Ja, dat ga ik ook zeker vragen. Hopelijk vanavond.quote:Op donderdag 20 november 2014 10:48 schreef nils7 het volgende:
Wel apart dat het om het drumstel gaat.
Hebben ze bij de woningbouw aangegeven dat ze echt een drumstel hoorden of wat getik (dat laatste lijkt me alleen uit jouw bewoording te kunnen horen)?
Ga vragen wie het is en test het gewoon uit wat ze horen (mits ze daar aan mee willen werken).
De ruimte waarin het drumstel staat is de woonkamer met een achterkamer (Grof genomen 4 bij 7 meter) De ruimte staat vrij vol maar niet overvol. 2 stoffen stoelen, een bank, gordijnen, tafel en zelfs een vaste kast in het midden en daarbij voor en achter nog rolgordijnen. Van echo is er totaal geen sprake in die ruimte.quote:Op donderdag 20 november 2014 10:51 schreef Boca_Raton het volgende:
Is de rest van de ruimte waarin je drumt, kaal? Dus geen stoffen dingen, banken etc.? Dan weerkaatst het geluid alsnog behoorlijk tegen de muren. Des te kaler je ruimte, des te meer het doorklinkt.
Als er gordijnen zijn kun je die dichttrekken, dat dempt altijd.. en je kan zo'n dik Perzisch tapijtje onder je kit leggen..quote:Op donderdag 20 november 2014 10:57 schreef Cornelis83 het volgende:
[..]
De ruimte waarin het drumstel staat is de woonkamer met een achterkamer (Grof genomen 4 bij 7 meter) De ruimte staat vrij vol maar niet overvol. 2 stoffen stoelen, een bank, gordijnen, tafel en zelfs een vaste kast in het midden en daarbij voor en achter nog rolgordijnen. Van echo is er totaal geen sprake in die ruimte.
Wat hij zegt.quote:Op donderdag 20 november 2014 10:59 schreef jatochneetoch het volgende:
Gewoon doorgaan, laat ze maar gewoon bij jou aan de deur komen.
Ja, dat had ik moeten zeggen tegen de man van de woningbouw, achteraf. Helaas heb ik tegen hem gezegd dat ik bij de onderburen zou vragen of zij er last van hebben. Ik heb ook buren direct tegen mij aan wonen zeg maar (dus niet in hetzelfde portiek) maar ik heb al gezegd tegen de woningbouw dat ik hun niet serieus kan nemen. Toen zij er net kwamen wonen vonden ze het nodig om ruzie te maken op het balkon in de zomer, niet vaak maar toch zeker 1 of 2x per week dikke teringherrie hard aan te zetten en kennelijk hebben ze ook nooit van de kattenbak gehoord want hun balkon ligt vol met stront.quote:Op donderdag 20 november 2014 10:59 schreef jatochneetoch het volgende:
Gewoon doorgaan, laat ze maar gewoon bij jou aan de deur komen.
Als het gaat om d/t ben ik zelf een taalnazi. Want daar zijn regels voor. Lidwoorden is op gevoel gebaseerd en doe ik regelmatig fout jaquote:Op donderdag 20 november 2014 11:05 schreef Platina het volgende:
[..]
Wat hij zegt.
Als aanvulling daarop wil ik je ook adviseren om te oefenen met het correcte gebruik van voorzetsels en lidwoorden.
Het drumstel, niet de. Verder lopen veel zinnen krom door het onjuiste gebruik (of het ontbreken) van voorzetsels en verbindingswoorden.quote:Op donderdag 20 november 2014 11:08 schreef Cornelis83 het volgende:
[..]
Als het gaat om d/t ben ik zelf een taalnazi. Want daar zijn regels voor. Lidwoorden is op gevoel gebaseerd en doe ik regelmatig fout jaWaar doe ik het verkeerd dan?
Nee, stel je voor dat je rekening houdt met je buren die last van je hebben.quote:Op donderdag 20 november 2014 11:07 schreef Cornelis83 het volgende:
Dat stukje goodwill wil ik nog wel tonen, maar ik ben zeker niet van plan om te gaan stoppen met oefenen.
Gordijnen zijn nu standaard open ja. En op advies van de drumleraar zou een stukje rest vloerbedekking bij carpertright als extra laag al voldoende moeten zijn.quote:Op donderdag 20 november 2014 11:04 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Als er gordijnen zijn kun je die dichttrekken, dat dempt altijd.. en je kan zo'n dik Perzisch tapijtje onder je kit leggen..
Steken je pootjes niet door de rubbers trouwens..?
misschien moet je zelf eens het geluid dat je produceert opnemen, of oefenen zonder koptelefoon?quote:Op donderdag 20 november 2014 11:07 schreef Cornelis83 het volgende:
Onderburen heb ik nog nooit last van gehad dus voor de sake of goede burencontact ga ik toch maar even een keer langs, hopelijk vanavond. Dat stukje goodwill wil ik nog wel tonen, maar ik ben zeker niet van plan om te gaan stoppen met oefenen.
Je er kan eigenlijk alles onder.. (er zijn ook wel speciale pads voor..) maar die goedkope vloerbedekking slijt nogal snel onder de pootjes...quote:Op donderdag 20 november 2014 11:11 schreef Cornelis83 het volgende:
[..]
Gordijnen zijn nu standaard open ja. En op advies van de drumleraar zou een stukje rest vloerbedekking bij carpertright als extra laag al voldoende moeten zijn.
En de drumkit is nieuw uit de winkel, de doppen die eronder zitten zijn gloednieuw en het ijzer steekt er dus zeker niet doorheen.
Daarom is het ook een elektronisch drumstel. En oefenen zonder koptelefoon heb ik al gedaan en zoals ik al zei, het klinkt zeker niet hard. TV die niet hard staat maakt meer geluid.quote:Op donderdag 20 november 2014 11:12 schreef computergirl het volgende:
[..]
misschien moet je zelf eens het geluid dat je produceert opnemen, of oefenen zonder koptelefoon?
Ik vind een drumstel eigenlijk niet bij gewone leefgeluiden horen.
Aanbellen en vragen of je eens mag uitproberen hoeveel lawaai het geeft. Draai de rollen om en laat de buurman maar ff los gaan op je drumstel terwijl jij bij hun bent. Kan je zelf precies ervaren wat het is dat zij nog kunnen horen.quote:Op donderdag 20 november 2014 11:18 schreef Cornelis83 het volgende:
[..]
Daarom is het ook een elektronisch drumstel. En oefenen zonder koptelefoon heb ik al gedaan en zoals ik al zei, het klinkt zeker niet hard. TV die niet hard staat maakt meer geluid.
Nee, voor zover ik het weet bestaat de huishouding bij de beneden buren uit 1 vrouw die ik schat tussen de 20 en de 30.quote:Op donderdag 20 november 2014 11:17 schreef lunamatic het volgende:
Weet je zelf hoeveel geluid je produceert? Laat iemand eens in een andere kamer luisteren als jij aan het drummen bent.
Hebben de onderburen kleine kinderen? In dat geval kan ik me voorstellen dat ze 9 uur misschien ook nog te laat vinden, maar een beetje raar dat ze dat niet gewoon even aan komen geven.
een tv die op een kastje staat of aan de muur hangt maakt geen contactgeluid met de vloer. mogelijk klinkt dat voor je onderburen of mensen naast je heel anders.quote:Op donderdag 20 november 2014 11:18 schreef Cornelis83 het volgende:
[..]
Daarom is het ook een elektronisch drumstel. En oefenen zonder koptelefoon heb ik al gedaan en zoals ik al zei, het klinkt zeker niet hard. TV die niet hard staat maakt meer geluid.
Een boormachine hoort ook bij leefgeluiden...quote:Op donderdag 20 november 2014 11:12 schreef computergirl het volgende:
Ik vind een drumstel eigenlijk niet bij gewone leefgeluiden horen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |