijk worden imho, het is wat leuk klooien om wat extra rendement uit je geld te halen.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_146958304
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 15:17 schreef the85mc het volgende:

[..]

Want? Ze gaan een systeem bouwen en huren (dure) experts in. Van KPMG bijvoorbeeld. En ik moet daarop vertrouwen dat er voor dat geld een systeem staat? Ze gaan pas terug verdienen op het moment dat het systeem af is. Het zal me niet verbazen dat er op '80%' een nieuwe financiering nodig is.
zo ingewikkeld zal dat toch ook weer niet zijn. Er zal toch wel iets van de plank te koop zijn om de verkochte bonds bij te houden?
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts." - Bertrand Russell
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')