Sja, nouja, tis maar net wat voor naam je eraan geeft. Het kind krijgt in elk geval geen aandacht door dat gedrag. Dat vind ik onder negeren vallen, maar je kunt het ook anders noemen natuurlijk.quote:Op maandag 24 november 2014 19:29 schreef livelink het volgende:
[..]
Maar dat soort dingen doe ik dus ook. In mijn ogen negeer ik het dan niet, maar laat ik weten dat ik dat niet accepteer en niet naar hem luister zolang hij niet normaal kan praten en doen.
ik kwam dit vanmorgen tegen: http://kroost.org/zo-kan-(...)-plaats-van-goed-zo/ en bij het lezen van jouw post moest ik er gelijk aan denken. Misschien heb je er iets aan ?quote:Op maandag 24 november 2014 14:26 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wij hebben ook hulp voor jen.
Sommige adviezen denk ik echtbij. Maar dat geeft ik dan ook wel aan, en onderbouw ook waarom ik dat vindt. Ik vind het bijvoorbeeld vrij nutteloos mijn kind vol continu te vertellen hoe goed ze dingen doet. Dat als ze zichzelf aankleed dat ik dat elke dag moet benoemen hoe goed dat is. Dat vind ik dus onzin.
Nu proberen we weer het negeren van driftbuien of negatief gedrag, maar het gaat simpelweg tegen alles in waar ik voor sta. Dan kun je wel het advies geven dat ze positiever benaderd moet worden, maar als het kind in kwestie 3x is gewaarschuwd dat ze geen patat uit de schaal mag pakken en dan als ze patat wilt dat ze het op haar bordje kan krijgen, omdat als zij met haar handen aan de patat zit dat Leyla het dan niet meer mag pakken omdat ze ook al brood had gepakt, en dat ze daarom compleet uit haar dak gaat tegen mijn vader. Dat kan toch gewoon niet? In hoeverre moet ik dan negeren, of hoe positief moet het dan blijven. Genoeg is toch genoeg?
Dus ook dit wordt dan gewoon weer terug gekoppeld. Dit werkt niet. De hele dag zijn we met de dame in touw, 1 op 1 aandacht naar een speeltuin, lekker gezwommen enz enz... het is gewoon nooit genoeg.
Nou ja, en dat de ene dag een methode wel werkt en de andere dag totaal niet.quote:Op maandag 24 november 2014 20:50 schreef Nijna het volgende:
Weet je wat ik lastig vind... maar dat is eigenlijk wel met opvoeden in het algemeen.
Dat je zoveel tegenstrijdige adviezen krijgt en leest. Met betrekking tot straffen, complimenten geven, negeren of toch strijd aan gaan.
De een zegt wel doen, de ander niet. Het is ook maar net wat jou past en goed lijkt.
Ik raak het spoor wel eens een beetje bijster hoor.
da's nog wel vrij jong ja.quote:Op maandag 24 november 2014 16:40 schreef Poesopstokje het volgende:
Hij wordt twee komende donderdag. Dat oefenen en vertellen is denk ik meer iets voor wat oudere kinderen, daarom kwam ik ook met het alternatief om de boel alvast uitgepakt op tafel te zetten.
Poes, ik denk dat het heel belangrijk is dat je dit onthoudt. Want nu zijn er dus allerlei drukke en onvoorspelbare dingen gebeurd waar Billy positief op heeft gereageerd. Heel fijn! En ik snap dus dat de vader ook dingen 'uitprobeert'. Want het kan dus ook wel degelijk goed uitpakken, dat heb je nu zelf ook ervaren!quote:Op donderdag 27 november 2014 10:34 schreef Poesopstokje het volgende:
Hij zat werkelijk vól verhalen toen ik hem kwam ophalen, hij ratelde aan een stuk door. 's Avonds stuiteren en blij dat hij was, échtZo kan het dus ook.
Houd moed...quote:Op donderdag 27 november 2014 09:53 schreef livelink het volgende:
Hopelijk gaat het morgen weer goed.
.
Heerlijk toch, hoe sommige zaken onverwachts zo fijn uit kunnen pakken. Daar kun je weer even op teren. Hopelijk blijft het vandaag zo!quote:Op donderdag 27 november 2014 10:34 schreef Poesopstokje het volgende:
Dankje Livelink
Heb je zomaar een peuter in huis![]()
Gisteren heeft hij z'n feestje gevierd op de opvang, met een heuse feestmuts (die absoluut niet opmocht) traktaties en cadeautje etc. Er kwamen zelfs nog onverwacht Zwarte Pieten langs, van een of andere vrijwilligers organisatie.
Hij zat werkelijk vól verhalen toen ik hem kwam ophalen, hij ratelde aan een stuk door. 's Avonds stuiteren en blij dat hij was, échtZo kan het dus ook.
De helft van de visite voor vanmiddag heeft afgezegd, en ik heb mijn prutcadeautjes al gegeven (hij vond er niks aan) dus we gaan vanmiddag gewoon normaal feest vieren. Hij mag verder zelf de cadeautjes uitpakken en er mee spelen.
Precies dat wilde ik zeggen!quote:Op donderdag 27 november 2014 10:44 schreef livelink het volgende:
[..]
Heerlijk toch, hoe sommige zaken onverwachts zo fijn uit kunnen pakken. Daar kun je weer even op teren. Hopelijk blijft het vandaag zo!
Super!quote:Op zaterdag 29 november 2014 12:27 schreef livelink het volgende:
Bij ons is de rust wat weergekeerd. Met school is besloten dat Job niet mee doet met de surprises/lootjes en dat hij zelf mag weten of hij 5 december wel of niet naar school gaat.
Met dat gegeven denk ik dat we volgende week wel doorkomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |