Verslag van de Sinterklaasmeet in Noordwijk Aan Zee
Datum: 13 december 2014.
Plaats: Noordwijk Aan Zee
Sinterklaas had allang zijn hielen gelicht samen met zijn Zwarte Pieten, maar dat weerhield een stel Fok!kers er niet van om alsnog een Sinterklaas avond te houden. Samen met jdel kwam ik aan in Noordwijk en gingen we op zoek naar het huis van Wolken. En dan kom je erachter dat je geheugen toch nooit zo goed is als je denkt als je het huisnummer vergeten bent. Even opzoeken en het duurde niet lang voor we (letterlijk) aan de bel trokken.
Wolken deed open en in een mooie kring (immers, het is een Fok-meet, laten we wel wezen) zaten Solique, RIVDSL, Yvie_lu en aeque al ongeduldig te wachten totdat we met het dobbelspel konden beginnen. Ieders interesse en aandacht ging uit naar een groot ingepakt schilderij-achtig iets. Het wachten was nog even op yats en Godshand. Jdel en ik dachten al dat we te laat waren (want file, heus!), maar het Fashionably Late Syndrome werd nog even lekker opgerekt.
Ineens zagen we een schim voor het raam en yats deed niet veel later zijn intrede. Godshand ging de auto nog even parkeren en na een klein kwartier kwam hij ook binnen en kon het spel beginnen. Yvie_lu had de regels opgesteld en vele malen ging de dobbelsteen de kring rond. En de interesse in het 'schilderij' was niet ongegrond, want samen met enkele andere cadeaus is dit behoorlijk vaak van eigenaar gewisseld.
Langzaam maar zeker werden de cadeaus uitgepakt (want spelregels) en bleek het 'schilderij' een soort krijtbord te zijn. Maar toen er ook een bierpakket en een DVD van Sesamstraat tevoorschijn kwamen ging het bijna hard tegen hard. Nooit gedacht dat een kleinigheid zo in trek zou kunnen zijn, maar men zegt wel eens dat een kinderhand gauw gevuld is. Godshand was ook de enige die gedichten had gemaakt bij zijn cadeaus, en als je dan met naam en toenaam wordt benoemd voel je je toch wel een beetje trots.
De eerste ronde vloog voorbij en vrijwel alle cadeaus waren inmiddels uitgepakt. Volgens Wolken was dit het juiste moment om even de frietboer te bezoeken om wat te eten te halen. Omdat ze het waarschijnlijk niet alleen zou kunnen dragen zijn aeque en ik met haar meegelopen ter ondersteuning. En maar goed ook, want anders had ze nooit haar sleutels kunnen pakken bij terugkomst.
Na het eten werd de tweede ronde ingezet en nu zijn alle cadeaus zeker 1x bij iedereen geweest. De regels waren nu anders en elke worp leverde wel wat hilariteit op. Het Aziatische bierpakket nam het niet zo nauw en is zeker bij iedereen wel een keer in bezit geweest, om het de volgende beurt meteen weer te verliezen. De tijd vloog bijna letterlijk voorbij en daarna werd onderling nog even verdeeld hoe en wat qua cadeaus, zodat iedereen met leuke cadeaus naar huis zou gaan.
Yvie_lu zat op het scherpst van de snede maar wilde de messen niet, en een bepaald cadeau waar Wolken haar oog op had laten vallen ging aan haar neus voorbij door yats. En verdiend ook, want yats was de enige die de poes van Wolken wist te versieren zonder ledematen kwijt te raken. Pussymaster yats was dan ook in dit geval geen understatement.
Hoewel het al vrij laat was besloten we met zijn allen nog even naar het strand te gaan. Een lange strandwandeling zat er niet in want je zag geen hand voor ogen. Er werd nog wat in het zand geschreven al kon ik niet goed zien wat het was. Op de terugweg zagen we nog een zeester liggen waar een foto van gemaakt moest worden, en daarna togen we naar een kroeg.
Tafels werden verzet en onder het genot van een drankje werd er nog even lustig nagepraat over van alles. Gezellige sfeer en nog lekker warm ook op het overdekte terras, en je komt niet snel een plek tegen waar de obers nog gevoel voor humor hebben. We dronken onze drankjes op en toen was het tijd om te vertrekken. We bedankten Wolken voor het beschikbaar stellen van haar huis en daarna zette ze ons buiten de deur. Het ging allemaal erg snel ineens, maar dat kan aan mij liggen.
Op het parkeerterrein aangekomen namen we afscheid van de rest en togen jdel en ik terug naar Brabant, met een gezellige meet met leuke mensen achter ons.
Wolken, bedankt voor het organiseren, en iedereen tot ziens op de volgende meet!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"