Vraag het je buren.quote:Op maandag 17 november 2014 12:04 schreef Cornelis83 het volgende:
Overigens ben ik ook benieuwd wat de overlast kan veroorzaken, want elektronische drumkits zijn er toch juist voor bedoeld om geen overlast te veroorzaken?
Vragen was ik wel van plan alleen nog niet de gelegenheid toe gehad (buren waren gisteravond niet thuis, vanavond weer proberen) En waarschijnlijk is het niet helemaal duidelijk, maar doel was ook om mensen te vinden die hetzelfde hebben (gehad). Elektronisch drumstel gekocht, denkende dat ze geen overlast zullen zijn voor de buren maar dit blijkt tegen te vallen.quote:Op dinsdag 18 november 2014 02:20 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Vraag het je buren.![]()
Of ga eens een sessie drummen zonder koptelefoon op om te zien horen wat er dan nog te horen is.
Zelf denk ik dat als jij enthousiast op die elektronische drums aan het slaan bent er nog steeds klappen te horen zijn, ook al klinken die niet als een echt drumstel.
Ik weet ook niet wat een mat op de vloer daar aan kan doen.
Of het drumstel moet tegen de vloer rammelen.
Kun je het drumstel niet (elektronisch) wat gevoeliger instellen en dan matjes op de drums leggen?
Dan worden de slagen meer gedempt en hebben je buren er geen last van.
Dit heb ik zeker al geprobeerd en ik vind het zelf niet hard klinken. Ter referentie: het komt niet eens in de buurt van een stofzuiger en ik heb zelf, sinds ik er ben gaan wonen, 4.5 jaar geleden, nog nooit een stofzuiger gehoord van de buren. En het lijkt me sterk dat ze nooit stofzuigenquote:Of ga eens een sessie drummen zonder koptelefoon op om te zien horen wat er dan nog te horen is.
Hehe, klinkt alsof je ervaring hebt?quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:28 schreef borbit het volgende:
Waarschijnlijk zijn die mensen gewoon blij dat ze iets hebben om over te zeiken. Eindelijk enig doel aan hun saaie kutleven. Als ik jou was zou ik het gewoon meespelen via de woningbouw. Wachten tot ze vanuit de woningbouw bij jou zijn geweest om te kijken hoe het nou precies zit.
Na enkele maanden is de woningbouw hun gezeik zat en gaan er van uit dat jij niks verkeerd doet. En zullen ze je buren zoveel mogelijk gaan negeren.
Vanaf dan koop je het grootste echte drumstel wat je kan vinden. En ga je de hele fucking dag en nacht als een malle op dat ding zitten rammen. Zal ze leren. Tering zeikers.
Ik heb zelf boven- en onderburen en van de onderburen hoor je dit soort geluiden inderdaad niet, maar als de bovenburen hetzelfde doen maakt dit veel herrie. Alles wat op de grond valt/stampt/schuift dreunt door. Volgens mij denk je dus in de goede richting als je meer geluidsisolatie tussen de vloer en het drumstel wilt leggen.quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:21 schreef Cornelis83 het volgende:
Dit heb ik zeker al geprobeerd en ik vind het zelf niet hard klinken. Ter referentie: het komt niet eens in de buurt van een stofzuiger en ik heb zelf, sinds ik er ben gaan wonen, 4.5 jaar geleden, nog nooit een stofzuiger gehoord van de buren. En het lijkt me sterk dat ze nooit stofzuigen)
Ja, precies, zoiets vermoedde ik al.quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:12 schreef Mry het volgende:
[..]
Ik heb zelf boven- en onderburen en van de onderburen hoor je dit soort geluiden inderdaad niet, maar als de bovenburen hetzelfde doen maakt dit veel herrie. Alles wat op de grond valt/stampt/schuift dreunt door. Volgens mij denk je dus in de goede richting als je meer geluidsisolatie tussen de vloer en het drumstel wilt leggen.
Ja, dat adviseerde de woningbouw ook al en dat ga ik sowieso ook proberen te regelen.quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:12 schreef Mry het volgende:
Verder zou ik eens kijken of je tijdsafspraken kunt maken. Als jij lekker gaat zitten drummen als je buurvrouw net wil slapen dan zal ze natuurlijk sneller last van je hebben dan wanneer jij dit doet als ze bijvoorbeeld op de bingoclub zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |