Al een ab kuur gehad? Onze coon had het ook zo erg dat hij nu doof is omdat wij maar surolan moesten blijven geven terwijl zijn trommelvlies gescheurd bleek te zijn.quote:Op dinsdag 30 december 2014 17:52 schreef lily het volgende:
Hallo DDA,
Ik heb een probleem met onze Maine Coon;
Hij wordt 9 januari 2015 1 jaar.
Sinds mei 2014 kampt hij met een oorontsteking. Sinsdien zijn we al aan het dokteren.
Er is al van alles geprobeerd. Schoonspuiten. Injecties met draxxin/lox gehad. Oorzalf; Surolan en 2 keer Neomycine en Otiderm. Niets helpt.
Nog steeds komt er troep en gedroogd bloed uit. Hij krabt er ook wel aan dus de oorschelp is ook aangetast.
Ze weet het nu niet meer en verwijst ons naar een dierenkliniek (Sanimalia).
Zo'n kliniek ligt natuurlijk niet in de buurt dus is een second opinion bij een andere DA een optie of is er voor hen echt niets meer aan te doen en zal ik moeten uitwijken?
De kat zelf is niet ziek en groeit, eet en drinkt verder goed.
Mijn buurvrouw is DA assistente ik heb haar jouw verhaal verteld ik mocht een halve geven en zojuust nog een halve.quote:Op woensdag 31 december 2014 17:50 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Karel was door een hele pil van de kaart.. zeker het eerste uur.. ook vreetkick en hij zat met iets te spelen dat er niet was.
En hij is een forse kater van 5,8 kilo.
Karel zit nu in de badkamer, is ook best bang maar ik ben ergens ook weer huiverig om 'm nog een pil te geven.
Sowieso moet ik 'm dan forceren om die pil te slikken en dat vind ie nu natuurlijk helemaal niet leuk, hij is al zo bang.
de pillen die ik he zijn 0,25mg per stuk.. maar met een halve ligt Karel nu in de badkamer in de kattenbak te slapen.. niet helemaal super maar hij slaapt tenminste en is rustig.quote:Op woensdag 31 december 2014 21:01 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Mijn buurvrouw is DA assistente ik heb haar jouw verhaal verteld ik mocht een halve geven en zojuust nog een halve.
Een halve van onze pillen is even sterk als een hele van jou![]()
Ze reageert er goed op, niet dronken ofzo alleen gewoon super chill! Ze ligt nu gewoon languit op mijn schoot en ging net gewoon op dr gemakje eten...liep dwars door de woonkamer inplaats van sluiproute van meubel naar meubeltop!
Ja, dat had Karel ook gister toen ik een hele van 0,25mg gaf maar de helft ervan vandaag ging goed, hij was rustig en slaperig.quote:Op woensdag 31 december 2014 23:49 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik heb ze dus van 0,5mg gekregen...
snowie is sinds 22:00 alsof ze bezopen is, zou volgend jaar om eerlijk te zijn nog iets minder willen geven zodat ze niet zo zwalkt.
Het lijkt alsof ze net uit narcose is!
Ja, een ab kuur heeft hij ook al gehad een tijdje terug.quote:Op woensdag 31 december 2014 19:49 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Al een ab kuur gehad? Onze coon had het ook zo erg dat hij nu doof is omdat wij maar surolan moesten blijven geven terwijl zijn trommelvlies gescheurd bleek te zijn.
Hopelijk is jullie coon er snel vanaf want het doet toch wel verrekte zeer een oorontsteking.
Het trommelvlies van een kat is moeilijk tot zeer moeilijk te zien omdat de gehoorgang heel erg smal is met een bocht erin. Ros is er voor onder de mri geweest geen leuk geintje.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:44 schreef lily het volgende:
[..]
Ja, een ab kuur heeft hij ook al gehad een tijdje terug.
Je opmerking over het trommelvlies triggert me wel. Daar is volgens mij niet naar gekeken.
Ik ga toch eerst naar een andere DA voor een second opinion. Daarna kan een dierenziekenhuis nog altijd.
Vlo is een van de allergenen in Artuvetrin serum test, die Link al gehad heeftquote:Op maandag 22 december 2014 11:59 schreef Qwea het volgende:
Hey DDA?
Als Link een vlooienallergie zou hebben, hoe test je dat vlot?
Het is verstandig om na de AB kuur opnieuw een bacterieel kweek te laten uitvoeren. Beterschap voor Nori!quote:Op maandag 22 december 2014 17:31 schreef Miss_Isis het volgende:
Hele fijne vakantie DiDA, en alvast een fijne Kerst en een heel gelukkig en CANS-vrij 2015 gewenst
Edit: de uitslag van het BO is binnen, Nori heeft/had een staphylo... coccen/kokken/cokken?infectie. De amoxi-huppeldepup die ze nu heeft als AB werkt daar niet tegen, dus mijn man haalt vandaag nieuwe AB op. De DA heeft die voorgeschreven voor 10 dagen, op mijn verzoek is dat opgeschroefd naar 15 dagen. Ik wil het met wortel en tak uitroeien
En hopelijk gaat dat nu werken.
Ze is inmiddels niet meer onzindelijk 's nachts, dus misschien/hopelijk heeft de operatie al wel gewerkt en is de infectie al wat minderNu nog de uitslag van de steen-analyse afwachten en kijken wat het verdere plan van aanpak gaat worden.
quote:Op maandag 22 december 2014 20:22 schreef knoblaucha6 het volgende:
Lieve DDDA, man en ik sluiten straks het jaar nogal leeg af zonder onze HHH maar we vergeten niet hoe je meeleefde, advies gaf en soms onze soms kleinste twijfel wegnam. Hoewel onze eigen da tof is was jij soms net op tijdstippen dat we zo tobden (altijd zo fijn voor het weekend) dat baken en zeker ook toen we ons alles moesten laten gaan![]()
Bedankt voor de support, je bent tof en we hebben veel aan je gehad.
Dusvoor jou en zeker ook voor alles posters hier die ons ook zo gesteund hebben en meeleefden, thanks allemaal, jullie hebben geen idee hoeveel jullie waard waren die dag dat het fout ging met ons kleine Lotje! Dank aan allen enorm voor alles toen en voor jullie allemaal en jullie dierbare diertjes vooral :
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 26 december 2014 16:04 schreef Queller het volgende:
Lieve DigiDA, ik hoop dat we in het nieuwe jaar gaan trouwen!
Geniet van de feestdagen en een mooi 2015!
Dat wordt een druk jaar voor DDAquote:Op maandag 29 december 2014 01:21 schreef Duderinnetje het volgende:
Komt er op neer, uiteraard, dat ik ook met de DDA wil trouwen.
Ik moet even opgooglen wat autisme ook alweer is.quote:Op maandag 29 december 2014 01:06 schreef Duderinnetje het volgende:
Is dit karakter? Een soort autisme? Een restant van haar verleden?
Ik denk dat 99% van de gedragsafwijkingen bij dieren niet aangeboren zijn. Natuurlijk kan het dier aangeboren hersenafwijkingen oid hebben, en bepaalde (honden)rassen zijn gefokt op een bepaald gedrag dat niet altijd sociaal wenselijk is. Maar het grote deel van een "afwijkend" gedrag is toch aangeboren.quote:Autisme is een aangeboren pervasieve ontwikkelingsstoornis die zich kenmerkt door beperkingen op het gebied van sociale interactie en (non-)verbale communicatie en door een beperkt, repetitief of stereotiep gedragspatroon.
Erg sneu voor je konijntje! Helaas kunnen zij soms plots dood gaan zonder een aanwijsbare oorzaak.quote:Op maandag 29 december 2014 08:52 schreef -Spring het volgende:
Goedemorgen! Ik heb ook een vraag.
Wij hebben buiten op een afgezet stuk tuin 3 konijntjes en twee kippen lopen. Ze hebben een apart nachthok en voldoende ruimte om elkaar te ontlopen. De konijnen zitten hiernaast vaak onder het hok, een plek waar de kippen niet kunnen komen.
Vanmorgen lag er konijntje, dat gisteravond nog springlevend was en at, dood onder het hok. Een oog is er 'perfect' uit, zonder verdere verwondingen, lijkt. (Ik zal zo bij daglicht nog eens goed kijken.)
Hoewel het voor de hand ligt dat een kip dit gedaan heeft, lijkt het me bij nader inzien toch sterk. Vooral omdat het vannacht gebeurd moet zijn en het konijntje op een plek lag waar de kippen niet kunnen komen. Zijn er roofdieren die (post mortum) de ogen er uithalen? Ratten oid?
Het konijntje was geënt btw.
Edit: hmz, bij daglicht ziet het er toch een stuk minder 'gaaf' uit. Er is veel meer weg dan alleen de oogbol. Ook de oogleden rondom. Het ziet er echt aangevreten uit iig. Het was ook het oog waar ie niet op lag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is soms erg lastig om achter te komen wat precies de oorontsteking veroorzaakt. Is het maar 1 oor?quote:Op dinsdag 30 december 2014 17:52 schreef lily het volgende:
Hallo DDA,
Ik heb een probleem met onze Maine Coon;
Hij wordt 9 januari 2015 1 jaar.
Sinds mei 2014 kampt hij met een oorontsteking. Sinsdien zijn we al aan het dokteren.
Er is al van alles geprobeerd. Schoonspuiten. Injecties met draxxin/lox gehad. Oorzalf; Surolan en 2 keer Neomycine en Otiderm. Niets helpt.
Nog steeds komt er troep en gedroogd bloed uit. Hij krabt er ook wel aan dus de oorschelp is ook aangetast.
Ze weet het nu niet meer en verwijst ons naar een dierenkliniek (Sanimalia).
Zo'n kliniek ligt natuurlijk niet in de buurt dus is een second opinion bij een andere DA een optie of is er voor hen echt niets meer aan te doen en zal ik moeten uitwijken?
De kat zelf is niet ziek en groeit, eet en drinkt verder goed.
De mogelijke bijwerkingen staan in de bijsluiter van het diergeneesmiddel vermeld. Slaperigheid staat er ook bijquote:Op dinsdag 30 december 2014 19:05 schreef SiGNe het volgende:
Hoi DDA, ik heb zojuist m'n kater Karel (5,8 kilo) een pilletje Alprazolam gegeven en Karel lijkt wel dronken of high, hoort dat?
Eerst liep ie al iets te waggelen met z'n kont en nu ziet ie met iets te spelen dat er niet is.. opzich is ie wel ontspannen en het vuurwerk let ie totaal niet meer op maar is het normaal dat ie "dronken/high" van die pillen wordt?
Als daar littekenweefsel gevormd is, dan kan het zijn dat er geen haar meer op gaat groeien. Ook bij ernstige huidproblemen kan de haargroei wegblijven. Als hij er geen last van heeft en de huid goed er uitziet, dan zou ik het gewoon met rust laten. Wij doen geen haartransplantaties bij dieren in Nederlandquote:Op dinsdag 30 december 2014 21:42 schreef SacreCoeur het volgende:
Hier ook een vraagje...
Ik had een tijdje terug een vraag over een kaal plekje geplaatst (op de achterpoot en boven het oog van onze hond) We zijn nu een aantal weken verder en er is nog geen enkele haargroei. Ze lijkt er zelf geen last van te hebben, het is meer onze nieuwsgierigheid.
Ze komt via adoptie uit Kroatië en is daar flink verwaarloosd en mishandeld, kunnen dit gevolgen zijn?
Ter info: Xanax is een merknaam van alprazolam. Maar Xanax bij mensen wordt meestal toegepast als Xanax slow release, en dat is niet getest bij dieren! Dus nooit eigen medicatie aan het dier geven.quote:Op dinsdag 30 december 2014 23:47 schreef SiGNe het volgende:
[..]
iets verdere zoektocht kwam met de melding dat het vroeger bekend stond onder de naam Xanax, best een zwaar middel, half Hollywood is er verslaafd aan.
Als ik dat eerder had geweten dan had ik wel gevraagd of ze ook iets milders hadden.
Gelukkig is Karel nu al wat meer de oude maar zoals ie er in eerste instantie op reageerde vond ik het erger om te zien dan de stress die hij had.
Hij was helemaal wappie..![]()
Plus door de spierverslappende eigenschappen lukt 't Karel ook niet om snel weg te vluchten mocht ie daar behoefte toe hebben, niet wat ik wilde.
Een vriendin van me die diergeneeskunde gestudeerd heeft heeft me er wat over bijgepraat en ik word er niet echt vrolijk van.
Toegegeven, 't vuurwerk doet 'm geen fuck meer en hij vind alles wel geweldig op het moment gok ik.
Dat is de "hondendosering". Bij een kat geven wij meestal met 1/2 tablet per kat en bij geen effect, de dosering verhogen.quote:
De dosering is individueel, sommige katten doen het wel goed op 1 tablet, maar voor Karel moet je de volgende keer toch een 1/2 tablet proberen.quote:morgenochten zou ie weer 1 pil moeten en morgenavond weer.
Maar ik gok dat 1 pil een te hoge dosis is voor 'm, ondanks z'n 5,8 kilo.
Hoi, collegaquote:Op woensdag 31 december 2014 00:26 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
Inmiddels alweer tijdje aan t werk als DA
Gezien het ras en de leeftijd, de meest waarschijnlijk is histiocytoom, een goedaardige gezwel. Het moet wel binnen 2-3 maanden vanzelf overgaan!quote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:51 schreef Roypsv het volgende:
Hallo,
Ik heb een cane corso van 10 maanden en hij heeft een bultje op zijn lip. Weet u wat het is?
[ afbeelding ]
het viel mij laatst op dat wij bij de medicatie van pup nooit bijsluiters krijgen. Laatst hadden we per ongeluk n dubbele dosis gegeven, kon toen ook online geen bijsluiter vinden. Is dat gebruikelijk bij medicatie voor huisdieren?quote:Op maandag 5 januari 2015 11:14 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
De mogelijke bijwerkingen staan in de bijsluiter van het diergeneesmiddel vermeld. Slaperigheid staat er ook bijBij slaperigheid/ "dronken" zijn, de volgende keer de dosering halveren.
Ben je mal! Jij bent nog jong en flexibel, dus je kunt het hebbenquote:Op maandag 5 januari 2015 10:52 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Dat wordt een druk jaar voor DDA
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |