abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146836407
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 11:18 schreef Cornelis83 het volgende:

[..]

Daarom is het ook een elektronisch drumstel. En oefenen zonder koptelefoon heb ik al gedaan en zoals ik al zei, het klinkt zeker niet hard. TV die niet hard staat maakt meer geluid.
Hoe hard sla je met zo'n elektrisch geval op de drums? Ik kan me voorstellen dat die kracht op de vloer uitgeoefend wordt, waardoor je het in de kamer eronder hoort. Dat geluid wordt overstemt in je eigen kamer door het geluid van de drum zelf?
pi_146836410
Een drumstel als je onderburen hebt vind ik wat apart, dat kun je zelf toch ook nog wel bedenken.
Maar ok, je hebt het ding.
Wat je waarschijnlijk niet realiseert is dat geluid bij onder /bovenburen, door muren en plafonds etc heel anders klinkt dan het bij jou in de kamer doet.
Denk alleen al aan harde muziek: je hoort zelf de muziek, je onderburen alleen de gek makende bas.

Als je daar nog een tijdje wilt blijven wonen en je omwonende buren ook, zit er weinig anders op dan met elkaar in gesprek te gaan.
Waarom laat je hen niet op het ding slaan en ga jij in hun woning zitten om het te horen?
Dan hoor je het zelf en zij horen het ook zelf ter plekke.

Ik kan mij voorstellen dat ze gewoon onaangenaam verrast waren toen ze plotseling en onverwachts werden getrakteerd op nieuw lawaai, of dat nu echt heel erg is of dat het meevalt.
Waarschijnlijk als je in gesprek gaat met ze en afspraken maakt (die waarschijnlijk op hetzelfde neerkomen als je nu al uit jezelf doet qua tijden en dagen) is het al gladgestreken.
Vaak bij dit soort dingen is het gevoel bij mensen dat er 'zomaar opeens iemand begint met lawaai'

Denk aan de vooraankondiging van een feestje bij de buren: als je het vooraf weet heb je er aanzienlijk minder moeite mee terwijl de herrie echt niet opeens minder is dan wanneer je niet geïnformeerd bent.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  Official ESF Kreviewer donderdag 20 november 2014 @ 11:23:55 #28
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_146836414
quote:
14s.gif Op donderdag 20 november 2014 11:22 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Een boormachine hoort ook bij leefgeluiden... :Y
Het is niet dat je geen rekening met elkaar hoeft te houden.. maar je gaat in een flat bovenop elkaar wonen, en dan klagen dat je je buren hoort... Ja gek he..?

En de ene heeft jengelende kinderen, de ander een zingende parkiet, en weer een ander heeft een E-drumkit... Mensen leven allemaal...
Een boormachine gebruik je geen uur per dag.
Je gaat in een portiekflat wonen en koopt een drumstel. Gek hè, dat mensen klagen.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 11:22 schreef computergirl het volgende:

[..]

een tv die op een kastje staat of aan de muur hangt maakt geen contactgeluid met de vloer. mogelijk klinkt dat voor je onderburen of mensen naast je heel anders.
Ik wordt ook sneller geirriteerd van rennende kinderen boven mijn hoofd dan gepraat. bonk bonk bonk is gewoon irritant
En dit inderdaad/
pi_146836435
quote:
14s.gif Op donderdag 20 november 2014 11:22 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Een boormachine hoort ook bij leefgeluiden... :Y
Het is niet dat je geen rekening met elkaar hoeft te houden.. maar je gaat in een flat bovenop elkaar wonen, en dan klagen dat je je buren hoort... Ja gek he..?

En de ene heeft jengelende kinderen, de ander een zingende parkiet, en weer een ander heeft een E-drumkit... Mensen leven allemaal...
dat drumstel is pas later gekomen , de buurvrouw woonde er al en de drummende buurman ook - en als mijn buren uren per dag aan het boren zijn zonder dat er een einde in zicht is (zoals normaliter bij een verbouwing) zou ik dat ook storend vinden.
pi_146836462
Ben wel benieuwd dan hoeveel geluid een e-drumstel geeft.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  donderdag 20 november 2014 @ 11:26:30 #31
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_146836487
quote:
14s.gif Op donderdag 20 november 2014 11:23 schreef Kreator het volgende:

[..]

Een boormachine gebruik je geen uur per dag.
Je gaat in een portiekflat wonen en koopt een drumstel. Gek hè, dat mensen klagen.

[..]

En dit inderdaad/
Een Edrumkit idd... enig idee hoe dat werkt..?

Dan weet je ook dat neuken meer herrie geeft... :Y
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_146836523
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:55 schreef Cornelis83 het volgende:
Bovendien baal ik een beetje van dat de buren direct naar de woningbouw zijn gegaan en niet eerst naar mij.
Als ik in een portiekwoning zou wonen en 1 van de buren zou drummen, dan ging ik niet naar de woningbouwvereniging, maar dan gooide ik een brandbom oid bij je naar binnen, dus wees blij dat deze mensen wat toleranter zijn.
Huur een garage ofzo waar je gaat drummen ipv je buren lastig te vallen met je hobby. Jij bent hier de overlastveroorzaker en drummen valt echt niet onder "normale leefgeluiden" in mijn woordenboek.

Ooit vrienden gehad die iemand boven zich hadden wonen die piano speelde. The horror. ;(
Steeds diezelfde kutriedels aan moeten horen. Een mens zou er depressief van worden.
  Official ESF Kreviewer donderdag 20 november 2014 @ 11:27:56 #33
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_146836525
quote:
14s.gif Op donderdag 20 november 2014 11:26 schreef Snowballed het volgende:

Dan weet je ook dat neuken meer herrie geeft... :Y
Behalve dan dat je op de vloer zit. Waarschijnlijk dreunt het gewoon enorm door en zal het niet het lawaai, maar het doordreunen zijn. Dat er uiteindelijk weinig lawaai uit de drums komt doet niet terzake.
  donderdag 20 november 2014 @ 11:28:52 #34
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_146836554
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 11:25 schreef DroogDok het volgende:
Ben wel benieuwd dan hoeveel geluid een e-drumstel geeft.
Verschilt per merk/type.. maar veel is het niet..

Ik denk dat het meer iets is dat men niet gewend is om te horen.. (ik woon bij een autoweg, en ik hoor de auto's niet meer.. maar ieder ander vreemd geluidje wel..)
pi_146836613
quote:
14s.gif Op donderdag 20 november 2014 11:28 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Verschilt per merk/type.. maar veel is het niet..

Ik denk dat het meer iets is dat men niet gewend is om te horen.. (ik woon bij een autoweg, en ik hoor de auto's niet meer.. maar ieder ander vreemd geluidje wel..)
Roland TD11K. Niet de goedkoopste merk/type dus.
pi_146836623
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:42 schreef Cornelis83 het volgende:

Daarbij oefen ik niet de hele avond en het weekend niet de hele dag. Op de avonden oefen ik hooguit 45 min tot een uur en vaak in blokken van 15-20 min. In het weekend geldt hetzelfde. Ook oefen ik nooit na 10 uur vaak zelfs niet eens na 9 uur meer.
als je in gesprek gaat met je buren is het misschien een goed idee om vaste tijden af te spreken.
Ze hebben geklaagd, dus ze horen je.
mogelijk is het vervelender dat ze nooit weten wanneer en hoe lang je bezig gaat op dat drumstel.

Ik heb wel eens gehoord dat een gezin met drummende zoon (echt drumstel) per dag 1 uur oefentijd had afgesproken met de buren - maar die hadden dat netjes van te voren afgesproken natuurlijk
pi_146836633
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 11:27 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Als ik in een portiekwoning zou wonen en 1 van de buren zou drummen, dan ging ik niet naar de woningbouwvereniging, maar dan gooide ik een brandbom oid bij je naar binnen, dus wees blij dat deze mensen wat toleranter zijn.
Huur een garage ofzo waar je gaat drummen ipv je buren lastig te vallen met je hobby. Jij bent hier de overlastveroorzaker en drummen valt echt niet onder "normale leefgeluiden" in mijn woordenboek.

Ooit vrienden gehad die iemand boven zich hadden wonen die piano speelde. The horror. ;(
Steeds diezelfde kutriedels aan moeten horen. Een mens zou er depressief van worden.
Blij dat ik niet boven jou woon dan :{ Vooral ook omdat je duidelijk niet kunt lezen... En er zit echt een verschil tussen een piano en een E-drum.... :6
  donderdag 20 november 2014 @ 11:31:45 #38
373863 Paardlants
Alles kan kapot!!!
pi_146836638
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 11:27 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik zou ook gek worden van zo;n iemand :r Ben blij dat ik hele rustige buren heb.
Op zaterdag 19 april 2014 15:12 schreef Frank_Drebin het volgende:
De herinnering zal voornamelijk bestaan uit het feit dat jij met het paardenvleesschandaal genoodzaakt was je naam te veranderen en verder vooral stoned bent.
  donderdag 20 november 2014 @ 11:36:00 #39
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_146836752
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 11:30 schreef Cornelis83 het volgende:

[..]

Roland TD11K. Niet de goedkoopste merk/type dus.
De prijs maakt niet uit hoor.. maar je hebt ook met vellen ipv pads bijvoorbeeld.. ;)

Verder:

Er zijn dus meer die er een oplossing voor zoeken..
pi_146836777
quote:
14s.gif Op donderdag 20 november 2014 11:36 schreef Snowballed het volgende:

[..]

De prijs maakt niet uit hoor.. maar je hebt ook met vellen ipv pad bijvoorbeeld.. ;)

Verder:

[ afbeelding ]

Er zijn dus meer die er een oplossing voor zoeken..
Haha, ja, toch jammer dat ik van de zomer alle oude schoenen heb weggegooid :P

Maar ik heb onlangs nog een bestelling gedaan dat werd vervoerd in veel bubbleplastic dus dat zou ik er nog onder kunnen doen ja.
  donderdag 20 november 2014 @ 11:40:32 #41
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_146836869
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 11:37 schreef Cornelis83 het volgende:

[..]

Haha, ja, toch jammer dat ik van de zomer alle oude schoenen heb weggegooid :P
Volgens mij werkt het perfect... en er zit ook nog nopjesfolie onder (stilstaande lucht is altijd goed)

Je kan ook van een plaat een zwevend vloertje maken.. dan hoor je ook niets meer.. en dat hoeft niet de wereld te kosten...

Maarja dan moet je klussen en dat geeft ook weer herrie... :7
pi_146837006
quote:
14s.gif Op donderdag 20 november 2014 11:40 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Volgens mij werkt het perfect... en er zit ook nog nopjesfolie onder (stilstaande lucht is altijd goed)

Je kan ook van een plaat een zwevend vloertje maken.. dan hoor je ook niets meer.. en dat hoeft niet de wereld te kosten...

Maarja dan moet je klussen en dat geeft ook weer herrie... :7
Ja, er is van alles te bedenken. Had hier ook al naar gevraagd maar reacties bleven een beetje uit:

MUZ / Tips om geluid te dempen elektronisch drumstel

Bovendien kreeg ik ook veel van directe omgeving te horen dat het eigenlijk onzin is, maar goed, die info is niet altijd even objectief en daarom dat ik het ook van de neutrale persoon (hier dus) wou horen hoe het nu zit. Al wordt ik er niet echt veel wijzer van, wat ik vooral lees is dat er twee kampen zijn, ene kamp vindt het overlast, andere niet.
  Official ESF Kreviewer donderdag 20 november 2014 @ 11:50:37 #43
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_146837139
Nogmaals, als er geen overlast was, dan werd er niet geklaagd. Dus dat is gewoon een feit.

De discussie die nog overblijft is of het eventueel al dan niet als normaal leefgeluid gezien zou kunnen worden.
pi_146837198
Laat iemand eens gaan zitten drummen en ga zelf bij de buren luisteren. Heel verhelderend!
pi_146837288
quote:
14s.gif Op donderdag 20 november 2014 11:50 schreef Kreator het volgende:
Nogmaals, als er geen overlast was, dan werd er niet geklaagd. Dus dat is gewoon een feit.

De discussie die nog overblijft is of het eventueel al dan niet als normaal leefgeluid gezien zou kunnen worden.
Ja, maar is de klacht terecht? Ik bedoel, als ik op een zaterdag ochtend om 9 uur nog wil slapen maar de buren naast mij in hetzelfde portiek zijn met een reden (of zonder, wat maakt het uit) vroeg opgestaan en gaan dan eten dan hoor ik ook de borden en het bestek. Die muur is vrij gehorig. Ik zou daarover ook de woningbouw kunnen gaan bellen en klagen, zij maken teveel herrie. Dan ben ik ook aan het klagen maar is het overlast? Nee, natuurlijk niet (en daarom klaag ik dus ook niet, dat zijn gewoon leefgeluiden).

En ja, ik weet wel dat borden en bestek en een E-kit appels en peren vergelijking is. Dat is mijn punt hier ook niet. Mijn punt is, je kan altijd klagen, al hoor je een kwartje vallen. Even de klacht wat aandikken en klaar. Maar dat betekent nog niet direct dat de klacht terecht is?
  donderdag 20 november 2014 @ 11:58:08 #46
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_146837308
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 11:45 schreef Cornelis83 het volgende:
ene kamp vindt het overlast, andere niet.
Dan zou ik het zekere voor het onzekere nemen en het andere kamp ook tevreden houden...

(ik vind het onzin.. maarja.. ik heb hier een gewoon drumstel staan.. en daar kan ik 24u per dag op drummen als ik wil.. ik heb dan ook geen directe buren..)
pi_146837328
er is een verschil tussen leef geluiden ( zoals borden en bestek) en overlast geluiden zoals verbouwen / muziek instrumenten / blaffende honden.

en je geeft zelf al aan dat de muren heel gehorig zijn.
hoe kunnen ze dan geen last hebben daarvan ....
pi_146837353
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 11:53 schreef Queller het volgende:
Laat iemand eens gaan zitten drummen en ga zelf bij de buren luisteren. Heel verhelderend!
Aangezien het zelf een drummer is zal hij die geluiden wrs. niet als storend ervaren.
Betere optie is om te gaan luisteren naar een muziekinstrument waar TS zelf een teringhekel aan heeft.

Gewoon een maand lang elke dag verplicht luisteren naar iemand die viool speelt ofzo. In blokjes van 15-20 minuten uiteraard en dat na een dag hard werken om de simulatie zo accuraat mogelijk na te bootsen.
  donderdag 20 november 2014 @ 12:01:36 #49
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_146837378
quote:
2s.gif Op donderdag 20 november 2014 11:59 schreef kovenant het volgende:
er is een verschil tussen leef geluiden ( zoals borden en bestek) en overlast geluiden zoals verbouwen / muziek instrumenten / blaffende honden.

en je geeft zelf al aan dat de muren heel gehorig zijn.
hoe kunnen ze dan geen last hebben daarvan ....
Het is een edrumkit... das iets anders dan een blaffende hond of een tuba..

En de buren gaan toch ook in die gehorige flat wonen..?
Dan kun je dus verwachten dat het niet altijd stil is...
  Official ESF Kreviewer donderdag 20 november 2014 @ 12:02:00 #50
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_146837395
quote:
14s.gif Op donderdag 20 november 2014 11:58 schreef Snowballed het volgende:
ik heb dan ook geen directe buren..
Dat is ook beter als je een hobby hebt die veel overlast veroorzaakt.

quote:
14s.gif Op donderdag 20 november 2014 12:01 schreef Snowballed het volgende:

En de buren gaan toch ook in die gehorige flat wonen..?
Dan kun je dus verwachten dat het niet altijd stil is...
Niet altijd...of elke dag een uur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')