Dan zou je er ook niet over moeten vallen. Zulke moeilijke termen gebruikt hij toch niet? inflatie, deflatie, geldgroei,economie, monetair beleid, QE, prijsstabiliteit. Echt schokkend om dit te lezen in een topic wat onder "beurs & economie" valt.quote:Op woensdag 26 november 2014 12:39 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik begrijp die taal wel maar anderen misschien niet.
Nou, dat je niet ingaat op de inhoud, maar op de vorm. En dat je vraagt waar inflatie en QE voor dient.quote:En waar laat ik precies zien dat ik weinig kaas van heb gegeten in jouw ogen?
Dat is dan een verschil van mening. Persoonlijk denk ik dat het wat toegangelijker word als je niet al te veel van zulk soort termen gebruikt.quote:Op woensdag 26 november 2014 13:40 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Dan zou je er ook niet over moeten vallen. Zulke moeilijke termen gebruikt hij toch niet? inflatie, deflatie, geldgroei,economie, monetair beleid, QE, prijsstabiliteit. Echt schokkend om dit te lezen in een topic wat onder "beurs & economie" valt.
[..]
Nou, dat je niet ingaat op de inhoud, maar op de vorm. En dat je vraagt waar inflatie en QE voor dient.
Het (waarschijnlijk onterecht) beschuldigen van het niet lezen van de beginpost geeft je geen vrijbrief om monetair en fiscaal beleid door elkaar te gebruiken!quote:Op woensdag 26 november 2014 14:10 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat is dan een verschil van mening. Persoonlijk denk ik dat het wat toegangelijker word als je niet al te veel van zulk soort termen gebruikt.
Ik ga niet in op de inhoud? Er is een reden dat ik vraag waar inflatie en QE voor dienen. Er word namelijk aan mij gevraag hoe ik erbij kom om een gedeelte QE aan burgers uit te keren ipv aan banken. Als men het artikel had gelezen van de beginpost had je dat geweten. Maar mensen zijn daar te lui voor of het intereseert ze niet. En dan word mij verweten dat ik niet weet waar ik het over heb....
Lees het artikel eerst nou maar eens. Het is een econoom die het voorstelt. En het is in de vorm van minder belasting. Waardoor de burger meer geld overhoudt en dat kan de economie een boost geven. We hebben het op de ene manier geprobeerd, dat werkt niet, waarom dan niet eens op een andere manier?quote:Op woensdag 26 november 2014 14:48 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Het (waarschijnlijk onterecht) beschuldigen van het niet lezen van de beginpost geeft je geen vrijbrief om monetair en fiscaal beleid door elkaar te gebruiken!
"Geld geven aan burgers in plaats van banken!" is net zo populistisch als "iedereen duizend euro!" en "alle Marokkanen het land uit!" Oneliners die geen problemen oplossen, en in veel gevallen alleen maar problemen geven.
Het is (net zoals QE!) geen duurzame oplossing. Iedereen brast er zijn gratis geld doorheen, en we zijn terug bij af. De werkelozen zijn nog steeds werkeloos, de rijken wat rijker.
Nee je legt niks uit, maar je bent denk ik te slim om dat in te zien.quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:43 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ben jij nou zo dom of ben ik nou zo slim? Ik heb je al meerdere keren plus in de beginpost uitgelegd hoe dat kan.....
Maar goed ik weet er niks vanaf inderdaad....Je zit gewoon te trollen. Keer op keer iets vragen wat ik al uitleg in de beginpost.
Dan zit het ondertussen wel meer dan 20 jaar in de economie. Hoe verklaar je trouwens de enorme toename van de geldhoeveelheid de laatste jaren:quote:Op donderdag 18 juni 2015 10:01 schreef Godshand het volgende:
[..]
Er wordt geen geld gecreeerd, het geld wordt " hard" zodra de lening is terugbetaald..
Het feitelijke geld wordt gecreeerd door de schuldenaar.
Dat is een heel goed idee, want anders gaat hij goede topics(Eurocrisis bijv) vervuilen met zijn conspiracy ideeën.quote:Op donderdag 18 juni 2015 12:12 schreef Nightquest777 het volgende:
Ben al lang WGR volger en bijdrager, en vraag me af wie bedacht dat het een goed idee zou zijn om oude AEX/Beurs topics zoals deze hier tot leven te gaan roepen. Zeker als het gaat om troll-users als Japie77.
ik ben voorquote:Op donderdag 20 november 2014 15:43 schreef Japie77 het volgende:
Econoom Jens van Tilburg pleit hier ervoor dat DNB zelf geld gaat scheppen en ipv er QE van te maken een groot deel gebruiken om de belastingen te verlagen. Oftewel het geld niet aan de banken geven maar aan de burgers.
Hier is het artikel te lezen:
http://onsgeld.nu/nieuws/(...)gratis-kan-weggeven/
Dit zal wel tegen het zere been zijn van een heleboel vaste AEX klanten maar wel interessant om eens over te discussieren.
p.s. Vandaag word voor het eerst in 170 jaar tijd geldcreatie besproken in het engelse lagerhuis.
LOL. Leef jij nog steeds in 2012? Het hele geldcreatie onderwerp is inmiddels los gebroken door Ons Geld, de Verleiders en het burgeriniatief Geldcreatie wat al meer als 100000 handtekeningen heeft.quote:Op donderdag 18 juni 2015 12:13 schreef bascross het volgende:
[..]
Dat is een heel goed idee, want anders gaat hij goede topics(Eurocrisis bijv) vervuilen met zijn conspiracy ideeën.
Toch vind ik dat er ruimte moet zijn voor dit soort ideeën. Of je nu A of B toepast, mijn inziens draait het allemaal om vertrouwen, vertrouwen in de lange termijn. Dat heb je nodig voor ieder munt en iedere economie. Een land kan zelf geld uitgeven, zolang de rest van de wereld en de bevolking er maar vertrouwen in heeft. Het huidige geldsysteem kan volgens mij niet blijven bestaan, want eeuwige groei bestaat niet, je zult toch over andere zaken na moeten denken.quote:Op donderdag 18 juni 2015 12:13 schreef bascross het volgende:
[..]
Dat is een heel goed idee, want anders gaat hij goede topics(Eurocrisis bijv) vervuilen met zijn conspiracy ideeën.
Dat sowieso. Maar er komt nu binnenkort een debat over geldcreatie in de Tweede Kamer. Laten we hopen dat dat wat oplevert.quote:Op donderdag 18 juni 2015 12:42 schreef iamcj het volgende:
[..]
Toch vind ik dat er ruimte moet zijn voor dit soort ideeën. Of je nu A of B toepast, mijn inziens draait het allemaal om vertrouwen, vertrouwen in de lange termijn. Dat heb je nodig voor ieder munt en iedere economie. Een land kan zelf geld uitgeven, zolang de rest van de wereld en de bevolking er maar vertrouwen in heeft. Het huidige geldsysteem kan volgens mij niet blijven bestaan, want eeuwige groei bestaat niet, je zult toch over andere zaken na moeten denken.
Dat vertrouwen kun je volgens mij ook gratis bereiken door heldere beleidskeuzes te maken, knopen door te hakken en lange termijndoelstellingen te formuleren.
Als we Nederland als voorbeeld nemen en je formuleert heldere doelstellingen waar ondernemers op kunnen ondernemen.
Bijvoorbeeld:
1. Vanaf 2020 mogen er geen benzineautos meer verkocht worden.
2. Iedere 10 jaar stel je vast dat de komende 10 jaar de kinderopvangtoeslag x% van het inkomen is.
3. etc.
Ik 'geloof' wel in geldcreatie door banken, er is niks geheims aan. Het is allemaal niet zo complex, alleen moet je er voor waken er allerlei dubieuze conclusies aan te verbinden.quote:Op donderdag 18 juni 2015 13:12 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dus je blijft van dit soort nietszeggende oneliners roepen maar gaat niet inhoudelijk op de zaak in zie ik. Blijf inderdaad maar weg want daar hebben we niks aan.
Het is in zoverre al geheim dat bv dingen als de Money Multiplier effect nog steeds in de boeken staat en word geleerd op school terwijl dit allang achterhaald is. En het is in zoverre ook geheim dat als je mensen vraagt waar het geld vandaan komt als zij een lening aanvragen bij de bank 9 van de 10 denkt dat het andermans spaargeld is.quote:Op donderdag 18 juni 2015 17:50 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Ik 'geloof' wel in geldcreatie door banken, er is niks geheims aan. Het is allemaal niet zo complex, alleen moet je er voor waken er allerlei dubieuze conclusies aan te verbinden.
Het is meer je manier van communiceren die mensen tegen de schenen schopt.
De term QE staat inderdaad niet in het artikel maar het gaat er wel voor een deel over.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 22:19 schreef Hallmark het volgende:
Ik snap even 1 ding niet. Er wordt in dit topic over QE gesproken, maar die term zie ik niet terugkomen in het artikel van Rens van Tilburg, dat besproken wordt op die onsgeld.nu site van TS.
Dus waarom hebben we het over QE?
En op welk stuk of welke reactie doel je dan in het bijzonder?quote:Op zaterdag 20 juni 2015 11:01 schreef SeLang het volgende:
Hier staat een veel betere discussie:
AEX / Fractional reserve banking - de regels
Eigenlijk zouden sommige mensen dat eerst eens moeten doorlezen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |