Kun je hier aub iets langer bij stil blijven staan?quote:Op woensdag 19 november 2014 14:03 schreef Loveless85 het volgende:
TSS, daar heeft toch echt iedere vrouw wel van gehoord mag ik hopen. Niet echt topicwaardig imho, gewoon een allergische reactie die in iedere tamponbijsluiter staat.
Ehh, nee? Waarom zouden we, of gaan we ook topics openen dat je moet oppassen met kip over de datum, vis die een week op je aanrecht heeft gelegen, of groen uitgeslagen kaas? Daar kan je nl. ook dat soort sensatieartikelen over schrijven.quote:Op woensdag 19 november 2014 14:04 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Kun je hier aub iets langer bij stil blijven staan?
quote:Op woensdag 19 november 2014 13:59 schreef WhateverWhatever het volgende:
die kan worden veroorzaakt door het te lang dragen van tampons.
Als dat belangrijk is dan moeten wij daar idd even bij stil gaan staan. Kwestie van onderling respect.quote:Op woensdag 19 november 2014 14:04 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ehh, nee? Waarom zouden we, of gaan we ook topics openen dat je moet oppassen met kip over de datum, vis die een week op je aanrecht heeft gelegen, of groen uitgeslagen kaas? Daar kan je nl. ook dat soort sensatieartikelen over schrijven.
quote:Op woensdag 19 november 2014 14:05 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Als dat belangrijk is dan moeten wij daar idd even bij stil gaan staan. Kwestie van onderling respect.
[..]
Als dat belangrijk is dan moeten wij daar idd even bij stil gaan staan. Kwestie van onderling respect.
Respect voor iemand die d'r tampon er een week in laat zittenquote:Op woensdag 19 november 2014 14:05 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Respect moet je krijgen en verdienen. Net als geld.quote:Op woensdag 19 november 2014 14:07 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Respect voor iemand die d'r tampon er een week in laat zitten
[..]
Hebben ze in de seventies nooit LSD-tampons geproduceerd eigenlijk?quote:Op woensdag 19 november 2014 14:13 schreef Woelwater het volgende:
Dacht trouwens als eerste aan een nieuwe versie van het comazuipen dmv een wodka tampon.
Langer dan 5 uur wordt zelf al afgeraden ivm deze aandoeningquote:Op woensdag 19 november 2014 14:03 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik ben geen vrouw maar langer dan een dag 1 tampon is toch al ranzig?
Dat is echt wel zo ongelofelijk een broodje aapquote:Op woensdag 19 november 2014 14:27 schreef Vlindur het volgende:
Ik ken een verhaal van iemand van een jaar of 16 die bij het begin van de nieuwe menstruatie er achter kwam dat die van vorige maand er nog in zat![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zeker hetzelfde meisje dat masturbeerde met een bevroren frikandel?quote:Op woensdag 19 november 2014 14:27 schreef Vlindur het volgende:
Ik ken een verhaal van iemand van een jaar of 16 die bij het begin van de nieuwe menstruatie er achter kwam dat die van vorige maand er nog in zat![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Even op de 'gebruiksaanwijzing' gekeken (tampons uit Verenigd Koninkrijk):quote:Op woensdag 19 november 2014 14:54 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Hoelang moet je je tampon inlaten voor een dergelijke vergiftiging?
En daar stopte ik met lezenquote:Op woensdag 19 november 2014 13:59 schreef WhateverWhatever het volgende:
DONCASTER -
De 27-jarige Joanna Cartwright belandde door een tampon in een coma van acht dagen. Toen de Britse weer wakker werd, herkende ze haar twee dochters en familie niet meer.
Het toxischeshocksyndroom, dat Joanna door het dragen van een tampon opliep, veroorzaakte in eerste instantie griepachtige klachten. Na drie dagen bedrust bleek echter dat er iets veel ergers aan de hand was. Joanna had ademhalingsproblemen en verloor zo nu en dan haar bewustzijn. Met spoed werd ze naar het ziekenhuis gebracht, waar ze vocht voor haar leven.
Waas
Tegenover The Mirror vertelt de vrouw: "Het laatste wat ik me herinner is dat we naar het ziekenhuis raceten. Volgens mijn familie was mijn situatie extreem kritiek. Mijn organen begonnen uit te vallen en artsen brachten me in een kunstmatige coma. Mijn handen waren gezwollen, ik verloor de helft van mijn haar en mijn nagels vielen uit. Dat moet er verschrikkelijk hebben uitgezien.."
Wonder boven wonder herstelde Joanna. Toen ze na acht dagen wakker werd uit haar coma had ze alleen géén idee wat er allemaal was gebeurd. Niet alleen haar zieke periode was een waas, Joanna herkende zelfs haar kinderen en familie niet meer. "Ik dacht dat mijn broer mijn vriend was."
Het geheugen van Joanna keerde beetje bij beetje terug, maar nog niet álles uit het verleden is weer boven komen drijven. "De eerste stapjes van mijn dochter? Geen idee. De verwerking van dit alles vind ik erg moeilijk. Het voelt alsof ik grote delen van haar leven heb gemist."
TSS
Het toxischeshocksyndroom (TSS) wordt ook wel tamponziekte genoemd. TSS is een redelijk zeldzame, maar extreem ernstige ziekte die kan worden veroorzaakt door het te lang dragen van tampons.
TSS ontstaat door de Staphylococcus Aureues bacterie, die zich snel vermenigvuldigt in vaginaal vocht dat zich ophoop bij het te lang dragen van een tampon. De ziekte kan leiden tot het uitvallen van organen, wat vaak de doodsoorzaak van de ziekte is. TSS is in principe goed te genezen, mits er op tijd wordt ingegrepen.
Symptomen van TSS:
- Hoge koorts
- Pijnlijke spieren
- Braken en/of diarree
- Hoofdpijn
- Verwardheid
- Desoriëntatie
- Duizeligheid
- Verbrandingsverschijnselen op de huid
Bron
Vrouwen pas op met het (lang) dragen van een tampon!!
Ewewewewewewew! Langer dan 8 uur is al ranzig!quote:Op woensdag 19 november 2014 14:03 schreef Pizzakoppo het volgende:
Nou, ik vroeg een arts wat het smerigste was dat hij ooit had meegemaakt qua stank (nadat we samen een abces hadden gedraineerd en ik groen zag van misselijkheid qua geur) en hij zei dus "het verwijderen van een tampon die er al héél lang zat en helemaal vastgekoekt zat"quote:Op woensdag 19 november 2014 14:41 schreef miss_sly het volgende:
Dat is echt wel zo ongelofelijk een broodje aap
Anyway, ik denk dat er wel te weinig vrouwen zijn die zich hier echt van bewust zijn.
Nou, dit is een vriendin van mij dus overkomen!!quote:Op woensdag 19 november 2014 14:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is echt wel zo ongelofelijk een broodje aap
Anyway, ik denk dat er wel te weinig vrouwen zijn die zich hier echt van bewust zijn.
Hoe kan dat nou! Het is geen enorme grot met allemaal verstopplekjes of zo dat die arts het niet kon vindenquote:Op donderdag 20 november 2014 12:59 schreef Queens het volgende:
Nou, dit is een vriendin van mij dus overkomen!!
Ze wist niet meer zeker of ze er 1 in had en is dus naar de huisarts gegaan, die zag niks zitten.
Ik weet niet meer precies hoeveel later, ik geloof 3 maanden, viel dat ding onder de douche eruit toen ze haar kut met zo'n vaginale douche uitspoot!
Intens ranzig ja! Maar ook erg nalatig van die huisarts....
Voor zover ik weet had ze verder geen klachten ofzo, die tampon meurde wel ENORM zei ze
Vraag ik me ook af. I mean, ze kunnen ook spiraaltjes in een baarmoeder stoppen maar een tampon zien ze niet? Vreemd.quote:Op donderdag 20 november 2014 13:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou! Het is geen enorme grot met allemaal verstopplekjes of zo dat die arts het niet kon vinden
JA. hoelang had die vrouw dat ding in dan?quote:Op woensdag 19 november 2014 14:03 schreef Pizzakoppo het volgende:
ik ken ook zo iemand, maar was niet bij de eerste menstruatie, deze sufkut had gewoon haastquote:Op donderdag 20 november 2014 16:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
Iew iew iew![]()
Ik ken wel iemand die bij een van haar eerste menstruaties een tampon was vergeten eruit te halen en er nog een bij had gestopt. Toen zat die eerste helemaal vast ofzo, ik geloof dat ik de details heb geblocked. Het had in ieder geval een zeer pijnlijk bezoek aan het ziekenhuis tot gevolg. True story, haar moeder was erbij toen ze het me vertelde.
Gelukkig slik ik al een paar jaar de pil door, ik heb dat maandelijkse gedoe niet meer. En ik was toch al nooit ongesteld genoeg om tampons er fatsoenlijk in te krijgen.
Ik was dus de sufkutquote:Op donderdag 20 november 2014 16:49 schreef FANN het volgende:
[..]
Dat is wel goor![]()
Het zal je niet verbazen dat ik wel ooit een keer een tweede tampon erin heb weten te frotten
terwijl ik was VERGETEN ja ja vergeten om die andere eruit te halen![]()
Ik zou uit mijn werk naar mijn ouders gaan, maar ik kon amper zitten in de bus, deed pijn![]()
Dus toen ik eindelijk bij mijn ouders was, meteen naar het toilet en toen ondekte ik dat
er twee van die gevallen in zatenheb ik er maar weer uitgepeuterd, ik had nog reserve bij me
gelukkigHeeft mijn vader het nog járen over gehad, omdat hij het zó grappig was omdat
ik nogal vreemd het tuinpad op kwam lopenvond die ouwe érrug grappig.........
Bij mij niet?quote:Op donderdag 20 november 2014 17:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik snap dat toch niet helemaal, mijn tampons kwamen altijd naar beneden als ik ging plassen.
Loopt niet lekker heh?quote:Op donderdag 20 november 2014 17:20 schreef Myrr het volgende:
Ik ben het ook een keer vergeten.
Ook gewoon awkward lopen omdat het stak, trok de eerste eruit en daar kwam het touwtje van de tweede achteraan.![]()
Wow dat is vaakquote:Op donderdag 20 november 2014 18:55 schreef FANN het volgende:
[..]
Bij mij niet?
Maar hoe kan dat gebeuren? Is 1x in mijn leven gebeurt, hoe vaak verwissel je in je leven
wel niet een tampon zeg![]()
Stel een meisje wordt voor het eerst ongesteld als ze 14 jaar is, neem ik gemiddeld 4 dagen
per maand, je wisselt toch MINSTENS 4x per dag je tampon, dat is 16 keer per maand.
In een jaar is dat dus 192 keer, voor het gemak even afronden op 200 keer per jaar.
In 10 jaar tijd is dat al 2000 keer, en dan kan je zomaar een keer een ''foutje'' maken,
misschien moest ik wel helemaal niet plassen die keer, maar dacht ik gewoon, het is tijd
om te wisselen dat weet ik niet meer, is alweer járen terug....
Ja?quote:
Ja nee, ik deed het ook wel zo vaak. Misschien wel vaker. Maar ik bedoelde meer het totaal per jaar.quote:Op donderdag 20 november 2014 19:24 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja?![]()
Vond ik toch altijd normaal eigenlijk's morgens bij het opstaan, in de luchpauze op het
werk, voor dat je naar huis ging en dan 's nachts nog een keer voor het slapen gaan, is 4 keer.
Maar misschien doen andere vrouwen het minder dan, dat weet ik niet
Ah... ja en als je over 10 jaar of meer gaat rekenen is het hélemaal veel,quote:Op donderdag 20 november 2014 22:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja nee, ik deed het ook wel zo vaak. Misschien wel vaker. Maar ik bedoelde meer het totaal per jaar.
Mijn vriend zegt weleens dat hij jn een volgend leven uitbater van een parkeergarage wordt. Ik ga denk ik in de maandstondenparafenalia. Gouden handel zeg!quote:Op donderdag 20 november 2014 22:31 schreef FANN het volgende:
[..]
Ah... ja en als je over 10 jaar of meer gaat rekenen is het hélemaal veel,
daar hebben we het best druk mee
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |