Over een uurtje haal ik haar weer opquote:Op dinsdag 18 november 2014 09:53 schreef Stormqueen het volgende:
Wat een goede nacht, kwak! Heerlijk!
Roomsnoes, gefeliciteerd met je verjaardag
Soesahoe lang blijft ze?
6 a 7. Volledig op verzoek in principe en overdag sowieso minimaal elke drie uur ook als hij nog niet direct vraagt. Ga denk ik maar opvoerenquote:Op dinsdag 18 november 2014 12:07 schreef Moppert het volgende:
Het kan natuurlijk best dat hij niet heel goed aankomt maar hij kan ook gewoon heel slank zijn.
Hoe veel voedingen geef je hem nog?
quote:Op dinsdag 18 november 2014 12:47 schreef Stormqueen het volgende:
Gaan jullie dan met kind en al naar de wc eigenlijk?
Wat moet ze adviseren dan? Een lactatiekundige?quote:Op dinsdag 18 november 2014 12:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
advies heb ik niet chanty, maar mag ik vragen waarom je niet even op de vpk gewacht hebt voor advies?
Het is een aardige vrouw maar ik weet dat ze over bijvoeding gaat beginnen dus dan raadpleeg ik liever iemand die meedenkt met de borstvoeding.quote:Op dinsdag 18 november 2014 12:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
advies heb ik niet chanty, maar mag ik vragen waarom je niet even op de vpk gewacht hebt voor advies?
wij gaan zo ook even naar t weeguur, saar vraagt duidelijk meer voeding, maar dat betekent ook meer verstopping of meer lactulose... kan wel wat advies gebruiken..
Let wel goed op dat je niet de doek gebruikt bij het vegen van je billekesquote:Op dinsdag 18 november 2014 12:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
het geeft wel een nieuwe dimensie aan poepen, moet ik zeggen
Nee niet dat ik weet, maar tot voor twee maanden groeide hij prima. Lijkt me dat hij er dan toch meteen al last van zou moeten hebben?quote:Op dinsdag 18 november 2014 13:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Chanty, is er al eens naar zijn tongriempje gekeken?
Je zou het wel denken inderdaad. Vervelend :/quote:Op dinsdag 18 november 2014 13:25 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nee niet dat ik weet, maar tot voor twee maanden groeide hij prima. Lijkt me dat hij er dan toch meteen al last van zou moeten hebben?
vijf maanden alweer over een paar dagen. Wel eerder contact gehad maar dat ging toen over het spugen. Heb al gebeld maar werd niet opgenomen dus probeer straks nog een keer.quote:Op dinsdag 18 november 2014 13:48 schreef Dyre het volgende:
Chanty, lastig... Ik kan me voorstellen dat je twijfelt bij zo'n 'afwijkend' lijntje. Ik ben echt een bv-nood, dus ik kan je geen advies geven. Maar 6 a 7 voedingen per dag lijkt mij niet te weinig in ieder geval met 4 maanden? (ik had eerst bijna 4 getypt, maar het is alweer bijna 5)Het hangt natuurlijk ook van jouw melk af... Heb je al eens eerder contact gehad met een lactatiekundige?
Ik ga altijd even goed plassen voordat ik L in de draagdoek doeWij hebben nogal een smal wc-tje en als ik opsta moet ik echt opletten dat ze haar hoofdje niet stoot.
Maarja, als je moet dan moet je, en dan lukt het met baby ook nog wel.
Wij hebben hier al 2 dagen geen poep gezien. De laatste keer was het ook al ietsje dikker weer. Maar ze zit al volledig op Omneo en de lactulose hadden we juist net weggegooid.
Hopelijk overbodige info...let goed op dat de wond niet te week wordt, anders krijg je daar weer last van. En vraag voordat de kraam echt weg-weg gaat om met een spiegeltje samen de hechtingen te bekijken. Niet leuk, maar omdat je er al genoeg gedoe mee hebt gehad is het wel handig om te weten hoe het eruit ziet/hoort te zien bij de hechtingen.quote:Op dinsdag 18 november 2014 13:19 schreef krijgerrtje het volgende:
Oh chanty, wat naarAdvies heb ik ook niet echt, ik hoop dat een lk je kan helpen.
Ik zit nu inderdaad ook met m'n billen in een soda badjeik ben die hechtingen echt spuugzat
nu in ieder geval twee x per dag zo'n badje en zo veel mogelijk bloot slapen inderdaad! Die vuilniszak over de wc had ik eerder moeten lezen, vriend is alle speelgoedwinkels bij langs gegaan tot hij er een vond waar ze ergens op zolder nog een opblaasbaar babybadje hadden staan
![]()
Ook urine ingeleverd voor een evt blaasontstekingallemaal van die dingen die je niet direct verwacht als je zwanger bent.. Ik hoop dat 't snel over is
Zeg haar dat gewoon. Je bent niet verplicht om mee te doen met het cbquote:Op dinsdag 18 november 2014 14:49 schreef Chanty het volgende:
Omg! Mijn man mailt net dat de vpk heeft gebeld en later terugbelt. Kennelijk heeft ze mijn nr niet. Waarschijnlijk wil ze het dus over zijn groei hebben. Ik word een beetje kriegelig van deze ondertoezichtstelling
En ik word ook moe van haar eeuwige: "weet de weg naar het consultatiebureau"-kreet. Alsof ik een debiele tienermoeder ben die niet in staat is hulp te vragen.
Precies DAAROM wilde ik haar ontlopen. Ze is iets te betuttelend.
quote:Op dinsdag 18 november 2014 17:10 schreef Razztwizzle het volgende:
Buh krijgertje, dat klinkt allemaal heel vervelend. Sterkte en beterschap!
Vlekken hier inderdaad in de ossengal en dan biotex en dan in de wasmachine. Als het er dan nog niet uit is geef ik het op. Mijn fles LIDL-ossengal is bijna op trouwens, iemand een idee waar die blokken te koop zijn?
Chanty, het klinkt allemaal goedbedoeld van het CB maar ik zou ook erg kriebelig worden van die toon. En het feit dat je naar het weeguurtje gaat zegt toch al genoeg over jouw capaciteiten om het CB te vinden. Ik zou terugmailen "Nee, ik liep zomaar ineens jullie gebouw binnen en zag daar die weegschaal en dacht "JEETJE, WAT EEN TOEVAL
!! " . Of nouja, dat zou ik bedenken maar niet durven te mailen
. Wel erg balen dat L. z'n lijntje zo afbuigt, hopelijk kan de LK jullie helpen.
Hilmo, A. zit ook al in maat 3 en die is 5,2 kilo. Maat 2 bleef ook maar doorlekken en langs de randjes lopen en nu met maat 3 nergens last van. Mits ze recht poept, mijn kind heeft nog wel een talent om op één bil te gaan liggen poepen en dan gaat het er toch nog wel eens langs.
Bij Kruidvat hadden wij het stuk zeep gekocht. Andere drogisterijen zullen het ook wel hebben, bij schoonmaakspul.quote:Op dinsdag 18 november 2014 17:10 schreef Razztwizzle het volgende:
Mijn fles LIDL-ossengal is bijna op trouwens, iemand een idee waar die blokken te koop zijn?
Is ook niet leuk. Die groeicurves zijn wat dat betreft best heftig: als je naar zo'n lijntje kijkt en het buigt af dan voelt het alsof er alarmbellen gaan rinkelen, want hooo, dat gaat verkeerd! Maar super dat je cb zich niet druk maakt, hebben ze vast goede redenen voor! En je hebt een heel mooi meisje, zag ik laatst nog even voorbij komen.quote:Op dinsdag 18 november 2014 17:47 schreef ProjSkippy het volgende:
Knuf voor Krijgertje!
--
Chanty, jou heb ik op Fb al gehad.
--
Hmmmpf. Vandaag hadden we weer het CB...
31 juli: 7,81 kilo en 68 cm
16 sep: 8,2 kilo en 68,7 cm
18 nov: 8,42 kilo en 69,8 cm
D'r lijntje buigt steeds meer af nu. Ze maken zich niet druk (weejooooh, een cb wat zich niet druk maakt!) omdat ze er verder goed uit ziet en mooie spekkies heeft. Maar toch hè.Mehhh. Op de curve zit ze nog wel in het groen, dat wel.
Ik maak me er geen zorgen om, maar toch voelt het wel rot ofzo.
Ze had geen zin om de pincetgreep te demonstreren trouwens. Maar ja, die vrouw had haar daarvoor ook super tof speelgoed gegeven en dat lag iets verderop, dus tsja.. Waarom zou je dan voor de propjes papier gaan die die vrouw op d'r hand legt.
Heb ik ook maar dat had ik ook al qua vetjesquote:Op dinsdag 18 november 2014 20:50 schreef Zolena het volgende:
Oi kwak dat klinkt ook niet fijn.
Mijn buik flubbert over mijn keizersnedehechtingen heen. Nou heb ik een permanent flubbertje zelfs zonder te strakke broek.![]()
Trekt vast wel weer weg toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
Ze is 6 weken he...quote:Op woensdag 19 november 2014 03:34 schreef Stormqueen het volgende:
Heftig he, krijgertje
In slaap vallen is hier trouwens geen probleem. Slapende baby wegleggen daarentegen
Ik slaap nu maar met haar bij me in bed, in het zijligkussen omdat ik haar niet tussen ons in wil hebben, maar dan slaap je zelf echt veel matiger dan zonder baby
Nou ja, dat. Ik ben zelf 1,56 meter dus een kleine mini is niet heel gek, maar ze groeide eerst wel mooi richting de gemiddelde lijn. Maar uit analyse (quote:Op woensdag 19 november 2014 02:37 schreef Chanty het volgende:
Skips ook al een alternatief lijntje. Wel fijn dat jouw cb geen paniek zaait maar het liefst zie je je kind wat hoger op de lijn ja...
Sterkte aan alle mama's met wakkere baby's
quote:Op woensdag 19 november 2014 12:27 schreef Razztwizzle het volgende:
Het is wel een woordMijn kind kan Gotisch
http://en.wiktionary.org/wiki/aglu
quote:Op woensdag 19 november 2014 12:27 schreef Razztwizzle het volgende:
Het is wel een woordMijn kind kan Gotisch
http://en.wiktionary.org/wiki/aglu
quote:
Nee te laatquote:Op woensdag 19 november 2014 12:58 schreef Moppert het volgende:
[..]hij is toch niet te vroeg geboren?
Ik ga nu over van BV op verzoek naar KV op verzoek. Ze is nu 9 weken, 5200 gram en komt meestal 7x per etmaal. De tijden zijn ongeveer: 4:00, 7:30, 10:00, 12:30, 15:30, 18:00, 20:30. Zit wel variatie in. De voedingen rond 10:00, 15:00 en de avondvoeding krijgt ze nu KV. Ik wil half december over zijn naar helemaal KV, n misschien als mijn productie dat trekt de nachtvoeding nog BV.quote:Op woensdag 19 november 2014 12:43 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]![]()
Qua KV: op de verpakking staat wel goede info.Alleen is dat ook weer ingegeven met zo veel mogelijk willen verkopen, dus qua maximum is het niet echt betrouwbaar. Voed je op verzoek? En hoe oud is je mini nu?
Hmm, nee, ze was al ziek voor ze daarheen ging. Volgens de huisarts is het gewoon enorme pech. Edit: ik heb vorige week vrijdag wel kraambezoek met ziek kind gehad bedenk ik me nu. Hmm.quote:Op woensdag 19 november 2014 12:11 schreef Razztwizzle het volgende:
Buh Soesa, wat sneu voor S. Zou het van het KDV komen?
JM, jouw man klinkt heel erg liefwat fijn dat hij je zo goed kan troosten. En het ís ook heel lastig wanneer je je baby even niet snapt, zeker 's nachts. Mijn relativeringsvermogen is 's nachts ook minimaal..
SQ - A. kan nu 'slaperig' (in ogen wrijven, gapen, wegkijken) weggelegd worden met speen, maar dan varieert het aantal keren dat ik de speen terug moet stoppen van 2 keer tot 6 miljoen keer, afhankelijk van de maanstand, het weer, de temperatuur en het aantal pakken melk dat ik nog in huis heb. Maar het wordt beter! Ze valt uiteindelijk echt wel in slaap. Nu 9 weken, dus dat zal jouw mupke ook vast snel kunnen.
Krijgertje - heb je nog wat kunnen slapen? Regeldagen zijn zwaar!
Kwak die fotowat lief! En steenpuisten zijn nare dingen
mijn man heeft er ook vaak last van, ik hoop niet dat hij die kwaal aan A. heeft doorgegeven. Ik heb het nooit, gelukkig.
Ja, hier gelezen maar Ellie liet zich echt niet in een ritme 'helpen'. Uiteindelijk druiste het hele me teveel tegen m'n gevoel in en ben ik haar gewoon blijven volgen. Werkt hier het best.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:11 schreef kwakz0r het volgende:
Zijn hier mensen mer ervaringen met het boek 'baby in een droomritme' van stephanie lampe?
Ik kreeg het aangeboden van een kennis (nog niet gekregen), heb beetje gegoogled en weet niet zo goed wat ik er van vind...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |