Over een uurtje haal ik haar weer opquote:Op dinsdag 18 november 2014 09:53 schreef Stormqueen het volgende:
Wat een goede nacht, kwak! Heerlijk!
Roomsnoes, gefeliciteerd met je verjaardag
Soesahoe lang blijft ze?
6 a 7. Volledig op verzoek in principe en overdag sowieso minimaal elke drie uur ook als hij nog niet direct vraagt. Ga denk ik maar opvoerenquote:Op dinsdag 18 november 2014 12:07 schreef Moppert het volgende:
Het kan natuurlijk best dat hij niet heel goed aankomt maar hij kan ook gewoon heel slank zijn.
Hoe veel voedingen geef je hem nog?
quote:Op dinsdag 18 november 2014 12:47 schreef Stormqueen het volgende:
Gaan jullie dan met kind en al naar de wc eigenlijk?
Wat moet ze adviseren dan? Een lactatiekundige?quote:Op dinsdag 18 november 2014 12:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
advies heb ik niet chanty, maar mag ik vragen waarom je niet even op de vpk gewacht hebt voor advies?
Het is een aardige vrouw maar ik weet dat ze over bijvoeding gaat beginnen dus dan raadpleeg ik liever iemand die meedenkt met de borstvoeding.quote:Op dinsdag 18 november 2014 12:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
advies heb ik niet chanty, maar mag ik vragen waarom je niet even op de vpk gewacht hebt voor advies?
wij gaan zo ook even naar t weeguur, saar vraagt duidelijk meer voeding, maar dat betekent ook meer verstopping of meer lactulose... kan wel wat advies gebruiken..
Let wel goed op dat je niet de doek gebruikt bij het vegen van je billekesquote:Op dinsdag 18 november 2014 12:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
het geeft wel een nieuwe dimensie aan poepen, moet ik zeggen
Nee niet dat ik weet, maar tot voor twee maanden groeide hij prima. Lijkt me dat hij er dan toch meteen al last van zou moeten hebben?quote:Op dinsdag 18 november 2014 13:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Chanty, is er al eens naar zijn tongriempje gekeken?
Je zou het wel denken inderdaad. Vervelend :/quote:Op dinsdag 18 november 2014 13:25 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nee niet dat ik weet, maar tot voor twee maanden groeide hij prima. Lijkt me dat hij er dan toch meteen al last van zou moeten hebben?
vijf maanden alweer over een paar dagen. Wel eerder contact gehad maar dat ging toen over het spugen. Heb al gebeld maar werd niet opgenomen dus probeer straks nog een keer.quote:Op dinsdag 18 november 2014 13:48 schreef Dyre het volgende:
Chanty, lastig... Ik kan me voorstellen dat je twijfelt bij zo'n 'afwijkend' lijntje. Ik ben echt een bv-nood, dus ik kan je geen advies geven. Maar 6 a 7 voedingen per dag lijkt mij niet te weinig in ieder geval met 4 maanden? (ik had eerst bijna 4 getypt, maar het is alweer bijna 5)Het hangt natuurlijk ook van jouw melk af... Heb je al eens eerder contact gehad met een lactatiekundige?
Ik ga altijd even goed plassen voordat ik L in de draagdoek doeWij hebben nogal een smal wc-tje en als ik opsta moet ik echt opletten dat ze haar hoofdje niet stoot.
Maarja, als je moet dan moet je, en dan lukt het met baby ook nog wel.
Wij hebben hier al 2 dagen geen poep gezien. De laatste keer was het ook al ietsje dikker weer. Maar ze zit al volledig op Omneo en de lactulose hadden we juist net weggegooid.
Hopelijk overbodige info...let goed op dat de wond niet te week wordt, anders krijg je daar weer last van. En vraag voordat de kraam echt weg-weg gaat om met een spiegeltje samen de hechtingen te bekijken. Niet leuk, maar omdat je er al genoeg gedoe mee hebt gehad is het wel handig om te weten hoe het eruit ziet/hoort te zien bij de hechtingen.quote:Op dinsdag 18 november 2014 13:19 schreef krijgerrtje het volgende:
Oh chanty, wat naarAdvies heb ik ook niet echt, ik hoop dat een lk je kan helpen.
Ik zit nu inderdaad ook met m'n billen in een soda badjeik ben die hechtingen echt spuugzat
nu in ieder geval twee x per dag zo'n badje en zo veel mogelijk bloot slapen inderdaad! Die vuilniszak over de wc had ik eerder moeten lezen, vriend is alle speelgoedwinkels bij langs gegaan tot hij er een vond waar ze ergens op zolder nog een opblaasbaar babybadje hadden staan
![]()
Ook urine ingeleverd voor een evt blaasontstekingallemaal van die dingen die je niet direct verwacht als je zwanger bent.. Ik hoop dat 't snel over is
Zeg haar dat gewoon. Je bent niet verplicht om mee te doen met het cbquote:Op dinsdag 18 november 2014 14:49 schreef Chanty het volgende:
Omg! Mijn man mailt net dat de vpk heeft gebeld en later terugbelt. Kennelijk heeft ze mijn nr niet. Waarschijnlijk wil ze het dus over zijn groei hebben. Ik word een beetje kriegelig van deze ondertoezichtstelling
En ik word ook moe van haar eeuwige: "weet de weg naar het consultatiebureau"-kreet. Alsof ik een debiele tienermoeder ben die niet in staat is hulp te vragen.
Precies DAAROM wilde ik haar ontlopen. Ze is iets te betuttelend.
quote:Op dinsdag 18 november 2014 17:10 schreef Razztwizzle het volgende:
Buh krijgertje, dat klinkt allemaal heel vervelend. Sterkte en beterschap!
Vlekken hier inderdaad in de ossengal en dan biotex en dan in de wasmachine. Als het er dan nog niet uit is geef ik het op. Mijn fles LIDL-ossengal is bijna op trouwens, iemand een idee waar die blokken te koop zijn?
Chanty, het klinkt allemaal goedbedoeld van het CB maar ik zou ook erg kriebelig worden van die toon. En het feit dat je naar het weeguurtje gaat zegt toch al genoeg over jouw capaciteiten om het CB te vinden. Ik zou terugmailen "Nee, ik liep zomaar ineens jullie gebouw binnen en zag daar die weegschaal en dacht "JEETJE, WAT EEN TOEVAL
!! " . Of nouja, dat zou ik bedenken maar niet durven te mailen
. Wel erg balen dat L. z'n lijntje zo afbuigt, hopelijk kan de LK jullie helpen.
Hilmo, A. zit ook al in maat 3 en die is 5,2 kilo. Maat 2 bleef ook maar doorlekken en langs de randjes lopen en nu met maat 3 nergens last van. Mits ze recht poept, mijn kind heeft nog wel een talent om op één bil te gaan liggen poepen en dan gaat het er toch nog wel eens langs.
Bij Kruidvat hadden wij het stuk zeep gekocht. Andere drogisterijen zullen het ook wel hebben, bij schoonmaakspul.quote:Op dinsdag 18 november 2014 17:10 schreef Razztwizzle het volgende:
Mijn fles LIDL-ossengal is bijna op trouwens, iemand een idee waar die blokken te koop zijn?
Is ook niet leuk. Die groeicurves zijn wat dat betreft best heftig: als je naar zo'n lijntje kijkt en het buigt af dan voelt het alsof er alarmbellen gaan rinkelen, want hooo, dat gaat verkeerd! Maar super dat je cb zich niet druk maakt, hebben ze vast goede redenen voor! En je hebt een heel mooi meisje, zag ik laatst nog even voorbij komen.quote:Op dinsdag 18 november 2014 17:47 schreef ProjSkippy het volgende:
Knuf voor Krijgertje!
--
Chanty, jou heb ik op Fb al gehad.
--
Hmmmpf. Vandaag hadden we weer het CB...
31 juli: 7,81 kilo en 68 cm
16 sep: 8,2 kilo en 68,7 cm
18 nov: 8,42 kilo en 69,8 cm
D'r lijntje buigt steeds meer af nu. Ze maken zich niet druk (weejooooh, een cb wat zich niet druk maakt!) omdat ze er verder goed uit ziet en mooie spekkies heeft. Maar toch hè.Mehhh. Op de curve zit ze nog wel in het groen, dat wel.
Ik maak me er geen zorgen om, maar toch voelt het wel rot ofzo.
Ze had geen zin om de pincetgreep te demonstreren trouwens. Maar ja, die vrouw had haar daarvoor ook super tof speelgoed gegeven en dat lag iets verderop, dus tsja.. Waarom zou je dan voor de propjes papier gaan die die vrouw op d'r hand legt.
Heb ik ook maar dat had ik ook al qua vetjesquote:Op dinsdag 18 november 2014 20:50 schreef Zolena het volgende:
Oi kwak dat klinkt ook niet fijn.
Mijn buik flubbert over mijn keizersnedehechtingen heen. Nou heb ik een permanent flubbertje zelfs zonder te strakke broek.![]()
Trekt vast wel weer weg toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
Ze is 6 weken he...quote:Op woensdag 19 november 2014 03:34 schreef Stormqueen het volgende:
Heftig he, krijgertje
In slaap vallen is hier trouwens geen probleem. Slapende baby wegleggen daarentegen
Ik slaap nu maar met haar bij me in bed, in het zijligkussen omdat ik haar niet tussen ons in wil hebben, maar dan slaap je zelf echt veel matiger dan zonder baby
Nou ja, dat. Ik ben zelf 1,56 meter dus een kleine mini is niet heel gek, maar ze groeide eerst wel mooi richting de gemiddelde lijn. Maar uit analyse (quote:Op woensdag 19 november 2014 02:37 schreef Chanty het volgende:
Skips ook al een alternatief lijntje. Wel fijn dat jouw cb geen paniek zaait maar het liefst zie je je kind wat hoger op de lijn ja...
Sterkte aan alle mama's met wakkere baby's
quote:Op woensdag 19 november 2014 12:27 schreef Razztwizzle het volgende:
Het is wel een woordMijn kind kan Gotisch
http://en.wiktionary.org/wiki/aglu
quote:Op woensdag 19 november 2014 12:27 schreef Razztwizzle het volgende:
Het is wel een woordMijn kind kan Gotisch
http://en.wiktionary.org/wiki/aglu
quote:
Nee te laatquote:Op woensdag 19 november 2014 12:58 schreef Moppert het volgende:
[..]hij is toch niet te vroeg geboren?
Ik ga nu over van BV op verzoek naar KV op verzoek. Ze is nu 9 weken, 5200 gram en komt meestal 7x per etmaal. De tijden zijn ongeveer: 4:00, 7:30, 10:00, 12:30, 15:30, 18:00, 20:30. Zit wel variatie in. De voedingen rond 10:00, 15:00 en de avondvoeding krijgt ze nu KV. Ik wil half december over zijn naar helemaal KV, n misschien als mijn productie dat trekt de nachtvoeding nog BV.quote:Op woensdag 19 november 2014 12:43 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]![]()
Qua KV: op de verpakking staat wel goede info.Alleen is dat ook weer ingegeven met zo veel mogelijk willen verkopen, dus qua maximum is het niet echt betrouwbaar. Voed je op verzoek? En hoe oud is je mini nu?
Hmm, nee, ze was al ziek voor ze daarheen ging. Volgens de huisarts is het gewoon enorme pech. Edit: ik heb vorige week vrijdag wel kraambezoek met ziek kind gehad bedenk ik me nu. Hmm.quote:Op woensdag 19 november 2014 12:11 schreef Razztwizzle het volgende:
Buh Soesa, wat sneu voor S. Zou het van het KDV komen?
JM, jouw man klinkt heel erg liefwat fijn dat hij je zo goed kan troosten. En het ís ook heel lastig wanneer je je baby even niet snapt, zeker 's nachts. Mijn relativeringsvermogen is 's nachts ook minimaal..
SQ - A. kan nu 'slaperig' (in ogen wrijven, gapen, wegkijken) weggelegd worden met speen, maar dan varieert het aantal keren dat ik de speen terug moet stoppen van 2 keer tot 6 miljoen keer, afhankelijk van de maanstand, het weer, de temperatuur en het aantal pakken melk dat ik nog in huis heb. Maar het wordt beter! Ze valt uiteindelijk echt wel in slaap. Nu 9 weken, dus dat zal jouw mupke ook vast snel kunnen.
Krijgertje - heb je nog wat kunnen slapen? Regeldagen zijn zwaar!
Kwak die fotowat lief! En steenpuisten zijn nare dingen
mijn man heeft er ook vaak last van, ik hoop niet dat hij die kwaal aan A. heeft doorgegeven. Ik heb het nooit, gelukkig.
Ja, hier gelezen maar Ellie liet zich echt niet in een ritme 'helpen'. Uiteindelijk druiste het hele me teveel tegen m'n gevoel in en ben ik haar gewoon blijven volgen. Werkt hier het best.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:11 schreef kwakz0r het volgende:
Zijn hier mensen mer ervaringen met het boek 'baby in een droomritme' van stephanie lampe?
Ik kreeg het aangeboden van een kennis (nog niet gekregen), heb beetje gegoogled en weet niet zo goed wat ik er van vind...
Ik merk dat M wel onrustig is en tegen de slaap vecht, en we leggen hem eigenlijk altijd slapens weg s nachts /s avonds laat (overdag slaapt hij meestal maar 1 keer en dan is hij half slapend in bed gelegd). Ik heb nu s nachts mijn vriend nodig om hem in slaap te krijgen en dat vind ik geen fijn idee...quote:Op woensdag 19 november 2014 13:16 schreef Cwen het volgende:
[..]
Ja, hier gelezen maar Ellie liet zich echt niet in een ritme 'helpen'. Uiteindelijk druiste het hele me teveel tegen m'n gevoel in en ben ik haar gewoon blijven volgen. Werkt hier het best.
Hij cluster zéker met een reden. Hij wil bij mama zijn, heeft je nog nodigquote:Op woensdag 19 november 2014 13:25 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik merk dat M wel onrustig is en tegen de slaap vecht, en we leggen hem eigenlijk altijd slapens weg s nachts /s avonds laat (overdag slaapt hij meestal maar 1 keer en dan is hij half slapend in bed gelegd). Ik heb nu s nachts mijn vriend nodig om hem in slaap te krijgen en dat vind ik geen fijn idee...
Maar het idee van een minimum tijd tussen voedingen spreekt me dan weer helemaal niet aan, hij clustert volgens mij met reden zeg maar...
Dat is een beetje mijn dilemma. Ik zou het gewoon kunnen lezen en dan kiezen er niks mee te doen, maar ik ken mezelfop bv.com lees ik ook maar niet teveel zeg maar...
Hij hoeft van mij nog helemaal niks. En hij slaapt best goed ook. S nachts voed ik hem, geef hem daarna aan J die hem tien minuutjes vasthoudt en wiegt tot hij echt slaapt en dan wordt hij in bed gelegd. Bij mij valt hij niet in slaap op dat moment, weet ook niet waarom. Het gaat nu dus goed, maar wat als J er een keer een nachtje niet is? Of wel om half zeven in de trein moet zitten?quote:Op woensdag 19 november 2014 13:42 schreef Cwen het volgende:
[..]
Hij cluster zéker met een reden. Hij wil bij mama zijn, heeft je nog nodig. Hoe bedoel je precies dat je vriend 's nachts nodig is om te gaan slapen?
Kijk, M is nu 3 weken oud of iets? 4? Dat slapen komt wel. Daar komt heus wel een soort van ritme in, en als hij ouder wordt gaat het inslapen ook makkelijker. Hij is echt nog klein hè, waarom zou hij al zoveel 'moeten'?
Wel gelezen maar bij Ow werkte het niet en voelde het (zoals Cwen ook al zei) niet goed.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:11 schreef kwakz0r het volgende:
Zijn hier mensen mer ervaringen met het boek 'baby in een droomritme' van stephanie lampe?
Ik kreeg het aangeboden van een kennis (nog niet gekregen), heb beetje gegoogled en weet niet zo goed wat ik er van vind...
Ik ken mezelfquote:Op woensdag 19 november 2014 13:52 schreef Dot. het volgende:
Volgens mij spreekt het boek trouwens van doorslapen als je baby 5 uur aaneengesloten kan slapen. Dat doet de jouwe toch al kwak? En als je vriend weg is vindt je gewoon je eigen ritueel
Ik heb tot nu toe alleen ervaring met een zomerbaby (juni) maar die had moeite om zichzelf warm te houden. We zaten dus met temperaturen van +20 graden alsnog met de verwarming aan en te klooien met kruiken en lange mouwenrompersquote:Op woensdag 19 november 2014 17:04 schreef Vlindur het volgende:
Hoi![]()
Ik heb een vraag aan de moeders voor de eind april/begin mei baby's;
Onze derde wordt als het goed is dan geboren en ik heb alleen ervaring met november en december baby'sWat trek je die kleintjes aan en hoe warm is het dan eigenlijk ongeveer? Kunnen ze dan in zomerjumpsuits of is dat te koud voor die kleintjes? En lange mouwenrompers, die heb ik zeker ook niet zo nodig?
Please help!
Laagjes zijn altijd handig! Mouwloze romper, shirtje, vestje, rokje, legging? Dan is ze af te pellenquote:Op woensdag 19 november 2014 17:28 schreef Vlindur het volgende:
Ja, maar ik moet toch wel iets kopen? Moet ik me dan vooral richten op korte mouwen en pijpen of op lange?
Niet zo gepikeerd, we bedoelen het goedquote:Op woensdag 19 november 2014 13:50 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Hij hoeft van mij nog helemaal niks. En hij slaapt best goed ook. S nachts voed ik hem, geef hem daarna aan J die hem tien minuutjes vasthoudt en wiegt tot hij echt slaapt en dan wordt hij in bed gelegd. Bij mij valt hij niet in slaap op dat moment, weet ook niet waarom. Het gaat nu dus goed, maar wat als J er een keer een nachtje niet is? Of wel om half zeven in de trein moet zitten?
En is t wel normaal/ok dat hij wakker is van 15 tot 21 of soms 0.30 u?
Ik twijfelde omdat iemand me het aanbood, of ik het wel of niet wil lezen. Als hier nou veel mensen razend enthousiast zijn dan zou ik t een kans geven ondanks dat t me lastig te combineren lijkt met bv op verzoek. Het beoogde resultaat (uiteindelijk) spreekt me nl. wel aan, en het leek me een vrij 'light' versie van RRR (niet maar laten huilen enzo).
Ja, die kans bestaat...quote:Op woensdag 19 november 2014 18:06 schreef kwakz0r het volgende:
@cwen nee lief juist dat je erop let en me attendeert. Ik denk dat t vooral met verlies van controle te maken heeft, dat vind ik heel moeilijk. En ook daarmee samenhangend 'het onbekende'... Ik word een klein beetje misselijk bij de gedachte dat t blijkbaar ook kan dat een kind van 14 maanden nog niet zelf in slaap kan vallen... En dan voel ik me wel schuldig dat ik zo denk zeg maar...
Niet vergelijken hoor! Je doet het echt goed volgens mij. Je bent juist heel zorgzaam en oplettend als ik het zo lees en dat zijn hele goede eigenschappen!quote:Op woensdag 19 november 2014 18:06 schreef kwakz0r het volgende:
Tegelijk voel ik me soms ook schuldig als ik lees hoe andere verse mama's de eerste week/twee weken ontzettend genieten, terwijl ik toen nog vreselijk veel huilde en stiekem mijn baby weer wilde teruggeven aan t ziekenhuis
Maar het gaat elke dag beter
Oh zo herkenbaar! Na de geboorte van Ow stond ik vier dagen voor de klas en had ik alle administrative klussen erbij en moest ik nog de lessen voor de vijfde dag voorbereiden ook.quote:Op woensdag 19 november 2014 18:30 schreef Franny_G het volgende:
Ik zit er ook een beetje doorheen en dat heeft te maken met de combi baby en werk. Het is nu zo'n piek in het schooljaar waarin alles samen komt en ik tegen een berg werk aan kijk. Ik voel me ook superverantwoordelijk naar leerlingen toe en kan dat moeilijk relativeren. Maar de dagen zijn lang..: rond 4.00 komt I meestal voor een voeding, en ze wordt nu daarna steeds rond 6.30 echt wakker, om 6.50 gaat de wekker. Dan ben ik van 8.15 aan het werk tot het einde van de middag. En als I om 20.00 op bed ligt, moet ik eigenlijk nog aan het werk: rapportvergaderingen voorbereiden, administratieve klusjes, lessen. Dan heb ik echt geen puf meer. Het voelt alsof ik aan het spijbelen ben als ik dan op de bank ga zitten, maar ik heb gewoon niet de energie om 's avonds nog veel te doen.
Heel herkenbaarquote:Op woensdag 19 november 2014 18:30 schreef Franny_G het volgende:
Ik zit er ook een beetje doorheen en dat heeft te maken met de combi baby en werk. Het is nu zo'n piek in het schooljaar waarin alles samen komt en ik tegen een berg werk aan kijk. Ik voel me ook superverantwoordelijk naar leerlingen toe en kan dat moeilijk relativeren. Maar de dagen zijn lang..: rond 4.00 komt I meestal voor een voeding, en ze wordt nu daarna steeds rond 6.30 echt wakker, om 6.50 gaat de wekker. Dan ben ik van 8.15 aan het werk tot het einde van de middag. En als I om 20.00 op bed ligt, moet ik eigenlijk nog aan het werk: rapportvergaderingen voorbereiden, administratieve klusjes, lessen. Dan heb ik echt geen puf meer. Het voelt alsof ik aan het spijbelen ben als ik dan op de bank ga zitten, maar ik heb gewoon niet de energie om 's avonds nog veel te doen.
Nee, ze hebben beide eigenlijk al heel snel gewoon in hun eigen bed geslapen in de nacht. Als er iets is (zoals vannacht, Suus ziek) dan ligt ze wel bij ons in bed. Of ze ligt op m'n buik terwijl ik dus op.mn rug lig, of ik lig op m'n zij en zij ook (buik tegen buik), ze ligt dan niet tussen ons in maar aan de andere kant,ik lig in het midden vh bed. Ze ligt dan met haar neus thv mijn nek zeg maar, iets hoger dan wanneer ze in de doek zit. Ik heb mn arm onder haar hoofdje. Moeilijk uit te leggenquote:Op woensdag 19 november 2014 19:11 schreef Stormqueen het volgende:
Soes, slapen/sliepen jouw kinderen bij jou in bed? En hoe?
quote:Op donderdag 20 november 2014 00:22 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Onder de noemer "dat gebeurt mij niet" mijn man ging net vliegtuigje spelen met saar, maar die had net dr grote nachtfles op.... Bad bad bad idea! *bwuuuuurp*
Bv-mama hier, dus geen expert, maar is een thermos met heet water + flesje koud water niet een makkelijke optie om onderweg een fles te mengen? Succes in elk gevalquote:Op woensdag 19 november 2014 23:44 schreef Dyre het volgende:
Nou, in het ergste geval kunnen we even stoppen om haar de fles te geven, maar dan moet ik hem dus wel van tevoren maken. Of zou je bij een tankstation een magnetron kunnen gebruiken? Dat is misschien weer zoveel gedoe?
Ik kan ook achterin gaat zitten (vriend rijdt) en haar als ze echt met HONGER wakker wordt zo in de maxi-cosi de fles geven, maar dat lijkt me niet echt comfortabel
Deze is het. Ik ben er erg blij mee. Er kunnen overigens ook Avent flessen in hoor. En ik gebruik hem voor Tommee Tippee flessen. Dit is 'm:quote:Op donderdag 20 november 2014 06:33 schreef Dyre het volgende:
Een thermoshoes voor de difraxflesjes, dat kende ik helemaal nietWel erg handig zeg!
Ik denk dat we voor nu inderdaad maar wat gekookt en koud water meenemen en dan fingers crossed in de auto stappen
Gm, getverderrie
+1quote:Op donderdag 20 november 2014 06:48 schreef Chanty het volgende:
Ik weet niet waarom maar de laatste dagen breekt die nachtvoeding me ineens enorm op![]()
Dat is hier idd ook gebeurdquote:Op donderdag 20 november 2014 08:44 schreef Cheiron het volgende:
Mijn vriendin was gister zo duf dat ze de magnetron-sterilisator in de combi-magnetron had staan... toen hij voorverwarmde. Daar gingen alle flesjes en kolfspullen
Mijn zusje heeft dit onlangs voor de vierde keer gedaanquote:Op donderdag 20 november 2014 08:44 schreef Cheiron het volgende:
Mijn vriendin was gister zo duf dat ze de magnetron-sterilisator in de combi-magnetron had staan... toen hij voorverwarmde. Daar gingen alle flesjes en kolfspullen
Gefeliciteerd met Silliequote:Op donderdag 20 november 2014 09:06 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Mijn zusje heeft dit onlangs voor de vierde keer gedaan
Franny wat naar zeg, kan iedereen overkomen maar je voelt je er wel rot om ja. Hoop dat ze gewoon veel leuke afleiding heeft op het kdv!
Met Suus gaat het nog steeds telkens een beetje beter, al is het om onduidelijke redenen na 5u s nachts wel weer crappy, snotsgewijs. Maar verder laat ze nu al een paar nachten 3 uur tussen de voedingen, ongeveer 23.00-2.00-4.30/5.00. Dus dat is al een enorme verbetering. Lijkt er wel op dat ze het eerste sprongetje doorstaan heeft zonder dat wij dat gemerkt hebben. Ze kijkt ineens nog helderder rond en lijkt gewoon allover ineens een oudere baby.
En ze lacht standaard als ze haar broer die vandaag jarig is, mn grote jongen ziet. Wat zowel lief als opmerkelijk is gezien de hoeveelheid speelgoedservies die ze naar haar hoofd krijgt geslingerd van hem en het geweld waarmee hij in een fractie van een milliseconde twee fiepen tegelijk in haar mond dauwt bij het eerste huiltje
Soesa is jouw Suus al wat beter? De rest moet ik nog even bijlezen!
Waar denk je aan Loj? Een kinderziekte?
Lastig he Fazz, zo'n voeding die eigenlijk nog te vroeg in de nacht komt. En echt sturen lukt meestal ook niet.
Krijgertje, sterkte met de krampen! Je hebt ook van die baby hittepitzakjes. Met minikersenpitjes. Dat hielp bij Suus wel een beetje. Maar wel echt oppassen hoor, die worden snel heet. Ik deed er nog een hydrofiel omheen en dan nog een paar keer dubbelchecken de eerste minuten.
Verzekering inschakelen voor wachtlijstbemiddeling mocht je graag sneller willen?quote:Op donderdag 20 november 2014 10:24 schreef Loj het volgende:
Poeh, de afspraak voor het teentje van ks wordt waarschijnlijk pas eind maart/begin april..
Hoe bedoel je lange wachttijd
Hoera voor Silliequote:Op donderdag 20 november 2014 09:06 schreef Spees_Eend het volgende:
En ze lacht standaard als ze haar broer die vandaag jarig is, mn grote jongen ziet. Wat zowel lief als opmerkelijk is gezien de hoeveelheid speelgoedservies die ze naar haar hoofd krijgt geslingerd van hem en het geweld waarmee hij in een fractie van een milliseconde twee fiepen tegelijk in haar mond dauwt bij het eerste huiltje
Ik dacht da's zo stom om te fotospammen als ik er nooit meer kom verderquote:Op donderdag 20 november 2014 11:05 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Hoera voor Sillie![]()
Ja, ik doe t maar even hier, want in t dreumestopic kon ik je niet vinden. Komt er nog een afscheidsfotobomb
![]()
?
quote:Op donderdag 20 november 2014 11:11 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik dacht da's zo stom om te fotospammen als ik er nooit meer kom verder
Hoe doe jij dat met plakbaby dan?quote:Op donderdag 20 november 2014 11:16 schreef Spees_Eend het volgende:
Dat sowieso![]()
OK, ik ga kijken of ik een mooi overzichtje kan maken van hemZit toch met plakbaby even dus dan heb ik wat te doen
Instatitch fotocollage appquote:Op donderdag 20 november 2014 11:22 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Hoe doe jij dat met plakbaby dan?ik heb dan geen handen over zeg maar
(ik zoek tips en tricks jeweets!)
Heel langzaamquote:Op donderdag 20 november 2014 11:22 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Hoe doe jij dat met plakbaby dan?ik heb dan geen handen over zeg maar
(ik zoek tips en tricks jeweets!)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2014 11:30:45 ]
Dat sowiesoquote:Op donderdag 20 november 2014 11:32 schreef Razztwizzle het volgende:
Wij bakken gewoon fabulous kinderen Spees.
Nee, ze sliep tot 7:00, toen gedronken aan twee borsten. Gewassen op de commode, omgekleed en toen begon ze alweer te gapen. Daarna sliep ze van 8:00 - 9:45. Wakker, luchtalarm, honger. Flesje erin, en halverwege de fles viel ze om 10:00 weer in slaap.quote:Op donderdag 20 november 2014 11:39 schreef Stormqueen het volgende:
Wat een prupke, Razz
Wat je trouwens zegt - slapen tot 7:00 en dan om 10:00 weer in slaap vallen, dat is toch niet abnormaal voor zo'n mini?
Spees, gefeliciteerd met S1!
Verder lees ik half mee, maar voel even wat minder behoefte tot meeposten, dus ik sla een hoop over, sorry
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tralalalaaa
De cerazette kan wel met bv maar is wel een hele lichte pilquote:Op donderdag 20 november 2014 12:33 schreef Hilmo het volgende:
Leuk Kwak!
Acne is minder. Heeft die van ons ook, en een beetje roos![]()
Hier even wat minder.gister migraine gekregen jipie. En dat is goed balen met een baby weet ik nu... Gelukkig is man vandaag thuis en liggend voeden ging wel. Maar huilen doet zo'n pijn aan mijn hoofd. Vanochtend naar dokter voor de pil, al zei hij dat de bv daarvan minder kan worden pff. Maar ik vroeg toen ook naar medicijnen bij migraine, mag dus niets anders dan paracetamol![]()
en of ik wel genoot en ontspande
een ik geniet me suf, wil geen dag missen van onze R, en migraine kan ik niet voorkomen door ontspanning, jemig. Ik was in tranen buiten, dus zo moet ik de komende maanden doorstaan, met niets...
Minder hormonen. Ik weet er ook het fijne niet van maar misschien google wel. Voor mij was de cerazette te licht, mijn cyclus brak er doorheen. Ik ben toen overgegaan naar een zwaardere pil, voorheen heette het microgynon 30, en dat ging wel goed. Ik was toen al bv aan het afbouwen maar volgens mij is een zwaardere pil ook idd niet goed voor je productie, mssn in het bv topic vragen?quote:Op donderdag 20 november 2014 12:37 schreef Hilmo het volgende:
Ik ben er niet zo in thuis, wat houdt lichte pil in? Minder bescherming? Dokter wist niet eens hoe die pil heetten
Klopt afaik. Maar die Cerazette was dus voor mij veel te licht (ik mag niet menstrueren ivm endometriose). Volgens mij loopt van Cerazette je productie niet echt significant terug trouwensquote:Op donderdag 20 november 2014 12:45 schreef Hilmo het volgende:
Microgynon had ik maar mag niet met bv ivm de hormonen staat in mijn voorlichtingsfolder. Dit is de enige die geschikt is.
quote:Op donderdag 20 november 2014 12:55 schreef Skittles het volgende:
Zo'n vreselijk iets is acne bij een baby toch niet?
Mijn M heeft het sinds gisteren ook en ze is nu een chocoladereep verwijderd van het zijn van een puber dat ongesteld moet worden
Nee hoor, geen drama. Moet alleen even wennen aan het niet meer perfect zachte babyhuidje. Het is dat ik er eerder van gehoord had anders was ik ws. wel geschrokken.quote:Op donderdag 20 november 2014 12:33 schreef Stormqueen het volgende:
Dat heeft M. ook, dat is toch geen drama?
Ik heb al 3 jaar de cerazette in combinatie met BV (nog steeds) en het is nog nooit minder van geworden.quote:Op donderdag 20 november 2014 12:33 schreef Hilmo het volgende:
Leuk Kwak!
Acne is minder. Heeft die van ons ook, en een beetje roos![]()
Hier even wat minder.gister migraine gekregen jipie. En dat is goed balen met een baby weet ik nu... Gelukkig is man vandaag thuis en liggend voeden ging wel. Maar huilen doet zo'n pijn aan mijn hoofd. Vanochtend naar dokter voor de pil, al zei hij dat de bv daarvan minder kan worden pff. Maar ik vroeg toen ook naar medicijnen bij migraine, mag dus niets anders dan paracetamol![]()
en of ik wel genoot en ontspande
een ik geniet me suf, wil geen dag missen van onze R, en migraine kan ik niet voorkomen door ontspanning, jemig. Ik was in tranen buiten, dus zo moet ik de komende maanden doorstaan, met niets...
het is nu weer wat afgezakt na op bed liggen maar ik vrees de volgende aanval.
Sumatriptan staat als L3 (redelijk veilig) op de medicijnenlijst van bv.com (http://www.borstvoeding.com/problemen/medicijnen/2010-nl.html)quote:Op donderdag 20 november 2014 13:07 schreef Hilmo het volgende:
Blue, wat heftigDie tip ga ik onthouden, dankje! En ibuprofen mocht inderdaad ook, al was het met tegenzin van de dokter, maar ja, kan niet alles perfect doen en de andere medicijnen innemen is al een hele opgave. Man klaagde nu, ja maar ik ben ook moe
![]()
Echt waar, moe zijn is niet te vergelijken. Maar hij heeft hem wat onder zijn hoede genomen voor een uurtje of wat en toen hoorde ik het huilen van de honger alweer.
Ik moet er niet aan denken om ouderwetse aanvallen inclusief enorm overgeven en niets kunnen zien, te hebben. Hopelijk blijven díe aanvallen nog even weg en is het voornamelijk stekende pijn achter mijn oog. Het is inderdaad de afweging, al had ik dat nog niet als afweging gezien, dat de borstvoeding hier voor zorgt, dat die medicijnen niet genomen mogen worden. Of genoeg in de vriezer, kolven en dat weggooien, dan mocht sumatriptan wel, maar dan 12 uur lang niet voeden.
Ah ik snap het Soes! Dan moet je toch wat anders inderdaad.
En hier heeft R trouwens ook zelfs met puskopjes hihi. Al vanaf het moment dat hij aan de borstvoeding zat zo'n beetje.
De tiny love krijgen we niet aan de box vastgemaakt. Maar eens opzoeken hoe dat nou weer werkt. We krijgen hem wel vast maar dan hangt de mobiel buiten de box te bungelen![]()
Ik heb maandag afspraak bij het cb, dus dan overleg ik wel ff.quote:Op donderdag 20 november 2014 10:42 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Verzekering inschakelen voor wachtlijstbemiddeling mocht je graag sneller willen?
Omg! Super M. volledig op ontwikkelingsschema!quote:Op donderdag 20 november 2014 15:56 schreef Stormqueen het volgende:
Nee, moet aan de binnenkant! Heb je een foto? Misschien hebben wij tips!
En omg omg, mijn baby lachte net na de voeding! Een echte, zonder wegdraaiende oogjes!!!!
(Vandaag zes weken, dus dat moest. Ze had ook ineens een traan vanmorgen
)
Ik zou haar lekker laten slapen. S heeft ook wel eens 4-5 uur in de doek geslapen bij me, dat had ze toen blijkbaar nodig.quote:Op donderdag 20 november 2014 16:43 schreef Razztwizzle het volgende:
Wat fijn JM! Echt een mijlpaal!
En Soesa een goede dag, mooi zo. Is ze wat minder snotterig nu?
A. heeft trouwens ook babyacne gehad en ik vond het best stom. Ik wist ook heus wel dat ze er zelf niks van merkte, maar mijn mooie kind was wel ineens een puisterig kind. En toen vond ik mezelf weer stom en oppervlakkig dat ik daar zo van baalde
. Het heeft twee weken aangehouden, toen werd het even héél erg en toen was het ook ineens weg.
En .. A. slaapt nog steedsIk vind het nu gewoon een beetje eng worden. Twijfel of ik haar wakker zal maken voor een voeding of dat ze het blijkbaar nodig heeft en dus lekker door laten slapen.
Fijn dat jullie ook een goede dag hebben.quote:Op donderdag 20 november 2014 16:32 schreef Tante_Soesa het volgende:
Wat goed allemaal
Lachende, slapende en drinkende baby's! Wij hebben ook een goede dag. Ze zit beter in haar vel, zo fijn.
Loj, kun je niet een (hand) kolf via marktplaats bij je in de buurt zoeken? Als je langer bv wilt geven is een kolf wel handig
Ah, okéquote:Op donderdag 20 november 2014 17:26 schreef Loj het volgende:
[..]
Fijn dat jullie ook een goede dag hebben.
Het liefst geef ik voorlopig nog wel bv, maar januari komt nu wel snel dichtbij.
En kolven is nogal een dingetje hier, dus 3 dagen bij elkaar kolven ga ik niet doen.
Dus dat wordt dan kv en even kijken hoe het verder loopt.
Dus ja weet niet zo goed of ik nog een handkolf koop...
Ik ben eigenlijk heel verbaasd dat het lijkt te werken. Het is helemaal geen extreme wapperaar ofzo maar ik dacht: 'ik probeer het gewoon'quote:Op donderdag 20 november 2014 19:11 schreef Spees_Eend het volgende:
Een echte lach SQ, wat leuk! Dan kun je niet anders dan meelachen he?
Suus heeft ook heel snel uitslag op haar wang van de warmte of wrijving als ze bijv gedronken heeft. Sil had dat ook en die heeft nu een heel mooie egaal bruine huid waar ik nog jaloers op ben, dus komt vast wel goed tot ze 15 zijn
Zou goed kunnen dat dat het is Soesa, mijne slaapt ook beter met inbakerslaapzak! Hebben het een paar nachten terug twee keer niet gedaan en daarna weer wel om te vergelijken en ze is echt veel rustiger met de mum2mum.
quote:Op donderdag 20 november 2014 19:26 schreef krijgerrtje het volgende:
Het wordt beter, het wordt beter, het wordt beter..![]()
ik mis m'n vriend zo. Terwijl hij er gewoon is
Klinkt als slaapzakquote:Op donderdag 20 november 2014 19:38 schreef Skittles het volgende:
Oh een lachende M SQ!
Die puckababy of ander dingen om mee in te bakeren, zitten de handen dan los of kunnen ze los zodat ze die wel kan bewegen? Lou trapt in de nacht alles van zich af maar slaapt graag met haar handen bij haar hoofd. Of is een slaapzak dan een beter idee?
[..]![]()
![]()
Nog steeds zoveel krampjes?
Herkenbaar
Razz, zolang er goede luiers zijn, er tussentijds goed gedronken wordt en A. lekker alert is tijdens de wakkere momenten.. Prima!quote:Op donderdag 20 november 2014 19:39 schreef Razztwizzle het volgende:
Tijd voor een goed gesprek Krijgertje? Klinkt niet fijn
Fijn dat de inbakerslaapzakken goed werken! Ik vind ze er een stuk prettiger uitzien dan het 'echte' inbakeren.
Mijn baby lijkt echt een heel ander kind vandaagSlaapt nu alwéér! En drinkt rustig uit een fles in plaats van te hikken en proesten. En heeft ineens een hele dag niet gepoept
Mijn kind, die van de epische poepfonteinen.. Kan dat wel? Of gaat hier iets mis?
*Onzekeremoederalert*
Bedankt! Op zoek naar een slaapzak dusquote:Op donderdag 20 november 2014 19:41 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Klinkt als slaapzak. In de Puckababy kan ze haar handjes wel bewegen maar niet bij haar hoofd krijgen
T kon zo goed wurmen dat hij zelfs in de pacco zijn armpjes wist te verplaatsen. En dat terwijl ik hem echt wel heel strak inpakte.quote:Op donderdag 20 november 2014 20:15 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik heb een pacco piccolo en een puckababy mini. De pacco is een stugge inbakerzak waar de armpjes geen kant meer op kunnen en de puckababy is een zak om het lijfje heen maar hierin kunnen de armen nog wel wat bewegen (en dus met zak en al de mond in kunnen).
Hier een meiske wat in een slaapzakje heel rustig sliep, nu was zij sowieso geen wapperaartje..quote:Op donderdag 20 november 2014 20:59 schreef Skittles het volgende:
Oja dat is wel (te) strak ja SpeesZe wappert wel af en toe, maar mept zichzelf niet wakker.
Maar wat een lieve foto
Ze heeft wel volle plasluiers vandaag. Maar niet veel gedronkenquote:Op donderdag 20 november 2014 19:51 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Razz, zolang er goede luiers zijn, er tussentijds goed gedronken wordt en A. lekker alert is tijdens de wakkere momenten.. Prima!
Je zal misschien merken dat als ze wakker is en deze fase ook achter de rug heeft ze ineens nieuwe dingen kan, ik herken het van mijn E.
Maar inclusief de live bv heeft ze echt wel minimaal 500ml gedronken dan toch? Dat is niet veel, maar zeker niet veel te weinig. Misschien gaat ze het komende nacht of morgen driedubbel inhalen.quote:Op donderdag 20 november 2014 21:17 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ze heeft wel volle plasluiers vandaag. Maar niet veel gedronken.
Het was:
7:00 twee borsten
9:45 60 ml KV (en toen viel ze ineens als een blok in slaap en kreeg ik haar niet wakker genoeg om de fles leeg te drinken
12:30 120 ml KV (hierna sliep ze dus tot 17:00)
17:00 130 ml afgekolfde BV
20:00 130 ml KV
En dat was hetik vind het zo weinig. Ze is wel heel vrolijk tussendoor, als ze dus niet sliep. Lekker tegen de mobile aangemept en teruggebabbeld als ik liedjes voor haar zong. Maar dan zit het me toch niet lekker dat ze én niet heeft gepoept én zo weinig dronk.
Bekend, hier ook dagen dat de flessen zeker niet altijd even leeg gingen..quote:Op donderdag 20 november 2014 21:17 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ze heeft wel volle plasluiers vandaag. Maar niet veel gedronken.
Het was:
7:00 twee borsten
9:45 60 ml KV (en toen viel ze ineens als een blok in slaap en kreeg ik haar niet wakker genoeg om de fles leeg te drinken
12:30 120 ml KV (hierna sliep ze dus tot 17:00)
17:00 130 ml afgekolfde BV
20:00 130 ml KV
En dat was hetik vind het zo weinig. Ze is wel heel vrolijk tussendoor, als ze dus niet sliep. Lekker tegen de mobile aangemept en teruggebabbeld als ik liedjes voor haar zong. Maar dan zit het me toch niet lekker dat ze én niet heeft gepoept én zo weinig dronk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Rijstebuiltje op 21-11-2014 09:43:36 ]Wir müssen leben, bis wir sterben!
Ze vindt het (helaas) waanzinnig leuk!quote:Op donderdag 20 november 2014 21:32 schreef _NIKKI_ het volgende:
Rijst, hier hebben ze het ook gedaan. Allebei.Het ging na een tijdje vanzelf weer over. Ik hoop dat jouw dame het niet al te leuk vindt, want die spetters komen echt overal terecht!
![]()
Op ons kdv is een mega uitbraak waterpokken gaande.Ik hoop zo dat mijn ventjes nog even overgeslagen worden dit jaar. Maar aangezien 50% van de kindjes ziek is lijkt dat ijdele hoop.
Hij zat in mijn broekspijp van mijn broek die aan de waslijn hing, ik trok die broek aan en een stekende pijn opeens, en toen dat gezoem!quote:Op donderdag 20 november 2014 21:41 schreef _NIKKI_ het volgende:
Nou in dat geval hoop ik dat ze het snel minder leuk vindt Rijst.![]()
Nou die pokken kunnen ze het eerste jaar eigenlijk beter niet krijgen omdat ze dan mogelijk niet voldoende antistoffen aanmaken en het dan in hun latere leven nogmaals krijgen.
Die wesp was zeker verdwaald Rijst, bah die steken doen zo'n pijn.
Ik heb er 1 voor je!quote:Op donderdag 20 november 2014 15:10 schreef Loj het volgende:
[..]
Ik heb maandag afspraak bij het cb, dus dan overleg ik wel ff.
De ha had een Verwijsbrief gegeven omdat ze niet wist of hij er last van zou krijgen met het groeien. En hij groeit juist nu het snelst...
Hier ook baby acne... Hij had vanaf z'n geboorte al een hele lading witte mee-eters op z'n kinnetje.. En ze zitten er nog steeds
En verder begeeft m'n (geleende) kolf het opeens![]()
En ik ga zaterdag daten met m'n vriendje![]()
Wou de kv nog ff uitstellen, maar als hij echt kapot is...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga gauw slapen, hopelijk heeft iedereen een goede nacht!![]()
Die neiging heb ik ook Razz maar mijn man vindt dat ik iets leuks moet doen, iets voor mezelfquote:Op vrijdag 21 november 2014 07:34 schreef _NIKKI_ het volgende:
Soesa geniet van even je handen vrij. Ik zou als een gek gaan soppen en opruimen ofzo.
Razz fijn dat het een goede nacht was.![]()
Ik kom net op mijn werk aan, is mijn halve beker melk in mijn laptoptas leeggelopen. Hele portemonnee nat, alle andere spulletjes die erin zaten.Maar snel in de was doen vanavond, want zure melklucht is echt zum kotzen.
Dat zei ik ookquote:Op vrijdag 21 november 2014 07:45 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Die neiging heb ik ook Razz maar mijn man vindt dat ik iets leuks moet doen, iets voor mezelf. ...
Jep….maar ook dat gaat weer over. Het is (werd ons toen verteld) de verlatingsangst sprong. Hij heeft er een weekje last van gehad. Elk 1,5 uur wakker. Maar daarna was het weer over en sliep netjes door.quote:Op vrijdag 21 november 2014 08:42 schreef Mevr_Mus het volgende:
Even een ego post hoor![]()
Zijn er meer baby'tjes die rond 8 maanden opeens zo verschrikkelijk slecht sliepen? Ik ben zo verschrikkelijk moe. Nachten worden alleen maar beroerder, onrust begon gister al een uur nadat ik hem in bed had gelegd en daarna werd hij wel een keer of 6 wakkerEn alleen borst helpt dan
Ik heb nooit moeite gehad met nachtvoedingen maar dit trek ik echt niet, ik moet ook gewoon werken en we hebben ook nog een peuter rondlopen
Wat lekker. SQ! Spannend, intake bij het KDVquote:Op vrijdag 21 november 2014 10:19 schreef Stormqueen het volgende:
Goede nachten!
Nikki, hopelijk blijven ze gespaard
Een staand boterbloempje![]()
Soes, geniet van je ochtend!
En omg, ik heb dan wel de hele nacht met een baby naast me geslapen maar ze ligt nu zomaar in haar ledikant. Op dr kamer. Te slapen!
En straks intakegesprek bij het kdv
Ja, herkenning bij beide kindjes. Ik dacht een sprong-achtig iets. Het wordt beter!quote:Op vrijdag 21 november 2014 08:42 schreef Mevr_Mus het volgende:
Zijn er meer baby'tjes die rond 8 maanden opeens zo verschrikkelijk slecht sliepen? Ik ben zo verschrikkelijk moe. Nachten worden alleen maar beroerder, onrust begon gister al een uur nadat ik hem in bed had gelegd en daarna werd hij wel een keer of 6 wakkerEn alleen borst helpt dan
Ik heb nooit moeite gehad met nachtvoedingen maar dit trek ik echt niet, ik moet ook gewoon werken en we hebben ook nog een peuter rondlopen
Volgens mij zit er wel een sprong/spurt/ontwikkelingpuntje rond de 8 maandenquote:Op vrijdag 21 november 2014 08:42 schreef Mevr_Mus het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |