Net wel eigenlijk.quote:Op maandag 17 november 2014 15:07 schreef erodome het volgende:
[..]
Niet echt eigenlijk.
De onderbuik staat voor zonder nadenken iets eruit brullen, niet nadenken over hoe het overkomt, maar gewoon reageren.
Of nog erger: een misplaatst gevoel van verheven zijn boven de ander.quote:Op maandag 17 november 2014 15:11 schreef karton2 het volgende:
[..]
Net wel eigenlijk.
Het is de perfecte manier om de ander buitenspel te zetten en daarmee de discussie dood te slaan. Insinueren dat de ander beetje achtergebleven provinciaaltjes zijn, dat is wat daarmee gezegd wordt. De "onderbruik" en "verandering is eng" vervullen op die manier exact dezelfde functie als "pc". Beide komen voort uit een intellectuele luiheid, danwel domheid.
Hij is 3! IK vertel idd dat het Piet en Sinterklaas is, niets meer niets minder vervolgens ziet hij een groene (wecycle) Piet en hij zegt zelf, dat kan toch niet een groene Piet, dat is raar!quote:Op maandag 17 november 2014 15:08 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ouders en verleden en omgeving maken een kind ALLES wijs over Sinterklaas en tradities. Een kind weet dat niet van zichzelf. T feit dat je kind denkt dat ie donker moet zijn komt van jou, komt van eerdere ervaringen. Da's alles. En nu was t ineens anders en denkt een kind "Huh?". maar dan knal je er een extra fantasietje tegenaan en dan is dat ookw eer opgelost.
En ja een blauw mens is raar. Maar het is ook een fantasie. Of geef je nu dus eigenlijk toe dat zwarte piet ook echt een zwart mens is en dat de anti-ZP'ers daarin dus gelijk hebben? Dat t niet zwart als roet is maar huidskleur?
Werkelijk waar. Volwassenen maken overal een probleem van onder t mom van "de kinderen".
Waarom denk je nou dat ie dat raar vindt? Wie heeft hem het verhaal verteld van hoe en waraom t zwart moet zijn? Jij. De school. De mensen om hem heen. De TV. Want dat was t beeld jaren. Ook DAT verzint een kind niet vanzelf, net als racisme.quote:Op maandag 17 november 2014 15:12 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Hij is 3! IK vertel idd dat het Piet en Sinterklaas is, niets meer niets minder vervolgens ziet hij een groene (wecycle) Piet en hij zegt zelf, dat kan toch niet een groene Piet, dat is raar!
De kinderen hebben hier geen problemen mee, kinderen zijn gelukkig niet racistisch.
Nee dat impliceert het niet. Het impliceert dat er verschillende manieren zijn om dezelfde waarheid te zeggen.quote:Op maandag 17 november 2014 15:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Pc zijn is nooit geweldig geweest. Als er een probleem is moet je het benoemen en niet om de hete brij heendraaien. Politiek correct impliceert al dat er nog een andere waarheid ("correct zijn") naast de politieke bestaat.
quote:Op maandag 17 november 2014 10:59 schreef DrMabuse het volgende:
Kinderfeest Sinterklaas intocht in Amsterdam anno 2014.
Met medewerking van een paar gezellige "volwassenen".
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja joh , het is hier een onleefbare en racistische politiestaat.quote:Op maandag 17 november 2014 11:45 schreef trucker3 het volgende:
[..]
Man man man... moet je ze nou zien..."I have a dream". Dit roepen in fucking Nederland, wat een giller. Ze hebben het zo zwaar hier: Amerika, Afrika en het Midden-Oosten is er niets bij vergeleken.
Stelletje randdebielen.
Omdat een kind van 3 ook een besef heeft misschien? Ik heb hem niks wijs gemaakt.quote:Op maandag 17 november 2014 15:14 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Waarom denk je nou dat ie dat raar vindt? Wie heeft hem het verhaal verteld van hoe en waraom t zwart moet zijn? Jij. De school. De mensen om hem heen. De TV. Want dat was t beeld jaren. Ook DAT verzint een kind niet vanzelf, net als racisme.
Kip en ei verhaal dit
Vindt ie t 1 jaar raar. Volgend jaar herkent ie t. "Probleem" weg.
Het gaat om de manier waarop je iets wil brengen. Pc is soms wat te voorzichtig zijn dat het niet "agressief" overkomt, de onderbuik is soms wat te weinig nadenken over hoe "agressief" het overkomt.quote:Op maandag 17 november 2014 15:11 schreef karton2 het volgende:
[..]
Net wel eigenlijk.
Het is de perfecte manier om de ander buitenspel te zetten en daarmee de discussie dood te slaan. Insinueren dat de ander beetje achtergebleven provinciaaltjes zijn, dat is wat daarmee gezegd wordt. De "onderbruik" en "verandering is eng" vervullen op die manier exact dezelfde functie als "pc". Beide komen voort uit een intellectuele luiheid, danwel domheid.
Een kind van 3 heeft weinig meer besef dan datgene wat hem mee is gegeven. En dat besef WAT ie heeft is GEBASEERD op datgene wat hem is meegegeven.quote:Op maandag 17 november 2014 15:17 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Omdat een kind van 3 ook een besef heeft misschien? Ik heb hem niks wijs gemaakt.
Gekleurde mensen horen in Tubbie land thuis of in een slechte LCD trip maar niet met Sinterklaas daar is Piet gewoon Zwart of bruin of donker gekleurd.
Haha, je weet het mooi te vertellen, heb jij kinderen?quote:Op maandag 17 november 2014 15:18 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Een kind van 3 heeft weinig meer besef dan datgene wat hem mee is gegeven. En dat besef WAT ie heeft is GEBASEERD op datgene wat hem is meegegeven.
Kip en ei.
Een kind hebben staat hier compleet los van, want ik heb genoeg kinderen om mij heen en genoeg gedragskunde gehad om dit te snappen. Maar ik snap dat je me hierna de mond snoert doort te zeggen "Je hebt geen kind en weet DUS niet waar je t over hebt". Da's namelijk het makkelijkste.quote:Op maandag 17 november 2014 15:19 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Haha, je weet het mooi te vertellen, heb jij kinderen?
Ei en kip.
Ze heeft gelijk daarin. En ja, ik heb een kind.quote:Op maandag 17 november 2014 15:19 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Haha, je weet het mooi te vertellen, heb jij kinderen?
Ei en kip.
*zwaait piemel in gezicht van erodome*quote:Op maandag 17 november 2014 15:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Ze heeft gelijk daarin. En ja, ik heb een kind.
Sorry!!!!quote:Op maandag 17 november 2014 15:22 schreef Ang3l het volgende:
[..]
*zwaait piemel in gezicht van erodome*
Ik ben een hij
Wtf... Nee, dat is jouw mening.quote:Op maandag 17 november 2014 14:55 schreef erodome het volgende:
[..]
Natuurlijk kijk ik naar de betekenis ipv naar wat iemand zelf vindt dat het geworden is.
Quinsy heeft helemaal geen pc gebruikt, hij is gewoon op de harde hand gegaan, zeggen waar het op staat zonder het minder agressief te brengen. Wat hij deed was alles behalve pc, want even iedereen die sinterklaas met zwarte piet viert voor racist uitmaken is op geen enkele manier pc.
Pc is op je woorden passen, bepaalde woorden niet willen gebruiken omdat ze "agressief" overkomen. Dat is nu net wat quinsy niet gedaan heeft en waardoor er zoveel mensen boos op reageerde.
De mening dat zwarte piet een karikatuur van een neger is heeft ook al niets met pc zijn van doen, feiten zijn nu eenmaal feiten.
Nope, niet eens een beetje. Ik ben geen anti-pieter, zwarte piet is gewoon welkom bij mij, maar ontkennen dat het een karikatuur is is je kop in het zand steken.quote:Op maandag 17 november 2014 15:24 schreef Fascination het volgende:
[..]
Wtf... Nee, dat is jouw mening.
En welke karikatuur heb je het dan over?quote:Op maandag 17 november 2014 15:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Nope, niet eens een beetje. Ik ben geen anti-pieter, zwarte piet is gewoon welkom bij mij, maar ontkennen dat het een karikatuur is is je kop in het zand steken.
De vraag is of dat erg is, daar valt veel over te zeggen, niet over of het zo is.
Fijn dat een ouder me bijvalt in deze, maar in principe hoef je geen ouder te zijn omdat te weten.quote:Op maandag 17 november 2014 15:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Ze heeft gelijk daarin. En ja, ik heb een kind.
quote:
Tegenwoordig is dat meer zo ja en daarom kan ik me de mensen wel voorstellen die zeggen ja maar het is toch niet erg?quote:Op maandag 17 november 2014 15:26 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
En welke karikatuur heb je het dan over?
Die van de gezellige,vrijgevige neger?
Soms is het noodzakelijk om agressief te zijn om je punt te maken, dat is niet zeggen dat er niet over na is gedacht.quote:Op maandag 17 november 2014 15:17 schreef erodome het volgende:
[..]
Het gaat om de manier waarop je iets wil brengen. Pc is soms wat te voorzichtig zijn dat het niet "agressief" overkomt, de onderbuik is soms wat te weinig nadenken over hoe "agressief" het overkomt.
Zit wat in...quote:Op maandag 17 november 2014 15:27 schreef karton2 het volgende:
[..]
Soms is het noodzakelijk om agressief te zijn om je punt te maken, dat is niet zeggen dat er niet over na is gedacht.
Zo ook Gario. Hij gaat agressief te keer, dat wil niet zeggen dat hij er niet over na heeft gedacht.
Dat hij qua uiterlijk bepaalde overeenkomsten heeft met de zogenaamde blackface wil niet zeggen dat hij daarom een neger moet vertegenwoordigen. Het is een sprookjesfiguur. Sinterklaas moet ook niet iedere bisschop vertegenwoordigen. Kan me wel voorstellen dat sommige mensen dat erin zien, maar dat is dan meer gebaseerd op onderbuikgevoelens dan op feiten. In dit verband is het ook handig om naar andere sinterklaasvieringen in Europa te kijken en te zien dat daar de hulpjes veelal ook zwart geschminkt zijn.quote:Op maandag 17 november 2014 15:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Nope, niet eens een beetje. Ik ben geen anti-pieter, zwarte piet is gewoon welkom bij mij, maar ontkennen dat het een karikatuur is is je kop in het zand steken.
De vraag is of dat erg is, daar valt veel over te zeggen, niet over of het zo is.
Zwarte Piet was vroegah heul niet zo gezellig en vrijgevig hoor. Dat is ie nu.quote:Op maandag 17 november 2014 15:26 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
En welke karikatuur heb je het dan over?
Die van de gezellige,vrijgevige neger?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |