Bron: De Stentorquote:DEVENTER - Veel kijkers gaven op Twitter aan genoten te hebben van De Rijdende Rechter van afgelopen dinsdagvond. Eén van hen was schrijver en dichter Nico Dijkshoorn. ,,Beste Rijdende Rechter ooit’’, stuurde hij het Twitterland in. Zo geweldig vindt Isitan het allemaal niet. ,,De Rijdende Rechter is een farce’’, zegt hij over het programma. Daarin gaat het bijvoorbeeld over een buurman die vindt dat het schuurtje van zijn buurvrouw over de erfgrens staat, op zijn grond dus. Daarom zou het schuurtje dan weg moeten. En precies dat klassieke De-Rijdende-Rechter-conflict hebben Diana Brevet en Isitan. Uiteindelijk kreeg Brevet gelijk. Zij vroeg - uit pure radeloosheid, zo zegt ze - het tv-programma om hulp. De berging van Brevet staat inderdaad op zijn grond, vindt Visser. Maar deze kan daar blijven staan. Rechter Visser constateerde dat het verjaringstermijn van twintig jaar is voltooid. Dat betekent dat de berging en ondergrond eigendom zijn van Brevet en dat de kadastrale grens wat dat betreft niet meer overeenkomt met de ooit gestelde eigendomsverhoudingen.
Aan het einde van de uitzending - opgenomen op een zomerdag - geeft Isitan aan dat hij het er niet bij laat zitten. Daar denkt hij in november nog steeds zo over. ,,Ik ga naar een gewone echte rechter toe. Ik start opnieuw een procedure.’’
Terwijl hij praat, steekt hij een filtersigaret op. Brevet zet even later, in haar eigen woning, een sjekkie in de hens. ,,Dat is het enige dat we gemeen hebben. We roken allebei.’’ Ze vraagt of de mensen van de krant weten, wanneer de buurman de volgende rechtsgang inzet. Het antwoord daarop gaf Isitan niet. Ze wil verder spreken, maar stopt. ,,Hoor je dat. Hij timmert en maakt allerlei ander kabaal.’’
De telefoonkabel ligt ‘eruit’ bij haar. ,,Ik werd vannacht zelfs nog om half één gebeld. Ik heb veel leuke reacties gehad. Maar het is wel even genoeg zo.’’
,,Pas op jongen, daar ligt hondenpoep’’, zegt Isitan tegen een voorbijganger, terwijl zijn buurvrouw even daarvoor voorbij is gefietst. Hij ontving niet uitsluitend leuke post. Isitan lacht: ,,Man, ik heb me krom gelachen. Ik heb me een partij scheldwoorden geleerd.’’ Sommige reacties uit het open riool Twitter waren ook dreigend van toon. Bang zegt hij allerminst te zijn. ,,De eerste persoon die mij bedreigt en zo angst inboezemt, moet nog geboren worden.’’ Is dat niet wat te uitlokkend van toon wellicht, om op te schrijven? ,,Nee, schrijf maar op hoor.’’
Ik heb aangifte van diefstal tegen je bij Blendle gedaan.quote:
quote:Op donderdag 20 november 2014 20:34 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik heb aangifte van diefstal tegen je bij Blendle gedaan.
Gut, als blijkt dat je gratis credits krijgt ben je ineens wél bereid om een account aan te maken voor één artikel, en ook nog om het schaamteloos te jatten en elders te plaatsen. Laag.quote:
Misschien heeft hij het wel uit De Stentor overgetikt.quote:Op donderdag 20 november 2014 21:12 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Gut, als blijkt dat je gratis credits krijgt ben je ineens wél bereid om een account aan te maken voor één artikel, en ook nog om het schaamteloos te jatten en elders te plaatsen. Laag.
MOEHEOEHEEOOEOWWWWW....quote:Op donderdag 20 november 2014 21:12 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Gut, als blijkt dat je gratis credits krijgt ben je ineens wél bereid om een account aan te maken voor één artikel, en ook nog om het schaamteloos te jatten en elders te plaatsen. Laag.
Ach gut. Moet je die tekstjatter verdedigen? Heb je er iets mee?quote:Op donderdag 20 november 2014 21:33 schreef SuperFokker het volgende:
MOEHEOEHEEOOEOWWWWW....
Hou je gewoon bezig met je eigen zaken. Zielig kansloos figuur
echt?quote:Op donderdag 20 november 2014 21:01 schreef SuperFokker het volgende:
Hier is meneer Isitan ook al eerder een beetje agressief.
Dit dus.quote:Op donderdag 20 november 2014 21:12 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 20 november 2014 20:34 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik heb aangifte van diefstal tegen je bij Blendle gedaan.
Nee hoor. Gewoon via iemand andersquote:Op donderdag 20 november 2014 21:12 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
en hoe weet je dat hij dat is?quote:Op donderdag 20 november 2014 21:01 schreef SuperFokker het volgende:
Serieus, die beelden herkende ik direct!quote:Op donderdag 20 november 2014 21:01 schreef SuperFokker het volgende:
quote:Op donderdag 20 november 2014 21:01 schreef SuperFokker het volgende:
Gewoon in vorige topic van deze reeks gekeken?quote:Op donderdag 20 november 2014 22:03 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Serieus, die beelden herkende ik direct!Gewoon diezelfde gast, hoe kwam je daarachter?
Ja maar is nog steeds niet zeker.quote:Op donderdag 20 november 2014 22:16 schreef computergirl het volgende:
[..]
Gewoon in vorige topic van deze reeks gekeken?
TV / De Rijdende Rechter #168 Leipo
quote:Op donderdag 20 november 2014 21:55 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Nee hoor. Gewoon via iemand anders![]()
Sleur hem voor de rijdende rechter! Meester Visser is toch al gewend om zover zulke idiote nonsens te discussiëren als het al dan niet betalen voor Blendle (quote:
Ff gepikt van Blendle, nu snel cashback halen.quote:Kijkers Rijdende Rechter bezorgd om mevrouw Brevet
Kijkers van De Rijdende Rechter en inwoners van Deventer zijn erg bezorgd over kandidate Diana Brevet. Ze vragen zich af hoe het nu gaat met de dame op leeftijd. Dat blijkt uit reacties op Twitter en de website Deventer Centraal. Buurman Selim Isitan gedroeg zich dinsdag in het programma behoorlijk intimiderend. “Wat ik mij nu afvraag, Rijdende Rechter, wordt mevrouw nou beschermd of wat? Ik vind die man erg bedreigend“, schrijft bijvoorbeeld de bezorgde NPO 1-kijker Hayley op Twitter.
Ingrid denkt daar hetzelfde over. “Ik hoop dat het goed gaat met mevrouw Brevet. Heeft de NCRV gezorgd voor nazorg en/of bescherming?”
Deventenaar Harry leeft met mevrouw Brevet mee. “Isitan is inderdaad een zeer onaangename opfokte intimiderende man. Ik wens mevrouw Brevet veel sterkte, dat zal ze hard nodig hebben.”
Stadsgenoot Rick: “Zo, Deventer stond weer even leuk op de kaart gisteren. Ik kreeg de rillingen van het gestresste en agressieve toontje van de buurman.
Veel kijkers noemen ook de Turkse achtergrond van Isitan expliciet. “Wat een verschrikkelijke intimiderende Turk. Als hij denkt op deze onbeschofte wijze zijn recht te halen kan hij beter terug naar zijn vaderland gaan“, zegt Nelly bijvoorbeeld.
Ook royaltywatcher Marc van der Linden heeft gekeken. “Buurman moet maar eens in therapie lijkt me“, zegt hij.
Hoe dan ook: De Rijdende Rechter sloot het seizoen af met de meest besproken aflevering tot nu toe. “Beste Rijdende Rechter ooit“, aldus dichter Nico Dijkshoorn.
Overigens won Brevet de rechtszaak over een schuurtje. Isitan was het niet eens met de uitspraak van meester Frank Visser. Hij wil nu een ‘echte rechter’ inschakelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |