Op sommige plaatsen verwachten ze uiteindelijk meer dan 1 meter sneeuw in zeer korte tijd.quote:Insane lake-effect takes aim for parts of N Y
An insane lake effect snow band has set up just south of Buffalo, N.Y., the home of some of the most intense lake effect snow in the country. Yes, you’re reading this correctly — five to six feet of snow is expected around Buffalo, N.Y., through Thursday.
Some locations south of the city have already picked up more than three feet of snow as of Tuesday morning. The band of lake effect snow in question set up in earnest on Monday night after this week’s powerful cold front pushed through the eastern U.S.
The National Weather Service warned of snowfall rates up to four inches per hour on Tuesday afternoon.
Once the winds over the lake turned from the southwest, it was game, set, match for Buffalo. A southwest wind over Lake Erie — especially this early in the season, when water temperatures are still relatively warm — puts the city into a wintry vise that’s difficult to break.
Ook sneeuw in Hollandquote:Op dinsdag 18 november 2014 20:18 schreef popolon het volgende:
't Vormt zich bvoen Lake Michigan en dondert dan een paar kilometer verderop naar beneden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik denk dat het hele land dan compleet vastloopt en de schade zou in de miljoenen lopen....quote:Op dinsdag 18 november 2014 20:54 schreef Geralt het volgende:
Ik denk dat als we hier een meter sneeuw zouden hebben dat de NS op zeker niet meer rijdt
Interesseert me niet, zit op 2 hoog met een prima functionerende verwarming.quote:Op dinsdag 18 november 2014 23:51 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dat zou hier desastreuze gevolgen hebben.
daar ook lijkt me. Geen auto of trein die dan nog rijd volgens mijquote:Op dinsdag 18 november 2014 23:51 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dat zou hier desastreuze gevolgen hebben.
Snap ikquote:Op dinsdag 18 november 2014 23:59 schreef aloa het volgende:
[..]
daar ook lijkt me. Geen auto of trein die dan nog rijd volgens mij
ben je nog wel terug gekomen dan ?quote:Op dinsdag 18 november 2014 20:14 schreef popolon het volgende:
Zeker 30 tot 50 cm gevallen in 24 uur in Grand Rapids, Michigan. Alle scholen dicht en ik met m'n gekke kop gewoon door de storm naar m'n werk.
quote:Doden in VS door sneeuwstorm
Vier mensen zijn in het noordoosten van de Verenigde Staten om het leven gekomen door hevige sneeuwstormen. In de stad Buffalo in de staat New York kwam in korte tijd bijna twee meter sneeuw uit de lucht.
In het westen van de staat is daarom de noodtoestand uitgeroepen. Een persoon overleed dinsdag in een verkeersongeluk. De andere drie kregen een hartaanval toen ze sneeuw aan het scheppen waren, meldde CNN.
Buffalo werd dinsdag overvallen door de grote hoeveelheden sneeuw. Volgens de lokale autoriteiten is er in lange tijd niet zoveel sneeuw in zo'n korte periode gevallen. En volgens de weerberichten komt er komende dagen nog geen eind aan.
De staat New York is overigens niet de enige staat waar het koud is. In vrijwel alle Amerikaanse staten komt de temperatuur momenteel niet boven het vriespunt uit.
'Murica.quote:Op woensdag 19 november 2014 10:28 schreef Frutsel het volgende:
De andere drie kregen een hartaanval toen ze sneeuw aan het scheppen waren, meldde CNN.
Het duurt wat langer.quote:Op woensdag 19 november 2014 10:25 schreef Frutsel het volgende:
[..]
ben je nog wel terug gekomen dan ?
Zoals in 1979?quote:Op woensdag 19 november 2014 14:44 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op de dag dat het in Nederland zo hoog komt te staan.
Misschien een soort gelijke foto dan!quote:Op woensdag 19 november 2014 14:56 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Volgens mij niet, staat hier bij:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)huiskamers-vs-binnen
twitter:JamesAFry twitterde op woensdag 19-11-2014 om 05:33:47Landing in #buffalo at 11pm #snowmageddon14 #LakeEffect #beyondthewall http://t.co/oSBLhyPECF reageer retweet
Alsof ze dan na het sneeuwvrij maken meteen weg kunnen rijdenquote:Op woensdag 19 november 2014 15:01 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
daar ben je nog wel ff zoet mee om die uit te graven
Laat staan dat je niet ff met je nieuwgekochte schop de spiegel van je wagen tikt of ff lekker een kras op je dak ramtquote:Op woensdag 19 november 2014 15:04 schreef aloa het volgende:
[..]
Alsof ze dan na het sneeuwvrij maken meteen weg kunnen rijden
Jaquote:Op woensdag 19 november 2014 14:57 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Zoals in 1979?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Meegemaakt in 79quote:Op woensdag 19 november 2014 15:32 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Een keer wil ik dat toch wel meemaken zoiets..
Die mensen moeten er dan door verrast zijn? Als het zo heftig gaat worden snap je toch ook wel dat je daar met je auto niet meer doorheen komt?quote:
Lake effect is het hele jaar door, hangt alleen een beetje van het seizoen af wat 't doet.quote:Op woensdag 19 november 2014 16:59 schreef Fred0w het volgende:
Dat lake effect, gebeurd dat wel vaker of is het vrij zeldzaam?
Je woont in Nederland. Hier hebben we een gematigd zeeklimaat. Dat is dus voor het merendeel het weer wat we door alle seizoenen heen ook gewoon krijgen.....quote:Op woensdag 19 november 2014 17:13 schreef Lothiriel het volgende:
Ik ben jaloers
Goed, zoveel sneeuw is ook overdreven, maar hier raken we met moeite aan wat natte sneeuw en als het eens meezit zoals een paar winters geleden een keertje een centimeter of 20...
Daar ben ik ook al blij mee maar voorlopig ziet het er helaas naar uit dat we weer een jammerlijk slechte, saaie, natte, zachte en winderige winter gaan krijgen, zoals vorig jaarVoor mij kan dan de zomer niet snel genoeg terug herbeginnen.
Ik had de laatste trein weg uit Enschede voor het treinverkeer stilgelegd werd die dagquote:Op woensdag 19 november 2014 18:03 schreef aloa het volgende:
Laatste sneeuwstorm was in 2005 (in Nederland).
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sneeuwstorm_van_25_november_2005
Komend weekend wordt het daar weer boven de +10 en kan er 20-30 mm regen gaan vallen...dat wil je ook niet.quote:Op woensdag 19 november 2014 15:27 schreef kawotski het volgende:
Ik krijg zin om mij een vakantie richting Buffalo te boeken
Waarom zou je deze überhaupt willen uitgraven? Totdat de dooi intreedt, kan je er helemaal niets mee!quote:Op woensdag 19 november 2014 15:01 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
daar ben je nog wel ff zoet mee om die uit te graven
Yup, ik kom uit Friesland en werd 's ochtends gewoon naar school gestuurd, die ouwe van mij zei dat ik maar moest lopen, want hij ging ook lopend naar het werk.quote:Op woensdag 19 november 2014 23:53 schreef maryen65 het volgende:
Mooie tijd, er reden geen bussen moesten alles lopend doen
Ik moest ook lopen en achteraf was meer dan de helft niet op school aangekomen of thuis gebleven. Heel wat bulten sneeuw gezien waar auto's onder bleken te zittenquote:Op donderdag 20 november 2014 08:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Yup, ik kom uit Friesland en werd 's ochtends gewoon naar school gestuurd, die ouwe van mij zei dat ik maar moest lopen, want hij ging ook lopend naar het werk.
Dat we achteraf net zo goed thuis bij de kachel hadden kunnen blijven zitten is een tweede...
quote:More snow on the way for Buffalo area
(CNN) -- There are 5 1/2 feet of snow outside and on top of Chrissy Hazard's home in the Buffalo suburb of Cheektowaga, New York. A treadmill and table prop up a door felled by the snow's attempted push into the home.
But everything's all right for now, she told CNN's "Anderson Cooper 360."
"We're good. We're buried in the house but we're doing OK," she said.
Hazard is stuck inside the home with her husband, a friend, seven children and some dogs. It may be three or four days before they can get out, she said. There is a small patch of yard that offers the pups a chance to go outside.
And there's more wintery precipitation on the way after a respite Wednesday.
CNN Severe Weather Expert Chad Myers said that 20 to 30 more inches of snow will fall Thursday during a 10-hour window.
There is so much snow, Buffalo officials aren't even plowing. Instead hundreds of dump trucks venture out to haul snow away from the 10 square miles that have been pummeled by the lake-effect snow. Other areas of New York's second-most populous city only received 1 to 6 inches, officials said.
Seven deaths in the region -- including one man whose car was buried under more than a foot of snow -- are blamed on the extreme storm, authorities said.
Firefighters came to check on the Hazard family on Tuesday as many emergency workers put in double shifts and got little sleep.
Stories about acts of bravery and kindness were emerging even as the snow was piling up and up in the city on Lake Erie.
Buffalo Mayor Byron Brown and city officials Wednesday recounted stories of rescuers trudging around snow drifts as high as houses to get people to hospitals, of fire stations turned into temporary shelters and police officers delivering special baby formula to a pair of infants.
"It is clear that we are one Buffalo," Brown said.
Buffalo prides itself as "The City of Good Neighbors."
"Buffalo itself, known as a city of neighbors, has come together and shown a real sense of community and neighbor helping neighbor, which is always good to see," New York Gov. Andrew Cuomo told reporters.
quote:Rockband al twee dagen vast in bus
Op weg naar een optreden in Toronto kwam de tourbus van de Amerikaanse rockband Interpol vast te zitten in een sneeuwstorm vlakbij Buffalo. En daar zitten ze nu, twee dagen later, nog steeds.
De bandleden zitten inmiddels al meer dan 48 uur in hun bus, die geen meter meer vooruit komt. Sneeuwschuivers die onderweg waren om de route vrij te maken, kwamen ook vast te zitten. De band kon niet anders dan een aantal optredens af te zeggen.
De storm liet plaatselijk zeker twee meter sneeuw achter, melden Amerikaanse media. "Vermoedelijk is dit de zwaarste sneeuwval in de laatste veertig jaar", zei burgemeester Byron Brown van Buffalo.
De bandleden van Interpol maken er het beste van in hun bus en houden hun fans op de hoogte via Twitter.
quote:Op donderdag 20 november 2014 11:40 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 20 november 2014 14:05 schreef barthol het volgende:
[ [url=http://l2.yimg.com/bt/api/res/1.2/glca3CIuOYFLcjh35gfTjA--/YXBwaWQ9eW5ld3M7Zmk9ZmlsbDtoPTcwMDtweW9mZj0wO3E9NzU7dz05Njk-/http://media.zenfs.com/en(...)04abe.jpg]afbeelding[/url] ]
Even een laag viaduct opzoeken
quote:Na de sneeuw volgt de zondvloed
Wat een week geleden begon met opvallend vroege sneeuwval, veranderde in enkele dagen in een monsterwinterstorm in het noordoosten van de Verenigde Staten. Dit weekend maakte de metershoge sneeuwoverlast opeens plaats voor dreigende watersnood, omdat de temperaturen rond de Grote Meren als een raket omhoog schoten.
In de staat New York werd het tijdens ‘snowvember’ opeens 10 graden Celsius. Na de dagenlange vrees voor instortende daken door de hopen sneeuw, moeten inwoners nu hun kelders tegen overstromingen beschermen. ,,Het klinkt alsof iemand net keihard een deur in huis dichtsloeg”, omschreef Christine uit de stad Buffalo het van haar dak vallende ijs en sneeuw zondag op Twitter.
De oplopende temperatuur, regen en stevige wind houden aan tot en met woensdag. Het waterniveau liep zondag in diverse rivieren in enkele uren al snel op naar gevaarlijke punten. In steden is het risico voor wateroverlast het grootst, omdat veel riolen zijn dichtgevroren en het smeltwater niet kunnen afvoeren.
De autoriteiten van de staat New York hebben uit voorzorg zo’n 180 duizend zandzakken gevuld, bijna vierhonderd pompen gereserveerd en de hulp van het leger ingeroepen.
Gouverneur Andrew Cuomo van New York wilde zaterdag op een persconferentie het woord ‘klimaatverandering’ niet in de mond nemen. ,,Mijn vader was twaalf jaar gouverneur van deze staat en maakte zo’n vijf grote rampen mee. Ik heb er in de afgelopen vier jaar elf gehad”, zei hij. ,,Dus je kunt wel stellen dat we te maken hebben met ongekend veel slecht weer.”
Lees ook: Amerikaanse band Interpol al 2 dagen ingesneeuwd in tourbus.
In de Amerikaanse staat New York lag het gehele sociale leven al bijna een hele week stil. Er viel in de regio in drie dagen net zoveel sneeuw als normaal in een heel jaar. Tienduizenden inwoners konden hun huis niet uit, en raakten zelfs door hun voorraad eten heen. Er vielen dertien doden, de meeste door een hartaanval tijdens het urenlang sneeuwruimen voor de deur.
Spelers van footballploeg Buffalo Bills konden vrijdag alleen met sneeuwscooters van huis worden opgehaald voor een naar Detroit verplaatste thuiswedstrijd. De rockgroep Interpol sneeuwde net buiten de stad Buffalo in. De band zat negen uur vast in de eigen tourbus en moest diverse optredens annuleren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |