abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 november 2014 @ 20:18:26 #101
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_146966304
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:29 schreef livelink het volgende:

[..]

Maar dat soort dingen doe ik dus ook. In mijn ogen negeer ik het dan niet, maar laat ik weten dat ik dat niet accepteer en niet naar hem luister zolang hij niet normaal kan praten en doen.
Sja, nouja, tis maar net wat voor naam je eraan geeft. Het kind krijgt in elk geval geen aandacht door dat gedrag. Dat vind ik onder negeren vallen, maar je kunt het ook anders noemen natuurlijk.
Prrrrr
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 24 november 2014 @ 20:34:36 #102
147316 crew  DJMO
#trut
pi_146967002
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 14:26 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wij hebben ook hulp voor jen.
Sommige adviezen denk ik echt :') bij. Maar dat geeft ik dan ook wel aan, en onderbouw ook waarom ik dat vindt. Ik vind het bijvoorbeeld vrij nutteloos mijn kind vol continu te vertellen hoe goed ze dingen doet. Dat als ze zichzelf aankleed dat ik dat elke dag moet benoemen hoe goed dat is. Dat vind ik dus onzin.

Nu proberen we weer het negeren van driftbuien of negatief gedrag, maar het gaat simpelweg tegen alles in waar ik voor sta. Dan kun je wel het advies geven dat ze positiever benaderd moet worden, maar als het kind in kwestie 3x is gewaarschuwd dat ze geen patat uit de schaal mag pakken en dan als ze patat wilt dat ze het op haar bordje kan krijgen, omdat als zij met haar handen aan de patat zit dat Leyla het dan niet meer mag pakken omdat ze ook al brood had gepakt, en dat ze daarom compleet uit haar dak gaat tegen mijn vader. Dat kan toch gewoon niet? In hoeverre moet ik dan negeren, of hoe positief moet het dan blijven. Genoeg is toch genoeg?

Dus ook dit wordt dan gewoon weer terug gekoppeld. Dit werkt niet. De hele dag zijn we met de dame in touw, 1 op 1 aandacht naar een speeltuin, lekker gezwommen enz enz... het is gewoon nooit genoeg.
ik kwam dit vanmorgen tegen: http://kroost.org/zo-kan-(...)-plaats-van-goed-zo/ en bij het lezen van jouw post moest ik er gelijk aan denken. Misschien heb je er iets aan ?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_146967779
Weet je wat ik lastig vind... maar dat is eigenlijk wel met opvoeden in het algemeen.
Dat je zoveel tegenstrijdige adviezen krijgt en leest. Met betrekking tot straffen, complimenten geven, negeren of toch strijd aan gaan.
De een zegt wel doen, de ander niet. Het is ook maar net wat jou past en goed lijkt.
Ik raak het spoor wel eens een beetje bijster hoor ;).
Fake it till you make it...
pi_146968701
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 20:50 schreef Nijna het volgende:
Weet je wat ik lastig vind... maar dat is eigenlijk wel met opvoeden in het algemeen.
Dat je zoveel tegenstrijdige adviezen krijgt en leest. Met betrekking tot straffen, complimenten geven, negeren of toch strijd aan gaan.
De een zegt wel doen, de ander niet. Het is ook maar net wat jou past en goed lijkt.
Ik raak het spoor wel eens een beetje bijster hoor ;).
Nou ja, en dat de ene dag een methode wel werkt en de andere dag totaal niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146969591
Herkenbaar, denk je het wiel uitgevonden te hebben en dan blijkt het toch weer anders te zijn...
  maandag 24 november 2014 @ 21:38:11 #106
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_146970385
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 16:40 schreef Poesopstokje het volgende:

Hij wordt twee komende donderdag. Dat oefenen en vertellen is denk ik meer iets voor wat oudere kinderen, daarom kwam ik ook met het alternatief om de boel alvast uitgepakt op tafel te zetten.
da's nog wel vrij jong ja. :) prima idee hoor, dat met die uitgepakte cadeaus. sterkte ermee donderdag, hopelijk lukt het om het vooral een fijne dag te laten zijn.
in de haak.
  donderdag 27 november 2014 @ 09:53:51 #107
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_147048291
Gefeliciteerd Billy! Hopelijk wordt het vooral een hele leuke dag.

Onze fijne goedheiligman, bakt er dit jaar weer helemaal niks van :{
Maandag heb ik Job thuisgehouden, dinsdag ging goed, gisteren moesten we hem ophalen van school en vandaag heb ik hem maar weer thuisgehouden. Hopelijk gaat het morgen weer goed. En we moeten nog een volle week tot 5 december. Ik weet niet of ik dat vol ga houden.
En toen begon hij gisterenavond ook al weer over het kerstontbijt op school :o

Ik vind echt dat we een winterslaap moeten invoeren.....
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_147049144
Dankje Livelink *O*

Heb je zomaar een peuter in huis :o

Gisteren heeft hij z'n feestje gevierd op de opvang, met een heuse feestmuts (die absoluut niet opmocht :') ) traktaties en cadeautje etc. Er kwamen zelfs nog onverwacht Zwarte Pieten langs, van een of andere vrijwilligers organisatie.
Hij zat werkelijk vól verhalen toen ik hem kwam ophalen, hij ratelde aan een stuk door. 's Avonds stuiteren en blij dat hij was, écht O+ Zo kan het dus ook.

De helft van de visite voor vanmiddag heeft afgezegd, en ik heb mijn prutcadeautjes al gegeven (hij vond er niks aan :') ) dus we gaan vanmiddag gewoon normaal feest vieren. Hij mag verder zelf de cadeautjes uitpakken en er mee spelen.
pi_147049266
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 10:34 schreef Poesopstokje het volgende:
Hij zat werkelijk vól verhalen toen ik hem kwam ophalen, hij ratelde aan een stuk door. 's Avonds stuiteren en blij dat hij was, écht O+ Zo kan het dus ook.
Poes, ik denk dat het heel belangrijk is dat je dit onthoudt. Want nu zijn er dus allerlei drukke en onvoorspelbare dingen gebeurd waar Billy positief op heeft gereageerd. Heel fijn! En ik snap dus dat de vader ook dingen 'uitprobeert'. Want het kan dus ook wel degelijk goed uitpakken, dat heb je nu zelf ook ervaren!

Fijne dag verder en gefeliciteerd met je peuter! :)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_147049293
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 09:53 schreef livelink het volgende:
Hopelijk gaat het morgen weer goed.
.
Houd moed... ^O^
  donderdag 27 november 2014 @ 10:44:57 #111
37150 livelink
pi_147049447
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 10:34 schreef Poesopstokje het volgende:
Dankje Livelink *O*

Heb je zomaar een peuter in huis :o

Gisteren heeft hij z'n feestje gevierd op de opvang, met een heuse feestmuts (die absoluut niet opmocht :') ) traktaties en cadeautje etc. Er kwamen zelfs nog onverwacht Zwarte Pieten langs, van een of andere vrijwilligers organisatie.

De helft van de visite voor vanmiddag heeft afgezegd, en ik heb mijn prutcadeautjes al gegeven (hij vond er niks aan :') ) dus we gaan vanmiddag gewoon normaal feest vieren. Hij mag verder zelf de cadeautjes uitpakken en er mee spelen.
Heerlijk toch, hoe sommige zaken onverwachts zo fijn uit kunnen pakken. Daar kun je weer even op teren. Hopelijk blijft het vandaag zo!
pi_147051751
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 10:44 schreef livelink het volgende:

[..]

Heerlijk toch, hoe sommige zaken onverwachts zo fijn uit kunnen pakken. Daar kun je weer even op teren. Hopelijk blijft het vandaag zo!
Precies dat wilde ik zeggen! :Y
pi_147052052
:Y Absoluut

Ik vind het moeilijk om het goed uit te leggen wat ik precies bedoel en kom zo heel vreemd over merk ik wel. Ik schets een heel wereldvreemd beeld van mezelf terwijl dat echt niet zo is! Ik vind het allemaal alleen moeilijk te bewoorden :@

Maar we gaan er wat leuks van maken vandaag O+
pi_147068028
Dat lastig onder woorden te brengen is wel herkenbaar poes. Ik heb soms ook het idee dat ik heel duidelijk iets heb gezegd, wat dan (blijkt later) helemaal niet zo is overgekomen... 8)7 .
Ach ja, elke gek zn gebrek zullen we maar zeggen?!

Gefeliciteerd met je knulletje Poes :). Fijn dat hij zo heeft genoten :D.

Livelink :* hopelijk morgen een rustige dag.
pi_147069558
Als jullie maar niet denken dat ik zo'n 'Rauwer'-moeder gekkie ben :')

Het ging goed vandaag! Hij was wel opvallend drukker en hij wist soms even niet waar hij het moest zoeken, maar dat hebben we samen goed opgelost verder.
Ik was mentaal voorbereid na de meltdown van zondag, maar heb hem toch zelf z'n grenzen laten aangeven. Dus zelf cadeautjes laten uitpakken etc. Dikke prima verder.
Inslapen ging wat moeilijker, maar dat is logisch. Niet gehuild of gebonkt, maar lang na zitten teuten met z'n knuffels O+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2014 21:36:04 ]
pi_147069654
Klinkt als een geslaagde verjaardag :). Lekker dat teuten met zn knuffels, mooie manier om de dag even van je af te kunnen zetten O+
pi_147069832
Ja heerlijk, dat is ook mijn geniet momentje met de babyfoon naast me O+
  zaterdag 29 november 2014 @ 12:27:07 #118
37150 livelink
pi_147114506
Bij ons is de rust wat weergekeerd. Met school is besloten dat Job niet mee doet met de surprises/lootjes en dat hij zelf mag weten of hij 5 december wel of niet naar school gaat.
Met dat gegeven denk ik dat we volgende week wel doorkomen.
pi_147118044
Fijn Livelink :), dat dat de druk er wat af kan halen ^O^
  zaterdag 29 november 2014 @ 17:45:48 #120
11682 Moonah
Jolie femme
pi_147121751
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 12:27 schreef livelink het volgende:
Bij ons is de rust wat weergekeerd. Met school is besloten dat Job niet mee doet met de surprises/lootjes en dat hij zelf mag weten of hij 5 december wel of niet naar school gaat.
Met dat gegeven denk ik dat we volgende week wel doorkomen.
Super!
pi_147122320
Mooi Livelink! ^O^

Ik hoop voor Job dat hij alsnog zelf besluit wel mee te doen :)
pi_147227900
Vanmorgen zijn ex en ik samen met Billy naar z'n infantteam geweest voor z'n evaluatie (voor z'n tweede verjaardag.) De hoofdpsychologe en z'n therapeute (van de JASPER training) waren aanwezig, ze zagen een heel ander jongetje vergeleken met de laatste keer (5 maand terug.) O+
Veel positieve veranderingen dus, wat vooral ook komt door de plaatsing op het KDV.

Wel blijven de ASS kenmerken opvallend, dus die worden binnenkort onderzocht dmv ADOS spelonderzoek. Ook wordt er weer een ''intelligentie''onderzoek gedaan, net als met 14 maanden, toen had hij een achterstand van 2 maand.
Z'n hoofdpsychologe wil heb binnenkort ook eens observeren op het KDV, kijken hoe hij zich daar gedraagt.

Mooie ontwikkelingen :)
  dinsdag 2 december 2014 @ 20:13:32 #123
37150 livelink
pi_147228092
Zeker mooie ontwikkelingen :Y
Wat een fijn bericht, zo.
pi_147240895
Wat fijn om te lezen Poes :).
pi_147386872
Hoe zijn de kinders (en jullie ;) ) de afgelopen dagen doorgekomen? :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')